PDA

Bekijk de volledige versie : De bouw van een Thuisbioscoop



Eric van Ballegoie
02-10-2003, 15:56
De bouw van een thuisbioscoop (deel 1)
Een bioscoop in huis is de droom van velen, wij voerden het uit!

Een eigen bioscoop in huis is iets wat veel filmliefhebbers graag zouden willen. Met een breedbeeld TV, een Dolby Digital / DTS receiver een vijf speakers kom je een heel eind om de bioscoopervaring je eigen huis in de halen, maar het kan uiteraard altijd gekker. Toen ik enige tijd een huis kocht kwam een lang gekoesterde droom uit en kreeg ik de kans om een kamer geheel als thuisbioscoop in te richten...

Lees dit artikel (https://allesoverfilm.nl/achtergronden/de-bouw-van-een-thuisbioscoop/)

hankey
02-10-2003, 16:23
ziet er gaaf uit hoor, zoiets wil ik ook ooit wel eens :D

R. Schaap
02-10-2003, 16:45
Gaaf!!! En leuk dat je hierover weer eens goede info geeft. Het is zooo mooi

Christiaan Sauer
02-10-2003, 17:00
Inderdaad heel leuk om te lezen dit :lol:. Maar misschien is het nog een tip om het even opnieuw door te lezen voor de typfouten? Ben er namelijk nogal wat tegengekomen ;). Maar dat doet aan het verslag niets af hoor.
mvg

Christiaan

Eric van Ballegoie
02-10-2003, 17:16
Maar misschien is het nog een tip om het even opnieuw door te lezen voor de typfouten? Ik heb per ongeluk de laatste versie niet gesaved voordat ik het geheel heb upload :( Ik ga dit nu gelijk fixen!

Raskel
02-10-2003, 17:21
Heel erg interessant! Keep up the good work.

Groeten,
Raskel

Acinony
02-10-2003, 17:37
idd erg leuk om het is stap voor stap te laten zien, Eric.
Dan weet je wat er allemaal bij komt kijken.
Komt er ook nog een totaal kosten plaatje, ben wel benieuwd wat ik hiervoor kwijt ben om ook een kamer tot bioscoop om te toveren.
Kan niet wachten op deel 2.. :D

patrick1975
02-10-2003, 18:22
Ook op www.htforum.nl is iemand stap voor stap aan het uitleggen hoe hij zijn bioscoopje aan het bouwen is. Resultaat is verbluffend!!!!!

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35;action=display;threadid=7897

Marcel A. de Vrije
02-10-2003, 18:32
Erg leuk en boeiend om dit proces te volgen. Mijn vraag is: Hoe ver ben je op dit moment, is het al af en krijgen we snel nieuwe afleveringen of ben je nog echt bezig en duurt het wat langer? Keep up the good work!!

mark9534
02-10-2003, 21:22
Het heeft lang geduurd Eric maar eindelijk is het artikel er ;)
Was het vroeger al aan het volgen en ga nu zelf ook beginnen met een HT. Heb sinds een paar dagen een CRT een Sony 1272QM :P
Kan ik je een paar vragen stellen hoe ik deze het beste kan ophangen ?

Verder nog veel plezier in je HT-kamer :D

Andries Kooijman
03-10-2003, 00:03
Hardstikke leuk artikel. Ik kijk nu al uit naar het vervolg :D

Surya
03-10-2003, 01:08
Persoonlijk zou ik toch m'n speakers niet in de muur integreren hoor, lijkt me weinig flexibel. Vooral wanneer je ze vervangt door speakers van een ander model :?

Eric van Ballegoie
03-10-2003, 11:35
Erg leuk en boeiend om dit proces te volgen. Mijn vraag is: Hoe ver ben je op dit moment, is het al af en krijgen we snel nieuwe afleveringen of ben je nog echt bezig en duurt het wat langer? Keep up the good work!!
De kamer is al enige tijd klaar. De volgende delen zullen dus ook binnen afzienbare tijd verschijnen. Wanneer precies kan ik nog niet zeggen, hangt ook af van eventuele andere artikelen die we gaan plaatsen.

Tom van Abeelen
03-10-2003, 15:44
er leuk en handig om te lezen
nou maar wachten op deel twee

expo
03-10-2003, 19:04
zeer interessant, maar ik had deze 'manual' graag in PDF gehad, want zo 4 pagina's opslaan is onoverzichtelijk, en met al die tralala aan de zijkant, id ?

Anthrax
05-10-2003, 03:11
Erg leuk en boeiend om dit proces te volgen. Mijn vraag is: Hoe ver ben je op dit moment, is het al af en krijgen we snel nieuwe afleveringen of ben je nog echt bezig en duurt het wat langer? Keep up the good work!!
De kamer is al enige tijd klaar. De volgende delen zullen dus ook binnen afzienbare tijd verschijnen. Wanneer precies kan ik nog niet zeggen, hangt ook af van eventuele andere artikelen die we gaan plaatsen.

de bouw heeft toch al op internet gestaan?

zonewarrior
05-10-2003, 03:11
heb alleen een vraagje waar hebben jullie die rubberen blokjes vandaan :?: [/img]

BASIL
05-10-2003, 13:26
Fantastisch :wink: . Nu heb ik wel een probleem. Ik woon in een appartement en heb buren boven en onder mij. Ik heb een kamer van 4m op 2,9m die ik graag zou willen ombouwen in een HT. 3 muren zijn in plaaster met een dikte van 10 cm. Achter die drie muren heb ik mijn slaapkamer, badkamer en woonkamer, maar ik wil toch die drie muren isoleren zoals jij gedaan hebt. Nu wil ik wel geen gipsplaaten plaatsen voor mijn venster van 2,4 meters breed. Links van dat venster heb een muur van 1 meter en rechts een muur van 60 cm. Het is een betonnen muur met een dikte van 16 cm. Moet ik die muur ook isoleren? Wat denk je als ik tussen het frame en de muur aan de kant van het venster rubberen blokjes zou plaatsen zodat de drie anderen muren, vloer en plafond goed geisoleerd zijn. heb je misschien een andere oplossing want rond het venster kan ik geen balken plaatsen of anders kan ik het niet meer open en toe doen. Het grootste probleem bij mij is de zijkant van de bentonnen muur te isoleren zonder de venster te blokeren en dat wil ik niet.
Zou je mij kunnen helpen? :(

Eric van Ballegoie
08-10-2003, 16:17
Het gaat een beetje ver om hier helemaal alle variaties uit te leggen, maar de Nederlandse Stichting Geluidshinder heeft prima documentatie over het isoleren van één of meedere muren. Zie:

http://www.nsg.nl/

Kijk bij documentaire, brochures en dan de brochures over musiceren en geluidshinder. Deze kan je online bestellen.

jeroensloven
08-10-2003, 19:07
vet man, goed bezich herman zou ik willen zeggen. word tijd dat ik op mn zelf ga want dit is toch stiekem ook wel een jongensdroom van mij.
ben benieuwd naar het eind resultaat!
groeten, jeroen

Goteki45
08-10-2003, 20:31
Ik kan echt niet wachten op het eindresultaat. Dit is echt heel erg interessant. Keep it up

marcel
13-10-2003, 22:51
Eric, dit is geen negatieve reactie op jouw thuisbios.
Maaaaarrr van onderstaande link wordt ik helemaal bang
http://www.dillonworks.com/portfolio/starwarstheater/index.html
Dit is dus mijn droom die echt noooooit zal uitkomen

Surya
14-10-2003, 10:46
Eric, dit is geen negatieve reactie op jouw thuisbios.
Maaaaarrr van onderstaande link wordt ik helemaal bang
http://www.dillonworks.com/portfolio/starwarstheater/index.html
Dit is dus mijn droom die echt noooooit zal uitkomen
:shock:

Eric van Ballegoie
14-10-2003, 12:11
Eric, dit is geen negatieve reactie op jouw thuisbios.
Maaaaarrr van onderstaande link wordt ik helemaal bang
Ziet er inderdaad zéér indrukwekkend uit! Overigens zijn er nog veel meer mooie thuisbioscopen te vinden op internet, kijk bijvoorbeeld ook eens naar deze pagina:

http://www.hometheaterforum.com/bbs/equipment/page4.html

Eric van Ballegoie
10-11-2003, 15:18
Deel twee zal morgen (dinsdag) op de site verschijnen, nog heel even geduld!

Eric van Ballegoie
11-11-2003, 14:12
De bouw van een thuisbioscoop (deel 2)
Een bioscoop in huis is de droom van velen, wij voerden het uit!

In het eerste deel van dit verhaal bespraken we het idee en de eerste stappen van de bouw van onze thuisbioscoop. In dit tweede deel gaan we verder waar we vorige keer gebleven waren, het bouwen en isoleren van het frame voor de geluidsdichte ruimte.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=33)

jeroensloven
11-11-2003, 14:27
ziet er wederom niet verkeerd uit ben benieuwd naar het eind resultaat. moet eerlijk bekennen dat ik toch wel een tikkeltje jaloers ben :lol: :wink:

*TIMMIE*
11-11-2003, 15:20
ziet er wederom niet verkeerd uit ben benieuwd naar het eind resultaat. moet eerlijk bekennen dat ik toch wel een tikkeltje jaloers ben :lol: :wink:

in tikkeltje maar??? :roll:

Christiaan Sauer
11-11-2003, 16:28
Weer een leuk verhaal om te lezen. Misschien ben ik het al weer vergeten, maar wat voor CRT wordt er gebruikt?
Als je dit zo ziet is het altijd weer balen dat ik zelf geen ruimte heb voor zoiets. Ik zou dit toch wel erg graag willen realiseren ooit ;) :) :D. Maar dat komt wel :).
Nu weer even wachten op deel III :)

shadow
11-11-2003, 17:05
Is het niet slimmer om gewoon een stille computer(onderdelen) aan te schaffen in plaats van zo moeilijk inbouwen? Hoe ga je nu de lucht aan- en afvoer voor die computer regelen? En wat doe je als ie crasht of anderzijds gerepareerd moet worden?
Verder ziet het er tot nu toe erg goed uit.

Eric van Ballegoie
11-11-2003, 17:49
De PC zit in een voldoende grote ruimte (plm 200 x 200 x 40 cm) en warmteontwikkeling is dus geen probleem. Er zit ook gewoon een deurtje voor zodat je gemakkelijk bij de PC kan om wanneer nodig onderhoud uit te voeren.

Pim v. Bree
11-11-2003, 22:20
Wat houdt softwarematig gekalibreerd op 0 IRE in van de Readon kaart in?

Pauwels Ludo
11-11-2003, 23:43
Op hoeveel afstand van het filmdoek komt de projector te hangen?
En hoe groot is dan het filmbeeld? :roll:

Major Goodvibes
12-11-2003, 12:36
Ziet er zeer veelbelovend uit!! Netjes afgewerkt ook allemaal. Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien...

Felix
12-11-2003, 12:44
Dat de kamer symmetrisch wordt, is dat alleen omdat je dat mooier vindt of heeft het nog een andere reden, bijv. voor de akoestiek? (ik heb gelezen over de luchtkoker, maar dat was niet de oorspronkelijke reden als ik het goed begrijp)

Frank79
12-11-2003, 13:23
Gaaf hoor! Ben benieuwd naar het vervolg en het eindresultaat!!

Jochem Huijg
12-11-2003, 17:26
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!!! Hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig verloopt zodat jullie zo snel mogelijk van al dit moois kunnen genieten.

Krijgen jullie nou ook meer voldoening over je omdat je zelf zo'n kamer bouwt?? Ik zou dan nog trotser zijn op mijn set enzo!!!! :)
Zker als je andere mensen zo positief hoort op het forum...

Eric van Ballegoie
13-11-2003, 10:46
Dat de kamer symmetrisch wordt, is dat alleen omdat je dat mooier vindt of heeft het nog een andere reden, bijv. voor de akoestiek? (ik heb gelezen over de luchtkoker, maar dat was niet de oorspronkelijke reden als ik het goed begrijp)

Ik heb het voornamelijk gedaan om de kamer symmetrisch te maken, dat staat gewoon een stuk mooier. Met akoustiek heeft het niets te maken, en dat de buis voor aanvoer van koele lucht er nu mooi inpast was niet de primaire reden.

Hooked72
13-11-2003, 22:18
leuk dat je jou theater symetrisch maakt,maar heb ooit een symetrisch theater gezien? zo creëer je staande golven (een frequentie die zich blijft herhalen) :lol:

Hans De Bisschop
14-11-2003, 12:17
Zeer interessante beschrijving ... zal alvast van pas komen als ik ooit zelf mijn Home Cinema wil aanleggen.

Bedankt DVD.nl !

Eric van Ballegoie
14-11-2003, 14:26
leuk dat je jou theater symetrisch maakt,maar heb ooit een symetrisch theater gezien? zo creëer je staande golven (een frequentie die zich blijft herhalen) :lol:

De ruimte is links-rechts symmetrisch, niet voor-achter...

Wazige
14-11-2003, 14:56
Shibby :lol:

Michiel_H
15-11-2003, 09:08
Je hebt zo uitermate je best gedaan om de constructie overal los te houden van de bestaande constructie. In verband met geluidsoverlast. Maar waarom hang je de projector dan aan het bestaande plafond. Had je dat dan niet beter met rubbers kunnen doen? Of de nieuwe balk van de nieuwe constructie ter plaatse van de projector overdimensioneren.
En die pc... geeft dat werkelijk zo'n goed beeld?
Verder vindt ik het er allemaal erg gaaf uit zien en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

music_maniac1965
23-11-2003, 01:32
zelf hoef ik niet eens na te denken over zo'n project als dit. dan blijft er van mijn kamerjte van 4 bij 5 al helemaal niks meer over :D maar het is wel gaaf hoor, maar hoe goed isoleerd dit nou eigenlijk het geluid ? met name de bassen dan :) want ik heb een houten vloer, en ook al zou ik dus de muuren en het plaffond isoleren, dan hebben de beneden buuren nog steeds geen rust al zou ik zo'n project gaan doen. ik denk dat ik het maar lekker bij mijn gewone kamer houd, en dan de buuren waarschuw als ik een filmpje met het geluid op "hard". mischien komen ze mee kijken :P

Spacebass
23-11-2003, 02:46
Moi om zo'n project vanaf de grond af aan te zien groeien! 8)

Staande golven onstaan tussen de voor en de achtermuur, het plafond en de vloer alsook tussen de zijmuren. Kortom alle tegenover elkaar liggende vlakken.

Heb je van te voren berekeningen gemaakt welke frequenties eventueel een probleem kunnen worden, uitgaande van je luisterplek? dus ook de oorhoogte meenemen...je zal versteld staan hoeveel mensen een betere laag weergave hebben op de luisterplek als ze staan :D
Heb je al gedacht aan hoe je de mirror points in de ruimte gaat behandelen?
En hoe je de de achterwand en de voorwand gaat behandelen?

Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om juist wel lucht te hebben tussen gipsplaten en je "buitenmuur" De gipsplaten zullen dan juist ook energie ontnemen (in de lagere regionen). De golven die de gipsplaten toch passeren zullen dan gedeeltelijk door de isolatieplaten geabsorbeerd worden. Het beetje dat dan alsnog reflecteerd, komt dan weer de gipsplaat tegen...is een iets andere invalshoek eigenlijk. Juist door de gipsplaten bewegingsvrijheid te geven hebben ze een groot absorbtie vermogen.

En ik ben net als Christiaan ook benieuwd welke CRT je gaat plaatsen.

Pauwels Ludo
24-11-2003, 10:55
Waar kan ik die flexible rubbers kopen?

Eric van Ballegoie
04-12-2003, 15:53
Ik ben toevallig tegen deze rubbers aangelopen, waar je het normaal kan halen zou ik niet weten.

Rickje
05-12-2003, 19:31
Nu ik dit zo zie komt er opeens een nieuwe interrese tevoorschijn :roll:
Ik heb ook nog gekeken bij andere mensen die HT's hebben gemaakt in hun huis dus eens even kijken wat ik allemaal kwijt kan op mijn kamer, want kwa plaats en lengte en breedte kan ik wel zo iets maken.
Dan moet toch eerst de pooltafel eruit want anders heb ik geen plaats.

Spacebass
07-12-2003, 20:15
Ik had eigenlijk gehoopt op een reactie...maar als het goed is heb je het (inmiddels) te druk met de afwerking :wink:

roberthellings
15-12-2003, 21:50
hallo ik heb me zojuist aangemeld bij jullie het ziet er gaaf uit allemaal.eindelijk is er zo iets te vinden.ik ga in jan 2004 binnenkort dus ook een filmkamer bouwen op jullie manier mijn kamer is 7.50 mtr lang en ongeveer 3mtr (298) breed.voorlopig doe ik het met mijn tv van 82 cm tot ongeveer julli ,augustus dan komt er een philips projektor te hangen. de meeste materialen heb ik al bij elkaar gesprokkeld ik zal ook laten weten hoe het staat okee gr ga zo door.

Eric van Ballegoie
19-12-2003, 11:32
Ik gebruik een Sony 1270QM CRT projector (7+ inch) die momenteel draait op 1204x576 @ 75 Hz.
Ik heb vooraf inderdaad middels een XLS sheet (weet even niet precies welke, gevonden op AVSForum.com iig) berekend wat de moeilijke frequenties zouden worden.

Devron
25-12-2003, 20:42
Best wel fanatiek niets op tegen voor ieder zijn hobby...

Backa
30-12-2003, 11:30
Waar blijft deel 3 nou,ik zit met smart te wachten!
Het ziet er verder heel gaaf uit.

Blauwoogje
12-01-2004, 10:37
wanneer komt deel 3 eigenlijk?

Roberto van Rooijen
20-01-2004, 16:06
wanneer komt deel 3 eigenlijk?

Ik wacht ook met spanning :P :P :P

Eric van Ballegoie
20-01-2004, 16:26
Deel drie komt volgende week, nog heel even geduld dus!

Pauwels Ludo
20-01-2004, 16:41
Deel drie komt volgende week, nog heel even geduld dus!
Oef eindelijk, ik begon al te wanhopen. Ben zéér benieuwd.:) :lol: :D

eLPee
28-01-2004, 21:10
Oef eindelijk, ik begon al te wanhopen. Ben zéér benieuwd.:) :lol: :D

Anders ik wel!...mooi werk tot nu toe!!!
Maaruh, de week is alweer bijna om :wink:

Eric van Ballegoie
30-01-2004, 16:28
De bouw van een thuisbioscoop (deel 3)
Een bioscoop in huis is de droom van velen, wij voerden het uit!

De bioscoop begint langzaam vorm te krijgen. Dit keer is het tijd om de wanden en het planfond af te maken, een nieuwe vloer te leggen en het geheel te verven. Als dat gedaan is leggen we het tapijt er in.

Jaap22
30-01-2004, 16:49
Dat ziet er al erg gaaf uit! Je mag in de toekomst ook wel bij mij komen klussen. ;)

Ben benieuwd naar het eindresultaat, alhoewel ik erg veel vertrouwen in heb dat dat mooi wordt.

chris tervoort
30-01-2004, 16:52
echt geweldig
supper

ben echt jaloers

groetjes chris

Rob Eric Blank
30-01-2004, 17:29
HEt ziet er echt geweldig uit............JALOERS ben ik er gewoon op.
Kost natuurlijk veel tijd om dit te realiseren.

Charl
30-01-2004, 17:30
Kost wat, maar dan heb je ook wat... :lol: erg gaaf.

Mark Prinsen
30-01-2004, 18:01
We hebben er even op moeten wachten maar het begint nu eindelijk een beetje vorm te krijgen! Erg mooi tapijt en slimme aanpak met die luchtkoker! Kan niet wachten op deel 4!

Richard vd Heide
30-01-2004, 18:08
Ziet er allemaal tiptop uit, wordt er gewoon jaloers van :)

Nu wachten op deel 4 :D

Acinony
30-01-2004, 20:55
Ziet er TOP uit !!! (y)

Hopelijk hoeven we op deel 4 niet zo lang te wachten als op deel 3.

Roel Kickken
30-01-2004, 22:53
kheb de bouw van begin gevolgt maar nu pas account gemaakt
ik vind het echt vett om de bouw van zo'n thuisbioscoopje te zien!!!!!!
kben heel erg jaloers:D
kben benieuwd naar deel 4
suc 6 ermee

Eddie
30-01-2004, 23:04
Het ziet er inderdaad verrekte mooi uit, maar het gaat om het geluid (maar ik twijfel daar niet aan dat, dat niet goed gaat komen)
Maaruh, ik als leek, zou wel willen weten waarom die koeling-pijp nodig is.
als ik een projector in mijn huiskamer zou hebben, heb je toch ook geen riooleerbuis door de kamer lopen.
de meeste mensen hebben dat niet, zou je denken :?:

Ik had vroeger ook een leuk setje 5.1 van AR-speakers, dat waren HRspeakers, isoleren wat je wou, maar de buren 10 verderop zaten nog te trillen in hun bed.

Succes ermee, ik blijf dit volgen.
erg goed gedaan/verwoord, dat stap-voor-stap bouwverhaal, KLASSE!

Acinony
30-01-2004, 23:06
Maaruh, ik als leek, zou wel willen weten waarom die koeling-pijp nodig is.
als ik een projector in mijn huiskamer zou hebben, heb je toch ook geen riooleerbuis door de kamer lopen.
de meeste mensen hebben dat niet, zou je denken :?:

Maar de meeste mensen kitten hun kamertje ook niet dicht en gaan met tapijt hun muren behangen..... :roll:

Eddie
30-01-2004, 23:17
Haha, daar heb je gelijk in, had ik ff niet aan gedacht.
trouwens... een verster kan ook gloeiend heet worden, mijn vroegere McIntosh kon je een eitje op bakken. 'k heb toen nog speciaal openslaande deuren in mijn kast gebouwd.

TomVD
30-01-2004, 23:22
Het ziet er mooi uit, maar ik heb een vraagje. De ruimte is nogal klein, die bioscoopstoelen staan tegen de achterwand, de rears hangen die dan niet boven die stoelen? Geeft dat een mooi geluidsbeeld?

Eddie
30-01-2004, 23:36
Het ziet er mooi uit, maar ik heb een vraagje. De ruimte is nogal klein, die bioscoopstoelen staan tegen de achterwand, de rears hangen die dan niet boven die stoelen? Geeft dat een mooi geluidsbeeld?
volgens mij zitten de rear's aan de zijkanten.
bekijk die foto v/d deur met vloerbedekking maar eens.
ik ben veel nieuwsgieriger wat voor merk het is... B&W?

TomVD
31-01-2004, 00:25
volgens mij zitten de rear's aan de zijkanten.
bekijk die foto v/d deur met vloerbedekking maar eens.
ik ben veel nieuwsgieriger wat voor merk het is... B&W?
het is een 7.1 opstelling, ze gebruiken 4 surrounds, waarvan 2 aan de zijkant en 2 aan de achterkant, dus boven de bioscoopstoelen.


Voor dit project kozen wij voor Quadripole luidsprekers van Infinity

Christiaan Sauer
31-01-2004, 03:38
Ziet er mooi uit, zelfs op dit tijdstip van de dag ;). Waarbij mijn ogen bijna dicht aan het vallen zijn.
Even 2 the point: het ziet er dus heel mooi uit, en toch heb ik een vraagje: waarom voor rode vloerbedekking gegaan aan de muren? Laatst in Metropolis heb ik me werkelijk kapot zitten ergeren op sommige momenten aan de ontzettende refectie die de muren gaven. En die muren waren rood.
Hier in Vlissingen in cinecity (http://www.cinecity.nl) is er gekozen voor blauwe muren, en de reflectie daar is tot een minimum gedaald. Dat is eigenlijk het enige waar ik even mijn vraagtekens bij heb.
Voor de rest alleen maar complimenten (y)

TomVD
31-01-2004, 14:00
en toch heb ik een vraagje: waarom voor rode vloerbedekking gegaan aan de muren?
ben ik de enige die het artikel heeft gelezen? :wink:

Het tapijt op de muur heeft twee functies. Ten eerste ziet het er mooi uit en ten tweede helpt het om de kamer akoestisch minder levendig te maken

een donkerrood tapijt heeft volgens mij geen reflecties, geen lichtreflecties noch geluidsreflecties.

AirWave
31-01-2004, 17:49
Hier in Vlissingen in cinecity (http://www.cinecity.nl) is er gekozen voor blauwe muren, en de reflectie daar is tot een minimum gedaald. Dat is eigenlijk het enige waar ik even mijn vraagtekens bij heb.
Voor de rest alleen maar complimenten (y)

Was afgelopen zondag in vlissingen en inderdaad de reflectie daar tegen de muren was minimum, maar ik zou ook wel willen weten waarom er gekozen is voor rood, overigens in Heerhugowaard (de Metro) is ook weer gekozen voor rood en in Den Helder (Utopolis) is ook net zoals cine city gekozen voor blauw achtig grijs.

Greetz

Thomas

Acinony
31-01-2004, 18:11
Ziet er mooi uit, zelfs op dit tijdstip van de dag ;). Waarbij mijn ogen bijna dicht aan het vallen zijn.
Even 2 the point: het ziet er dus heel mooi uit, en toch heb ik een vraagje: waarom voor rode vloerbedekking gegaan aan de muren? Laatst in Metropolis heb ik me werkelijk kapot zitten ergeren op sommige momenten aan de ontzettende refectie die de muren gaven. En die muren waren rood.
Hier in Vlissingen in cinecity (http://www.cinecity.nl) is er gekozen voor blauwe muren, en de reflectie daar is tot een minimum gedaald. Dat is eigenlijk het enige waar ik even mijn vraagtekens bij heb.
Voor de rest alleen maar complimenten (y)
Rood is denk ik een beetje nostalgie, ik keek trouwens op die site maar ik zie het plaatje niet.
Er staat klik hier voor de update, maar welke update moet ik dan hebben ?
(ben hoe een blauwe zaal eruitziet)

Johan van den D.
01-02-2004, 11:42
Was afgelopen zondag in vlissingen en inderdaad de reflectie daar tegen de muren was minimum, maar ik zou ook wel willen weten waarom er gekozen is voor rood, overigens in Heerhugowaard (de Metro) is ook weer gekozen voor rood en in Den Helder (Utopolis) is ook net zoals cine city gekozen voor blauw achtig grijs.

Greetz

ThomasIn mijn eigen ruimte heb ik overigens ook gekozen voor zwart in combinatie met blauw.
De reflecties op dat blauw zijn inderdaad minimaal te noemen en vallen tijdens het kijken niet op tenzij je er puur op gaat letten.

Christiaan Sauer
01-02-2004, 12:25
en toch heb ik een vraagje: waarom voor rode vloerbedekking gegaan aan de muren?
ben ik de enige die het artikel heeft gelezen? :wink:

Het tapijt op de muur heeft twee functies. Ten eerste ziet het er mooi uit en ten tweede helpt het om de kamer akoestisch minder levendig te maken

Weet ik 8).



een donkerrood tapijt heeft volgens mij geen reflecties, geen lichtreflecties noch geluidsreflecties.

De kleur heeft natuurlijk niets te maken met geluidsrefelecties. De lichtrefectie heb ik met mijn eigen ogen gezien :). Dus van rood weet ik gewoon dat het kan reflecteren :).

edit: even vergeten dat je idd op de site zelf geen plaatjes van de bios kan vinden.
hier een plaatje van de voorkant (http://www.ophir.nl/Cinecity.jpg).
Ik kan voor de rest totaal geen foto's vinden van de binnenkant. Dat is nog wel jammer. Maarja.

Acinony
01-02-2004, 18:03
edit: even vergeten dat je idd op de site zelf geen plaatjes van de bios kan vinden.
hier een plaatje van de voorkant (http://www.ophir.nl/Cinecity.jpg).
Ik kan voor de rest totaal geen foto's vinden van de binnenkant. Dat is nog wel jammer. Maarja.
Dat ziet er groot uit... pfff.

Eric van Ballegoie
02-02-2004, 10:16
Het tapijt reflecteert in het geheel niet! Dat wist ik vooraf niet, ik was ook wat bang voor een rode gloed. Maar in de praktijk blijkt dat het tapijt er tijdens het filmkijken pikzwart uitziet terwijl de zwarte wand en het plafond juist iets meer licht weerkaatsen (al is dat uiteraard ook heel weinig).

Johan van den D.
02-02-2004, 16:57
terwijl de zwarte wand en het plafond juist iets meer licht weerkaatsen (al is dat uiteraard ook heel weinig).Ook bij mij weerkaats de zwarte wand en plafond heel lichtjes vlakbij het scherm.
Rondom het scherm zelf heb ik met zwarte stof bekleed en dat is echt aarde donker en pikzwart.
Dat absobeerd werkelijk alle licht.
Hier wil ik dus ooit de wanden/plafond ook mee doen denk ik.

Eric van Ballegoie
02-02-2004, 17:19
Ik vind die lichte weerkaatsing op zich niet erg. Ik kijk vaak film met andere mensen en nu heb je nog een beetje het idee in een normale kamer te zitten, als je helemaal geen reflecties meer hebt wordt het erg claustrofobisch ben ik bang.

Johan van den D.
02-02-2004, 18:10
als je helemaal geen reflecties meer hebt wordt het erg claustrofobisch ben ik bang.Dat is zeker waar en kan inderdaad ook als nadeel gezien worden :o

Pauwels Ludo
02-02-2004, 20:04
Dat ziet er al heel mooi uit.
Ik heb een vraagje. Waarom heb je de geluidsisolatie die je bij de vloer hebt toegepast ook niet voor de muren en het plafond gebruikt? Die isoleert het geluid toch tientallen malen beter dan glaswol? Of heb ik het mis :?: Het is maar voor de buren hé. :wink:

Surya
02-02-2004, 22:35
Niet helemaal hoe ik het zou doen, maar wel leuk natuurlijk

Christiaan Sauer
03-02-2004, 00:14
@ Eric: ben blij voor je dat het helemaal top bevalt zo (y). Wel grappig dat het rood minder reflecteert dan het zwart :).

@ Acinony: leuke bios om te zien he ;). Jamme dat er op dit moment alleen maar baggerfilms draaien. (of films die ik al gezien heb). 7 Zalen totaal :?. Niet eens zo bijster groot dus.

McVirusS
03-02-2004, 13:39
Niet helemaal hoe ik het zou doen, maar wel leuk natuurlijk

Dat roept natuurlijk de vraag op; hoe zou jij het dan doen? ;)

Surya
03-02-2004, 15:17
In elk geval niet met ingebouwde speakers...

Johan van den D.
03-02-2004, 16:59
Wel grappig dat het rood minder reflecteert dan het zwart :).Lig natuurlijk ook aan het gebruikte materiaal :arrow:

Michiel_H
06-02-2004, 17:57
Ik kan echt niet wachten op deel 4! Schitterend om dit zo allemaal precies te volgen. En volgens mij met een fantastisch resultaat.

Werner
17-02-2004, 22:50
Het is inderdaad een puik stukje werk. Je zal er wel het nodige geld en de nodige tijd in hebben gestoken, maar het resultaat zal de moeite wel lonen.

Zijn er overigens goede alternatieven voor dat tapijt? Ik ben daar zelf namelijk allergisch tegen. Bij ons in huis hebben we een houten parketvloer, en tja, die resoneert af en toe wel wat mee. :?

Surya
17-02-2004, 22:59
Kurk tegen plakken, ipv tapijt. Zo van die rollen kurk die je kan lijmen zoals behang :D

Jaymz
25-02-2004, 12:55
Netjes hoor, die thuisbioscoop. 't Is leuk alles in die stappen te volgen, misschien dat ik er ook nog eens eentje ga maken. Leuk gedaan!

eLPee
29-02-2004, 18:08
Het is en blijft mooi he :wink:
Maaruh wanneer komt deel 4...ik kan niet wachten :roll:

Keep up the good work!!!

mark maris
02-03-2004, 20:45
heel netjes gedaan en het voegt wat extra's toe aan je huis ben erg benieuwd naar het eindresultaat

volgens mij is het wel een megaklus maar als het af is heb je wel waar van je werk

Pascal Heister
06-03-2004, 11:00
begint er nu al aardig op te lijken :)

misschien later ooit ook is in me eigen huisje bouwen

proest
12-03-2004, 12:05
Hoi erg leuk om dit te volgen, zeker omdat ik ook een bioscoop ga bouwen. Heel erg binnenkort(we gaan groter wonen!)
En hier heb ik erg veel aan !
Bedankt.

ps. Wanneer komt deel 4 nou?

Succes Patrick

Acinony
12-03-2004, 19:36
(we gaan groter wonen!)

Nou, wij hebben sinds een jaar een vijf kamer woning... maar een kamer missen om een bios ervan te maken..pfff
Ik ben er nog steeds niet uit, toch begint het nu ik weer een nieuwe, betere baan heb weer te kriebelen.

PS
Mijn vriendin en ik zijn gewoon met z'n tweeën, nog geen kids.
Dus daar hoeven we ook geen kamer voor te gebruiken.

Johan van den D.
14-03-2004, 19:27
(we gaan groter wonen!)

Nou, wij hebben sinds een jaar een vijf kamer woning... maar een kamer missen om een bios ervan te maken..pfff
Ik ben er nog steeds niet uit, toch begint het nu ik weer een nieuwe, betere baan heb weer te kriebelen.

PS
Mijn vriendin en ik zijn gewoon met z'n tweeën, nog geen kids.
Dus daar hoeven we ook geen kamer voor te gebruiken.Gewoon doen dan, kan het je aanraden om je eigen bios te maken. :P

Acinony
14-03-2004, 21:23
(we gaan groter wonen!)

Nou, wij hebben sinds een jaar een vijf kamer woning... maar een kamer missen om een bios ervan te maken..pfff
Ik ben er nog steeds niet uit, toch begint het nu ik weer een nieuwe, betere baan heb weer te kriebelen.

PS
Mijn vriendin en ik zijn gewoon met z'n tweeën, nog geen kids.
Dus daar hoeven we ook geen kamer voor te gebruiken.Gewoon doen dan, kan het je aanraden om je eigen bios te maken. :P
Maar dan ben ik wel of de "computer-kamer", of me "dart-kamer" kwijt. :(

mark maris
14-03-2004, 21:24
(we gaan groter wonen!)

Nou, wij hebben sinds een jaar een vijf kamer woning... maar een kamer missen om een bios ervan te maken..pfff
Ik ben er nog steeds niet uit, toch begint het nu ik weer een nieuwe, betere baan heb weer te kriebelen.

PS
Mijn vriendin en ik zijn gewoon met z'n tweeën, nog geen kids.
Dus daar hoeven we ook geen kamer voor te gebruiken.Gewoon doen dan, kan het je aanraden om je eigen bios te maken. :P
Maar dan ben ik wel of de "computer-kamer", of me "dart-kamer" kwijt. :(

dan zet je je pc ook in je bios en hang je je dartbord er ook op
ben je in een keer klaar :wink:

Johan van den D.
15-03-2004, 16:52
Maar dan ben ik wel of de "computer-kamer", of me "dart-kamer" kwijt. :(Inderdaad gewoon samen voegen die twee en een riante bios maken :roll:

Acinony
15-03-2004, 19:26
Maar dan ben ik wel of de "computer-kamer", of me "dart-kamer" kwijt. :(Inderdaad gewoon samen voegen die twee en een riante bios maken :roll:
Euh.. de kamers liggen aan de voorkant en de achterkant, dus samenvoegen is geen optie. En dan ben ik er twee kwijt !! :(

Ik ga er nog is goed over nadenken, want er zijn zat dingen die er bij komen kijken:
- tijd voor te verbouwen
- geld om te verbouwen
- dvdspeler voor in de bios
- versterker voor in de bios

Johan van den D.
15-03-2004, 22:28
[
Euh.. de kamers liggen aan de voorkant en de achterkant, dus samenvoegen is geen optie. En dan ben ik er twee kwijt !! :(Ik bedoelde dan ook gewoon dat dartbord in de kamer van de computer hangen, of andersom natuurlijk :roll:

Johan van den D.
15-03-2004, 22:33
[
Euh.. de kamers liggen aan de voorkant en de achterkant, dus samenvoegen is geen optie. En dan ben ik er twee kwijt !! :(Ik bedoelde dan ook gewoon dat dartbord in de kamer van de computer hangen, of andersom natuurlijk :roll:

Johan van den D.
15-03-2004, 22:38
[
Euh.. de kamers liggen aan de voorkant en de achterkant, dus samenvoegen is geen optie. En dan ben ik er twee kwijt !! :(Ik bedoelde dan ook gewoon dat dartbord in de kamer van de computer hangen, of andersom natuurlijk :roll:

Acinony
15-03-2004, 22:47
[
Euh.. de kamers liggen aan de voorkant en de achterkant, dus samenvoegen is geen optie. En dan ben ik er twee kwijt !! :(Ik bedoelde dan ook gewoon dat dartbord in de kamer van de computer hangen, of andersom natuurlijk :roll:
Moet ik drie !! dartborden in de computerkamer hangen ?? :lol:

Maar dat zal niet zo makkelijk gaan want de okey (plank voor de afstand) moet er ook liggen... ik ben veel te moeilijk. hehehe

Eerst maar is gaan sparen dan kijken hoe of wat. (y)

Johan van den D.
16-03-2004, 23:41
Moet ik drie !! dartborden in de computerkamer hangen ?? :lol:

Maar dat zal niet zo makkelijk gaan want de okey (plank voor de afstand) moet er ook liggen... ik ben veel te moeilijk. hehehe
3 dart borden ?? is er soms een ware competitie bij jouw in huis :shock:
Zelf mag ik ook graag darten overigens. :wink:

Acinony
16-03-2004, 23:51
Moet ik drie !! dartborden in de computerkamer hangen ?? :lol:

Maar dat zal niet zo makkelijk gaan want de okey (plank voor de afstand) moet er ook liggen... ik ben veel te moeilijk. hehehe
3 dart borden ?? is er soms een ware competitie bij jouw in huis :shock:
Zelf mag ik ook graag darten overigens. :wink:
Was eigenlijk een geintje, omdat er drie keer dezelfde reply stond. :lol:

Speel je recreatie of voor de bond ?

On topic: heb jij ook een eigen HT kamer ?

Johan van den D.
17-03-2004, 00:08
Was eigenlijk een geintje, omdat er drie keer dezelfde reply stond. :lol:LOL, had ik niet eens gezien dat er drie reply,s stonden.
Wat een zooitje joh :P


Speel je recreatie of voor de bond ?Recreatie.


On topic: heb jij ook een eigen HT kamer ?Jawel.
Heb de garage omgebouwd tot een ware bioscoop incl. CRT projector en schermbreedte van 2.22 meter (raar getal trouwens dat 2.22 maar hetzij zo).
Plafond is zwart eveneens de bovenste gedeelte van de wanden.
Het onderste gedeelte is blauw evenals het tapijt wat donker blauw is.
Kortom, heb dus een biosje van ruwweg 4x6 mtr.

Acinony
17-03-2004, 08:11
On topic: heb jij ook een eigen HT kamer ?Jawel.
Heb de garage omgebouwd tot een ware bioscoop incl. CRT projector en schermbreedte van 2.22 meter (raar getal trouwens dat 2.22 maar hetzij zo).
Plafond is zwart eveneens de bovenste gedeelte van de wanden.
Het onderste gedeelte is blauw evenals het tapijt wat donker blauw is.
Kortom, heb dus een biosje van ruwweg 4x6 mtr.
Ben jij nog tegen dingen aangelopen dat je zegt: dat moet je absoluut niet vergeten of let daar mee op ?
Iets wat je achteraf misschien anders gedaan had.

Erik Hagen
17-03-2004, 09:05
Kortom, heb dus een biosje van ruwweg 4x6 mtr.
:shock: Dat is anderhalf keer zo groot als de gemiddelde studentenkamer! ;)

f4b14n
17-03-2004, 17:12
Komt er ook nog een overzicht van alle gebruikte materialen en apparatuur?

Met info over waar het verkrijgbaar is.. Zou zeer handig zijn voor mensen die het willen (na)bouwen.
Zo ben ik bijvoorbeeld zeer benieuwd waar de quadri-pole speakers, waar ik die kan krijgen enzo.

Enne misschien kan je er een beroep van maken, homecinema bouwer.
Ik zou je dan namelijk zo bestellen om een kamer om te toveren naar een home cinemaatje. Mooi uurloontje en dan is iedereen tevreden!

Johan van den D.
17-03-2004, 17:36
Ben jij nog tegen dingen aangelopen dat je zegt: dat moet je absoluut niet vergeten of let daar mee op ?
Iets wat je achteraf misschien anders gedaan had.Tja, achteraf had ik het toch nog beter moeten isoleren.
In eerste instantie leek het voldoende maar het blijkt toch wat tegen te vallen.
Iets meer moeten doen dus.
Verder zaken als verlichting, dat heb ik als laatste aalgelegd maar had ik beter gelijk aan het begin van de bouw aan moeten denken ivm electra kabels en dergelijke.
De electra van de bios is wel geheel apart van alle overige electra van het huis.
Ander geval is de ventelatie van de ruimte, hiermee had ik gelijk een toe en afvoer moeten verzorgen voor de "hushbox" van de CTR projector.
Die box moet er overigens nog komen maar doordat ik die toe/afvoer ook nog moet maken laat die box ook op zich wachten.
Had vele malen gemakkelijker geweest als ik dat gelijk in het begin stadium had gedaan.
Geen onoverkomelijke dingen allemaal maar toch......

Verder is het gewoon belangrijk om in een goed verduisterde ruimte te zijn met donkere wanden, plafond en vloer.
Rondom het scherm hang zwarte stof wat strooilicht 100% absorbeerd en dat is ook zeker van grote invloed op je gehele belevenis.
Het komt ook wat je contrast ten goede.
Belangrijikste is gewoon van tevoren alles goed doordenken en op papier zetten.
Wanneer je het gehele plan klaar heb dan pas beginnen met de "bouw".

Later wanneer het geheel min of meer klaar is en je er al een aantal uren van genoten heb moet je ook zeker de acoustiek van de ruimte onder handen nemen.
Hierin is immers grote winst te behalen als het om het geluid gaat en ik zeg dat je dat pas moet doen nadat je al een tijdje films bekijkt omdat je dan precies weet wat je anders wilt hebben aan het geluid of waar gewoon de probleem punten liggen in zo,n ruimte.

Johan van den D.
17-03-2004, 17:39
Kortom, heb dus een biosje van ruwweg 4x6 mtr.
:shock: Dat is anderhalf keer zo groot als de gemiddelde studentenkamer! ;)En wellicht ook zoveel keer duurder dan een studenten kamer. :roll:
Het kost wat maar dan heb je dus ook wat la maar zeggen.
Het studenten leven kost duur maar een gezinsleven kost nog vele malen meer.
Kortom, niet klagen studentenhttp://techhelpers.net/e4u/drink/trink39.gif

Acinony
17-03-2004, 19:57
Ben jij nog tegen dingen aangelopen dat je zegt: dat moet je absoluut niet vergeten of let daar mee op ?
Iets wat je achteraf misschien anders gedaan had.Tja, achteraf <KNIP>
Kijk dit is waardevolle info ! (y)
Als ik een schema heb gemaakt laat ik jou er nog ff naar kijken.
( dit alles natuurlijk als ik eindelijk heb besloten om een bios te maken.) :D

Johan van den D.
17-03-2004, 23:29
Kijk dit is waardevolle info ! (y)Tja, het zijn wellicht dingen waar je niet in eerste instantie aan denk.


( dit alles natuurlijk als ik eindelijk heb besloten om een bios te maken.) :DKan het je zeker aan raden. :o

Roel Kickken
27-03-2004, 14:21
duurt het altijd langer als er een vervolg komt?
ik ben namelijk erg benieuwd naar het resultaat.

barbapapatje
07-04-2004, 10:35
Hoi,

wat kost z'n thuis bioscoop als je er bij mij eentje wil bouwen? Alles er op een aan?

groetjes

Johan van den D.
07-04-2004, 13:07
Hoi,

wat kost z'n thuis bioscoop als je er bij mij eentje wil bouwen? Alles er op een aan?

groetjesIs het niet leuker om zelf te doen :roll:

Mark Prinsen
20-04-2004, 20:44
KOst dat, ligt er aan wat je wilt, een mooie bioscoop met projector/versterker/speakers bouw ik voor 12.000 voor je. Maar dan heb je ook wat goeds :P

Johan van den D.
20-04-2004, 20:56
KOst dat, ligt er aan wat je wilt, een mooie bioscoop met projector/versterker/speakers bouw ik voor 12.000 voor je. Maar dan heb je ook wat goeds :P€12.000,- is dat incl. apparatuur, kabels, scherm, wand afwerking, geluids isolatie, tapijt op vloer, verlichting en noem maar op ? :P

PeterSpruijt
30-04-2004, 17:04
Wanneer komt het volgende deel van bios bouwen :cry:

Acinony
30-04-2004, 17:14
Wanneer komt het volgende deel van bios bouwen :cry:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... we zijn al lang aan het wachten. :roll:

proest
07-05-2004, 00:41
Hallo, Wanneer komt deel 4 nu?
Ik begin binnenkort ook met mijn bioscoop thuis, en hij word gelijk aan deze...dus ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

:)

movie sickness
23-05-2004, 10:14
ben zeer benieuwd hoe het eindresultaat wordt. ziet er allemaal goed gelikt uit

Reinbo
27-05-2004, 06:24
Waar blijft deel 4 en hoe zit dat met de geluisisiolatie. Ik wil zelf namelijk ook een bios bouwen in mijn nieuwe huis, maar heeft isoleren op deze wijze zin voor iemand in de kamer er naast ligt (terwijl je u-96 kijkt met het geluid flink hard) of helpt niets daar tegen? Ofterwel hoe goed is het resultaat?

liqued
03-06-2004, 12:58
Ik ben nu al geruimte tijd jullie site aan het checken voor deel 4, maar tot op heden nog geen succes. Komt deel 4 uberhaubt nog wel? Of hebben we dit project aan de kant geschoven?

Alexander de Mol
03-06-2004, 13:59
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dit project zeker niet aan de kant is geschoven maar dat momenteel een aantal andere zaken even voorrang genieten. Deel 4 staat echter nog wel degelijk op de agenda. Jullie geduld zal echter dus nog wel even op de proef worden gesteld.

Martin Stanneveld
16-08-2004, 17:56
Komt deel 4 er binnenkort aan? Of moeten we nog even geduld hebben?

Harry's HT
16-08-2004, 18:58
Komt deel 4 er binnenkort aan? Of moeten we nog even geduld hebben?Nog even geduld a.u.b. waarschijnlijk. Om onduidelijke redenen houden ze het vaag ...................................

http://smile.smilies.nl/448.gif

Eric van Ballegoie
17-08-2004, 10:16
Deel vier komt eraan!
Het probleem zat hem in de bioscoopstoelen: Ik heb er daar vijf van. Deze waren grijs met lichtblauwe bekleding. Nu past die kleur uiteraard niet bij de rest van de bioskamer, dus heb ik ze zwart geverfd en moesten ze opnieuw bekleed worden. Dat laatste heeft erg lang geduurd, maar is het afgelopen weekend toch eindelijk gebeurd. Het is nu dus een kwestie van de laatste foto's maken en het verhaal schrijven. Nog even geduld dus!

Lex van de Meeberg
27-08-2004, 21:02
Op zoek naar informatie over geluidsisolatie kwam ik hier terecht. Heel interessant allemaal.

Ik heb een vraag die al eerder door Pauwels Ludo werd gesteld, maar niet werd beantwoord: Waarom heb je de geluidsisolatie die je bij de vloer hebt toegepast ook niet voor de muren en het plafond gebruikt?

Je verwijst naar documentatie van de Nederlandse Stichting Geluidshinder. In de brochures die ik van ze heb, wordt een dubbele laag gipsplaten geadviseerd. Vandaar dat ik me aanvraag waarom je voor slechts een enkele laag hebt gekozen.

Verder lees ik in die brochures dat geluidsisolerende constructies buigslap moeten zijn en niet buigstijf. Daarom verbaas ik me over de volgende zin uit deel 1: "Het is belangrijk dat de muur zo min mogelijk buigt, een buigzame muur absorbeert lage tonen doordat de muur in trilling wordt gebracht, iets wat uiteraard niet de bedoeling is."

TornadoGo
09-11-2004, 20:13
Zou het al klaar zijn? :D

Cyberrocks
10-11-2004, 15:03
Zou het al klaar zijn? :D

Dat vraag ik mij dus ook af ? Waar blijft Deel 4 :D

Alexander de Mol
11-11-2004, 16:50
Dit weekend gaat het er i.v.m. de HCC Dagen (http://www.hardware.info/artikelen.php?id=120) zeker niet van komen. Maar ik ben er haast van overtuigd dat - bij genoeg enthousiasme in deze thread - het volgende achtergrondartikel wel eens deeltje 4 van het zelfbouwbioscoopproject zou kunnen zijn. ;)

misterfun
22-11-2004, 22:28
Eej ziet er echt waanzinnig uit tot dusver, zou het ook leuk vinden om dit bij mij te realiseren. Zou het mischien mogelijk zijn om alle kosten per onderdeel zeg maar aan te geven ?

PeterSpruijt
02-12-2004, 07:39
Ik nog steeds enthousiast... :roll:

*laat mar komen :lol: *

wagenveld
09-12-2004, 14:09
Het is wel bekend dat verbouwingen altijd enorm uitlopen, maar het is nu bijna een jaar! geleden dat de vorige update werd gepost. Volgens mij zijn we allemaal hoogst benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. 8)

Roel Kickken
16-12-2004, 10:02
hallo,
er is wel een paar ker gezegd: het volgende achtergrondartikel zou we eens deel 4 kunne zijn, en nog ook vaak genoeg nog heel eventjes geduld. maar waneer komt het nou??? ik ben zooooo niewsgierig. elke dag kijk ik wle eens of er mischien niet ene berricht bij is gekomen maar tevergeefs.
ik hoop dat het spoedig komt. want ik ben zo beniewd.

Eric van Ballegoie
17-12-2004, 14:50
De bouw van een thuisbioscoop (deel 4)
Een bioscoop in huis is de droom van velen, wij voerden het uit!

De laatste loodjes wegen het zwaarst. Dit laatste deel heeft dan ook even op zich laten wachten, maar na vier delen is de bioscoop dan ook écht klaar voor gebruik!

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=46)

Smooth-J
17-12-2004, 14:56
Wanneer heb je tijd om bij te beunen om dit bij mij te realiseren :wink: :wink:

Ziet er echt top uit (y)

Eric van Ballegoie
17-12-2004, 15:01
Jullie geduld is meer dan op de proef gesteld, waarvoor mijn excuses. Er kwam steeds weer iets tussen, maar het laatste deel staat nu dan eindelijk toch online:

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=46

Jaap22
17-12-2004, 15:09
Damn :shock: Prachtig gedaan! (y)

Seth__Gekko
17-12-2004, 15:38
Netjes gedaan!

JWCHeetebrij
17-12-2004, 15:44
Deel 4 van de verbouwing heeft lang op zich laten wachten maar het resultaat mag er zijn.

Veel plezier met je privébios.

Joost v.d. Ham
17-12-2004, 15:55
Ziet er erg mooi uit! (y)

Uitklappen dat bed, liggend kijken is helemaal fantastisch :mrgreen:

H.stadman
17-12-2004, 16:24
dat ziet er allemaal erg mooi uit. (y)

van harte. :wink:

R. Schaap
17-12-2004, 16:38
Hij heeft er al wat jaartjes plezier van en ik moet zeggen, in het echt is het nog veel mooier :D

Zo gaaf, ik wilde dat ik er ruimte voor had, maarja een studentenkamer volledig ombouwen tot bios vind ik een beetje overdreven. haha

Er zit wel een schrijffoutje in. Je hebt het op bladzijde drie over het FLE kanaal.....weird, dat kanaal ken ik niet :?:

[Reactie Alexander de Mol: Typo hersteld. Ps. Het was pagina 2. ;) ]

Roel Vrijman
17-12-2004, 18:31
Woooooot, dat ziet er erg mooi uit. Damn, ik moet maar eens groter gaan wonen. Mijn complimenten (y) http://sport.fok.nl/i/s/worshippy.gif

Albert Kostwinder
17-12-2004, 21:23
Ziet er netjes uit. :wink:

Nathan Strik
17-12-2004, 21:30
Woooooot, dat ziet er erg mooi uit. Damn, ik moet maar eens groter gaan wonen. Mijn complimenten (y) http://sport.fok.nl/i/s/worshippy.gif
Geloof me, Eric is niet extreem groot behuisd hoor. Alles wat je nodig hebt is de wil en de handigheid om zelf zoiets te klussen. (En een logeerkamer is ook wel handig ;))

Klasse trouwens dat nu het hele verhaal van begin tot eind te lezen is op de site. Ik heb de eer mogen hebben al enige malen "absolutely flabbergasted" in die ruimte te zitten en ik zou dit zeker aanraden aan iedereen die helemaal gek is van HT. Dit is de ultieme ervaring!

Quartje
18-12-2004, 12:47
Ziet er prachtig uit! Misschien een brutale vraag, maar aan wat voor investering moet ik denken (inrichting + apparatuur?)

Pascal Heister
18-12-2004, 18:42
mooi eindresultaat zeg :)
mijn complimenten, ooit zou ik dit zelf ook nog is willen maken

GeeMFrieK
18-12-2004, 19:27
Lol zeg, dat ziet er uit gelijk die kleine cinémazaal in de euroscoop in Lanaken. :D
Heel knap!

Mathieu Ghekiere
18-12-2004, 23:22
Ziet er prachtig uit! Misschien een brutale vraag, maar aan wat voor investering moet ik denken (inrichting + apparatuur?)

Vraag ik me eigenlijk ook af.
Heel mooi gedaan trouwens, en heel leuk dat jullie heel deze serie artikels hebben opgezet, heel leerzaam. Allezja, niet dat ik het zou kunnen, maar als ik ooit van mijn klungeligheid af zou geraken, en plots een handige zou worden, dan kan ik nog altijd opnieuw deze artikels bekijken :wink:
Proficiat!
(BTW: domme vraag waarschijnlijk, aangezien Nathan al zei dat dit 'de ultieme ervaring' was, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar een meer gedetailleerdere beschrijving van de ervaring. Iemand van de crew :? ?)

Roel Kickken
18-12-2004, 23:50
zeer mooi :D

goed idee van geluidsisolatie rond projector. zak bij mij 35mm bioscoopprojector weinig zin hebben :wink:

groet roel

R. Schaap
19-12-2004, 00:09
Een meer gedetailleerde beschrijving van de ervaring?

Dat kan ik je geven. Het is fantastisch om tussen het geluid te zitten en te kijken naar een puntgaaf en inmens groot beeld voor je neus. Het klinkt super en je waant je echt in een bioscoop. Maar dan zonder al die irritante bellende medebezoekers en gewoon met je eigen ding.

Echt geweldig!

Thijssie
19-12-2004, 16:05
Wow, het ziet er echt fantastisch uit en het zal ook adembenemd zijn om zo een dvd filmpje te kijken. klasse.

Mathieu Ghekiere
19-12-2004, 18:08
Een meer gedetailleerde beschrijving van de ervaring?

Dat kan ik je geven. Het is fantastisch om tussen het geluid te zitten en te kijken naar een puntgaaf en inmens groot beeld voor je neus. Het klinkt super en je waant je echt in een bioscoop. Maar dan zonder al die irritante bellende medebezoekers en gewoon met je eigen ding.

Echt geweldig!

Dankje :) Leuk om zoiets te horen.

Peter_spm
20-12-2004, 12:46
Ziet er eg indrukwekkend uit. Mooi gedaan.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er écht heel weinig geluid naar buiten de kamer komt. Dus als je elders in het huis bent (of bij de buren), hoeveel 'lastl' je hebt van bas trillingen en/of geluid.

Groet!

Eric van Ballegoie
20-12-2004, 12:54
Diepe bas met hoog volume hoor je nog altijd in de rest van het huis, daar is vrij weinig aan te doen. Maar midden en hogetonen worden uitstekend gedempt. Je kan in de bioskamer viool spelen en dan hoor je daar in de kamer ernaast helemaal niets van.

H.stadman
20-12-2004, 13:21
Diepe bas met hoog volume hoor je nog altijd in de rest van het huis, daar is vrij weinig aan te doen. Maar midden en hogetonen worden uitstekend gedempt. Je kan in de bioskamer viool spelen en dan hoor je daar in de kamer ernaast helemaal niets van.

eric,

je zou eventueel nog je sub op "spikes" kunnen zetten.
zo op je foto te zien staat de sub in contact met de vloer. spikes kunnen veel doen wat dat betreft. ook voor het weghalen van wat boemerigheid in je sub enz zijn ze uitstekend geschikt. :wink:

er zijn mensen die volgende doen:

een grote tuintegel op de grond, spikes op de sub.
dus, de sub met de spikes op de grote tuintegel zetten voor optimale bas en isolatie van geluid. nu gaat je lage tonen via het contact met de vloer alsnog door het hele huis. je kunt die tegel gewoon zwart verven. :wink:

Christiaan Sauer
20-12-2004, 13:22
En wat ook nog een mogelijkheid is:
De sub aan de tegel koppelen met hulp van spikes, en de tegel weer onkoppelen met de grond door er rubberen dempers tussen te plaatsen. Een beetje alla vibrapods zeg maar ;)

H.stadman
20-12-2004, 13:31
En wat ook nog een mogelijkheid is:
De sub aan de tegel koppelen met hulp van spikes, en de tegel weer onkoppelen met de grond door er rubberen dempers tussen te plaatsen. Een beetje alla vibrapods zeg maar ;)

dat wordt ook wel gedaan, inderdaad. :wink:

als je een sub kaal op de vloer zet, met name op een betonnen vloer, heb je toch altijd wat last van resonantie(terugkoppeling)in het laag. hierdoor klinkt het iets minder zuiver dan het zou kunnen. :wink:

Albert Kostwinder
20-12-2004, 18:27
Sorry, je kunt dempen tot je een meter rubber onder je sub hebt liggen een goede sub zul je altijd blijven horen en voelen. Dat is echt niet weg te werken of je moet in een bunker gaan wonen met minimaal 60 cm dikke wanden. :wink:

Marco van Knotsenburg
21-12-2004, 21:57
Mijn reactie: Way to go!

Reactie van mijn vrouw (weinig WAF): Waar je zin in hebt! :lol:

proest
23-12-2004, 12:37
Hallo,

Het resultaat is er wel naar hoor, het was het wachten waard.
Je hebt me hiermee erg geholpen en heb hier erg veel aan.
Bedankt en veel plezier met je HT

Groeten Patrick :D

Johan van den D.
23-12-2004, 12:54
Sorry, je kunt dempen tot je een meter rubber onder je sub hebt liggen een goede sub zul je altijd blijven horen en voelen. Dat is echt niet weg te werken of je moet in een bunker gaan wonen met minimaal 60 cm dikke wanden. :wink:Het echte sublaag is inderdaad niet tot nauwelijks tegen te houden.

Dave van Aken
23-12-2004, 14:05
Dit ziet er SUPER mooi uit. Ik ben ook eruuug benieuwd naar het kostenplaatje. Ik heb zelf een huis met lflink wat ruimte en ik wil ook zoiets als dit realiseren (mocht ik OOIT daar het geld voor hebben)

Eric van Ballegoie
23-12-2004, 14:16
Op zich vallen de kosten wel mee. De geluidsapparatuur is allemaal van betaalbaar niveau en de projector heb ik 2e hands voor een goede prijs kunnen krijg. Ik heb er een nieuwe blauwe buis voor moeten kopen omdat de oude erg slecht was, en inclusief nieuwe buis was ik voor de projector ongeveer 1300 Euro kwijt.
Het materiaal dat gebruikt is voor de kamer kostte bij elkaar ongeveer 1500 Euro.

Johan van den D.
23-12-2004, 14:35
Het materiaal dat gebruikt is voor de kamer kostte bij elkaar ongeveer 1500 Euro.En wanneer je weinig hoef te isoleren komen de kosten vele malen lager uit. :P

Frank79
24-12-2004, 17:53
Petje af!!!

Ettepet
26-12-2004, 16:41
Ziet er indrukwekkend uit, Eric! Komt er nog een ButtKicker bij?

Johan van den D.
26-12-2004, 17:49
Ziet er indrukwekkend uit, Eric! Komt er nog een ButtKicker bij?Sorry maar wanneer je buttkickers moet gebruiken doe je iets niet goed.
Het werkt overigens wel maar is bij gebruik van goede sub overbodig.
Zie het als een soort hulpmiddel bij gebrek aan beter.

Ettepet
26-12-2004, 23:00
Ziet er indrukwekkend uit, Eric! Komt er nog een ButtKicker bij?Sorry maar wanneer je buttkickers moet gebruiken doe je iets niet goed.
Het werkt overigens wel maar is bij gebruik van goede sub overbodig.
Grappig dan dat ik met mijn bescheiden subje (link (http://www.svsubwoofers.com/subs_pb12_ultra_2.htm)), gecallibreerd enz, alsnog overweeg een ButtKicker aan te schaffen, of twee... :roll:

Anthrax
26-12-2004, 23:26
merk je verschil met die noppenisolatie achter je fronts?

hoe is de klank-akoestiek veranderd daardoor?

heb je intussen al je sub op spikes gezet?
ik heb dezelfde sub ,en ben er zeert tevrede van ( zonder spikes)

Johan van den D.
27-12-2004, 08:53
Ziet er indrukwekkend uit, Eric! Komt er nog een ButtKicker bij?Sorry maar wanneer je buttkickers moet gebruiken doe je iets niet goed.
Het werkt overigens wel maar is bij gebruik van goede sub overbodig.
Grappig dan dat ik met mijn bescheiden subje (link (http://www.svsubwoofers.com/subs_pb12_ultra_2.htm)), gecallibreerd enz, alsnog overweeg een ButtKicker aan te schaffen, of twee... :roll:De SVS-en zijn mij bekend maar "verlaag" je aub niet tot buttkickers. (moet je uiteraard zelf weten natuurlijk :roll: )
Ik blijf helaas bij mijn eerdere mening omdat men ten alle tijden probeer (in deze hobby) om het geheel zo realistisch mogelijk te houden en daar horen deze dingen niet bij.
Maar nogmaals, ze doen hun werk goed als het je puur om dat effect gaat, dat zeker.
Wat is overigens de reden waarom je ze wel wilt gaan gebruiken, mis je nu iets in het geheel of gewoon simpelweg voor het extra (onnatuurlijke)effect.

flameburner
27-12-2004, 22:43
Op zich vallen de kosten wel mee. De geluidsapparatuur is allemaal van betaalbaar niveau en de projector heb ik 2e hands voor een goede prijs kunnen krijg. Ik heb er een nieuwe blauwe buis voor moeten kopen omdat de oude erg slecht was, en inclusief nieuwe buis was ik voor de projector ongeveer 1300 Euro kwijt.
Het materiaal dat gebruikt is voor de kamer kostte bij elkaar ongeveer 1500 Euro.

Ten eerste, gefeliciteerd, super mooi, je eigen thuisbios met alles erop en eraan.

maar de vraag. hoelang gaan die buizen mee, ik lees meestal bij projectoren zo'n 1200 branduren, maar bij zo'n grote projector hoelang gaan ze daar bij mee.

Johan van den D.
27-12-2004, 22:57
maar de vraag. hoelang gaan die buizen mee, ik lees meestal bij projectoren zo'n 1200 branduren, maar bij zo'n grote projector hoelang gaan ze daar bij mee.Bij een CRT projector (met die drie buizen dus) gaan de buizen meestal rond de 12.000 a 15.000 uur mee.
De projectors waar jij het over heb (lcd en dlp) gaan tegenwoordig ook gerust tot 6000 uur mee.
Teminste, die heb je erbij zitten en zodoende is een projector waarvan de lamp slechts 1200 uur meegaat aan de korte kant.
Daar staat tegenover dat de lamp dan meestal niet zo duur is.

Advance
30-12-2004, 21:20
En hoe is de beeldkwaliteit, van desze thuis biosscoop?
Beter dan TV, Zelfde als in bios?

Johan van den D.
30-12-2004, 21:49
En hoe is de beeldkwaliteit, van desze thuis biosscoop?
Beter dan TV, Zelfde als in bios?Over het algemeen zijn dit soort "prive bioscopen" beter als de publieke bioscopen.
Komt wellicht ook door de kleinere afmetingen wat het eenvoudiger maakt om het geluid te optimmaliseren en hetzelfde geld in feite voor het beeld.
Nu geld dit natuurlijk niet tot alle bioscopen. :wink:

X-MenFan
30-12-2004, 23:10
Ben ik nu de enige die het laatste deel wat "tegen vind vallen"?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg jaloers op je thuisbioscoop. Maar ik heb vanaf het begin zeer geinteresseerd meegelezen, en het begon allemaal zo ontzettend zorgvuldig. Over elk detail is nagedacht en alle slordigheden werden perfect weggewerkt.

En dan zie ik in het laatste deel losse luidsprekers, geluidsisolatiemateriaal en een paar versterkers los op de vloer gekwakt. Ik had minstens verwacht dat je dit ook allemaal netjes ging wegwerken, zodat je als "bezoeker" alleen het scherm zag! Was je het altijd al zo van plan of zat er uiteindelijk zoveel werk in dat je het welletjes vond?

Voor de beleving van de film maakt het natuurlijk niet uit, je gaat toch niet uitgebreid naar je speakers en apparatuur staren, maar juist omdat je in het begin alles zo mooi afwerkte verbaasde het me een beetje.

Martin Stanneveld
31-12-2004, 00:40
Ben ik nu de enige die het laatste deel wat "tegen vind vallen"?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg jaloers op je thuisbioscoop. Maar ik heb vanaf het begin zeer geinteresseerd meegelezen, en het begon allemaal zo ontzettend zorgvuldig. Over elk detail is nagedacht en alle slordigheden werden perfect weggewerkt.

En dan zie ik in het laatste deel losse luidsprekers, geluidsisolatiemateriaal en een paar versterkers los op de vloer gekwakt. Ik had minstens verwacht dat je dit ook allemaal netjes ging wegwerken, zodat je als "bezoeker" alleen het scherm zag! Was je het altijd al zo van plan of zat er uiteindelijk zoveel werk in dat je het welletjes vond?

Voor de beleving van de film maakt het natuurlijk niet uit, je gaat toch niet uitgebreid naar je speakers en apparatuur staren, maar juist omdat je in het begin alles zo mooi afwerkte verbaasde het me een beetje.

Je bent niet de enige :o Ik denk er net zo over. Het is net of het nog even snel afgeraffeld is.

Darkzor
01-01-2005, 11:16
Ik heb mij toch altijd het volgende afgevraagd:

Als arme student heb ik mij een half jaar geleden een epson TW10 aangeschaft samen met een thommydoek dat ik zorgvuldig heb opgespannen. Projector wordt aangestuurd door men pc. Het beeldformaat is bij vele films anders dus heb ik het witte oppervlak van men doek zo gemaakt dat de grootste afmetingen erin passen. Bij elke film heb ik dus nog wel delen doek die niet met beeld gevuld zijn. Nu met die CRT projectors zie ik dat het beeld altijd evengroot is? Wordt dit door de projector gedaan zodat elke film ongeacht het beeldformaat op dezelfde grootte verschijnt op het doek? Want wat doe je als je bvb de crappy 4:3 versie hebt liggen van American History X en je zit daar met een 16:9 scherm. Graag enige duidelijkheid hierover :?

Johan van den D.
01-01-2005, 17:51
Als arme student Studenten zijn minder arm dan ze denken en als je dat nu al wel zo vind dan staat je nog wat te wachten na je studententijd. :wink:


Nu met die CRT projectors zie ik dat het beeld altijd evengroot is?Dat is niet altijd zo.
Een 4:3 film wordt ook gewoon 4:3 en zodoende gebruik het niet het gehele doek.
In dit opzich is het niet anders dan op een tv zeg maar en zijn de verschillende formaten ook gewoon op het doek verschillend.

Darkzor
02-01-2005, 11:50
Bij bvb lotr zijn de menu's toch ook in een groter formaat dan de film zelf. Dus die zullen er voor een deel afvallen?

En bij 4:3 is de hoogte van het beeld toch groter dan bij 16:9 (hetgeen ik ervan gezien heb toch) en zal er bovenaan toch een deel van het beeld wegvallen?

En bij gewoon 16:9 heb je toch ook nog verschillende formaten. Bij sommige dvd's krijg je groter beeld dan bij andere? (1.85:1 en 2.35:1 bvb)

Johan van den D.
02-01-2005, 11:56
Bij bvb lotr zijn de menu's toch ook in een groter formaat dan de film zelf. Dus die zullen er voor een deel afvallen? Nee er valt niets van het beeld af.


En bij 4:3 is de hoogte van het beeld toch groter dan bij 16:9 (hetgeen ik ervan gezien heb toch) en zal er bovenaan toch een deel van het beeld wegvallen?Nee er valt ook hier niets van het beeld af.


En bij gewoon 16:9 heb je toch ook nog verschillende formaten. Bij sommige dvd's krijg je groter beeld dan bij andere?Ja maar dat geld voor alle formaten.
Kortom, met de verschillende formaten zal het scherm op verschillende manieren gevuld worden.
Echter je mis niets en er "valt" niets van het beeld weg.
Uiteraard zal bij bepaalde formaten niet het gehele scherm gevuld worden.
De bekende zwarte balken op je tv heb je ook bij projectie.

Eric van Ballegoie
02-01-2005, 18:44
.....

Voor de beleving van de film maakt het natuurlijk niet uit, je gaat toch niet uitgebreid naar je speakers en apparatuur staren, maar juist omdat je in het begin alles zo mooi afwerkte verbaasde het me een beetje.

Je bent niet de enige :o Ik denk er net zo over. Het is net of het nog even snel afgeraffeld is.

Neehoor... De kamer is overigens al ruim twee jaar klaar en alles is achter elkaar gedaan. De reden dat ik de luidsprekers niet ingebouwd heb in een kabinet is dat dat vrijwel onmogelijk te doen is zonder dat je problemen met het geluid krijgt. Luidsprekers hebben ruimte nodig naar de muren toe, hoe meer hoe beter. Als je ze back-ported bassreflex luidsprekers zoals de mijne in een kast gaat inbouwen dan krijg je erg veel problemen, en dat vond ik het niet waard. Wat betreft de versterkers: Deze wil ik tzt gaan upgraden dus heb ik ook die niet ingebouwd. De manier waarop allees nu opgesteld staat is precies zoals ik vanaf het begin in gedachten had.

Wat betreft het beeldformaat: Het is precies zoals j.vandendool zegt: Het scherm is 16:9 en alles valt binnen die maten. Bij 4:3 weergave (heb ik nog nooit gedaan eigenlijk) krijg je dus balken links en rechts en bij 2.35:1 (zoals LOTR) heb ik net als elke breedbeeld TV kleine balken boven en onder in het beeld. De menu's van LOTR zijn beeldvullend.

@Anthrax: De isolatie achter de frontluidsprekers zorgt er met name voor dat het geluid veel beter te plaatsen is, eigenlijk maakt je een groot deel van de voormuur op deze manier akoustisch-dood zodat je minder reflecties hebt. Ik heb hiervoor gekozen omdat de speakers (voor hun formaat) redelijke richt bij elkaar en bij de muren staan en het anders moeilijker wordt om de geluiden de localiseren omdat het een akoustische 'soep' wordt. ;)

mark9534
03-01-2005, 14:06
Hey Eric,

Het is een mooie HT geworden lekker strak en gewoon functioneel.

Toen ik de bouw van jou HT op ik dacht www.dvdzone.nl/kijkruimte zag was ik helemaal verkocht en wou ook zo'n beest van een machine hebben. Nu heb ik vorig jaar ook een 1272 gekocht en toen ook begonnen aan de bouw van een HT.

Het artikel heeft mij in inder geval geholpen met de bouw van een hushbox voor mijn 1272. De koffersluitingen werken erg makkelijk.

Veel plezier in je eigen bioscoopje, ik heb er in iedere geval bijna dagelijks plezier van. :D

ps. waarom gebruik je geen projectiedoek ?

Mark

Ghosty J
05-01-2005, 00:30
he ziet er toppie uit

alleen ik denk als je er zit met 7 man en je kijkt een leuk filmpje dat de temp heel snel zou oplopen... klopt dat ?

Nathan Strik
05-01-2005, 13:54
he ziet er toppie uit

alleen ik denk als je er zit met 7 man en je kijkt een leuk filmpje dat de temp heel snel zou oplopen... klopt dat ?
Eric heeft als ik het mij goed herinner een verrijdbare airco staan. ;)

(Die helaas niet in het zwart verkocht worden... hehe ;))

superman
14-08-2005, 16:20
8) Ziet er leuk uit. Alleen is het jammer dat die scherm gebogen is.

mark9534
14-08-2005, 20:38
Het scherm is niet gebogen. Dat komt door de manier van fotograferen.

Nathan Strik
15-08-2005, 12:26
Het scherm is niet gebogen. Dat komt door de manier van fotograferen.
Precies, Eric heeft een panoramische lens gebruikt bij die foto.

Superman had dit zelf ook kunnen uitvogelen, want de vloer en de speakers lijken ook gebogen en sinds wanneer bestaan er gebogen speakers? ;)

Gewoon lensvervorming dus.

Rimco de Rooij
07-09-2005, 16:00
@Erik,

Omdat ik zelf bezig ben met de planning van een HT bij mij thuis op zolder, heb ik een vraag aan je:

Welke versterker gebruik in samenwerking met je HTPC?

De speakers heb je in je verhaal genoemd, maar ik kon nergens het merk en specificatie van je versterker(s) vinden :oops:

nat15han
09-09-2007, 16:48
Ziet er mooi uit, zelfs op dit tijdstip van de dag ;). Waarbij mijn ogen bijna dicht aan het vallen zijn.
Even 2 the point: het ziet er dus heel mooi uit, en toch heb ik een vraagje: waarom voor rode vloerbedekking gegaan aan de muren? Laatst in Metropolis heb ik me werkelijk kapot zitten ergeren op sommige momenten aan de ontzettende refectie die de muren gaven. En die muren waren rood.
Hier in Vlissingen in cinecity (http://www.cinecity.nl) is er gekozen voor blauwe muren, en de reflectie daar is tot een minimum gedaald. Dat is eigenlijk het enige waar ik even mijn vraagtekens bij heb.
Voor de rest alleen maar complimenten (y)
heej ook uit zeeland ben laatst nog geweest in cine city, zeker een goeie bioscoop verder vind ik di project erg vet

wo2-freak
19-03-2008, 20:26
Mooie bioscoop! Mooi afgewerkt alle details zijn volgens mij wel beschreven in die 4 delen. In het begin (als je kijkt hoe de kamer er uit ziet voor het verbouwd wordt) dan denk ik en misschien de meeste wel: Dat wordt een super klein thuisbioscoop met kleine beeldscherm ofzo.
Maar eindresultaat bewijst het tegendeel :p

Netjes! Mooi! Prachtig! (6)

Reinbo
17-04-2012, 12:14
Mooi hoor, maar ik zit toch altijd liever op de bank dan in zo'n bios stoel.

socko
19-05-2012, 09:05
Gaaf gedaan. Dat rood zwart heeft wel wat.
Mijn kamer is nooit iets aan gedaan en is nog creme wit tegen geel aan haha
En een airco moet ik ook nog eens aanschaffen.

UJKDHFD
24-07-2012, 03:08
Damn Prachtig gedaan!
__________________

Sonnenbrille Sport (http://www.carrerasonnenbrille.com)

Steve Muller
05-09-2012, 22:30
Maar hoe ziet het er na 8 jaar uit met de nieuwere technieken?

UpLiving
15-07-2022, 12:09
Veel tijd besteed aan de ruimte zo te zien! Qua apparatuur kan je bij ons gemakkelijk een set samenstellen. Een betaalbare thuisbioscoop in 1 keer bezorgt en alles werkt samen met elkaar. Geen gezeur dus over of dit wel daar in aansluit. https://uplivinggoods.com/