PDA

Bekijk de volledige versie : Enige feedback over Sony receiver + speler



Predah
22-12-2004, 12:40
Dag allemaal,

Heb al enkele jaren een Home theater setje van Sony (Je weet wel zo 1 set,e met alles erop en eraan) Dit is de DAV S 500.
Ben er eigenlijk zeer tevreden over maar zoek toch stilletjes aan, om geleidelijk aan, meer uit te breiden!

Over een 3-6 maanden zou ik graag een Receiver kopen.
Ben altijd tevreden geweest over mijn goedkoop Sony setje. Dus wilde ik eigenlijk terug voor Sony gaan.

Ik wil dus geleidelijk aan een lichte HT set opbouwen. Naargelang de financiën natuurlijk. Het totale pakket van wat ik wil uitgeven, bedraagt op termijn niet meer dan 2500euro.

Ik had aan deze Receiver gedacht: STR-DB2000 of de STR-DB790.
Voor DVD speler zelf had ik aan deze gedacht: DVP-NS930 of de DVP-NS705V.

Is deze aan te raden of slaag ik de bal helemaal mis?
Bijkomende vraag die ik heb. Kan ik zonder moeite mijn huidige boxen (die van mijn setje) aansluiten, totdat ik geld heb om nieuwe, deftigere boxen aan te schaffen?

Hartelijk dank voor enige feedback

Dimi

A3aan
06-01-2005, 10:08
Ik ken Sony niet genoeg om over je keuze wat zinnigs te zeggen.

Maar in principe zul je je boxen gewoon op een receiver (van Sony of een ander merk) kunnen aansluiten.

Herjan
06-01-2005, 10:13
Budget 2500 euro? Dan zou ik niet zomaar voor Sony gaan, maar me verdiepen in andere/betere merken. Als je pas over 3 tot 6 maanden de aanschaf wilt doen, neem dan die tijd om te gaan luisteren. Bezoek een goede winkel om geadviseerd te worden (Snijders in Rotterdam of Stassen in Venlo of zo).

Is je budget trouwens inclusief of exclusief speakers en bekabeling?

Predah
06-01-2005, 10:29
Totale budget is 2500 euro max. Hiermee bedoel ik dus: receiver, dvdspeler, speakers, sub en bekabeling. (Geen TV of eventueel later projector)
Om financiële redenen, zal ik dus wel stukje voor stukje aankopen.
Om te beginnen wou ik alvast een goede receiver en dvd speler. Ondertussen zou ik er dan goedkope boxen op aansluiten om de periode te overbruggen.

Ben momenteel ook aan het twijfelen om voor Marantz te gaan.
De SR5500 lijkt me ook wel een leuk toestel.

Ik kom zelf uit het antwerpse. Ik weet niet of er hier links naar winkels mogen geplaatst worden. Dus verander de link gewoon naar het engels...
www.cinedroom.be
Iemand ervaring met deze winkel?

mercikes he.

Rob Eric Blank
06-01-2005, 11:01
Koop jij een HT alleen voor films of ga je ook regelmatig stereo luisteren?
Als je vakaer stereo luisterd zou ik zeker voor vloerstaanders gaan van bv. B&W, Elac, Mission in combinatie met Marantz. Marantz maakt versterkers met boven gemiddeld goeie stereo kwaliteiten en die komen met vloerstaanders veel beter tot zijn recht dan met satteliet setjes. Dit is niet ALTIJD het geval, maarzeker9/10.
Het enige advies wat wij je kunnen geven is om uitvoerig te gaan luisteren bij de betere audio speciaalzaken. 2500 Is een redelijk budget waarbij je echt een mooie set van kunt gaan aanschaffen.