Bekijk de volledige versie : Bioscoopbezoek: een kostbare zaak?
Richard B.
27-12-2004, 00:36
Gepikt van FOK! (die het weer pikte uit de Telegraaf)..
Bioscopen in twee jaar tijd 44% duurder
Naar de bioscoop gaan is in twee jaar tijd flink duurder geworden. Een kaartje voor de woensdagmiddag kost nu 8,14 euro. In 2002 was dat nog 5,67 euro. Dat is een prijsstijging van maar liefst 44 procent.
Opmerkelijk is dat de bioscopen amper nog verschil maken tussen week- en weekendtarief, en dag- en avondtarief. Twee jaar terug kon je nog geld besparen als je niet op zaterdagavond naar de film ging. Een kaartje op zaterdagavond kost tegenwoordig gemiddeld 8,29 euro. Bovendien rekenen veel bioscopen in de kerstvakantie andere, duurdere tarieven. Ook het geven van kortingen wordt nog amper toegepast. Alleen studenten en ouderen krijgen dat nog, maar wel op een doordeweekse dag.
Pathé ArenA is het duurst. Daar betaal je voor een kaartje 9,00 euro, zowel door de week als in het weekend. Bij Cinestar in Enschede betaal je door de week 7,00 euro, maar in het weekend 8,20 euro. Voor lange films, zoals 'Alexander' wordt in veel bioscopen weer een toeslag gerekend.
Opvallend is dat de divserse bioscopen binnen hetzelfde concern verschillende prijzen hanteren. Zo is Pathé City op sommige momenten goedkoper dan de ArenA en ook bij Minerva ben je bij de ene bioscoop goedkoper uit dan bij de ander.
Ik heb echt de indruk dat vooral voor kaartjes door de week de prijs van Guldens in een paar jaar tijd 1 op 1 is overgegaan op Euro's: voorheen pakte ik voor 7 a 8 piek nog wel eens een sneak mee maar tegenwoordig betaal je dat in Euro's. Vroeger was het voor mij een 'no brainer' om zomaar eens op een doordeweekse avond naar de bios te gaan maar tegenwoordig denk ik ook vaak 'voor dat geld kan ik net zo goed een dvd-tje kopen'. De kosten van de snacks zijn in dit onderzoek trouwens nog niet eens meegenomen maar die zijn ook belachelijk hoog geworden tegenwoordig.
Wizz-Art
27-12-2004, 00:51
Ik ga al een maand of 10 niet meer, is met deze prijzen gewoon niet leuk meer. Koop er idd. zoals jij zegt liever een dvdtje voor :wink:
Christiaan Sauer
27-12-2004, 01:04
Voor films van normale lengte 's avonds ben je in Vlissingen (cinecity) 8 euro kwijt.
Voor lange films 9 euro meen ik. Al weet ik dat niet zeker :)
Wizz-Art
27-12-2004, 01:07
Voor films van normale lengte 's avonds ben je in Vlissingen (cinecity) 8 euro kwijt.
Voor lange films 9 euro meen ik. Al weet ik dat niet zeker :)
Klopt Chris,mijn ouders betaalden voor Alexander gister 9 euro daar voor een kaartje :wink:
Als ik naar de film ga, is dat in Antwerpen. UGC, midden in het centrum. Meestal de ochtend film, 11 uur. €4,95. :D En altijd lekker stil, tien man in een grote zaal of zo, zalig. :lol:
Richard B.
27-12-2004, 01:18
Het irritante vind ik eigenlijk nog wel dat je (hier in Zwolle tenminste) eigenlijk nergens meer kortingsacties hebt. Voorheen hadden we hier bij de lokale Minerva-bios een soort strippenkaart-actie waardoor je door de week voor een lekker laag bedrag naar de bios kon, maar dat lijkt nu wel niet meer te bestaan. :(
Ik heb wel eens gelezen dat er in Engeland o.a. jaarkaarten bestaan waarmee je een jaar lang elke voorstelling kunt bezoeken die je wilt (binnen een bepaalde keten natuurlijk). Ik zou willen dat de Nederlandse bioscoopbedrijven eens zo creatief zouden worden want ik denk dat, met teruglopen van het aantal echt veel publiek trekkende series als LOTR, Harry Potter, The Matrix en Star Wars, het bioscoopbezoek ook wel eens zou kunnen gaan teruglopen. Ja er zullen wel weer nieuwe filmhits opduiken maar ik betwijfel of we binnenkort weer LOTR-fenomenen zullen meemaken waarbij hele volksstammen (al dan niet meerdere keren) naar de bios gaan.
In België kost een filmticket 6 à 7 euro (afhankelijk van de betalingsmethode en de duur van de film) en dat vind ik al duur. Vroeger ging ik minstens 1x per week naar de bioscoop en had ik meestal wel 80% van de grote films gezien. Maar sinds de prijzen de hoogte zijn ingeschoten, vooral door de komst van de euro, ben ik overgestapt op DVD's.
In de plaatselijke Videotheek huur ik een nieuwe film voor 3 euro, oudere films zijn beschikbaar voor 2,5 euro. Daarenboven koop ik sinds 3 jaar ongeveer zelf DVD's.
De bioscoop heeft voor mij afgedaan, slechts zelden ga ik nog wel eens naar een grote blockbuster.
Boyke_2002
27-12-2004, 08:03
Ik ga de laatste tijd niet meer zo vaak als "vroeger" 8)
Alleen nog bij films als LOTR en Gladiator. Deze films geven wat extra's met geluid en beeld daarom ga ik wel. Het kaartje is nu veel te duur geworden !!! :oops: Pas nog geweest bij Ocean's 12 wat 'n sop film zeg.. maar hij koste wel 8 euro's met wat te drinken komt het al snel boven de 10 euro.
Ik wacht wel wat langer en ga wel huren bij de video-boer voor 3 euro's :wink:
Axel de Mol
27-12-2004, 08:55
Als een film nou 8 euro kost, en je koopt wat eten en drinken, dan zit je makkelijk boven de 10 euro. Dan koop ik liever een dvd'tje en ga die thuis zitten kijken. Hoewel ik wel vaker op oudjaarsdag naar de ben geweest, weet niet of het dit jaar nog steeds goedkoper is, maar dat was de vorige jaren iig wel zo.
Patrick van den Hul
27-12-2004, 08:58
Bij mij is het zelfs zo ver gekomen dat ik amper nog naar de bioscoop ga. Meestal een keer of 5 per jaar. Ik koop dan bij Pathe zo'n voordeelkaart. Kost 1 keer €35,- maar dan kun je 5 keer heen voor €5,50 per keer (wat je dan dus al hebt betaald)
Voor de prijs van een bios kaartje kan je ook een dvd kopen tegenwoordig. Vind het echt afzetterij dat de prijs in 2 jaar zoveel omhoog is gegaan. Ik weet dat met de euro alle prijzen omhoog zijn gegaan maar dat het zo gaat... :roll:
Maja gelukkig hebben we de dvd en home cinema :lol: En als ik wat meer ruimte krijg dan koop ik ook nog een projector erbij, dan zie je mij niet meer in de bios... helemaal niet in Lwarden met al die associale lui die soms in de bios zit.. (ze durfen bij de bios die mensen niet eens te attenderen op hun gedrag). Nee ze moeten zo doorgaan. Over 2 jaar prijs van een kaartje 12 euro? :x
diederik
27-12-2004, 09:52
Ben al 2 1/2 jaar niet maar naar de bioscoop gegaan ... lang leve DVD
freddievtb
27-12-2004, 10:13
Hier in Zwolle hebben we DIT jaar nog die strippenkaart gehad hoor....
Voor 15 euro krijg je dan 1 vrijkaartje en kortingskaartjes om voor 5.50 euro geloof ik naar de bios te gaan (niet op zaterdag).
Dus na 2 of 3 bezoeken met 2 personen heb je dat er al uit.
Maar ga je idd op zaterdag... reken maar even mee:
2x 8.50 = 17 euro, 2x drinken: 8 euro, 1x zakkie m&m's erbij a 3,50 ofzo:
17+8+3,50=28,50 ..... bijna 30 euro voor een bios-bezoek....
ABSURD gewoon.....
Ga best wel veel naar de bios (dit jaar alleen al zon 21 keer :oops: ) Meestal ga ik dan op donderdag avond of zo, dan krijg ik namelijk nog 1,50 korting met mn OV. En omdat ik dan in de winkel een flesje spa koop en nix eet tijdens een film, ben ik dus nog onder de 10 euro kwijt. :cry:
Sander V.
27-12-2004, 10:27
Ik ga soms in de vakanties met vrienden maar dat is ook maar 4 a 5 keer per jaar want ik moet ook nog de trein naar Enschede betalen :? (Cinestar)
Blij dat ik in Oostende woon (Ciné Rialto): hier is de prijs voor IEDEREEN €5 / film, drank kost € 1.5 voor 'n flesje.
In Kinepolis Gent kost een kaartje € 7 , als student € 5.5
Joost v.d. Ham
27-12-2004, 10:46
Ik ga vrijwel altijd op de maandag avond en inclusief de OV-korting is een kaartje dan 6 euro en bij een (Orange) Comeback betaal ik slechts 4,50 euro. Best veel geld, maar zeker goed te doen....een biertje halen moet je er niet meer doen die zijn echt belachelijk duur :(
Ronald Stiebolt
27-12-2004, 11:06
Een tijdje terug naar Pathe op Zuid (Rotterdam), hadden ze een aanbieding: 2 heineken en een popcorn voor ik geloof 9 euro.
Me naaien en dan niet zoenen? Mij zien ze niet meer...
Ik ga niet meer naar de bioscoop.
Het enige voordeel is dat het beeld groter is.
Maar de beeldkwaliteit kan niet tegen DVD op.
Een DVD kost tegenwoordig net zoveel als 2 bioscoopkaartjes.
En hij verschijnt binnen een half jaar na de bioscoop release,
daar kan ik best op wachten.
Ik ben niet zo'n zenuwenlijer dat ik films wil zien nog voordat ze in de
bioscoop verschijnen.
Of ik een film nu zie of over een halfjaar, of een jaar, interessert
me helemaal niets!
Inderdaad, het feit dat DVD-titels tegenwoordig zo snel na de bioscooprelease verschijnen is een bijkomend argument om niet meer naar de bioscoop te gaan.
Plus het feit dat ik niet hou van mensen die het blijkbaar nodig vinden om tijdens de film gaan zitten kletsen, daarvoor dient een café. Met het mobieltje spelen is blijkbaar ook een favoriete bezigheid van de bezoekers.
Om nog maar te zwijgen over de schandalige prijzen van parking, toilet, drank en versnaperingen ...
The Scratcher
27-12-2004, 12:29
Wij gaan ook nog maar zéér zelden naar de bios. De prijzen zijn gewoon ronduit belachelijk en grofweg schandalig geworden! Deze industrie draait zichzelf op deze manier de nek om. Maar wel straks weer huilen en klagen dat het zo slecht gaat en de schuld geven dat zowat iedereen een eigen HT heeft staan. Ja vind je het gek?
Op deze manier hooft het voor mij ook niet meer. Als wij met ons tweetjes naar de bios gaan zijn we al bijna 20 Euro kwijt aan de kaartjes alleen al. Pak je dan ook nog eens iets te drinken en te snacken erbij hoppa heb je zo nog eens bijna 20 Euro aan je broek hangen. Is toch niet normaal meer dat ze voor zowel een flesje fris als ook een bakje popcorn 5 Euro durven vragen??? Nee mij zullen ze nauwelijks nog zien in een bios...
Ik ga af en toe
meestal happy hour
Het is wel om 17:00 maar goed.
Je betaalt dan wel €3,50 per kaartje!
En dat is dan voor allles films nieuw en oud.
Alexander
Erik of het klein Insectenboek
Floris
The Polar Express
Sneak Preview
Der Untergang
Ondanks dat de prijzen zo hoog zijn geworden ga ik toch nog graag naar de bioscoop.
Natuurlijk niet vaak het moet wel een uitje blijven vind ik.
Het blijft toch nog speciaal dat je met zoveel mensen in een grote zaal en via een groot scherm zit te kijken. En natuurlijk word het voor mij ook verpest wanneer er vervelende mensen in de zaal zitten maar ik heb ook hele leuke bezoekjes meegemaakt en hoop iedere keer weer op een leuk bios bezoek.
Thuis een dvd'tj kijken is voor mij ook heel erg leuk maar toch mis ik dan de omgeving van de bioscoop.
In de bioscoop kan ik meer in de film zitten dan thuis.
VincentBroccoli
27-12-2004, 12:54
Inderdaad, het feit dat DVD-titels tegenwoordig zo snel na de bioscooprelease verschijnen is een bijkomend argument om niet meer naar de bioscoop te gaan.
Plus het feit dat ik niet hou van mensen die het blijkbaar nodig vinden om tijdens de film gaan zitten kletsen, daarvoor dient een café. Met het mobieltje spelen is blijkbaar ook een favoriete bezigheid van de bezoekers.
Om nog maar te zwijgen over de schandalige prijzen van parking, toilet, drank en versnaperingen ...
Parking en Toilet zijn gewoon gratis bij Pathe de kuip gelukkig, maar vooral de combinatie van een kaartje en eten is gewoon ongelofelijk duur.
Dus gewoon naar de must-seefilms gaan. Want als je het gaat omrekenen naar guldens en vergelijkt met de guldentijd, kom je inderdaad op een schandalige prijsverhoging van meer dan 44%.
Dit vind ik ook de grootste ergernis; een kaartje kost €8-9, maar zaalpersoneel (als het er al is) grijpt niet in als groepen jongeren luidruchtig gaan kletsen, bellen, met lampjes schijnen of schelden op mensen die daar iets van zeggen.
Voor mij geen bioscoop meer, en zeker niet voor blockbusters. Jammer, want ik zou Incredibles of Alexander wel in de bioscoop willen zien. Alleen LUX in Nijmegen kan nog (daar komt tenminste beschaafd publiek :wink: ) Dit fenomeen van luidruchtige jeugd is ook echt Nederlands, in andere landen ben ik dat op prime-time bij grote releases nog nooit tegengekomen!
Met 2 man naar de bios is zelfs al DUURDER dan de gemiddelde 2-disc SE vlak na release!
Alexander V
27-12-2004, 12:58
Ik ga alleen nog naar de bios met zo'n Pathe 'voordeel' pas, die koop je voor 36 euro en dan zitten er 6 kaartjes op, dus 6 euro per kaartje. Reken daarbij nog een cola'tje van 3 euro (ik snoep niet zoveel dus popcorn neem ik maar zelden) dan kost het me toch nog zo'n 10 euro om ff een filmpje te pakken, nog zonder transport er naar toe en nog ff gerekend dat ieder voor zich betaald.
Met z'n tweeën kan je dus gemakkelijk een gloednieuwe SE DVD kopen voor het geld dat je ook naar de bios gaat, ik ga dus ook bij lange na niet zoveel meer als vroeger, denk als ik 1 tot 2 keer in de maand ga dat ik het gehad heb, vroeger zat ik zeker 2 keer in de week in de bios.
Nu is het bij mij niet alleen een kwestie van geld, ik heb ook veel minder tijd om een filmpje te pakken in de bios en ik vind het steeds minder gezellig worden, veel asociaal tuig bijvoorbeeld. Vreemde is dat als ik nog wel ga dat het superdruk is altijd, dus ik denk dat het nog goed genoeg draait....
FrankGuthrie
27-12-2004, 14:01
Heb ik toch gelijk :). Deze discussie al met iemand anders gehad die beweerde dat het niet zo is. Nou het is dus echt wel duurder geworden. Ik betaalde vroeger geen 20 gulden voor de bioscoop. Vroeger zat ik vaak in de Amsterdamse Riksbioscoop. Films die pas uit de bioscoop waren gingen daar draaien. Je kon er voor FL 2,50 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) een filmpje pakken.
Joost v.d. Ham
27-12-2004, 14:04
Alleen LUX in Nijmegen kan nog (daar komt tenminste beschaafd publiek :wink: )
In Utrecht ook in Springhaver, Louis Hartloper Complex en 't Hoogt. Laten ze daar nou net ook nog eens de goede films tonen :)
Frank Gozeling
27-12-2004, 14:14
Zolang er nog schreeuwende aso's, mobiel bellende pubers etc. in de bios zitten, ga ik voorlopig niet. Misschien een idee om de prijs te verhogen naar 20-30 euro, ben je dat vullis ook kwijt, en wordt het voor mij weer een gezellig avondje uit.
FrankGuthrie
27-12-2004, 14:27
Zolang er nog schreeuwende aso's, mobiel bellende pubers etc. in de bios zitten, ga ik voorlopig niet. Misschien een idee om de prijs te verhogen naar 20-30 euro, ben je dat vullis ook kwijt, en wordt het voor mij weer een gezellig avondje uit.
:shock: Geld teveel!. Nee laat ze maar lekker gaan werken met goeie steward. 2 in de zaal plaatsen en als er wat gebeurd mensen eruit schoppen.
Niels Simons
27-12-2004, 14:48
in zwitserland kosten de kaartjes nu al dik 12 euro...
tis idd belachelijk wat ze tegenwoordig vragen,heineken 2,5 voor een fles,popcorn 4 euro,ik ben zo 15 euro armer met de bioscoop.
eindhoven heb je dan wel idd zon pathekaart,33 euro voor 6 kaartjes,en zoals gezegd, 5,50 euro per kaart,maar eindhoven ga ik in principe nie meer naar de bioscoop,tilburg of den bosch is net zo goed of iig sfeervoller...
mazzel,niels
rkrijger
27-12-2004, 15:26
Ik *doe* af en toe Pathe in Eindhoven met zo'n Pathe-kaart. Het komt dan idd op vijf euri nog wat...
Zondag ochtend met het hele gezin voor gezinstarief gebeurt ook nog wel eens.
Maar, inderdaad, voor de reguliere prijs (ik durf het niet eens meer de "normale" prijs te noemen)... Dat doe ik niet meer!
En ik neem ook altijd mijn eigen snacks mee. Ik verdom het om ouderwetse HFl. 10,- neer te lappen voor een colaatje met wat sjips!!!
Mark de Jong
27-12-2004, 16:02
eindhoven heb je dan wel idd zon pathekaart,33 euro voor 6 kaartjes,en zoals gezegd, 5,50 euro per kaart,maar eindhoven ga ik in principe nie meer naar de bioscoop,tilburg of den bosch is net zo goed of iig sfeervoller...
Niels, je praat onzin.
Mathieu Ghekiere
27-12-2004, 16:40
Schandalig inderdaad van die prijzen. Ik ga ook veel minder naar de cinema, zeker als je begint na te denken over de dvd die je in de plaats zou kunnen kopen.
Ik weet dat het waarschijnlijk een domme en naïeve vraag is maar: kan hier niks tegen gedaan worden? Niemand van het forum hier een politicus die een actie wil opzetten?
Zal wel niet, de cinema's zullen wel niet buigen zolang ze met hun dure prijzen nu nog geld verdienen.
Maar kom, 12 euro in Zwitserland... dat is toch compleet krankzinnig?
Eén keer was ik heel boos: ik ging naar de Kinepolis in Gent (ik woon in België) en ik betaalde geloof ik 7 of 7.5 euro voor een kaartje van The Village... en dan was de film nog niet goed geprojecteerd ook!
Zeker tien keer microfoons in beeld, het publiek zat letterlijk luidop te lachen ermee!
Toen dacht ik: als ik 280 oude Belgische frank betaal voor 2 uur plezier dan mogen ze wel hun werk bovenaan ook goed doen!
Evil Hobbit
27-12-2004, 18:33
Ik gebruik ook zo'n pathe voordeelpas. Zeer goed te doen je betaald in een keer voor 6 kaartjes 6 euro. (36 totaal) Zeer voordelig vind ik persoonlijk.
Eén keer was ik heel boos: ik ging naar de Kinepolis in Gent (ik woon in België) en ik betaalde geloof ik 7 of 7.5 euro voor een kaartje van The Village... en dan was de film nog niet goed geprojecteerd ook!
Zeker tien keer microfoons in beeld, het publiek zat letterlijk luidop te lachen ermee!
Toen dacht ik: als ik 280 oude Belgische frank betaal voor 2 uur plezier dan mogen ze wel hun werk bovenaan ook goed doen!
In Kinepolis Gent ook eens microfoons gezien in Lost in Translation + een hoge piep/fluittoon. Na de voorstellign naar de receptie gegaan, een formuliertje ingevuld en drie weken later had ik een vrijkaartje, één jaar geldig! Da's wel netjes vind ik...
De prijzen zijn inderdaad een stuk hoger geworden .. Maar ik stoor me er niet erg aan . Waar ik me wel aan stoorde , was dat Pathe , toen ze die prijsveranderingen doorvoerden , het nog kort als "voordeliger" te verkopen :roll: .
Ik had toen nog een OV , en ging vaak 's middags , dat was € 4,50 in Pathé (Rotterdam) ! Nu zijn alle prijzen over 't algemeen € 8,75 , € 7,25 met korting , <ouch> .
Maar goed , ik ben , zèlfs met een chronisch geld gebrek , niet iemand die gaat klagen over prijzen (waarschijnlijk on-Hollands van mij :roll: ) . Als ik het geld heb , heb ik makkelijk € 8,75 over voor een kaartje .
Bovendien kan je 't dus goedkoper maken , oa door de eerder genoemde Pathé kaart voor Pathé bioscopen , maar die verschillen blijkbaar per stad (€ 36,- voor Rotterdam) . Het ligt natuurlijk aan waar je film allemaal draait , maar je kan ook een goedkopere bioscoop kiezen . Als ie bv in Cinerama draait , ben je 's middags € 6,00 kwijt , 's avonds iets meer , en je hebt ook een beter filmpubliek (en vergeleken met Pathé Shouwburgplein , veel meer beenruimte) . Pathe heeft dus niet echt meer een prijsverschil tussen 's middags en 's avonds , maar 's ochtends ben je € 4,50 kwijt , persoonlijk kom ik daar me bed niet voor uit hoor .. En zelf besteed ik ook geen geld aan eten , dan stoor ik me aan m'n eigen gekraak , dat kan ik echt niet hebben ..
Over irritante mensen , tjah , 't is inderdaad irritant , maar er zijn dingen die je kan doen om ze te ontwijken natuurlijk . Tijdstip , bioscoop , en hoe lang de film al draait ..
's middags is 't meestal sowieso rustig , probeer voor de minder grote bioscopen te gaan , en bij premieres , en als een film bijna uit de bioscoop is , heb je ook kans op beter filmpubliek . Bij premieres heb je vaak mensen die ècht komen voor die film , en tegen 't eind van de films run is er niemand meer .
Ik vind overigens lege èn volle zalen wat hebben (zo lang ik maar de plaats in het midden heb !) .
Ten slotte moet ik zeggen dat ik de bioscoop ervaring niet te vervangen vind door een DVD .. DVD is geweldig natuurlijk , maar zo'n grote zaal heeft toch wat extra .
goeroezeboe
27-12-2004, 20:17
ik vind dat de cinema inderdaad een duur tijdverdrijf is geworden. Gelukkig zijn er in Leuven (waar ik woon & studeer) nog wel enkele goedkopere alternatieven (maandag in de studio's 5e, cinema ZED = alternatieve films 6* voor 24e) maar ik vind die steeds stijgende prijzen toch geen goede ontwikkeling. Ik redeneer dan ook zoals zovelen hier, liever 1 dvdtje kopen dan één keer naar de cinema.
rkrijger
28-12-2004, 18:36
Zijn er eigenlijk cijfers bekend van toe/afgenomen bezoekersaantallen?!?
Joost v.d. Ham
28-12-2004, 19:15
Gisteren even naar de bios geweest, maandag is altijd lekker rustig en een stuk goedkoper. Helemaal vergeten dat het kerstvakantie is en blijkbaar (ze maken er goed gebruik van) elke avond als zaterdagavond geldt.....pfff 8,50 euro voor een kaartje.
Niels Simons
28-12-2004, 19:30
ik gister ook 8 euro kwijt voor een ***film(lemony snikkel)en de pils was ook nog es 3 euro per beugeltje...
das dus toch 14 euro voor een avondje bioscoop,parkeerkaart nie meegerekend.
mazzel,niels
Dennis V.
28-12-2004, 19:51
De laatste keer dat ik naar de bioscoop ben geweest was ten tijde van Finding Nemo. Wat ik destijds betaalde weet ik niet meer, maar vast staat wel dat ik nooit meer in een bioscoop zal komen.
De prijzen van het kaartje, te dure horeca, toiletgeld, rokende bioscoop bezoekers (ja echt, dat heet dan een Servicebioscoop), bioscooppersoneel wat samen achter de bar (die achterin de zaal is) staat te kletsen....
Ach, alles eigenlijk. Voor dat geld ga ik veel en veel liever naar het voetbalstadion toe !
TheGodfather
28-12-2004, 21:04
Niels, je praat onzin.
goede onderbouwing :roll:
kben nog nooit in Brabant naar de bios geweest (beetje ver weg vanuit zuid limburg ;)) maar t kan best dat t in Den Bosch of Tilburg sfeervoller is. Dat heb ik hier hetzelfde. In heerlen ga ik alleen naar de sneak, in Sittard is de sfeer en over t algemeen alles beter. Maar t liefste ga ik naar de Kinepolis in Hasselt: wel 30 min. heen en 30. min terug rijden maar dat heb ik er voor over: geweldig beeld en geluid, betere sfeer (veel rustiger) beter eten en drinken en er werkt de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien in levende lijven (niet onbelangrijk natuurlijk :P)
Mark de Jong
28-12-2004, 21:19
Niels, je praat onzin.
goede onderbouwing :roll:
kben nog nooit in Brabant naar de bios geweest (beetje ver weg vanuit zuid limburg ;)) maar t kan best dat t in Den Bosch of Tilburg sfeervoller is. Dat heb ik hier hetzelfde. In heerlen ga ik alleen naar de sneak, in Sittard is de sfeer en over t algemeen alles beter. Maar t liefste ga ik naar de Kinepolis in Hasselt: wel 30 min. heen en 30. min terug rijden maar dat heb ik er voor over: geweldig beeld en geluid, betere sfeer (veel rustiger) beter eten en drinken en er werkt de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien in levende lijven (niet onbelangrijk natuurlijk :P)
Dank u. Ik voel me dan ook niet verplicht om het te onderbouwen, en al helemaal als ik zie dat het voor jou is :twisted:
TheGodfather
28-12-2004, 21:21
Dank u. Ik voel me dan ook niet verplicht om het te onderbouwen, en al helemaal als ik zie dat het voor jou is :twisted:
8)
ik verplicht je ook natuurlijk niet om iets te onderbouwen, alleen zou een beetje uitleg wellicht makkelijk zijn om je te kunnen begrijpen ;)
Mark de Jong
28-12-2004, 21:31
8)
ik verplicht je ook natuurlijk niet om iets te onderbouwen, alleen zou een beetje uitleg wellicht makkelijk zijn om je te kunnen begrijpen ;)
Uitleg is niet nodig. Niels weet wel wat ik bedoel 8)
TheGodfather
28-12-2004, 21:32
8)
Uitleg is niet nodig. Niels weet wel wat ik bedoel 8)
dan is t goed
heb net een 5-rittenkaart gekocht voor het filmhuis koste € 30,00
dat scheelt €5
opzich ook niet echt gek veel
maar ja je kan niet alles hebben
Tja, €8,30 voor een kaartje vind ik vrij prijzig voor doordeweeks. Ik weet nog voor titanic was het 18 gulden en dat was dan omdat het een film was die langer duurde dan gemiddeld. Maar om nu zoveel neer te leggen voor een film van anderhalf uur :roll: , laatste tijd dus meer gekocht en gehuurd dan naar de bios. Tel maar uit: je gaat met meer mensen naar de bios €25,-. Leg het geld bij elkaar en je hebt de film weliswaar niet als één van de eerste gezien maar wel in je bezit en kunt hem zo vaak zien als je wilt zonder de irritaties van de bios.
Christiaan Sauer
29-12-2004, 13:23
Afgelopen maandag Alexander gezien in de bioscoop.
Ze moeten het nog 1 keer flikken om me zo'n prijs voor te schotelen. Ik draai me dan bij de kasse om en loop naar buiten toe. Dit keer niet omdat ik de film echt wilde zien, maar een volgende keer?
9 euro 50!!!! 20 gulden voor een film van wat is het? 150 minuten ofzo?
Allemachtig. Werkelijk bespottelijk.
Zo'n avondje kost je dus gewoon rustig 15 euro. Zonder problemen....
Nee echt waar. Volgende keer wandel ik zo weer naar buiten toe.
Dennis V.
29-12-2004, 13:27
wellicht een bioscopen-pricewatch openen ?
met toevoegingen wat de horeca, parkeren, toiletbezoek en zo kosten ...
yvesdupois
29-12-2004, 13:44
Afgelopen maandag Alexander gezien in de bioscoop.
Ze moeten het nog 1 keer flikken om me zo'n prijs voor te schotelen. Ik draai me dan bij de kasse om en loop naar buiten toe. Dit keer niet omdat ik de film echt wilde zien, maar een volgende keer?
9 euro 50!!!! 20 gulden voor een film van wat is het? 150 minuten ofzo?
Allemachtig. Werkelijk bespottelijk.
Sorry maar heel ff offtopic, wat vond je van de film.
By the way, Bios is niet te vervangen met bepaalde films (bijv lotr, day after tommorrow, I robot) maar de prijzen zijn inderdaad schandalig en vervelende bezoekers worden niet eens aangepakt. Aan de andere kant, gaat het wel weer afleiden wanneer de beveiliging met harde hand bezoekers naar buiten wil gooien. Tja dan maar s'ochtends naar de film en dan ook alleen maar als de film speciaal is.
Thijssie
29-12-2004, 13:50
Ga ook weinig meer naar de bioscoop. Gewoonweg te duur. Gelukkig heb ik via mijn mobieltje af en toe gratis bioscoop kaartjes. Die gebruik ik dan.
Voor de overige films zoek ik gewoon op internet. Dan maar zo.
Nu dus ook tot de bioscoopexploitanten doorgedrongen; vandaag in de Volkskrant het bericht dat het bioscoopbezoek het afgelopen jaar meer dan 10% gedaald is. Oorzaak: te dure kaartjes (volgens de journalist).
Volgens mij ook voor een groot deel te wijten aan de belabberde service (zie eerdere posts).
Overigens blijkt Nederland in Europa de duurste kaartjes te hebben en het laagste bioscoopbezoek per hoofd van de bevolking.
Dennis V.
12-01-2005, 18:05
Ik hoorde dat inderdaad gisteren op de radio. Ze waren vol goede moed, want er komen dit jaar zoveel toppers uit, het zal vast allemaal wel goed komen ... tja, ik geloof er in ieder geval niets van !
Tsjonge jonge, Kameleon 2 een topper noemen .... :?
Ik hoorde dat inderdaad gisteren op de radio. Ze waren vol goede moed, want er komen dit jaar zoveel toppers uit, het zal vast allemaal wel goed komen ... tja, ik geloof er in ieder geval niets van !
Tsjonge jonge, Kameleon 2 een topper noemen .... :?
Dit jaar geen LOTR of Harry Potter, maar wel Star Wars III. Die zal toch niet de aantallen van LOTR/HP overtreffen lijkt me.
theThinWhiteDuke
12-01-2005, 19:04
Ik haal steeds een 6 rittenkaart bij de Pathe....
Kost € 33, dus per kaartje betaal je dan in feite € 5,50.
Albert Kostwinder
12-01-2005, 19:09
Joh, ff sparen, 100 keer niet gaan en veel ergernissen sparen. Kun je thuis voortaan naar de bios. :wink:
Caledonians
12-01-2005, 19:19
Dit jaar geen LOTR of Harry Potter...
Harry Potter 4 komt toch wel aan het einde van dit jaar in de bios?
Ik ga nog wel regelmatig naar de bios. Het is inderdaad wel een dure bedoeling. Meestal kan je van een avondje bios bezoek met 2 personen een mooie dvd uitgave kopen...
Zeeuws Meisje
12-01-2005, 19:49
Vroeger ging ik iedere week naar de bioscoop, maar nu wacht ik op die hele goede film die ik erg graag wil zien op het grote doek.
Ik ga nog steeds vaak naar de bios, hoewel ik nu minder impulsief de bioscoop binnenstap. Met een voordeelpas scheelt het wel, maar het blijft duur. Ik heb nu een hele zooi PJR bonnen gebruikt voor bioscoopwaardebonnen (15 euro - 5 euro) waarmee ik van plan ben bioscooppassen (36 euro, voor 6x) kopen. Wat een gedoe ook... :P
bommetje
12-01-2005, 21:16
Wat heeft het projecteren te maken met het zien van microfoons in beeld. Daarvoor moet je echt bij de regie/montage zijn.
En als het beeld onscherp is zeker in zo'n megaplex kan je fijn aan het begin van de reclame/trailers even melden dat het beeld onscherp staat.
Ik ga de laatste tijd steeds minder naar de bios. Ik bestel veel liever diezelfde film op een regio 3 dvd voor (in sommige gevallen) 2 of 3 euro meer.
patrick_h
13-01-2005, 01:38
Heb ik toch gelijk :). Deze discussie al met iemand anders gehad die beweerde dat het niet zo is. Nou het is dus echt wel duurder geworden.
Ja, dat was ik! Goed, daar gaan we nog een keertje. Dit berichtje gaat erover dat de prijs op woensdagmiddag in 2 jaar tijd met 44% gestegen is. En jij gaat hoe vaak op woensdagmiddag naar de bioscoop? De afgelopen 2 jaar is de gemiddelde prijs van alle voorstellingen met 4.5% gestegen (van 6.49 euro naar 6.78 euro), da's toch weer een iets ander getal. Het geeft alleen niet zo'n lekkere kop.
De discussie draaide erom dat het met de overgang van gulden naar euro zoveel duurder geworden was, weet je nog? Aangezien dit een vergelijking is van 2002 met 2004, gaat die vlieger niet op.
Ik had toen postings op usenet gelokaliseerd, geplaatst in 2001, die een prijs van 18 gulden 50 aangaven op dat moment, een bioscoopkaartje uit 1995(!) van een gewone doordeweekse avondvoorstelling Pathe Schouwburgplein van 15 gulden.
Wat werd daar tegenin gebracht? Jij schreef "Ik ben ook al vergeten hoeveel een kaarjte i de tijd van de gulden koste, maar toch geen 20 piek(NFL)!!!!!". Ja, sorry dat ik van die overweldigende argumenten niet onder de indruk raak. De bioscoopkaartjes uit 2001 die voor een avondvoorstelling zonder (studenten)korting een dramatisch lager bedrag kostten zijn nog altijd niet boven water gekomen.
Verder nog vragen? :-)
Richard B.
13-01-2005, 01:53
Wat heeft het projecteren te maken met het zien van microfoons in beeld. Daarvoor moet je echt bij de regie/montage zijn.
Nee hoor. Het heeft wel degelijk te maken met de projectie. Bij het projecteren van een film is er altijd enige 'marge' op een filmstrip waarin dat soort dingen te zien zijn. Een goeie projecteur is in staat om dat te corrigeren. Als ie er met zijn pet naar gooit dan kun je dingen als microfoons zien.
Toevallig gisteren op de radio gehoord Nederland hoort bij de top3 qua bioscoop prijzen in Europa en ze gingen hier iets aandoen maar dat stuk heb ik niet echt op kunnen vangen.
David L.
13-01-2005, 09:54
Nee hoor. Het heeft wel degelijk te maken met de projectie. Bij het projecteren van een film is er altijd enige 'marge' op een filmstrip waarin dat soort dingen te zien zijn. Een goeie projecteur is in staat om dat te corrigeren. Als ie er met zijn pet naar gooit dan kun je dingen als microfoons zien.
Heb je helemaal gelijk in. :) Toen ik nog een beginnelingetje was, heb ik een keer gigantisch op m'n lazer gekregen omdat het beeld niet scherp was. :oops:
Het argument van de operateur die me inwerkte:"je hebt toch goeie ogen?! Gebruik ze dan ook! DAT ZIE JE TOCH!!"
Viel niks tegen in te brengen......
Als je dus onscherp/slecht gekaderd beeld hebt, melden aan personeel. De operateur is degene die er verantwoordelijk voor is.
bommetje
13-01-2005, 14:56
Dan zal ik wel een goede operateur zijn. Nog nooit een microfoon in beeld gezien.
Wel genoeg andere blunders maar microfonen in beeld :?:
Seth__Gekko
13-01-2005, 14:59
Echt achterlijk hoog die prijzen....bijna 8,50 per kaartje....
Nee ik ga alleen nog maar naar Pathé met mijn voordeelkaart....6 euro vind ik al te veel maar ach...
bommetje
13-01-2005, 16:51
Ach hier in zuid-limburg is het nog goed te doen hoor.
6 euro voor een kaartje en 7 euro voor als de film langer dan 2 uur duurt. En anders ga je gewoon voor 4 euro naar de Sneak Preview. Is ook stukken gezelliger dan thuis te zitten.
Of je gaat in België naar Maasmechelen of Lanaken voor €5,50 naar de bios en op dinsdag voor €4 euro.
Die smoes dat het zo duur is naar de bioscoop gaan, die gaat hier dus niet op
David L.
13-01-2005, 17:34
Dan zal ik wel een goede operateur zijn. Nog nooit een microfoon in beeld gezien.
't Kan altijd erger.....
Exploderende lamp bijvoorbeeld.... :evil: spiegel naar de klote, voorstelling naar de klote, volgende voorstelling ook naar de klote...
Gelukkig niet mijn schuld.... :twisted:
Martijntje
13-01-2005, 18:09
't Kan altijd erger.....
Exploderende lamp bijvoorbeeld.... :evil: spiegel naar de klote, voorstelling naar de klote, volgende voorstelling ook naar de klote...
Ah! nog meer operateurs hier blijkbaar!! :D
Microfoon in beeld is voor mij ook n onbekend fenomeen moet ik zeggen! T ergste wat ik ooit heb meegemaakt is een gelijkrichter die stond door te fikken tijdens de voorstelling en ik heb 1 keer de fout gemaakt om n trailer op zn kop te monteren... fijn... :?
Om ff on-topic te blijven: Bij ons [Foroxity in Sittard-Geleen] kost n kaartje s middags € 5,00 en s'avonds € 6,50. Enige uitzonderingen: Lange films [LOTR / Alexander etc] zijn n euro duurder... Goed te doen dus dacht ik! [voor mij helemaal want ik kan uiteraard gratis elke film zien.. :D ]
David L.
13-01-2005, 18:14
't Kan altijd erger.....
Ah! nog meer operateurs hier blijkbaar!! :D
Microfoon in beeld is voor mij ook n onbekend fenomeen moet ik zeggen! T ergste wat ik ooit heb meegemaakt is een gelijkrichter die stond door te fikken tijdens de voorstelling en ik heb 1 keer de fout gemaakt om n trailer op zn kop te monteren... fijn... :?
Om ff on-topic te blijven: Bij ons [Foroxity in Sittard-Geleen] kost n kaartje s middags € 5,00 en s'avonds € 6,50. Enige uitzonderingen: Lange films [LOTR / Alexander etc] zijn n euro duurder... Goed te doen dus dacht ik! [voor mij helemaal want ik kan uiteraard gratis elke film zien.. :D ]
Die kom je hier nog wel 'ns tegen ja...net zoals mensen die in een videotheek werken :) Lullen over films...
Brandende gelijkrichter? :shock: Ik hoop voor jou dat je hem niet hebt geprobeert uit te piesen... :wink:
Trailer op z'n kop is mij ook wel eens gebeurd, en een hele enkele keer een springer. :oops:
In A'foort is de bios trouwens behoorlijk prijzig. €8.30 en geen reductie tijden zoals 'smiddags doordeweeks ofzo...alleen voor studenten en 65+ers..Ik ben blij dat ik ook niet hoef te betalen.....
Ik vind de 8.50 die je voor een bios kaartje betaald nog wel gaan, maar de prijzen voor de popcorn en cola gaan echt te ver, neem nu in mn tas mn eigen eten mee, alleen op die manier blijft het betaalbaar.
De prijzen intereseert me kompleet niks, ik erger me gewoon aan blagen die schreeuwen m&m's gooien bellen etc etc, dat is eigelijk ook de reden waarom ik vrijwel niet naar een bioscoop ga, ik ben best bereid om extra euro's neer te tellen voor een stewart.
De prijzen intereseert me kompleet niks, ik erger me gewoon aan blagen die schreeuwen m&m's gooien bellen etc etc, dat is eigelijk ook de reden waarom ik vrijwel niet naar een bioscoop ga, ik ben best bereid om extra euro's neer te tellen voor een stewart.
Ik heb precies hetzelfde, de prijzen zijn niet relevant. Uiteraard mag het best goedkoper...
TheGodfather
14-01-2005, 21:37
Die smoes dat het zo duur is naar de bioscoop gaan, die gaat hier dus niet op
nou niet helemaal. bij gewone film is t idd 7 euro per kaartje. veels te veel. De sneak is nog best te doen.
vind t dus nog behoorlijk duur. als je iets goedkoper wilt, kun je ook door de weeks naar Foroxity in Sittard gaan ( smiddags dan). Dan betaal je € 5,-. nog fl. 11,50 ofzo maar goed...
Harry B.
14-01-2005, 22:48
Ik heb precies hetzelfde, de prijzen zijn niet relevant. Uiteraard mag het best goedkoper...
iets goedkoper??? €8,50, da's 20 ouderwetse guldens! Dat is toch niet normaal meer :evil:
De prijzen zijn niet normaal meer. Ik ging al niet vaak, maar de laatste keer Antwerpen voor mij is inmiddels al weer Return of the King! Hier in de buurt Alien vs. Predator. Maar voor The Incredibles(1,5 uur) betaal ik echt geen 8 euro! Ik koop de DVD dan wel!
Vinden ze het gek dat men massaal gaat kopieëren. En dan zie je één of andere ster zagen dat er aan broodroof gedaan wordt. Jongen, je hebt een kast van een huis! Dan verdien je maar wat minder... :roll:
In de Metro stond gisteren ook een klein artikeltje. Nederland staat in de EU in twee top 3en: die van minste bios-bezoek en duurste kaartjes... :wink: Volgens iemand moest het goedkoper!
Richard B.
10-01-2006, 19:46
Gelezen op Fok!
Bioscoopbezoek gedaald met 11,2 procent
Icoon Film Nederlanders zijn vorig jaar samen 20 miljoen keer naar de bioscoop geweest. Dit is een scherpe daling van maar liefst 11,2 procent ten opzichte van 2004. In 2004 daalde het aantal bioscoopbezoekers ook al met 10 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.
Voor Nederlandse films was 2005 wel een goed jaar. De Kameleon 2 werd het beste bezocht van alle Nederlandse films. Bij de internationale films werd Madagascar het meeste bezocht.
Over de oorzaken van de daling in het aantal bioscoopbezoeken verschillen de meningen nog. Mogelijke oorzaken zijn de snel gestegen prijzen van bioscoopkaartjes of de slechtere periode in de economie. Volgens de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten zijn de illegale verspreiding van films via internet en het ontbreken van grote 'blockbusters' echter veel belangrijkere redenen.
Wat er dan niet in het rijtje mogelijke redenen staat maar wat er volgens mij wel bij zou moeten staan is de matige kwaliteit van Nederlandse bioscopen t.o.v. de vaak hoge prijs. Bij veel bioscopen betaal je veel voor je kaartje en je drinken/eten en krijg je er gewoon geen goeie projectie en geluid voor terug. De bioscopen die ik bezoek hier in de regio verhogen jaarlijks hun prijzen maar de uitrusting en kwaliteit van die bioscopen is al vele jaren hetzelfde. Voor mij heeft dat wel als gevolg dat ik minder vaak naar de bios ga: voor 2 keer 8 of 9 euro (wat nog een lage kaartprijs is hier in Zwolle) koop ik een dvd met een film die me waarschijnlijk meer interesseerd dan datgene wat er tegenwoordig vaak in de bios draait. :?
Ik betaal hier (METRO Bioscoop Heerhugowaard (http://www.metrobioscoop.nl/)) 7,50 voor een normale film, en 9 euro voor een lange.
Vind ik persoonlijk wel prima prijzen.
Ik vind het eten en het drinken wel belachelijk duur in de bios. Daarom neem ik altijd gewoon zelf mijn eten en drinken mee. Ik ga echt geen 3 of 4 euro dokken voor een bakkie cola. Daar koop ik 5 flessen voor in de winkel, hallo.
Cocheese
10-01-2006, 22:21
Ik was vorige week 17,50 euro kwijt voor een avondje bios.
8 euro voor het kaartje
3,50 euro voor drinken
5,50 euro voor popcorn
En dan heb je echt niets bijzonders. Dit is gelijk de reden dat ik niet zo vaak naar de bios ga. Kun je beter een mooie dvd uitgave voor kopen...
Marcel A. de Vrije
10-01-2006, 22:21
Gemiddeld ben je ongeveer 2 uur in de bioscoop. Waarom moet je dan eten en drinken......? Ik kan me voorstellen dat je een blikje cola oid wilt, maar van die belachelijke bakken popcorn en sloten frisdrank snap ik echt niks.
VincentBroccoli
10-01-2006, 22:48
- Prijs voor een pathe maandkaart 17,50.
- Mijn MINIMALE gemiddelde aan bioscoopfilms per maand (is eigenlijk altijd meer, maar ok): 6.
17,50/6= 2,90 euro per film. Dat zijn nog eens prijzen 8) !
Kasper P.
10-01-2006, 23:13
Foroxity heeft wel bijzonder slechte voorstellingen, daarbij zit er 's avonds een hoop tuig in de zaal wat je stoort, is de bioscoop bijzonder ongezellig, personeel onvriendelijk ... ik ga liever net over de grens in Belgie naar de Euroscoop ... nog goedkoper, beter programma, mooie voorstellingen in gezellige/mooie zalen etc.
Dennis Vansant
11-01-2006, 09:40
Qua bioscopen hebben wij Belgen het inderdaad net iets beter dan jullie. Wij betalen €8,00 voor een extra lange film (bvb. King Kong), vanwege minder screenings op 1 dag, maar als ik het zo zie is €8 bij jullie dagelijkse kost?
En ik geloof dat jullie sinds kort pas een digitale bioscoop hebben... bij ons zijn er dacht ik al een flink aantal bioscopen van deze apparatuur voorzien, of vergis ik me daarin? De nieuwe bioscoop die er in Brugge komt dacht ik al wel...
:? Zelfs acht Euro geef ik er niet aan. Ik ben tijdens mijn bezoek aan Scheveningen vorig jaar inderdaad een bult verschoten van de prijzen in Nederland. 9 Euro voor Constantine bij Pathé (ofzoiets). En de gekke manier waarop dat daar geregeld werd bij het binnengaan van de zalen. Wat je dan kreeg was beeld en geluid met énorme gebreken en weinig beenruimte. Maar goed, daar gaat het niet over. 9 Euro dus! :shock: Ik en mijn kameraad keken elkaar toch wel eens vol ongeloof aan.
Als 'gewone' bezoeker ga je hier (Belgie) ongeveer voor 7 Euro naar de bioscoop. (meestal 20 cent erbij als het digitaal is, of een lange speelduur is, waardoor er minder kan worden gedraaid) Duurdere prijzen zijn me echt niet bekend. En er zijn echt wel genoeg alternatieven aangeboden om goedkoper te bezoeken. Tot voor kort ging ik hier als student voor 5,50 Euro naar de bioscoop bij Kinepolis. (nu opgeslagen tot 5,80). Tegenwoordig ga ik als niet student nog goedkoper, 5,40 Euro met een 100 Days Card bijvoorbeeld. (10 films voor 54 Euro, te bekijken binnen de 100 dagen) Tot voor kort maakte de lenge van de film of het feit dat het digitaal is niet uit, maar ook in dit systeem mag je daar 20 cent voor bijtellen tegenwoordig. Wat dan nog steeds maar 5.60 Euro is. En dit voor uitstekend geluid, beeld en relatief prima zitplaatsen. Het is hier blijkbaar toch zo slecht nog niet. :)
MeltyMan
11-01-2006, 17:49
kinepolis kan je als student voor 5,70 euro naar de film... en je kan ook altijd voor 54 euro een 100 days kaart kopen, is 100 dagen geldig en goed voor 10 filmtickets... wat toch redelijk wat uitspaart in vergelijking met de normale prijs voor niet-studenten van 7,50 (dacht ik)
Hankster
11-01-2006, 18:22
tsja .. 9 euro is nou eenmaal de normale prijs. Doordeweeks OV korting wat dan wel lekker is, maar niet echt aantikt.
Die maandkaarten van Pathe zijn dan wel weer lekker :)
FrankGuthrie
11-01-2006, 19:16
Vind zelf de prijzen ook belachelijk duur. Ga daarom ook veel minder dan vroeger.
Richard B.
11-01-2006, 19:39
:? Zelfs acht Euro geef ik er niet aan. Ik ben tijdens mijn bezoek aan Scheveningen vorig jaar inderdaad een bult verschoten van de prijzen in Nederland. 9 Euro voor Constantine bij Pathé (ofzoiets). En de gekke manier waarop dat daar geregeld werd bij het binnengaan van de zalen. Wat je dan kreeg was beeld en geluid met énorme gebreken en weinig beenruimte. Maar goed, daar gaat het niet over. 9 Euro dus! :shock: Ik en mijn kameraad keken elkaar toch wel eens vol ongeloof aan.
Als 'gewone' bezoeker ga je hier (Belgie) ongeveer voor 7 Euro naar de bioscoop. (meestal 20 cent erbij als het digitaal is, of een lange speelduur is, waardoor er minder kan worden gedraaid) Duurdere prijzen zijn me echt niet bekend. En er zijn echt wel genoeg alternatieven aangeboden om goedkoper te bezoeken. Tot voor kort ging ik hier als student voor 5,50 Euro naar de bioscoop bij Kinepolis. (nu opgeslagen tot 5,80). Tegenwoordig ga ik als niet student nog goedkoper, 5,40 Euro met een 100 Days Card bijvoorbeeld. (10 films voor 54 Euro, te bekijken binnen de 100 dagen) Tot voor kort maakte de lenge van de film of het feit dat het digitaal is niet uit, maar ook in dit systeem mag je daar 20 cent voor bijtellen tegenwoordig. Wat dan nog steeds maar 5.60 Euro is. En dit voor uitstekend geluid, beeld en relatief prima zitplaatsen. Het is hier blijkbaar toch zo slecht nog niet. :)
Tja, zoals ik al eerder postte: de balans tussen prijs en kwaliteit is hier in Nederland volkomen zoek. D'r is niet zoveel voor nodig om thuis een film beter te kunnen beleven dan in de bios. Het lijkt wel alsof Nederlandse bioscopen helemaal niks meer willen investeren in hun product. Zoiets als digitale projectie lijkt nog lichtjaren ver weg hier. :?
Caledonians
11-01-2006, 19:55
Vind zelf de prijzen ook belachelijk duur. Ga daarom ook veel minder dan vroeger.
Dit geldt voor mij ook. Ik ga ook steeds minder naar het bioscoop om dat het gewooon veels te duur is!
Ik betaal meestal EUR 6 (mijn MaDiWoDo kaartjes van Preview) of EUR 6.50 (Pathé voordeelpas in Amsterdam) naar de bios, als ik al betaal want mijn Airmiles saldo daalt eindelijk eens dankzij die bioscoopkaartjes. Door een beetje creatief te zijn kan je dus aardig de prijs naar beneden krijgen, maar ik kan goed begrijpen dat iemand EUR 12.50 voor een IMAX voorstelling teveel vind.
afgelopen vrijdag naar Harry Potter geweest in de bioscoop € 9,50 per kaartje en dan komt er nog drinken en eten bij. Echt niet normaal meer. Dit is een reden dat ik maar weinig naar een bioscoop ga. Gewoon weg te duur.
Spider-Steve
12-01-2006, 18:31
Hallo,
Ik heb deze topic vluchtig bekeken en dus niet alles rustig gelezen, maar het volgende wil ik wel kwijt:
Ik woon in Oostende, België en daar hebben we maar 1 bioscoop, en dat is Ciné Rialto (www.cine-rialto.be)
Iedere film (dus ook films die langer duren) kost daar 5 euro.
In de zomer organiseert Rialto dan ook nog eens een "dag van de film". Deze dag van de film is zeer populair want de 8 zalen zitten dan tot de laatste zetel vol, komt daarbij dat een ticket die dag maar 2.50 euro (100 Belgische Frank) kost! Zeer goedkoop!
Zo heb ik vorige zomer Batman Begins aan 5 euro en aan 2.50 euro gezien en Miss Congenialty ook aan 2.50 euro.
Dit jaar gaat de dag van de film door op 4 juli en ik zal er zeker naartoe gaan.
Als volgende films vertoond worden, dan zal ik die zeker gaan bekijken:
Saw 2
Ice Age 2
X-Men 3
Steve
Olivier vd D.
12-01-2006, 19:10
Ik ga al jaren niet meer naar de bioscoop daar ik veel liever films thuis kijk zonder (soms erg vervelende/asociale) mensen om me heen.
vind de prijzen ook debiel, ze staan niet in verhouding met wat je krijgt. Pas nog in Zwolle King Kong gezien. 9,50 per kaartje (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten avn een drankje of snacks) in een kleine zaal met verrotte stoelen, totaal geen beenruimte en slecht geluid. Als ik dan zie dat dezelfde film in een nacht valt te downloaden voor nop de meesten mensen thuis beter geluid hebben dan is het natuurlijk logisch dat er minder bioscoopbezoekrs zijn.
Dennis Vansant
12-01-2006, 19:46
Hmjah. Toen ik King Kong ging kijken (Kinepolis Leuven, €8, laatavondvoorstelling de dag van release) viel het beeld enzo me helaas ook bijzonder tegen. Gebeurt dit meestal bij films op hun releasedate ofzo? Slechte spoelen?
Een kwartier van de film was het geluid namelijk heel stil (leek gewoon of er een stereo tv vooraan in de zaal stond te draaien), en tientallen frame skips. Gewoon om het heen en weer van te krijgen eerlijk gezegd. Eerste keer dat ik ontevreden was van Kinepolis, en zeker van die van Leuven, die toch zeker bij de beste van het land gerekend mag worden...
Olivier vd D.
12-01-2006, 21:23
vind de prijzen ook debiel, ze staan niet in verhouding met wat je krijgt. Pas nog in Zwolle King Kong gezien. 9,50 per kaartje (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten avn een drankje of snacks) in een kleine zaal met verrotte stoelen, totaal geen beenruimte en slecht geluid. Als ik dan zie dat dezelfde film in een nacht valt te downloaden voor nop de meesten mensen thuis beter geluid hebben dan is het natuurlijk logisch dat er minder bioscoopbezoekrs zijn.
Tsja, maar jouw beschrijving van de betreffende bioscoop is natuurlijk niet representatief voor alle bioscopen of enkel maar het gemiddelde.
daar heb je helemaal gelijk in!
en het kan ook anders dus ik was ongefundeerd aan het generaliseren :oops: (hoewel ik zat bisocopen heb meegemaakt met vergelijkbare slechte prijs/kwaliteitverhouding). Vanavond Jarhead gezien in Pathe Groningen en dat was zowaar erg goed, mooie zaal, goed geluid/beeld enz en via kortingspas 5,50 gedokt. Dat vind ik dan een goede prijs/kwaliteit verhouding.
ps. ga Jarhead zien!
Albert Kostwinder
13-01-2006, 17:23
Ik ga al jaren niet meer naar de bioscoop daar ik veel liever films thuis kijk zonder (soms erg vervelende/asociale) mensen om me heen.
Me too. Dat heb je met die projector dudes..... 8) :bier:
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.