PDA

Bekijk de volledige versie : The Weather Man



Jeroen C
18-12-2004, 22:00
The Weather Man, de nieuwe film met Nicolas Cage, geregisseerd door Gore Verbinski (The Mexican, The Ring, Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl)

Official Site (http://www.weathermanmovie.com/)

Trailer (http://www.apple.com/trailers/paramount/the_weather_man/)

http://movies.apple.com/trailers/paramount/the_weather_man/images/TWM_trailer_01.jpg

Plot: Dave Spritz (Nic Cage), aTV weatherman in Chicago, gets a gig on a big morning show in New York City, and while his career takes off, he finds that his relationship with his ex-wife (Hope Davis) and his kids flounders. He then turns to his father (Michael Caine), a successful novelist, for advice on how to get life in order.

Sneaker
26-01-2005, 16:01
Net de trailer gezien en dat zag er goed uit. Lijkt me een leuke combi van comedy en drama met natuurlijk Nicolas Cage. Ben benieuwd.

Mathieu Ghekiere
26-01-2005, 17:51
Aanvankelijk heb ik niet zo veel zin om dit te zien, ziet er nogal erg cliché uit, en de grappen zagen er ook niet bijster origineel uit.
Reden om hem bv eens te huren zou wel Nicolas Cage zijn, een van mijn favorietjes. Ik zie de man gewoon graag bezig.

Z-Man
28-01-2005, 20:40
Gore Verbinski is goed bezig in Hollywood. Hij probeert tenminste elke keer een ander genre. Van The Ring naar Pirates Of The Caribbean naar The Weather Man (die er leuk uitziet). Goed bezig. Net als Nicolas Cage trouwens die serieuze films met popcornfilms afwisselt (alhoewel niet altijd even goed). Al met al leuke combinatie.

Snake-NL
02-03-2006, 21:44
heb hem net dus in de sneak gehad. Nou ik vond het dus helemaal niks. Humor was van een zeer slecht niveau. veel scene's die nergens over gingen dat je echt zo dacht van, waarom hebben ze dit erin gedaan.

Deze wil ik dus zeker niet op dvd hebben. Zou hem niet eens willen huren.

hollywood star
04-03-2006, 17:13
Ik heb de trailer gezien en dat zag er goed uit vind ik.
En ik hoop ook dat de film goed is :wink:

intexor
04-03-2006, 20:26
de trailer ziet er een beetje flauw uit, maar deze ga ik ook later wel eens huren om te kijken of het iets voorstelt. Nic Cage heeft er bij mij al vaker voor gezorgd dat ik een middelmatige film toch best goed vond.

Dennis Oosterhuis
04-03-2006, 20:58
De trailer ziet er toch aardig uit, ik ben wel benieuwd. Nicholas Cage is ook een acteur die ik graag zie en Gore Verbinski is gewoon een goede regisseur die idd durft te wisselen tussen verschillende genre's.

Dennis Kuijper
11-05-2006, 21:47
Een film waar ik op voorhand weinig over wist behalve dan dat Cage erin speelde en dat het over een weerman met z,n problemen ging.De feeling van de film deed met erg denken aan Leaving Las Vegas waar Cage ook in speelde en ook nu weer een dijk van een rol neerzet wat ook gezegd kan worden van de rol van Caine.de mooiste scene tussen hun vond ik [spoiler:ba23bbab7a]in die auto tijdens dat Seger nummer[/spoiler:ba23bbab7a]De personages worden verder goed uitgewerkt en ogen erg realistisch zodat je ook echt mee leeft met ze,en ondanks alle tragiek is er zo af en toe ook tijd voor een lach.Een film die misschien beter wordt na meerdere kijkbeurten voor nu geef ik hem een 7.5/10

Ramon van Dam
15-05-2006, 17:05
Gisteren gekeken en hij was beter dan ik had verwacht! Ik weet het, je moet niet op reviews afgaan, maar er zijn enkele reviewers die wel zo'n beetje dezelfde smaak hebben als ik en daar kreeg hij steevast 2 of 3 sterren van. Ik vond het een heerlijk verhaal met goede humor en erg goed acteerwerk, dik 4 sterren!

mjlfadriaans
07-08-2006, 13:20
Gister gezien .... is volgens mij niet een film voor 't grote publiek. Ik vond 'm wel iets hebben eigenlijk, wel een trage film, maar dat had zijn charmes en hoorde er ook juist weer bij.

Ook de dialogen vond ik erg interessant, vaak erg simpel, maar daarom juist weer tegen 't komische aan. "It's wind .... blows all over the place", fantastisch droog moment!

godofgamblers
07-08-2006, 14:57
Heb hem ook gezien en ik vond hem wel goed.
Cage speelt die gast fantastisch.
Als je van aktie houd moet je hem skippen, maar mensen die van goede films houden zullen hem cool vinden.

Simon

SKMbeat
25-02-2007, 21:39
Mooie film!
Niet geschikt voor kijkers die zin hebben in kant-en-klare-actie, een makkelijk verhaal of een portie feel-good,maar meer een film die je laat spiegelen met je eigen leven.
Een van de mooiste acteerscènes van de afgelopen jaar vind ik die van Michale Caine aan het einde van de film tussen hem en Nicholas Cage in de auto (Bob Seger: Like A Rock).Ook al is-ie kort,maar zo solide en overtuigend.
Het is zeker een film met humor en behoorlijk wat zelfs, alleen subtiel verborgen,maar geeft de film het juiste evenwicht met de onderliggende melancholie.
Verder mooi camerawerk en goed gebruik van kleuren in diverse scenes.
Prima film dus voor een rustige winteravond.