PDA

Bekijk de volledige versie : NTSC opnamen



gerard saarberg
21-01-2002, 23:51
Sinds kort in het bezit van dvd speler. Bepaalde dvd's worden in zwart-wit getoond. Alle instellingen en aansluitingen van de dvd speler zijn een aantal keren doorlopen, zonder onvolkomenheden te constateren.

Kan dit aan de tv liggen, en zo ja weet iemand hiervoor een adequate oplossing zonder een nieuwe tv aan te schaffen.

B.v.b. dank voor jullie reacties.
Gerard Saarberg
Tilburg.

Nathan Strik
22-01-2002, 00:37
Je zou een RGB-Scartkabel kunnen proberen, dat helpt wel eens bij TV´s die moeilijk doen met een NTSC signaal... en sommige DVD-spelers kunnen ook een pseudo-PAL signaal afgeven... dus check je instellingen even...

gerard saarberg
22-01-2002, 23:52
Hierbij mijn hartelijke dank voor de snelle reactie.
Instellingen van DVD speler zijn gecontroleerd.

IK zal in het week-end bij de plaatselijke radiozaak informeren naar een RGB scard kabel.

Mvrgr.
Gerard Saarberg:)

gerard saarberg
26-02-2002, 09:40
L.S.

Hierbij nogmaals mijn hartelijke dank voor de tip inzake een ander scardkabel. Een nieuwe scardkable heeft de kleuren van de NPTS dvd's teruggebracht. Dus geen zwart-wit meer.

Inmiddeles heeft zich een andere fenomeen voor gedaan bij mij in huis. M'n dvd speler Aopen type 4624 vertoond vrije videobeelden, maar het geluid is hopeloos, vol met kraken, niet om aan te horen. Mogelijk moet hiervoor een andere insteeling worden gebruikt. Mocht iemand een goede tip hebben dan houd ik me aanbevolen.

Mvrgr. en bvb dank,
Gerard Saarberg