PDA

Bekijk de volledige versie : Corner's Cinema



Hoekie
20-12-2004, 15:23
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22039.msg310720#msg310720

Hier dan eindelijk foto's van mijn home theater.
Her en der zal er nog wel wat veranderen.
Afgelopen zaterdag was de opening (officieel met champagne) en de LOTR marathon.
12 uur was de opening om 12:30 uur zijn we gestart met de marathon.
Rond 01:30 uur rolde de aftiteling van ROTK over het scherm.
Al met al een geslaagde dag! Iedereen heeft het vol gehouden.
Ik moet zeggen het is goed te doen, mits je tussen door even een half uurtje pauze neemt voor de benen te strekken en wat te eten.

Heb je op of aanmerkingen/verbeteringen dan hoor ik het graag!

Groet,
Hoekie

rene0987
20-12-2004, 20:45
wat een gigantische mooie HT heb jij zeg. (y) :o
4 van die monsters om je heen zal wel geweldig klinken denk ik.

ik kan hier helaas alleen maar van dromen maar meschien ooit in een verre toekomst

ik ben wel een beetje heelerg jaloers op jou :twisted:

veel plezier er in ieder geval mee :o :P

R Klemkerk
20-12-2004, 21:33
ik had al gereageerd op je setje @ htforum :)

Joost v.d. Ham
20-12-2004, 21:40
Ziet er zeker mooi uit (y)

ik zou alleen een lekkere comfortabele bank neerzetten in plaats van wat bioscoopstoelen, dat vind ik toch wel het voordeel van thuis-bios ;)

mradem
20-12-2004, 21:51
Mooi set :) .

Johan van den D.
20-12-2004, 21:58
Mooie tafel, fijne speakers, mooie stoelen,leuke projector en overige apparatuur en dus een prachtige ht.
Echter ook wat kleine mindere punten die je moet zien als opbouwende kritiek. (waar je je overigens niets van aan hoef/moet trekken).
Het scherm hangt inderdaad ietwat hoog zoals men al zei, althans voor zover ik het van de foto kan inschatten.
Iets lager zal het kijkcomfor zeker verhogen.
Dan de stoelen, het zijn de mooiste die ik tot nu toe heb gezien maar ene lekkere 2½ zits bank zal zeker lekkerder zitten wanneer je er langere tijd op moet doorbrengen.
Maar nogmaals, voor zover ik kan zien zijn het de mooiste die ik ooit gezien heb. (zijn ze opnieuw bekleed?)
Dan de rear speakers, deze staan naar mijn idee iets te dicht bij de stoelen lijkt.
Je heb nog wat speling om ze meer afstand te geven, heb je dit al geprobeerd of is deze opstelling gewoon het beste.

Dit waren gewoon wat kleine zeurderige puntjes maar het gehele is super en je kunt er terecht trots op zijn, absoluut.
Klasse (y)

MielC
21-12-2004, 07:32
Na een lange dag LOTR EE-marathon afgelopen zaterdag kan ik vertellen dat het een groot genot was om deze films (als officiele opening van Corner's Cinema) op deze HT-set te bekijken!!!
Een dijk van een scherm en qua geluid een topper.

Wat betreft de hoogte van het scherm, ik heb op geen enkel moment last gehad van nek, hoofd oid. dus dit valt wel mee.

Laat de volgende marathon maar komen :D

Corner's Cinema Rulezz :D :D

Hoekie
21-12-2004, 08:28
wat een gigantische mooie HT heb jij zeg. (y) :o
4 van die monsters om je heen zal wel geweldig klinken denk ik.

ik kan hier helaas alleen maar van dromen maar meschien ooit in een verre toekomst

ik ben wel een beetje heelerg jaloers op jou :twisted:

veel plezier er in ieder geval mee :o :P

Thx! dat gaat zeker lukken.... :wink:

Hoekie
21-12-2004, 08:29
ik had al gereageerd op je setje @ htforum :)

Gezien, thx!

Hoekie
21-12-2004, 08:33
Ziet er zeker mooi uit (y)

ik zou alleen een lekkere comfortabele bank neerzetten in plaats van wat bioscoopstoelen, dat vind ik toch wel het voordeel van thuis-bios ;)
Thx! ja was een optie... maar ik vind (nu) in een HT horen bioscoopstoelen en ik moet echt zeggen deze zitten fantastisch... ook na 10,5 uur LOTR :wink:

gr. Hoekie

Hoekie
21-12-2004, 08:43
Echter ook wat kleine mindere punten die je moet zien als opbouwende kritiek. (waar je je overigens niets van aan hoef/moet trekken).
Het scherm hangt inderdaad ietwat hoog zoals men al zei, althans voor zover ik het van de foto kan inschatten.
Iets lager zal het kijkcomfor zeker verhogen.
Dan de stoelen, het zijn de mooiste die ik tot nu toe heb gezien maar ene lekkere 2½ zits bank zal zeker lekkerder zitten wanneer je er langere tijd op moet doorbrengen.
Maar nogmaals, voor zover ik kan zien zijn het de mooiste die ik ooit gezien heb. (zijn ze opnieuw bekleed?)
Dan de rear speakers, deze staan naar mijn idee iets te dicht bij de stoelen lijkt.
Je heb nog wat speling om ze meer afstand te geven, heb je dit al geprobeerd of is deze opstelling gewoon het beste.

Dit waren gewoon wat kleine zeurderige puntjes maar het gehele is super en je kunt er terecht trots op zijn, absoluut.
Klasse (y)

Thx! Tuurlijk zie ik dit als opbouwende kritiek.
Vandaar mijn melding... heb je verbeteringen/opmerkingen hoor ik ze graag. :wink:
Op htforum kreeg ik ook de vraag betreffende het doek of die te hoog hangt.
Zoals je kunt lezen in het bericht van MielC (die heeft er tenslotte ook 10,5 uur naar zitten kijken) vinden/vonden wij het niet storend.
Het doek hangt 1,13 cm van de grond en dat is nog steeds binnen de HT marge van 90 - 125 cm
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het doek 1 stand lager misschien prettiger kijkt maar dan moet de beamer ook ruim 20 cm lager komen en dan zit je precies op het punt dat ik mijn kop ga stoten en dat is niet de bedoeling.
Een ander punt is wanneer het doek lager hangt en ik wil deze weer inrollen ik vlak boven de center loop te kloten... ook niet handig.
Wie weet wanneer ik ooit een andere beamer aanschaf (tw200h) ik het doek lager ga hangen. De beamer kan dan aan de huidige constructie komen en met lensshift naar beneden projecteren. De beamer hoeft dan niet met de hart van de lens precies op de hoogte van het doek te hangen.
Maar wel een goed punt
Wat bedoel je precies met de rears ? Bedoel je dat ze meer naar links en rechts moeten ?

Groet,
Hoekie

basset
21-12-2004, 08:46
Mooie spulletjes hoor! Rotel is kwa geluid al mooi, maar gewoon om te zien is het ook niet lelijk. (net geen parasound (om te zien dan he), maar wel errug mooi)

Gefeliciteerd met je bios. Mn vrouw zou me vermoorden als ik de kamer zo zou inrichten :P En mn dochtertje zou hem slopen :roll:

Hoekie
21-12-2004, 08:47
Na een lange dag LOTR EE-marathon afgelopen zaterdag kan ik vertellen dat het een groot genot was om deze films (als officiele opening van Corner's Cinema) op deze HT-set te bekijken!!!
Een dijk van een scherm en qua geluid een topper.

Wat betreft de hoogte van het scherm, ik heb op geen enkel moment last gehad van nek, hoofd oid. dus dit valt wel mee.

Laat de volgende marathon maar komen :D

Corner's Cinema Rulezz :D :D

Hey Miel! Was top he ?! haha Corner's Cinema Rulezzzzzzzz
Heb jij al foto's gezien van Robin of Nix ?
Hey Xin.... waar blijven de foto's ?? Dan kunnen we ze ff posten hier.

Gr. Hoekie

Edgar Smit
21-12-2004, 09:01
Gaaf!!
Geen last van je buren? :wink:
zal wel lekker klinken, en ook bijzonder mooie stoelen.

Hoekie
21-12-2004, 09:11
Gaaf!!
Geen last van je buren? :wink:
zal wel lekker klinken, en ook bijzonder mooie stoelen.

Gisteren ff de buren uitgenodigd... ze waren onder de indruk!
Hebben afgelopen zaterdag niets gehoord... beter!!! :wink:

Johan van den D.
21-12-2004, 11:52
Wat bedoel je precies met de rears ? Bedoel je dat ze meer naar links en rechts moeten ?
Ik bedoel dat wanneer ze verder van de zitplaatsen afstaan, dit kan dus zowel naar links en rechts als naar achteren toe zijn, het geheel geluidsbeeld net iets fijner wordt.
Aan de andere kant moeten ze ook weer niet te dichtbij de muren staan.
Wellicht iets om eens te proberen op een rustige zondagmiddag. :roll: :wink:

Dan de hoogte van het scherm.
Ik had de hoogte inderdaad hoger ingeschat op de foto dan de waarde je jezelf opgeeft.
Desondanks denk ik persoonlijk dat iets lager (denk aan 10 tot 15 cm) net iets prettiger kijkt.
Dit geld teminste voor mezelf uit eigen ervaring.
Hoe dan ook, het blijft een schitterende woonkamer ht. :wink:

Hoekie
21-12-2004, 12:24
Hoe dan ook, het blijft een schitterende woonkamer ht. :wink:

Woonkamer HT ?
hmm... iets minder... :-)
Noem je het een woonkamer HT omdat er een paar kasten in staan ?
ff zonder dollen... dit is een tuinkamer :-)

Woonkamer (en open keuken) is op de 1e verdieping.

Gr. Hoekie

Johan van den D.
21-12-2004, 12:25
Hoe dan ook, het blijft een schitterende woonkamer ht. :wink:

Woonkamer HT ?
hmm... iets minder... :-)
Noem je het een woonkamer HT omdat er een paar kasten in staan ?
ff zonder dollen... dit is een tuinkamer :-)

Woonkamer (en open keuken) is op de 1e verdieping.

Gr. HoekieHaha ik heb niets gezegd. :oops:

El-Jorge
21-12-2004, 13:00
Hoe dan ook, het blijft een schitterende woonkamer ht. :wink:

Woonkamer HT ?
hmm... iets minder... :-)
Noem je het een woonkamer HT omdat er een paar kasten in staan ?
ff zonder dollen... dit is een tuinkamer :-)

Woonkamer (en open keuken) is op de 1e verdieping.

Gr. Hoekie

relax.... zo'n huis moet ik ook hebben..... hmmm eerst maar eens met een huis beginnen dan ipv een kamer :(

basset
21-12-2004, 13:41
Hoe dan ook, het blijft een schitterende woonkamer ht. :wink:

Woonkamer HT ?
hmm... iets minder... :-)
Noem je het een woonkamer HT omdat er een paar kasten in staan ?
ff zonder dollen... dit is een tuinkamer :-)

Woonkamer (en open

Relax!

Onze "tuinkamer" is maar iets meer dan 2 meter hoog en dan zitten de balken van de vloer er ook nog onder. Ik moet mn stappen zo uitkienen dat ik net de balken met mn kop niet raak :D

Xin
21-12-2004, 19:12
He Hoekie,

Zaterdag was top. Heb je een mail gestuurd. Wat dacht je van een Matrix , Terminator, Godfather of Indy marathon. Helaas houd je niet van Star Wars.
Maar dat kunnen ook wel zonder je kijken natuurlijk.

Groeten Xin.

Hoekie
22-12-2004, 07:53
He Hoekie,

Zaterdag was top. Heb je een mail gestuurd. Wat dacht je van een Matrix , Terminator, Godfather of Indy marathon. Helaas houd je niet van Star Wars.
Maar dat kunnen ook wel zonder je kijken natuurlijk.

Groeten Xin.

Zeker!
We gaan voor de Terminator!
Hier wat foto's van de opening.
Xin, ik heb hier nog een tiesto liggen voor je!

Groet,
Hoekie

http://members.lycos.nl/hoekstraalex/0250%2001.JPG

http://members.lycos.nl/hoekstraalex/0250%2002.JPG

http://members.lycos.nl/hoekstraalex/0250%2003.JPG

http://members.lycos.nl/hoekstraalex/0250%2005.JPG

http://members.lycos.nl/hoekstraalex/0250%2006.JPG

Xin
28-12-2004, 18:42
Hoekie,

Ik heb je een email gestuurd zodat je een gmail account kan aanmaken met een mailbox van 1Gb. Handig voor de foto's.

Xin

Johan van den D.
28-12-2004, 19:33
Eerlijk is eerlijk, het ziet er zeer gezellig uit in ieder geval en zodoende zal het opzich al een sucses geweest zijn. :bier:

Hoekie
28-12-2004, 20:52
Eerlijk is eerlijk, het ziet er zeer gezellig uit in ieder geval en zodoende zal het opzich al een sucses geweest zijn. :bier:

Wist niet dat El... jou HT was. ff bekeken net... maar euh jij mag ook niet klagen!
Ziet er top uit.
Gr. Hoekie

Johan van den D.
28-12-2004, 21:03
Eerlijk is eerlijk, het ziet er zeer gezellig uit in ieder geval en zodoende zal het opzich al een sucses geweest zijn. :bier:

Wist niet dat El... jou HT was. ff bekeken net... maar euh jij mag ook niet klagen!
Ziet er top uit.
Gr. HoekieDank je, klagen doe ik nog wel een beetje hoor.
Wil namelijk al een tijd de speakers upgraden alleen de €€ werken niet echt mee.
De speakers die ik nu heb zijn niet slecht voor dit soort maar ik mis het grootse geluid van de speakers uit jouw soort klasse maargoed, alles op z,n tijd. :P