PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn ht'tje...



Albert Kostwinder
21-12-2004, 19:52
Dit is mijn bescheiden ht:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24534.0

Hier kun je mij regelmatig vinden. Is het een woonkamer of ht. Ik en kinderen zien het als ht woonkamer, mijn vrouw als woonkamer met ht... :roll: :wink:

Frank Gozeling
21-12-2004, 19:56
Ziet er fraai uit. Wat zijn dat trouwens voor surround boxen (dipool type?), en staan ze niet te dicht bij elkaar (geen kritiek, maar ter lering en vermaak).

Albert Kostwinder
21-12-2004, 19:57
Ziet er fraai uit. Wat zijn dat trouwens voor surround boxen (dipool type?), en staan ze niet te dicht bij elkaar (geen kritiek, maar ter lering en vermaak).

Nee hoor, op de foto lijkt dat zo maar er zit bijna 2.5 meter tussen hoor. (het lijkt een 2 persoons bank maar het is een 4 persoons). Het zijn inderdaad dipool luidsprekers van Mission en hangen echt perfect. Alsof ze meters achter je staan. :wink:

Christiaan Sauer
21-12-2004, 19:59
Ziet er erg netjes uit inderdaad :)
Vooral je frontstage ziet er erg gelikt uit ;)

Albert Kostwinder
21-12-2004, 20:02
Ziet er erg netjes uit inderdaad :)
Vooral je frontstage ziet er erg gelikt uit ;)

Onderschat die kleine rears niet hoor. Dipools geven veel extra waarde. :wink:

Edgar Smit
22-12-2004, 09:48
ik wordt hier zo moe van, al die mensen die hen HT ruimtes showen, waarom nou toch?


IK WIL OOK MAAR IK HEB GEEN RUIMTE, IK WORD HIER ZO JALOERS VAN!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry:

Gaaf hoor, ziet er echt als een gave filmkamer uit om echt te genieten.

Johan van den D.
22-12-2004, 10:01
Ziet er erg netjes uit inderdaad :)
Vooral je frontstage ziet er erg gelikt uit ;)

Onderschat die kleine rears niet hoor. Dipools geven veel extra waarde. :wink:Dipools zijn inderdaad ideaal in bepaalde omstandigheden maar als de ruimte er is geef ik persoonlijk de voorkeur aan "normale" rearspeakers.
Maar in jouw situatie is het inderdaad ene goede uitkomst. :P

Johan van den D.
22-12-2004, 10:03
IK WIL OOK MAAR IK HEB GEEN RUIMTE, IK WORD HIER ZO JALOERS VAN!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: Je heb toch een woonkamer, daar zijn mogelijkheden zat om zoiets te realiseren.

Frank Gozeling
22-12-2004, 10:21
IK WIL OOK MAAR IK HEB GEEN RUIMTE, IK WORD HIER ZO JALOERS VAN!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: Je heb toch een woonkamer, daar zijn mogelijkheden zat om zoiets te realiseren.
Ik denk dat de woonkamer het probleem niet is, maar z'n vrouw. M.a.w. hij heeft een probleem met LWA (low wife acceptance). :twisted:

Johan van den D.
22-12-2004, 10:30
Ik denk dat de woonkamer het probleem niet is, maar z'n vrouw. M.a.w. hij heeft een probleem met LWA (low wife acceptance). :twisted:In dat geval moet ie eens uitgebreid met z,n vrouw gaan praten, wij mannen moeten niet alles pikken van die vrouwen en al helemaal niet als het om ht,s gaat. :x

Albert Kostwinder
22-12-2004, 10:56
Ziet er erg netjes uit inderdaad :)
Vooral je frontstage ziet er erg gelikt uit ;)

Onderschat die kleine rears niet hoor. Dipools geven veel extra waarde. :wink:Dipools zijn inderdaad ideaal in bepaalde omstandigheden maar als de ruimte er is geef ik persoonlijk de voorkeur aan "normale" rearspeakers.
Maar in jouw situatie is het inderdaad ene goede uitkomst. :P

Ik vind "normale" luidsprekers als rear veel te richtingsgevoelig. Dipools zijn niet te traceren en spreiden het geluid veel natuurlijker. Zelfs als ik 2 meter ruimte achter de bank zou hebben ging ik liever voor 4 x hoogwaardige dipools in een 7.1 opstelling. Ik heb al meerdere "normale" luidsprekers als rears gehad en zweer voortaan bij dipools. Mijn volgende worden dit zondermeer. Maar ja, dit is persoonlijk natuurlijk. :wink:

Albert Kostwinder
22-12-2004, 11:24
Ik heb op nog wat foto's die een indruk van de beeldkwaliteit geven erbij gepost..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24534.new;topicseen#new :wink:

Johan van den D.
22-12-2004, 11:30
Ik vind "normale" luidsprekers als rear veel te richtingsgevoelig. Dat is absoluut waar in tegenstelling tot dipols.

Dipools zijn niet te traceren en spreiden het geluid veel natuurlijker. Dat "natuurlijk" ben ik opzich niet geheel met je eens, althans in persoonlijk vind het juist wat onnatuurlijker overkomen.
Maar buiten dat, je heb grote kans dat ik terzijne tijd ook overstap op dipols ivm de ruimte in een zoals jij ook al aangaf, 7.1 opstelling want het werkt super natuurlijk. :wink:

Johan van den D.
22-12-2004, 11:35
Ik heb op nog wat foto's die een indruk van de beeldkwaliteit geven erbij gepost..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24534.new;topicseen#new :wink:
Hoe breed projecteer je precies Albert ?

Albert Kostwinder
22-12-2004, 11:37
Ik heb op nog wat foto's die een indruk van de beeldkwaliteit geven erbij gepost..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24534.new;topicseen#new :wink:
Hoe breed projecteer je precies Albert ?

Ik heb nu een kijkvlak van 203x114 cm. :wink:

Johan van den D.
22-12-2004, 11:39
Oke mooi en niet te klein dus.

A3aan
22-12-2004, 11:42
Izze mooi!

Zelf heb ik ook een hybride opstelling:
- standje 1: gewoon woonkamer met jofele stereo, TV in kast tegen de muur
- standje 2: TV beetje bijgedraaid maar nog in kast, geluid uit TV. fijn om op de bank liggend te kijken (zo kijk ik m'n meeste 'making off's e.d.)
- standje 3: tv verreden tot tegenover de bank. Geluid via HT. Prima sensatie voor de meeste films
- standje 4: scherm neerzetten tegenover de bank, geluid uit HT. Perfectoïde voor filmbeleving, b.v. voor LOTR.

@Edgar: X au toch eens met 't vrouwtje praten. Ten eerste hoef dat toch al geen ramp te zijn :wink: , ten tweede kun je vertellen wat je wensen zijn en wat je daarmee wilt bereiken om vervolgens samen tot compromissen te komen. Je zult vast nooit het budget krijgen dat je zou kunnen willen uitgeven en ook niet zo 100% de kamer kunnen inrichten. Maar wie weet welk werkbaar en prettig compromis jullie kunnen vinden. Neem bijvoorbeeld het volgende: vraag om bij de volgende verandering van kamerinrichting (I don't know why, maar vrouwen willen any now and then de kamerinrichting veranderen) rekening te houden met jouw wensen m.b.t. filmbeleving en met de hare qua vormgeving (zo kan er ook ruimte ontstaan voor grotere boxen bijvoorbeeld). Als de ruimte voor meer wordt gebruikt dan als biosje, dan ontkom je niet aan een of andere vorm van hybride. IMHO is daar prima mee te leven.

Trowuens, er zijn veel mannen die 'klagen' over een niet-begrijpende vrouw, zonder haar echt te betrekken in de wensen. Als je een vrouw meeneemt te luisteren bijvoorbeeld, heb je best kans dat je budget GROTER wordt ipv kleiner, dat zie ik vaak gebeuren. Verwacht niets van vandaag of morgen, luister ook naar haar (in de budget-discussie hebben vrouwen vaak wel behoorlijk gelijk als we eerlijk zijn), maar deel zeker je wensen etc.

verders: succes.

Albert Kostwinder
22-12-2004, 11:52
Oke mooi en niet te klein dus.

Groter moet je met een H30 ook niet gaan vind ik omdat 4 meter nu absoluut een minimum eis is als kijkafstand. Die is voor mij 4.5 meter. Omdat je altijd vooruit kijkt met je ht wordt mijn volgende scherm tussen de 220 en 240 cm breed. Dan wil ik wel een projector die als native 720p aan kan. :wink:

@a3aan

Het is inderdaad heel verstandig om je vrouw in het geheel mee te nemen. Al is ht niet haar hobby, als ze je beweegredenen begrijpt kan dat veelal lijden tot meer vrijheid en budget. In mijn geval is mijn vrouw erg meegaand en is het vaak zij die het financieel voor mij mogelijk maakt. De schat :oops: :wink:

EvdL
22-12-2004, 11:52
Mmmmmmmmmmmm, ik heb expres 4 maal mijn Hepta's gekocht. Mijn center hou ik nog even.
Ze staan ruim 1,5 meter achter me (de rears dan he). Het leek mij wel een goed idee om voor en achter dezelfde te doen.

R Klemkerk
22-12-2004, 11:59
Klasse man!

Ik vind jouw HT set erg gaaf om te zien. Wat zijn de specs van je setje eigenlijk., je maakt me best nieuwschierig!.

Als ik de ruimte had wist ik het ook wel :D

Johan van den D.
22-12-2004, 12:01
Het leek mij wel een goed idee om voor en achter dezelfde te doen.Dat is nog altijd het beste ja.

Albert Kostwinder
22-12-2004, 12:05
Klasse man!

Ik vind jouw HT set erg gaaf om te zien. Wat zijn de specs van je setje eigenlijk., je maakt me best nieuwschierig!.

Als ik de ruimte had wist ik het ook wel :D

Pioneer 908 THX ultra receiver
Pioneer 668 dvd speler via component
Projector Themescene h30
Beamax 10229 scherm 203x114 cm.
Panasonic Tau 32inch Breedbeeld.
Fronts Tannoy eyris 3 (37 - 45000)
Center Tannoy eyris center (50 - 45000)
Rears Mission Dipools
Rel 200E moeilijk te zien op foto maar verzwaard tot ca. 40 kilo.
Van den Hul 102 interlink
Van den Hul video interlink
Monster Cable referentie luidspreker kabel

:wink:

Johan van den D.
22-12-2004, 12:05
Omdat je altijd vooruit kijkt met je ht wordt mijn volgende scherm tussen de 220 en 240 cm breed. Dan wil ik wel een projector die als native 720p aan kan. :wink: Ikzelf projecteer 2.22 breed en zit op 3½ mtr afstand.
In mijn geval zal 2.40 wel kunnen maar vrees dat het misschien net iets "te" zal worden.
Weet niet hoe dat in jouw situatie is ?
Daarnaast kon ikzelf niet breder gaan omdat er ook nog speakers naast het scherm moeten, dat worden ooit vloerstaanders.

Ik denk dus dat je 2.40 echt als maximum moet aanhouden (geld voor de meeste situaties op de uitzonderingen na)
Dan blijft het plezierig kijken en behoud het beeld ook nog een fijne kwaliteit.

Albert Kostwinder
22-12-2004, 12:09
Omdat je altijd vooruit kijkt met je ht wordt mijn volgende scherm tussen de 220 en 240 cm breed. Dan wil ik wel een projector die als native 720p aan kan. :wink: Ikzelf projecteer 2.22 breed en zit op 3½ mtr afstand.
In mijn geval zal 2.40 wel kunnen maar vrees dat het misschien net iets "te" zal worden.
Weet niet hoe dat in jouw situatie is ?
Daarnaast kon ikzelf niet breder gaan omdat er ook nog speakers naast het scherm moeten, dat worden ooit vloerstaanders.

Ik denk dus dat je 2.40 echt als maximum moet aanhouden (geld voor de meeste situaties op de uitzonderingen na)
Dan blijft het plezierig kijken en behoud het beeld ook nog een fijne kwaliteit.

Ik heb ff gemeten en kan net een scherm van 230 breed nemen waar ik dan 3.5 meter vanaf kan gaan zitten zonder dat ik de kamer moet gaan verbouwen. Dan kan ik mijn fronts precies achter de hoek van het scherm zetten en kunnen de tweeters nog vrij stralen. Breder zou niet kunnen en zoals jezelf al aangeeft ook niet echt een optie. :wink:

Edgar Smit
22-12-2004, 14:21
Even voor alle duidelijkheid, mijn vrouw houdt simpelweg niet van luisteren naar muziek, of kijken naar een film zoals de gemiddelde liefhebber dat doet. Harde muziek wil ze ook niet en een filmpje pakken op -45dB is eigenlijk al te hard voor haar.

Ik kan haar 100 keer uitleggen dat ik dat wel mooi vindt en er echt van kan genieten om zo in de film te zitten. Dat heeft als gevolg dat ik meestal in de weekends alleen met 2 v/d 3 kids alleen thuis ben voor een paar uur, waarin dan een film op mijn geluidsnivo kan worden bekeken. Dus wat dat betreft goed geregeld, het is alleen de uitgaven die ze niet fijn vindt. Ik kan bijv zonder al te veel gezeur LOTR box voor 109 euri kopen, maar geen speakers van diezelfde prijs, want ik heb toch boxen?

Gelukkig zeur ik ook af en toe lekker over haar typisch vrouwelijke uitgaven (schoenen, tasjes, sjaals, etc) dus houden we elkaar in balans. Bovendien moet ik ook wel eerlijk toegeven dat als ze niet zo zou zijn ik waarschijnlijk een schitterend HT had, maar geen cent te makken, want het gat in mijn hand is groter dan mijn handen zelf :wink: .En bovendien is er in een huwelijk gelukkig nog veel meer dan alleen HT, maar dat hou ik lekker voor mezelf :D :wink: .

Maar genoeg off-topic, een mooie HT-woonkamer zal het niet snel worden dus, bovendien heb ik 3 kinderen, die schijnen ook nog ruimte nodig te hebben. Maar Albert, nogmaals, erg mooi zo, mijn complimenten. Ik hoop dat mijn kids strax ook zo genieten van HT dat ze mijn vrouw overtuigen ook een scherm en beamer te kopen 8) .

Harry stadman
22-12-2004, 14:37
ziet er mooi uit. :wink: