PDA

Bekijk de volledige versie : moet ik tannoy fx 5.1 kopen of niet



dennis74
29-11-2004, 18:44
hallo ik ben dennis

wil eigenlijk
denon 1905 reciever kopen voor 345
en tannoy fx 5.1 voor 299
dvd van denon maar welke ben ik nog niet

maar ik ben een onzettende twijfelaar
kan niet echt over de boxen beslissen
heb wel goede reviews gelezen over tannoy fx
en zie dat ze eerst veel op het net voor 699 aangeboden werden
ik zit in een kamer van 4 bij 5 meter
ik zal ze voornamelijk gaan gebruiken voor dvd\tv
maar zal ook wel eens cdtje opzetten en radio luisteren
ik neem liever geen staande speakers wegens de ruimte
maar klinkt het wel goed dan in stereo
heeft iemand hier ervaring mee

groeten dennis

A3aan
30-11-2004, 09:39
Welkom op het board. Ik ken de apparaten niet en kan je dus ook niet echt helpen, maar als je in die prijsklasse kijkt, kijk dan ook naar deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=28782) <- link

Edgar Smit
30-11-2004, 09:47
Welkom op het forum Dennis.
Je geeft voldoende informatie om een redelijk antwoord te kunnen formulere, zo te zien heb je al een aantal draadjes gelezen :wink: .

Maar het advies, want daar wacht je op.
Wat heb je nu eventueel aan apparatuur staan, en wat is jouw definite van GOED stereogeluid? Luister je muziek gewoon als achtergrond, om mee te zingen, of luister je muziek om de muziek?

Het beste advies is, ga naar een audio dealer die Tannoy fx heeft staan en ga daar eens luisteren naar zowel stereo als DVD(TV), liefst op jouw gewenste type receiver. Als het voor jou goed klinkt, dan is het goed! Sommige mensen vinden zelfs een 90 euri kruidvat setje goed klinken, en als dat voor hen goed genoeg is, waarom niet. Je bent zelf de enige die het beste kan beoordelen of speakers goed klinken, want geluid blijft een persoonlijke beleving, ongeacht alle specificatie.

In het kort, een wetenschappelijk goede speakerkan de een prachtig vinden klinken, terwijl de ander het bagger vindt. Daarom is luisteren zo belangrijk.
Veel luisterplezier :wink: