PDA

Bekijk de volledige versie : The Island



Jeroen C
15-12-2004, 10:43
The Island, de nieuwe film van Michael Bay.


Sean Bean in Bay's The Island

Source: The Hollywood Reporter December 15, 2004

National Treasure star Sean Bean will join Ewan McGregor and Scarlett Johansson in director Michael Bay's The Island at DreamWorks Pictures. The Hollywood Reporter says Bean, who played Boromir in "The Lord of the Rings" trilogy, will take on the part of Merick, the chief antagonist.

In the futuristic action thriller, Lincoln Six-Echo (McGregor) is a resident of a seemingly utopian but contained facility in the mid-21st century. Like all of the inhabitants of this carefully controlled environment, Lincoln hopes to be chosen to go to the "The Island"—reportedly the last uncontaminated spot on the planet. But Lincoln soon discovers that everything about his existence is a lie. He and all of the other inhabitants of the facility are actually human clones whose only purpose is to provide "spare parts" for their original human counterparts. Realizing it is only a matter of time before he is "harvested," Lincoln makes a daring escape with a beautiful fellow resident named Jordan Two-Delta (Johansson). Relentlessly pursued by the forces of the sinister institute that once housed them, Lincoln and Jordan engage in a race for their lives to literally meet their makers.

Rounding out the main cast of The Island are Djimon Hounsou as the head of the security team sent to hunt down Lincoln and Jordan; Steve Buscemi as a man who befriends Lincoln despite working for the institute; and Oscar nominee Michael Clarke Duncan as another resident who is unaware of his fate when he is selected to go to "The Island."

Plot: Lincoln Six-Echo (McGregor) is a resident of a seemingly utopian but contained facility in the mid-21st century. Like all of the inhabitants of this carefully controlled environment, Lincoln hopes to be chosen to go to the "The Island"—reportedly the last uncontaminated spot on the planet. But Lincoln soon discovers that everything about his existence is a lie. He and all of the other inhabitants of the facility are actually human clones whose only purpose is to provide "spare parts" for their original human counterparts. Realizing it is only a matter of time before he is "harvested," Lincoln makes a daring escape with a beautiful fellow resident named Jordan Two-Delta (Johansson). Relentlessly pursued by the forces of the sinister institute that once housed them, Lincoln and Jordan engage in a race for their lives to literally meet their makers.

Rounding out the main cast of "The Island" are Oscar nominee Djimon Hounsou ("In America," "Gladiator") as the head of the security team sent to hunt down Lincoln and Jordan; Steve Buscemi ("Ghost World," "Armageddon") as a man who befriends Lincoln despite working for the institute; Michael Clarke Duncan ("The Green Mile," "Armageddon") as another resident who is unaware of his fate when he is selected to go to "The Island"; and Sean Bean ("National Treasure," "The Lord of the Rings") as Merick, the chief antagonist.

Set pictures The Island (http://www.darkhorizons.com/news04/041103g.php)

Wizz-Art
15-12-2004, 18:09
Een nieuwe film van Bay vind ik altijd wel heerlijk 8)

JohnDoe
16-12-2004, 09:33
Kan Bay z'n films ook wel waarderen. Verstand op nul en gaan!!! Ook tof dat Buscemi er ook in zit, die heeft altijd van die geweldig freaky rollen :-)

Philippe
16-12-2004, 09:39
Bay kan bij mij ook niet stuk. Las trouwens op imdb dat dit de eerste Bay-film is die niet geproduceerd wordt door Jerry Bruckheimer.

Dennis Kuijper
21-01-2005, 14:52
Hopelijk wordt het weer een lekkere popcorn film.
Augustus 2005 in de Nederlandse bioscoop.

Z-Man
28-01-2005, 20:47
Michael Bay films wisselen vaak van kwaliteit maar The Rock blijft gewoon een van de betere actiefilms. Ik heb wel vertrouwen in deze films en vooral door de acteurs. Ik bedoel Ewan McGregor, Scarlett Johansson (yummie!!), Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi en Michael Clarke Duncan echt een topcast die je niet snel zou verwachten in een Bay film.

Dennis Kuijper
28-01-2005, 21:53
Michael Bay films wisselen vaak van kwaliteit maar The Rock blijft gewoon een van de betere actiefilms. Ik heb wel vertrouwen in deze films en vooral door de acteurs. Ik bedoel Ewan McGregor, Scarlett Johansson (yummie!!), Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi en Michael Clarke Duncan echt een topcast die je niet snel zou verwachten in een Bay film.

Volgens mij zit in elke Michael Bay film juist wel een topcast.

Bart de Rechter
18-03-2005, 21:35
Hier is dan de eerste trailer.....
http://www.apple.com/trailers/dreamworks/the_island/

HiddeV
18-03-2005, 22:33
Hier is dan de eerste trailer.....
http://www.apple.com/trailers/dreamworks/the_island/

Hmm, weet nog niet wat ik hier van moet vinden, ziet er wel interessant uit.

Evil Hobbit
19-03-2005, 10:47
Ik kreeg er een beetje een the Beach meetst THX-1138 gevoel bij...
Op zich wel een strakke trailer, maar die had Bad Boys en Pearl Harbor ook dus ja... afwachten :D

jwest
19-03-2005, 12:28
hhmm... net de trailer gezien en waarsch. geen film voor mij (ondanks indrukwekkende cast).

als ik de trailer zo bekijk lijkt het wel: the matrix vs. the running man!! :D :D .

even afwachten nog...

Bart de Rechter
23-03-2005, 13:02
international trailer

http://www.apple.com/trailers/wb/the_island/international/

Paul H.
23-03-2005, 16:38
Vond de trailer beetje gevoel geven naar the Rock te kijken. Als Mr Bay nou net zo'n geweldige actiefilm aflevert ben ik een tevreden mens.

spielberg_rules
25-03-2005, 13:22
Ik had dit niet direct verwacht, maar ik ga zowaar naar een Michael Bay-film uitkijken. De trailer ziet er goed uit, en verder zijn er goede acteurs, het verhaal lijkt interessant. Maar ja het is Bay dus toch maar even afwachten, maar de trailer doet me watertanden. Hij deed me overigens qua look wel een beetje aan Lucas' THX denken. Ben benieuwd...

Worm
25-03-2005, 14:02
Net de trailer gezien en ziet er zekers goed uit. Met de cast is iig helemaal niets mis. (y)

pieter bond
28-03-2005, 09:02
Trailer gezien.Ziet er echt goed uit (y)

Coen Vermeer
28-03-2005, 09:36
Ik heb echt een spuughekel aan jerry bruckheimer. Die kop van die vent alleen al. En laat Michael Bay nou eens de grooste protege van deze vieze irritante vent zijn. Dus voor mij is dit een erg goede reden om niet naar de film te gaan. Maar nu komt het. Ewan McGregor, Scarlett, Steve Buscemi en Michael Clarke Duncan. McGregor vind ik een goede actuer maar maakt af en toe eens een slechte film. Heeft Scarlett Johanson nu eindelijk voor het grote geld gekozen? Steve Bushemi speelde al in een eerdere Bay film. Misschien was de samenwerking wel goed. Met zijn standaart films krijgt hij ook niet zo veel brood op de plank. En Michael Clarke Duncan heb ik ook wel zien spelen in erg slechte films. Dare Devil anyone? Toch is dit een ongelovelijke topcast. Bushemi is 1 van mijn favoriete (bijrol) actuers. Scarlet Johanson heeft erg veel al laten zien. Mcgregor is een sterke persoonlijkheid met een fantastiche rol in trainspotting. En Duncan is in elke film waar hij in speelt een charismatisch lichtpunt. Sean Bean vind ik een actuer van niks en die andere ken ik niet. Toch zijn dat redenen om toch deze film te gaan bekijken al is het maar op dvd. Als deze film weer niks is dan is Michael Bay eindelijk belandt in het rijtje bruckheimer dwz vijanden van film.

Bart de Rechter
20-05-2005, 09:24
Nieuwe trailer.....
http://movies.yahoo.com/feature/theisland.html

Seth__Gekko
20-05-2005, 09:42
Scarlett ziet er best goed uit op haar plekkie in deze film.

Al schetst het beeld van de trailer een aardig simpele popcorn film, door de sterke cast zal hij toch net wel wat meer zijn dan de 13-in-een-dozijn-BRUCKHEIMER film.

denizg
20-05-2005, 11:28
ik heb me in jaren nog nooit zo veel verheugd op films...

SW3
WOTW
THE ISLND
SIN CITY

wow!!

moet weer eens een nieuwe bioscoop voordeelkaart kopen :)

Philippe
20-05-2005, 11:42
Heb de trailer afgelopen week in de bioscoop gezien en dit lijkt me een heel goede film. Ik ben trouwens een grote fan van Michael Bay en The Island lijkt visueel weer prachtig in beeld te zijn gebracht.

Dennis Kuijper
27-05-2005, 12:55
Niewe trailer:
http://www.apple.com/trailers/dreamworks/the_island/trailer_2/

kazlatan
23-06-2005, 20:18
Een echte Must See! :D

HiddeV
23-06-2005, 21:54
Ik heb echt een spuughekel aan jerry bruckheimer.

Hij werkt niet mee aan deze film. Maar ik heb niets tegen dat koppel, ze hebben oa Armageddon, The Rock, Bad Boys 1 & 2 gemaakt. Vind deze films allemaal leuk. Gewoon puur entertainment.

De trailer ziet er goed uit. Ga deze zeker in de bios bekijken. Al was het alleen voor de cast. Naast de grote namen is het ook leuk om weer eens wat van Djimon Hounsou te zien.

Mark de Jong
26-06-2005, 13:15
De tekst "van de maker van Armageddon en Pearl Harbor" tijdens de trailer zei mij al genoeg. Oftewel, dit wordt een standaard actiefilmpje met waarschijnlijk een duidelijk uitgelegd verhaal waardoor het er op neerkomt dat dit weer een vermakelijk filmpje wordt voor de hele familie. Niets hoogstaands, maar wel leuk voor een keertje (of 2).

Bart de Rechter
30-06-2005, 08:17
Nieuwe trailer...... (http://www.themoviebox.net/movies/2005/IJKLM/Island,The/trailer.php)
Ik heb echt zin in deze film 8)

HiddeV
30-06-2005, 13:16
Nieuwe trailer...... (http://www.themoviebox.net/movies/2005/IJKLM/Island,The/trailer.php)
Ik heb echt zin in deze film 8)

Ik ook, ziet er goed uit 8)

Kars
30-06-2005, 13:53
Lijkt erop dat Bay weer flink met auto's gaat gooien om de gemiddelde puber naar de bios te lokken. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven en ga de film niet eens meer een kans geven. Na 5 afschuwelijke films houdt het een keertje op.

pieter bond
30-06-2005, 13:54
Al fan van Mcgregor zal ik deze toch zeker gaan zien.

spielberg_rules
30-06-2005, 15:33
Ik ben toch ook wel benieuwd. Een hele reeks goede acteurs, en het verhaal ziet er beter/interessanter uit dan alle voorgaande Bay-films. Ga hem toch een kans geven, dankzij de acteurs, want ik ben niet echt een Bay-fan. Visueel ziet het er ook wel knap uit, al doet het mij bij vlagen sterk denken aan George Lucas's debuut, THX... Word gewoon een leuke (en hopelijk ook goed gemaakte) zomerblockbuster denk ik.

Paul_Knoop
28-07-2005, 20:33
Zojuist de voorpremiere kaartjes gescoord via de tvgids :D
nu maar afwachten, kan volgens mij alleen maar een hele leuke film zijn..

niet zoals de vorige x toen ik kaartjes had voor de voorpremiere van Hostage..wat een $&*@film was dat zeg..

Crash Override
02-08-2005, 12:10
Ik verheug me zeer op deze film .
Micheal Bay gaat waarschijnlijk nu toch echt een goede film maken :lol:

Hier alvast een plaatje van de set :

http://www.thezreview.co.uk/images4/islandthe05.jpg

http://www.moviesonline.ca/movie-gallery/albums/userpics//TheIsland19020503.jpg

David L.
02-08-2005, 12:23
Is er niemand die het gevoel krijgt dat je de hele film al gezien hebt aan de hand van de trailer(s)? :? Djeeezzz....zelfs een shot waar ik van durf te zweren dat het de eindscène is....
Hmmmpfff....Michael Bay.....rondvliegende auto's, slo-mo shots van mooie mensen in opwaaien jassen/jurken, product-placement en rode zonsondergangen....
Je bent vergeten waar de film over ging op het moment dat je de zaal uitloopt...en doof op de koop toe.. :twisted:

Maar ja, dat is mijn mening dan...niks mis met actiefilms, maar de films van Bay vind ik doorgaans te belachelijk voor woorden...

jan_tran
02-08-2005, 12:32
Ik verheug me zeer op deze film .
Micheal Bay gaat waarschijnlijk nu toch echt een goede film maken :lol:

Hier alvast een plaatje van de set :

*knip*

De film is al af en uitgebracht weet je :lol:

Crash Override
02-08-2005, 12:34
Ik verheug me zeer op deze film .
Micheal Bay gaat waarschijnlijk nu toch echt een goede film maken :lol:

Hier alvast een plaatje van de set :

*knip*

De film is al af en uitgebracht weet je :lol:

Weet ik , maar ga er morgen naar toe.
Daarom verheug ik me erop om te zien wat voor spektakel bay nu aflevert

jan_tran
02-08-2005, 12:38
Ik verheug me zeer op deze film .
Micheal Bay gaat waarschijnlijk nu toch echt een goede film maken :lol:

Hier alvast een plaatje van de set :

*knip*

De film is al af en uitgebracht weet je :lol:

Weet ik , maar ga er morgen naar toe.
Daarom verheug ik me erop om te zien wat voor spektakel bay nu aflevert

Oh toch, gezien je woordkeuzes als '...nu toch echt een goede film maken...' en plaatjes van de set alsof de film pas net gestart is met opnames dacht ik wat anders.

Nathan Strik
02-08-2005, 12:44
Is er niemand die het gevoel krijgt dat je de hele film al gezien hebt aan de hand van de trailer(s)? :?
Ja, dat gevoel had ik ook. Een hoop wendingen worden in de trailer al verklapt. Erg jammer, maar ik wacht wel op de DVD. Ik ga niet de kans nemen deze in de bioscoop te zien en dan extreem teleurgesteld te worden. Ik heb echt het gevoel dat ik de halve film al ken nu.

Esteban
02-08-2005, 12:47
Ik vervloek de trailers van 'The Island'! Reeds bij de eerste trailer kon de oplettende kijker alle fragmentjes in chronologische volgorde plaatsen en zo het hele verloop voorspellen. Komt daarbij dat de nieuwste trailer die ik gisteren zag NOG meer verklapt. 'The Island' heef geen geheimen meer. This is so wrong. :( Will the action make up?

David L.
02-08-2005, 12:53
:( Will the action make up?
I'm afraid it will NOT :twisted: (troost jezelf met de gedachte dat je jezelf een paar uur en euro's bespaart....)

Crash Override
02-08-2005, 21:30
Ik verheug me zeer op deze film .
Micheal Bay gaat waarschijnlijk nu toch echt een goede film maken :lol:

Hier alvast een plaatje van de set :

*knip*

De film is al af en uitgebracht weet je :lol:

Weet ik , maar ga er morgen naar toe.
Daarom verheug ik me erop om te zien wat voor spektakel bay nu aflevert

Oh toch, gezien je woordkeuzes als '...nu toch echt een goede film maken...' en plaatjes van de set alsof de film pas net gestart is met opnames dacht ik wat anders.

Ja inderdaad niet echt goede woordkeuze :D

Dit was offtopic trouwens :lol: :wink:

I know nothing, no i know nothing. I am from Barcelona

JKo
03-08-2005, 14:03
Trailer verraadt inderdaad veel te veel. De film is trouwens enorm geflopt in Amerika. Hij heeft in de eerste twee weken maar 24.3 miljoen binnen gebracht (kosten waren ruim 122 miljoen!!!) en kwam in de eerste week binnen op de vierde plaats!!! Terwijl Bay's laatste vijf films allemaal waren binnengekomen op de eerste plaats.
Ik denk dat die Amerikanen het niet pikten dat een Engelsman de hoofdrol vertolkt en de vrouwelijke hoofdrol wordt gespeeld door een actrice die voorheen te zien was in kleinschaligere films. Of misschien vond men de trailer al zo lang dat men dacht dat ze echte film niet meer hoefden te zien :wink:

Mathieu Ghekiere
03-08-2005, 14:17
Trailer verraadt inderdaad veel te veel. Ik denk dat die Amerikanen het niet pikten dat een Engelsman de hoofdrol vertolkt...

Is Ewan Mcgregor geen Schot?

Ik heb de film nog niet gezien, ben ik ook niet van plan, maar ik had in de cinema tijdens het zien van de trailer ook al zo het idee van: ow, maar ze verklappen hier alles al...?
Domme keuze, een trailer moet juist je nieuwsgierig maken.

JKo
03-08-2005, 14:21
Trailer verraadt inderdaad veel te veel. Ik denk dat die Amerikanen het niet pikten dat een Engelsman de hoofdrol vertolkt...

Is Ewan Mcgregor geen Schot?

:oops: Laat hem maar niet horen dat ik hem een Engelsman noemde..... Maar Schots of Engels, het blijft moeilijk om dan te scoren in een big-budget-film in Amerika. Die Amerikanen kunnen zich volgens mij niet met hem identificeren.

Seth__Gekko
10-08-2005, 09:58
Gisteren in de voorpremiere gezien.

Ik moet beginnen met een compliment naar Pathé de Kuip.

Leuk deze voorpremiere, met een praatje van de programmeur ervoor, geen reclame alleen 4 trailers.

De film The Island was een aangename verrassing.

Door zijn niet geringe runtime van 136 minuten is er genoeg de tijd genomen om een aardig inzicht te krijgen in de verschillende hoofdpersonen.

Al met al een heerlijk actie film met genoeg diepte om niet je verstand gelijk op nul te hoeven zetten.

Spetterende actie scenes gegarandeerd.
[spoiler:3eb71b2253]alleen iets over de top wanneer ze in die grote rode R aan die wolkenkrabber naar beneden storten[/spoiler:3eb71b2253].

Maar goed je weet wanneer er mensen op de vlucht zijn dat ze niet zo 123 gepakt / neergeschoten, enz zullen worden.

Mijn inziens een aanradertje voor mensen die en van SCI-FI houden en niet vies zijn van actie!

8/10

Jeroen D
10-08-2005, 10:06
Gisteren was er een soort mini special op MTV.
Deze film lijkt me toch wel erg leuk...............niets nieuws onder de zon maar ja, welke film is dat wel tegenwoordig ?

scheur
10-08-2005, 11:13
Ik ga volgende week, lijkt me een leuke film... :wink:
En na de teleurstelling van Mr. & Mrs. Smith heb ik weinig te vrezen...

Werner
10-08-2005, 11:44
Ik ging gisteren naar Batman Begins. Vond het zwaar kl*te dat zowel op de flyer waarop de tickets werden afgedrukt als in de trailer van TI de clou van de film al verraden wordt!!!

Paul_Knoop
10-08-2005, 12:21
Ik heb hem afgelopen zaterdag in de voorpremiere gezien en ondanks dat de trailers misschien wat teveel verraden was het een goede en mooie sci-fi film..

zeker na de laatste film die ik in de bios zag ( Hostage ) is The Island een verademing.. :wink:

Seth__Gekko
10-08-2005, 12:29
Inderdaad, de gehele clou is al vergeven door alle hype/trailers/teasers...maar ja.

jannemanneman
11-08-2005, 01:18
what about 'ze verklappen het verhaal met opzet' om daarmee de grote meut naar de zalen te krijgen die gaan voor de grove actie en spierballentaal? ondertussen maak je ze wijs dat het een intelligente film is en iedereen tevreden.
persoonlijk snap ik niet waarom mensen zo'n heisa maken om zo'n film. ga hem dan niet kijken en negeer die film gewoon.

Seth__Gekko
11-08-2005, 09:02
Weinig spierballentaal te vinden hoor.

Zeker wel een leuke actieknaller!

Limmel
11-08-2005, 13:17
Kan de trailer helaas niet afspelen (Quicktime problemen), maar die boot die erin zit, is dat niet zo'n Wally-boot? Die is zo vreselijk vet!

Zie: http://www.wally.com/jumpch.asp?idChannel=44&idUser=0&attivo=2-6

Misschien dat ik hem binnenkort eens ga bekijken... alleen voor die boot al ;)

Is er al een DVD-release datum bekend?

Martin Stanneveld
11-08-2005, 13:22
Kan de trailer helaas niet afspelen (Quicktime problemen), maar die boot die erin zit, is dat niet zo'n Wally-boot? Die is zo vreselijk vet!

Zie: http://www.wally.com/jumpch.asp?idChannel=44&idUser=0&attivo=2-6

Misschien dat ik hem binnenkort eens ga bekijken... alleen voor die boot al ;)

Is er al een DVD-release datum bekend?

wow :shock: Doe mij daar maar drie van :o

Qzyn
11-08-2005, 17:59
' The Island is kopie kloonfilm'
Aanklacht wegens plagiaat ingediend

De makers van de science fiction-film The Clonus Horror (1979) hebben een aanklacht wegens plagiaat ingediend tegen de productiemaatschappijen Warner Brothers en Dreamworks. Volgens producers van de cultklassieker zijn personages, kostuums, decors en zelfs volledige scènes uit The Island identiek aan die van The Clonus Horror.
'Toen ik de film zag, viel mijn mond open,' zegt Myrtl Schreibman, co-producer van The Clonus Horror en tegenwoordig filmprofessor aan de universiteit van Californië. The Island is een film over een man die op de vlucht slaat nadat hij heeft ontdekt dat hij onderdeel is van een kolonie van klonen die fungeren als reserveonderdelen voor rijken. De Clonus Horror is ook een film over een man die op de vlucht slaat nadat hij heeft ontdekt dat hij onderdeel is van een kolonie van klonen die fungeren als reserveonderdelen voor rijken.

In de aanklacht worden negentig sterke overeenkomsten genoemd. Schreibman en zijn collega's eisen een schadevergoeding, een deel van de inkomsten van The Island en een verbod op verdere distributie van de film. Dreamworks heeft al laten weten dat de film onafhankelijk tot stand is gekomen zonder inbreuk op bestaande auteursrechten.

Bron: Cinema.nl

smilingmidget
11-08-2005, 22:24
Ben vanavond naar de bios geweest om "The Island" te zien, had er van te voren niet zoveel verwachting van. Een vriend van me wilde hem zien, omdat Scarlett in de film speelt en toegegeven het is geen straf om naar haar te kijken.

De film zelf was aardig, niks meer, niks minder. Veel actiescenes, weinig echte dialogen. Voor een actiefilm was hij best ok, maar realistisch is de film niet. Daarvoor zitten er te veel onlogische gebeurtenissen en plotholes in.

Trouwens nog iets dat me is opgevallen is dat in heel de populatie die gefabriceerd zijn heb ik welgeteld 1 neger kunnen zien. Niet erg belangrijk maar wel iets dat me opviel, dus weet niet of ze de figuranten wel random hebben gekozen, maar correct me if i'm wrong.

Mark de Jong
11-08-2005, 22:31
Vanmiddag gezien en ik heb ervan genoten. Leuke, bovendien snelle, actie/sf-film. Goed acteerwerk van zowel McGregor als Johansson en uiteraard Sean Bean. Michael Clarke Duncan had ik een iets grotere rol van verwacht, maar dat mocht helaas niet zo zijn dus. Verhaal begint wat verwarrend omdat er in 1x veel informatie naar je wordt toegegooid op een bepaald moment, maar uiteindelijk vallen tegen het einde alle stukjes op z'n plaats. Begin- en eindmuziek waren uitstekend, tijdens de film wat minder hierop gelet moet ik eerlijk toegeven. Al met al zeker de moeite waard 8)

sxesven
11-08-2005, 22:43
Ben vanavond naar de bios geweest om "The Island" te zien, had er van te voren niet zoveel verwachting van. Een vriend van me wilde hem zien, omdat Scarlett in de film speelt en toegegeven het is geen straf om naar haar te kijken.
Kon én kan geen betere reden bedenken om een Michael Bay-film te gaan zien. :wink:

Had mijn mening reeds op een ander (Engelstalig) forum te kennen gegeven, dus zal even de luiheid zelve uithangen en het stukje simpelweg kopiëren/plakken.

Just went to see The Island. Surprised to say this, but I found it to be perfectly enjoyable. Sure, the whole thing was as predictable as peanut butter, the dialogue was cringe-worthy and waaaaay too many things went 'boom', but it works alright as a popcorn flick. Also Michael Bay's best effort up until now, but that doesn't say much (or rather, nothing at all). Although tremendously far from anything I consider outstanding, definitely enjoyable. A fun concept (borrowed from The Clonus Horror), some nicely choreographed (but horribly edited) action scenes and, of course:

Scarlett Johansson looking hot. http://www.ahsforum.com/forum/smilies/new/Almost_dieing_from_the_heat.gif

Which made it worth watching (not your regular 'worth it' even, I'm talking triple super size 'worth it'). Hell, it's even worth buying it on DVD for! Just imagine it: me! Buying! A Michael Bay! DVD. Now that's how hot Scarlett looks here.

David L.
12-08-2005, 08:03
Now that's how hot Scarlett looks here.

Hehehe...ik heb een hekel aan de films van die man, maar ik ben bang dat ik deze dus toch maar even ga zien... :oops:

Seth__Gekko
12-08-2005, 08:13
Oef ik ben ook spontaan fan geworden van Scarlett.

(ik zal niet beginnen over LiT)

Berlips
12-08-2005, 08:53
Nou, ik heb de film gisteravond gezien en ik vind 'm heerlijk! Op één klein minpuntje na... Ik vind "The Island" verdomd veel op "Logan's Run" lijken, en laat dit nou net mijn meest favoriete SF-film zijn. Een paar vergelijkingen.
[spoiler:b8a062ab70]
1. De nummers in de namen: Lincoln Six Echo (Ewan McGregor) en Jordan Two Delta (Scarlett Johansson) tegenover Logan 5 (Michael York) en Jessica 6 (Jenny Agutter).
2. De 'klonen' zijn uniform gekleed en leven in een gesloten omgeving.
3. De 'klonen' worden bewaakt door mensen gekleed in het zwart.
4. Middels een loterij (spel in Logan's Run) wordt de 'klonen' een beter (langer in Logan's Run) leven beloofd. In werkelijkheid worden ze gewoon vermoord.
5. De loterij (spel) wordt aangekondigd door een vrouwenstem.
6. Één persoon laat de ontsnapten inzien dat het allemaal heel anders zit dan ze in eerste instantie dachten. Steve Buscemi in The island, Peter Ustinov in Logan's Run.
7. Een groep 'klonen', uit de de Echo/Gamma serie, worden achterdochtig. Dit zijn de runners in Logan's Run.
8. Op het einde vinden de 'klonen' als groep de vrijheid.
[/spoiler:b8a062ab70]
Maar er was nog meer...

En nog iets. In 2006 komt de remake van Logan's Run, Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken..?

sxesven
12-08-2005, 08:53
Now that's how hot Scarlett looks here.

Hehehe...ik heb een hekel aan de films van die man, maar ik ben bang dat ik deze dus toch maar even ga zien... :oops:
Absoluut aan te raden. 8) Gisteravond gezien, begin nu al afkick-verschijnselen te krijgen. :lol: Vanwege Scarlett natuurlijk, niet vanwege de film. :lol:

Thomas 32PW9527
12-08-2005, 09:14
Heb hem gister gezien en vond hem zeer tegenvallen. Het was allemaal veel te veel cliche en super opgerekt. Ook vond ik de voorgestelde toekomst zeer onrealistisch. Zo rijden de treinen niet meer op wielen, maar magnetische velden en wat wordt er vervolgens van die vrachtwagen af gegooid door Ewan; gloednieuwe treinwielen. Zo zit ie voor de rest vol met fouten en kon het verhaal me na een uur totaal niet meer boeien.

Seth__Gekko
12-08-2005, 09:16
Heb hem gister gezien en vond hem zeer tegenvallen. Het was allemaal veel te veel cliche en super opgerekt. Ook vond ik de voorgestelde toekomst zeer onrealistisch. Zo rijden de treinen niet meer op wielen, maar magnetische velden en wat wordt er vervolgens van die vrachtwagen af gegooid door Ewan; gloednieuwe treinwielen. Zo zit ie voor de rest vol met fouten en kon het verhaal me na een uur totaal niet meer boeien.Heheh de treinwielen waren anders behoorlijk verroest hoor.
http://www.dreamworks.com/trailers/island/clips/island_clip7_wm_750.asx

Flash
12-08-2005, 10:03
Kan de trailer helaas niet afspelen (Quicktime problemen), maar die boot die erin zit, is dat niet zo'n Wally-boot? Die is zo vreselijk vet!

Zie: http://www.wally.com/jumpch.asp?idChannel=44&idUser=0&attivo=2-6

Misschien dat ik hem binnenkort eens ga bekijken... alleen voor die boot al ;)

Is er al een DVD-release datum bekend?

is idd die boot ja... en hijs erg vet :twisted:

en wat te denken van dit bakkie :twisted:

http://www.cadillac.com/cadillacjsp/models/gallery.jsp?model=cien

zetmoon
12-08-2005, 10:12
Michael Bay staat zoals altijd weer garant voor een hersenloos misbaksel.

Zonde dat mensen als Scarlett Johansson, Ewan McGregor en Steve Buscemi
met zo'n man in zee zijn gegaan.

In Amerika is de film door pers de grond in geboord en in de bioscopen
volledig geflopt.

Vooral van Scarlett hoop ik dat het haar carriere en reputatie niet schaadt.

Alexander D
13-08-2005, 08:58
Gisterenavond gezien.

Tja, zodra je over het verhaal en de details gaat nadenken wordt het heel snel heeel slecht..

De actie was wel goed dus proberen we die maar te onthouden.

Bravestarr
13-08-2005, 09:10
Michael Bay staat zoals altijd weer garant voor een hersenloos misbaksel.
En toch kijk ik reikhalzend uit naar zijn volgende projectje.........

zetmoon
13-08-2005, 10:28
Michael Bay staat zoals altijd weer garant voor een hersenloos misbaksel.
En toch kijk ik reikhalzend uit naar zijn volgende projectje.........

Dat mag, niets mis mee.

Maar toch.....

TheGodfather
13-08-2005, 10:34
Ga m vanmiddag maar eens bekijken na alle "lovende recensies" :P

zetmoon
13-08-2005, 10:47
Ga m vanmiddag maar eens bekijken na alle "lovende recensies" :P

Veel plezier!

Geniet maar van Scarlett.

TheGodfather
13-08-2005, 10:48
Ga m vanmiddag maar eens bekijken na alle "lovende recensies" :P

Veel plezier!

Geniet maar van Scarlett.
dat zal niet moeilijk worden :P :twisted:

zetmoon
13-08-2005, 10:52
Ga m vanmiddag maar eens bekijken na alle "lovende recensies" :P

Veel plezier!

Geniet maar van Scarlett.
dat zal niet moeilijk worden :P :twisted:

Inderdaad, wat een vrouw, wat een actrice!

Jammer van de film ;-)

chelk
13-08-2005, 11:39
Gisteren ook gaan zien, met mindere verwachtingen en hij is zeer goed meegevallen. Ik vind het toch wel een aanrader.

Ago
13-08-2005, 11:54
Gisteren ook gaan zien, met mindere verwachtingen en hij is zeer goed meegevallen. Ik vind het toch wel een aanrader.

mooie vrouw, slechte film, ik viel in slaap, wat een bocht

Bravestarr
13-08-2005, 12:14
Michael Bay staat zoals altijd weer garant voor een hersenloos misbaksel.
En toch kijk ik reikhalzend uit naar zijn volgende projectje.........

Dat mag, niets mis mee.

Maar toch.....
Da's het voordeel van hem de Transformers laten regisseren he? Daar gaat het niet om hoogwaardige acteerprestaties en een oscar winnend verhaal. Stunts en effecten wil ik daar zien, en op dat vlak is Bay bijzonder goed.

denizg
13-08-2005, 13:07
wellicht geen hoogstandje maar een zeer mooie acti scfi film. Ik kijk uit naar de DVD en tja.. Scarlett... :) :!:
Djimon Hounsou vond ik ook erg sterk (ondanks zijn redelijk kleine rol)

Rob van Kempen
14-08-2005, 00:47
Vanavond The Island gezien en had van tevoren vrijwel géén idee waar deze film over ging...

Heerlijke actie & sci-fi film!!! Echt harstikke goed! Normaal gesproken heb ik altijd wel iets te zeiken over een film (bijv. War of the Worlds), maar ik zou het bij deze film eigenlijk niet weten.

Veel actie. Vlot en modern verfilmd. Meerdere lange achtervolgingsscene's aan het einde van de film.: erg gaaf!

Ik snap al dat commentaar op deze film niet zo goed. Het is naar mijn mening een hele goede actie/sci-fi film met een top-cast! :)

9/10


-edit-

En oja: Scarlet ziet er erugh lekker uit in deze film! :wink:

zetmoon
14-08-2005, 08:39
Ik snap al dat commentaar op deze film niet zo goed. Het is naar mijn mening een hele goede actie/sci-fi film met een top-cast! :)

9/10


-edit-

En oja: Scarlet ziet er erugh lekker uit in deze film! :wink:

Het commentaar op deze film heeft natuurlijk ook te maken met de "track-record"
van de heer Michael Bay.
De critici hebben hem zowiezo niet zo hoog zitten en eerlijk gezegd ik ook niet.
En met Pearl Harbor heeft hij het ook wel erg bont gemaakt natuurlijk.

sxesven
14-08-2005, 09:56
Het commentaar op deze film heeft natuurlijk ook te maken met de "track-record" van de heer Michael Bay.
De critici hebben hem zowiezo niet zo hoog zitten en eerlijk gezegd ik ook niet.
En met Pearl Harbor heeft hij het ook wel erg bont gemaakt natuurlijk.
In principe moet kritiek op The Island natuurlijk losstaan van de track-record van Bay. Hij heeft dan wel een stuk of wat baggerfilms uitgekakt, maar dat zegt natuurlijk niets over The Island op zich - het had zomaar een meesterwerk kunnen zijn. Is natuurlijk bij lange na niet zo, maar ik ben desalniettemin wel van mening dat The Island niet moet worden beoordeeld op de middelmatige back-catalogue van Bay.


En oja: Scarlet ziet er erugh lekker uit in deze film! :wink:
Scarlett. :wink:

TheGodfather
14-08-2005, 10:59
Gisteren gezien en dit vond ik ervan:


Typische Michael Bay film.Het verhaaltje is opzich best aardig maar gaat niet al te diep. Het draait natuurlijk weer om de actie en die is dan ook volop aanwezig, en in een goed tempo. Het duurt ff voordat de film op gang komt, maar na ongeveer een half uurtje gaat het dan ook echt los. Alles is weer inbegrepen: crashende auto`s, veel helikopters en uiteraard de onvermijdelijke ontploffingen. Het acteerwerk is niet super, had toch beter verwacht van 2 topacteurs als McGregor en Johanssen. De film duurt met z`n 2uur en 15 minuten eigenlijk iets te lang. Had zeker een kwartier afgekund, maar ondanks was t toch niet vervelend om naar te kijken. Lekkere actiefilm!


De soundtrack was wel erg goed btw (y)

Pleun
14-08-2005, 11:11
Aardige film, maar eigenlijk te lang. Dit komt vooral door de erg lange ontsnapping/achtervolging. Het lijkt wel Michael Bay niet durfte over te schakelen van het actie genre naar een SF-drama.
Het verhaal had niet verteeld kunnen worden zonder de ontsnapping, maar ik vond het een beetje te lang en te ongeloofwaardig. Denk maar aan de scene met de "R".

sxesven
14-08-2005, 11:17
Het acteerwerk is niet super, had toch beter verwacht van 2 topacteurs als McGregor en Johanssen.
Dit lag volgens mij vooral aan de verschrikkelijke dialogen en het matige script, denk niet dat Ewan en Scarlett daar echt op aangekeken kunnen worden.

Daar denkt producer Walter Parkes overigens anders (http://filmforce.ign.com/articles/640/640456p1.html) over. Prompt na het floppen van de film in de VS publiceerde hij het betreffende artikel op zijn website, waarin hij zo ongeveer alles afschuift op de cast. Beetje onvolwassen, nietwaar? Het floppen van The Island heeft toch vooral gelegen aan het feit dat de film zelfs niet om het lijf had. Er was voor mij één reden om de Bay's nieuwste te gaan zien (Scarlett), en die had niets met de kwaliteiten van The Island zelf te maken.

freaky
14-08-2005, 11:22
Ik ben erg genoten van "The Island" en vind het terug een goede aktiefilm van Michael Bay met een geweldige Ewan McGregor en Scarlett Johansson.

Ik vind trouwens iedere film van Michael Bay goed, vind dat de enige persoon die nog weet hoe je een aktiefilm maakt met vette aktie en een goede sountrack, kijk maar naar... The Rock, Armageddon, Bad Boys, Bad Boys II. Enkel Pearl Harbor was minder maar dan nog...

TheGodfather
14-08-2005, 11:42
Het acteerwerk is niet super, had toch beter verwacht van 2 topacteurs als McGregor en Johanssen.
Dit lag volgens mij vooral aan de verschrikkelijke dialogen en het matige script, denk niet dat Ewan en Scarlett daar echt op aangekeken kunnen worden.


denk ik ook, maar ach alles werd goed gemaakt door Scarlett :twisted:

sxesven
14-08-2005, 11:45
Het acteerwerk is niet super, had toch beter verwacht van 2 topacteurs als McGregor en Johanssen.
Dit lag volgens mij vooral aan de verschrikkelijke dialogen en het matige script, denk niet dat Ewan en Scarlett daar echt op aangekeken kunnen worden.


denk ik ook, maar ach alles werd goed gemaakt door Scarlett :twisted:
Zeker weten. 8)

martini
14-08-2005, 15:34
Gisteravond gezien. Vond het een goeie film met lekker veel actie. Één minpuntje, [spoiler:090af9145e]tijdens de actervolgingsscene op de vliegende motor, kun je zien dat dit met de pc gemaakt is.[/spoiler:090af9145e] Voor de rest niks op aan te merken. En natuurlijk beeldvullend materiaal door Scarlett

zetmoon
14-08-2005, 19:26
Zo te zien zijn er hier veel Scarlett fans!

Mooi zo!


Maar dat de beoordeling van deze film mede afhankelijk is van de Track-record
van Michael Bay is natuurlijk wel logisch.

Als je door bepaalde films een regisseur, of acteur, niet zo hoog hebt zitten
ga je een nieuwe film toch heel kritisch bekijken of zelfs helemaal niet
om je e.e.a. te besparen.

Een andere top-actie regisseur met wel een goede track-record is James Cameron.
Oorspronkelijk werd zijn film "Titanic" dan ook vooral positief benaderd en beoordeeld.
Het is pas na het grote succes bij vooral ook een tiener-publiek dat de opinie over de
film veranderd is in de richting van afkeer.

sxesven
14-08-2005, 21:27
Als je door bepaalde films een regisseur, of acteur, niet zo hoog hebt zitten ga je een nieuwe film toch heel kritisch bekijken of zelfs helemaal niet om je e.e.a. te besparen.
Het is volkomen terecht om kritisch te zijn wanneer het een film betreft waarvan de regisseur reeds een paar misbaksels op de wereld heeft gezet, maar om de film hierop te beóórdelen vind ik niet terecht - dat bedoelde ik. Een film moet afgerekend worden op z'n kwaliteit en niet op eerdere films van dezelfde regisseur.


Zo te zien zijn er hier veel Scarlett fans!

Mooi zo!
Da's inderdaad erg positief. 8)

Pleun
14-08-2005, 22:29
Het acteerwerk is niet super, had toch beter verwacht van 2 topacteurs als McGregor en Johanssen.

Ik tel er toch echt drie: McGregor, McGregor en Johanssen :lol:

David L.
15-08-2005, 08:05
Nou.... :roll: Zo te lezen vonden de meesten het wel een goede film dus....
Ik heb hem van het weekend gezien en ik moet helaas zeggen dat ik hem niet slecht vond, neeeeee ik vond hem zelfs verschrikkelijk slecht :x
Het is dat ik niet hoefde te betalen, anders had ik m'n geld terug gevraagd...
Waarom Johansson en McGregor hier hun medewerking aan hebben verleent zal mij een raadsel zijn...
[spoiler:da5207eea2]Is er niemand die zich afvraagt wat er gebeurt als je één keer aanspraak maakt op je cloon als "verzekerde" zijnde? Dan moet er toch een nieuwe "gekweekt" worden? Of vervalt je verzekering dan? En niemand in de kolonie vraagt zich af waarom mensen dan weer terug komen van the Island? Het principe van de kolonie is toch simpelweg niet haalbaar op een termijn van meer dan één gebruikte cloon? Of zie ik spoken? :shock: Bovendien word er gerommeld met leeftijden en jaartallen van klonen.......[/spoiler:da5207eea2]
Het spijt me verschrikkelijk, maar er klopt werkelijk helemaal niks van het verhaal...
Normaal ben ik wel bereid om logica overboord te zetten voor een no-brain actie film, maar in dit geval bleef het de hele film door jeuken.... Voor mij is Micheal Bay weer een puntje gezakt op m'n kwaliteitsmeter.....hij staat nu op -5 :evil: Leer die man in godsnaam wat respect te hebben voor filmkijkers.... :x waarom ik nog de moeite doe om z'n films te kijken..... :oops:


Maar ja, slechts mijn mening.....

zetmoon
15-08-2005, 08:26
Nou.... :roll: Zo te lezen vonden de meesten het wel een goede film dus....
Ik heb hem van het weekend gezien en ik moet helaas zeggen dat ik hem niet slecht vond, neeeeee ik vond hem zelfs verschrikkelijk slecht :x
Het is dat ik niet hoefde te betalen, anders had ik m'n geld terug gevraagd...
Waarom Johansson en McGregor hier hun medewerking aan hebben verleent zal mij een raadsel zijn...
[spoiler:783db9a686]Is er niemand die zich afvraagt wat er gebeurt als je één keer aanspraak maakt op je cloon als "verzekerde" zijnde? Dan moet er toch een nieuwe "gekweekt" worden? Of vervalt je verzekering dan? En niemand in de kolonie vraagt zich af waarom mensen dan weer terug komen van the Island? Het principe van de kolonie is toch simpelweg niet haalbaar op een termijn van meer dan één gebruikte cloon? Of zie ik spoken? :shock: Bovendien word er gerommeld met leeftijden en jaartallen van klonen.......[/spoiler:783db9a686]
Het spijt me verschrikkelijk, maar er klopt werkelijk helemaal niks van het verhaal...
Normaal ben ik wel bereid om logica overboord te zetten voor een no-brain actie film, maar in dit geval bleef het de hele film door jeuken.... Voor mij is Micheal Bay weer een puntje gezakt op m'n kwaliteitsmeter.....hij staat nu op -5 :evil: Leer die man in godsnaam wat respect te hebben voor filmkijkers.... :x waarom ik nog de moeite doe om z'n films te kijken..... :oops:


Maar ja, slechts mijn mening.....

Eindelijk iemand die het begrijpt!

David L.
15-08-2005, 08:33
Eindelijk iemand die het begrijpt!

:P Deze kleine geste vervult mijn hart met meer warmte dan alle red sunsets en slo-mo opnames van miss Johansson bij elkaar! :wink:

zetmoon
15-08-2005, 08:42
Eindelijk iemand die het begrijpt!

:P Deze kleine geste vervult mijn hart met meer warmte dan alle red sunsets en slo-mo opnames van miss Johansson bij elkaar! :wink:

Als de DVD uit komt, wat let ons dan om alle Scarlett momenten achter elkaar te
monteren, inclusief die uit de making-of!

Wordt de film mischien toch nog de moeite waard.

En laat meneer Bay zich a.u.b. weer gewoon gaan bezig houden met
reclamefilmpjes, wat dan kan hij mischien wel.
Of videoclips of zo....

scheur
15-08-2005, 11:22
Ga deze morgen bekijken , en dan meaar eens een eigen oordeel vellen....... :roll:

David L.
15-08-2005, 11:28
Ga deze morgen bekijken , en dan meaar eens een eigen oordeel vellen....... :roll:
Veel plezier/succes.. :roll: maar ik raad je aan om minstens een kratje bier achterover te slaan voordat je gaat..... :wink:

David L.
15-08-2005, 11:36
Als de DVD uit komt, wat let ons dan om alle Scarlett momenten achter elkaar te
monteren, inclusief die uit de making-of!Dat is niet eens zo'n slecht idee.....


Wordt de film mischien toch nog de moeite waard.Maar dat betwijfel ik dan weer....


En laat meneer Bay zich a.u.b. weer gewoon gaan bezig houden met
reclamefilmpjes, wat dan kan hij mischien wel.
Of videoclips of zo....
NOOOOOOOO!!!!!! BAN BAY! :evil: BAN BAY! :evil: BAN BAY! :evil:
Misschien moet hij maar net zo'n fan-site krijgen als Uwe Bol (http://www.uwebol.com/contents/complete39.php) :twisted:

scheur
15-08-2005, 11:43
Ga deze morgen bekijken , en dan meaar eens een eigen oordeel vellen....... :roll:
Veel plezier/succes.. :roll: maar ik raad je aan om minstens een kratje bier achterover te slaan voordat je gaat..... :wink:

Zal ik doen, vraag ik me vriendin wel om te rijden..... :lol: :twisted:

sxesven
15-08-2005, 12:00
Wordt de film mischien toch nog de moeite waard.Maar dat betwijfel ik dan weer....
Zeker toevallig constant met je ogen geknipperd wanneer Scarlett voorbij kwam draven. :lol: :wink: Ik weet wel zeker dat de film er dan met sprongen op vooruit gaat. :wink:

Ago
15-08-2005, 12:08
Zo te zien zijn er hier veel Scarlett fans! Mooi zo!
Da's inderdaad erg positief. 8)

Vreemd dat Scarlett zo'n impact heeft gemaakt op de meeste mannen hier. Ik moet zeggen: óók op mij!

Ik vond haar geweldig acteren in Girl with a Pearl Earring en Lost in Translation, maar vond ik haar waanzinnig lekker? Nee!

Maar nu vond ik haar erg jammie. Zou dat nou echt alleen aan kapsel en kleding liggen? :wink:

sxesven
15-08-2005, 12:20
Zo te zien zijn er hier veel Scarlett fans! Mooi zo!
Da's inderdaad erg positief. 8)
Vreemd dat Scarlett zo'n impact heeft gemaakt op de meeste mannen hier. Ik moet zeggen: óók op mij!
Oh, dat dateert al van ver vóór The Island, hoor. :wink: Desalniettemin, indruk maakte ze zeker. 8)

jan_tran
15-08-2005, 12:30
Misschien een idee om een nieuw topic te openen over Scarlett :?: :wink:

David L.
15-08-2005, 12:42
Misschien een idee om een nieuw topic te openen over Scarlett :?: :wink:
:lol: FF googlen:
Resultaten 1 - 10 van circa 967.000 voor scarlett johansson (0,03 seconden)
Waaronder deze (http://www.scarlettjohansson.org/forum/) natuurlijk! :P Dus.....die is er al... :wink:

jan_tran
15-08-2005, 12:46
Misschien een idee om een nieuw topic te openen over Scarlett :?: :wink:
:lol: FF googlen:
Resultaten 1 - 10 van circa 967.000 voor scarlett johansson (0,03 seconden)
Waaronder deze (http://www.scarlettjohansson.org/forum/) natuurlijk! :P Dus.....die is er al... :wink:

Nou, als jullie daar nou even verder discussieren over haar kunnen we hier weer even doorgaan over de film, en niet hoe knap Scarlett is :twisted:

sxesven
15-08-2005, 12:48
Misschien een idee om een nieuw topic te openen over Scarlett :?: :wink:
:lol: FF googlen:
Resultaten 1 - 10 van circa 967.000 voor scarlett johansson (0,03 seconden)
Waaronder deze (http://www.scarlettjohansson.org/forum/) natuurlijk! :P Dus.....die is er al... :wink:

Nou, als jullie daar nou even verder discussieren over haar kunnen we hier weer even doorgaan over de film, en niet hoe knap Scarlett is :twisted:
Het forum aldaar wordt bevolkt door een stel horken, geen aanrader - de scarlettjohansson.org fotogalerij daarentegen... :twisted: :lol:

Maar inderdaad, laten we maar weer terug on-topic gaan. :wink:

David L.
15-08-2005, 12:51
Misschien een idee om een nieuw topic te openen over Scarlett :?: :wink:
:lol: FF googlen:
Resultaten 1 - 10 van circa 967.000 voor scarlett johansson (0,03 seconden)
Waaronder deze (http://www.scarlettjohansson.org/forum/) natuurlijk! :P Dus.....die is er al... :wink:

Nou, als jullie daar nou even verder discussieren over haar kunnen we hier weer even doorgaan over de film, en niet hoe knap Scarlett is :twisted:
:lol: Je hebt helemaal gelijk!
Dus weer on-topic: de film zuigt héél hard, harder dan Linda Lovelace :twisted:

Roy Langeveld
15-08-2005, 14:55
Vond hem zeker niet tegenvallen, maar ik had ook niet op een meesterwerk gerekend. Dat is The Island IMO dan ook niet. De actie ziet er weer ouderwets des Bays uit, maar vooral in de eerste helft komen er een paar mooie kansen voorbij om het verhaal emotioneel en ethisch goed uit te werken, en die worden in de actierijke tweede helft helaas maar matig benut. Bv. [spoiler:320c0509a6]de makers hadden meer kunnen doen met de vraag of een gezonde kloon die ook een vol leven leidt niet net zo veel recht heeft om te leven als zijn origineel. En onze twee klonen komen ook nergens voor een dilemma te staan om zichzelf op te offeren voor hun origineel, want McGregors sponsor is een egoïstische hufter, en Johanssen krijgt haar zieke origineel niet te zien. [/spoiler:320c0509a6] De andere gaten in het script voorkomen dan ook dat The Island meer wordt dan een aardige poging tot intelligent sci-fi vermaak.
Maar ik weet niet of we Michael Bay hiervan nu weer automatisch de schuld moeten geven. Misschien moet de man gewoon een keer een fatsoenlijke scenarist krijgen die het verhaal een beetje fatsoenlijk op poten zet. Alhoewel, voor Pearl Harbour had hij Randall Wallace tot zijn beschikking (scenarist van Braveheart) en dat verhaal was ook verre van geweldig.

TheGodfather
15-08-2005, 15:04
:lol: Je hebt helemaal gelijk!
Dus weer on-topic: de film zuigt héél hard, harder dan Linda Lovelace :twisted:
net zo hard als Scarlett?? :twisted: :twisted: :P

;)

Dennis Kuijper
15-08-2005, 16:45
Afgelopen zaterdag gezien.Echt een Michael Bay film dit,de film was best aardig,het eerste gedeelte is een science fiction film die de tweede helft overschakelt naar een aktie film.McGregor zet best een goede rol neer en de bijrol van Busemi vond ik ook best ok.De film duurt verder voor z,on eigen best wil ook een kwartier te lang.Al met al,heb me best vermaakt maar heb betere Bay films gezien.

Werner
15-08-2005, 22:02
Misschien moet hij maar net zo'n fan-site krijgen als Uwe Bol (http://www.uwebol.com/contents/complete39.php) :twisted:

Klopt die link? Ik krijg alleen maar een hoop junk!

sxesven
16-08-2005, 09:50
Misschien moet hij maar net zo'n fan-site krijgen als Uwe Bol (http://www.uwebol.com/contents/complete39.php) :twisted:

Klopt die link? Ik krijg alleen maar een hoop junk!
Klopt inderdaad niet. De man heet namelijk Uwe Boll met twee keer de letter L op het eind. Een tijd terug was er op uweboll.com slechts het volgende te lezen:


Please stop making movies.
Hilarisch. :lol: Inmiddels is uweboll.com echter verdwenen, helaas.

scheur
17-08-2005, 12:38
Heb deze gisteren gezien, vond het absoluut geen slechte film...
Lekker onderuitgezakt kijken, alles wordt toch voor je uitgelegd :wink:
[spoiler:500a29be02]vooral de snelwegscene en de scene met de rode 'r' [/spoiler:500a29be02]maken deze film voor mij al meer dan de moeite waard, word denk wel een aanschaf (tegen een leuk prijsje) :twisted:

MisterMe
23-08-2005, 01:40
Vandaag gezien...

Goede film! Heb me geen moment verveelt. Ik snap niet wat een aantal mensen toch tegen Michael Bay hebben. Ik heb bijna al zijn films gezien (Bad Boys, Bad Boys 2, The Island, Armageddon, The Rock, Pearl Harbor) en heb me met al deze films prima vermaakt!

Het zijn natuurlijk niet de beste films (Over de top, voorspelbaar, verhaallijn matig) en ik heb me bij bovenstaande films prima vermaakt!

En nee mijn filmsmaak beperkt zich niet alleen tot films zoals hierboven beschreven want ik kan net zo goed/meer genieten van films uit een ander genre (Godfather, Lord of the Rings, Shawshank Redemption, Star Wars, Schindler's List, Amelie, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Mean Creak, enz....)

Vindt The Island dus een erg leuke film als je even een avondje actie wilt kijken maar het is zeker niet Michael Bay's beste film (Armageddon bijvoorbeeld vond ik beter)

En ja ook ik vond Scarlett helemaal geweldig :)

HiddeV
23-08-2005, 15:33
Ben het met MisterMe eens, hij maakt geen goede films maar wel films waarmee je je vermaakt. Heb me ook geen moment verveelt.

Werner
23-08-2005, 23:16
Als je naar een film gaat kijken waar Michael Bay op de affiche staat, weet je toch op voorhand dat je je hersens beter thuislaat? ;) Nee, maar ik kan de man zijn films best wel pruimen. The Rock en Armageddon zijn toch twee zeer vermakelijke werkstukjes. En ik heb me bij deze film toch ook niet echt verveeld. Ik vond het zelfs een waardige opvolger voor Minority Report, dit was voor mij deze zomer de film die Spielberg had moeten maken in plaats van War Of The Blood Sucking Vampire Aliens.

Dennis Kuijper
24-08-2005, 02:17
Ik vond het zelfs een waardige opvolger voor Minority Report
:shock:

Sicco
24-08-2005, 09:21
ik heb me ook zeker vermaakt bij deze film!
het idee achter de film vind ik eigenlijk best wel goed en daar zou je nog veeeeeel meer mee kunnen doen dan in zo'n actievorm gieten zoals ze dat nu hebben gedaan.

het verhaal was dus niet ijzersterk, maar dat hoeft ook niet in zo'n film. jammer alleen dat nu het idee van [spoiler:2ff29f9d4a]mensen klonen voor reserve-onderdelen[/spoiler:2ff29f9d4a] niet snel weer opgepakt zal worden voor een film in een ander genre.

de actie was heerlijk over the top zoals het hoort in een film als deze. het meest heb ik genoten van het stuk [spoiler:2ff29f9d4a]op de snelweg met de treinwielen, alhoelwel me dit wel heel erg deed denken aan Bad Boys 2[/spoiler:2ff29f9d4a]

overall: zeker niet slecht en voor het actiegenre een 7 op schaal van 10

maikel_1981
24-08-2005, 10:53
Ik zal ook maar even mijn 2 centen over deze film geven.

Ik vind het een meer dan prima film en ik kan mezelf toch wel omschrijven als een Bay scepticus (het woord ‘hater’ klinkt meteen weer zo negatief). The Rock was nog om te pruimen maar Pearl Harbor is IMO toch een van de grootste prulwerkjes van de afgelopen jaren. Dus daar zat ik in Pathé Tuschinski (nooit gedacht dat ik in zaal 1 van Tuschinski ooit nog een Michael Bay film zou zien :? ) met een kladblokje op mijn schoot, klaar om het aantal explosies te turven. Toen bleek ineens dat het allemaal reuze meeviel met het aantal explosies, wat waarschijnlijk toch echt op de afwezigheid van Jerry Bruckheimer geschoven moet worden. Want zonder de dwingende hand van Bruckheimer blijkt Bay ineens over talent te beschikken! Natuurlijk moet je een heleboel dingen met een korrel zout nemen, maar dat is een vereiste voor het kijken van dit soort films (mensen die daarover zeuren, zeuren ook over de onlogica van horrorfilms -waarom loopt dat grietje nu die donkere kamer in- en dan snap je blijkbaar niet wat genreregels zijn). Daar staat tegenover dat ik de film visueel technisch zeer goed in elkaar vond zitten: Bay’s fantasierijke gebruik van kleurenschema’s maakte grote indruk op me, evenals de geweldige decors, aankleding en sets. Daarnaast vond ik ook de futuristische wereld die de film opriep ontzettend overtuigend met een juiste combinatie van hedendaags realisme en futuristische elementen (sinds Blade Runner niet meer zo leuk gezien). In het begin zat ik me nog een beetje te ergeren aan Bay’s voorliefde voor heftige montage in combinatie met heftig camerawerk. Ik ben een groot fan van flitsende montage en camerawerk (geef mij een Wong Kar-Wai film en ik ben een tevreden man), maar het probleem bij Bay is doorgaans dat het geheel te onoverzichtelijk wordt (met Pearl Harbor wederom als dieptepunt). Volgens mij zou een gematigd gebruik ervan zijn films een heel stuk omhoogstuwen en zou het zelfs een indrukwekkend stijlmiddel kunnen worden. De aanwezigheid van McGregor, Johansson en Buscemi kan verder nooit verkeerd zijn, ondanks dat ze wat weinig te doen krijgen, maar ook dat is vrijwel inherent aan het genre.

Om een lang verhaal kort te maken: als Michael Bay op deze weg doorgaat heeft hij volgens mij de potentie om nog een echt interessant filmmaker te worden, net zoals Spielberg en Lucas dat 30 jaar geleden werden. Ik kan de film dan ook iedereen aanraden eigenlijk.

Ik klim weer eens van mijn zeepkist.

Dennis Kuijper
24-08-2005, 14:26
de actie was heerlijk over the top zoals het hoort in een film als deze. het meest heb ik genoten van het stuk [spoiler:f8454129f8]op de snelweg met de treinwielen, alhoelwel me dit wel heel erg deed denken aan Bad Boys 2[/spoiler:f8454129f8]

[spoiler:f8454129f8]Die vent achter het stuur zat wel erg te slapen volgens mij of was die truck robot gestuurd :? [/spoiler:f8454129f8]

Sicco
24-08-2005, 16:17
de actie was heerlijk over the top zoals het hoort in een film als deze. het meest heb ik genoten van het stuk [spoiler:8d739541a5]op de snelweg met de treinwielen, alhoelwel me dit wel heel erg deed denken aan Bad Boys 2[/spoiler:8d739541a5]

[spoiler:8d739541a5]Die vent achter het stuur zat wel erg te slapen volgens mij of was die truck robot gestuurd :? [/spoiler:8d739541a5]

hahaha, dat vroeg ik me dus ook al af ja. erg vaag... maar datzelfde was dus ook bij Bad Boys het geval en ook bij The Fast & The Furious, Matrix en zo'n beetje elke film met actie op een rijdende vrachtwagen. ze denken er nooit aan om te gaan stoppen blijven gewoon plankgas doorrijden :roll: :lol:

Dennis Kuijper
24-08-2005, 18:09
de actie was heerlijk over the top zoals het hoort in een film als deze. het meest heb ik genoten van het stuk [spoiler:c2f54e7e9e]op de snelweg met de treinwielen, alhoelwel me dit wel heel erg deed denken aan Bad Boys 2[/spoiler:c2f54e7e9e]

[spoiler:c2f54e7e9e]Die vent achter het stuur zat wel erg te slapen volgens mij of was die truck robot gestuurd :? [/spoiler:c2f54e7e9e]

hahaha, dat vroeg ik me dus ook al af ja. erg vaag... maar datzelfde was dus ook bij Bad Boys het geval en ook bij The Fast & The Furious, Matrix en zo'n beetje elke film met actie op een rijdende vrachtwagen. ze denken er nooit aan om te gaan stoppen blijven gewoon plankgas doorrijden :roll: :lol:

Vrachtwagen Chauffeurs vallen wel vaker in slaap,misschien zat hier al een autopilot in. :lol:

T. van Keeken
25-08-2005, 14:14
Geweldig stuk, geschreven door Michael Bay:

http://theonion.com/opinion/index.php?issue=4133

Hij spuwt hier zijn onbegrip voor het succes van March of the Penguins, wat toch wel een beetje in de weg staat voor The Island.

Sicco
25-08-2005, 14:26
Geweldig stuk, geschreven door Michael Bay:

http://theonion.com/opinion/index.php?issue=4133

Hij spuwt hier zijn onbegrip voor het succes van March of the Penguins, wat toch wel een beetje in de weg staat voor The Island.

hij is wel heel erg frusti he. en hij vindt zichzelf wel heel erg goed.... leuk stuk idd, maar om jezelf nou zo op te hemelen van: ik heb zoveel miljoenen gespendeerd en uren bezig geweest en dit en dat.... maar wel lachen ja :)

Sicco
25-08-2005, 14:33
ik heb trouwens even de penguin trailer bekeken trouwens en dat is volgens mij nog niet eens zo heel slecht hoor. best interessant denk ik. zeker geen summer block buster, maar ja, de zomer sucks toch al dit jaar ;)

zetmoon
25-08-2005, 16:38
Wat een eikel is die vent, ongelooflijk!

Hij betaalde miljoenen aan een aantal van de beste scenario-schrijvers
in Hollywood.
Da's dan dom, want volgens de meeste recensenten hebben zijn er
weinig van gebakken.

En hoe kunnen beelden van ECHTE ijsbergen nou beledigend zijn voor
computer graphici die ijsbergen maken op de computer?

Nog wat citaten:
"I've been a major Hollywood director for a long time": ja, echter alleen financieel,
en absoluut niet artistiek.

"Am I a lone voice of sanity crying out in a universe gone mad?": ik denk dat het eerder
andersom is.
Veel mensen hebben genoeg van testosterone flauwekul met vrouwen als decorstuk
en eindeloze explosies.

"I remember a day when the public appreciated fine cinema. In that lost age, it made sense that my important historical drama Pearl Harbor had a fighting chance for at least a special-effects Oscar.": Pearl Harbor bestempelen als "Important historical drama"
getuigt toch wel van HEEL weinig kennis van zaken.
Die film behoord tot de meest afgekraakte uit de filmgeschiedenis, zeker voor wat
de historische waarde betreft.

"These days, I guess old-fashioned values like "megawattage," "high-octane thrill rides," and "explosions" just don't matter anymore. Well, I call that a sad day for American moviemaking.": je zou ook kunnen zeggen dat het publiek wakker is geworden en
die ellende van Bay en de zijnen lekker links laat liggen.

"I'm busy in pre-production planning my next big spectacle": ik kan niet wachten, wat voor misbaksel hij nu weer op ons los gaat laten.

Michael Bay, wel te rusten en slaap zacht.

JCL
25-08-2005, 17:39
Echt jammer deze film, het plot was echt geweldig had zoveel kunnen zijn maar is helemaal niets. Leuke vrouw, maar zelfs zij en een geweldige Obi Wan kunnen deze filn niet keren, jammer want er had veel meer ingezeten.

smilingmidget
25-08-2005, 18:00
Even ter info voor iedereen die zich nu druk maakt over het artikel op The Onion; The Onion is een satirische website, dus aan de authenticiteit van desbetreffend stuk mag gerust flink getwijfeld worden (of liever, het is toch wel met zo goed als zekerheid te zeggen dat Michael Bay dit artikel niet schreef). Geen enkele reden dus om worked-up te raken over zijn 'uitspraken' - aangezien die niet de zijne zijn.

zetmoon
25-08-2005, 19:02
"Kids like this should never be sent to bed, they always wake up a day older - Finding Neverland"

Kijk dat is nou een FILM waar de heer Bay eens naar moet kijken om te zien
hoe het moet!

Kornuit
25-08-2005, 20:21
Vond het inderdaad net Minority Report.

Leuk acteerwerk, gelikte beelden, mooie actie een een verhaal vol onzin.

T. van Keeken
25-08-2005, 21:25
Even ter info voor iedereen die zich nu druk maakt over het artikel op The Onion; The Onion is een satirische website, dus aan de authenticiteit van desbetreffend stuk mag gerust flink getwijfeld worden (of liever, het is toch wel met zo goed als zekerheid te zeggen dat Michael Bay dit artikel niet schreef). Geen enkele reden dus om worked-up te raken over zijn 'uitspraken' - aangezien die niet de zijne zijn.

Hmmm, da's dan weer jammer... 't was net zo leuk :( Maar inderdaad, na wat verder op deze website gekeken te hebben kom je toch ook artikelen als dit: http://www.theonion.com/news/index.php?issue=4134&n=1 tegen en ga je wel twijfelen aan de authenticiteit ja...

Werner
25-08-2005, 21:33
Ik vond het zelfs een waardige opvolger voor Minority Report
:shock:

Zo'n grote ogen. Heb ik iets van U aan misschien???

Harry B.
25-08-2005, 21:48
Ik vond het zelfs een waardige opvolger voor Minority Report
:shock:

Zo'n grote ogen. Heb ik iets van U aan misschien???
:mrgreen:

JCL
26-08-2005, 08:35
Vond het inderdaad net Minority Report.

Leuk acteerwerk, gelikte beelden, mooie actie een een verhaal vol onzin.

hohoho, MR was een zwaar goeie film, een van de beste in mijn optiek (start the shooting!) en niet te vergelijken met dit... ding :wink:

mark t
26-08-2005, 08:46
Vond het inderdaad net Minority Report.

Leuk acteerwerk, gelikte beelden, mooie actie een een verhaal vol onzin.Eens. Naarmate het einde nadert, wordt het verhaal zwakker (lees: meer van het niet al te hoge niveau dat ik van deze regisseur gewend ben). Maar het eerste driekwart van de film is lang zo slecht nog niet. In ieder geval niet noemenswaardig slechter als een aantal andere zomerfilms van dit jaar.

Philippe
26-08-2005, 08:54
Toch jammer dat Michael Bay hier zo vaak negatieve kritiek krijgt. Akkoord, de man maakt nu eenmaal geen intellectueel hoogstaande films. En dan is niets zo makkelijk om hem volledig met de grond gelijk te maken om zo tot een clubje van, in mijn ogen, pseudo-intellectuelen te behoren.

Michael Bay is wat mij betreft absolute top en wereldklasse in zijn vakgebied: de big-budget actieknaller waarbij het cinematografisch dynamiet van het scherm spat. Bovendien zijn de montage en cinematography van zijn films bijzonder stijlvol, sfeervol en energiek. En juist mede daardoor onderscheiden zijn films zich van andere gelijkaardige actiefilms. Bay staat voor explosieve actie en met films als The Rock, Bad Boys en Armageddon levert hij vakwerk af. Doe het hem maar na.

Stel nu dat ik zeg maar wat Tim Burton en Johnny Depp, toch beiden bijzonder geliefd op dit forum, van dit soort films hun handelsmerk zouden maken. Benieuwd of de kritiek dan net zo hard (en vaak onterecht) zou zijn...

Philippe
26-08-2005, 08:57
"Kids like this should never be sent to bed, they always wake up a day older - Finding Neverland"

Kijk dat is nou een FILM waar de heer Bay eens naar moet kijken om te zien
hoe het moet!

Het zou wel bijzonder gaan vervelen als alle films volgens dit procédé gemaakt zouden worden. Dit is gewoon appelen met peren vergelijken, bijna pretentieus zelfs, zie ook mijn voorgaande post. :?

sxesven
26-08-2005, 09:17
"Kids like this should never be sent to bed, they always wake up a day older - Finding Neverland"

Kijk dat is nou een FILM waar de heer Bay eens naar moet kijken om te zien
hoe het moet!

Het zou wel bijzonder gaan vervelen als alle films volgens dit procédé gemaakt zouden worden. Dit is gewoon appelen met peren vergelijken, bijna pretentieus zelfs, zie ook mijn voorgaande post. :?
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. :? Absoluut geen vergelijking.

Coen Vermeer
26-08-2005, 09:19
Toch jammer dat Michael Bay hier zo vaak negatieve kritiek krijgt. Akkoord, de man maakt nu eenmaal geen intellectueel hoogstaande films. En dan is niets zo makkelijk om hem volledig met de grond gelijk te maken om zo tot een clubje van, in mijn ogen, pseudo-intellectuelen te behoren.

Michael Bay is wat mij betreft absolute top en wereldklasse in zijn vakgebied: de big-budget actieknaller waarbij het cinematografisch dynamiet van het scherm spat. Bovendien zijn de montage en cinematography van zijn films bijzonder stijlvol, sfeervol en energiek. En juist mede daardoor onderscheiden zijn films zich van andere gelijkaardige actiefilms. Bay staat voor explosieve actie en met films als The Rock, Bad Boys en Armageddon levert hij vakwerk af. Doe het hem maar na.

Stel nu dat ik zeg maar wat Tim Burton en Johnny Depp, toch beiden bijzonder geliefd op dit forum, van dit soort films hun handelsmerk zouden maken. Benieuwd of de kritiek dan net zo hard (en vaak onterecht) zou zijn...

Wat een onzin zeg. Ik persoonlijk heb met kromme tenen naar the rock, bad boys en armageddon zitten kijken. Vooral bad boys vond ik echt vreselijk. Damn wat een kinderschtige film is dat en dan die muziek zo verschrikkelijk corny. Dit zijn idd popcorn films die absoluut voor een bepaald publiek zijn gemaakt maar totaal niet voor mij. Ben ik daarom een pseudo intelectueel? Natuurlijk niet, dit soort films zijn gewoon totaal niet mijn smaak. En dan heb ik het niet over actie films want ik ben wel een fan van het actie genre. Ik heb bijvoorbeeld Predator en Hard Boiled in mijn collectie. Toch 2 zwaar over de top actie films. Maar die vind ik erg leuk om te zien. Die nemen zichzelf ook niet al te serieus. In de films van Bay zit altijd een melodrama kantje wat echt van soap niveau is. Erg lelijk. Maar daar gaat de film niet om het gaat erom om zoveel mogelijk grote explosies te laten zien. Nou wees dan gewoon een vent en laat dat dan alleen zien en niet die mumbo jumbo romances en zogenaamd zielige sterf scenes. De grote kritiek op dit soort films komt denk ik ook niet alleen door de kwaliteit. Maar vooral doordat deze films zo populair zijn en zo'n hoog budget hebben. DIt is mijn ogen onbegrijpelijk. Ik snap dat niet iedereen een artsy fartsy flm wilt kijken maar een film met een beetje hart of echt gevoel moet toch ook wel kunnen scoren? In ieder geval de reden dat mensen deze films niet zo goed vinden heeft niks met een pseudo intelectueel gevoel te maken ze vinden de films gewoon slecht.

Philippe
26-08-2005, 10:30
Toch jammer dat Michael Bay hier zo vaak negatieve kritiek krijgt. Akkoord, de man maakt nu eenmaal geen intellectueel hoogstaande films. En dan is niets zo makkelijk om hem volledig met de grond gelijk te maken om zo tot een clubje van, in mijn ogen, pseudo-intellectuelen te behoren.

Michael Bay is wat mij betreft absolute top en wereldklasse in zijn vakgebied: de big-budget actieknaller waarbij het cinematografisch dynamiet van het scherm spat. Bovendien zijn de montage en cinematography van zijn films bijzonder stijlvol, sfeervol en energiek. En juist mede daardoor onderscheiden zijn films zich van andere gelijkaardige actiefilms. Bay staat voor explosieve actie en met films als The Rock, Bad Boys en Armageddon levert hij vakwerk af. Doe het hem maar na.

Stel nu dat ik zeg maar wat Tim Burton en Johnny Depp, toch beiden bijzonder geliefd op dit forum, van dit soort films hun handelsmerk zouden maken. Benieuwd of de kritiek dan net zo hard (en vaak onterecht) zou zijn...

Wat een onzin zeg. Ik persoonlijk heb met kromme tenen naar the rock, bad boys en armageddon zitten kijken. Vooral bad boys vond ik echt vreselijk. Damn wat een kinderschtige film is dat en dan die muziek zo verschrikkelijk corny. Dit zijn idd popcorn films die absoluut voor een bepaald publiek zijn gemaakt maar totaal niet voor mij. Ben ik daarom een pseudo intelectueel? Natuurlijk niet, dit soort films zijn gewoon totaal niet mijn smaak. En dan heb ik het niet over actie films want ik ben wel een fan van het actie genre. Ik heb bijvoorbeeld Predator en Hard Boiled in mijn collectie. Toch 2 zwaar over de top actie films. Maar die vind ik erg leuk om te zien. Die nemen zichzelf ook niet al te serieus. In de films van Bay zit altijd een melodrama kantje wat echt van soap niveau is. Erg lelijk. Maar daar gaat de film niet om het gaat erom om zoveel mogelijk grote explosies te laten zien. Nou wees dan gewoon een vent en laat dat dan alleen zien en niet die mumbo jumbo romances en zogenaamd zielige sterf scenes. De grote kritiek op dit soort films komt denk ik ook niet alleen door de kwaliteit. Maar vooral doordat deze films zo populair zijn en zo'n hoog budget hebben. DIt is mijn ogen onbegrijpelijk. Ik snap dat niet iedereen een artsy fartsy flm wilt kijken maar een film met een beetje hart of echt gevoel moet toch ook wel kunnen scoren? In ieder geval de reden dat mensen deze films niet zo goed vinden heeft niks met een pseudo intelectueel gevoel te maken ze vinden de films gewoon slecht.

Ik begrijp je redenering, je bent gewoon geen fan van Bay en je brengt dan ook logische argumenten aan. Mijn punt is dat films van Bay vaak bestempeld worden als corny, cheezy, patriottistisch, soapemo, hersenloos enz... Ik ben een grote liefhebber van actie en Bay vind ik gewoon de nr. 1 in zijn vakgebied. Uiteraard zijn films als Hard Boiled en Predator ook toppers in hun genre, maar ze zijn gewoon anders gemaakt en baden in een ander sfeertje.

Ik bedoelde eigenlijk dat je je haast moet schamen als je zegt dat je Bay bijzonder goed vindt. Net om dezelfde reden worden mensen dikwijls niet voor vol aanzien, ook hier, als ze films als The Godfather, Modern Times, LOTR, Pulp Fiction, Casablanca enz maar niets vinden. Ik vind dat ook allemaal goede films maar het zou niet de eerste keer zijn als mensen men een andere mening daarover veel kritiek te slikken krijgen.

Een filmliefhebber pur sang waardeert en apprecieert in mijn ogen alle genres en hun vertegenwoordigers, zonder ze daarom ook allemaal goed te moeten vinden. Termen als corny, cheezy, kinderachtig emotioneel enz vind ik nogal denigrerend en doen dan ook afbreuk aan Bay zijn prestaties. De man kan wel degelijk filmen en verdient dan ook wat meer respect, zeker als je een liefhebber van film in al zijn vormen en aspecten bent.

David L.
26-08-2005, 10:30
Toch jammer dat Michael Bay hier zo vaak negatieve kritiek krijgt. Akkoord, de man maakt nu eenmaal geen intellectueel hoogstaande films. En dan is niets zo makkelijk om hem volledig met de grond gelijk te maken om zo tot een clubje van, in mijn ogen, pseudo-intellectuelen te behoren.

Michael Bay is wat mij betreft absolute top en wereldklasse in zijn vakgebied: de big-budget actieknaller waarbij het cinematografisch dynamiet van het scherm spat. Bovendien zijn de montage en cinematography van zijn films bijzonder stijlvol, sfeervol en energiek. En juist mede daardoor onderscheiden zijn films zich van andere gelijkaardige actiefilms. Bay staat voor explosieve actie en met films als The Rock, Bad Boys en Armageddon levert hij vakwerk af. Doe het hem maar na.

Stel nu dat ik zeg maar wat Tim Burton en Johnny Depp, toch beiden bijzonder geliefd op dit forum, van dit soort films hun handelsmerk zouden maken. Benieuwd of de kritiek dan net zo hard (en vaak onterecht) zou zijn...

Wat een onzin zeg. Ik persoonlijk heb met kromme tenen naar the rock, bad boys en armageddon zitten kijken. Vooral bad boys vond ik echt vreselijk. Damn wat een kinderschtige film is dat en dan die muziek zo verschrikkelijk corny. Dit zijn idd popcorn films die absoluut voor een bepaald publiek zijn gemaakt maar totaal niet voor mij. Ben ik daarom een pseudo intelectueel? Natuurlijk niet, dit soort films zijn gewoon totaal niet mijn smaak. En dan heb ik het niet over actie films want ik ben wel een fan van het actie genre. Ik heb bijvoorbeeld Predator en Hard Boiled in mijn collectie. Toch 2 zwaar over de top actie films. Maar die vind ik erg leuk om te zien. Die nemen zichzelf ook niet al te serieus. In de films van Bay zit altijd een melodrama kantje wat echt van soap niveau is. Erg lelijk. Maar daar gaat de film niet om het gaat erom om zoveel mogelijk grote explosies te laten zien. Nou wees dan gewoon een vent en laat dat dan alleen zien en niet die mumbo jumbo romances en zogenaamd zielige sterf scenes. De grote kritiek op dit soort films komt denk ik ook niet alleen door de kwaliteit. Maar vooral doordat deze films zo populair zijn en zo'n hoog budget hebben. DIt is mijn ogen onbegrijpelijk. Ik snap dat niet iedereen een artsy fartsy flm wilt kijken maar een film met een beetje hart of echt gevoel moet toch ook wel kunnen scoren? In ieder geval de reden dat mensen deze films niet zo goed vinden heeft niks met een pseudo intelectueel gevoel te maken ze vinden de films gewoon slecht.
En jij hebt 'm door! 8)
Iedereen die z'n films slecht vind uitmaken voor pseudo-intellectueel is wel héél erg ver gezocht....
Mijn mening is simpelweg dat hij een goede technische crew en acteurs om zich heen verzamelt, maar dat hij geen aandacht voor scenario heeft en dat hij niet kan regisseren...... :twisted: en dat terwijl een Cameron, Mctiernan, Woo en Scott niet zoveel moeite hebben met actie-regie...

Le-Fab
26-08-2005, 10:40
het was een leuke film

Philippe
26-08-2005, 10:43
Mijn mening is simpelweg dat hij een goede technische crew en acteurs om zich heen verzamelt, maar dat hij geen aandacht voor scenario heeft en dat hij niet kan regisseren...... :twisted: en dat terwijl een Cameron, Mctiernan, Woo en Scott niet zoveel moeite hebben met actie-regie...

Om even op John Woo in te pikken... Zijn Aziatische films worden als toppers aanzien, maar wanneer hij commerciële Amerikaanse actiefilms gaat draaien zoals Hard Target (met de alom verguisde Van Damme), Windtalkers en Paycheck, dan lijkt hij in de ogen van velen zijn pluimen ineens te verliezen. Is 'commercieel' (waar Michael Bay helemaal voor staat) nu echt zo'n vies woord?

Mark de Jong
26-08-2005, 10:47
De 2de keer was ie toch een stuk minder leuk. Dan begin je pas echt op de fouten te letten. Jammer :(
Maar het blijft een leuke film wel.

David L.
26-08-2005, 11:48
Om even op John Woo in te pikken... Zijn Aziatische films worden als toppers aanzien, maar wanneer hij commerciële Amerikaanse actiefilms gaat draaien zoals Hard Target (met de alom verguisde Van Damme), Windtalkers en Paycheck, dan lijkt hij in de ogen van velen zijn pluimen ineens te verliezen. Is 'commercieel' (waar Michael Bay helemaal voor staat) nu echt zo'n vies woord?
Nou...ik dacht dat er qua commercialiteit weinig verschil tussen the Killer en Face-off zat...(de laatste is ook één van m'n actie-favorieten).

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee, commercieel is geen vies woord.
Geld verdienen aan een film is niks mis mee, maar als het verdienen van geld belangrijker wordt dan de manier waarmee je het wil verdienen, zoals Bay overduidelijk -tè duidelijk- gedaan heeft met the Island, haak ik persoonlijk af. Dan is het imo wèl smerig.

Sicco
26-08-2005, 12:15
Om even op John Woo in te pikken... Zijn Aziatische films worden als toppers aanzien, maar wanneer hij commerciële Amerikaanse actiefilms gaat draaien zoals Hard Target (met de alom verguisde Van Damme), Windtalkers en Paycheck, dan lijkt hij in de ogen van velen zijn pluimen ineens te verliezen. Is 'commercieel' (waar Michael Bay helemaal voor staat) nu echt zo'n vies woord?
Nou...ik dacht dat er qua commercialiteit weinig verschil tussen the Killer en Face-off zat...(de laatste is ook één van m'n actie-favorieten).

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee, commercieel is geen vies woord.
Geld verdienen aan een film is niks mis mee, maar als het verdienen van geld belangrijker wordt dan de manier waarmee je het wil verdienen, zoals Bay overduidelijk -tè duidelijk- gedaan heeft met the Island, haak ik persoonlijk af. Dan is het imo wèl smerig.

wat is nou het probleem jongens?! de massa van de mensen vinden dit leuke films om naar te kijken. no problemo toch!? zolang dit niet het enige is dat er gemaakt wordt is het toch goed? ik kan dit soort films op z'n tijd best waarderen naast alle wat 'intelligentere' films. iedereen moet tevreden gehouden worden, dus ook de massa.....

David L.
26-08-2005, 12:43
Om even op John Woo in te pikken... Zijn Aziatische films worden als toppers aanzien, maar wanneer hij commerciële Amerikaanse actiefilms gaat draaien zoals Hard Target (met de alom verguisde Van Damme), Windtalkers en Paycheck, dan lijkt hij in de ogen van velen zijn pluimen ineens te verliezen. Is 'commercieel' (waar Michael Bay helemaal voor staat) nu echt zo'n vies woord?
Nou...ik dacht dat er qua commercialiteit weinig verschil tussen the Killer en Face-off zat...(de laatste is ook één van m'n actie-favorieten).

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee, commercieel is geen vies woord.
Geld verdienen aan een film is niks mis mee, maar als het verdienen van geld belangrijker wordt dan de manier waarmee je het wil verdienen, zoals Bay overduidelijk -tè duidelijk- gedaan heeft met the Island, haak ik persoonlijk af. Dan is het imo wèl smerig.

wat is nou het probleem jongens?! de massa van de mensen vinden dit leuke films om naar te kijken. no problemo toch!? zolang dit niet het enige is dat er gemaakt wordt is het toch goed? ik kan dit soort films op z'n tijd best waarderen naast alle wat 'intelligentere' films. iedereen moet tevreden gehouden worden, dus ook de massa.....
Heb je helemaal gelijk in.....
Ik persoonlijk vind dat Bay nooit (maar dan ook nooooooit) meer een film zou mogen regisseren.
Gelukkig voor de vele mensen die hem een goede :shock: actie-regisseur vinden heb ik het niet voor het zeggen. Maar er tegenin gaan met juist die argumenten waarom ik hem slecht vind.......
Ik ben blij dat je je er mee hebt vermaakt, echt waar hoor :wink: (tenminste iemand die z'n tijd niet heeft verspild)

Philippe
26-08-2005, 17:26
Om even op John Woo in te pikken... Zijn Aziatische films worden als toppers aanzien, maar wanneer hij commerciële Amerikaanse actiefilms gaat draaien zoals Hard Target (met de alom verguisde Van Damme), Windtalkers en Paycheck, dan lijkt hij in de ogen van velen zijn pluimen ineens te verliezen. Is 'commercieel' (waar Michael Bay helemaal voor staat) nu echt zo'n vies woord?
Nou...ik dacht dat er qua commercialiteit weinig verschil tussen the Killer en Face-off zat...(de laatste is ook één van m'n actie-favorieten).

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee, commercieel is geen vies woord.
Geld verdienen aan een film is niks mis mee, maar als het verdienen van geld belangrijker wordt dan de manier waarmee je het wil verdienen, zoals Bay overduidelijk -tè duidelijk- gedaan heeft met the Island, haak ik persoonlijk af. Dan is het imo wèl smerig.

wat is nou het probleem jongens?! de massa van de mensen vinden dit leuke films om naar te kijken. no problemo toch!? zolang dit niet het enige is dat er gemaakt wordt is het toch goed? ik kan dit soort films op z'n tijd best waarderen naast alle wat 'intelligentere' films. iedereen moet tevreden gehouden worden, dus ook de massa.....
Heb je helemaal gelijk in.....
Ik persoonlijk vind dat Bay nooit (maar dan ook nooooooit) meer een film zou mogen regisseren.
Gelukkig voor de vele mensen die hem een goede :shock: actie-regisseur vinden heb ik het niet voor het zeggen. Maar er tegenin gaan met juist die argumenten waarom ik hem slecht vind.......
Ik ben blij dat je je er mee hebt vermaakt, echt waar hoor :wink: (tenminste iemand die z'n tijd niet heeft verspild)

Mooie posts om de Bay-discussie mee af te sluiten, sommigen genieten van zijn films en anderen hebben het recht om negatieve kritiek te geven. Smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig maar. :wink:

zetmoon
26-08-2005, 18:07
de massa van de mensen vinden dit leuke films om naar te kijken. no problemo toch!? zolang dit niet het enige is dat er gemaakt wordt is het toch goed? ik kan dit soort films op z'n tijd best waarderen naast alle wat 'intelligentere' films. iedereen moet tevreden gehouden worden, dus ook de massa.....

Blijkbaar heeft "de massa" er ook genoeg van aangezien deze film volledig geflopt is!

VincentBroccoli
26-08-2005, 20:57
de massa van de mensen vinden dit leuke films om naar te kijken. no problemo toch!? zolang dit niet het enige is dat er gemaakt wordt is het toch goed? ik kan dit soort films op z'n tijd best waarderen naast alle wat 'intelligentere' films. iedereen moet tevreden gehouden worden, dus ook de massa.....

Blijkbaar heeft "de massa" er ook genoeg van aangezien deze film volledig geflopt is!

Wat natuurlijk complete ironie is, aangezien dit bestempeld wordt als zijn 'beste film'.

Richard B.
26-08-2005, 23:19
Vanavond gezien. Nou ik denk niet dat ik er ver afzit als ik zeg dat ie 100% voorspelbaar en 100% bij elkaar gejat is. :lol:

Ondanks dat heb ik er wel van genoten. Ja, het is een actiefilm maar er worden ook slechte actiefilms gemaakt en dit is zeker geen slechte actiefilm. Het is ook zeker geen meesterwerk, maar Bay weet wel hoe ie dit soort films moet maken en ik heb gekregen wat ik verwachtte. Ik zou alleen wel wensen dat ie eens een wat uitdagendere scripts zou gaan verfilmen want met al dat talent verspilt ie wel z'n tijd met dit soort oppervlakkige verhaaltjes.

zetmoon
27-08-2005, 09:03
de massa van de mensen vinden dit leuke films om naar te kijken. no problemo toch!? zolang dit niet het enige is dat er gemaakt wordt is het toch goed? ik kan dit soort films op z'n tijd best waarderen naast alle wat 'intelligentere' films. iedereen moet tevreden gehouden worden, dus ook de massa.....

Blijkbaar heeft "de massa" er ook genoeg van aangezien deze film volledig geflopt is!

Wat natuurlijk complete ironie is, aangezien dit bestempeld wordt als zijn 'beste film'.

Ze zouden mischien beter kunnen zeggen "zijn minst beroerde film"!

superman
27-08-2005, 17:52
knip

jan_tran
27-08-2005, 17:54
Commerciele films zijn de beste.

Heb niet de hele discussie gelezen maar is dit serieus of sarcastisch bedoeld?

superman
27-08-2005, 17:56
Commerciele films zijn de beste.

Heb niet de hele discussie gelezen maar is dit serieus of sarcastisch bedoeld?Sarcastisch :D (of ironisch :? )

Richard68
28-08-2005, 08:54
Leuke film, lekker popcornvermaak. Logans Run meets the Sixth Day.

Allen het gebruik van de handheld camera of shaky cam zoals het ook wel genoemd wordt was ook hier in bepaalde scenes prominent aanwezig.

Zelf ben ik daar geen liefhebber van. Ik wordt daar altijd een beetje misselijk van.

David L.
29-08-2005, 07:49
Leuke film, lekker popcornvermaak. Logans Run meets the Sixth Day.

Allen het gebruik van de handheld camera of shaky cam zoals het ook wel genoemd wordt was ook hier in bepaalde scenes prominent aanwezig.

Zelf ben ik daar geen liefhebber van. Ik wordt daar altijd een beetje misselijk van.
:lol: Dan raad ik je af om dogma-films te gaan kijken... :wink:

sxesven
29-08-2005, 08:34
Dogme. :P

Seth__Gekko
29-08-2005, 08:47
Dogme. :Pidd, al is Dogma wel een grappige film :lol:

Grave
29-08-2005, 09:08
Vond de film een kruising tussen I robot en Minority report, alleen dan minder goed. Geef de film een kleine 7

Kees v Kekem
29-08-2005, 15:30
De trailers zien er goed uit, ga hem denk ik nog wel kijken. Ik denk dat ik hem wel leuk vindt als je mijn smaak in mijn collectie ziet.

Dennis Kuijper
29-08-2005, 17:37
Ik vond het zelfs een waardige opvolger voor Minority Report
:shock:

Zo'n grote ogen. Heb ik iets van U aan misschien???

Nee dat niet,maar Minority report was velen malen beter dan deze film. :wink:

JCL
29-08-2005, 17:58
MR is een ware topper, The Island is een misluke uitwerking van een gouden concept en het niet waardom in 1 zin genoemd te worden...

jan_tran
29-08-2005, 18:33
I miss you more than Michael Bay missed the mark,
When he made Pearl Harbor.
I miss you more then that movie missed the point,
And that’s an awful lot girl.
And now, now you've gone away,
And all I'm trying to say,
Is Pearl Harbor sucked and I miss you

I need you like Ben Affleck needs acting school,
He was terrible in that film.
I need you like Cuba Gooding needed a bigger part,
He's way better then Ben Affleck.
And now all I can think about is your smile,
And that shitty movie too,
Pearl Harbor sucked and I miss you

Why does Michael Bay get to keep on making movies.
I guess Pearl Harbor sucked,
Just a little bit more then I miss you.

http://www.moviemeter.nl/images/smilies/icon_rofl.gif

Begrijp me niet verkeerd, vond The Island zeer vermakelijk maar dit nummer is toch echt geniaal.

JCL
29-08-2005, 18:37
Team Amerika :D

jan_tran
29-08-2005, 18:56
Team Amerika :D

Hehe, toen ik de film in de bioscoop met een vriend van me aan het kijken was begon hij zachtjes ...Why does Michael Bay keep on making movies... te zingen tijdens de [spoiler:e2e6c6b939]scene waarin al die prachtige auto's (Hummers, Mercedes etc.) gesloopt werden door die treinwielen die ze van de truck afgooiden.[/spoiler:e2e6c6b939]

Werner
29-08-2005, 22:11
Nee dat niet,maar Minority report was velen malen beter dan deze film. :wink:

Klopt wel, akkoord. Ik bedoelde eigenlijk, en ik weet dat ik hier weer wat volk tegen hun kar ga rijden: ik vond deze beter dan War Of The Worlds, waarvan ik een hoog MR-dejavu gehalte van verwachtte maar niet kreeg. Bij deze film kreeg ik dat wel... snappie?

Dennis Kuijper
29-08-2005, 22:22
Nee dat niet,maar Minority report was velen malen beter dan deze film. :wink:

Klopt wel, akkoord. Ik bedoelde eigenlijk, en ik weet dat ik hier weer wat volk tegen hun kar ga rijden: ik vond deze beter dan War Of The Worlds, waarvan ik een hoog MR-dejavu gehalte van verwachtte maar niet kreeg. Bij deze film kreeg ik dat wel... snappie?

Ja,ik vond War of the worlds(2005) niet slecht,maar had er ook meer van verwacht.

Werner
29-08-2005, 22:38
Ja,ik vond War of the worlds(2005) niet slecht,maar had er ook meer van verwacht.

En mijn gedetailleerde mening over MR kan je hier (http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=835) lezen. Dus ik vond die ook wel goed, ja. Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

JCL
30-08-2005, 08:52
Nee dat niet,maar Minority report was velen malen beter dan deze film. :wink:

Klopt wel, akkoord. Ik bedoelde eigenlijk, en ik weet dat ik hier weer wat volk tegen hun kar ga rijden: ik vond deze beter dan War Of The Worlds, waarvan ik een hoog MR-dejavu gehalte van verwachtte maar niet kreeg. Bij deze film kreeg ik dat wel... snappie?

Daar kwam de relatie tot MR ook vooral naar voren door Cruise en de regie van Spielberg, WOTW is een beetje als Alaxander, je denk wow actie film en je krijgt een film die veel diepgaander is dan dat en vanwege de teleurstelling ga je hem slecht vinden, maar eigelijk is Cruise een geweldig acteur in die film en draagt hij het hele script.

Philippe
30-08-2005, 10:18
Ja,ik vond War of the worlds(2005) niet slecht,maar had er ook meer van verwacht.

En mijn gedetailleerde mening over MR kan je hier (http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=835) lezen. Dus ik vond die ook wel goed, ja. Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

Ik ben het volledig met je eens Werner. Heb zelf in bovenstaande discussie om dezelfde reden de verdediging van Michael Bay op me genomen. :wink:

Werner
30-08-2005, 12:19
maar eigelijk is Cruise een geweldig acteur in die film en draagt hij het hele script.

I beg to differ. Als dokwerker vond ik 'm toch alles behalve geloofwaardig. In het werkelijke leven zou zo'n sissy door zijn collega's op dag 1 in zijn onderbroek aan een container zijn vastgetaped...

Cupido
30-08-2005, 13:13
maar eigelijk is Cruise een geweldig acteur in die film en draagt hij het hele script.

In het werkelijke leven zou zo'n sissy door zijn collega's op dag 1 in zijn onderbroek aan een container zijn vastgetaped...

Dat is ook alles behalve geloofwaardig. :wink:

Reinier Gunther
30-08-2005, 13:49
maar eigelijk is Cruise een geweldig acteur in die film en draagt hij het hele script.

I beg to differ. Als dokwerker vond ik 'm toch alles behalve geloofwaardig. In het werkelijke leven zou zo'n sissy door zijn collega's op dag 1 in zijn onderbroek aan een container zijn vastgetaped... (6)

JCL
30-08-2005, 16:48
maar eigelijk is Cruise een geweldig acteur in die film en draagt hij het hele script.

I beg to differ. Als dokwerker vond ik 'm toch alles behalve geloofwaardig. In het werkelijke leven zou zo'n sissy door zijn collega's op dag 1 in zijn onderbroek aan een container zijn vastgetaped...

dan weet je iig dat helft van alle vrouwen in de wereld onderaan staat :twisted: Misschien dat hij als havenarbeider niet zo goed was, maar zeker de emoties die hij n de film legt zijn erg goed net als bij MR alleen wordt daar zijn karrakter beter uitgewerkt.

Richard68
30-08-2005, 16:52
Mhh, heb ik zo slecht opgelet. Ik heb Tom Cruise niet gezien in the Island. Kan iemand mij vertellen welke rol hij had? (6)

jan_tran
30-08-2005, 17:11
Mhh, heb ik zo slecht opgelet. Ik heb Tom Cruise niet gezien in the Island. Kan iemand mij vertellen welke rol hij had? (6)

Hij was de man die de truck bestuurde met de treinwielen :wink:

Marcel den Haan
30-08-2005, 17:18
Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

Omdat je als serieuze filmliefhebber/kenner dit soort films niet leuk mag vinden. Dan hoor je er namelijk niet bij. Hoe vreemder hoe beter namelijk.
Heb eens een discussie gehad met iemand die er ook zo over dacht. Alles wat uit Hollywood komt is troep en alle independent films en arthouse films zijn helemaal geweldig. Als je zoiets roept lijkt het echt alsof je er echt verstand van hebt. Kijk maar naar Jac Goderie :lol:

Dennis Kuijper
30-08-2005, 18:48
Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

Omdat je als serieuze filmliefhebber/kenner dit soort films niet leuk mag vinden. Dan hoor je er namelijk niet bij. Hoe vreemder hoe beter namelijk.
Heb eens een discussie gehad met iemand die er ook zo over dacht. Alles wat uit Hollywood komt is troep en alle independent films en arthouse films zijn helemaal geweldig. Als je zoiets roept lijkt het echt alsof je er echt verstand van hebt. Kijk maar naar Jac Goderie :lol:


Als iemand zo redeneerd vind ik grote onzin,ik heb gelukkig een breede smaak en een lekkere popcorn flick van Bay of Bruckheimer sla ik op z,n tijd niet af.

Nathan Strik
30-08-2005, 19:01
Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

Omdat je als serieuze filmliefhebber/kenner dit soort films niet leuk mag vinden. Dan hoor je er namelijk niet bij. Hoe vreemder hoe beter namelijk.
Heb eens een discussie gehad met iemand die er ook zo over dacht. Alles wat uit Hollywood komt is troep en alle independent films en arthouse films zijn helemaal geweldig. Als je zoiets roept lijkt het echt alsof je er echt verstand van hebt. Kijk maar naar Jac Goderie :lol:


Als iemand zo redeneerd vind ik grote onzin,ik heb gelukkig een breede smaak en een lekkere popcorn flick van Bay of Bruckheimer sla ik op z,n tijd niet af.
Helemaal mee eens.

Je weet ook gewoon dat je een Michael Bay of Bruckheimertje niet moet kijken voor het megasterke verhaal, maar gewoon voor het spektakel. Niks mis mee wat mij betreft.

Ik ben juist blij dat dit soort films er ook zijn, want ik heb niet altijd zin in filmhuis-achtige films. Soms wil ik gewoon lekker dom onderuit zakken en alle hersencellen op 0 zetten.

Ik vraag me dan ook wel eens af of het nut heeft om dit soort films te bekritiseren, of te zeggen dat hij je tegenviel omdat het bijna alleen maar "domme" actie is. Ik zou dat eerder zeggen: volgens mij weet je wat je kunt verwachten bij een film van Michael Bay. Je verwacht van David Lynch tenslotte toch ook geen knokfilm?

Het is makkelijk om een film af te kraken, maar naar mijn mening voldeed The Island gewoon prima aan mijn verwachtingen en heb ik me zodoende echt dik 2 uur prima vermaakt.

Werner
30-08-2005, 19:19
Het is makkelijk om een film af te kraken, maar naar mijn mening voldeed The Island gewoon prima aan mijn verwachtingen en heb ik me zodoende echt dik 2 uur prima vermaakt.

Amen! Verlicht eens het verstand van een onwetende Belg: wie is eigenlijk Jac Goderie?

Dennis Kuijper
30-08-2005, 19:26
Het is makkelijk om een film af te kraken, maar naar mijn mening voldeed The Island gewoon prima aan mijn verwachtingen en heb ik me zodoende echt dik 2 uur prima vermaakt.

Amen! Verlicht eens het verstand van een onwetende Belg: wie is eigenlijk Jac Goderie?
http://www.cpnb.nl/bw/2004/15-JacGoderie.jpg
http://www.imdb.com/name/nm0323926/

Richard68
30-08-2005, 19:53
Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

Omdat je als serieuze filmliefhebber/kenner dit soort films niet leuk mag vinden. Dan hoor je er namelijk niet bij. Hoe vreemder hoe beter namelijk.
Heb eens een discussie gehad met iemand die er ook zo over dacht. Alles wat uit Hollywood komt is troep en alle independent films en arthouse films zijn helemaal geweldig. Als je zoiets roept lijkt het echt alsof je er echt verstand van hebt. Kijk maar naar Jac Goderie :lol:


Als iemand zo redeneerd vind ik grote onzin,ik heb gelukkig een breede smaak en een lekkere popcorn flick van Bay of Bruckheimer sla ik op z,n tijd niet af.


Ook helemaal mee eens. Na een dag harde geestelijke arbeid is het wel eens lekker om bij een film niet te hoeven nadenken.

Trouwens films worden gemaakt om mensen ontspanning te bieden. Voor de een is dat een art house denk film voor de ander is dat een lekkere action film . Zoveel mensen zoveel smaken.

Doet mij denken aan een stukje uit de bond film "you only live twice", waar een chinees meisje aan Bond vraagt. Wat heb je liever een westers of chinees meisje, waarop Bond antwoord in de trant van het is net als met chinese eend en gewone eend ze smaken verschillend, maar ik hou van beide.

Rob van Kempen
30-08-2005, 20:11
Het is makkelijk om een film af te kraken, maar naar mijn mening voldeed The Island gewoon prima aan mijn verwachtingen en heb ik me zodoende echt dik 2 uur prima vermaakt.

Amen! Verlicht eens het verstand van een onwetende Belg: wie is eigenlijk Jac Goderie?Jac Goderie is in Nederland bekend geworden (net als René Mioch) als filmkenner op tv. Hij besprak vaak films in een eigen tv-programma. Onlangs zijn ze beide tegelijk te zien geweest in de film Vet Hard (samen, naast elkaar in de bios). Jac was bij een publieke zender en René bij een commerciële (RTL geloof ik).

Werner
30-08-2005, 21:49
Okee, eens kijken of ze hier in Vlaanderen nog een zender op overschot hebben...
... 't Is te triestig om aan te zien, zoveel zenders en niet één deftig filmprogramma. Nog niet eens één filmprogramma.

PS. Die uitzendingen van electronic press kits op Jim TV en soortgelijken beschouw ik niet als filmprogramma's maar als reclameblokken.

Philippe
31-08-2005, 12:54
Maar even terug naar The Island: waarom is iedereen feitelijk er zo afkerig van als de naam Michael Bay erop staat? Veel andere films met veel stunt-en vliegwerk worden als vermakelijke popcorncinema bestempeld. Waar overigens niks mis mee is. Bespeur ik daar een vooroordeel t.o.v. de heer Bay???

Omdat je als serieuze filmliefhebber/kenner dit soort films niet leuk mag vinden. Dan hoor je er namelijk niet bij. Hoe vreemder hoe beter namelijk.
Heb eens een discussie gehad met iemand die er ook zo over dacht. Alles wat uit Hollywood komt is troep en alle independent films en arthouse films zijn helemaal geweldig. Als je zoiets roept lijkt het echt alsof je er echt verstand van hebt. Kijk maar naar Jac Goderie :lol:


Als iemand zo redeneerd vind ik grote onzin,ik heb gelukkig een breede smaak en een lekkere popcorn flick van Bay of Bruckheimer sla ik op z,n tijd niet af.
Helemaal mee eens.

Je weet ook gewoon dat je een Michael Bay of Bruckheimertje niet moet kijken voor het megasterke verhaal, maar gewoon voor het spektakel. Niks mis mee wat mij betreft.

Ik ben juist blij dat dit soort films er ook zijn, want ik heb niet altijd zin in filmhuis-achtige films. Soms wil ik gewoon lekker dom onderuit zakken en alle hersencellen op 0 zetten.

Ik vraag me dan ook wel eens af of het nut heeft om dit soort films te bekritiseren, of te zeggen dat hij je tegenviel omdat het bijna alleen maar "domme" actie is. Ik zou dat eerder zeggen: volgens mij weet je wat je kunt verwachten bij een film van Michael Bay. Je verwacht van David Lynch tenslotte toch ook geen knokfilm?

Het is makkelijk om een film af te kraken, maar naar mijn mening voldeed The Island gewoon prima aan mijn verwachtingen en heb ik me zodoende echt dik 2 uur prima vermaakt.

Ben het helemaal eens met deze vier heren, blijkbaar wordt je niet serieus genomen als je durft toegeven dat je ook van pretentieloos entertainment geniet. Bay en Bruckheimer zijn absolute top in het brengen van spectaculaire actiefilms en een echte cinefiel (die dus een brede filmsmaak heeft) zal dan ook dit genre weten te waarderen.

Alexander D
31-08-2005, 13:06
.

knip





Ben het helemaal eens met deze vier heren, blijkbaar wordt je niet serieus genomen als je durft toegeven dat je ook van pretentieloos entertainment geniet. Bay en Bruckheimer zijn absolute top in het brengen van spectaculaire actiefilms en een echte cinefiel (die dus een brede filmsmaak heeft) zal dan ook dit genre weten te waarderen.

Helemaal mee eens.

Ik durf zelfs te stellen dat:

Als 'popcorncinema actiefilm' een genre zou zijn, deze film in dat genre misschien geen topper maar wel een goede zou zijn. :wink:

Ps. en dat staat los van die blonde troela die in bijna elke post van dit topic wel een keer wordt aangehaald om haar acteerprestaties :wink:

David L.
31-08-2005, 13:56
:twisted:
Dus heren,

Als ik het goed heb is het not done om toe te geven dat the Island zuigt, dat Michael Bay zuigt en dat Bruckheimer zuigt....
Ook al heb ik me prima vermaakt met wat ik pretentieloos vermaak noem: Indiana Jones, Face Off, Die Hard, WOTW, Fifth Element, Pirates of the Carribean (die van Bruckheimer is :shock: ) the Last Samurai en vele anderen... Allemaal films waarbij je heerlijk "je verstand op nul" kan zetten en het over je heen kan laten gaan als je wil, maar die naar mijn mening stukken beter zijn dan de troep die Bay aflevert.
Tjongejonge, het commentaar dat jullie aanvoeren is letterlijk gespiegeld aan het commentaar van de "echte" filmliefhebbers waar jullie je zo druk over maken...... Je zou toch denken dat weldenkende mensen daar boven zouden staan of in ieder geval wat beter over het te leveren commentaar zouden nadenken.. :roll:
Of hebben jullie zijn films te vaak gezien en wreekt het zich.. :twisted:

Alexander D
31-08-2005, 14:15
:twisted:
Dus heren,

Als ik het goed heb is het not done om toe te geven dat the Island zuigt, dat Michael Bay zuigt en dat Bruckheimer zuigt....
Ook al heb ik me prima vermaakt met wat ik pretentieloos vermaak noem: Indiana Jones, Face Off, Die Hard, WOTW, Fifth Element, Pirates of the Carribean (die van Bruckheimer is :shock: ) the Last Samurai en vele anderen... Allemaal films waarbij je heerlijk "je verstand op nul" kan zetten en het over je heen kan laten gaan als je wil, maar die naar mijn mening stukken beter zijn dan de troep die Bay aflevert.
Tjongejonge, het commentaar dat jullie aanvoeren is letterlijk gespiegeld aan het commentaar van de "echte" filmliefhebbers waar jullie je zo druk over maken...... Je zou toch denken dat weldenkende mensen daar boven zouden staan of in ieder geval wat beter over het te leveren commentaar zouden nadenken.. :roll:
Of hebben jullie zijn films te vaak gezien en wreekt het zich.. :twisted:

Als jij graag wil zeggen dat iets of iemand zuigt zal ik de laatste zijn die je gaat tegenhouden.
Maar om te zeggen dat een film zuigt OMDAT Bay ermee te maken heeft, vind ik niet kloppen.
Dat de films die jij opnoemt allemaal beter zijn: zonder twijfel. Maar als je stelt dat The Island enkel is gemaakt voor een avondje pretentieloos vermaak dan denk ik wel dat deze film voldoet.

jeanreno
31-08-2005, 14:24
Wat mij niet beviel in de Bay-films na The Rock (die ik wel geweldig vond) is dat in elke film het "Amerikaanse vlaggenwapperen in slow-motion" te nadrukkelijk aanwezig was. Ik bedoel daarmee het moddervette amerikaanse sentiment en patriottisme dat te pas en te onpas de kop opsteekt (zie: Armageddon, Pearl Harbour en het walgelijke laatste half uur van Bad Boys 2). Ik begon dus zonder veel verwachting aan The Island. De vergelijkingen met 1984, THX-1138 n Brave New World zijn snel gemaakt en de logica is soms ver te zoeken, maar toch moet ik zeggen dat deze Bay mij kon bekoren en ik me 130 minuten lang geen moment verveeld heb. Pretentieloze aktie (net als bij The Rock) zonder al te veel "Stars&Stripes".

David L.
31-08-2005, 14:27
:twisted:
Dus heren,

Als ik het goed heb is het not done om toe te geven dat the Island zuigt, dat Michael Bay zuigt en dat Bruckheimer zuigt....
Ook al heb ik me prima vermaakt met wat ik pretentieloos vermaak noem: Indiana Jones, Face Off, Die Hard, WOTW, Fifth Element, Pirates of the Carribean (die van Bruckheimer is :shock: ) the Last Samurai en vele anderen... Allemaal films waarbij je heerlijk "je verstand op nul" kan zetten en het over je heen kan laten gaan als je wil, maar die naar mijn mening stukken beter zijn dan de troep die Bay aflevert.
Tjongejonge, het commentaar dat jullie aanvoeren is letterlijk gespiegeld aan het commentaar van de "echte" filmliefhebbers waar jullie je zo druk over maken...... Je zou toch denken dat weldenkende mensen daar boven zouden staan of in ieder geval wat beter over het te leveren commentaar zouden nadenken.. :roll:
Of hebben jullie zijn films te vaak gezien en wreekt het zich.. :twisted:

Als jij graag wil zeggen dat iets of iemand zuigt zal ik de laatste zijn die je gaat tegenhouden.
Maar om te zeggen dat een film zuigt OMDAT Bay ermee te maken heeft, vind ik niet kloppen.
Dat de films die jij opnoemt allemaal beter zijn: zonder twijfel. Maar als je stelt dat The Island enkel is gemaakt voor een avondje pretentieloos vermaak dan denk ik wel dat deze film voldoet.

Nou....ik wou een avondje pretentieloos vermaak en ik kreeg poep, en dat was ook al zo bij Bad Boys I + II, Armaggedon en Pearl Harbor.... :x :roll: Dus als ik zeg dat the Island zuigt OMDAT bay er mee te maken heeft vind ik dat mijn goed recht... :twisted:
Het voordeel is dat ik net als alle andere voor- en tegenstanders weet waar ik aan toe ben, dus voortaan loop ik met een grote boog om zijn films heen! Maar ik sta wel weer vooraan bij King Kong, wat in mijn ogen net zulk "pretentieloos" vermaak is.....

Richard68
31-08-2005, 14:38
[/quote]

David L. schreef:

Dus als ik zeg dat the Island zuigt OMDAT bay er mee te maken heeft vind ik dat mijn goed recht... [/quote]

Je recht is het zeker alleen betekent dat niet dat je dan ook gelijk hebt.

Het meest ziekmakende wat ik ooit gezien heb aan Amerika verheerlijking was wel Independece Day. (geen Michael Bay film)

David L.
31-08-2005, 14:43
David L. schreef:

Dus als ik zeg dat the Island zuigt OMDAT bay er mee te maken heeft vind ik dat mijn goed recht...

Je recht is het zeker alleen betekent dat niet dat je dan ook gelijk hebt.
:lol: Waarmee de schoonheid van discussiëren op een forum maar weer eens bewezen is.. :wink:
Maar serieus: er wordt hier ook beweert dat Bay de absolute top is in dit genre, dan mag ik daar toch tegen in gaan? :?

Alexander D
31-08-2005, 14:45
:twisted:
Dus heren,

Als ik het goed heb is het not done om toe te geven dat the Island zuigt, dat Michael Bay zuigt en dat Bruckheimer zuigt....
Ook al heb ik me prima vermaakt met wat ik pretentieloos vermaak noem: Indiana Jones, Face Off, Die Hard, WOTW, Fifth Element, Pirates of the Carribean (die van Bruckheimer is :shock: ) the Last Samurai en vele anderen... Allemaal films waarbij je heerlijk "je verstand op nul" kan zetten en het over je heen kan laten gaan als je wil, maar die naar mijn mening stukken beter zijn dan de troep die Bay aflevert.
Tjongejonge, het commentaar dat jullie aanvoeren is letterlijk gespiegeld aan het commentaar van de "echte" filmliefhebbers waar jullie je zo druk over maken...... Je zou toch denken dat weldenkende mensen daar boven zouden staan of in ieder geval wat beter over het te leveren commentaar zouden nadenken.. :roll:
Of hebben jullie zijn films te vaak gezien en wreekt het zich.. :twisted:

Als jij graag wil zeggen dat iets of iemand zuigt zal ik de laatste zijn die je gaat tegenhouden.
Maar om te zeggen dat een film zuigt OMDAT Bay ermee te maken heeft, vind ik niet kloppen.
Dat de films die jij opnoemt allemaal beter zijn: zonder twijfel. Maar als je stelt dat The Island enkel is gemaakt voor een avondje pretentieloos vermaak dan denk ik wel dat deze film voldoet.

Nou....ik wou een avondje pretentieloos vermaak en ik kreeg poep, en dat was ook al zo bij Bad Boys I + II, Armaggedon en Pearl Harbor.... :x :roll: Dus als ik zeg dat the Island zuigt OMDAT bay er mee te maken heeft vind ik dat mijn goed recht... :twisted:
Het voordeel is dat ik net als alle andere voor- en tegenstanders weet waar ik aan toe ben, dus voortaan loop ik met een grote boog om zijn films heen! Maar ik sta wel weer vooraan bij King Kong, wat in mijn ogen net zulk "pretentieloos" vermaak is.....

Ik vond Bad Boys 1 ook geen poep. Die andere overigens wel.

Alexander D
31-08-2005, 14:47
David L. schreef:

Dus als ik zeg dat the Island zuigt OMDAT bay er mee te maken heeft vind ik dat mijn goed recht...

Je recht is het zeker alleen betekent dat niet dat je dan ook gelijk hebt.
:lol: Waarmee de schoonheid van discussiëren op een forum maar weer eens bewezen is.. :wink:
Maar serieus: er wordt hier ook beweert dat Bay de absolute top is in dit genre, dan mag ik daar toch tegen in gaan? :?

Dat mag zeker, en dan doe ik zelfs met je mee. :wink:

Richard68
31-08-2005, 14:51
David L. schreef:

Dus als ik zeg dat the Island zuigt OMDAT bay er mee te maken heeft vind ik dat mijn goed recht...

Je recht is het zeker alleen betekent dat niet dat je dan ook gelijk hebt.
:lol: Waarmee de schoonheid van discussiëren op een forum maar weer eens bewezen is.. :wink:
Maar serieus: er wordt hier ook beweert dat Bay de absolute top is in dit genre, dan mag ik daar toch tegen in gaan? :?

Tuurlijk van een discussie op een waardig niveau is denk ik niemand vies.

David L.
31-08-2005, 14:51
Ik vond Bad Boys 1 ook geen poep. Die andere overigens wel.
http://www.moviemeter.nl/images/smilies/icon_rofl.gif
Welke andere? Die ene of alle andere? :wink: Ik persoonlijk vond Bad Boys een bling-bling versie van the Delivery....
Wat is er in hemelsnaam gebeurt dat men Bay de top vindt op dit moment? Is er dan niemand die hem dan kan laten zien hoe het moet? :shock: Spielberg, Cameron; HELLUP!!! :(

Alexander D
31-08-2005, 14:56
Ik vond Bad Boys 1 ook geen poep. Die andere overigens wel.
http://www.moviemeter.nl/images/smilies/icon_rofl.gif
Welke andere? Die ene of alle andere? :wink: Ik persoonlijk vond Bad Boys een bling-bling versie van the Delivery....

Welke ene? :wink:

Met die andere bedoelde ik:

Nou....ik wou een avondje pretentieloos vermaak en ik kreeg poep, en dat was ook al zo bij Bad Boys I + II, Armaggedon en Pearl Harbor maar dan dus behalve BB 1.

Armaggedon vond ik overigens de grootste berg poep. :D

David L.
31-08-2005, 15:03
Ik vond Bad Boys 1 ook geen poep. Die andere overigens wel.
http://www.moviemeter.nl/images/smilies/icon_rofl.gif
Welke andere? Die ene of alle andere? :wink: Ik persoonlijk vond Bad Boys een bling-bling versie van the Delivery....

Welke ene? :wink:

Met die andere bedoelde ik:

Nou....ik wou een avondje pretentieloos vermaak en ik kreeg poep, en dat was ook al zo bij Bad Boys I + II, Armaggedon en Pearl Harbor maar dan dus behalve BB 1.

Armaggedon vond ik overigens de grootste berg poep. :D
:lol:
Om over zijn films maar met de woorden van mijn favoriete film-drilsergeant te spreken:
Goddamnit private Pyle! You're so fuckin' ugly, you should be a piece of modern fuckin' art! :twisted:

JCL
31-08-2005, 15:39
In Bed Boys speeld iid wel wat peop mee... iig wel leuke film :D

Dennis Kuijper
31-08-2005, 18:23
In Bed Boys speeld iid wel wat peop mee... iig wel leuke film :D

Bed boys met poep? :shock: dat jij je vermaakt hebt prima,maar ik sla deze even over. :wink:

Marcel den Haan
01-09-2005, 17:35
Wat mij niet beviel in de Bay-films na The Rock (die ik wel geweldig vond) is dat in elke film het "Amerikaanse vlaggenwapperen in slow-motion" te nadrukkelijk aanwezig was. Ik bedoel daarmee het moddervette amerikaanse sentiment en patriottisme dat te pas en te onpas de kop opsteekt (zie: Armageddon, Pearl Harbour en het walgelijke laatste half uur van Bad Boys 2)

Ik zie het probleem niet zo. De man komt toch uit Amerika en waarom zou hij niet mogen laten blijken dat hij van zijn land houdt? Omdat er Nederlanders zijn die dit niet zien zitten? Er zijn nog teveel mensen die denken dat iemand een film maakt speciaal voor hen (ik zeg niet dat jij dat denkt by the way :wink: ). Die films zijn in eerste instantie nog altijd voornamelijk gericht op de Amerikaanse markt en het publiek daar heeft er geen problemen mee. Dit voor een groot deel ook omdat Amerikanen meer vaderlandsliefde in hun kleine teen hebben dan de gemiddelde Nederlander in hun hele lijf.

JCL
01-09-2005, 18:49
dat is het probleem niet, maar de hele 11 september tendens is wel irritant kan me wel vinden in wat jeanreno zij het mag best wel aanwezig zijn maar het moet niet zo overdreven worden gebracht.

Nathan Strik
02-09-2005, 13:13
dat is het probleem niet, maar de hele 11 september tendens is wel irritant kan me wel vinden in wat jeanreno zij het mag best wel aanwezig zijn maar het moet niet zo overdreven worden gebracht.
Da's dus juist het punt waar Marcel op doelt, Amerikanen (waarvoor dat soort films gemaakt worden) vinden het juist niet overdreven.

Dat wij Nederlanders dit soort nationalisme raar vinden ligt eerder aan ons dan aan Amerikanen wat mij betreft.

Veel andere wereldburgers zijn trouwens even trots op hun vlag/land. Neem bijvoorbeeld de Fransen of de Engelsen en noem maar op. Het zijn eigenlijk wij Nederlanders die vaak de uitzondering vormen doordat we al dat nationalisme maar overdreven gedoe vinden.

steven van dijk
02-09-2005, 14:32
Heb ooit bad boys 1 en 2 gezien op verzoek van mijn zoon, nou dat kon me niet bekoren, dus ik kijk geen bay films hoef ik me ook niet te irriteren toch, en ach ieder zijn smaak toch, kijk ik erger me dood aan iets ga ik ook niet kijken hoor, kijk en besteed liever tijd en geld aan iets wat ik mooi vind.

Chris W
02-09-2005, 23:39
Juist... zeer interessante discussie :roll: ...

anyways, heb ook The Island gezien. Naderhand hadden me vriendin en ik wel t zelfde over het einde, en dat was dat die te gehaast is. In de laatste 15 minuten ofzo worden nog ff de nodige dingen gedaan. Desondanks hadden we ons toch vermaakt, alleen het einde viel wat tegen. [spoiler:8216544425]Leuk dat al die clonen nu vrij zijn, maar waar the fuck moeten ze heen? Wat als ze hun origineel tegenkomen? Wie leert ze de dingen die ze nog weten?[/spoiler:8216544425] Misschien denk ik teveel na voor een no-brainer-film, maar t einde zinde me niet helemaal.

spielberg_rules
02-09-2005, 23:48
Heb me niet verveeld, maar ga er niet teveel woorden aan vuil maken. What a waste of talent van McGregor, maar vooral van Scarlett (waarom heeft ze zich laten overhalen een dom blondje te spelen). De design oogt vaak knap, komt bijna letterlijk uit 'Minority Report' en 'THX', de ideeën uit 'The Matrix' en 'THX' (witte pakjes in de woestijn, schaamteloze diefstal) en 'Blade Runner'. Veel gestolen, en dan nog slecht ook (haalt bijlange na niet de originelen) Verder kan Bay het niet laten om elke seconde te cutten. Er zaten aardige momenten in en een leuke Buscemi, maar als je dan gaat nadenken over wat een goede regisseur met dit onderwerp had kunnen doen, zonde....

T. van Keeken
05-09-2005, 23:11
Zo cool... 'k zit hier voor een stage in Suriname en wat is er gisteren gewoon op tv met (spreektaal) Nederlandse ondertiteling?

The Island!

En dan voelen wij ons schuldig als we af en toe wat downloaden. De hele natie wordt hier wekelijks voorzien van de nieuwste films en series middels DVD-rips en downloads. In topkwalitiet welteverstaan!

Ik kan er niet echt op tegen zijn, gezien ik nu bij zo'n televisiestation werk, maar terug in Nederland zal ik hier zeker weer mijn afschuw over uitspreken... Tot die tijd... ach ja, ik integreer graag mee!

En even on-topic: ik vond het een erg vermakelijke film met mooie rollen van Scarlet en Ewan. Wel jammer dat Michael Clarke Duncan niet zoveel screentime kreeg.

En dat er zoveel gejat is in het script... Ach ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen. Dat doen ze hier ten slotte ook :wink:

Jeroen D
08-10-2005, 08:01
Gave film !
Na alle reacties was ik erg benieuwd maar dit vond ik gewoon een superfilm. Wat een mooie beelden en de film is erg spannend.
Zeker een aanschaf op DVD waard.
Iemand misschien enig idee waneer deze op DVD verschijnt ?

Leon van Stijn
08-10-2005, 08:08
De Regio 1 zou op 13 December uitkomen.

Jeroen D
05-11-2005, 10:26
Regio 2 komt volgend jaar.
6 januari.
Weet iemand al iets over deze release ?

Werner
06-11-2005, 00:10
Nee, 11 januari om precies te zijn. Sorry voor het nitpicken...

SKMbeat
06-11-2005, 01:44
Goed voorbeeld hoe een film met topacteurs toch enorm kan tegenvallen. Veel uiterlijk vertoon,maar weinig inhoud.
Film raakte me op de een of andere manier voor geen meter.
Nogmaals aan de cast lag het niet,maar vond de film een samenraapsel van verschillende soorten sci-fi-films. Beelden van Mad-Max,Cypher,Gattaca,Aliens schoten door mijn hoofd,maar wanneer stond de film nou op zichzelf?

Jeroen D
06-11-2005, 08:30
Werner ; klopt, 11 januari.
Hoop dat deze film een mooie release krijgt...........

http://www.dvdtown.com/media/coverart/big/17118.jpg

Mooie hoes !

scheur
06-11-2005, 13:56
Wordt voor mij ook aanschaffen , vond dit een hele gave film.... :wink:

Jeroen D
23-12-2005, 19:27
http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=2586

Recensie van de regio 2 DVD.
Ben benieuwd :wink:

Philippe
19-01-2006, 17:17
Stevige actieknaller waarbij Michael Bay nog maar eens bewijst wat voor een vakman hij is. Bay staat voor cinematografisch dynamiet aan hogesnelheidstrein-tempo. Met films als The Rock, Bad Boys en Armageddon heeft hij ongetwijfeld heerlijke actiefilms op het publiek afgevuurd. Entertainment van het hoogste niveau en daar is niets mis mee.

De actie in The Island is minder frequent aanwezig als in zijn vorige films (ligt hier de oorzaak van het floppen?), maar dat neemt niet weg dat deze prent één van de beste actiefilms van de afgelopen jaren is: interessant plot, sterke hoofdrollen (damn wat is Scarlett Johansson knap!), prachtige fotografie en een uitstekende soundtrack van Steve Jablonsky.

Verplichte kost voor liefhebbers van big budget actieblockbusters.

scheur
19-01-2006, 17:43
Stevige actieknaller waarbij Michael Bay nog maar eens bewijst wat voor een vakman hij is. Bay staat voor cinematografisch dynamiet aan hogesnelheidstrein-tempo. Met films als The Rock, Bad Boys en Armageddon heeft hij ongetwijfeld heerlijke actiefilms op het publiek afgevuurd. Entertainment van het hoogste niveau en daar is niets mis mee.

De actie in The Island is minder frequent aanwezig als in zijn vorige films (ligt hier de oorzaak van het floppen?), maar dat neemt niet weg dat deze prent één van de beste actiefilms van de afgelopen jaren is: interessant plot, sterke hoofdrollen (damn wat is Scarlett Johansson knap!), prachtige fotografie en een uitstekende soundtrack van Steve Jablonsky.

Verplichte kost voor liefhebbers van big budget actieblockbusters.

Hier sluit ik me helemaal bij aan... (y)

Soldier2000
19-01-2006, 21:44
Ook mee eens, heb echt enorm genoten van de film! in tegenstelling tot veel andere films die dit jaar zijn uitgekomen.

Sicco
20-01-2006, 09:35
komt er nog een beetje een mooie uitgave uit van deze film? zak chips/popcorn erbij, speakers vol open en genieten maar :)

vleatles
27-02-2006, 20:37
Wordt voor mij ook aanschaffen , vond dit een hele gave film.... :wink:

Idem. :wink:

CasterTroy
28-02-2006, 09:47
Ook de bijdrage van Steve Jablonsky ( de muziek ) doet de film goed.