PDA

Bekijk de volledige versie : keuze maken (hc)



asdf
09-12-2004, 20:22
oi,

Ik wil beginnen met een klein home-cinema setje, ik heb er twee in me hoofd;

1. de Pioneer DCS-313/222 (260€)
2. AVR130 + DVD22 + infinity setje (600€ MM)

Mijn doel is gewoon veel DVD's bekijken, ik heb een kleine kamer (4x4m) waar ik dit in wil zetten, dus het voordeel van de losse receiver van die set van MM van dat ik laten kan uitbreiden gaat niet echt op aangezien ik toch wel genoeg aan 1 van deze setje moet hebben op mijn kamer.

Het prijs verschil is vrij groot, is dit het waard? zoals ik al zei, uitbreiden doe ik toch niet en ik heb toch vrij goede verhalen over de DCS-313 gehoord..

Dus kunnen jullie me de verdere voordelen van dat HK setje vertellen? Of heb ik genoeg aan de DCS-313 op mijn toch kleine kamer?

Buiten het geluid zit er ook een groot verschil in de beeldkwaliteit van de DVD spelers? (gaat overigens op een 72cm 100hz breedbeeld)

Graag wat gedachten, weet zoals je ziet vrij weinig op dit gebied dus alle hulp zou handig zijn..

rene0987
09-12-2004, 20:41
ik denk dat het grootste verschil zit op het geluid en beeld na in de bediening.

ik denk dat er bij de avr130 een betere afstandsbediening zit dan bij de pioneer.(omdat de ab van de pioneer gewoon veel goedkoper is uitgevoerd)

een goeie ab is toch echt wel fijn want als zo'n apparaat slecht of naar te bedienen is dan denk ik dat het plezier er van snel weg is.

daarnaast is de harman kardon denk ik uitgebreider in te stellen en als je ooit nog is uit die kamer gaat kun je aan avr130 makkelijker grotere luidsprekers hangen.

daarnaast is de dvd speler ook een stuk beter dan die in de pioneer zit en ik denk dat dat op den duur ook wel fijn is.

en de luidsprekertjes die van infininity zijn een stuk beter dan die je bij de pioneer krijg.

het harmen kardon systeem zit gewoon in een hele andere klasse dan de pioneer en ik denk dat het harman kardon systeem op den duur goedkoper is dan de pioneer gewoon omdat het veel beter(en voller) klinkt en minder snel vermoeiend word aan je ooren (omdat je minder snel zal willen up-graden)

ik zeg niet dat de pioneer een slecht apperaat is maar ik denk niet dat ie op kan tegen de Harman Kardon.

verder moet je kijken wat jij wilt of kunt uitgeven.

maar ik denk toch dat je op een langer termijn meer plezier beleeft aan het Harman Kardon setje dan aan het pioneer setje.

maar dit is wat ik er van vind je moet zelf maar kijken of je er wat aan hebt veel suc6 in ieder geval (y)

asdf
09-12-2004, 20:46
Geld is eigenlijk geen enkel probleem, maar het lijkt me nogal doelloos om voor veel geld (1000+) een setje in me kamer van 4 bij 4 te installeren :)

Denk dat ik hier toch wel een voldoening van krijg

Bedankt voor de tip!

scorpion69
09-12-2004, 21:00
Ik zou zeker voor de HK gaan, die verslaat die Pioneer op alle fronten joh.

Olivier vd D.
09-12-2004, 21:40
Ik zou zeker voor de HK gaan, die verslaat die Pioneer op alle fronten joh.
Misschien hebben de topicstarter en anderen er meer aan als je je mening wat nader onderbouwt.

scorpion69
09-12-2004, 21:45
Misschien hebben de topicstarter en anderen er meer aan als je je mening wat nader onderbouwt.

:roll:

Het prijsverschil zegt al heel veel he, zeker in deze klasse. Van een setje van 200,- (of whatever) kan je moeilijk hoge eisen stellen, lijkt me helder. Verder staat HK uitstekend aangeschreven als je kijkt naar HIFI en surround. Pioneer ook wel (de duurdere apparatuur dan) maar ik heb meer vertrouwen in HK omdat die zich uitsluitend bezig houden met apparatuur voor de veeleisende mensen. :)

asdf
09-12-2004, 21:51
Daarom vraag ik ook of dat prijsverschil ook echt de moeite waard is, zeker omdat ik toch een klein kamertje heb.

Die DCS-313 was vorig jaar overigens nog 450€ (260 is het goedkoopste in NL), geloof wel dat dit 1 van de betere all-in-one setjes is, zeker voor de prijs dat die nu is..

Wat zijn nog meer de voordelen van een active subwoofer en een receiver?

scorpion69
09-12-2004, 21:54
Globaal gezegd zijn losse componenten te preferen boven all in one setjes. Maar daar zijn de prijzen ook naar. Eerlijk gezegd zou ik zelf voor de HK gaan omdat ik uit eigen ervaring weet dat steeds de lat wat hoger gaat leggen en dan kom je met die Pioneer al snel in de knoop vrees ik. Als je echt wil genieten van films en zeker ook muziek, dan zou ik voor de HK gaan. Deze is veel krachtiger dan die Pioneer en kwalitatief veel beter en hoogwaardiger gebouwd wat zich uit in het geluid.

asdf
09-12-2004, 22:20
Na veel gesearched te hebben wip ik waarschijnlijk morgen ff langs MM voor dat setje.

Heb wel wat gelezen over de DVD22, hij zou niet synchroom lopen en vrij snel kapot gaan bij wat mensen, iemand die hier ervaring mee heeft?

Welke bekabeling is trouwensis redelijk voor dat HK setje? en dan bedoel ik geen set van 300 euro.. gewoon een redelijke zo goedkoop mogelijk :)

A3aan
10-12-2004, 07:46
Ook Oi!
Zie bovenstaande antwoorden (met name Rene0987).

Welke bekabeling is trouwensis redelijk voor dat HK setje? en dan bedoel ik geen set van 300 euro.. gewoon een redelijke zo goedkoop mogelijkbijvoorbeeld monster of QED

oi,
(...)Het prijs verschil is vrij groot, is dit het waard? zoals ik al zei, uitbreiden doe ik toch niet

M.i. is het het prijsverschil waard. En "uitbreiden doe je toch niet?" Eh... blijf je de komende 100 jaar in die kamer zitten of ga je morgen dood ????

Edgar Smit
10-12-2004, 09:04
Bij BCC kun je een kant en klaar monster kabelset kopen, die is absolut niet verkeerd en het bevat alle kabels.
Echter, ik heb geen idee of de lengte's voldoende voor je zijn.

Ook MM zal ongetwijfeld een kabelpakket bij kunnen leveren als je er naar vraagt. Anders losse kabels, kom je op ongeveer 200 euri uit voor fatsoenlijke kabels. Die Monsterset kost geloof ik 149 euri.
Maar sowieso de bijgeleverde dropveters vervangen, met name de speakerkabels zijn gewoon echte dropveters. Als je alleen die vervang ben je onder de 60 euri klaar, Oehlbach 2x2,5 op een rol van 10 meter kost bij MM 17,99 euri, neem je 3 rollen, heb je zeker genoeg.

asdf
10-12-2004, 09:37
Goed, verder misschien zon QED scartkabel?

Christiaan Sauer
10-12-2004, 09:53
Die zijn tamelijk prijzig in verhouding tot je setje.
Persoonlijk zou ik voor 1 van de betere modellen van Profigold gaan. Die kosten zo rond de 60 euro voor een scartkabel.
Dan QED Silver Aniversary speakerkabel (of iets dergelijks), een goeie digitale kabel voor tussen je receiver en je dvd-speler en je bent al weer een heel eind ;)

asdf
10-12-2004, 10:21
Om er toch maar verder op in te gaan, wat lijkt jullie een leuke tv? (16;9, 100hz)

72cm lijkt me toch wel genoeg, 10cm groter is altijd leuk, maar ook een stuk duurder..

Ik zag deze op kieskeurig; http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/F8717884D971B800C1256E090052D377 De Finlux 72R100MC, goede ervaringen zoals je ziet en een zeer mooie prijs (360).. Alleen naast daar vind ik er helemaal niks over..

Verder iets dat ik nodig heb of aan te raden valt? (icm hc)

Edgar Smit
10-12-2004, 11:06
Finlux is een merk waar ik zelf mee geen ervaring mee heb, maar van horen zeggen is het een merk wat doet wat het moet doen, en meer niet. Kwaliteit is acceptabel. Met zo een mooie HK set zou ik zelf toch eerder voor een iest hoger nivo gaan. Houdt rekening of je je TV wilt aansluiten op je receiver. Heeft je receiver een scart (over) kan daar je TV op aangesloten worden. DVD->TV ook een scart, dus je TV moet minimaal 2 scart aanslutingen hebben dan.

asdf
10-12-2004, 11:13
Heeft die. Ik zou aanvankelijk ook voor een A-merk gaan hoor, maar de reacties op dat ding spreken me goed aan.

Beste/goede tv kwaliteit/prijs verhouding verder een ideetje?

R Klemkerk
10-12-2004, 11:17
Ik zou eens op de website van Sony of Philips neuzen.

JVC heeft ook zeer aardige tvs momenteel in hun assortiment zitten die ook nog eens verdomd goed beeld geven.

tip! GA NIET VOOR EEN SAMSUNG! :twisted:
die heb ik 1 en ben er niet echt tevreden over, maar ach! ik houd het nog maar ff uit...

A3aan
10-12-2004, 11:35
Finlux is een merk waar ik zelf mee geen ervaring mee heb, maar van horen zeggen is het een merk wat doet wat het moet doen, en meer niet.
Ik heb mijn vriendin een Finlux kado gedaan. €50 en alle waar naar z'n geld. Doet het. punt.

leuke extra's: ondertitels ook bij versneld afspelen.
minder leuke extra's: soms loopt geluid net ½seconde a-synchroon (skip previous of skip next lost dat op).

asdf
10-12-2004, 15:26
Finlux is een merk waar ik zelf mee geen ervaring mee heb, maar van horen zeggen is het een merk wat doet wat het moet doen, en meer niet.
Ik heb mijn vriendin een Finlux kado gedaan. €50 en alle waar naar z'n geld. Doet het. punt.

leuke extra's: ondertitels ook bij versneld afspelen.
minder leuke extra's: soms loopt geluid net ½seconde a-synchroon (skip previous of skip next lost dat op).

ook daadwerkelijk de 72r100MC?

en 50 €, wat bedoel je?

adehaas
10-12-2004, 16:19
Finlux is een merk waar ik zelf mee geen ervaring mee heb, maar van horen zeggen is het een merk wat doet wat het moet doen, en meer niet.
Ik heb mijn vriendin een Finlux kado gedaan. €50 en alle waar naar z'n geld. Doet het. punt.

leuke extra's: ondertitels ook bij versneld afspelen.
minder leuke extra's: soms loopt geluid net ½seconde a-synchroon (skip previous of skip next lost dat op).

Bedoel je misschien een dvd-speler :?

Christiaan Sauer
10-12-2004, 16:25
Adriaan heeft het inderdaad over een dvdspeler.
Ik neem aan dat de topicstarter het over een televisie heeft.

rene0987
10-12-2004, 16:50
dat denk ik ook want een 78cm grote dvd speler is ook wel weer erg Enthousiast he :lol:

verder zou ik een zo'n simpel mogelijke tv nemen met min mogelijk digitale truukjes want vooral op de goedkopere modellen maken die het beeld meestal alleen maar slechter in plaats van beter.

asdf
10-12-2004, 17:10
edit

Olivier vd D.
10-12-2004, 18:08
Mijn oog is inmiddels gevallen op de sony kv-32fx68

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Sony%20KV%2032FX68.htm

Zo te zien allenmaal goede ervaringen, misschien het geluid wat minder maar dat moet dus geen probleem zijn, ook is die momenteel maar 600 eurotjes bij otto. Van de aanbiedingen moet je het hebben eh :)
www.kieskeurig.nl is een leuke site waar je een goede indicatie kan krijgen van veel apparatuur, maar ik zou zeker niet afgaan op al ervaringen, veel te subjectief!

asdf
10-12-2004, 18:42
Tja, wat moet je anders? In de winkel ervaar je het ook altijd heel anders dan in je eigen huiskamer en zo kom je ook nog enigsinds iets over de duurzaamheid te weten.

A3aan
13-12-2004, 08:53
Adriaan heeft het inderdaad over een dvdspeler.
Ik neem aan dat de topicstarter het over een televisie heeft.Inderdaad. Maar het ging even om de vraag: "Wat zijn je ervaringen met Finlux"

asdf
13-12-2004, 09:05
Zit inmiddels goed te twijfelen tussen een Philips 32PW9509 en die Finlux.

Aardig verschil in prijzen ja (zo'n 700 euro), de 9509 heb ik gister gezien en die is mooier dan mooi. Maar over die 72R100MC heb ik nog niks verkeerds gehoord en dat voor die prijs..