PDA

Bekijk de volledige versie : Golden Globe



MrSissor
23-01-2002, 16:30
Goedemiddag

Wie heeft gisterenavond de golden Globe uitreiking gezien?
Was namelijk volgens mij iets heel opvallends lord of the rings aantal keren genomineerd maar Harry Potter schijnbaar niet, niet dat ik zo,n fan ben van Harry Potter maar krijg toch wel een beetje het idee dat deze film kapot gemaakt is door de aggressieve marketing campagne van Warner Bros is eigenlijk best wel jammer.
Meestal zijn de golden Globes ook de graadmeter voor de Oscar uitreiking.
Dus zou het best mogelijk kunnen zijn dat Peter Jackson maker van de lord of the rings er met al de prijzen vandoor gaat.
Leuk voor hem en best wel naar mijn menig terecht hoewel een klein prijsje voor Potter was wel zo leuk geweest.


Met Vriendelijke Groet

Marco
23-01-2002, 18:11
Helaas LOTR viel niet in de prijzen. Geen van de 4 nominaties gewonnen :(

Camille
23-01-2002, 21:51
LOTR wint vast wel iets.
En wat betreft Harry Potter betreft ik weet niet of dat meetelt zo'n campagne.

Jeroen Driessen
23-01-2002, 22:27
Beste SFX lijkt me sowieso, ik geloof ook dat dit geen categorie is in de Globes, wel bij de Oscars....en LOTR is wat mij betreft absolute uitblinker. Die nieuwe Russel Crowe film die zo goed schijnt te zijn heb ik nog niet gezien, dus kan deze 2 niet vergelijken ivm Best Movie. We zullen het wel weer zien, maar nominaties krijgt LOTR zeker en da's toch ook al een hele prestatie, want wie had dat vooraf gedacht???
En misschien zijn The Two Towers en The Return of the King nog wel veel beter....:cool:

jps
24-01-2002, 16:32
LOTR gaat bij de Oscars zeker wel een prijsje pakken omdat ze daar inderdaad een catagorie beste SFX hebben..dat kan haast niet anders al heb ik nog niet alle film gezien natuurlijk.

Vreemd vond ik ook dat de regisseur Peter Jackson geen globe kreeg voor zijn waanzinnige spektakel, al moet ik zeggen dat Ron Howard ook van een klasse appart is (Jullie kennen hem allemaal nog wel als Ritchie in Happy Days dat nu weer draait op FOX of SBS..een van de 2..)..

Dat Russel Crowe er een kreeg voor beste acteur ben ik het volledig mee eens...

Jeroen Driessen
24-01-2002, 16:41
Is beste productie niet ook een categorie?? Daar zou LOTR ook wel eens voor in aanmerking kunnen komen, want dat heeft nogal wat werk gekost.
Iemand trouwens een goede omschrijving wat er precies met productie bedoeld wordt bij films?
(ikzelf denk het hele geregel om alles bij elkaar te krijgen)