PDA

Bekijk de volledige versie : reviews van wat oudere dvd's



joostvdl
25-01-2002, 14:25
ik vroeg me af er ook nog reviews gemaakt worden van dvd's die al wat langer uit zijn.
bijvoorbeeld
The Talented Mr Ripley, Philadelphia, The ShawShank Redemption


Als het aanbod wat completer zou zijn, zou dat de waardering van dvd.nl ten goede komen. (ook al zijn die oude dvd's niet altijd even goed)

Arnold van Oostrum
25-01-2002, 16:08
Als ik de bewust titels had en ik zou, naast al het huidige werk, er tijd voor hebben, dan maakte ik ze. Maar helaas ontbreken deze titels in mijn collectie en schiet ook de beschikbare tijd in de min.

Big RIck
25-01-2002, 16:11
Kan DVD.NL die titels niet eens verzamelen en ter beschikking van een paar reviewers stellen? Kan per thema; 'Alle verzamelboxen van het laatste jaar', 'Tarantino', 'Guy Ritchie', 'Maffia films op DVD'. Kun je bestaande content nog een keer actualiseren

Alexander de Mol
25-01-2002, 16:22
ik vroeg me af er ook nog reviews gemaakt worden van dvd's die al wat langer uit zijn.
bijvoorbeeld
The Talented Mr Ripley, Philadelphia, The ShawShank Redemption
We hebben sowieso te maken met de beschikbaarheid van titels. Het is nu eenmaal (m.n. commercieel gezien) logischer dat maatschappijen recente titels ter beschikking stellen in plaats van oudere. Maar desalniettemin komen hier ook nog wel eens wat oudere titels langs. Maar het gros zal voornamelijk nieuw zijn.

Alexander de Mol
25-01-2002, 16:27
Kan DVD.NL die titels niet eens verzamelen en ter beschikking van een paar reviewers stellen? Kan per thema; 'Guy Ritchie'.DVD.nl heeft van Guy Ritchie nu zowel de recensie van Snatch (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=281) als Lock Stock & Two Smoking Barrels (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=452) online staan. Een 100% score lijkt me.. ;)

jokey
25-01-2002, 19:37
We hebben sowieso te maken met de beschikbaarheid van titels. Het is nu eenmaal (m.n. commercieel gezien) logischer dat maatschappijen recente titels ter beschikking stellen in plaats van oudere. Maar desalniettemin komen hier ook nog wel eens wat oudere titels langs. Maar het gros zal voornamelijk nieuw zijn. Maar er kunnen toch ook reviews gemaakt worden van dvd's die in eigen bezit zijn of die van vrienden/collega's zijn?? Het lijkt erop dat je bedoelt te zeggen dat je afhankelijk bent van wat de filmmaatschappijen je toesturen...?? Of mag je alleen een review publiceren als je toestemming hebt van de filmmaatschappij??

Eric van Ballegoie
26-01-2002, 10:17
Uiteraard kunnen we ook recensies schrijven van oudere titels, en dat gebeurd zo nu en dan ook, maar nieuw op DVD uitgekomen titels hebben de voorkeur.
Ten eerste omdat niemand die nog heeft gezien en er dus daadwerkelijk een zekere nieuwswaarde aan een dergelijke recensie hangt.
Ten tweede is het zo dat oudere titels niet beschikbaar worden gesteld door de maatschappijen en dat we dan uit onze eigen collecties gaan werken, en die zijn nu eenmaal niet allesomvattend.

starbuck
26-01-2002, 16:27
Nou forumleden, wat let ons, mischien kan er een hoofdstuk in het forum worden geopend " reviews voor en door leden" waarin we zelf een thread kunnen openen met een review van een film die we gezien hebben. Een beetje "regio 2 " achtig maar dan uitgebreider dan Ik vond hem goed.....