PDA

Bekijk de volledige versie : keuze speakers



adehaas
22-12-2004, 11:09
Medeforumers,

Tijd voor een vraag, tijd voor een antwoord.

Ik heb een probleempje. Ik heb namelijk twee goede zelfbouwspeakers van Vifa (http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=59) en die wil ik combineren met een 5.1 set tot een 7.1 set. Welke speakerset komt daarvoor in aanmerking. Als ik namelijk de rest ook van Vifa ga zelfbouwen ben ik een kapitaal kwijt.

Arjen

mradem
22-12-2004, 11:26
Moeilijke vraag die denk niemand kan beantwoorden zo makkelijk. Denk het beste is om de speakers mee te nemen naar een audiozaak en deze daar te beluisteren icm andere speakers. Ik heb nml geen idee hoe jou speakers klinken dus ook onmogelijk om daar iets bij te noemen. Alle speakers van hetzelfde merk is meestal het best maar hoeft niet perse.

adehaas
22-12-2004, 13:00
Daar ligt juist het probleem: 2 x 40 kilo met een lengte van 1 meter onbeschadigd vervoeren.

Arjen

adehaas
22-12-2004, 13:26
Moet ik ook letten op vermogen, impadantie e.d.? Ik zoek niet echt een satelietsetje met melkpakjes en het mag maximaal €500 kosten.

Arjen

Johan van den D.
22-12-2004, 13:40
Ik heb namelijk twee goede zelfbouwspeakers van Vifa (http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=59) Als ik zo die prijzen zie dan zal ik zeker toch overgaan tot de Vifa .
Goedkoper zal je haast niet komen.

mradem
22-12-2004, 13:47
Daar ligt juist het probleem: 2 x 40 kilo met een lengte van 1 meter onbeschadigd vervoeren.

Arjen

Dat is wat lastiger ja lol.
Dan zou ik proberen je geluid erg goed te beschrijven en aan de hand daarvan iets meenemen voor thuis te beluisteren.

Zoals Johan al aangeeft de prijs is al vrij laag hoor. Ik zou ook overwegen je surround er ook van te kopen. Anders kom je uit bij misschien wat goedkope speakers die je hele geluid meer verzieken dan goed doen.

Elard
22-12-2004, 14:28
Je hebt (als ik het goed heb) voor 800 euro twee Vifa surrounds, een center en een woofer. Dat lijkt me nou niet bijzonder veel geld wanneer je niet op kleine satellietjes over wilt gaan. Even ter illustratie (en zeker niet om baas boven baas te spelen): mijn Kappa center kostte alleen al 749 euro. Het is net wat je budget is, maar het lijkt me dat je niet ver onder het bedrag van Vifa (800 euro) uit zal gaan komen wanneer je een degelijke sub, center en surrounds wilt. En nu heb ik het nog maar over 5.1...