PDA

Bekijk de volledige versie : Verdwenen kinderen



Nathan Strik
22-01-2002, 17:13
Heeft iemand van jullie de film "The City of the Lost Children" op DVD? En welke regio heb je dan?
Ik zou graag willen weten hoe hij bevalt... hoe is het beeld, is hij breedbeeld, en staan er leuke extra´s op?

Verder is hij volgens mij nog niet verkrijgbaar in Nederland... weet iemand hier meer over?!?

Marco
22-01-2002, 18:20
Ik heb La Cité des enfants perdus/niet op DVD gezien. Ik weet wel dat deze film op DVD verkrijgbaar, maar niet in Nederland (what else is new).

Wel in Frankrijk. DVDRama (http://www.dvdrama.net/fiche.php3?1906) heeft een bespreking geplaatst van La Cité des enfants perdus. Verder is deze film ook uit in Regio 1 (maar dan onder de titel The City of Lost Children). Voor R1 specs: zie IMDb (http://us.imdb.com/DVD?0112682)

Oakey
22-01-2002, 18:34
La cité des enfants perdus is wel één van mijn favoriete films of all times. Ik heb de dvd hoog op mijn verlanglijstje staan. Kan niks over de specs zeggen dus, maar wet wel dat ie bij play.com vrij goedkoop is (9.99 pond incl. p&p). Hij is momenteel wel out of stock.

Nathan Strik
22-01-2002, 22:55
Ja, maar bij Play.com staat er geen informatie over beeldformaat enzo, dus da´s me een beetje te link. Straks is hij 4:3.
En de Franse versie heeft geen Engelse ondertiteling, dus da´s ook geen optie...
Heeft iemand de Regio 1 versie toevallig?

Cenobite
23-01-2002, 00:30
Region 1 versie

Side 1 : 1.85:1 widescreen

Side 2 : Full Screen

Dolby Digital Surround

commentary by director Jean-Pierre Jeunet and actor Ron Perlman; costume design gallery; production sketches; new high definition transfer.

Nathan Strik
23-01-2002, 12:01
Ja, dat had ik ook al ontdekt ja... mijn vraag was of iemand hem heeft en wat hij/zij vind van deze DVD...

Oakey
10-02-2002, 18:31
Heeft iemand het al aangedurfd om die DVD van LCDEP bij play.com te bestellen? Zoja, wat is het beeldformaat?

Nathan Strik
10-02-2002, 23:04
Kweenie, maar de regio 1 versie staat er in ieder geval zowel in anamorphic widescreen als in pan & scan op.

Oakey
11-02-2002, 09:01
Hm, ik durf het toch maar niet aan. Bij www.bensonsworld.co.uk staat ie nl. ook en daar staat bij taal dat het Engels nagesynchoniseerd is. Dat vind ik best, maar dan moet de Franse soundtrack er ook op staan....

Widescreen en P&S op 1 disc, zo moet het. Ik snap niet waarom dat niet vaker gebeurt (ik geloof dat in NL de trend is om WS en P&S apart uit te brengen, helemaal absurd!)

Lastig.... En Delicatessen is helemaal nog niet uit op DVD?

Marco
14-02-2002, 19:24
En Delicatessen is helemaal nog niet uit op DVD?
Jawel, b.v. in Frankrijk (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2098). Maar het goede nieuws. Op 15 April komt Delicatessen wel uit in de U.K. Deze DVD heeft volgens Momentum pictures NL ondertiteling + nog wat extra's.

Oakey
15-02-2002, 13:14
Jawel, b.v. in Frankrijk (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2098). Maar het goede nieuws. Op 15 April komt Delicatessen wel uit in de U.K. Deze DVD heeft volgens Momentum pictures NL ondertiteling + nog wat extra's.

Cool! Dat is wel een aanrader (moet er wel NL of UK ondertiteling opzitten)

SuperDre
15-02-2002, 13:18
Ik heb em wel zien liggen bij de boekwinkel Van Pierre in eindhoven (Heuvelgallerei).. weet niet hoe duur die was, als ik er aan denk zal ik vanmiddag wel ffkes kijken, moet er toch in de buurt zijn..

SuperDre
15-02-2002, 19:06
Ik zag em niet meer liggen, helaas....

Oakey
15-02-2002, 19:28
Ik zag em niet meer liggen, helaas....

Jammer, toch bedankt voor het kijken!
;)

Marco
15-02-2002, 20:56
:o alleerst sorry, voor het off-topic gebeuren (alweer!).
Ik was met mijn verhaal van gisteren eigenlijk nog niet klaar..vandaar.

In Duitsland komt Delicatessen ook uit. En jawel ook daar zit NL ondertiteling op. Daarbij wil ik de volgende gedachtenkronkel kwijt. Kinowelt is verantwoordelijk voor de Duiste uitgave (en Momentum pictures voor de U.K. uitgave) op beide komt NL ondertiteling op te staan. Nou weet ik dat RCV de distributie doet voor de meeste Kinowelt DVD's in de Benelux. Grote kans is dat RCV de NL versie van Delicatessen op DVD gaat uitbrengen. Zeker weten, weet ik niet. Maar goed het is een gedachtenkronkel.

Natuurlijk heb ik meer info gevonden en wel op deze Duitstalige link (http://www.dvd-inside.de/archiv/0202/140202-2.htm)
Specs: Bildformat(e): Widescreen (1.85:1 - anamorph)
Tonformat(e): Dolby Digital 2.0 in Deutsch, Dolby Digital 2.0 in Italienisch, Dolby Digital 2.0/DS in Französisch, Dolby Digital 1.0 in Spanisch.
Untertitel: Deutsch, Englisch, Italienisch, Spanisch, Holländisch, Portugiesisch (alle ausblendbar)
Extras: - Audiokommentar von Jean-Pierre Jeunet,
- Making of
- Testaufnahmen mit den Darstellern
- Trailer

Oakey
25-03-2002, 22:09
Ben er inmiddels achter dat de UK release van The city of lost children alleen de Engelse DD2.0-track heeft, en niet anamorf widescreen is :( Dit is uiteraard geen vergelijking met de R1-release (http://www.dvdreview.com/fullreviews/the_city_of_lost_children.shtml) die werkelijk zeer uitgebreid is.

Zeer jammer want de UK-versie is in de aanbieding bij play voor £7.99.

Nathan Strik
25-03-2002, 22:29
Inmiddels de Regio 1 versie in mijn bezit en het is een zeer aparte film... Ik moet even het 1 en ander laten bezinken van deze film en dan plaats ik wel even een klein reviewtje in het Regio 1 gedeelte...

Oakey
25-03-2002, 23:37
Inmiddels de Regio 1 versie in mijn bezit en het is een zeer aparte film... Ik moet even het 1 en ander laten bezinken van deze film en dan plaats ik wel even een klein reviewtje in het Regio 1 gedeelte...

Ik heb de film inmiddels al een paar keer gezien, maar het is definitely een film die je een paar keer moet kijken voor alles op zijn plaats valt. Echt een topper. Jammer dat er geen R2-SE van gepland staat (voor zover ik weet).

Oakey
31-12-2002, 12:40
Aangezien mijn speler nog steeds niet regiovrij is en mijn Frans ook niet beter is geworden gedurende de laatste maanden rakel ik dit topic weer even op :D

In Australië komt nl. binnenkort La cité des enfants perdus uit (zie hier (http://www.ezydvd.com.au/item.zml/3665/id=wwOnH:WQ5M6) bijvoobeeld). Weet iemand hier meer van? Is dit dezelfde master als de afschuwelijke Entertainment in Video-R2-release? Ezy geeft wel aan dat ie 4:3 is :(, maar wel dat de taal Frans is en de ondertitels Engels...

Het feit dat Ezy hem voordat ie uit is al in de sale gooit belooft weinig goeds... Weet iemand meer over deze release?

Oakey
25-01-2003, 19:10
Ik hem bovengenoemde Australische release toch maar besteld (voor 10 euro).

De specs:
- hij is regiovrij
- fullscreen (volgens de hoes, het lijkt mij meer pan & scan)
- ondertiteling: Engels ingebakken
- taal: Frans Dolby surround
- extra's: geen (2 trailers van andere films)

Niet veel soeps, maar in ieder geval beter dan de UK-release...
En ik kan hem in ieder geval weer eens zien :)

Het wachten noch steeds op een R2-SE met Engelse of NL-subs...