PDA

Bekijk de volledige versie : Extra features... leuk voor 1 keer?!?



Nathan Strik
24-01-2002, 18:03
Hallo, net weer iets bedacht waarvan het volgens mij nog niet aan de orde geweest is hier. Er wordt door zoveel mensen hier op het forum (inclusief mijzelf) behoorlijk lyrisch gedaan over Special Features op DVD en de algemeen heersende mening is toch volgens mij "hoe meer, hoe beter".

Maar ik keek laatst de Extra´s van de Fight Club DVD voor de tweede keer en kwam eigenlijk tot de conclusie dat dit een van de weinige DVD´s is waar ik de extra´s meerdere malen van zou willen zien.

Lijstje van mijn DVD´s waarvan ik de extra´s zeker meerdere keren heb gekeken en nog zeker vaker ga zien: Fight Club
Se7en
Kubrick Boxset (A Life in Pictures en de docu van The Shining)
CGI films (A Bug´s Life, Toy Story, Shrek, etc...)
Verder dus eigenlijk niet zoveel... met dik 130 DVD´s heb ik maar een handjevol waarvan ik de extra´s opnieuw heb gezien of openieuw zou willen zien...

Wat is jullie mening? Zijn de meeste extra´s echt alleen leuk voor de eerste keer? Of zijn er extra´s die je keer op keer weer kijkt?

En kan deze ruimte (als je ze toch meestal maar 1 keer kijkt) niet beter gebruikt worden voor betere beeld/geluidskwaliteit?!? Of is de kwaliteit van de meeste Special Features gewoon slecht?!?

martin
24-01-2002, 18:17
Ik moet eigenlijk bekennen dat we de extra's bijna nooit bekijken, van de meeste grote titels die we hebben met veel extra's hebben we nog nooit bekeken, waarom ?? weet ik eigenlijk niet, misschien doen we het nog wel eens.

Ik ga toch liever voor het beeld en geluids kwaliteit ( superbitjes)

Jeroen Driessen
24-01-2002, 18:31
Ik heb ze nog niet bekeken bij de meeste DVD's uit tijdgebrek. Daardoor heb ik nog veel DVD's liggen die ik nog moet zien en dat gaat voor het kijken van extra's. Ook zal ik steeds DVD's blijven kopen, dus zullen extra's niet veel bekeken worden door mij. Toch koop ik liever een DVD mét extra's dan zonder, want ze voegen toch een hoop toe.
Wat ik eigenlijk niet snap bij de Superbits is waarom ze daargeen 2-DVD setjes van maken, dat zie je nu toch ook al erg veel....dan heb je alles het beste. De superbits zullen ook wel weer duurder zijn dan de reguliere versie mét extra's en dus minder snel gekocht worden. Mensen zijn denk ik niet bereid om meer te betalen alleen voor iets beter beeld/geluid. Ze vinden het verschil van de huidige DVD's tov de VHS al erg groot lijkt me. En het verschil in geluid zul je denk ik alleen horen als je een erg goeie set hebt. Maar we zullen zien, ik hoop in ieder geval op dubbelaars met "the best of both worlds"......

Remon Roubos
24-01-2002, 18:35
Veel extra's zijn idd maar leuk om één keer te bekijken (trailers enzo). Maar sommige extra's, zoals de wat diepere interviews met acteurs, regisseurs enz. vind ik vaak ook voor een tweede en derde keer interessant. Je moet ze alleen niet te snel achter elkaar zien. Een keer kijken en dan een maandje of twee later weer eens.

Verder vind ik ook The Making Of interessant. Moet dan niet zoals bij The Rock zijn, maar zoals bij The Matrix of Star Wars. Daar ga je wat dieper in op de film. The making of The Matrix heb ik bijvoorbeeld al drie keer gekeken.

Ik weet niet of ik de enige ben, maar sommige extra's kijk ik helemaal niet. Soms worden er door acteurs dagboeken bijgehouden, die dan ook op de DVD verschijnen. Bij Gladiator bijvoorbeeld heb je zo iets. Daar kijk ik niet naar. Ook storyboards kijk ik nooit naar. Duurt mij te lang en er gebeurt niets.

Maar over het algemeen kijk ik ook maar één keer naar extra's. Ze zijn vaak niet boeiend genoeg om weer te bekijken.

mark t
24-01-2002, 19:47
Ik hou van films. Een goede dvd-versie van een slechte film is niet de moeite waard. Andersom wel. De kwaliteit van de gemiddelde dvd is op het moment prima. Van alle dvd's die ik heb en heb geleend heb ik me nog nooit geergerd op de kwaliteit van beeld of geluid. Wel vind ik het gebrek aan zinnige extra's bij diverse dvd's jammer. Voor mij hoort het bij de 'belevenis film' om ook wat meer over de film te weten te komen. Net als boeken over de film, boeken waarop de films gebaseerd zijn, interviews, recensies, artikelen e.d. waardeer ik goed verzorgde dvd-extra's.
Toegegeven: sommige extra's zijn hooguit leuk voor één keer. Trailers en biografieën bijvoorbeeld.
Maar daarnaast zijn er ook regelmatig goede extra's te vinden op dvd's: de commentaartrack (hier loopt al een track over), een goede en uitgebreide making of (bij Phantom Menace en The Thing alleen al een documentaire van een uur of langer, en stiekem hoop ik op Heart of Darkness als extraatje bij Apocalypse Redux:D), uitgebreide interviews (niet die MTV-achtige tussendoortjes) en natuurlijk de deleted scènes en bloopers. Deze bekijk ik zeker vaker.

Camille
24-01-2002, 19:51
Ik heb de extra's nog nooit bekeken:cool:
Dus ik vind dat ze die ruimte beter kunnen gebruiken voor betere kwaliteit.

Maar ja da's mijn mening........

jokey
24-01-2002, 19:59
Bij sommige films kijk ik de extra's wel, maar bij de meeste niet. En als ik de extra's 1 keer gezien heb is het ook genoeg...(soms laat ik nog wel wat "deleted scenes" ofzo zien aan vrienden)

Van mij mogen ze ook de meeste extra's weglaten, bloopers of deleted scenes en korte interviews met acteurs/regisseur mogen er wel op, en daarvoor in de plaats bv. een DTS track oid...

suyver
25-01-2002, 07:51
Ik kijk de deleted scenes altijd, en die vind ik ook leuk. Sommige daarvan kijk ik zelfs vaker. Als een film, acteur of regiseur mij erg boeit, dan wil ik wel eens een interview'tje kijken. Maar zeker de meeste kommentaar-tracks zijn (in mijn ogen) ruimteverspilling. Toch zou ik niet zonder ze willen. Aan de ene kant omdat ik denk dat ik over een aantal jaren een andere film-smaak heb, en dan die tracks wel wil zien. Aan de andere kant vanwege mijn hebberigheid :-)

-Freek.

Jeroen Driessen
25-01-2002, 08:01
Aan de andere kant vanwege mijn hebberigheid :-)Toch leuk dat veel mensen dat hier toegeven :D. Begin het zelf ook steeds meer te krijgen, kan ik niet wachten tot nieuwe DVD'tjes binnen zijn....zijn ze er eenmaal, liggen ze nog weken te liggen:cool: Gelukkig zijn het wel alleen films die ik ook goed vind (of me goed lijken), dus ik heb nog niet zoiets van: "Alles wat maar in de verste verte lijkt op een DVD moet ik hebben..."
Wat ik trouwens vaak jammer vind is dat de delted scenes vaak van een enorme baggerkwaliteit zijn (bijv. Swordfish). Zoals George dat bij Star Wars gedaan heeft was gewoon subliem, dan kun je ook écht genieten van extra's.

Ronald Stiebolt
25-01-2002, 08:22
De docu bij Twelve Monkeys is in mijn beleving nog beter dan de film zelf. Eindelijk open kaart en alle negatieve dingen worden ook belicht door te meester (Terry Gilliam) zelf.

Dus niet zo'n opgepoetste 'infomercial'. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat je als buitenstaander zo dicht bij het filmproces betrokken word. Daarnaast duurt ie ook nog 's bijna anderhalf uur.

Deze docu is de enige extra die echt bij me is blijven hangen, de rest is me allemaal net ff te braaf.......

hitchberg
25-01-2002, 10:00
De dag dat ik een DVD koop of binnen krijg, kijk ik meestal meteen de extra's, als ik uiteindelijk de film heb gezien kijk ik ze (als ze in mijn herinnering de moeite waren) nog een keer.
Bij mijn favoriete films vind ik het jammer als er geen extra's bij zitten. Bovendien heb ik heel wat filmboeken en zoek veel op internet naar items over de films die ik goed vind.
Het komt niet vaak voor, maar als ik een film koop die ik nog niet gezien heb, dan kijk ik de extra's achteraf, vanwege de "spoilers"

Binnenkort verschijnt de French Connection 1 & 2 op een 3 disc DVD-boxje. Kijk nu echt naar uit, alleen al vanwege de BBC Documentaire "Poughkeepsie Shouffle" die erbij zit. Ooit het laatste half uur gezien bij de BBC zelf, ik had flink de pest in dat ik dat had gemist. Nu eindelijk de kans dat in te halen.

Een heleboel mensen in mijn omgeving begrijpen niet dat ik zoveel DVD's koop. Meestal is hun commentaar "als je een film een keer gezien hebt, waarom zou je 'm dan willen hebben, je kijkt hem dan nooit meer"

Jullie weten wel beter, bij mij geldt dat ook voor de extra's, ik kan de "goede" keer op keer zien. Zoals ik ook graag over films (en muziek) lees. Biografieën gaan er bij mij in als koek. Ik vind ze vaak leuker dan Romans.

Favoriete extra’s 12 monkey’s, dr. No, Goldfinger (eigenlijk vind ik alle bond specials leuk om naar te kijken, jammer dat er geen echte specials over Connery en/of Moore opstaan), the birds, godfather, starwars, superman, terminator 1 & 2 (alleen, die datahub hè…..ik snap er niks van, blijf op die AB drukken), matrix revisited, Jaws, Close encounters…..en zo kan ik wel uren door gaan.

De film is het belangrijkst, maar geef mij er altijd extra's bij. (die overigens soms wel wat kritischer mogen)


Ever pick your feet in Poughkeepsie?

DJ Crack
25-01-2002, 10:10
De meeste exta's kijk je inderdaad maar 1x en na een tijdje mischien nog is.

Als er muziekclips bij de extra's zitten kijk je ze mischien nog wel is meer dan 1x, maar docu's en interviews heb je meestal wel snel gezien na een keetje.

Zelf ben ik zeker een voorstander van exta's op een dvd. Hoop ook niet dat het gaat verdwijnen in de toekomst door de extra kosten die sommige acteurs er aan verbinden. :(

RaymonE
25-01-2002, 10:13
Mijn mening ,....

Meeste van de extra's zijn overbodig. Sommige zijn leuk om 1x tot 2x te kijken maar dan houd het op. Dit terwijl je de film vaak meer dan 2x wilt zien (anders had je hem ook niet gekocht),...

Bij mij gaat het er dus ook om of de kwaliteit van de film ok is en niet van de extra's... Daarentegen staat wel dat ik voor een DVD van 35 EURO waar voor mijn geld wil hebben (ook al kijk ik er niet naar....) in dat geval bedoel ik een mooi hoesje , mooie menu's, goed geluid en goed beeld....

Shrek is zo'n voorbeeld, komt straks op R2 op 1 DVD uit voor waarscijnlijk 35 EURO,.... Waarom niet de R1 release vrijgegeven in Nederland ? 2 DVD's + een DTS track die ik nu straks moet missen ,.....

Om kort te zijn: extra's weglaten , kwaliteit verhogen,...

Ray

Tijntje
25-01-2002, 10:13
Hmmm persoonlijk geef ik niet zoveel om extra's. Mij gaat 't vooral om de film zelf.

De extra's kijk ik misschien 1x ........ en soms nooit.

Van de extra's die ik wel heb gekeken vond ik die van X-Men, Episode I en Se7en SE wel aardig ;)

Michiel Offerman
25-01-2002, 10:34
Bij elke dvd spit ik de extra's redelijk door (afgezien van de director's commentaren). Daarna niet meer zo. Af en toe nog wat bloopers of deleted scenes, maar de making-ofs, trailers en featurettes e.d. blijven dan toch vaak onaangeroerd.


De docu bij Twelve Monkeys is in mijn beleving nog beter dan de film zelf. Eindelijk open kaart en alle negatieve dingen worden ook belicht door te meester (Terry Gilliam) zelf.

Inderdaad een erg goeie docu. Geweldig ook dat iedereen halverwege de opnames volkomen de draad kwijt was (inclusief Terry G.).
Blijkt alles tijdens (door) de montage toch nog goedgekomen te zijn.

Nathan Strik
25-01-2002, 14:18
Als ik fan ben van een film dan wil ik eigenlijk alles erover weten en dan vind ik audiocommentaren wel handig. Ik zit er zelf over te denken om de Regio 1 van Fight Club te kopen vanwege de 3 extra commentaartracks...
Maar het ideale formaat zou volgens mij zijn (en ik heb het hier al wel eens eerder gezegd) dat ze van de 1e disc een SuperBit versie maken (met misschien 1 audiocommentaar) en alle extra´s verbannen naar de tweede disc...

jokey
26-01-2002, 13:25
Maar het ideale formaat zou volgens mij zijn (en ik heb het hier al wel eens eerder gezegd) dat ze van de 1e disc een SuperBit versie maken (met misschien 1 audiocommentaar) en alle extra´s verbannen naar de tweede disc... Dat klinkt idd erg leuk maar denk je niet dat dan de prijzen nog hoger worden???

Jan ValeK
26-01-2002, 14:56
Voor mij bepalen de extras of ik een dvd koop of niet
de film moet goed zijn, maar de extras geven dan de doorslag
als ik een goede indrukwekkende film heb gezien,
wil ik daar graag meer over weten
Goede extras zoals bijv audio commentaar van de regiseur en hoofdrolspelers en making ofs zijn voor mij erg waardevol
omdat ze nog wat dieper op de film ingaan (en dan dus geen opgewaardeerde reclamespots maar fatsoenlijke docus)
maar de meeste 'geschreven' extras zoals bio's, dagboeken en storyboards kan ik wel missen
ik heb liever goede extras dan bijv een nog betere geluidstrack

Felix the Cat
26-01-2002, 15:02
Ook ik moet bekennen dat ik van de meeste films in mijn collectie de extra's nog nooit bekeken heb. Bij de eerste films die ik aangeschaft heb heb ik dat wel gedaan maar dat was gewoon uit nieuwsgierigheid...later ging het me alleen om de film.

Wat mij betreft mogen ze die extra's dan ook weglaten en de ruimte die daardoor vrij komt gebruiken voor betere soundtrack en betere beeld kwaliteit.

En als met het weglaten de prijs ook nog wat gedrukt kan worden...tja daar ben ik dan helemaal een voorstander van! :p

Zoals ik al eens eerder gezegd heb vond ik de manier waarop Pearl Harbour uitgebracht is een ideale oplossing...1 disc set met alleen de film en de 2 disc set voor de mensen die extra geld willen besteden aan de extra's. Zo zouden ze het vaker moeten doen!

Anonymous
27-01-2002, 11:17
Cd 1, DTS, zo veel mogelijk of superbit, maakt me niet uit, als het geluid maar goed is. En inderdaad, een of meerdere commentaartracks (mucht dit in verband met het beperkte geheugen kunnen.) en daar bij de makers behoefte toe zijn. Regiseurs commentaar verplichten, zonder meer en de extra's naar een tweede en eventueel derde disc verbannen. Over het algemeen hoe meer exta's hoe beter. Een goede making off, en dan praat ik over making offs als die mij 12 Monkeys, Cape Fear, Hannibal, Gladiator, Kundun dat soort dingen, dus het begint bij een tijd van een uur en langer (anders wordt het alleen maar een lang uitgerekte trailer (uitzonderingen daargelaten) verwijderde scene's, uiteraard ook verplichten. Extra belichting op de CGI indien verwerkt in de film is ook leuk. En verder verlichten om het complete script op te roepen via DVD-Rom, en indien het geval alle verschillende scripts erop zetten zoals bij Star Wars IV 4 maal, de verschillende Scripts van Gladiator (hadden ze het orginele einde maar verfilmd, waar de 5000 soldaten dus wel Rome instormen) de verschillende scripts van de Matrix, en zo door. Gelukkig staan de meeste scripts ook wel op het internet. En seamless branching zodat er kan worden geswitcht tussen script en film is ook erg leuk.

En multiple angles, ook leuk, alternatieve eindes.

Kortom goed geluid, cruciaal.
Commentaar net zo belangrijk.
En de extra's naar een tweede en derde disc (zoals bij Brazil)
Hoor je mij niet meer klagen. Ik betaal er wel voor. Maar wil gewoon niet een of andere klote extra cd, waar ik niets van kan leren. Zoals bij te veel DVD's.

Storyboard extra's zijn maar zelden leuk (Bij hannibal echter wel. Scott legt goed uit wat het belang is van Storyboards, maar dat was wel een uitzondering. Trailers, leuk maar kijk ik ook zelden.

En ik kijk ze zeker wel meer dan een keer, hangt duidelijk af van de klwaliteit van de extra's. Als het leerzaam genoeg is komt er zoveel informatie op je af, dat je het ook niet in een keer kunt behapstukken, em moet je het wel meerdere keren zien. Commentaar beluister ik altijd in 2 of 3 keer, simpel omdat ik wil onthouden waar ze over spreken.

Maxster4th
27-01-2002, 11:29
Eigenlijk wel raar, maar de extra's op een dvd zijn de doorslag of ik een dvd moet kopen (matrix revisited bijvoorbeeld). Als ik die dvd dan heb kijk ik er een keer naar (meestal snel zappend) en zoek ik de interessante stukken tussenuit. Die kijk ik dan wel, maar de rest laat ik dan links liggen.

Het nadeel van al die extra's is dat zo'n film dan meteen heel veel uur kost:

film zelf 2uur
film met commecntaar 2uur
deleted scenes 15 min
andere dingentjes 30 min

En meestal heb ik geen zin om bijna 5 uur naar de tv te gaan kijken. En wanneer ik later de extra's ga kijken dan kan ik niet het geduld opbrengen om al die extra's te gaan kijken. Tenzij het een uitzonderlijk goede film is, maar ja die komen ook niet per dozijn.

Anonymous
27-01-2002, 11:54
Ik zit eigenlijk met verbazing al deze posts te lezen. Conclusie: 90% van de mensen zal het worst zijn of er extra's of niet op een dvd staan. Terwijl je toch eigenlijk in andere threads heel vaak hoort: Ik heb de S.E. versie!
Ikzelf hecht niet zovel waarde aan de extra's. In de meeste gevallen is het echt de moeite niet waard om ze te bekijken. Behalve van de Matrix: Daarin vond ik het toch wel geinig om te zien hoe bepaalde special effects opgenomen werden. Maar zoals Evolution: Gisteren gekocht, maar de extra's stellen echt nix voor.

Dus inderdaad: Beeld en geluid zijn belangrijker dan extra's...

Jaded
27-01-2002, 17:00
Ik heb een dvd speler aangeschaft omdat er op een dvd extra's voorhanden zijn.
En zo zijn er denk ik wel heel veel mensen voor wie dat argument de doorslag heeft gegeven. De extra stimulans.
Als ik dus een dvd koop en ik merk dat er vrijwel geen extra's opstaan, dan baal ik wel even.
Zeker als er geen deleted scenes zijn!
Al die geschreven extra's zoals biografieën enzo kunnen me gestolen worden.

mark t
27-01-2002, 17:23
Ik denk ook dat menig dvd-liefhebber teleurgesteld zal zijn als er geen extra's meer op dvd's te vinden zijn. De beste dvd's bevatten toch een heleboel meer dan alleen maar de film.

mark t
27-01-2002, 17:36
Conclusie: 90% van de mensen zal het worst zijn of er extra's of niet op een dvd staan.

Dit percentage is toch niet uit de reacties in deze thread gebaseerd? Zoals ik het lees zijn de meeste posts niet uitgesproken voor of tegen extra's. Wat ik er wel links en rechts uithaal is dat de extra's niet altijd even interessant zijn. En dat ook mensen die superbit aanhangen het ideaal zouden vinden als er toch een 2e disc bijzit met extra's.

Nathan Strik
27-01-2002, 18:20
Ik vind wel dat de kwaliteit van de documentaires omhoog moet... vaak zijn het alleen veredelde trailers, gemaakt met een EPK (Electronic Press Kit).
Dat is natuurlijk behoorlijk saai, want zo lijken veel "making-of´s" teveel op elkaar...
Ik ben niet tegen extra´s, maar wat mij betreft mogen ze (op het commentaar na) allemaal verbannen worden naar een tweede disc. Dan kan de film tenminste met een hogere bitrate voor audio/video worden vastgelegd.
Extra´s zijn heel erg leuk om te kijken, maar de film kijk je toch vaker en mag dus wat mij betreft wel wat beter van kwaliteit zijn...

Glenn Smits
27-01-2002, 18:42
degene waar alleen trailers op staan zijn leuk voor 1 keer :D

Anonymous
27-01-2002, 19:34
Dit percentage is toch niet uit de reacties in deze thread gebaseerd? Zoals ik het lees zijn de meeste posts niet uitgesproken voor of tegen extra's. Wat ik er wel links en rechts uithaal is dat de extra's niet altijd even interessant zijn. En dat ook mensen die superbit aanhangen het ideaal zouden vinden als er toch een 2e disc bijzit met extra's.

precies: niet voor of tegen, dus worst ;)

Anonymous
27-01-2002, 19:35
Ik vind wel dat de kwaliteit van de documentaires omhoog moet... vaak zijn het alleen veredelde trailers, gemaakt met een EPK (Electronic Press Kit).
Dat is natuurlijk behoorlijk saai, want zo lijken veel "making-of´s" teveel op elkaar...
Ik ben niet tegen extra´s, maar wat mij betreft mogen ze (op het commentaar na) allemaal verbannen worden naar een tweede disc. Dan kan de film tenminste met een hogere bitrate voor audio/video worden vastgelegd.
Extra´s zijn heel erg leuk om te kijken, maar de film kijk je toch vaker en mag dus wat mij betreft wel wat beter van kwaliteit zijn...


1 probleem:
minimaal fl 70 (€35) per dvd
das toch veel te duur...

Nathan Strik
27-01-2002, 20:12
1 probleem:
minimaal fl 70 (€35) per dvd
das toch veel te duur... Dat is voornamelijk een Nederlands probleem en heeft dus niks te maken met de originele kosten van de DVD, want dit valt best mee.
S.E.´s zijn in Amerika percentueel ook niet zoveel duurder als gewone DVD´s.
In Nederland verdwijnt er gewoon teveel in de zakken van de verkeerde mensen...

Maar goed, dit topic gaat over de inhoud van de discs, niet de prijs...

Anonymous
27-01-2002, 20:16
Dat is voornamelijk een Nederlands probleem en heeft dus niks te maken met de originele kosten van de DVD, want dit valt best mee.
S.E.´s zijn in Amerika percentueel ook niet zoveel duurder als gewone DVD´s.
In Nederland verdwijnt er gewoon teveel in de zakken van de verkeerde mensen...





net zoals met cd's...

ron
27-01-2002, 20:18
Special Features leuk voor 1 keer ? Ja, eigenlijk wel. Maar dat geldt eigenlijk ook wel voor de meeste films die ik bezit. Kijk je over het algemeen ook maar 1 keer naar. Waarom dan toch kopen hoor ik iedereen zich afvragen. Geen idee, verslaving denk ik...raar maar waar.

Anonymous
27-01-2002, 20:44
Wanneer de kwaliteit van documantaires omhoog gaat, zowel in informatie als in tijdsduur, wil ik best extra betalen voor een film. Brazil : Criterion Collection koste mij een behoorlijke lieve duit, net als Spartacus : Criterion Edition, maar daar lig ik echt niet wakker van als dat betekent dat alles puntgaaf is geregled, goede commentaren en documantaires. Kortom het maximale van een DVD is benut. Wanneer er meer dan 6 uur aan extra's bij een DVD zitten (Phantom Menace (6 uur), T2 (6 uur), Die Hard (10 uur), Planet Of The Apes (13 uur), Moulin Rouge (8 uur), interesseert het mij eigenlijk al geen ruk meer of het een goede films is, dan heeft een film al zoveel meerwaarde. (verbazingwekkend is wel dat Fox zulke enorme lijsten aan extra's uitleverd) En al dan wel verspreid over een week of langer bekijk ik ze meestal ook wel allemaal. Ik wil gewoon wat van een film en de extra's leren. Wat beweegt iemand zo'n film te maken, inspiratie, dat soort zaken. Daar geniet ik echt van.

Kwa docomantaires staat een film als : Phanotom Menace, de extra DVD bij de Kubrick collectie, The Matrix Revisited, T2, nog steeds hoog boven aan. Ik hoorde geruchten dat er nog een DVD komt bij de Phantom Menace met nog eens 6 uur aan extra materiaal met betrekking tot de film, nog liever nu dan morgen. De Matrix Revisited was ook meer dan z'n geld waard.

Anonymous
27-01-2002, 20:52
Ik vind dat je de Revisited dvd van the Matrix los moet zien van de film - die koop je apart. En dan betaal je er ook apart voor en niet extra voor de film.

Glenn Smits
27-01-2002, 21:10
ff een vraagje, ik zie iedereen het over the matrix revisited hebben. Wat is dit voor versie in godsnaam? is dat een uitgebreide matrix of deel 2, kan iemand het nader verklaren? :D

mark t
27-01-2002, 21:17
ff een vraagje, ik zie iedereen het over the matrix revisited hebben. Wat is dit voor versie in godsnaam? is dat een uitgebreide matrix of deel 2, kan iemand het nader verklaren? :D

'n aparte dvd met extra's over The Matrix. Pas uitgebracht, waarschijnlijk omdat de volgende 2 delen vertraging hebben opgelopen. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden! ;)

Overigens kun je The Matrix intussen als 'box' krijgen met deze extra dvd. Hier en daar kun of kon je de originele dvd zelfs inruilen en met bijbetaling de 2-dvd versie kopen.

Maxster4th
27-01-2002, 21:18
First:
The matrix revisited is een super lange making off.

Over de kwaliteit van extra's nog iets anders, ik weet niet of iedereen de making off van MI 2 heeft gezien, maar dat vind ik ook weer wat ver gaan. Tom Cruise die al zijn stunts zelf doet. Ik wil een verzekeraar zien die dat verzekerd. Het filmpje dat ook op mtv was uitgezonden was wel gaaf.

Maar ik dwaal af, maar als alle making offs gaan lijken op die van MI 2 dan kijk ik ze niet meer.

Glenn Smits
27-01-2002, 21:20
oh ok bedankt, een making off hoeft in mijn ogen niet meer als f20,- te kosten, hoeveel kost ie? Ze vragen er zeker veel voor? Niet in trappen dus.

Glenn Smits
27-01-2002, 21:22
'n aparte dvd met extra's over The Matrix. Pas uitgebracht, waarschijnlijk omdat de volgende 2 delen vertraging hebben opgelopen. Er moet toch ergens geld aan verdiend worden! ;)

Overigens kun je The Matrix intussen als 'box' krijgen met deze extra dvd. Hier en daar kun of kon je de originele dvd zelfs inruilen en met bijbetaling de 2-dvd versie kopen.
ja volgende keer w8 ik echt tot ik zeker weet dat er niks meer uitkomt want nu heb ik the matrix al en kan je dus niet zo'n mooie box meer kopen met alles in een, daar heb ik zwaar de pest in.

Anonymous
27-01-2002, 21:26
Het filmpje dat ook op mtv was uitgezonden was wel gaaf.




ja kijk daar koop ik een dvd voor (ook al heb ik hem niet want de film is ***)
maar dat filmpje is inderdaad leuk met Ben Stiller ;)

mark t
27-01-2002, 21:38
ja volgende keer w8 ik echt tot ik zeker weet dat er niks meer uitkomt want nu heb ik the matrix al en kan je dus niet zo'n mooie box meer kopen met alles in een, daar heb ik zwaar de pest in.

Dat is nou het probleem met dvd's: er willen nog wel eens wat nieuwe versies worden uitgebracht aangevuld met extra's. Een paar maanden geleden was ik nog blij met een goedkope versie van Dirty Harry. Weliswaar geen extra's, maar voor 25 piek kon ik ze missen. Komt er nu een box uit met alle delen inclusief wat extra's. En ook de losse delen zijn intussen voorzien van wat schaarse extra's. En ook van Blade Runner komt in de loop van dit jaar (?) een zeeeeer uitgebreide dvd uit. Ook hier dacht ik vorig jaar een slag te hebben geslagen voor 25 piek. Je blijft aan de gang....

Jaded
27-01-2002, 21:48
Je blijft aan de gang ... inderdaad.
En dat vind ik spijtig.
Als je dan een goede film in huis hebt gehaald, een goede dvd, dan ontdek je dat er een beetje later een SE of weet ik veel wat versie van uitkomt .....
Ik persoonlijk krijg dan een 'slecht' gevoel over de dvd versie dat ik al in huis heb, alsof die ineens niet goed meer is.
En dat doet ook afbreuk aan de film zelf.
Al die SE versies, director's cuts, special editions, bla bla bla zijn positief want je krijgt zoveel extra te zien en soms een betere kwaliteit, maar het heeft ook een wrang bijsmaakje.

Rob P.
27-01-2002, 22:02
Ik heb bij een aantal van mijn aankoopjes ook zo'n vieze afgezette bijsmaak. Bij Seven bijvoorbeeld, maar daarom laat ik me ook steeds beter informeren, of er toevallig niet nog binnenkort een luxere uitvoering aankomt. Zo heb ik mezelf ervan weten te weerhouden van het aankopen van de goedkope Raging Bull en staat nu mijn Specially remasterd 2 disc versie van DeNiro's en Scorcese's beste ooit in mijn kast te pronken. Gewoon ffies wachten en geduld hebben.

erikz
27-01-2002, 22:03
Ik ben er voor om zoveel mogelijk gebruik te maken van de geboden bandbreedte tot 10Mbit/s. De extra's vinden dan hun weg wel op een tweede schijfje. In eerste instantie gaat het bij DVD toch om de beeld- en geluidskwaliteit?
De Patriot (2000) duurt ruim 2,5 uur, maar door het aantal extra's lijdt de beeldkwaliteit er toch enigszins onder. Een gemiste kans, doe er dan een paar gulden bij voor een tweede schijfje. Maar ja , het koopgedrag van de comsument is bepalend en die maalt tenslotte niet altijd om kwaliteit maar vaak om kwantiteit. Vaak is het ook zo dat een goede of populaire film toch wel gekocht wordt.

erik

Jaded
27-01-2002, 22:08
Ik ben meer een spontane koper.
Als ik een winkel binnenwandel en ik zie een toffe titel liggen, neem ik hem meestal wel mee.
Dat is niet zo verstandig als je dat bijsmaakje niet wil hebben soms.

Jaded
27-01-2002, 22:10
Maar ja , het koopgedrag van de comsument is bepalend en die maalt tenslotte niet altijd om kwaliteit maar vaak om kwantiteit.


Daar ben ik het op het vlak van DVD niet zo akkoord mee.
Ik denk dat veel mensen meer op de kwaliteit letten bij de aankoop van een dvd dan op de kwantiteit.

Glenn Smits
27-01-2002, 23:12
Dat is nou het probleem met dvd's: er willen nog wel eens wat nieuwe versies worden uitgebracht aangevuld met extra's. Een paar maanden geleden was ik nog blij met een goedkope versie van Dirty Harry. Weliswaar geen extra's, maar voor 25 piek kon ik ze missen. Komt er nu een box uit met alle delen inclusief wat extra's. En ook de losse delen zijn intussen voorzien van wat schaarse extra's. En ook van Blade Runner komt in de loop van dit jaar (?) een zeeeeer uitgebreide dvd uit. Ook hier dacht ik vorig jaar een slag te hebben geslagen voor 25 piek. Je blijft aan de gang....

Lol Mark ik ga je laten lachen want ik heb Dirty Harry dus ook en ik heb em gekocht toen de box al uit was, maar ik ben ook geen Clint fan ofzo, het is toeval dat ik die film heb. Me vader zei namelijk dat het een goede film was. Weet je wat ik ook kan doen, me vader die film in mei voor z'n verjaardag kado geven en dan zelf later de box kopen.