PDA

Bekijk de volledige versie : Must-have dvd's



DrBob
24-01-2002, 09:05
Hallo,

Ik ben nog niet zo lang bezig met verzamelen, dus ik heb nog maar een paar films. Ik vroeg me af wat volgens jullie nou dvd's zijn die iedereen in z'n collectie moet hebben. Het maakt me niet zoveel uit van welk genre, maar over het algemeen hou ik wel van oorlogsfilms. Maar t mag dus alles zijn.
Ik heb nu full metal jacket op mn verlanglijstje staan, maar die koop ik volgende week ergens zodra ik weer geld heb. :D

Arnold van Oostrum
24-01-2002, 09:08
Misschien heb je wat aan onze TOP 50 van DVD's.

Onder iedere recensie is het mogelijk je eigen waardering over de DVD te geven (alleen als je hem zelf hebt natuurlijk). Op deze wijze ontstaat een goed beeld welke DVD's door iedereen hoog gewaardeerd worden.

Je vindt de top 50 op onze homepage op het menu onder 'extra opties', of je klikt direct hier (http://www.dvd.nl/top50.php).

Peedeepee
24-01-2002, 09:10
FIGHT CLUB S.E.! Die heb ik van de week gekocht en is een absolute aanrader. Mijn topper tot nu toe! Film geweldig goed en de extra's zijn niet normaal zo gaaf! :D

Luther Hartog
24-01-2002, 09:43
Ik vind dat iedereen toch ook wel The Matrix in huis moet hebben, hij zit dan wel niet in zo'n mooie hoes als Fight Club, maar dit is natuurlijk wel een must have DVD

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 09:47
Ik vind dat iedereen toch ook wel The Matrix in huis moet hebben, hij zit dan wel niet in zo'n mooie hoes als Fight Club, maar dit is natuurlijk wel een must have DVD

Matrix bovenal, die film is zo retegaaf, die mag niemand missen!!
Verder hangen die dingen (must-a-have's) een beetje af van je smaak. Ik vond Pearl haror voor mij ook een must-a-have, aangezien ik van alles hou van snel en actief is (vliegtuigen). Daarom wordt Fast & Furious ook een must-a-have. :D

DrBob
24-01-2002, 10:18
ja fight club lijkt me idd wel interessant, bedankt peedeepee.
The matrix heb ik al wel in huis ja, was mn eerste dvd :D
De top 50 kijk ik inderdaad wel regelmatig naar, maar een deel is niet mijn smaak, en een aardig deel heb ik ook al een keer gehuurd. Was gewoon benieuwd wat jullie aanraders vinden...

Naast oorlogsfilms hou ik ook van lekkere actie (niet te dom en ongeloofwaardig) maar ik heb persoonlijk in ieder geval een hekel aan steven seagal films (of iets wat er op lijkt dus):D

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 10:20
Oorlogsfilms:
-Saving Private Ryan (zul je al wel gezien hebben)
-The Longest Day (erug goed vind ik)
en anderen weten wel meer goeie oorlogsfilms! :p

DrBob
24-01-2002, 10:29
jep SPR heb ik ook op dvd... nog ff voor de duidelijkheid dus:
ik heb al een tijdje een dvd speler staan, maar das meer omdat mn cd-speler kapot was, en een dvd speler was wel makkelijk dacht ik zo. Toen heb ik gelijk the matrix gekocht om te testen.
Nou mn pa eindelijk ook een dvd-speler heeft gekocht, met een leuk surround systeempje (hey, ben 17, heb ik geen geld voor:D) kan ik die dvd's wat beter bekijken. Sinds ongeveer kerst ofzo heb ik toen SPR aangeschaft, en nou heb ik Heat en een muziekdvd in bestelling.... Pearl harbor heeft mn pa gekocht, net als de godfather box (moet ik nog eens gaan kijken).
Oh en dvd's die we laatst nog hebben gehuurd: The Gladiator, The Patriot, Cast Away, What lies beneath, traffic....
Gladiator vond ik zeker de moeite waard, maar die heb ik nou al iets van 5 of 6x gezien, dvd kopen gaat me iets te ver (kan hem trouwens ook altijd nog lenen van een vriend van mij)

Ok bovenstaande hoeven jullie dus niet meer te noemen :D
Actiefilms als Heat (niet gezien dus, lijkt me gewoon vet) hou ik wel van. Er moet iets van een verhaal inzitten

DrBob
24-01-2002, 10:36
heey suuupervet, ik hoor net de brievenbus klepperen en HEAT ligt op de mat JAHOOOO!! bij bol.com staat de bestelstatus nog steeds op 'in behandeling':confused:

:D:D:D:D:D:D

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 10:36
Wat dan geen film is en geen actie, maar wel heel tof en WEL :p met een verhaal: dat is "Crime Scene Investigation"

Komt ook op TV, maar weet nie of er een DVD-box van uit komt.

suedje
24-01-2002, 10:43
The Godfather box is er volgens mij 1 die niet in je verzameling mag ontbreken.

Johan Berkhout
24-01-2002, 10:43
Must Have....nou ik had en heb nog steeds een elle lange lijst maar de toppers heb ik toch wel zo'n beetje...maar ik zal er toch nog even een paar omnoemen;

* Godfather Collection
* Matrix
* Pulp Fiction

en ga zo maar door....

DrBob
24-01-2002, 10:50
godfather collection heeft mn pa dus al, beetje loos om die zelf te gaan kopen (woon nog thuis ) :D

pulp fiction is maar €8, alleen geen recensie op dvd.nl?? maargoed, ik had em al op het oog als "die koop ik evt. nog wel een keer" lijkt me cool... Ik ga hem nou denk ik bestellen...

bedankt voor alle tips, en als je er nog meer hebt....

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 10:54
heey suuupervet, ik hoor net de brievenbus klepperen en HEAT ligt op de mat JAHOOOO!! bij bol.com staat de bestelstatus nog steeds op 'in behandeling':confused:

:D:D:D:D:D:D

Beters voor je, laat ff weten hoe hij was?

Mark S
24-01-2002, 10:54
Volgens mij zijn er al eerdere threads geweest over dit item?

DrBob
24-01-2002, 10:55
godver, ik dacht al €8 bij bol.com en meer dan €30 bij dvdstore??? zat ik bij vhs te kijken.... :mad: <slaat hoofd tegen muur> dom dom dom.... maargoed....

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 10:55
Volgens mij zijn er al eerdere threads geweest over dit item?
Geen idee... :p, ik zou zeggen search ff rond het forum!

Nathan Strik
24-01-2002, 14:16
Iedereen zou de Kubrick-box moeten hebben... al was het alleen al omdat je dan die extra DVD met die geweldige documentaire erbij krijgt... mooie compensatie voor de weinige extra´s op de andere DVD´s. Echt de beste documentaire ooit...

DrBob
24-01-2002, 14:58
voordat ik deze draad startte heb ik nog ff gesearched op must... redlijke standaardterm dacht ik. Vond niks, en ik wist niet waar ik anders op moest zoeken :D

dazzler2
24-01-2002, 15:37
Must have dvd's:
The Killer Criterion Collection Out of print regio 1::D
Raging Bull 20 th anniversary edition :D
Seven Special edition
Terminator 2 Ultimate edition
Farewell to my concubine Out of print:(
In the mood for love criterion collection :( , een alternatief is de franse uitgave met dolby digital 5.1 of de dts versie regio 3
Lawrence of arabia (2 disc)
Forest gump
godfather box
En tot slot de keiharde actiefilm uit 1992 'Hard boiled' Criterion collection Out of print regio 1(Ebay- $125.-) van regisseur John Woo (MI 2,face off) met o.a. Chow Yun Fat (CTHD) en Tony Leung (beste acteur Cannes fest. 2000) kinderen ouderen en zwangere vrouwen worden niet gespaard in deze film,

Dadaveke
24-01-2002, 17:59
Robocop Trilogy - The fast and the furious - Planet of the apes - Final Fantasy - Deze wil ik in feb hebben.:D

Dave
24-01-2002, 18:19
Ik vind dit voor ieder persoonlijk.

Maar ik vind zelf:

Reservoir Dogs
Full Metal Jacket
Toy Story 2


Mr.:cool:

mjlfadriaans
24-01-2002, 18:39
Moeilijk te zeggen voor iedereen, aangezien iedereen toch zeker wel een andere smaak heeft (hopelijk).

DVDs die ik op zeker in bezit wilde hebben zijn toch zeker:

Star Wars I
Star Trek 1 - 9
Never Ending Story I/II
Alle Disneys

Deze maand zijn een must:

Final Fantasy
Shrek


Volgende maand:

Superman (WAAROM NIET Superman IV, OK hijis slecht .... maar ik ben OOK een verzamelaar (naast liefhebber))


Nog op het verlanglijstje:

-Indiana Jones collectie
-Willow
-Tita Tovenaar alle afleveringen (dit is overduidelijk een grapje *duh*)

DVDocter
24-01-2002, 20:14
The must-have DVD's:

- The Godfather Trilogy, omdat het zo'n gewldige film is.

- U-571, alleen al om het geluid.

- The Matrix en Gladiator en........

Bram _Cerberus_ Kocken
24-01-2002, 20:57
- The Matrix en Gladiator en........

Ik krijg ondertussen echt het gevoel dat ik de enigste ben ik deze wereld: ik vond Gladiator helemaal niet zo supertopper film... Ik vind het lang duren voordat er daadwerkelijk iets gebeurde.

DrBob
24-01-2002, 21:04
hmm ik vind gladiator wel goed, maar ik denk dat er genoeg betere films zijn. Ik zal hem ook niet op dvd kopen, aangezien ik hem al vaak op video en ook 2 of 3x op dvd gezien heb... zou hem wel aanraden voor iemand die hem nog niet gezien heeft (maar hijs wel duur geloof ik)

Glenn Smits
24-01-2002, 22:04
hmm Ik vind Gladiator de beste film ooit vooral in de bios is er naar mijn idee geen film die hem kan overtreffen. Nou heb ik LOTR natuurlijk nog niet gezien maar ja so what dan kan die hoogstens naar plek 2 schuiven :D

de must haves zijn naar mijn idee dus
Gladiator (gewoon mooi)
American History X (film met een goed verhaal en betaalbaar voor iedereen)
Saving Private Ryan (inderdaad jongens goede :D )
eigenlijk de meeste recente oorlogsfilms allemaal
The Patriot (iedereen vindt hem ontroerend)
Spartacus (gewoon een realistische klassieker)
Jurassic Park is dan nog wel niet in een 3-box ofzo te koop maar ik vind dat als die uitkomt dat het wel een musthave moet zijn. Niemand kan verder aan het genre dino's tippen.

Luther Hartog
24-01-2002, 22:33
Ik had voor mezelf een lijstje gemaakt van de must DVD's die ik nog moest hebben. Ik heb nu bijna alles behalve Stigmata. Daarna komt een tijd van rust voor mijn pinpas en dan ga ik voor de seizoenen van de X-Files:)