PDA

Bekijk de volledige versie : dvdspeler stopt na een tijd.



mats
24-12-2004, 14:02
Hoi, ik heb een homecinema van jvc waarover ik redelijk tot goed tevreden ben( afgezonderd het loaden dat nogal lang duurt) de laatste tijd als ik een dvd kijk dan stopt deze na 1 uur spelen waarschijnlijk omdat hij te warm word. Hij staat boven op een video in een open kast met genoeg ruimte boven de speler. Hij heeft het altijd goed gedaan maar nu dit probleem dus. Iemand een oplossing? :roll:

Johan van den D.
24-12-2004, 14:40
Waarschijnlijk is de afstelling van de laser niet meer juist zodat ie op een bepaald moment de date niet juist meer kan lezen.
Hoe oud is het apparaat en hoe vaak wordt ie gebruikt?

mats
24-12-2004, 15:44
toch wel zo'n 4 a 5 keer per week dvd films en regelmatig cd's en dan bijna altijd zelf gebrande.

Phorze
24-12-2004, 18:26
mmmh

Het is een homecinema van jvc, waarschijnlijk vrij recent dus... er zit waarschijnlijk een ventilator achter op de module (binnenin dan wel apart er achter op).... draait die nog gewoon?

Is het geluid nog in orde terwijl hij ermee stopt (geen raar geruis - gezoem?)

Nathan Strik
24-12-2004, 21:04
Hoi, ik heb een homecinema van jvc waarover ik redelijk tot goed tevreden ben( afgezonderd het loaden dat nogal lang duurt) de laatste tijd als ik een dvd kijk dan stopt deze na 1 uur spelen waarschijnlijk omdat hij te warm word. Hij staat boven op een video in een open kast met genoeg ruimte boven de speler. Hij heeft het altijd goed gedaan maar nu dit probleem dus. Iemand een oplossing? :roll:
Ik heb zoiets ook gehad met mijn eerste speler (ook een JVC) en toen was er wat mis met de laserunit.

Hier moet je dus echt even mee terug naar de winkel. Positief punt was dat ik de speler toen binnen 2,5 week weer terug had, en perfect gemaakt. Ook nog zonder kosten, ook al zat ik net buiten mijn garantietermijn.

Zeker mee teruggaan dus, want waarschijnlijk is het dus je laserunit.

mats
24-12-2004, 21:58
speler is toch al ruim 3 jaar oud...heb de ventilator losgehad was niets mis mee dus ik verwacht ook de laser unit. Zal vragen wat de eventuele kosten gaan bedragen.Thnx voor het meedenken en de tips :wink: 8)

R Klemkerk
24-12-2004, 22:12
speler is toch al ruim 3 jaar oud...heb de ventilator losgehad was niets mis mee dus ik verwacht ook de laser unit. Zal vragen wat de eventuele kosten gaan bedragen.Thnx voor het meedenken en de tips :wink: 8)

Ik denk dat je beter een nieuwe dvd speler kunt gaan halen. Deze zijn inmiddels ontiegelijk goedkoop geworden. Voor een JVC spelertje betaal je een 79 euro. Dat is geen geld.

basset
24-12-2004, 22:53
Grappig dat men 3 jaar al "oud" vind. Het lijkt wel of men het normaal vind dat spelers na die tijd stuk kunnnen gaan. Ik heb een cd speler van philips gehad. De eerste generatie en die heeft er heel wat uurtjes op zitten. Afgezien van het transportbandje vervangen doet ie het na ik denk ruim 14 of 15 jaar nog steeds (bij mn pa) en dat ding is behoorlijk intensief gebruikt.

Je mag van de huidige apparaten ook wel verwachten dat ze na 5 jaar nog gewoon probleemloos moeten werken.

mats
25-12-2004, 16:01
Kun je een van een home cinema ook alleen de dvd speler kopen? :oops: aangezien ik de boxen al heb...

Johan van den D.
25-12-2004, 16:17
Kun je een van een home cinema ook alleen de dvd speler kopen? :oops: aangezien ik de boxen al heb...Ligt eraan wat je onder "home cinema" verstaat. :?:
In het geval van zo,n all-in-one setje weet je nu gelijk een nadeel van die dingen. :roll: