PDA

Bekijk de volledige versie : Keuzes maken



RDV
22-01-2002, 16:22
Hebben jullie dit probleem ook wel eens....
Dat je zin hebt om een DVD'tje te gaan kijken en dat je voor de kast staat met je uitgebreide DVD collectie en dat je niet weet welke je moet kiezen....? :confused:

Tijntje
22-01-2002, 18:34
LOL

heel herkenbaar ;)

BrianB
22-01-2002, 18:34
Ja, maar ik heb nog niet zoveel dvd's (stuk of 20) moet je nagaan als ik er 300 heb, kan ik helemaal geen keuzes meer maken (of juist wel natuurlijk).

martin
22-01-2002, 18:39
maak ik regelmatig mee, als ik een film wil kijken krijg ik gelijk de mededeling dat het geen geschiet of een herrie film wordt, nou dan blijft de keuze beperkt. het gaat een paar keer goed, maar dan houd het echt op als 90% wel herrie en knal films zijn en 10% niet. :)

Alex Bel-Gy-Bel
22-01-2002, 19:30
Ik denk dat dit probleem veel voorkomt bij dvd fanaten, er zijn er zoveel die ik nog eens wil zien maar welke ga ik nu kijken?(Kan enorm moeilijk zijn:( )

Camille
24-01-2002, 20:01
Ik denk dat dit probleem veel voorkomt bij dvd fanaten, er zijn er zoveel die ik nog eens wil zien maar welke ga ik nu kijken?(Kan enorm moeilijk zijn:( )

Kan moeilijk zijn??????
Is moeilijk:D :D

Arnold Bomers
24-10-2003, 23:25
Heb ik soms ook wel moeite mee ja. maar ja, het leven bestaat alleen maar uit keuzes he. :P

Herjan
24-10-2003, 23:27
Volgens mij is het met ons, DVD-verslaafden, niet als met vrouwen met een overvolle kledingkast... Een collectie van heb-ik-jou-daar, maar toch roepen: "Ik heb niks om te kijken"/"Ik heb niks om aan te trekken!"...

Steven Maas
24-10-2003, 23:28
Heb ik soms ook wel moeite mee ja. maar ja, het leven bestaat alleen maar uit keuzes he. :P20 minuten voor de kast staan om vervolgens te besluiten om een andere hobby te beginnen waarbij je minder keuzes hoeft te maken... Punniken of iets dergelijks... :P

Johan van den D.
25-10-2003, 10:53
Vaak weet ik van tevoren al welke film ik wil gaan bekijken.
Maar indien dat niet het geval is wordt het inderdaad lastig voor die dvd kast ja

Charley Baak
25-10-2003, 13:18
Ik heb heel vaak dat ik voor me dvdkast sta en dat ik gewoon niet kan kiezen. En heel vaak pak ik dan een dvd die ik al eens gezien heb, in plaats van eentje die ik nog steeds niet gezien heb... :?

skank
25-10-2003, 13:23
ik denk dat iedereen die er zoveel heeft dat wel heeft zeker

beetje onnozele thread en niet echt van zin... :roll:

Ronald Stiebolt
25-10-2003, 16:57
Met mijn weinig subtiele collectie struikel ik ook vaak over dit probleem. Het komt volgens mij doordat je op een gegeven moment de titels wel ziet maar de associatie met de film nier meer kan maken.

Mijn oplossing: ik raadpleeg DVDProfiler, dan zie ik de hoezen en de namen en duurt het vele malen korter om dan ook mijn keuze te maken...

Jaap22
25-10-2003, 17:10
Komt me heel bekend voor inderdaad. Dan kies je uiteindelijk toch een film en dan zit je 15 minuten in de film en dan denk je .... had ik nou toch maar een andere gekozen.

Richard B.
25-10-2003, 17:42
Ik heb zelden een keuzeprobleem: mijn gewoonte is om om minstens een keer per week naar mijn dvd-rek te lopen (deze staat EXPRES niet in de huiskamer maar in mijn studeerkamer) en er dan een stuk of 5 uit te kiezen die ik dan die week wil gaan bekijken. Wat ik wil gaan zien bepaal ik meestal al een beetje overdag aan de hand van wat er dan in me opkomt. Ik kies weinig echt 'spontaan'. Soms heb ik 'opeens' wel eens zin in een Disney, maar verder is daar niet echt een pijl op te trekken. Nieuwe aanwinsten kijk ik bijna altijd meteen dezelfde dag.

Camille
25-10-2003, 18:53
Ik heb dat ook vaker.

Meestal is de reden dat ik niet kan kiezen dat de meeste ruige films nogal lang duren. En dan heb ik daar geen zin :oops: :roll:

Lex v/d Moolen
25-10-2003, 19:10
Ik heb heel vaak dat ik voor me dvdkast sta en dat ik gewoon niet kan kiezen. En heel vaak pak ik dan een dvd die ik al eens gezien heb, in plaats van eentje die ik nog steeds niet gezien heb... :?Dit heb ik ook vaak. Soms heb ik ook gewoon zin in een film die ik al meerder keren heb gezien en weet wat er me te wachten staat en weet dat ik een goede film zal gaan bekijken.

Maar op andere dagen heb ik weer zin in een nieuwe onbekeken film en laat ik me verrassen.

Hangt dus veel van de stemming af. Vuistregel is wel hoe groter de collectie wordt, des te langer sta ik voor de kast te dralen. :)
Het komt ook voor dat ik door een item op TV of door een bepaald muzikaal nummer of zelfs door een bericht op deze site zin krijg om daardoor die film te gaan bekijken.

Christiaan Sauer
25-10-2003, 20:56
Dit probleem heb ik ook vaak last van. Momenteel zit ik zelfs met dit probleem :D. Ik zou niet weten wat ik straks ga kijken. En dat terwijl ik toch zo'n 70 dvd's in mijn kast heb staan :confused:. Maarja. Ik ben gelukkig niet de enige op dit forum :D.
Mvg,

Christiaan

Charley Baak
26-10-2003, 11:40
Wat ik ook nog regelmatig heb, is dat ik me voorneem om een film te gaan kijken. Maar als ik dan de dvd uit de hoes haal om hem in de speler te stoppen bedenk ik me. Dan heb ik eigenlijk helemaal geen zin om die film te gaan kijken. En dan begint eigenlijk het gedonder... in welke film heb ik dan wel zin? En dan sta ik zo weer een paar minuten voor me kast te kijken, te wikken en te wegen...

Bas de Jong
26-10-2003, 12:20
Wat ik ook nog regelmatig heb, is dat ik me voorneem om een film te gaan kijken. Maar als ik dan de dvd uit de hoes haal om hem in de speler te stoppen bedenk ik me. Dan heb ik eigenlijk helemaal geen zin om die film te gaan kijken. En dan begint eigenlijk het gedonder... in welke film heb ik dan wel zin? En dan sta ik zo weer een paar minuten voor me kast te kijken, te wikken en te wegen...

Dat heb ik nou ook vaak ja. Soms is het nog erger. Dan is de film al iets van 10 minuten bezig en dan bedenk ik me :roll:

RTetteroo
26-10-2003, 12:48
Ik heb maar 20 dvd's, en dan is het probleem ook vervelend. Aangezien je elke film al redelijk vaak hebt gezien, ga je steeds denken waarom je die film niet wilt zien (vanwege langdradige scenes, of scenes die je al zo vaak hebt gezien dat je het zelf kan "meepraten"). Soms zit ik echt heel lang na te denken welke film ik nou ga kijken ;). En af en toe bedenk ik me tijdens het begin van de film wel, maar als ik dan de film zelf zie valt het altijd wel mee.

Oh ja, gisteren had ik ineens het idee om aan het eind van deze week (toetsweek) een Back To The Future Trilogie ga houden (misschien achter elkaar, misschien één per dag). Hopelijk bedenk ik me niet op dat moment ;)