PDA

Bekijk de volledige versie : GRATIS: Donnie Darko SE DTS



Marcel den Haan
20-11-2004, 23:59
Ook ik doe maar een duit in het zakje qua weggeefactie's.
Ik geef weg Donnie Darko SE DTS, omdat ik deze zoiezo niet aan de straatstenen kwijt raak. (zal je zien, nu wil ineens iedereen hem hebben :D )
Probeer mij eens in zo duidelijk mogelijk uit te leggen waar deze vage film in godsnaam over gaat en waarom jij die DVD moet hebben.
Inschrijven kan tot a.s. vrijdag de 27e, 19:00 uur.

http://services.trin-it.nl/rodisc/covers/d/donnied.jpg

Laurens ten Voorde
21-11-2004, 00:18
Ik wil hem hebben om te bekijken en dan om weer weg te geven.....:D

Mark Prinsen
21-11-2004, 00:22
Ik heb de film nog niet gezien maar als ik m win krijg je nadat ik m gezien heb een uitgebreide beschouwing toegezonden!

bijtje
21-11-2004, 00:24
de film is te vaag voor woorden en kan hem dus ook niet voor je beschrijven, maar de reden dat ik hem wil hebben is omdat ik hem aan mn zus wil geven voor dr verjaardag :)

jasmin1
21-11-2004, 06:52
ik had hem ooit een keertje gehuurd, ik snapte er niets van daarom moet ik hem nou hebben om m over en over te gaan kijken hopelijk begrijp ik hem dan wel

Frank Gevers
21-11-2004, 07:03
ik wil hem best hebben
met als reden..
dat jij er van af wilt? :lol:

rkrijger
21-11-2004, 07:34
Ik heb deze film nog steeds niet gezien. Heb er veel van gehoord, dus ja, ik zou hem wel willen winnen ja...

Count me in!!!

Henk van der Weerdt
21-11-2004, 09:03
zoals ik denk: uiteraard met spoilers :wink:

[spoiler:63e761bcf2]Donnie wordt per toeval wakker gemaakt en ontloopt zo zijn dood. Dit lijkt niet de bedoeling en mbv Frank wordt alles op alles gezet om het weer recht te breien. Hierdoor gaat Donnie steeds vreemdere dingen doen.[/spoiler:63e761bcf2]

Hoezo vage film?? Ik doe de hele dag niets anders :lol:

Nandor
21-11-2004, 09:06
Ik doe mee!
Heb er veel uiteenlopende dingen over gehoord, en wil wel eens weten wat er klopt.
Door de dvd aan mij te geven, hoef ik hem niet te downloaden -> goed voor de filmindustrie ;)

GeeMFrieK
21-11-2004, 09:56
Ik heb de film nog nooit gezien dus ik zou het niet weten. :D
Misschien is dat een reden om hem aan mij te geven, dan kan ik die geweldige film ook eens een keertje bekijken! :shock: :wink:

Martin Stanneveld
21-11-2004, 10:06
[spoiler:89bf6abce5]Donnie Darko droomt alles[/spoiler:89bf6abce5]

Ik doe niet mee btw, heb hem al :wink:

Jurgen V
21-11-2004, 12:06
Ik doe ook mee.

[spoiler:8a90b0c32b]De film gaat over tijd reizen en dimensies. Toen Donnie bleef leven ging er van alles mis, vliegtuigmotor stort in zijn kamer, zijn vriendin wordt later doodgereden en hij schiet frank dood (eerder in de film had hij hem al in zijn oog gestoken) en tot slot het einde van de wereld. Toen uiteindelijk de tijd werd terug gedraaid toen ging Donnie gelijk dood omdat Frank toen niet meer bestond dus de vliegtuigmotor viel in zijn kamer wat uiteindelijk een meer happy end voor de andere karakters opleverde.Dit kan je ook wel een andere tijdparallel/dimensie noemen.[/spoiler:8a90b0c32b]

Of dit juist is weet ik niet maar dit is een beetje mijn eigen interpretatie. ;)

Sander Haarmans
21-11-2004, 12:17
Ik doe ook mee.

Zou niet weten waar deze film over gaat maar wil hem zeker wel een keertje zien, bevalt hij me niet dan doe ik hem ook weer de deur uit.

Tom L.
21-11-2004, 12:36
Ik heb de film nog niet gezien, dus zou wel mee willen doen...

runob
21-11-2004, 12:37
Lang geleden dat ik hem zag (heb hem al 2 keer gezien, is een superfilm die ik zeker nog eens op DVD zoek aan te schaffen) maar hier kan je een erg uitgebreid artikel over het verhaal vinden:
[spoiler:42069b2e2c]http://beefcake.nl/index.php?itemid=961[/spoiler:42069b2e2c] (http://beefcake.nl/index.php?itemid=961)

jan_tran
21-11-2004, 12:38
Is het niet de bedoeling om een uitleg te geven over de film om kans te kunnen maken op de DVD? :roll:

luca
21-11-2004, 13:02
Ik heb em nog niet gezien, maar heb er al goeie reacties over gehoord :)

vince curtin
21-11-2004, 13:08
Prachtige film met mooi muziek en top acteerwerk.Dit is een film waar je moet even nadenken om het te begrijpen.
Tweede keer is leuker als de eerste maar als ik de derde keer met dts zou kunnen kijken.... :wink:
vince.

HiddeV
21-11-2004, 16:44
Ik heb m nog nooit gezien maar wil m best een keertje bekijken ;)

sniper_warrior
21-11-2004, 18:04
prachtige film, kzal hem probere uit te leggen:

[spoiler:9246734e23]Donnie ontloopt allereerst al met toeval zijn eigen dood, in zijn "vroegere" leven ging vanalles mis (vrindin, vliegtuigmotor, ...) Frank helpt Donnie om alles weer "normaal" te krijgen

en hoe moet ik in godsnaam de rest neerschrijven, het gaat me niet lukken ... :) [/spoiler:9246734e23]

Stephan Nobelen
22-11-2004, 14:27
Het gaat over een konijnenskelet!!! met zaklamp geloof ik :roll:

ennuhm waarom, ik hem zou willen hebben.. ik wil hem graag eens voor de eerste keer zien en je daarna fatsoenlijk vertellen waar ie over gaat :P

Marcel den Haan
22-11-2004, 14:53
Het gaat over een konijnenskelet!!! met zaklamp geloof ik :roll:

ennuhm waarom, ik hem zou willen hebben.. ik wil hem graag eens voor de eerste keer zien en je daarna fatsoenlijk vertellen waar ie over gaat :P

Volgens je signature heb je hem al :? :lol:

Jurgen V
22-11-2004, 14:55
Het gaat over een konijnenskelet!!! met zaklamp geloof ik :roll:

ennuhm waarom, ik hem zou willen hebben.. ik wil hem graag eens voor de eerste keer zien en je daarna fatsoenlijk vertellen waar ie over gaat :P

Volgens je signature heb je hem al :? :lol:

Hij kan de toekomst voorspellen en heeft al gezien dat hij hem wint. :lol:

Sibren van Anrooij
22-11-2004, 16:06
ik doe ook graag mee, mede omdat een paar vrienden van me zeggen dat de film echt goed zou moeten zijn.

nou ik betwijfel het en zou het dus via deze manier zelf kunnen controleren

okey heb hem dus vandaag ( 24 november ) gzien bij een vriend, en de film is echt geniaal :D dus hier ook mijn verhaaltje

[spoiler:f034accdce]Donnie Darko is een normale tiener, uit een normaal gezin, met een normaal leven. Dan stort er plotseling een vliegtuigmotor op zijn ouderlijk huis, midden in zijn slaapkamer, waardoor hij maar net aan de dood ontsnapt. Vanaf dat moment zal Donnie's leven er niet meer hetzelfde uit zien. Hij krijgt last van afschrikwekkende hallucinaties, krijgt wereldbedreigende boodschappen door en begint zich voor vriend en vijand nogal vreemd te gedragen. Ook de wereld om hem heen staat op z'n kop. Waarom staat ineens het huis van de christelijke zelfhulpgoeroe Cunningham in brand ? Waarom wordt zijn favoriete lerares Engels ineens ontslagen ? Waarom blijft de oud-lerares 'Mrs. Death' op en neer lopen tussen haar huis en haar brievenbus ? In de verrassende ontknoping wordt duidelijk dat niets voor niets blijkt zijn.[/spoiler:f034accdce]

Milan
22-11-2004, 20:31
Ik wil 'm echt heel graag hebben!

Ik heb 'm een keertje gezien bij een vriend, ik vind 'm geniaal.

Ik denk dat [spoiler:020a317a6d] 'de wereld', waar Frank het konijn van zegt dat deze binnen 28 dagen en huppeldepup uren&minuten&seconden eindigt, een metafoor is voor Gretchen. Niet zozeer dat zij doodgaat op het moment dat die tijd voorbij is, maar wel dat Donnie's wereld kapot is.

Door alle gebeurtenissen, Donnie's visioenen en Franks opdrachten in de hele film wordt zijn band met haar zo sterk, dat hij aan het einde van de film er voor kiest om (dankzij het boek van Roberta Sparrow-Grandma Death) door de tijd te reizen om zo haar dood te voorkomen. [/spoiler:020a317a6d]

Dit is in HELE grote lijnen wat ik van de film denk.

Ik hoop echt dat ik 'm win!

Caledonians
22-11-2004, 22:24
Deze film valt niet uit te leggen, iedereen beleefd hem anders en ziet hem anders... :wink:

meij001
22-11-2004, 22:52
De makers zijn halvewege omgekomen in een vliegtuigcrash, anderen hebben de film afgemaakt en snapte er ook niets meer van....

Ik moet hem hebben omdat ik net zulke vage verhalen kan verzinnen. (zie hierboven...)

godofgamblers
23-11-2004, 06:49
Hoi, ik doe mee.

[spoiler:07745083ba]Een gedeelte ( van crash vliegtuigmotor tot weer de crash van de vliegtuigmotor) van de film speelt zich af in een parralel universum om zo enkele gebeurtenissen terug te draaien in dit universum[/spoiler:07745083ba]


Simon

TheGodfather
24-11-2004, 10:04
Hey, nog een gratis dvd :lol:
I`m in (y)

$tylo
24-11-2004, 17:34
Hmmz... De uiteindelijk zin achter de film is dat je blij moet zijn met wat je hebt voor zolang het duurt

Geen dank hoor ;)

Timothy
24-11-2004, 18:32
Hoe kan ik nu in godsnaam een film uitleggen die ik nooit gezien heb... Dát is pas vaag.

;)

InCoMing!!
25-11-2004, 19:08
Ik doe mee omdat ik 'm recentelijk verkocht heb.

Uitleg:

[spoiler:bd2dbcda95]Donnie kan time-travellen. Omdat hij weet dat in de toekomst een leuk meisje zal sterven als zij met hem in contact komt offert hij zichzelf op door te sterven.[/spoiler:bd2dbcda95]

Ernest Hamstra
25-11-2004, 19:44
Lijkt mij een mooie film, goeie actie Marcel (y)

Marcel den Haan
26-11-2004, 19:08
OK, het is acht uur geweest. Ik ga nu de winnaar bepalen. Uno Momento.

Marcel den Haan
26-11-2004, 19:11
En de winnaar is: Milan.

Pm me je gegevens en dat stuur ik hem zo snel mogelijk op.