PDA

Bekijk de volledige versie : Geluidskwaliteit Koop-DVD beter dan Huur-DVD?



Angelina
24-01-2002, 14:53
Ik heb een hele tijd alleen maar dvd's gehuurd bij de plaatselijke videotheek. Nu heb ik sinds kort ook wat dvd gekocht.

Wat me nu opviel is dat op een of andere manier het geluid veel beter en scherper is bij koop-dvds dan bij huur-dvds?

Heeft dit misschien te maken met de verschillende compressie soorten van geluid op dvd's? Iemand enig idee hoe dit komt? Of beeld ik me maar iets in?

Raskel
24-01-2002, 14:56
Ik denk dat je je het verbeeldt. De films die in de videotheek liggen zijn vaak dezelfde als die je in de winkel koopt. Misschien heb je net een paar films gehuurd waarvan de geluidskwaliteit vanzichzelf al minder was.

Nathan Strik
24-01-2002, 16:53
Klopt, meestal is er alleen een verschil in het aantal extra´s tussen koop en huur. Voor de rest maken de DVD´s gebruik van dezelfde master, dus het geluid is gewoon identiek...

DrBob
24-01-2002, 17:00
jah t ligt er inderdaad maar aan welke films je gehuurd en later gekocht hebt. Je kunt kijken wat voor geluid ze gebruiken. Als je gekochte dvd's toevallig allemaal (weet nie hoeveel t er zijn...) DTS geluid blijken te hebben is het inderdaad beter, want de meeste dvd's hebben gewoon dolby digital 5.1....

Raskel
24-01-2002, 17:02
Ja maar of het verschil zo duidelijk hoort tussen DD en DTS lijkt me sterk (tenminste zoals Angelina het stelt). Star Wars bv heeft DD maar klinkt beter dan menig DTS track op andere dvd's.

Angelina
24-01-2002, 21:53
Ik weet voldoende. TnX!