PDA

Bekijk de volledige versie : Meningen over A4 banners



Eric van Ballegoie
23-01-2002, 09:56
Zoals jullie gezien hebben draaien we nu enkele dagen proef met een zogenaamd 'A4-banner' systeem waarbij je op de site (niet op het forum) maximaal elke vijf minuten een reclame op A4 formaat te zien krijgt.

Zoals jullie begrijpen plaatsen we deze advertenties niet om jullie te irriteren, maar om geld aan deze site te verdienen.
Het is algemeen bekend dat de advertentie markt op internet niet floreert en daarom proberen we iets nieuws in de vorm van deze A4 banners.

Bij deze wil ik een klein onderzoekje houden om te kijken wat jullie gedachten hierover zijn.

Let wel: Ik snap dat jullie allemaal het liefst totaal geen banners zien, maar dat is gewoon niet mogelijk, wij moeten ook eten. Wees dus aub redelijk bij het maken van je keuze in de poll, daar hebben we het meest aan!

PM
23-01-2002, 10:09
Prima hoor... ik zit normaal toch alleen maar op t forum en daar heb je d'r geen last van..

Als er een keer een link naar een artikel staat dan klik ik wel een keertje extra om die advertentie voorbij te gaan...

Jullie moeten ook geld verdienen!

BTW Of er veel mensen echt iets kopen door die advertentie vraag ik me af... maar ok... (de banners bovenin vind ik wel nuttig... staan wel eens aanbiedingen van dvd-spelers enzo..)

starbuck
23-01-2002, 10:34
Het is noodzakelijk kwaad, maar ik zou het minder erg vinden als er meer verschillende advertenties in beeld zouden komen.

Remco Out
23-01-2002, 10:43
Het is noodzakelijk kwaad, maar ik zou het minder erg vinden als er meer verschillende advertenties in beeld zouden komen. Ja, daar ben ik het ook mee eens, als er nou eens verschillende advertenties in beeld komen, want de hele tijd Tomb Raider, daar word ik ook een beetje moe van. Maar verder vind ik het niet zo erg zo'n banner.

Luther Hartog
23-01-2002, 10:47
Ik vind het prima, omdat dvd.nl zo wordt onderhouden, maar hij komt wel erg vaak en elke keer Angelina Jolie, tja..ik hou wel van haar, maar genoeg andere niet denk ik

Angelina
23-01-2002, 10:55
Ik vind zo'n a4 banner niet erg hier. De hoeveelheid reclame valt hier best nog wel mee.

Alleen moet je je afvragen of je hiermee je doel bereikt? Als het is om leden van dvd.nl aan te zetten tot de koop van die dvd, dan denk ik dat dit niet veel impact heeft. Dan kun je veel beter een goede recensie plaatsen. Tekst maakt meer indruk dan banners (plaatjes), als het om internetreclame gaat.

Als dvd.nl door deze banner gesponsord wordt, zo ik zeggen "Why not?" Alleen zou ik dit niet te veel doen en meer afwisseling. Anders kunnen jullie netzo goed een onderdeel "DVD-COVERS" beginnen.

Edwin vd Zwaard
23-01-2002, 11:22
tja normaal gesproken maakt het mij ook niet uit, maar op de een of andere manier wordt mijn bakkie er erg traag van.. Zelfs het typen van een reply op het forum gaat erg traag...

Maar advertenties in het algemeen is noodzakelijk... :)

Nathan Strik
23-01-2002, 11:49
Zelfs het typen van een reply op het forum gaat erg traag... Scroll dan gewoon iets naar beneden, dan is die banner uit beeld, of gebruik Netscape of zoiets.... werkt bij mij ook.

Koen Crijns
23-01-2002, 12:47
Edwin: ik denk dat jij het over de Tomb Raider 468x60 banner heb (die bewegende banner dus). Deze poll gaat echter over de grote A4-advertentie, die je op de site eens per vijf minuten voor het bekijken van een review of nieuwsbericht te zien krijgt.

Rikkert
23-01-2002, 13:20
Als dvd.nl alleen kan blijven bestaan en zelfs zou kunnen groeien door de reclame die gebruikt wordt, heb ik er totaal geen problemen mee. Dat mensen zich irriteren aan het feit dat een banner lang wordt gebruikt, snap ik niet. "Je komt toch niet op dvd.nl om banners te bekijken??!!" Al zouden jullie een banner plaatsen met Bin Laden... Het geld moet ergens vandaan komen, en ik ben maar wat blij dat het geen "popups" zijn.
Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening, maar mensen die uitspraken doen als " niemand klikt toch op zo`n banner" of "het is steeds dezelfde" generaliseren en snappen duidelijk niet waar het om gaat.

bmateijsen
23-01-2002, 13:47
precies... rikkert...

en verder moet niemand zeiken.. onzin over een kleine banner.

Groet Bjorn

Luther Hartog
23-01-2002, 15:35
en verder moet niemand zeiken.. onzin over een kleine banner.

Groet Bjorn Kleine banner? Ik vind een banner die je hele pagina beslaat niet echt klein

Martin de Goeij
23-01-2002, 16:35
Ik vind het ook niet zo'n ramp, je kan ten slotte niet v.d lucht leven;) Af het toe is het traag, maar dat kan ook aan mijn systeem beneden liggen, dat niet zo snel is als de pc die boven staat :D

Edwin vd Zwaard
23-01-2002, 16:50
Edwin: ik denk dat jij het over de Tomb Raider 468x60 banner heb (die bewegende banner dus). Deze poll gaat echter over de grote A4-advertentie, die je op de site eens per vijf minuten voor het bekijken van een review of nieuwsbericht te zien krijgt.

oeps... my bad :D

Nathan Strik
24-01-2002, 01:27
Ja, die advertentie heb ik ook geen problemen mee... die banner die is zwaar ***, want vooral Explorer browsers kunnen er niet goed mee overweg...

Alex van den Berg
24-01-2002, 02:20
vooral Explorer browsers kunnen er niet goed mee overweg... Ik bekijk de boel met IE 6.0 - Engels... Geen problemen geconstateerd...

Edwin V
24-01-2002, 06:43
Overal reclame tussendoor. Jullie worden toch geen SBS6 hopelijk?

Mike Philippens
27-01-2002, 19:13
Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening, maar mensen die uitspraken doen als " niemand klikt toch op zo`n banner" of "het is steeds dezelfde" generaliseren en snappen duidelijk niet waar het om gaat.
Maar er wordt ook heel weinig op banners geklikt... Vandaar dat men (niet DVD.nl) meestal tot hele agressieve methodes overgaat. Ik beheer een aantal sites en als je ziet hoe weinig er op een banner wordt geklikt tov het aantal mensen dat een pagina bekijkt, springen de tranen in je ogen.
Het wordt tijd dat men iets nieuws bedenkt. En dat is geen kritiek op DVD.nl (voordat mijn hoofd eraf word gebeten), maar gewoon een constatering. Iedereen kan de vraag voor zichzelf beantwoorden: klik je wel of niet? Meestal niet dus.
Ik snap dat DVD.nl geld moet verdienen, maar banners zijn echt on the way down en als de adverteerder het 'rendement' ziet, zal ie er op een gegeven moment vanzelf mee ophouden. Totdat iemand iets bedenkt dat de bezoeker niet irriteert en toch een paar stuivers oplevert.
Bottomline: mijn zegen heb je. Dit is een goede site die goed onderhouden wordt. De banner is voor mij alleen een extra horde, want ik moet weer een extra klik doen om mijn doel te bereiken. Gelukkig is de content de moeite waard. Alleen DVD.nl én de adverteerder kunnen vertellen of het voor hen ook zin heeft.