PDA

Bekijk de volledige versie : Filmfestival Rotterdam



bobby d
23-01-2002, 16:56
Ik was benieuwd of er ook onder de forumleden, mensen zijn die het filmfestival in Rotterdam volgende week gaan bezoeken.

Een beetje dvd liefhebber is lijkt mij ook een filmliefhebber.

Het zijn mischien niet de spektakel films die in de zomer uitkomen,
maar wel films die inhoudelijk een stuk beter zijn.

Maar ook grote films worden gedraaid die pas weken of maanden later in de bios komen, heb je de films tenminste gezien als de oscars komen op tv.

Ikzelf ga naar 21 films, elke dag films kijken dus, goed dat ik een week vrij ben en in Rotterdam woon.

Nathan Strik
24-01-2002, 01:26
Ik hou niet zo van dit soort massale dingen, dus mij zul je zelden op een filmfestival terugvinden... je zou kunnen zeggen dat ik een filmliefhebber ben die liever in zijn eentje geniet van films...

Alex van den Berg
24-01-2002, 03:00
Een beetje dvd liefhebber is lijkt mij ook een filmliefhebber.Ik kick op die glimmende schijfjes, maar films?? Daar begin ik niet aan!! :D :D
Geintje dus... Voor mij is films kijken ook meer een privé aangelegenheid... Lekker in m'n eentje tijdens een paar uurtjes werkpauze, gezellig samen met mijn broer, of af en toe met een vriendin.
Ik ben zowiezo al niet zo'n fan van grote mensenmassa's en zal dus ook niet gauw voor mijn plezier op dit soort festivals opduiken.

Mark S
24-01-2002, 08:27
Rotterdam is me net ff te ver weg, de meeste films komen uiteindelijk wel in de lokale bios. Volg het evenement wel altijd op Ned 3.
Ben wel eens naar de IDFA geweest. Is ook niet echt in de buurt, maar daar worden dingen vertoond die je niet snel elders zult zien.

dazzler2
25-01-2002, 14:05
IK ga elk jaar naar R'dam film festival, het is een hele happening, er zijn altijd wel interessante films die misschien nooit op dvd zal uitkomen,Wat ook wel leuk is, is de filmfestival van Cannes, maar je moet wel wat connecties hebben .
En de hotels in Cannes zijn niet de goedkoopste rond die tijd (April).:(

Menno
26-01-2002, 10:59
Ik had een week geleden ook al een zelfde post geplaatst maar daar is niet op gereageerd.

Ik ga zelf naar 3 films. Twee van Takashi Miike.

En nog even over die opmerking dat de films toch wel op Ned 3 verschijnen. Dat is niet helemaal waar. Ik ga juist naar het festival omdat het vaak de enige kans is om een film te zien. Veel films worden namelijk helemaal niet (of veeeel te laat) in Europa uitgebracht.

BTW Begin februari staat er een verslag van het IFFR op mijn site...

bobby d
26-01-2002, 20:56
Ik had een week geleden ook al een zelfde post geplaatst maar daar is niet op gereageerd.


Ik ga zelf naar 3 films. Twee van Takashi Miike.


Ik ga zelf ook naar een film van Takashi Miike, Ichi the Killer.
Ik heb nog nooit een film gezien van hem, schijnen heel extreem te zijn altijd.
Ben benieuwd.

Menno
26-01-2002, 21:08
Ik ga ook naar Ichi The Killer. En naar Agitator ook van Miike. Als het goed is krijgt ik ook binnenkort Audition van Miike op DVD binnen. Zijn films zijn redelijk extreem ja. (Net zoals al die andere films uit Japan... ;) ) Visitor Q die ook in Rdam draait moet zijn ergste zijn. ;) Verder ga ik ook nog naar Teenage Hooker Became Killing Machine In DeaHakRoh.

Misschien zie ik je nog wel bij Ichi! ;)

Rob P.
27-01-2002, 18:38
Ik ga zelf ook naar een film van Takashi Miike.........
Ben benieuwd.

Of Miike Takashi?;) Ga zelf naar drie van zijn films (heb er al een boel van hem gezien zoals Fudoh en natuurlijk The Audition) en denk ook dat ik in ieder geval naar 'The Man Who Wasn't there van de Coen brothers ga. Alhoewel die komt na het festival ook 'gewoon' te draaien.
Dan ga ik misschien toch maar naar 'Salt Battle' waar een man strijd met een zoutvaatje dat niet van de tafel wil wijken. :D :confused: :D :confused: :D :confused: :D

raampie
27-01-2002, 22:11
Ik heb een paar jaar als assistent van het hoofd van de pers afdeling van het IFFR gewerkt. Dit jaar wegens andere verplichtingen voor het eerst niet. Ik heb wel reserveringen voor de onderstaande films en verder even af wachten wat er voor leuks / interressants in de press & industry screenings draait.

-Lovely Rita
-Trouble everyday
-Morlang
-One take only
-Ichi the killer
-Festival in Cannes
-Chop Suey
-Music video Director in focus - Spike Jonze

(Ik was bij de aller eerste vertoning van Adition in Nederland. Dit was een IFFR persvoorstelling met een zaal vol journalisten en andere professionals. 1/3 moest de zaal verlaten, 1/3 zat naar het puntje van z'n schoenen te kijken en 1/3 heeft de hele film gezien. Ik zat bij die laatste groep al had ik het soms ook wel een beetje moeilijk ;) . Miike is trouwens wel super cool in het echt. )

Rob P.
27-01-2002, 22:22
(Ik was bij de aller eerste vertoning van Adition in Nederland. Dit was een IFFR persvoorstelling met een zaal vol journalisten en andere professionals. 1/3 moest de zaal verlaten, 1/3 zat naar het puntje van z'n schoenen te kijken en 1/3 heeft de hele film gezien. Ik zat bij die laatste groep al had ik het soms ook wel een beetje moeilijk ;) . Miike is trouwens wel super cool in het echt. )

Ja en dat snap ik dus niet hè, ik heb zelf The Audition ook gezien en ik vond het echt reuze meevallen qua chock-effect. (Wel een goede film trouwens) Ik bedoel ik denk dat bij jou dan ook wel 'Salò o le 120 giornate di Sodoma' van Pasolini bekend in de oren klinkt, maar dat blijft voor mij nog steeds de meest shokerende, vulgaire en schokkende film ooit, ik heb hem wel helemaal uitgezeten. En die hoef ik ook echt niet op DVD te hebben.

raampie
28-01-2002, 00:42
Ik weet niet of je Audition in de bios of thuis heb gezien, maar zo full screen met alle geluiden erbij (ik wil niet te veel verklappen) kwamen sommige scenes toch wel heel realistisch over. Juist ook de opbouw van het verhaal maakte de film heftig. De trick van Audition is dat hij begint als een soort Sleeples in Seatle en daarna helemaal omslaat. Bij een echte horror film dan ben je er meer op voorbereid als er een keer een lichaamsdeel door de lucht vliegt. Inmiddels kennen een heleboel mensen de film al, maar toen ik hem zag was vrijwel niemand in de zaal voorbereid op wat ze voorgeschoteld kregen. Ik denk dat je deze film dan heel anders ervaar dan als je er al iets over heb gehoord.

Salò was idd ook een zeer onprettige film om naar te kijken. Vooral ook weer schokkend omdat het zo realistisch lijkt. Ik heb opzicht wel ranzigere films dan deze twee gezien (bijv. iets als Braindead), maar die neem je met een flinke korel zout. Bij deze twee vond ik dat veel moeilijker.