PDA

Bekijk de volledige versie : Thomson 82cm BB TV voor 555 euri bij MM, iets of niets?



Edgar Smit
18-11-2004, 09:54
http://www.kieskeurig.net/images/product_big/543662D1A8CFA210C1256EDB00697DB8_big.jpg

Volgens deze link (http://www.kieskeurig.net/nl/product.nsf/search1/543662D1A8CFA210C1256EDB00697DB8) een goede TV , voor 555 nog een leuke prijs ook. Heeft er iemand ervaring mee?

pavko
18-11-2004, 13:19
Als 1 persoon de tv een week in huis heeft:


ik heb de tv nu een week en iok moet zeggen dat ik er heel te vreden mee ben.
Prima beeld en geluid. (een paar dagen in bezit)


geluidskwaliteit 9
beeldkwaliteit 9
mogelijkheden 10
gebruiksgemak 10
vormgeving 10
duurzaamheid 8

en vervolgens al deze oordelen kan geven (vooral die voor duurzaamheid is altijd weer leuk) zou dat voor mij geen reden zijn om daar blind op te varen. De Specs zien er niet slecht uit maar het belangrijkste zul je echt zelf moeten gaan beoordelen: Hoe is de kwaliteit van het beeld (en dan niet alleen van een digitale bron als dvd). Let daarbij vooral op kleurweergave, contrast, weergave van fijne lijnen (horizontaal en verticaal) hoe de ondertiteling er uit ziet ten opzichte van andere tv's. Probeer de tv in meer dan 1 winkel te bekijken zodat de afwijkingen op de locatie of dat ene specifiek afgestelde toestel enigzins wegvallen.

Vergeet ook niet te letten op de afstandsbediening...(die moet wel gewoon goed zijn).

PS....Is je oude televisie ein-de-lijk stuk? Beetje gemorst?

Peter Porrio
18-11-2004, 13:34
Edgar,

Thomson maakt prima producten. Dit is een heel mooie prijs voor een 82cm breedbeeld. Ik zou zeggen ga 'm even bewonderen bij Mediamarkt en oordeel zelf.

Past trouwens ook mooi bij je Yamaha set. Nu die oude TV nog stuk ;-)

Harry stadman
18-11-2004, 13:54
Edgar,

Thomson maakt prima producten. Dit is een heel mooie prijs voor een 82cm breedbeeld. Ik zou zeggen ga 'm even bewonderen bij Mediamarkt en oordeel zelf.

Past trouwens ook mooi bij je Yamaha set. Nu die oude TV nog stuk ;-)

je oude tv kun je toch wel een handje helpen..........


oooppppssss....nu is hij per ongeluk gevallen. :wink: :lol:

Edgar Smit
19-11-2004, 10:48
Gisteravond weer een poging tot overtuiging gedaan, maar helaas. het inmiddels beruchtte "Ik koop geen nieuwe, hij doet het toch nog?" weerklonk wederom in mijn oren :evil: .

Ik krijg steeds meer zin om heel dicht bij de tv te gaan staan drinken, of gewoon even een schroevendraaier heel hard door een de sleufjes aan de achterkant te prikken. :twisted: .

Harry stadman
19-11-2004, 12:49
Gisteravond weer een poging tot overtuiging gedaan, maar helaas. het inmiddels beruchtte "Ik koop geen nieuwe, hij doet het toch nog?" weerklonk wederom in mijn oren :evil: .

Ik krijg steeds meer zin om heel dicht bij de tv te gaan staan drinken, of gewoon even een schroevendraaier heel hard door een de sleufjes aan de achterkant te prikken. :twisted: .

jammer voor je. :wink:

vrouwen hebben soms wel wat overtuiging nodig. :wink:

maarja, op zich heeft ze natuurlijk wel gelijk: als het nog goed speelt is het niet(direct) aan vervanging toe. of het moet al een slechte tv zijn geweest. :shock:

Edgar Smit
19-11-2004, 15:35
Een 12 jaar oude Blaupunkt, 70cm grootbeeld.op zich nog goed, maar ik vind de kleuren niet "fris" meer. Zelfs de Aldi TV van mijn zwager geeft betere kleuren. maar ja, dat slijt in 12 jaar dus zij ziet dat niet (of wil dat niet).

Harry stadman
19-11-2004, 15:47
Een 12 jaar oude Blaupunkt, 70cm grootbeeld.op zich nog goed, maar ik vind de kleuren niet "fris" meer. Zelfs de Aldi TV van mijn zwager geeft betere kleuren. maar ja, dat slijt in 12 jaar dus zij ziet dat niet (of wil dat niet).

dat gaat voor vrouwen niet op. :wink:

vrouwen zien met name in het rode spectrum meer kleuren dan mannen.

dus, ik denk eerder dat vrouwen niet zo geintereseerd zijn in elektronica zoals mannen dat zijn. wij zijn minder geinteresseerd in jurkjes e.d. :wink:

in het algemeen is het inderdaad vrij lastig om een een vrouw ervan te overtuigen om een spelend apparaat te gaan vervangen voor een nieuwe, of hij moet helemaal uit elkaar ploffen. :wink:

oude tv's zijn vaak nog degelijker gebouwd dan de nieuwe van tegenwoordig. zo zijn er oude philips tv's e.d die 20 jaar hebben gespeeld. :wink:
leeftijd zegt niet altijd alles. :wink:

waarom zet je je tv niet eens naast een van een ander zodat je vrouw a-b kan vergelijken en dan mischien wel tot de conclusie komt dat de kleuren niet meer helemaal van deze tijd zijn.
:wink:

Edgar Smit
19-11-2004, 15:58
Een 12 jaar oude Blaupunkt, 70cm grootbeeld.op zich nog goed, maar ik vind de kleuren niet "fris" meer. Zelfs de Aldi TV van mijn zwager geeft betere kleuren. maar ja, dat slijt in 12 jaar dus zij ziet dat niet (of wil dat niet).

dat gaat voor vrouwen niet op. :wink:

vrouwen zien met name in het rode spectrum meer kleuren dan mannen.

dus, ik denk eerder dat vrouwen niet zo geintereseerd zijn in elektronica zoals mannen dat zijn. wij zijn minder geinteresseerd in jurkjes e.d. :wink: [offtopic melig modus]
Nou, ik ben best geinteresseerd in jurkjes, vooral als mijn vrouw ze draagt en hoe ik het dan weer snel uitkrijg :wink: [/offtopic melig modus]


in het algemeen is het inderdaad vrij lastig om een een vrouw ervan te overtuigen om een spelend apparaat te gaan vervangen voor een nieuwe, of hij moet helemaal uit elkaar ploffen. :wink:

oude tv's zijn vaak nog degelijker gebouwd dan de nieuwe van tegenwoordig. zo zijn er oude philips tv's e.d die 20 jaar hebben gespeeld. :wink:
leeftijd zegt niet altijd alles. :wink: nee da's waar, ik zie eruit als 50 en mijn vrouw als 20, maar ik gedraag me als 20 en zij als 50 :P .


waarom zet je je tv niet eens naast een van een ander zodat je vrouw a-b kan vergelijken en dan mischien wel tot de conclusie komt dat de kleuren niet meer helemaal van deze tijd zijn.
:wink:dat weet ze allang, maar ze vindt toch niet nodig. Maarja, een HT is ook pas na 2 jaar gekomen, dus ik nog een jaartje te gaan, als hij het tussentijds niet "spontaan" begeeft :twisted:

Harry stadman
19-11-2004, 16:02
Een 12 jaar oude Blaupunkt, 70cm grootbeeld.op zich nog goed, maar ik vind de kleuren niet "fris" meer. Zelfs de Aldi TV van mijn zwager geeft betere kleuren. maar ja, dat slijt in 12 jaar dus zij ziet dat niet (of wil dat niet).

dat gaat voor vrouwen niet op. :wink:

vrouwen zien met name in het rode spectrum meer kleuren dan mannen.

dus, ik denk eerder dat vrouwen niet zo geintereseerd zijn in elektronica zoals mannen dat zijn. wij zijn minder geinteresseerd in jurkjes e.d. :wink: [offtopic melig modus]
Nou, ik ben best geinteresseerd in jurkjes, vooral als mijn vrouw ze draagt en hoe ik het dan weer snel uitkrijg :wink: [/offtopic melig modus]


in het algemeen is het inderdaad vrij lastig om een een vrouw ervan te overtuigen om een spelend apparaat te gaan vervangen voor een nieuwe, of hij moet helemaal uit elkaar ploffen. :wink:

oude tv's zijn vaak nog degelijker gebouwd dan de nieuwe van tegenwoordig. zo zijn er oude philips tv's e.d die 20 jaar hebben gespeeld. :wink:
leeftijd zegt niet altijd alles. :wink: nee da's waar, ik zie eruit als 50 en mijn vrouw als 20, maar ik gedraag me als 20 en zij als 50 :P .


waarom zet je je tv niet eens naast een van een ander zodat je vrouw a-b kan vergelijken en dan mischien wel tot de conclusie komt dat de kleuren niet meer helemaal van deze tijd zijn.
:wink:dat weet ze allang, maar ze vindt toch niet nodig. Maarja, een HT is ook pas na 2 jaar gekomen, dus ik nog een jaartje te gaan, als hij het tussentijds niet "spontaan" begeeft :twisted:

ha,ha, ha. :lol:
dat ben ik dan wel weer zeker met je eens. maar je gaat niet even met je vrouw naar de winkel om jurkjes te halen. de meeste mannen hebben hier een hekel aan. :lol:

je probeert dus eigenlijk te zeggen dat je vrouw meer ervaring heeft???!!! :oops: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops: :oops:

blijven proberen. :wink:

Edgar Smit
19-11-2004, 22:40
het is nu 23.39 uur, iedereen slaapt en ik ben nog wakker..............
zal ik wel of niet?????????

Edgar Smit
21-11-2004, 00:20
OK niet gedaan, vandaag eens wezen kijken naar die thomson, maar het beeld viel erg tegen. gerafeld, onscherp, tewijl een phlips die er naast stond, een 70cm grootbeeld, scherper en helderder beeld had. Dus toch niet de moeite :roll:

Harry stadman
22-11-2004, 11:55
OK niet gedaan, vandaag eens wezen kijken naar die thomson, maar het beeld viel erg tegen. gerafeld, onscherp, tewijl een phlips die er naast stond, een 70cm grootbeeld, scherper en helderder beeld had. Dus toch niet de moeite :roll:

persoonlijk vind ik dat er zo'n 5 merken zijn die erg goed zijn met hun tv's:

philips
sony
loewe
B&O
(panasonic).

Mijn tv is al wat jaartjes oud en heeft nu nog steeds een prima beeld. ik vind het tegenvallen qua progressie in de tv-industrie.

Ik heb eens goed naar de plasma en lcd tv's gekeken en vind de kwaliteit nog steeds minder dan een goede crt tv van bovenstaande merken.

daarnaast is een crt tv wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding nog steeds onverslaanbaar. :wink:

R Klemkerk
22-11-2004, 12:58
OK niet gedaan, vandaag eens wezen kijken naar die thomson, maar het beeld viel erg tegen. gerafeld, onscherp, tewijl een phlips die er naast stond, een 70cm grootbeeld, scherper en helderder beeld had. Dus toch niet de moeite :roll:

persoonlijk vind ik dat er zo'n 5 merken zijn die erg goed zijn met hun tv's:

philips
sony
loewe
B&O
(panasonic).

Mijn tv is al wat jaartjes oud en heeft nu nog steeds een prima beeld. ik vind het tegenvallen qua progressie in de tv-industrie.

Ik heb eens goed naar de plasma en lcd tv's gekeken en vind de kwaliteit nog steeds minder dan een goede crt tv van bovenstaande merken.

daarnaast is een crt tv wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding nog steeds onverslaanbaar. :wink:

Harry! Je vergeet Proline te noemen :D

Harry stadman
22-11-2004, 13:11
OK niet gedaan, vandaag eens wezen kijken naar die thomson, maar het beeld viel erg tegen. gerafeld, onscherp, tewijl een phlips die er naast stond, een 70cm grootbeeld, scherper en helderder beeld had. Dus toch niet de moeite :roll:

persoonlijk vind ik dat er zo'n 5 merken zijn die erg goed zijn met hun tv's:

philips
sony
loewe
B&O
(panasonic).


Mijn tv is al wat jaartjes oud en heeft nu nog steeds een prima beeld. ik vind het tegenvallen qua progressie in de tv-industrie.

Ik heb eens goed naar de plasma en lcd tv's gekeken en vind de kwaliteit nog steeds minder dan een goede crt tv van bovenstaande merken.

daarnaast is een crt tv wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding nog steeds onverslaanbaar. :wink:

Harry! Je vergeet Proline te noemen :D

nooit van gehoord. :wink: :oops:

R Klemkerk
22-11-2004, 14:00
nooit van gehoord. :wink: :oops:


En zo hoort het! :mrgreen:

Edgar Smit
22-11-2004, 15:05
Ik zag ook nog wat mensen staan kijken naar een 1meter plasma(of LCD) panasonic kijken en genieten, maar wat me opviel was dat duidelijk vertraging in het beeld zat. Er werd afgespeeld op Bose, dus daar zou het ook aan kunnen liggen, maar mooi vond ik het niet in ieder geval...