PDA

Bekijk de volledige versie : Gruwelijkste filmpersonages/scenes ooit...



Olivier Laemont
25-01-2002, 17:18
Ik weet niet of hier al een thread voor loopt (Offie aan het werk als dat zo is!), maar graag had ik vernomen wat voor jullie de smerigste scene/het goorste personage is..... Het hoeft niet altijd het mooiste en het beste te zijn, wat zwaardere kost mag ook wel eens.....

Paris Trout, gespeeld door Dennis Hopper, in de gelijknamige film heeft er een paar op zijn conto: de verkrachtingscene met Barbara Hershey en de moordaanslag op de zwarte vrouw met kind... Rillingen verzekerd!

Het einde van Se7en... Gruwelijk gewoon.

Boys don't Cry: Verkrachting en jacht op Hilary Swank.

Klassieker: het openingshalfuur van Saving Private Ryan.

Camille
25-01-2002, 17:37
Harisson Ford jezus wat een sukkel:mad:

Nathan Strik
25-01-2002, 17:42
SPOILERS!!! KIJK UIT!!!

- De climaxscène in Requiem for a Dream, en de scènes waarin de ontstoken arm van Harry te zien is.

- En de hele film Braindead, maar vooral die scène met die baby in die mixer is lekker goor... en de kettingzaagscène!!!

Raskel
25-01-2002, 19:09
Het verschrikkelijkste personage dat ik in een (boxoffice) film heb gezien was Anakin in Star Wars the Phantom Menace. Wat een belabberde acteerprestatie! sorry, afschuwelijke scenes met dat jochie, lekker emotieloos acteren :(

Dadaveke
25-01-2002, 19:48
Dat kleine ventje va the mummy returns. Ik kom ff niet op zijn naam dat vindt ik echt een irritant figuur

therealhunter
25-01-2002, 19:50
Hanibal natuurlijk in silence off the lamps en in hanibal

Cenobite
25-01-2002, 21:15
Dat kleine ventje va the mummy returns. Ik kom ff niet op zijn naam dat vindt ik echt een irritant figuur

Je bedoeld Freddy Boath , maar hij was lang niet zo erg als Jake LLoyd in Episode 1 . Ik vond Freddy juist wel een geslaagde komische noot in The Mummy Returns , de eerste Mummy vond ik veel te droog... :D :D

Van mij mag Freddy ook weer meedoen in The Mummy III die binnekort in productie gaat... ( niet te verwarren met the Scorpion King ).

Cenobite
25-01-2002, 21:24
The House By The Cemetery ( uncut ) heeft diverse lekkere gore scenes... :D

Freddy Krueger mag hier natuurlijk ook niet ontbreken... :D

Diverse Scenes in ALIEN / ALIENS

MAD
25-01-2002, 23:52
nou, ik weet wel een paar gore scenes:

eten van hersenen in hannibal (en ze vervolgens ook nog eens aan een kind in het vliegtuig voeren)
de op straat kletterende darmen van oom agent (fflatttsh!!)

de fatso die zichzelf doodgegeten heeft in se7en (inclusief ontdekking van emmer met kots onder de tafel)
de meer dood dan levend, uitgemergelde junk
en natuurlijk het idee wat er in de doos op het eind moet zitten (come on tell me, what's in the box... - lay down your weapon, summerset - no, tell me what's in the box...)

half weggeschoten gezicht (edward norton) in fight club en al eerder in de film de compleet tot gort geslagen blondie

met je tanden op de stoep in american history x (krrrakkk!)

gal spuwende linda "your mother sucks cocks in hell" blair in the exorcist

catogorie enge figuren:
buffalo bill uit silence of the lambs (If I was you, I would fuck me real hard)
kevin bacon in sleepers

Mark S
28-01-2002, 10:36
Ik weet niet of hier al een thread voor loopt

Een thread als deze? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3472&highlight=geweld)

Anonymous
11-02-2002, 19:10
Ik vind Leatherface uit The Texas Chainsaw Messacre wel een
vies ventje :D

Rob P.
11-02-2002, 21:54
Zel was ik wel onder de indruk van:

-- De martelingen met pianosnaren in 'The Audition'
-- De vleeshaken in 'Ichi The Killer'
-- Leatherface en zijn familie in 'The Texas Chainsaw Messacre'
-- Alien, wat een gaaf beest!!! die Giger is echt gestoord!

MAD
11-02-2002, 22:07
Hugh Grant, vind dat zo'n eng mannetje...

Oakey
12-02-2002, 12:13
Mel Gibson, absoluut vreselijk

Ohjajoh!?
13-02-2002, 19:54
alle karakters gespeeld door gary busey en nick nolte......afschuwelijk:eek:

Rolf Roggema
13-02-2002, 20:04
Wat denk je van alle films met Steven Segal. Ook niet om aan te zien.

Ohjajoh!?
13-02-2002, 22:49
Wat denk je van alle films met Steven Segal. Ook niet om aan te zien.

Nog zo'n persoon die niet kan acteren. De enige rol die steven segal kan spelen is die als steven segal "de macho-nerd".

Rob P.
13-02-2002, 23:07
Nee man da's juist humor:D :D :D

Remo van Vuuren
15-02-2002, 22:34
- Het aan het kruis genagelde lijk bestaande uit 6 aan elkaar genaaide delen van 6 verschillende mensen (armen, benen, romp, hoofd) dat half rottend in een kamer op allerlei fronten nadrukkelijk aanwezig is aan het einde van Resurrection. Andere scenes zijn ook wel smerig, zoals het lijk op de WC zonder hoofd (zijn gedachten waren elders :p ).
- Goldie Hawn
- de hele film Hannibal
- het levende "lijk" in Se7en
- de landing op de kust in Saving Private Ryan

Kaneda
16-02-2002, 22:33
Micheal Douglas, misschien zijn de meeste het niet met me eens, maar ik vind hem een irritante acteur.

mark t
02-03-2002, 20:14
In de film Battle Royale komen diverse gruwelijke scènes voor. Dit is een Japanse, extreme variant op Lord of the Flies.

Ieder jaar wordt een klas Japanse pubers door hun regering op een eiland verlaten eiland gedumpt. Ze worden bewapend en zonder verdere noemenswaardige regels moeten ze zorgen binnen 3 dagen iedereen van kant te maken. Alleen de laatste overlevende mag naar huis. Te schokkend voor het gros van de Hollywood-cultuur: je ziet hoe kinderen elkaar met alle mogelijke wapens (geweren, sikkels, messen, bijlen) te lijf gaan.

Glenn Smits
02-03-2002, 20:42
Harisson Ford jezus wat een sukkel:mad:
hier ben ik het niet mee eens, hij komt overtuigend over en zit in goede films niet van die Jean Claude van Damme shit.

Glenn Smits
02-03-2002, 20:45
ik weet niet wat iedereen er nou omheen lult maar gruwelijk is wat anders als wie je een eikel van een acteur vindt. het gaat hier om de acteur die de meest ranzige dingen uitvoert toch, of ben ik nou nie goed?

Jaded
03-03-2002, 12:21
ik weet niet wat iedereen er nou omheen lult maar gruwelijk is wat anders als wie je een eikel van een acteur vindt.


niet van die Jean Claude van Damme shit.

Glenn Smits
03-03-2002, 20:01
ik zeg niet dat ik Jean Claude een eikel vind, ik vind zijn films alleen zulke B-films. Je hebt dan enkele goeden maar hij zit overal in en het zijn nou niet echt toppers te noemen waar hij bij zit.

Jaded
03-03-2002, 20:12
Daar ging het niet over.
Je spreekt jezelf tegen.
Maar bon, dit is waarschijnlijk te off topic.
Dus al je er nog wat over wilt zeggen Glenn --> 'Ouwehoer thread' dan please.

Peedeepee
03-03-2002, 20:16
Nokes uit Sleepers, gespeeld door Kevin Bacon...

gruwelijk hekel aan...
:mad:

Glenn Smits
03-03-2002, 20:22
Nokes uit Sleepers, gespeeld door Kevin Bacon...

gruwelijk hekel aan...
:mad:

ja inderdaad om ff on-topic te blijven vreselijke man. Peedeepee ik wil je bedanken omdat ik door jou nu eindelijk weet dat het hier de film met die 4 jongens betreft want die heb ik 1x gezien en vond hem onwijs goed alleen wist de naam niet, BEDANKT!!!

Peedeepee
03-03-2002, 20:37
Geen dank jongen!

Echt een wereldfilm he? De film heeft zoveel indruk op me gemaakt, hoe hecht dat vriendengroepje is, zo tof vind ik dat...mocht gewoon niet in mijn verzamelingetje ontbreken...

now back....ON TOPIC!

:D

Sonny_C
13-03-2002, 21:12
Gruwelijk/irritant filmpersonage = Darrell, the Mechanic (Billy Bob Thornton) uit ''U Turn''. Echt zo'n irritante vent die je op z'n bek wil slaan!

Go Billy Bob, go!!

Sander Meijer
16-03-2002, 11:55
- Poepscene in Trainspotting
- Openingsscene Saving Private Ryan
- Seven einde

badtzje
11-11-2002, 13:10
- Ichi the Killer's Kakihara
- Battle Royale's Kiriyama
- Audition's Martelscene

Jaded
11-11-2002, 13:17
Daar ging het niet over.
Je spreekt jezelf tegen.
Maar bon, dit is waarschijnlijk te off topic.
Dus al je er nog wat over wilt zeggen Glenn --> 'Ouwehoer thread'.
God wat kan ik zagen/bitchen .... gruwelijk.

Ro1671
11-11-2002, 16:10
stukje van de film alone
dat dat meisje vast gebonden zit en dat die psycho haar bizar veel eten in haar strot douwt.. met als gevolg kotsen etc.

ik werd hier erg ontoepasselijk van :)

Henk Heideveld
11-11-2002, 16:19
Deer Hunter.
een prachtfilm, maar je moet je meteen al bij het begin door een oeverloze trouwpartij van meer dan een half uur heenworstelen.
Dan heb ik mijn bier al op, voordat de film goed en wel begint.
Maar ja, dan begint ie ook(y)

JayLunar
11-11-2002, 16:26
De Yakuza-gangster in 'Fudoh', die na een mislukte opdracht zijn pink behoort af te snijden. Echter, in plaats daarvan hakt hij het hoofd van z'n zoon af, dat hij vervolgens schaterlachend aan z'n Yakuza-superieuren toont.

FYI, Miike's beste film IMO BTW :o

Lex v/d Moolen
11-11-2002, 16:45
The Fly heeft ook wel gore scenes, vooral als hij zijn nagels en tanden lospulkt.

Louis Bouduin
11-11-2002, 17:56
Een van de meest gruwelijke scenes uit de filmgeschiedenis kun je vinden op Cries and Whispers van Ingmar Bergman. Als de film begint ligt een vrouw op bed dood te gaan.
Het gereutel en gekerm zal (samen met die krassende nagel op het schoolbord vroeger) voor eeuwig in uw ziel gekrast staan.

mark t
11-11-2002, 18:11
Een paar jaren geleden was er een 10-delige serie Poolse films op tv te zien die ieder één van de 10 geboden als onderwerp had. De serie heette volgens mij Dekaloog.
In de aflevering 'Gij Zult Niet Doden' moest een advocaat een taxichauffeur verdedigen die een van zijn klanten had gedood (een roofmoord). De moordenaar wordt ter dood veroordeeld. De beelden van de moord (waarin de moordenaar steeds wanhopiger zijn slachtoffer minutenlang bijna vergeefs probeert te wurgen, te stenigen) werden afgewisseld met de beelden van de executie. Getoond wordt hoe de hevig tegenstribbelende man uit zijn cel wordt gesleept op weg naar het onvermijdelijke kamertje met de galg. Als kijker wordt je er alleen maar stiller van. De waanzin van de moord van staatswege (doodstraf) wordt op gelijk niveau gesteld met de gruwelijke moord zelf. Let wel: de film verdedigde (als ik het me goed herinner, want het is echt al een tijd geleden) niet zozeer de moordenaar, maar zij veroordeelde de doodstraf net zozeer als de moord.

Edit: Ik heb het even opgezocht. Het gaat om de aflevering Dekalog 5 (A short film about killing). En de omschrijving is wat kernachtiger dan die van mij: "murder followed by execution, two killings, one illegal, one legal, both hideous."
De hele serie, van Krzysztof Kieslowski, zou trouwens niet misstaan op dvd.

Louis Bouduin
13-11-2002, 09:40
Edit: Ik heb het even opgezocht. Het gaat om de aflevering Dekalog 5 (A short film about killing). En de omschrijving is wat kernachtiger dan die van mij: "murder followed by execution, two killings, one illegal, one legal, both hideous."
De hele serie, van Krzysztof Kieslowski, zou trouwens niet misstaan op dvd.

Inderdaad een schitterende reeks. En wat meer is: ze bestaat op bestaat op DVD zone 2 (U.K.)
Je kunt dit hier vinden: DEKALOOG (http://www.blackstar.co.uk/circle/search?words=the+ten+commandments)

Bart
13-11-2002, 10:51
Originally posted by Nathan Strik
... en de kettingzaagscène!!!

Nog een kettingzaagscène.... SCARFACE !!!

Niet echt gruwelijk, maar voor mij wel een all time favourite!

greetzzz:bier:

pascalnet
13-11-2002, 17:06
Event Horizon opzetten, en dan met je pauze-knop even die flits-scenes (van diverse gruwelijkheden die aan boord gebeurd zijn) nalopen. Dan zet je je Brinta ook wel even aan de kant.

Splatterhead
13-11-2002, 17:39
Za ginipiggu: Akuma no jikken. Oftewel Guina Pig. Het 1e deel.

Ik houd van splatter en gore e.d.
Maar deze Japanse film gaat mij te ver.
3 of 4 jongens mishandelen een vrouw geestelijk en lichaamelijk todat haar dood erop volgt.
Dit ongeveer 40 min lang, zonder enig verhaal.

De special effect met de naald en het oog is moet ik zeggen, is wel erg goed gedaan.
Destijds Japanse studenten die van special effects hielden.
Dat hebben ze dan heel goed aangepakt. ;)

Ik geloof dat ik ergens gelezen/gehoord heb dat die knakker, die de special effects van Audition heeft gedaan, aan deze film heeft meegewerkt.
100 % zeker weet ik het niet.


Verder films als Faces Of Feath. Niet specifiek een scene.
Maar troep als dit heeft niks, naar mijn bescheiden mening, met (horror) entertainment te maken.

mark t
13-11-2002, 17:58
Inderdaad een schitterende reeks. En wat meer is: ze bestaat op bestaat op DVD zone 2 (U.K.)
Je kunt dit hier vinden: DEKALOOG (http://www.blackstar.co.uk/circle/search?words=the+ten+commandments) Bedankt voor de tip! Bij Play zijn ze een stuk goedkoper, maar wel tijdelijk out of stock.
Ik denk dat ik deze in de nabije toekomst eens aan m'n collectie ga toevoegen.

Matt D
14-11-2002, 08:24
enkele scènes die voor de meesten te goor zijn en misselijkmakend zijn :

de oog scènes in de films van Fulci (splinter door oog in Zombie 2, oog dat uigeduwd wordt met een vinger in the beyond, ....)

animal cruelty : aapjes en schildpad in Cannibal Holocaust, de kat en ratten scène uit Men behind the sun die zeer gruwelijk is

de volledige speelduur van Devil's experiment (vrouw die wordt gemarteld, fake snuff) en flowers of flesh and blood (samurai hakt een vrouw in stukken geduren een uur)

edit : lees nu net dat splatterhead het ook over de guinea pig reeks had ;-)

Splatterhead
14-11-2002, 11:36
enkele scènes die voor de meesten te goor zijn en misselijkmakend zijn :

de oog scènes in de films van Fulci (splinter door oog in Zombie 2, oog dat uigeduwd wordt met een vinger in the beyond, ....)


Die oog scene valt nog wel mee.
Moet je 'Naked Blood' zien.
Een vrouw prikt met een vork in haar linker oog, om hem op deze manier te verwijderen.
Direct daarna bekijkt ze deze met haar rechter oog, om hem vervolgens in haar mond te stoppen en lekker op te eten.
Dit alles in full color en close up . :D

Matt D
14-11-2002, 15:30
vond zelf ook wel goed meevallen hoor die oogscène uit Fulci lol, de meesten gaan wel even wegkijken bij het zien van zo een scène

andere dingen die voor velen waarschijnlijk te zijn

* aftermath ( zowat de hele film, speelt zich af in mortuarium)
* nekromantik : bepaalde scènes met het lijk
* lucker the necrophagous : john lucker vermoordt een vrouw, laat haar een aantal weken rotten en doet er dan allerlei dingen mee ;-) smakelijk

Peefie
16-11-2002, 21:28
The Beyond is een meesterwerk van Fulci...zelf vind ik de vrouw-wordt-met-hoofd-op-grote-spijker-geduwd-waardoor-haar-oog-eruit-plopt gruwelijker dan de vrouw-wordt-met-oog-op-splinter-geduwd-scene in Zombi2 (vrouwvriendelijk mannetje die Lucio :D)

Wat vinden jullie van potlood-in-hiel-prik-scene uit Evil Dead? Ik heb meer moeite met tanden uittrekken en zo....die scene uit Braindead...YUCK! Maar vaak zijn de dingen het meest gruwelijk die je niet ziet, waar je fantasie met je aan de haal gaat. Zoals inderdaad het einde van Se7en, of bijv. wie-is-er-besmet-plot in The Thing; laatste flim bevat ook een heerlijke snij-in-duim-scene :).

SMAKELIJK ETEN!

Gabriel B.
11-12-2002, 14:50
Eén van de meest ziekelijke en tegelijkertijd grappige personages vind ik Patrick Bateman (Christian Bale) in American Psycho.
Hoewel ik iedereen het boek kan aanraden wegens nog intenser er grappiger.

Peefie
11-12-2002, 15:00
Ik ben het met het vorig forumlid eens....hoewel, zoals zo vaak, de film ZWAAR tegenviel na het lezen van het boek.

N.B. 1: Lees het boek in het Engels indien mogelijk.
N.B. 2: Americal Psycho 2 is zó overdone dat het eigenlijk een erg leuke film is geworden ;)

Tommy Brok
11-12-2002, 20:32
Hoewel ik iedereen het boek kan aanraden wegens nog intenser er grappiger. Ik heb het boek gelezen, je moet eerst door 100 bladzijdes heen lezen voordat er ook maar iets gebeurd, maar vind het boek zeker een aanrader! Hoe gedetailleerd alles vertelt wordt wordt je gewoon misselijk van,:D!

Tommy!

Ps: Vond de film trouwens tegenvallen, zal hem binnenkort nog eens bekijken waarom ik hem eigenlijk niet leuk vond!

Hans Bergshoeff
11-12-2002, 21:03
En wat dachten jullie van die scene in Marathon Man, waarin
dwars door de tanden van Dustin Hofman wordt geboord?

Als ik er alleen maar aan denk,,, brrr.

Het afhhakken van hoofden of zoiets doet me veel minder,
Daar kun je je geen voorstelling van maken.

grt

Hans

Charley Baak
28-10-2003, 09:39
De openingsscene van Gangs of New York. Ouderwets hakken.

John Sital
28-10-2003, 10:02
hellraiser 1 waarin een vent weer tot leven komt vanaf skelet tot mens, hellraiser 2 waarin een vent een waanidee heeft dat er wormen op hem zittewn en hij in zijn eigen arm gaat snijden, en meer van die frisse scenes, en verder is jason een cool personage :wink:

Peefie
28-10-2003, 11:22
hellraiser 1 waarin een vent weer tot leven komt vanaf skelet tot mens, hellraiser 2 waarin een vent een waanidee heeft dat er wormen op hem zittewn en hij in zijn eigen arm gaat snijden, en meer van die frisse scenes, en verder is jason een cool personage :wink:Hij gaat in zijn eigen borst snijden met een scheermes :mrgreen:. Hellraiser rules :wink:.

Kakihara uit Ichi die een stuk van zijn tong afsnijdt is ook erg fris :twisted:. http://www.movieforum.com/features/festivals/tiff01/images/ichithekiller/ichi.jpg

Ettepet
28-10-2003, 13:22
Ik vond het begin van Funny Games behoorlijk misselijkmakend, als die jongen om die eieren komt vragen - voor de tweede keer. En de hond blijkt dood te zijn, en de vader z'n knieschijf wordt verbrijzeld. En het daarna alleen maar erger wordt. Maar ja, weinig bloed...

Caledonians
28-10-2003, 17:53
Ik vind die scene in Reservoir Dogs dat die politieman wordt gemarteld ook behoorlijk heftig. Eerst oor eraf en daarna in de fik :?

Tommy Brok
28-10-2003, 18:18
Ik vind die scene in Reservoir Dogs dat die politieman wordt gemarteld ook behoorlijk heftig. Eerst oor eraf en daarna in de fik :?Hij wordt toch uiteindelijk niet in de fik gestoken? Er wordt alleen benzine of iets dergelijks over 'm heen gegooid!

Jaded
28-10-2003, 18:25
Kakihara uit Ichi die een stuk van zijn tong afsnijdt is ook erg fris
Die film vind ik van begin tot einde fake.

Geen enkel gruwelijke scene te vinden, voor mij.

EVO
28-10-2003, 18:45
is misschien vaag...maar ik ging bijna over m'n nek van de scéne uit wild wild west, het moment dat die ouwe vent met dat ingebouwde hoortoetertoestel..niets meer hoort, en hem vervolgens omdraait.
Die gele klodder die er uitloopt...YEACH!
ik weet het is nep...maar de gedachte...

Caledonians
28-10-2003, 19:33
Ik vind die scene in Reservoir Dogs dat die politieman wordt gemarteld ook behoorlijk heftig. Eerst oor eraf en daarna in de fik :?Hij wordt toch uiteindelijk niet in de fik gestoken? Er wordt alleen benzine of iets dergelijks over 'm heen gegooid!

Ja dat wist ik dus ook niet zeker meer. Binnekort maar weer eens een keer kijken dan weet ik het zeker :)

Charley Baak
28-10-2003, 19:40
Kakihara uit Ichi die een stuk van zijn tong afsnijdt is ook erg fris :twisted:. http://www.movieforum.com/features/festivals/tiff01/images/ichithekiller/ichi.jpgZaterdag de trailer gezien en die vond ik al niet helemaal lekker :?

Edwin V
28-10-2003, 19:48
Kakihara uit Ichi die een stuk van zijn tong afsnijdt is ook erg fris
Die film vind ik van begin tot einde fake.

Geen enkel gruwelijke scene te vinden, voor mij.
Nou ik vind [spoiler:0ebbbe48e2]de scene waar de tepels worden afgesneden[/spoiler:0ebbbe48e2] nou niet bepaals vrolijk. :? Gelukkig is het allemaal fake, zou ik zeggen. :P

Maarten van Krimpen
05-11-2003, 10:43
Zel was ik wel onder de indruk van:

-- De martelingen met pianosnaren in 'The Audition

Die scene was echt mooi! Ik vind niet echt snel dingen gruwelijk, maar de film waar ik best van ben geschrokken is de verkrachtingsscene in Irreversible. Die was niet gezond.

Tom L.
06-11-2003, 07:05
Films als Hannibal en Seven vind ik geweldig, kan ik ook tussendoor eten, wat ik echt vatsig vind is als een man een andere man op de mond neemt, gatverdamme. Weet alleen niet in welke film dit gebeurd.

Bart
06-11-2003, 11:32
:shock: De zelfmoord van Heath Ledger in Monster's Ball.
Niet echt gruwelijk...wel enigszins schokkend...
En dan de executie...ook niet echt 'smooth'...zo gezegd.

Cheers :bier:

Lex v/d Moolen
06-11-2003, 16:53
Elke scène met Hugh Grant! :twisted:

Richard B.
03-04-2006, 22:57
Ik wordt iedere keer weer misselijk van de zelfmoordscene in The rules of attraction. Brrr... :?

Dennis Kuijper
03-04-2006, 23:29
Om er een aantal te noemen:

De eind scene in dat maisveld in Casino geeft ook geen reden om een taart aan te snijden.
De scene in Misery laat zien dat je voeten ook anders kunnen staan.
In The night of the running man zit een scene waarin een ''hot footbad''
iets te letterlijk wordt genomen.
De tandarts scene in Marathon man geef je ook wel kippevel.
Bij heel veel scenes in The Secret Life: Jeffrey Dahmer trek je ook niet even b.v. een blik unox soep open.
American History X laat in een scene zien dat je niet alleen met een bal kan stoepranden.
In Irreversible heeft een brandblusser een andere functie gekregen dan waarvoor hij gebruikt dient te worden.
In Bully wordt iemand door z,n ''vrienden'' op en niet al te leuke wijze naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

Henk Heideveld
04-04-2006, 10:47
Gisteren Reservoir Dogs weer eens bekeken. Toch wel lekker goor :mrgreen: dat oren afsnijden :lol:

Edgar Smit
04-04-2006, 10:57
Ik mis het meisje uit The Ring, die was toch best freaky.
Chucky is ook best vet, evenals Freddy Krueger en Hellraiser.
Braindead was fantastisch overdreven.

Enge scenes:
David Bowie in Merry Christmas Mr Lawrene wanneer hij tot aan zijn nek in het zand begraven is en zo dagen wordt achtergelaten wel enorm indrukwekkend (was toen 10 ofzo)

Uma die in de kist wordt begraven in Kill Bill, waarbij je het zand zo heerlijk hoort valllen op die kist.

Final Destination 2, wanneer de boomstam zo dwars door de politiewagen schiet en er bebloed aan de achterkant uitkomt. Of het duivenjongetje en de glasplaat.

David L.
04-04-2006, 11:12
Of het duivenjongetje en de glasplaat.
Wil je wel weten dat ik enorm de slappe lach kreeg van die scène? :mrgreen:
Iedereen in de bioscoopzaal zat me aan te staren of ik gek was....hmmm...

Verder was ik erg onder de indruk van Travis Bickle's rampage in Taxi Driver. Niet vanwege overdonderend veel gore, maar omdat hij het zo klinisch uitvoert. Brrrrrr.....voordat je zover bent dat je al je morele twijfels over zo'n actie bent kwijt geraakt heb je echt een helse innerlijke tocht gemaakt.... :shock:

Edgar Smit
04-04-2006, 11:50
Wil je wel weten dat ik enorm de slappe lach kreeg van die scène? NEE!! maar toch vertel je het mij......

David L.
04-04-2006, 11:55
Wil je wel weten dat ik enorm de slappe lach kreeg van die scène? NEE!! maar toch vertel je het mij......
Sorry....maar volgens mij zijn films met zulke absurde sterfscènes bedoelt om te lachen hoor...
Er worden hier een aantal films genoemd die schokkend zijn vanwege het realiteitsgehalte (American History X, Saving Private Ryan), dat is iets wat me veel meer doet dan dit soort cartoonhumor...
Bij Saving Private Ryan gaat "Mama! Mama!" van die soldaat wiens ingewanden naast hem liggen nog steeds door merg en been....

Seth__Gekko
04-04-2006, 11:58
Wil je wel weten dat ik enorm de slappe lach kreeg van die scène? NEE!! maar toch vertel je het mij......
Sorry....maar volgens mij zijn films met zulke absurde sterfscènes bedoelt om te lachen hoor...
Er worden hier een aantal films genoemd die schokkend zijn vanwege het realiteitsgehalte (American History X, Saving Private Ryan), dat is iets wat me veel meer doet dan dit soort cartoonhumor...
Bij Saving Private Ryan gaat "Mama! Mama!" van die soldaat wiens ingewanden naast hem liggen nog steeds door merg en been....Ik lag ook in een deuk bij sommige sterfscenes van deel 2. Ik zal snel deel 3 van Final Destination eens gaan bekijken :P

Edgar Smit
05-04-2006, 09:23
Wil je wel weten dat ik enorm de slappe lach kreeg van die scène? NEE!! maar toch vertel je het mij......
Sorry....maar volgens mij zijn films met zulke absurde sterfscènes bedoelt om te lachen hoor...
Er worden hier een aantal films genoemd die schokkend zijn vanwege het realiteitsgehalte (American History X, Saving Private Ryan), dat is iets wat me veel meer doet dan dit soort cartoonhumor...
Bij Saving Private Ryan gaat "Mama! Mama!" van die soldaat wiens ingewanden naast hem liggen nog steeds door merg en been....OK punt voor jou. Maar ik hou niet van oorlogsfilms en die kijk ik dus nooit. Americna History heb ik inmiddels veel over gehoord, maar trekt mij absoluut niet.

Dennis Kuijper
05-04-2006, 14:22
American History heb ik inmiddels veel over gehoord, maar trekt mij absoluut niet.
Zonde hoor,moet je toch een keer kijken,al is het alleen maar om Norton z,n prachtige rol.Hij staat in mijn top 20.

rkrijger
10-04-2006, 14:56
Dit vind ik behoorlijk gruwelijk...

http://www.flurl.com/item/Propeller_u_119018/

Aloys
10-04-2006, 15:04
Personage: Al Pacino in Scarface
Scene(s): Kettingzaag in Scarface, Opening van Sin City, Paardenhoofd in The Godfather

Graven
10-04-2006, 16:43
American History heb ik inmiddels veel over gehoord, maar trekt mij absoluut niet.
Zonde hoor,moet je toch een keer kijken,al is het alleen maar om Norton z,n prachtige rol.Hij staat in mijn top 20.

Laatst ook voor het eerst gezien, echt een topfilm. Gewoon gaan kijken Edgar