PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe goed is deze?



lepertum
16-12-2004, 17:36
Ken niet veel van Home Theater, maar ben van plan voor kerst er een aan me ouders te vragen, bij Gamma staat er momenteel 1tje voor 100€.
Is hij goed genoeg om een kamer van 4 op 5 meter van het nodige geluid te voorzien? Is voor me PS2 en in de toekomst nog een DVD speler.

Specs:

Homeheater Speakerset HEAV2051B
Actieve subwoofer, reciever met afstandsbediening
voor stereo en DTS/THX 5.1 surround geluid
max. RMS vermogen subwoofer 50 watt, speakers 10W

Dit is hij, de TV neem ik er wel niet bij, die heb ik al (wel redelijk klein, is dit een probleem (57" scherm ongeveer dacht ik))?
http://img157.exs.cx/img157/6868/HomeTheather.jpg[/img]

Sietze
16-12-2004, 18:08
Ik weet natuurlijk niet wat je er van verwacht, maar erg veel kan het natuurlijk nooit voorstellen. Maar het is natuurlijk maar net waar je tevreden mee bent. Als je toch nog een beetje redelijk geluid wilt zou ik als ik jou was toch doorsparen voor wat beter systeem van de 'A'-Merken zoals Sony, JVC, Pioneer etc. Daar ben je veel beter mee af dan met zoiets. Maar nogmaals het ligt helemaal aan je zelf! Als je hier denk tevreden mee te zullen zijn, dan moet je het zeker doen.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om daar zo'n systeem te luisteren?!? Maar dan zou je het misschien eens een beetje kunnen vergelijken met andere home-cinemasets bij de elektronica zaken.

Succes met je keuze

lepertum
16-12-2004, 18:26
Als het geluid maar zuiver klinkt vind ik hem al ok, 'kheb ook geen duur systeem nodig, is maar voor op mijn kamertje :wink:

pieter bond
16-12-2004, 19:15
Ik denk dat mijn vriend er ook zo één heeft.Hij is er heel tevreden over

basset
16-12-2004, 19:32
Je hebt ook 30 dagen om hem terug te brengen als hij toch niet bevalt.

Johan van den D.
16-12-2004, 20:09
Verwacht er in ieder geval niet veel van.

jollykart
16-12-2004, 23:52
Als het geluid maar zuiver klinkt vind ik hem al ok, 'kheb ook geen duur systeem nodig, is maar voor op mijn kamertje :wink:

Daar noem je een leuk criterium op zeg, zuiver :lol: Ik weet niet wat jij met zuiver geluid bedoeld, maar ik denk dat je dat er niet van mag verwachten. Maar er komt geluid uit, en nog van 5 kanten ook, en voor 100 euro kun je niet zonder zitten lijkt me. Maar zoals Sietze al aangeeft kun je beter ff doorsparen en iets leuks kopen van een 'A-merk'. Ook in een kamer van 4 bij 5 hoor je dat verschil duidelijk gok ik. (Gokken omdat ik het systeem van de gamma niet hebt gehoord, maar ik heb zo mijn vermoeden... :roll: :roll: )

pavko
17-12-2004, 00:28
Waarschijnlijk klinken de boormachines en cirkelzagen van de Gamma "zuiverder"

In antwoord op jouw vraag "hoe goed is deze?" is het antwoord waarschijnlijk: Hij kan aan en uit en er zal heus wel geluid uit komen.....Of het beter geluid is dan er uit mijn radiowekker komt valt helaas nog te bezien. Maar misschien hebben ze bij de Gamma wel een luisterruimte zodat je een en ander kunt testen. ;)

Sorry, ik kon het niet laten

Voor 100 euro kun je niet heel veel verwachten, maar aan de andere kant kun je je er ook niet echt een buil aan vallen he. Als jij hem goed vind is ie goed. Succes! :D

Charl
17-12-2004, 01:20
Voor 100 euro heb je geeneens één B&W DM601 losse luidspreker, laat staan een hele HT set. Maar goed, ga eens met een audio CD naar die winkel en ga hem beluisteren ... klinkt die goed met heldere hoge tonen en zit er een redelijke bas in volgens jouw oren, dan kan je hem best wel kopen. Het is jouw geld en jouw gevoel erbij. Persoonlijk vindt ik het 10x niks. Ga liever zoals eerder gezegd kijken naar een leuk Pioneer setje ofzo.

A3aan
17-12-2004, 08:16
Ken niet veel van Home Theater, maar ben van plan voor kerst er een aan me ouders te vragen, bij Gamma staat er momenteel 1tje voor 100€.
Is hij goed genoeg om een kamer van 4 op 5 meter van het nodige geluid te voorzien? Is voor me PS2 en in de toekomst nog een DVD speler.
Specs:
Homeheater Speakerset HEAV2051B
Actieve subwoofer, reciever met afstandsbediening
voor stereo en DTS/THX 5.1 surround geluid
max. RMS vermogen subwoofer 50 watt, speakers 10WDit is hij, de TV neem ik er wel niet bij, die heb ik al (wel redelijk klein, is dit een probleem (57" scherm ongeveer dacht ik))?
€100 is niet veel. Krijgen zorgt per definitie voor een uitstekende kwaliteits/prijsverhouding!
57" zal een typo zijn, 57 inch is namelijk 144,78 cm en dat vind ik persoonlijk niet meer onder "kleine TV's" vallen. Maar ook 57 cm is heel niet gek. Het heeft namelijk alles te maken met de kijk-afstand en dat zal op je kamertje niet zo ver zijn.

Wat de kwaliteit betreft ... ach, ik weet niet wat voor wekkerradio Pavko heeft, maar beter dan een wekkerradio zal het heus wel klinken.
Alle waar naar z'n geld. Een installatie van €3000 (voorbeeld) zal stukken beter klinken dan deze, zeker weten. Aan de andere kant, heeeeeeeeeel veel kans dat dit setje een heeeel stuk beter klinkt dan de speakers in je tv :!:
:idea: Een andere optie (net als zo'n setje als 'eerste stap') is je tv/dvd aan te sluiten op je stereo. Ook dat geeft een aanzienlijke verbetering (voor weinig).

Beiden (aansluiten op stereo of een setje als dit) noem ik 'eerste stap'. Dat wil zeggen dat je nog een heel eind verder kunt in beter (en duurder), iets waarmee veel forumleden al een eind op weg zijn... Maar er zijn ook genoeg mensen die nooit verder zullen komen dan die eerste stap en daar heel tevreden mee zijn.

Er zijn overigens (ontdek ik) twee threads over deze aanbieding, de andere is hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30181)

Herjan
17-12-2004, 08:54
Deze thread gaat op slot. De topic starter heeft twee threads over hetzelfde onderwerp geopend. Lijkt me dat 1 wel genoeg is...

Hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30181) graag verder discussiëren.