PDA

Bekijk de volledige versie : Advies bij aanschaf Home Cinema set gevraagd



RMAE
06-12-2004, 10:49
Hallo,

Ik zou van jullie graag advies willen omtrent de aanschaf van een home cinema systeem. Ik wil er graag een aanschaffen van rond de 1000 euro, maar zit met een aantal voorwaarden waaraan hij moet voldoen;

- speakers dienen zuilen te zijn (zowel voor als achter)
- recorder (naar DVD media of HD)
- Liefst alluminnium van kleur

Ik was eerst van plan om een JVC set aan te schaffen (QP-F70AL) maar lees dat hier toch wat slechte ervaringen mee zijn.

Gaarne jullie reactie's en alvast dank!

Charl
06-12-2004, 11:10
Recorder € 500 en ht set € 500 :roll:

RMAE
06-12-2004, 11:13
Maar welke merken en type's raden jullie me aan?

En dan het vraagstuk een complete set te nemen of een set en daarbij een losse DVD recorder?

Alexander D
06-12-2004, 11:28
Ik zou altijd voor losse onderdelen gaan. Dat geeft je ook meer mogelijkheden voor de toekomst mocht je willen gaan upgraden of vervangen.

Ook moet je je realiseren dat je behoorlijke eisen stelt voor het budget dat je te besteden hebt. Een recorder vraagt een behoorlijke hap van je budget en home cinemasets met zuilen zitten over het algemeen wat hoger qua prijs.

Je hebt een aantal eisen, kun je zeggen wat de belangrijkste is en wat de minst belangrijke? Miscchien moet je je toch wat flexibeler opstellen met je eisen.

Edgar Smit
06-12-2004, 12:15
lees dit eens (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=29812).
de speakers kun je alsnog vervangen voor losse zuilen, kun je misschien iemand anders weer blij maken met de sattelietset. Mocht je eventueel buiten je budget raken, kun je ook allen zuilen voor fronts en later rears aanschaffen, en veentueel zelfs voorlopig de bijgeleverde sub gebruiken om te sparen voor een betere.

RMAE
06-12-2004, 13:00
Ik zou altijd voor losse onderdelen gaan. Dat geeft je ook meer mogelijkheden voor de toekomst mocht je willen gaan upgraden of vervangen.

Ook moet je je realiseren dat je behoorlijke eisen stelt voor het budget dat je te besteden hebt. Een recorder vraagt een behoorlijke hap van je budget en home cinemasets met zuilen zitten over het algemeen wat hoger qua prijs.

Je hebt een aantal eisen, kun je zeggen wat de belangrijkste is en wat de minst belangrijke? Miscchien moet je je toch wat flexibeler opstellen met je eisen.

De zuilen zijn absoluut het belangrijkste omdat ik het spul anders niet kwijt kom.

Een HD DVD recorder zit er voor deze prijs zowiezo niet in heb ik gemerkt dus dat idee heb ik al laten varen...

Maar die JVC set die ik eerder noemde is hier in de buurt te koop voor 950 euro, zijn er van andere merken geen vergelijkbare sets te krijgen? Want ik lees niet al te positieve reacties van deze JVC set, of valt dit wel mee?

Alexander D
06-12-2004, 13:58
Ik zou altijd voor losse onderdelen gaan. Dat geeft je ook meer mogelijkheden voor de toekomst mocht je willen gaan upgraden of vervangen.

Ook moet je je realiseren dat je behoorlijke eisen stelt voor het budget dat je te besteden hebt. Een recorder vraagt een behoorlijke hap van je budget en home cinemasets met zuilen zitten over het algemeen wat hoger qua prijs.

Je hebt een aantal eisen, kun je zeggen wat de belangrijkste is en wat de minst belangrijke? Miscchien moet je je toch wat flexibeler opstellen met je eisen.

De zuilen zijn absoluut het belangrijkste omdat ik het spul anders niet kwijt kom.

Een HD DVD recorder zit er voor deze prijs zowiezo niet in heb ik gemerkt dus dat idee heb ik al laten varen...

Maar die JVC set die ik eerder noemde is hier in de buurt te koop voor 950 euro, zijn er van andere merken geen vergelijkbare sets te krijgen? Want ik lees niet al te positieve reacties van deze JVC set, of valt dit wel mee?

Hoezo kun je het anders niet kwijt? Je kunt toch ook kleine speakers op een standaard zetten. In de prijsklasse waar jij in zoekt is dat ook precies wat de producent doet. Een kleine speaker op een standaard zetten en dat in een mooie vorm....

Over JVC, lees dit even: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=29866