PDA

Bekijk de volledige versie : Keuze H/K en Onkyo



Andry
21-12-2004, 08:18
Hallo

Ik ben nieuw hier op het forum maar niet nieuw in het HT gebied.
Nu heb ik problemen met mijn reciver Onkyo ... 500 ( de oudere )
en nu wil ik hem weer terug brengen naar de winkel omdat er nog
gerantie op zit.
Nu is mijn vraag als ik hem kan inruilen of mijn geld terug krijg, welke
reciver ik nu moet kopen. Weer een Onkyo ? of een H/K want die vind ik
ook mooi, maar hoe is het geluid vergelijk baar met Onkyo.
Ik kijk nog met goedkope luidsprekers en een goedkope DVD speler,
maar ik wou graag weten wat jullie reacties zijn over de H/K vs. Onkyo.

M.v.g.

Andry

Mariusz
21-12-2004, 08:41
Ik betwijfel of ze zo makkelijk zijn met het ruilen van een receiver :(
Mocht het je lukken dan kun je zeker ook eens naar HK kijken, of Denon, Marantz, Yamaha etc. HK heeft over het algemeen een neutraal en krachtig geluid (iets minder fel dan Onkyo denk ik). Als je echt alles uit een receiver wilt halen dan moet je wel betere speakers kopen. Luisteren moet uitkomst brengen. Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum maar eens want er zijn veel threads te vinden waarin diverse receivers vergeleken worden.

basset
21-12-2004, 08:51
Ik ben zeer tevreden over mijn HK receiver. Wat minder over de DVD speler.

Het nadeel van HK is dat het er uit ziet als een kerstboom. (In dat opzicht heb ik er een beetje spijt van dat ik indertijd geen Marantz gekocht heb. In die prijsklasses zijn het meer de speakers die het geluid bepalen dan de versterker vind ik. Ik hoor afgezien van het beetje extra punch namelijk weinig verschil tussen mijn 3550 en de Pioneer 809 (of 906) weet ik niet meer die ik hiervoor had.

Maar idd Denon, Marantz, Yamaha en ook Pioneer maken hele mooie receivers. Gewoon kijken wat je mooi vind ff luisteren en kopen maar. Hoewel ik niet weet of het echt veel zal schelen met je Onkyo.

Spidey
21-12-2004, 09:28
Toen jij die receiver kocht was je er toch tevreden over en jij wist toch wat je aanschafte? (hoop ik) Ik sta er gewoon een beetje van te kijken dat mensen die een defect product hebben gelijk maar denken dat ze hun geld terug kunnen krijgen.. Je koopt toch iets omdat jij het product goed vind, en als het stuk gaat dat je recht hebt op vervanging? Beetje rare gedachtengang.

Trotse bezitter van een Onkyo set.

Johan van den D.
21-12-2004, 12:05
Weer een Onkyo ? of een H/K want die vind ik
ook mooiVan deze twee merken zal ik zeker voor de Harman/Kardon gaan.
Ze geven over het algemeen meer details weer dan Onkyo en het lijkt wat realistischer.
Maar alles hangt af van je gebruikte speakers en dergelijk want die bepalen uiteindelijk voor het grootste gedeelte de kwaliteit van het geluid.

Andry
21-12-2004, 14:06
Ik zie het wel ,
Ik heb de reciver bij Polectro gekocht. Ze zeiden dat ze de onkyo nog hadden, maar wat ik zag dat ik het Show model kreeg en toch de volle prijs moest betalen. Ik heb geen zin in gezeur bij polectro , maar dit kan echt niet vind ik. Of geld terug want die is al de derde keer dat de reciver terug gaat voor reparatie, of een andere reciver.
De voorgaande keren zeiden ze : Jah we kijken hem goed na hoor, er zijn gean mankementen. Nou als dat weer zo is , dan trek ik de verkoper mee naar mijn huis , en luisteren ze lekker zelf maar.
Ik heb de reciver ook al gereset maar dit helpt niet .

M.v.g.

Andry SappeĀ“

basset
21-12-2004, 14:21
Ik zie het wel ,
Ik heb de reciver bij Polectro gekocht. Ze zeiden dat ze de onkyo nog hadden, maar wat ik zag dat ik het Show model kreeg en toch de volle prijs moest betalen. Ik heb geen zin in gezeur bij polectro , maar dit kan echt niet vind ik. Of geld terug want die is al de derde keer dat de reciver terug gaat voor reparatie, of een andere reciver.
De voorgaande keren zeiden ze : Jah we kijken hem goed na hoor, er zijn gean mankementen. Nou als dat weer zo is , dan trek ik de verkoper mee naar mijn huis , en luisteren ze lekker zelf maar.
Ik heb de reciver ook al gereset maar dit helpt niet .

M.v.g.

Andry SappeĀ“

Volgens mij mag je na 3 keer een nieuw of vervangend apparaat eisen omdat het product geen vertrouwen meer kan geven. Uit coulance mag dat zoiezo wel, want jij rijd je helemaal de pleuris met dat ding.....Om nog maar niet te spreken over het heen en weer gerij. Geld terug zal niet gebeuren, maar je mag om een vervangende vragen.

Johan van den D.
21-12-2004, 17:01
Ik heb de reciver bij Polectro gekocht. Het zeg weer eens genoeg over dit soort zaken. :?

Andry
21-12-2004, 19:16
NOu dan zullen we dat wel eens proberen.
Want ik heb er helemaal geen doos bij gekregen,
en mijn s-video aansluiting is ook kapot of hoe het ook
heet.