PDA

Bekijk de volledige versie : Gaatjes in bioscoopdoek?



Raskel
22-01-2002, 16:27
Hallo,

Ik ben de afgelopen dagen 's middags naar 2 verschillende bioscopen gegaan (te veel vrijetijd ;)) en het viel me op dat er in de projectieschermen gaatjes zaten. Ik ga ervan uit dat deze gaatjes er zijn om het geluid beter door te laten of zit ik dan helemaal verkeerd? Iemand een idee?

PS Ik ga normaal niet als een randdebiel de hele bios inspecteren, maar de zaal was helemaal leeg..:D :D

bmateijsen
22-01-2002, 16:33
klopt als een bus... De hele toren met speakers staan achter dit scherm... dus geluidsdoorlatend.

Groet Bjorn

Raskel
22-01-2002, 16:35
Hoe groot zijn nu eigenlijk de gemiddelde speaker in zo'n bios? Ben ik wel erg benieuwd naar, vooral de sub..De surround speakers zie je wel zitten, maar die fronts..

jokey
22-01-2002, 21:10
De speakers die achter het doek staan zijn, afhankelijk van de grootte van de zaal, zeker een meter breed en 1,5 meter hoog en dat geldt voor alledrie de frontspeakers...

Ik heb zelf in een bioscoop gewerkt en ben vaak achter het doek geweest en heb ze dus zien staan...:)

Raskel
22-01-2002, 21:15
Kijk das nog eens leuke info..ik weet alleen dat ze JBL gebruiken bij de Minerva in Maastricht,klinkt wel lekker, vooral de openingsscene van LOTR had echt een MEGA bas.

Camille
22-01-2002, 21:29
Kijk das nog eens leuke info..ik weet alleen dat ze JBL gebruiken bij de Minerva in Maastricht,klinkt wel lekker, vooral de openingsscene van LOTR had echt een MEGA bas.
Hey eindelijk een Limburger!!
De 1e die ik tegenkom!!
Kom zelf ook uit het zonnige zuiden:D :cool:

Raskel
22-01-2002, 21:34
Hey eindelijk een Limburger!!
De 1e die ik tegenkom!!
Kom zelf ook uit het zonnige zuiden:D :cool:

Ik ken er nog een, de grootste bandiet van dit forum, Dadaveke :D

Jeroen Driessen
22-01-2002, 22:18
Hey eindelijk een Limburger!!
De 1e die ik tegenkom!!
Kom zelf ook uit het zonnige zuiden:D :cool: Ik ook uit dat mooie Limburgse landje :D :D :D !!!

Remco Out
23-01-2002, 12:06
Nou, is dat even mooi, alle Limburgers bij elkaar, maar om even on topic te blijven, ik heb nooit echt erop gelet en heb die gaatjes in het doek dus ook nooit echt gezien, ik zal komend weekend wel eens even gaan kijken. Ben erg benieuwd.

PM
23-01-2002, 13:08
werken ze trouwens met subs? of laten ze alles over de main speakers komen?
Als zxe subs gebruiken.. dan hebben ze vast redelijke jongens staan.. .niet?

jokey
23-01-2002, 18:35
Ze werken volgens mij altijd met subs...en ja, dat zijn flinke jongens echter waren ze volgens mij kleiner dan de frontspeakers... Nou meen ik me te herinneren dat ze trouwens maar 1 sub hadden en die was in verhouding met de frontspeakers redelijk klein...(maar wel errug heftig!!:D )

Weet niet hoe dit in de grote bioscopen is, ik heb het over een klein bioscoopje met maar 1 zaal (voor ong.300 mensen)

Dadaveke
23-01-2002, 19:39
Maar waarom is er zoveel verschil tussen de de doeken.
Raskel en ik hebben in de Euroscoop naar een doek gekeken en naar een doek hier in Maastricht bij de bioscoop en in deze laatste bioscoop zaten de gaatjes korter op elkaar.Waarom is dit?

ps: Raskel moet ook altijd precies in het midden zitten van de zaal en dat plekje zoekt ie door zich Symetrisch intestellen met het boeketje bloemen op het podium.:D :D :D

jokey
24-01-2002, 21:39
Maar waarom is er zoveel verschil tussen de de doeken.
Raskel en ik hebben in de Euroscoop naar een doek gekeken en naar een doek hier in Maastricht bij de bioscoop en in deze laatste bioscoop zaten de gaatjes korter op elkaar.Waarom is dit?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik hoor nu voor het eerst dat er verschil in zit...ik zal binnenkort ff wat info vragen over 't een en 't ander bij mijn "oude werk" (de bios dus...):cool:

Dadaveke
24-01-2002, 21:44
Als je dat eens wilt doen. Lijkt me wel intressant om te weten waarom er vershil in zit.

jokey
07-02-2002, 21:24
Nou, het heeft ff geduurd en het resultaat is nog bagger...:(
Over de gaatjes in het doek kan ik jullie helaas niets vertellen simpelweg omdat niemand er iets over wist. Over de subs kan ik nog vertellen dat ze er 2 hebben, eentje laag achter het doek en eentje op een stellage en die ligt dan op ca. 2 meter hoogte. Dat hebben ze gedaan ivm. het balkon; ze hebben dus eigenlijk 1 sub gericht naar de zaal en de ander gericht op het balkon. Nou begrijp ik dat niet want lage tonen (sub dus) hoeven toch niet gericht te worden...??? Al zet je 'm bij wijze van spreken achter in de zaal, dat maakt in principe toch niets uit...???

Als ik meer info heb over het doek horen jullie het...

PM
08-02-2002, 08:59
ik heb het idee dat je toch wel een beetje kan horen waar t ding staat... in een grote bioscoopzaal klinkt t zeker gek als de sub achter je staat... je hoort dan toch echt dat de explosies van achteren komen i.p.v. vanaf het scherm.

Ik vind dat de plaatsing van de sub niet zo nauw komt, maar je moet wel een beetje opletten waar je em neerzet..

jokey
08-02-2002, 16:22
Ja, ok, achter in de zaal is idd geen goede plaats maar dat vb.was ook bij wijze van spreken.....Maar om er nou 1 op een stellage te zetten, dat lijkt mij nutteloos.