PDA

Bekijk de volledige versie : HK avr130+dvd 22 en jbl scs 200.5



Torso
07-12-2004, 09:46
Hallo,

mijn vraag is: De set van HK avr130 +dvd 22 en JBL SCS 200.5 is dit wat?? Ik kan het spul bij BCC kopen voor € 795,- Ben eerst naar MM geweest voor Hk set en de infinty speakers tss450 voor 599,- wat te doen? Bedankt alvast voor de reactie's

groeten T.

R Klemkerk
07-12-2004, 10:20
Naar de BCC gaan > sim-pel. ;)

Edgar Smit
08-12-2004, 16:03
Naar de BCC gaan is idd goed, maar ook de infinity set bij MM is niet verkeerd. Ik zou eggen, luisteren,maar dat is meestal erg moeilijk bij toko's als MM of BCC. Toch kun je het gaan doen, om een eerste indruk op te doen en om de verschillen tussen de JBL en Infinity speaker te horen. daar kun je dan je keuze op baseren.

Elard
08-12-2004, 16:08
De genoemde receiver en dvd-speler zijn van zeer goede kwaliteit in ieder geval. Het verschil tussen de twee speakersets zou ik niet weten... De set is vaak bij de media markt wel te beluisteren, maar vraag niet waar ze de speakers neerzetten. Vaak alle vijf bovenop de versterker ofzo! :roll:

Een vriend van mij heeft de Infinity Oreus surround set. Dat klinkt verrassend goed moet ik zeggen!

Edgar Smit
08-12-2004, 16:29
De genoemde receiver en dvd-speler zijn van zeer goede kwaliteit in ieder geval. Het verschil tussen de twee speakersets zou ik niet weten... De set is vaak bij de media markt wel te beluisteren, maar vraag niet waar ze de speakers neerzetten. Vaak alle vijf bovenop de versterker ofzo! :roll: KNIP

Da's precies waarom ik zei dat beluisteren in dat soort toko's vaak moeilijk is. zowel BCC als MM zijn grote ketens die geen "echte" luisterruime hebben en dus idd gewoon 2 spekaers naast de receiver zetten, met op de reciever de 2 surrounds en de centre. Ergens op de grond (soms zelfs even zoeken) staat dan de sub.
Toch kan het luisteren, ondanks de vreselijk foute opstelling, wel een eerste indruk geven van de kwaliteiten van de speakers, juist in het stereo bereik. Wat meestal wel mag is een eigen CD en/of DVD meenemen, dat is dus ook wel aan te raden omdat jij weet hoe je dat wilt horen.

R Klemkerk
08-12-2004, 16:43
De genoemde receiver en dvd-speler zijn van zeer goede kwaliteit in ieder geval. Het verschil tussen de twee speakersets zou ik niet weten... De set is vaak bij de media markt wel te beluisteren, maar vraag niet waar ze de speakers neerzetten. Vaak alle vijf bovenop de versterker ofzo! :roll: KNIP

Da's precies waarom ik zei dat beluisteren in dat soort toko's vaak moeilijk is. zowel BCC als MM zijn grote ketens die geen "echte" luisterruime hebben en dus idd gewoon 2 spekaers naast de receiver zetten, met op de reciever de 2 surrounds en de centre. Ergens op de grond (soms zelfs even zoeken) staat dan de sub.
Toch kan het luisteren, ondanks de vreselijk foute opstelling, wel een eerste indruk geven van de kwaliteiten van de speakers, juist in het stereo bereik. Wat meestal wel mag is een eigen CD en/of DVD meenemen, dat is dus ook wel aan te raden omdat jij weet hoe je dat wilt horen.

In eindhoven hebben we wel een mooie luisterkamer waar je toch het idee kan krijgen hoe het klinkt. Thuis zal het altijd anders klinken, maar dat hoeft niet slechter te betekenen...

scorpion69
08-12-2004, 17:18
In eindhoven hebben we wel een mooie luisterkamer waar je toch het idee kan krijgen hoe het klinkt. Thuis zal het altijd anders klinken, maar dat hoeft niet slechter te betekenen...

Werk jij toevallig bij de BCC in Eindhoven? Heb jou daar volgens mij wel eens zien rondlopen en ben ook wel eens geholpen met speakersnoer door iemand die veel op jou lijkt. :)

R Klemkerk
08-12-2004, 17:24
In eindhoven hebben we wel een mooie luisterkamer waar je toch het idee kan krijgen hoe het klinkt. Thuis zal het altijd anders klinken, maar dat hoeft niet slechter te betekenen...

Werk jij toevallig bij de BCC in Eindhoven? Heb jou daar volgens mij wel eens zien rondlopen en ben ook wel eens geholpen met speakersnoer door iemand die veel op jou lijkt. :)
dat zou verdomd goed kunnen ;)

Rob Eric Blank
09-12-2004, 08:41
Dus geheel objectief advies is van jou niet aan te nemen :wink:

Torso
09-12-2004, 10:58
:D Bedankt voor jullie adviezen. Heb het spul idd bij BCC gekocht (werd ook fijn geholpen en heb toch wel kunnen luisteren) HKavr130+dvd22 en de JBL set. Het spul is besteld en is ± over 2 weken binnen. (ben beginnende starter wat HT betreft)

Alleen wat voor kabels kan ik het beste voor deze set pakken en waar te kopen? Ze boden me daar een kompleet cabel set van Monster aan voor 149,- ,maar er is natuurlijk nog meer. En ik dacht heb toch nog 2 weken. En de standaard kabels hebben ze me verteld zijn niet alles vergeleken met monster enz.


Bedankt,

Groeten T.

A3aan
09-12-2004, 11:09
Alleen wat voor kabels kan ik het beste voor deze set pakken en waar te kopen? Ze boden me daar een kompleet cabel set van Monster aan voor 149,- ,maar er is natuurlijk nog meer. En ik dacht heb toch nog 2 weken. En de standaard kabels hebben ze me verteld zijn niet alles vergeleken met monster enz.[/color]Standaardkabels zijn inderdaad niet helemaal het einde. Andere threads' laten zien dat er aanmerkelijke luister- en beeldverschillen te behalen zijn door goede kabels te kiezen (die jammer genoeg niet helemaal gratis zijn, ahum).

Ik hoor over het algemeen het meest en het enthousiast over QED-kabels, soms ook vdHul. Dezen zijn bij audio-boeren meestal wel te koop.

') bijvoorbeeld hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=573593&highlight=kabels#1018869), hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=576584&highlight=kabels#1022504), hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=580908&highlight=kabels#1027680) en hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=572646&highlight=kabels#1017710)

PS, een complete kabel-set van Monster voor €149 is héél niet gek!

Rob Eric Blank
09-12-2004, 11:12
Zelf denk ik dat die monster kabels een geod begin zullen zijn voor een HT zoals jij die hebt.
Het is vele malen beter dan de standaar kabels(=dropveters) die er bij zo'n set geleverd worden.
QED en vd Hul zijn ook werkelijk top kabels. Zelf heb ik oehlbach, ben ik ook erg tevreden mee en een Monster Scart.

Edgar Smit
09-12-2004, 11:44
Zelf denk ik dat die monster kabels een geod begin zullen zijn voor een HT zoals jij die hebt.
Het is vele malen beter dan de standaar kabels(=dropveters) die er bij zo'n set geleverd worden.
QED en vd Hul zijn ook werkelijk top kabels. Zelf heb ik oehlbach, ben ik ook erg tevreden mee en een Monster Scart.
Monster kabel pakket van BCC is op zich niets mis mee, beter dan de bijgeleverde kabels, wat Roberto en A3aan ook al zeggen.
QED is zeer goede prijskwaliteit, maar datzelfde geld voor Oehlbach en v/d Hul.

Meeste mensen kiezen voor QED of Oehlbach, simpelweg omdat de prijs gunstig is en de kwaliteit goed. V/d Hul is denk ik (imho) voor jou set te hoog gegrepen, want met Oehlbach of QED haal je er al veel meer uit dan met de bijgeleverde dropveters. IMHO is vanden HUl meer geschikt voor de echte HIGH END sets.

scorpion69
09-12-2004, 12:44
Ik zou zo'n pakket van Monster cable kopen, Ze leveren een prima kwaliteit en met dat pakket ben je meteen overal vanaf. :)

Edgar Smit
10-12-2004, 08:15
Ik zou zo'n pakket van Monster cable kopen, Ze leveren een prima kwaliteit en met dat pakket ben je meteen overal vanaf. :)
Da's wel waar, maar hoe lang zijn die kabels, want als ze tekort zijn heb je wel een probleem. Beter is eerst opmeten hoeveel je nodig hebt, en zit die lengte in dat pakket, gewoon doen! Is het pakket te kort, tsja, dan loont het misschien om losse kabel aan te schaffen.

Rob Eric Blank
10-12-2004, 08:28
Naar de BCC gaan > sim-pel. ;)
Jij werkt daar, dus opzich niet echt objectief :wink:

Torso
10-12-2004, 10:18
:D Ok ik zal eerst wel even meten en ,dan kijken hoe lang die kabels zijn in het Monsterpakket zijn.En vervolgens informeren naar de kabels van Qed .€€€.Dan kan ik dan beslissen wat ik doe.
Ben in iedergeval al weer een eind op weg geholpen. NU maar hopen ,dat de bestelling gauw komt. 8) Eindelijk luisteren dan. Het is net als sinterklaas of kerst,je kan niet wachten tot het zover is.

Groeten T.

R Klemkerk
10-12-2004, 11:07
Naar de BCC gaan > sim-pel. ;)
Jij werkt daar, dus opzich niet echt objectief :wink:

Maar in dit geval wel de beste keus! De JBL speakers klinken beter dan de Infinity. Ik vond de infinity niet fijn klinken (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Ik doe best wel objectief handelen hoor! Koop ook voor HT en High End niks bij BCC omdat ze net niet hebben wat ik zoek helaas. maar dat terzijde! :)

Je kunt idd voor de monster set kijken! zeker een perfect setje om te pakken. Ook klinken de monster speaker kabels perfect bij de JBL's. Monstercable speaker kabel klinkt een beetje donker en laat veel bass door. Dat is ook de bedoeling van JBL.

Je kan ook naar QED kijken! Ikzelf heb QED Qontour Ultra Flat speaker kabel en dat werkt perfect! Erg mooie kabelen klinkt verdomde goed voor een kabel van nog geen 2 pond per meter. QED hoeft niet duur te zijn opzich. Als je voor de Qunex serie gaat, die kabels hebben een perfecte prijs/kwaliteit verhouding. De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds.

Voor de subwoofer zou ik als ik jou was kijken voor een QED MSR-SW kabel. Deze kabel is perfect voor jouw setje en is ook nog eens betaalbaar.

Kijk eens op www.hificables.co.uk
Hier krijg je een beetje een indruk wat je ongeveer kwijt bent voor speaker kabel en kabels.

Let wel op: de verzendkosten beginnen bij 12.50 internationaal en gaan hoe meer je besteld omhoog....

Alexander D
10-12-2004, 12:49
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds

Waarom zou je dit zo doen?



Kijk eens op www.hificables.co.uk
Hier krijg je een beetje een indruk wat je ongeveer kwijt bent voor speaker kabel en kabels.

Let wel op: de verzendkosten beginnen bij 12.50 internationaal en gaan hoe meer je besteld omhoog....

Je kunt ook via die site een mail naar de importeur sturen. Die reageren heel snel en weet je waar een dealer van QED in de regio te vinden is.

Rob Eric Blank
10-12-2004, 13:02
Maar in dit geval wel de beste keus! De JBL speakers klinken beter dan de Infinity. Ik vond de infinity niet fijn klinken (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Ik doe best wel objectief handelen hoor! Koop ook voor HT en High End niks bij BCC omdat ze net niet hebben wat ik zoek helaas. maar dat terzijde! :)
Ik was je gewoon ff opstang aan het jagen.
Ik zelf denk dat die monster set bij BCC leuk genoeg is voor veel mensen.

Edgar Smit
10-12-2004, 13:45
Maar in dit geval wel de beste keus! De JBL speakers klinken beter dan de Infinity. Ik vond de infinity niet fijn klinken (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Ik doe best wel objectief handelen hoor! Koop ook voor HT en High End niks bij BCC omdat ze net niet hebben wat ik zoek helaas. maar dat terzijde! :)
Ik was je gewoon ff opstang aan het jagen. redelijk gelukt geloof ik :wink:

Ik zelf denk dat die monster set bij BCC leuk genoeg is voor veel mensen. Absoluut mee eens.

R Klemkerk
10-12-2004, 13:50
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds

Waarom zou je dit zo doen?


Omdat er heel veel verschil in zit met een stereo signaal sturen door een digitale kabel en door een tulp. Ik heb mijn dvd speler ook op beide varianten aangesloten en merk dat als ik stereo speel, dat ik enorm veel verschil hoor. Ook klinkt het signaal iets luider en beter. Kan natuurlijk ook aan mijn gebruikte Digitale kabel liggen maar dat denk ik niet.

Vooralsnog vind ik op beide manieren aansluiten de beste manier om optimaal te kunnen genieten. zowel op dvd als op cd/audio gebied.

Edgar Smit
10-12-2004, 13:56
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds

Waarom zou je dit zo doen?

Geen idee, lijkt mij ook wat overbodig, maar misschien om CD's wat sprankelender door te laten komen ofzo???

R Klemkerk
10-12-2004, 13:58
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds

Waarom zou je dit zo doen?

Geen idee, lijkt mij ook wat overbodig, maar misschien om CD's wat sprankelender door te laten komen ofzo???

Ik heb gemerkt dat ik bij mijn set iniedergeval veel verschil hoor tussen het afspelen van analoge interlinks en een digitale interlink. een cd afspelen met de analoge interlink klinkt vele malen beter in mijn oren. minder scherp. gecontroleerder. ( maar dat kan natuurlijk ook wel wat zeggen over mijn NF113 Oehlbach :roll: )

Vooralsnog blijf ik bij de keus om het op beide manieren aan te sluiten ;)

Alexander D
10-12-2004, 14:05
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds

Waarom zou je dit zo doen?


Omdat er heel veel verschil in zit met een stereo signaal sturen door een digitale kabel en door een tulp. Ik heb mijn dvd speler ook op beide varianten aangesloten en merk dat als ik stereo speel, dat ik enorm veel verschil hoor. Ook klinkt het signaal iets luider en beter. Kan natuurlijk ook aan mijn gebruikte Digitale kabel liggen maar dat denk ik niet.

Vooralsnog vind ik op beide manieren aansluiten de beste manier om optimaal te kunnen genieten. zowel op dvd als op cd/audio gebied.

Dat klinkt inderdaad als de moeite waard om te proberen. Ik heb onlangs bij dealer in Eindhoven twee QED kabels getest en gekocht. Eens kijken of hij me hiermee ook kan helpen (vast wel maar ik bedoel natuurlijk dat ik iets kan proberen). Heb je nog goede ervaringen met een bepaalde (QED) kabel?

Edgar Smit
10-12-2004, 14:07
Als je dan toch "echt" wil genieten zou je voor gewone muziek CD's een normale CD speler moeten aanschaffen. Mij valt het op dat een CD speler namelijk net ietsje beter(voller, sprankelender of hoe je het noemen wilt) klinkt dan een CD via de DVD speler. Overigens zit mijn DVD weer wel alleen met digicoax aan de receiver, dus daar zou het ook door kunnen komen.

Maaarrrrrr Volgens meerdere "echte" HT /stereo mensen op DVD.nl klinkt een CD speler toch "anders" dan CD via de DVD speler, dus misschien weer tijd voor nog een upgrade?????? :wink: :wink:

R Klemkerk
10-12-2004, 14:22
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds

Waarom zou je dit zo doen?


Omdat er heel veel verschil in zit met een stereo signaal sturen door een digitale kabel en door een tulp. Ik heb mijn dvd speler ook op beide varianten aangesloten en merk dat als ik stereo speel, dat ik enorm veel verschil hoor. Ook klinkt het signaal iets luider en beter. Kan natuurlijk ook aan mijn gebruikte Digitale kabel liggen maar dat denk ik niet.

Vooralsnog vind ik op beide manieren aansluiten de beste manier om optimaal te kunnen genieten. zowel op dvd als op cd/audio gebied.

Dat klinkt inderdaad als de moeite waard om te proberen. Ik heb onlangs bij dealer in Eindhoven twee QED kabels getest en gekocht. Eens kijken of hij me hiermee ook kan helpen (vast wel maar ik bedoel natuurlijk dat ik iets kan proberen). Heb je nog goede ervaringen met een bepaalde (QED) kabel?

Met qed interlinks heb ik helaas zelf geen ervaring mee. uit vele tests die ik gelezen heb schijnen ze erg de moeite waard te zijn gezien hun prijs. Vaak komen ze prijs/technisch beter uit de test van vd hul kabels wat toch wel opmerkelijk is, want vd hul is ook geen slechte kandidaad.

Edgar, wat upgrade betreft. Houd je mond! :mrgreen:

Ik wil wel gaan upgraden maar mijn budget laat het momenteel niet toe.

Ik wil een nieuwe receiver : ben aan het dubben tussen de Rotel RSX-1056 en de Arcam Diva 200

en qua dvd speler ben ik er ook nog niet geheel uit.

Ook wil ik onder mijn jbl fronts spikes doen en onder mijn center speaker komen nog Vibrapods. Maarja... geld...

Alexander D
10-12-2004, 14:24
Het is ALTIJD tijd voor een upgrade.... Alhoewel mijn vrouw daar dan wel een ietwat afwijkende mening over heeft. Ik krijg een hoop voor elkaar maar om nou te gaan vertellen dat de bijna drie jaar oude dvd speler van 1750 eurotjes niet meer voldoet.....

Daar staat dan weer tegenover dat ik wel serieus heb lopen nadenken over de aanschaf van een cd speler die ook SACD afspeelt. M'n dvdspeler speelt namelijk alleen dvd-a. Als ik dat zou doen moet dat wel voor een zacht prijsje zijn, Sony waarschijnlijk. Iemand nog ideeen? 'T is tenslotte toch bijna kerst.....

R Klemkerk
10-12-2004, 14:25
Het is ALTIJD tijd voor een upgrade.... Alhoewel mijn vrouw daar dan wel een ietwat afwijkende mening over heeft. Ik krijg een hoop voor elkaar maar om nou te gaan vertellen dat de bijna drie jaar oude dvd speler van 1750 eurotjes niet meer voldoet.....

Daar staat dan weer tegenover dat ik wel serieus heb lopen nadenken over de aanschaf van een cd speler die ook SACD afspeelt. M'n dvdspeler speelt namelijk alleen dvd-a. Als ik dat zou doen moet dat wel voor een zacht prijsje zijn, Sony waarschijnlijk. Iemand nog ideeen? 'T is tenslotte toch bijna kerst.....

de denon 2905 of de Marantz 6500 is een mooie kandidaad denk ik.

Ik kwam op htforum een rotel dvd speler tegen voor 575 euro! geen geld! maarja. ik baal er van dat ik geen geld heb :(

Alexander D
10-12-2004, 14:39
Ik wil een nieuwe receiver : ben aan het dubben tussen de Rotel RSX-1056 en de Arcam Diva 200


Ook wil ik onder mijn jbl fronts spikes doen en onder mijn center speaker komen nog Vibrapods. Maarja... geld...

Ach, heb ik de helft van je verhaal weggehaald zie ik dat je het type van je Rotel al hebt aangepast.

Waarom wil je vibrapods onder je centerspeaker? Mijn centerspeaker zit geintegreerd in mijn tv kast (pied piper) en ik heb vibrapods onder mijn dvd speler gezet. De hele kast staat gewoon op vilt.

Kun je me trouwens vertellen wat die Rotel en de 1067 zo ongeveer kosten?

R Klemkerk
10-12-2004, 14:43
de Rotel die ik wil kost ongeveer een 1600 euro geloof ik. De 4067 weet ik niet, die ben ik nog nergens tegen gekomen helaas.

Vibrapods onder mijn center speaker omdat hij op een glasplaat staat, en ik weet zeker dat deze ook wel een klein beetje trilt als ik film kijk. Dus ik ga eens proberen of dat verbeteringen brenngt. Mocht dat niet zo zijn gebruik ik ze voor mijn dvd speler ;)

Alexander D
10-12-2004, 14:46
Die Vibrapods zijn gewichtsafhankelijk. Je kunt een centerspeaker van laten we zeggen 10 kg niet op dezelfde vibrapods zetten als een dvd speler van 4 kg.

Ik bedoelde de Rotel 1067, het model boven die jij bedoelde.

R Klemkerk
10-12-2004, 14:48
Die Vibrapods zijn gewichtsafhankelijk. Je kunt een centerspeaker van laten we zeggen 10 kg niet op dezelfde vibrapods zetten als een dvd speler van 4 kg.

Ik bedoelde de Rotel 1067, het model boven die jij bedoelde.

I know van die vibrapods, dan moet ik maar gaan upgraden! zo moeilijk is dat niet :mrgreen:

Torso
10-12-2004, 20:28
Morgen gauw de hk set ophalen. Het s al binnen.i.p. v 2 weken :lol: Dus ook gelijk de kabels. Nu nog alleen nog even meten en klaar is kees.(ben ook maar een starter)Het plaatsen van de speakers en woofer hoe kan ik dit het beste aanpakken????? :?: :?: EN DAN GENIETEN MAAR.

R Klemkerk
10-12-2004, 22:56
Over instellen home cinema set en opstellen van je speakers:
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1543

Hier vind je al de informatie die je moet weten over het instellen en het plaatsen van je subwoofer.
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1621


Succes! Ik denk dat het met deze tips wel zan moeten lukken!

Ps: mocht iets bij BCC op het hoofdkantoor op voorraad zijn, dan is het er binnen een 4 werkdagen na reservering :D

We horen graag hoe het bevalt, en natuurlijk kan een fotootje niet wegblijven :)

A3aan
13-12-2004, 08:41
De dvd speler zou ik sowieso op 2 manieren aansluiten. Via Coax (Optisch is kwetsbaarder en is niet persee beter dan coax, maar wel duurder). De dvd speler zou ik ook op de CD ingang plaatsen op de receiver met een mooie vergulde tulp kabel.

Dit voor stereo dvds of/en muziek cds
Omdat er heel veel verschil in zit met een stereo signaal sturen door een digitale kabel en door een tulp. Ik heb mijn dvd speler ook op beide varianten aangesloten en merk dat als ik stereo speel, dat ik enorm veel verschil hoor. (...)
Ik heb mijn DVD tot nu toe (ook) alleen digitaal aangesloten. Ik was al van plan óók een analoge aansluiting te gebruiken, omdat sommige zelfgebrande DVD's (nee, geen kopiën, maar eigen producties van anderen) alleen geluid gaven via de TV (scart) en niet via de receiver.

Edgar Smit
13-12-2004, 09:44
I know van die vibrapods, dan moet ik maar gaan upgraden! zo moeilijk is dat niet :mrgreen:
En ik me maar inhouden om niets te zeggen!!!!!! 8) 8)

Zag zaterdag in MM Den Haag ELAC Monitor3 boekenplankspeakertjes, niet te groot en niet te zwaar, mooie doosjes voor surround. Slechts 89,00 eurie's. Maarja, als je dan net voor de kids nieuwe kleding hebt gekocht en de juwelier hebt bezocht, wordt het moeilijk upgraden (mijn vrouw begrijpt me niet :twisted: ).......

Torso
15-12-2004, 09:49
:D Hallo, Zaterdag s.middags de set gehaal incl. het monster pakket,alleen jammer genoeg zat er geen goede sub kabel (allleen een soort speakerkabel) bij.Moet eigenlijk nog wel een een keer goede halen ik heb hem nu met originele aangelsoten. Het klinkt erg goed moet ik zeggen. Dvd idd een beetje traag ,maar wel strak beeld. In het monsterpakket zat een scart voor de tv en en aan de anderkant van de kabel kwam s-video uit en nog 3 kabels met een beetje kijken toch goed kunnen aanlsuiten.(is scart scart beter??) Ben nog terug gegaan om een digi kabel te halen om dvd naar de reciever aan te sluiten. Nu aal een nog even het een en ander goed zien af te stellen. Er zitten namelijk een hoop mogelijk heden op.(tips welkom avr130) . En zoals gevraagd foto komt snel hoor.

:P Groeten T.

A3aan
15-12-2004, 10:00
gefelici
en mucho pleziero gewenst!

Elard
15-12-2004, 11:32
Gefeliciteerd met je aankoop! Een bekende van me heeft de set een paar dagen geleden ook gekocht. Vanavond of morgen even langs om eens te luisteren... Ben benieuwd!

R Klemkerk
15-12-2004, 14:54
I know van die vibrapods, dan moet ik maar gaan upgraden! zo moeilijk is dat niet :mrgreen:
En ik me maar inhouden om niets te zeggen!!!!!! 8) 8)

Zag zaterdag in MM Den Haag ELAC Monitor3 boekenplankspeakertjes, niet te groot en niet te zwaar, mooie doosjes voor surround. Slechts 89,00 eurie's. Maarja, als je dan net voor de kids nieuwe kleding hebt gekocht en de juwelier hebt bezocht, wordt het moeilijk upgraden (mijn vrouw begrijpt me niet :twisted: ).......


Mijn eerste upgrade is al gedaan :oops:

Heb een Denon 2800 MKII gekocht voor een prikkie. Regio vrij :)

Edgar Smit
15-12-2004, 16:19
I know van die vibrapods, dan moet ik maar gaan upgraden! zo moeilijk is dat niet :mrgreen:
En ik me maar inhouden om niets te zeggen!!!!!! 8) 8)

Zag zaterdag in MM Den Haag ELAC Monitor3 boekenplankspeakertjes, niet te groot en niet te zwaar, mooie doosjes voor surround. Slechts 89,00 eurie's. Maarja, als je dan net voor de kids nieuwe kleding hebt gekocht en de juwelier hebt bezocht, wordt het moeilijk upgraden (mijn vrouw begrijpt me niet :twisted: ).......


Mijn eerste upgrade is al gedaan :oops:

Heb een Denon 2800 MKII gekocht voor een prikkie. Regio vrij :)
En je SONY dan?
Overigens, volgens velen is de Denon met name een mooi filmspeler, maar valt hij voor stereo wat tegen. Dus toch nog een CD speler gaan aanschaffen (weer een upgrade :wink: ).
Maar even zonder dollen, je zou eigenlijk eens een CD moeten luisteren via de DVD speler en dan via een CD speler,kijken of je zelf verschil hoort. Zoniet, scheelt dat weer een upgrade.................
(ok ik zeg al niets meer!)

R Klemkerk
15-12-2004, 16:29
I know van die vibrapods, dan moet ik maar gaan upgraden! zo moeilijk is dat niet :mrgreen:
En ik me maar inhouden om niets te zeggen!!!!!! 8) 8)

Zag zaterdag in MM Den Haag ELAC Monitor3 boekenplankspeakertjes, niet te groot en niet te zwaar, mooie doosjes voor surround. Slechts 89,00 eurie's. Maarja, als je dan net voor de kids nieuwe kleding hebt gekocht en de juwelier hebt bezocht, wordt het moeilijk upgraden (mijn vrouw begrijpt me niet :twisted: ).......


Mijn eerste upgrade is al gedaan :oops:

Heb een Denon 2800 MKII gekocht voor een prikkie. Regio vrij :)
En je SONY dan?
Overigens, volgens velen is de Denon met name een mooi filmspeler, maar valt hij voor stereo wat tegen. Dus toch nog een CD speler gaan aanschaffen (weer een upgrade :wink: ).
Maar even zonder dollen, je zou eigenlijk eens een CD moeten luisteren via de DVD speler en dan via een CD speler,kijken of je zelf verschil hoort. Zoniet, scheelt dat weer een upgrade.................
(ok ik zeg al niets meer!)

Zovaak luister ik gelukkig geen muziek cds. Een enkele keer.

Mijn sony mag over een maandje de deur uit. :)

Edgar Smit
16-12-2004, 08:18
Kan je van het geld dat de sony oplevert weer een mooie upgrade doen!!!! :wink:

A3aan
16-12-2004, 10:34
Kan je van het geld dat de sony oplevert weer een mooie upgrade doen!!!! :wink:Hmm, misschien dat je daarvoor een dvdtje kunt kopen??
(ik heb niet zoveel fedusie in de 2e hands verkoopprijzen)

R Klemkerk
16-12-2004, 10:41
Als dat het geval is dan houd ik hem liever. Ik denk er toch nog een 90 euro uit te slaan, aangezien deze regio vrij is, en nog 1 1/2 jaar garantie heeft ;)

Als ik hem voor veel minder weg moet doen dan houd ik hem liever achter de hand..... :)

Edgar Smit
16-12-2004, 12:01
DVD's koopt hij niet, hij ruilt ze (startrader :wink: ).
Met garantie erop en regiovrij zou je er toch wel iets voor moeten kunnen krijgen, afhankelijk van de nieuwprijs en de oudheid natuurlijk.
Voor 90 euri kun je toch ook een mooie kabel kopen??

R Klemkerk
16-12-2004, 15:16
DVD's koopt hij niet, hij ruilt ze (startrader :wink: ).
Met garantie erop en regiovrij zou je er toch wel iets voor moeten kunnen krijgen, afhankelijk van de nieuwprijs en de oudheid natuurlijk.
Voor 90 euri kun je toch ook een mooie kabel kopen??

de dvd speler is van Juni, dus krap een half jaartje oud. nog 1 1/2 jaar garantie. ;)

de nieuwprijs is 100 euro van het apparaat, maar dan komt er nog eens 50 euro bij om regio vrij te laten maken, en maar 1 jaar garantie.

van die 90 euro ga ik bananenstekkers en vibrapods kopen :)

Edgar Smit
17-12-2004, 08:04
Dus toch weer een UPGRADE! :twisted: