PDA

Bekijk de volledige versie : Goed nieuws voor Rush fans



Martin van Tuijl
22-01-2002, 03:58
Rush finishes recording new album.

Canadian rock icons Rush have wrapped up recording sessions for their first album of new material in more than half a decade.

Geddy Lee, Alex Lifeson, and Neil Peart are now mixing the still untitled album, which is scheduled to be in stores in "early spring", the band's label, Anthem/Universal, announced late Tuesday. It will be the trio's first new studio release since "Test For Echo" in September 1996.

As reported earlier, Rush's 17th studio album is being produced by the band with friend and engineer Paul Northfield, whose resume includes work with Hole and Marilyn Manson.

In a posting last fall on his official website (www.geddylee.net), Lee described the sessions as an experiment, but added that much of their time together on the project was spent getting reacquainted after a five-year hiatus.

"We have been working in an environment that allows us to keep some of the more spontaneous moments that occur during writing and blend them with a more rehearsed and typical style of production," Lee said in his message.

"It took a while for us to get to the point where we felt what we were producing was fresh enough and of the quality that we demand of ourselves."

The band had been inactive since its last performance, July 4, 1997 at Ottawa's Corel Centre, the final date in support of their "Test For Echo" album. Following that, Peart endured two tragedies: the death of his daughter in a car crash and the loss of his wife due to cancer, which triggered the group's open-ended hiatus. Peart has since remarried.

"This project is about so much more than us making a record," Lee told JAM! Senior Reporter, Paul Cantin, just after the band regrouped in a Toronto-area studio, almost exactly one year ago.

"It is about us coming back together. It is about the psychological health and welfare of all the people who have gone through a very difficult time ... I want it to happen, and I want it to happen in a very positive and natural way."

Nu nog een mooie live DVD en dit jaar kan niet meer stuk! :)

Mark S
22-01-2002, 07:18
Rush, dat noem ik nog eens jeugdsentiment. Heb ze begin jaren 80 ooit eens live mogen aanschouwen. Geweldige band. Ben op een gegeven moment afgehaakt toen ze wat softer werden. (Signals kon ik nog wel hogelijk waarderen). Tegenwoordig is het precies andersom. 2112 hou ik nog een kwartiertje vol. Maar de eerste 2 live-albums draai ik nog steeds met enige regelmaat. Vond het heel jammer dat de op cd-versie van Exit Stage Left het nummer A Passage to Bangkok is geschrapt, t.o.v. de LP.
Zo zie je maar, de ellende die we nu bij sommige DVD's tegenkomen is van alle tijden...

mjlfadriaans
22-01-2002, 22:04
Ik hoop dat van de laatste live-CD ook een DVD komt, anders 'A Show of Hands', da's de enige live-CD die ik van ze heb, voor de rest heb ik alle studioCDs.

Al met al een van de betere bands die deze aarde kent, een band die geen promotie nodig heeft om grote zalen te vullen. Vreemd dat het Canadese Saga niet diezelfde kracht heeft, want die vind ik zelf nog net iets beter. Hoewel, Neil P. schrijft erg goede teksten en is een van de beste drummers op deze aarde (goede concurrenten zijn M. Portnoy en de drummer van Tool (ff zijn naam kwijt en geen zin om 3 meter naar achter te lopen om het hoesje vervolgens uit het doosje te halen, daarna de naam op te zoeken en weer terug te lopen .... wel heb ik ERG veel zin gehad om DIT allemaal in te kloppen))

Martin van Tuijl
23-01-2002, 01:52
Ik hoop dat van de laatste live-CD ook een DVD komt, anders 'A Show of Hands', da's de enige live-CD die ik van ze heb, voor de rest heb ik alle studioCDs.Dan zou ik als ik jou was als de bliksem Exit Stage Left (klassieker) en Different Stages live aanschaffen. De eerste is 1 van de mooiste live cd's die ik ken. De tweede (tripel cd) is een must have, al was het alleen maar om de extra 'bonus' cd. Een live concert opgenomen op 20 februari 1978 in het legendarische Hammersmith Odeon in Londen... Live uitvoeringen van o.a Xanadu, Farewell To Kings, Cygnus X-1, By-tor & The Snow Dog etc...

En... Neil Peart is niet 1 van de beste drummers, hij IS de beste! ;)

Martin van Tuijl
23-01-2002, 01:53
Vond het heel jammer dat de op cd-versie van Exit Stage Left het nummer A Passage to Bangkok is geschrapt, t.o.v. de LP.
Amen.

Martin van Tuijl
23-01-2002, 02:00
Vreemd dat het Canadese Saga niet diezelfde kracht heeft, want die vind ik zelf nog net iets beter. Rush is ook from Canada :) Maar dat was je gewoon even vergeten ;)
Saga is op zijn eigen manier een geweldige band, heeft toch een geheel eigen sound. Heb ze 2 keer live gezien. Geweldig!
Verplichte aanschaf: de live cd Detours...

Martin van Tuijl
23-01-2002, 02:00
Ik haal quote en edit nog wel eens door elkaar... werk aan de winkel voor een Mod. Deze mag weg... :D

suedje
05-02-2002, 10:21
Vond het heel jammer dat de op cd-versie van Exit Stage Left het nummer A Passage to Bangkok is geschrapt, t.o.v. de LP.

Inmiddels is er een Remaster van deze cd uit waar dit nummer wel op staat. Leuk is alleen dat de fans, zoals ik, eerst de gewone versie in huis hadden, en de geremasterde versie later uit kwam. Waar ken ik dit van.....

Nu we het toch over goed nieuws voor de Rush fans hebben, de geruchten zijn dat ze geboekt staan voor een optreden in mei in Parijs. Lijkt me sterk dat ze dan niet even naar Rotterdam komen.
:D :D :D :D


En om op de heer Portnoy terug te komen, gisterenavond heb ik hem weer aan het werk gezien en hij was weer fantastisch. Ik heb ze nu 11 keer gezien, maar elke keer weer is het onvoorstelbaar hoe ze het weer presteren.

mjlfadriaans
05-02-2002, 17:57
Inmiddels is er een Remaster van deze cd uit waar dit nummer wel op staat. Leuk is alleen dat de fans, zoals ik, eerst de gewone versie in huis hadden, en de geremasterde versie later uit kwam. Waar ken ik dit van.....

Nu we het toch over goed nieuws voor de Rush fans hebben, de geruchten zijn dat ze geboekt staan voor een optreden in mei in Parijs. Lijkt me sterk dat ze dan niet even naar Rotterdam komen.
:D :D :D :D


En om op de heer Portnoy terug te komen, gisterenavond heb ik hem weer aan het werk gezien en hij was weer fantastisch. Ik heb ze nu 11 keer gezien, maar elke keer weer is het onvoorstelbaar hoe ze het weer presteren.


Van alle CDs zijn toch remasters uit? Ik had de CD al en die was al erg goed. Alleen de oude CDs heb ik remastered gekocht. Ik hoop wel dat het hierheen gaat komen. Het enige concert waar ik van baal da'k het gemist heb is het laatste Kiss-concert met 3D-beelden tijdens de show!


Ik hoorde dat Saga een 25-anniversary concert in Duitsland gaat spelen, ik hoop dat ze hier ook een bezoekje wagen. Het laatste concert in Paradiso was echt werelds (vooral omdat het in de stoerste tent in Nederland gehouden is, waar ik o.a. ook Richie Sambora heb mogen bewonderen!).


Sh**, DT gemist, ik had het zien staan .... het zal ongetwijfeld erg strak zijn geweest, overigens heeft die hele band er aardig kaas van gegeten! (Is dit een understatement? Was dat een rhetorische vraag?)

Marco

suedje
05-02-2002, 20:59
Van alle CDs zijn toch remasters uit?

Sh**, DT gemist, ik had het zien staan .... het zal ongetwijfeld erg strak zijn geweest, overigens heeft die hele band er aardig kaas van gegeten! (Is dit een understatement? Was dat een rhetorische vraag?)

Marco

Het klopt dat er van de oudere cd's van Rush remasters zijn, maar op de eerste 2 live cd's staat een extra nummer t.o.v. de gewone cd's.

En inderdaad, Dream Theater was weer erg strak. Zelfs weer een nummer van de eerste cd gespeeld. Als het goed is krijg je in November een herkansing.:D

mjlfadriaans
09-02-2002, 16:21
Het klopt dat er van de oudere cd's van Rush remasters zijn, maar op de eerste 2 live cd's staat een extra nummer t.o.v. de gewone cd's.

En inderdaad, Dream Theater was weer erg strak. Zelfs weer een nummer van de eerste cd gespeeld. Als het goed is krijg je in November een herkansing.:D


Ik ben al ff uit het CD-koop gebeuren (oftewel vroeger kocht ik een 15 per maand of zo) .... ik wist niet dat er een nieuwe DT-CD was .... nu dus wel, mijn eerste interpretatie in goed (nr.2 staat nu op). Ook een nieuwe Mudd Muzzler gekocht, die klonk vele malen beter dan de vorige.

Over Rush gesproken, is die solo-CD van Jeddy Lee om aan te horen? Van Dream Theater en King's X heb ik wel het meest sol-gebeuren (zanger van King's X kan er solo alleen niets van). Ik zit ook al een tijdje op de nieuwe solo-CD van Michael Sadler te wachten (de vorige was alleen in US/Canada via internet verkrijgbaar .... nu heb ik toch wel een kopie te pakken weten te krijgen).

Marco

suedje
10-02-2002, 20:06
Ik vind de solo cd van Geddy Lee goed. Hij is beter dan de solo cd van Alex Lifeson.

Als ik je nog iets aan mag raden, ga eens op zoek naar de cd Leonardo, the absolu man. Het is het verhaal van Leonado Davinci, waar James LAbriede rol van Leonardo heeft. Echt een topper.

mjlfadriaans
17-05-2002, 18:35
Misschien een weet voor de fans, maar DE NIEUWE RUSH IS UIT!!!!!!!!!!! .... ehhh .... hij is errug strak, ten eerste is hij best hard voor Rush' doen, ten tweede staat deel IV van 'Fear' er op, misschien wel bekend bij de echte fans!

Tevens hoorde ik dat er van Saga 2 DVDs uit gaan komen, ik zou zeggen check hun officiele site voor de volledige info, de 2e wordt een opname van het jubileumconcert wat ze dit jaar in Duitsland gaan geven, enige concert wat ze dus geven. De nieuwe CD is ook al in de maak.

Tevens misschien wel leuk te melden, dat ik net een paar supergoeie aankopen heb gemaakt:

- Five Point 0 : Untitled (doet me op een vreemde manier aan Rage Against The Machine denken, maar dan meer een Korn-versie, errug strak, als die twee bands je aanspreken, zou ik zeggen, luister hem eens)
- Arjen Lucassen's Star One
- Arid : All Is Quiet Now

De CD van Rush heet overigens: Vapor Trails

Marco

mjlfadriaans
17-05-2002, 18:42
Oh ja, de nieuwe (en 2e) solo-CD van Ty Tabor betseld (King's X), zat in het boekje van Arjen Lucassen's CD! Kan er nog niets over zeggen, maar in tegenstelling tot Doug Pinnick's waardeloze solo-CDs, zijn die van hem en zijn samenwerkingen met diverse musici van o.a. Dream Theater altijd erg goed om aan te horen geweest. Doug Pinnick heeft een goeie stem, maar helaas kan zelfs die zijn solo CDs niet aangenaam maken, helaas, want de man heeft veeeeeeel talent.

Marco