PDA

Bekijk de volledige versie : Optome H30 (of opvolger H31) of PANASONIC PT-AE700



stevensm
22-12-2004, 10:04
Met mijn voorziene budget kan ik de H30 kopen maar de PANASONIC PT-AE700 interesseert me ook. Deze is uiteraard duurder (+ 400Eur). Is deze meerprijs verantwoord ? Wil projectoren op een breedt van 2.30 maximum.

Wat is jullie idee hierover ?

Rob Technoid
22-12-2004, 11:48
Hoeveel topics ga je hierover openen :roll:

Albert Kostwinder
22-12-2004, 12:19
Ach een topic meer of minder :roll:

Als je 230 breed wilt gaan projecteren zou ik voor de panasonic gaan. :wink:

stevensm
22-12-2004, 12:39
Sorry ! Dit is echte de laatste !
Na veel onderzoek is dit de laatste keuze die ik moet maken.
Als leek is het heel moeilijk om deze keuze te maken : zoveel merken en types....en het blijft veel geld uiteraard.

Rob Technoid
22-12-2004, 15:40
Ik weet hoe moeilijk het is een goede keuze te maken, ik heb voor exact dezelfde vragen gestaan. Het had alleen mooi geweest als je alle vragen zo veel mogelijk binnen een topic had gezet.

Persoonlijk zou ik gaan voor de Pana, maar hou er ook rekening mee dat er een verschil in technologie zit! De ene is DLP en de ander LCD. Ik weet niet in hoeverre zichtbaar verschil is, maar die is potentieel wel aanwezig.

Jahman
22-12-2004, 17:28
ik weet 't ook niet meer en word er sch**tziek van ;) :)

sanyo z2: gaat vrij slecht om met donkere films/scenes + VB
pana500: VB
hitachi100: regenboogeffect (minimaal vergeleken met andere DLP)
h30: geen native 16:9, en vrij veel over reparaties en slechte service gelezen

voor rond de 1500 euro wil ik gewoon goed m'n xbox kunnen gebruiken omdat ik die als mediacenter gebruik. HD gaat ik voorlopig zeer weinig gebruiken (misschien voor die paar HD xboxgames of HD TV rips van het net), hdwmv trekt die box toch niet 8)

Albert Kostwinder
22-12-2004, 19:25
h30: geen native 16:9, en vrij veel over reparaties en slechte service gelezen


Kijk hier eens http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24534.0 (onderaan staan foto's voor beeldkwaliteit - let wel werkelijkheid is mooier) en ga je mond spoelen over geen native 16:9 voor een h30. Foto's zijn door mijzelf gemaakt (ahum, is mijn bios) en benaderen de werkelijk aardig al is dat beter natuurlijk. :wink: veel reparaties is onzin. Waar veel verkocht worden heb je altijd uitval, dat is bij elk merk zo.

Olivier vd D.
22-12-2004, 22:05
Albert, ik denk dat een belangrijke vraag voor de topicstarter is of het resolutieverschil tussen de H30 (800x600) en de Pana (1280x720) op een relatief groot scherm (2.30m breed bij de topicstarter) een goed zichtbaar verschil zal maken. Kan je daar wat over zeggen? Op welke breedte projecteer jij zelf?

P.S. De foto's die je hebt gemaakt van het scherm in actie zijn werkelijk prachtig.

stevensm
22-12-2004, 22:08
net de bestelling geplaatst.....en het is de Panasonic geworden. Nog een lange week geduld oefenen (ergens begin januari)...
Ik hoop dat ik de juiste beslissing genomen heb. :D

Rob Technoid
23-12-2004, 08:00
Alvast gefeliciteerd met je aankoop :) Plaatjes posten als je hebt he

Albert Kostwinder
23-12-2004, 11:18
Albert, ik denk dat een belangrijke vraag voor de topicstarter is of het resolutieverschil tussen de H30 (800x600) en de Pana (1280x720) op een relatief groot scherm (2.30m breed bij de topicstarter) een goed zichtbaar verschil zal maken. Kan je daar wat over zeggen? Op welke breedte projecteer jij zelf?

P.S. De foto's die je hebt gemaakt van het scherm in actie zijn werkelijk prachtig.

Ik projecteer met een zichtveld van 203x114 centimeter en kijk op 4.5 meter afstand. Dit is, vind ik, echt het maximale voor een H30 als je nog met kwaliteit wilt projecteren (zie foto's 8) ).

Als je breder wilt projecteren zou ik ook uit de voorgestelde projectoren voor de Panasonic gaan met een hogere resolutie. Als je echter tot 2 meter gaat en blijft projecteren verslaat de h30 qua beeld en filmisch gevoel nog steeds menig hoge resolutie lcd projector, maar ook dat is persoonlijk.

Feit blijft dat er tegenwoordig voor een mooie prijs machtige projectoren te koop zijn, voor ieders smaak en budget en dat wordt alleen maar beter! (ik hou het ook met argensogen in de gaten: mijn volgende wordt zondermeer een dlp met native 720p met een scherm van ca. 230 breed) Tja welke je ook neemt, wanneer je eenmaal met projecteren gaat beginnen wordt film kijken een geheel nieuwe betekenis ;)

@stevensm:

Veel plezier met je Pannie! :wink: