PDA

Bekijk de volledige versie : Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe



Pagina's : [1] 2

Patrick van den Hul
27-12-2004, 09:10
Fantasiefilm die met kerst 2005 uitkomt. De props zijn gedaan door WETA Workshop (Lord of the Rings).

Zie ook dit filmpje:
http://www.imdb.com/title/tt0363771

Deze trailer heeft me redelijk enthiousiast gemaakt:
http://www.apple.com/trailers/disney/the_chronicles_of_narnia.html

Ronald Sneep
27-12-2004, 13:23
OK wauw!!
Nu hoeft er alleen nog maar goed geacteerd en geregiseerd te worden.
Maar dit ga ik in de gaten houden.

Martin Stanneveld
27-12-2004, 13:30
Er schijnen 7 delen van te komen :shock:

7 delen...7 films?

The Magician's Nephew
by C.S. Lewis
When Digory and Polly try to return the wicked witch Jadis to her own world, the magic gets mixed up and they all land in Narnia where they witness Aslan blessing the animals with human speech.

The Lion, the Witch, and the Wardrobe
by C.S. Lewis
Four English school children find their way through the back of a wardrobe into the magic land of Narnia and assist Aslan, the golden lion, to triumph over the White Witch, who has cursed the land with eternal winter.

The Horse and His Boy
by C.S. Lewis
During the Golden Age of Narnia, when Peter is High King, a boy named Shasta discovers he is not the son of Arsheesh, the Calormene fisherman, and decides to run far away to the North--to Narnia.

Prince Caspian
by C.S. Lewis
Peter, Susan, Edmund, and Lucy are returning to boarding school when they are summoned from the dreary train station (by Susan's own magic horn) to return to the land of Narnia--the land where they had ruled as kings and queens and where their help is desperately needed.

The Voyage of the Dawn Treader
by C.S. Lewis
Lucy and Edmund, accompanied by their peevish cousin Eustace, sail to the land of Narnia where Eustace is temporarily transformed into a green dragon because of his selfish behavior and skepticism.

The Silver Chair
by C.S. Lewis
Through dangers untold and caverns deep and dark, a noble band of friends are sent to rescue a prince held captive. But their mission to Underland brings them face-to-face with an evil more beautiful and more deadly than they ever expected.

The Last Battle
by C.S. Lewis
When evil comes to Narnia, Jill and Eustace help fight the great last battle and Aslan leads his people to a glorious new paradise.

Bron: moviebase.nl

Ronald Sneep
27-12-2004, 13:39
De titel is : the lion the witch and the wardrobe ,dus ik denk dat dat een van de betere boeken? is om een film van te maken.

El-Jorge
27-12-2004, 16:33
ff topic titel aanpassen: het is narnia ipv narina

Evil Hobbit
27-12-2004, 18:24
Slim van Disney om dit te 50 jaar oude verhaal in handen te geven van oa Weta. De regie is voor Andrew Adamson, de man achter Shrek. Frapant, ga je weg bij je oude baas om vervolgens bij dreamworks deze baas in de zijk te zetten en nu film je voor je oude baas een monster productie. Ziet er iig zeer smakelijk uit :D

Patrick van den Hul
27-12-2004, 18:46
@ El-jorge: De titel is veranderd :wink:

El-Jorge
27-12-2004, 18:48
heel mooi, ik moet trouwens zeggen dat ik heel erg benieuwd ben naar deze film

Patrick van den Hul
27-12-2004, 18:49
heel mooi, ik moet trouwens zeggen dat ik heel erg benieuwd ben naar deze film

Ik ook zeker wel, lijkt wel een beetje op lotr maar dan wat meer kiddy

theThinWhiteDuke
27-12-2004, 19:15
Er schijnen 7 delen van te komen :shock:

7 delen...7 films?

The Magician's Nephew
by C.S. Lewis
When Digory and Polly try to return the wicked witch Jadis to her own world, the magic gets mixed up and they all land in Narnia where they witness Aslan blessing the animals with human speech.

The Lion, the Witch, and the Wardrobe
by C.S. Lewis
Four English school children find their way through the back of a wardrobe into the magic land of Narnia and assist Aslan, the golden lion, to triumph over the White Witch, who has cursed the land with eternal winter.

The Horse and His Boy
by C.S. Lewis
During the Golden Age of Narnia, when Peter is High King, a boy named Shasta discovers he is not the son of Arsheesh, the Calormene fisherman, and decides to run far away to the North--to Narnia.

Prince Caspian
by C.S. Lewis
Peter, Susan, Edmund, and Lucy are returning to boarding school when they are summoned from the dreary train station (by Susan's own magic horn) to return to the land of Narnia--the land where they had ruled as kings and queens and where their help is desperately needed.

The Voyage of the Dawn Treader
by C.S. Lewis
Lucy and Edmund, accompanied by their peevish cousin Eustace, sail to the land of Narnia where Eustace is temporarily transformed into a green dragon because of his selfish behavior and skepticism.

The Silver Chair
by C.S. Lewis
Through dangers untold and caverns deep and dark, a noble band of friends are sent to rescue a prince held captive. But their mission to Underland brings them face-to-face with an evil more beautiful and more deadly than they ever expected.

The Last Battle
by C.S. Lewis
When evil comes to Narnia, Jill and Eustace help fight the great last battle and Aslan leads his people to a glorious new paradise.

Bron: moviebase.nl
Hmm.....Meneer Stanneveld heeft LETTERLIJK mijn post gekopieerd van MovieBase! :shock: :evil: :wink:
Maar gelukkig staat de bronvermelding er bij (y)

Caledonians
27-12-2004, 21:46
Deze film is dan gebaseerd op een tv-serie die de BBC een aantal jaren geleden heeft uitgezonden. Ik heb ze nog op VHS staan en ze zijn grijs gedraaid. De serie vond ik vroeger echt geweldig! Ben benieuwd wat ze er van gaan maken op het grote scherm. De trailer ziet er erg goed uit! De serie is trouwens bij Play te koop. Een aanrader voor fantasy liefhebbers!

http://images.play.com/covers/125783m.jpg
The Chronicles Of Narnia Gift Pack (4 Discs) (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=125783&p=57&g=72)

http://images.play.com/covers/120374m.jpg
The Chronicles Of Narnia - The Lion, The Witch And The Wardrobe (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=120374&p=57&g=72)

http://images.play.com/newimages/blank01s.gif
The Chronicles Of Narnia - Prince Caspian / Voyage Of The Dawn Treader (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=120372&p=57&g=72)

http://images.play.com/newimages/blank01s.gif
The Chronicles Of Narnia - Silver Chair (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=488709&p=57&g=72)

Niels Simons
27-12-2004, 21:52
Er schijnen 7 delen van te komen :shock:

7 delen...7 films?

The Magician's Nephew
by C.S. Lewis
When Digory and Polly try to return the wicked witch Jadis to her own world, the magic gets mixed up and they all land in Narnia where they witness Aslan blessing the animals with human speech.

The Lion, the Witch, and the Wardrobe
by C.S. Lewis
Four English school children find their way through the back of a wardrobe into the magic land of Narnia and assist Aslan, the golden lion, to triumph over the White Witch, who has cursed the land with eternal winter.

The Horse and His Boy
by C.S. Lewis
During the Golden Age of Narnia, when Peter is High King, a boy named Shasta discovers he is not the son of Arsheesh, the Calormene fisherman, and decides to run far away to the North--to Narnia.

Prince Caspian
by C.S. Lewis
Peter, Susan, Edmund, and Lucy are returning to boarding school when they are summoned from the dreary train station (by Susan's own magic horn) to return to the land of Narnia--the land where they had ruled as kings and queens and where their help is desperately needed.

The Voyage of the Dawn Treader
by C.S. Lewis
Lucy and Edmund, accompanied by their peevish cousin Eustace, sail to the land of Narnia where Eustace is temporarily transformed into a green dragon because of his selfish behavior and skepticism.

The Silver Chair
by C.S. Lewis
Through dangers untold and caverns deep and dark, a noble band of friends are sent to rescue a prince held captive. But their mission to Underland brings them face-to-face with an evil more beautiful and more deadly than they ever expected.

The Last Battle
by C.S. Lewis
When evil comes to Narnia, Jill and Eustace help fight the great last battle and Aslan leads his people to a glorious new paradise.

Bron: movebitch.nl
Hmm.....Meneer Stanneveld heeft LETTERLIJK mijn post gekopieerd van MoveBitch! :shock: :evil: :wink:
Maar gelukkig staat de JUISTE bronvermelding er bij (y)

Evil Hobbit
27-12-2004, 22:03
Deze film is dan gebaseerd op een tv-serie die de BBC een aantal jaren geleden heeft uitgezonden. Ik heb ze nog op VHS staan en ze zijn grijs gedraaid. De serie vond ik vroeger echt geweldig! Ben benieuwd wat ze er van gaan maken op het grote scherm. De trailer ziet er erg goed uit! De serie is trouwens bij Play te koop. Een aanrader voor fantasy liefhebbers!

Het is gebaseerd op het originele boek van 50 jaar terug hoor.
C.S. Lewis is de auteur en studie vriend van Tolkien.

Caledonians
27-12-2004, 22:07
Deze film is dan gebaseerd op een tv-serie die de BBC een aantal jaren geleden heeft uitgezonden. Ik heb ze nog op VHS staan en ze zijn grijs gedraaid. De serie vond ik vroeger echt geweldig! Ben benieuwd wat ze er van gaan maken op het grote scherm. De trailer ziet er erg goed uit! De serie is trouwens bij Play te koop. Een aanrader voor fantasy liefhebbers!

Het is gebaseerd op het originele boek van 50 jaar terug hoor.
C.S. Lewis is de auteur en studie vriend van Tolkien.

Ja snap ik! :wink: Maar er is dus al een tv serie van op de tv geweest. Doordat die tv serie in de UK een groot succes is geweest en de laatste jaren natuurlijk ook LOTR durven ze het nu denk ik aan om deze boeken op het grote doek te brengen. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Vond de tv serie al echt geweldig!

Patrick van den Hul
27-12-2004, 22:29
Heb de boeken nog nooit gelezen maar het feit dat het een fantasy verhaal is, de schrijver een vriend van Tolkien was en dat WETA meewerkt aan de film beloofd al veel goeds :D

theThinWhiteDuke
27-12-2004, 22:37
Heb de boeken nog nooit gelezen maar het feit dat het een fantasy verhaal is, de schrijver een vriend van Tolkien was en dat WETA meewerkt aan de film beloofd al veel goeds :D
1+1+1=(mogelijke) Topfilm

theThinWhiteDuke
27-12-2004, 22:40
De titel is : the lion the witch and the wardrobe ,dus ik denk dat dat een van de betere boeken? is om een film van te maken.
Het is het eerste boek (hoewel een later geschreven boek weer voor deze zou zitten....de Narnia-wereld heeft aparte regels qua chronologie) dus vandaar dat men met deze begint.

Werner
27-12-2004, 22:48
De titel is : the lion the witch and the wardrobe ,dus ik denk dat dat een van de betere boeken? is om een film van te maken.

Nee, het is het eerste boek wat geschreven werd.

verry
28-12-2004, 11:45
De titel is : the lion the witch and the wardrobe ,dus ik denk dat dat een van de betere boeken? is om een film van te maken.

Nee, het is het eerste boek wat geschreven werd.

klopt, lees:

(...)the first title in the classic Chronicles of Narnia series, The Magician's Nephew, is a gorgeous introduction to the magical land of Narnia. The many readers who discovered C.S. Lewis's Chronicles through The Lion, the Witch, and the Wardrobe will be delighted to find that the next volume in the series is actually the first in the sequence--and a step back in time. (....)

dus je zou kunnen aannemen dat het idd een serie gaat worden á la harry potter

Patrick van den Hul
28-12-2004, 11:49
De titel is : the lion the witch and the wardrobe ,dus ik denk dat dat een van de betere boeken? is om een film van te maken.

Nee, het is het eerste boek wat geschreven werd.

klopt, lees:

(...)the first title in the classic Chronicles of Narnia series, The Magician's Nephew, is a gorgeous introduction to the magical land of Narnia. The many readers who discovered C.S. Lewis's Chronicles through The Lion, the Witch, and the Wardrobe will be delighted to find that the next volume in the series is actually the first in the sequence--and a step back in time. (....)

dus je zou kunnen aannemen dat het idd een serie gaat worden á la harry potter

MMM, ik denk dat ik dat eerste boek maar een keer moet gaan lezen voordat de eerste film uitkomt :wink:

Albert Kostwinder
28-12-2004, 11:59
Weer een leuk excuus om een Ikea plank aan de muur te schroeven op mijn hobby kamer.... :wink:

Evil Hobbit
28-12-2004, 12:24
Ja de boeken zijn vroeger in een (niet) chronologische volgorde geschreven annex uitgebracht. Dat was deze volgorde:

1) The Lion, The Witch, and The Wardrobe,
2) Prince Caspian,
3) The Voyage of the Dawn Treader,
4) The Silver Chair,
5) The Horse and His Boy,
6) The Magician's Nephew,
7) The Last Battle

Echter sinds 2000 zijn de boeken gebundeld verschenen en is de volgorde chronologisch geworden. Maar deze volgorde haalt een hoop plezier weg omdat je dan in het begin al dingen weet die de spanning van andere dingen weer weg haalt. Daarom kan je de boeken ook het best in een losse set kopen zodat je ze in de "juiste" volgorde kan lezen. De gebundelde harcovers hebben een andere volgorde. Ik heb hier een engelse uitgave. Weet iemand of er ook een vertaling is?

Werner
28-12-2004, 21:26
Echter sinds 2000 zijn de boeken gebundeld verschenen en is de volgorde chronologisch geworden.

Die reeks was al eerder in volgorde te koop, hoor. Ik heb mijn exemplaar gekocht tijdens onze huwelijksreis, en dat was in 1996!

Evil Hobbit
29-12-2004, 13:40
Echter sinds 2000 zijn de boeken gebundeld verschenen en is de volgorde chronologisch geworden.

Die reeks was al eerder in volgorde te koop, hoor. Ik heb mijn exemplaar gekocht tijdens onze huwelijksreis, en dat was in 1996!

Niet als 1 gebundeld hardcover boek toch? Dacht daarvoor alleen in losse delen in een box.

Werner
29-12-2004, 22:02
Niet als 1 gebundeld hardcover boek toch? Dacht daarvoor alleen in losse delen in een box.

Ja, klopt. De ruggen passen wel aan elkaar zodat je ze maar in 1 volgorde kan zetten zodat de tekening overeenkomt, en dat is de lees-volgorde.

Paul H.
09-01-2005, 16:03
Net op quicktime een trailer gezien van WETA over deze film ziet er indrukwekkend uit. Kijk dan ook het meeste uit naar deze film in 2005 samen met Kingdom of Heaven.

T. van Keeken
29-01-2005, 14:16
Gevonden op Rotten Tomatoes:

http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_03.jpg
http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_01.jpg
http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_02.jpg
http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_04.jpg
http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_05.jpg
http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_06.jpg

Ziet er veelbelovend uit! :D

Verder nog een link naar een site met veel setfoto's: klik (http://www.usteckytydenik.cz/galerie.php?idg=13)

Ron kars
02-02-2005, 09:25
Lijkt me wel een interessante film, vooral omdat het er sterk op lijkt dat WETA weer zeer sterk werk gaat afleveren.

Caledonians
02-02-2005, 22:52
Gevonden op Rotten Tomatoes:

http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Thierry/photo_03.jpg



Hey deze komt mij bekend voor! Is namelijk een deel van mijn achtergrond op mn pc hehe... Kijk echt heel erg uit naar deze film!

Zeeuws Meisje
04-02-2005, 22:51
Ja de boeken zijn vroeger in een (niet) chronologische volgorde geschreven annex uitgebracht. Dat was deze volgorde:

1) The Lion, The Witch, and The Wardrobe,
2) Prince Caspian,
3) The Voyage of the Dawn Treader,
4) The Silver Chair,
5) The Horse and His Boy,
6) The Magician's Nephew,
7) The Last Battle

Echter sinds 2000 zijn de boeken gebundeld verschenen en is de volgorde chronologisch geworden. Maar deze volgorde haalt een hoop plezier weg omdat je dan in het begin al dingen weet die de spanning van andere dingen weer weg haalt. Daarom kan je de boeken ook het best in een losse set kopen zodat je ze in de "juiste" volgorde kan lezen. De gebundelde harcovers hebben een andere volgorde. Ik heb hier een engelse uitgave. Weet iemand of er ook een vertaling is?

Uitgeverij Callenbach-Kampen heeft de vertaling op de markt gebracht en de volgende volgorde aangehouden:
1) Het neefje van de tovenaar
2) Het betoverde land achter de kleerkast
3) Het paard en de jongen
4) Prins Caspian
5) De reis van het drakenschip
6) De zilveren stoel
7) Het laatste gevecht

Ik heb ze gevonden in een "christelijk" boekenwinkeltje bij de kinderboeken. Nu de film uitkomt zullen andere boekenzaken de boeken ook wel weer in het assortiment opnemen. Er wordt gezegd dat vooral in het 1e deel "Het neefje van de tovenaar" veel overeenkomsten bestaan met de bijbel. Ik heb het alleen niet kunnen ontdekken.

De trailers en foto's van de film beloven veel, alleen vraag ik me af in hoeverre ze het boek volgen.

Nandor
05-02-2005, 10:19
Uitgeverij Callenbach-Kampen heeft de vertaling op de markt gebracht en de volgende volgorde aangehouden:
Blabla enzo.
Dat is de chronologische volgorde. Zo zitten ze ook in mijn boxje. Ik had eigenlijk best verwacht dat Disney het chronologisch zou verfilmen, maar ach...
Christelijke dingen bespeur ik ook niet echt, maar ik ben dan ook niet gelovig...

Werner
05-02-2005, 10:41
Christelijke dingen bespeur ik ook niet echt, maar ik ben dan ook niet gelovig...

Heel de plot van The Lion The Witch and The Wardrobe is nochtans een christelijke allegorie.

[spoiler:a4f427a8db]Aslan is het christusfiguur die vrijwillig zijn leven opoffert om dat van de anderen te redden, vervolgens vrijwillig de marteldood ondergaat en daarna herrijst.[/spoiler:a4f427a8db]

The Last Battle is [spoiler:a4f427a8db]een bijna letterlijke interpretatie van de Apocalyps, waarbij die aap die Narnia gaat besturen symbool staat voor de Antichrist[/spoiler:a4f427a8db].

TheGodfather
05-02-2005, 10:47
Het filmpje ziet er heel mooi uit. gaat wel mooi worden denk ik.
Maar wat heeft die Richard Taylor van WETA een irritante stem :evil:
heb ik me bij de docu`s van LOTR ook zo aan geergerd!

T. van Keeken
05-02-2005, 10:49
Het filmpje ziet er heel mooi uit. gaat wel mooi worden denk ik.
Maar wat heeft die Richard Taylor van WETA een irritante stem :evil:
heb ik me bij de docu`s van LOTR ook zo aan geergerd!

Finally! Nog iemand die dat vindt! Ik kan me zo kapot ergeren aan die man zn stem. Ik ben tegen na-synchronisatie, maar bij hem: graag!!!

TheGodfather
05-02-2005, 10:51
Het filmpje ziet er heel mooi uit. gaat wel mooi worden denk ik.
Maar wat heeft die Richard Taylor van WETA een irritante stem :evil:
heb ik me bij de docu`s van LOTR ook zo aan geergerd!

Finally! Nog iemand die dat vindt! Ik kan me zo kapot ergeren aan die man zn stem. Ik ben tegen na-synchronisatie, maar bij hem: graag!!!
hehe echt hey! dat ze dan gewoon een andere baas ofzo interviewen :shock:

Ron kars
05-02-2005, 13:56
Het filmpje ziet er heel mooi uit. gaat wel mooi worden denk ik.
Maar wat heeft die Richard Taylor van WETA een irritante stem :evil:
heb ik me bij de docu`s van LOTR ook zo aan geergerd!

Finally! Nog iemand die dat vindt! Ik kan me zo kapot ergeren aan die man zn stem. Ik ben tegen na-synchronisatie, maar bij hem: graag!!!
hehe echt hey! dat ze dan gewoon een andere baas ofzo interviewen :shock:

Hij is de baas, dus das lastig :wink:. ik vind hem niet echt irritant, maar wel nogal langzaam :wink:

Zeeuws Meisje
06-02-2005, 12:17
Net in de Elf Fantasy gelezen dat er een stem gevonden is voor Aslan.

Quote
Aslan krijgt een stem
Omdat de makers van The Lion, the Witch, and the Wardrobe (Narnia kronieken) nog geen acteur hadden gevonden om de stem van Aslan de leeuw in te spreken, ging het gigantische beest tot voor kort zonder stem door het leven. Maar nu is dan eindelijk iemand gevonden: veteraanacteur Brian Cox (The Bourne Supremacy, X-men2). "Brian heeft een prachtige resonantie in zijn stem, het heeft iets koninklijks en dit past precies bij Aslan,"aldus producer Mark Johnson.
Unquote

Smooth-J
23-02-2005, 10:00
Nieuwe featurette:

http://bvbp-qt.vitalstream.com/LionWitchWardrobe/Narnia_Chapter2_TheDirector_1500.mov

expo
19-04-2005, 21:37
Een film (reeks) waar ik enorm naar uit kijk, heeft nu zijn eigen website.
En ik moet zeggen dat ie echt prachtig is geworden !! Als de film van dezelfde kwaliteit is, dan ben ik helemaal verkocht !
http://disney.go.com/disneypictures/narnia/

Staat ook meteen nog een nieuwe featurette op.

Niet voor smallband gebruikers ! ;)

Caledonians
19-04-2005, 22:42
Wow! Erg mooi gedaan die website! Ziet er allemaal erg goed uit. Zie ook gelijk weer een nieuwe merchandise mania ontstaan met die beeldjes hehe...

Ron kars
20-04-2005, 09:35
Leuke en originele site, ben benieuwd naar de film, ik hoop dat het geen rip-off van LotR wordt.

Paul H.
20-04-2005, 19:45
Mooie website, hoop net als Ron hierboven dat het geen tweede LotR wordt en dat het ook niet te kinderachtig wordt want zo'n gevoel heb ik. Heb het boek nooit gelezen dus misschien heb ik het wel verkeerd.

Drexl
28-04-2005, 14:03
Ik weet niet of jullie dit al gezien hebben maar op www.narniafilms.nl is er een tijdens een persconferentie opgenomen versie van de trailer voor Narnia te vinden. De kwaliteit is uiteraard belabberd maar het publiek is, in tegenstelling tot de uitgelaten schreeuwers tijdens de ROTK DVD presentatie (remember?) muisstil (tot ze uiteindelijk in een enthousiast gebrul losbarsten).

Ga naar www.narniafilms.nl en klik op "eerste Narnia trailer nu online!" (you can't miss it :) )

Ik hou mijn mening over de trailer voorlopig nog even voor mezelf (tot ik een goede Quicktime versie onder ogen heb gekregen) maar ik kan wel vertellen dat ik, op een paar punten na, aangenaam verrast ben.

Groeten,

Drexl

Paul H.
28-04-2005, 14:19
Link werkt niet.

Drexl
28-04-2005, 14:52
Klopt, ik merk het nu ook. Gisteren werkte het nog wel. Och, geen nood: begin mei zal de quicktime versie online verschijnen.

Martin Z.
28-04-2005, 14:56
geloof dat de trailer ook voorafgaand aan Star Wars III te bewonderen zal zijn

Ben erg benieuwd naar het resultaat, hoop idd niet op iets kinderachtigs...

Clintos
06-05-2005, 17:56
De trailer was net te zien op RTL Boulevard.. wordt vanavond nog een keer herhaald..

Ik vond het er goed uitzien.. Ben benieuwd naar de rest van de film :)

Pietse
06-05-2005, 18:31
Zag de trailer net op TV.

Ik was totally impressed ....... NOT

Ronald Sneep
06-05-2005, 18:58
Ik ben nog steeds benieuwd :)

deweb
06-05-2005, 19:39
Volgens mij gaat dit wel wat worden, het is misschien wat kinderlijk maar als ze hun best hebben gedaan dan hebben ze deze page-turner die je bijblijft goed verfilmt.

Ik heb alleen boek 1 echt gelezen, en daar race je doorheen. Het verhaal is uitermate betoverend, bied veel mogelijkheden en is meer dan een sprookje..het is een avontuur voor iedereen! Aanrader.

(nu zien dat ik de trailer te pakken krijg)

Grt. Deweb

Evil Hobbit
06-05-2005, 22:18
Ik vond het een zeer mooi stukje van de trailer. Ik kijk er wel naar uit. Zo te zien hebben ze C.S. Lewis sfeer goed weten te vertalen. Hopelijk is dit ook zo.

spielberg_rules
07-05-2005, 10:05
Hele rare trailer. Enerzijds vond ik het er fantastisch uitzien, langs de anderzijds heel fake. Enerzijds zag het eruit als LOTR (die landschappen...), anderzijds deed het me denken aan Harry Potter.
Ik weet dus nog niet wat ik er van moet denken, maar ik ga deze film zeker een kans geven, daarvoor zag de trailer er interessant genoeg uit.

Ronald Sneep
07-05-2005, 10:32
Ik vond de trailer ook 2 kanten hebben
1) het ziet er allemaal erg goed uit (net LOTR)
2) Maar ik ben bang dat het ook best kinderachtig kan gaan worden

Maar ik ga deze zeker zien ,want ik ben toch erg benieuwd

Smooth-J
07-05-2005, 10:39
Ik vond de trailer ook 2 kanten hebben
1) het ziet er allemaal erg goed uit (net LOTR)
2) Maar ik ben bang dat het ook best kinderachtig kan gaan worden

Maar ik ga deze zeker zien ,want ik ben toch erg benieuwd

Hoe komen jullie op het argument "kinderachtig"???

deweb
07-05-2005, 10:41
Trailer gemist. Dan maar hopen op een quicktime versie ofzo.

Ik hoop niet dat het kinderachtig word, het is namelijk een serieus verhaal. Een sprookje, maar een serieus sprookje. Er komt opoffering, oorlog en pijn in voor.
Laten we hopen dat ze niet zoals met Harry Potter de film teveel op kinderen maken. Een boek moet je verfilmen zoals het is geschreven, en op geen enkele andere manier.

Grt. Deweb

Jeroen D
07-05-2005, 11:02
Ziet er uit als Lord of The Rings voor de jongere generatie.
Lijkt me niet zo interesant............

spielberg_rules
07-05-2005, 11:28
Ik neem het woord kinderachtig absoluut niet in de mond, want ik ben zelf ook fan van bijvoorbeeld de Potter-films. Ik bedoelde dat de film een mix lijkt te worden tussen LOTR en Harry Potter, zeker op visueel vlak. Men lijkt het succes van beide franchises te willen overdoen door beide stijlen te combineren, en zo voor elk wat wils te kunnen bieden. Bij vlagen vond ik het er ook fake uitzien. Maar ik ben toch wel benieuwd, want de trailer zag er beter uit dan verwacht.

expo
07-05-2005, 11:42
Aaarg, ik word gek, heeft dan niemand die trailer opgenomen ? Hier in Blegië is ie nog niet geweest.

Smooth-J
07-05-2005, 12:04
Aaarg, ik word gek, heeft dan niemand die trailer opgenomen ? Hier in Blegië is ie nog niet geweest.

Ik kan hem online ook nog steeds niet vinden

Bart de Graaf
07-05-2005, 16:38
Ik vond de teaser trailer er erg goed uitzien. Mooie effecten en het zag er allemaal gelikt uit. Maar ik kreeg heel erg, en misschien onterrecht, het LOTR voor kids gevoel.

Martin Z.
07-05-2005, 16:43
Het zijn ook kinderboeken en het lijkt me niet dat de schrijver van de cronicles of narnia toentertijd de bedoeling had om de verhalen van Tolkien na te gaan bootsen...

Evil Hobbit
07-05-2005, 18:42
Het zijn ook kinderboeken en het lijkt me niet dat de schrijver van de cronicles of narnia toentertijd de bedoeling had om de verhalen van Tolkien na te gaan bootsen...

Nee en zeker niet aangezien C.S. Lewis een goede vriend en studiegenoot was van Prof. Tolkien. :? Maar ik kan er zowizo niet tegen dat jeugdboeken vrijwel direct bij voorbaat als kinderachtig bestempeld worden. Bovendien hoeft een fantasywereld helemaal geen superrealistische sfx te hebben. Ik hoop dat de trailer ergens deze week in volle glorie online komt om een betere indruk op te doen.

pavago
07-05-2005, 21:20
Aaarg, ik word gek, heeft dan niemand die trailer opgenomen ? Hier in Blegië is ie nog niet geweest.

Ik kan hem online ook nog steeds niet vinden

het zou nog ff duren voordat de trailer online komt, volgens mij was het pas 19 mei ofzo ??

Martin Z.
07-05-2005, 22:39
Aaarg, ik word gek, heeft dan niemand die trailer opgenomen ? Hier in Blegië is ie nog niet geweest.

Ik kan hem online ook nog steeds niet vinden

het zou nog ff duren voordat de trailer online komt, volgens mij was het pas 19 mei ofzo ??

dacht een week ofzo eerder, 19 mei wordt de trailer voor het eerst vertoond in de bios, voorafgaand aan Star Wars III

Clintos
07-05-2005, 23:56
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vandaag de trailer online zou komen.. Hetzelfde geld voor Harry Potter and the Globlet of Fire.. deze zou om 8:00 PM ET online komen.. van beide nog niets gevonden, helaas..

[edit]
gisteren dus :roll:

B.O.B.B.Y.
08-05-2005, 10:40
http://movies.channel.aol.com/franchise/exclusives/chronicles_of_narnia_movie

Paul H.
08-05-2005, 10:54
Net de trailer gekeken...

denk dat het toch meer de kant op gaat van Harry Potter dan naar Lord of the Rings hoop dat ik het verkeerd heb want vind de Harry Potter films niet echt geweldig. Maar het ziet er zeker niet verkeerd uit.

Smooth-J
08-05-2005, 11:06
Ik heb hem nu net 2x gezien en kijk er nu al naar uit. En als je zojuist ook de nieuwe trailer van HP hebt gezien, die wordt ook steeds "volwassener", ik denk dat dit toch hele goede films worden

TheGodfather
08-05-2005, 11:09
Ik heb hem nu net 2x gezien en kijk er nu al naar uit. En als je zojuist ook de nieuwe trailer van HP hebt gezien, die wordt ook steeds "volwassener", ik denk dat dit toch hele goede films worden
nieuwe trailer van HP?? waar??
bring it on 8)

Paul H.
08-05-2005, 11:13
Nieuwe trailer van hp kun je zien op quicktime.nl

Ziet er ook goed uit!

Smooth-J
08-05-2005, 11:13
Ik heb hem nu net 2x gezien en kijk er nu al naar uit. En als je zojuist ook de nieuwe trailer van HP hebt gezien, die wordt ook steeds "volwassener", ik denk dat dit toch hele goede films worden
nieuwe trailer van HP?? waar??
bring it on 8)


http://www.apple.com/trailers/wb/harry_potter/thegobletoffire/

TheGodfather
08-05-2005, 11:14
Ik heb hem nu net 2x gezien en kijk er nu al naar uit. En als je zojuist ook de nieuwe trailer van HP hebt gezien, die wordt ook steeds "volwassener", ik denk dat dit toch hele goede films worden
nieuwe trailer van HP?? waar??
bring it on 8)


http://www.apple.com/trailers/wb/harry_potter/thegobletoffire/
ik had t kunnen weten :roll: ;)

TheGodfather
08-05-2005, 11:23
trailer van zowel HP als Chronicles of Narnia zien er goed uit.
wordt een interessant najaar 8)

deweb
09-05-2005, 06:15
En het interresante voorjaar is nog niet eens begonnen :twisted: .

Wel vreemd, volgens mij is HP4 zo goed als klaar, waarom ze hem dan niet deze zomer uitbrengen is mij een raadsel. Juist omdat de statistieken zeggen dat de zomer een veel betere tijd is om een film uit te brengen.

Maar het ziet er goed. Meer volwassener...en dan de stem van Voldemort op het laatst...oeeh!

Grt. Deweb

Caledonians
11-05-2005, 10:30
Heb 3 filmpjes gevonden weet niet of ze al eerder gepost waren. Maar beter dubbel dan helemaal niet! :wink:

Behind the Magic of Narnia: Chapter I - WETA High-Res - Windows Media (http://media.vitalstream.com/bvbp_sitestream_com/LionWitchWardrobe/LionWitchWardrobe_BehindMagic_0300.wmv?media=18764 06&package=1831727&event=0)
Behind the Magic of Narnia: Chapter II - The Director High-Res - Windows Media (mms://media.vitalstream.com/bvbp_sitestream_com/LionWitchWardrobe/Narnia_Chapter2_TheDirector_0300.wmv?media=1898631&package=1836540&event=0)
Behind the Magic of Narnia: Chapter III - Locations & Sets High-Res - Windows Media
(mms://media.vitalstream.com/bvbp_sitestream_com/LionWitchWardrobe/Narnia_Chapter3_LocationsSets_2179_0300.wmv?media= 1910993&package=1838779&event=0)
Ziet er allemaal wel erg goed uit! Wordt steeds benieuwder naar de film!

Ron kars
11-05-2005, 11:19
De trailer ziet er best mooi uit, denk wel dat ie kinderachtiger dan LotR gaat worden. de vergelijkingen zijn natuurlijk niet te vermijden, beide in NZ gemaakt met WETA, verfilming van bekend fantasy-boek etc. ben benieuwd wat het gaat worden. Ik ken de boeken niet dus het wordt allemaal nieuw voor mij.

Bearfoot
11-05-2005, 13:27
Featurette ziet er prachtig uit (ja, behalve die stem natuurlijk!). Ik meende een ork te herkennen... :lol:
Het probleem vind ik alleen een beetje dat een film prachtig kan worden gemaakt, maar wordt het ook een goede film (inhoudelijk). LOTR bevat zoveel. Ook al heb je de boeken 10x gelezen en de films tig keer gezien. Het is meer dan een ring die in het vuur moet worden gegooid.
Zijn dit van origine kinderboeken? Ik begrijp van een aantal van jullie dat de BBC serie een jeugdserie was. Dat kan ons op het verkeerde been zetten... mmm in ieder geval zeker waard om in de gaten te houden!

expo
11-05-2005, 15:04
Vergelijking Lotr vs Harry Potter gaat hier idd wel op, maar vind em nog meer hebben van een soort Neverending Story of Return To OZ of zo, maar dan in een modern en indrukwekkender kleedje.

Wordt zeker kijken, waarom zou ie slecht zijn als ie het niveau van Lotr niet haalt ? Is ook helemaal niet de bedoeling om op Lotr te gaan lijken volgens mij, alhoewel Disney wel bekend heeft de ambitie te hebben het succes van Lotr te evenaren.

enliah
23-05-2005, 18:02
Ik hoop echt dat het inderdaad zo'n hype gaat worden. Er is sowiezo een hype op filmgebied nodig om Hollywood weer wat op te krikken, want het gaat niet zo best op dit moment met Hollywood. En als er dan toch een hype moet komen, dan wil ik het liefst dat dat deze filmreeks wordt.
Ik heb er best wel vertrouwen in, want de doelgroep is in mijn ogen heel groot en de reacties op filmsites en forums zijn tot nu toe heel erg positief.

zie hier een filmpje met een preview van de narnia videogame (en nightmare before christmas) op de E3!: http://www.e3insider.com/floored.aspx?articleID=7D8MJKZG9G&productID=45WQO5W9YG

http://www.thestonetable.com/images/medialibrary/beast_of_narnia.jpg
http://www.thestonetable.com/images/medialibrary/aslan_on_table.jpg

enliah
23-05-2005, 18:09
buena vista brengt ook n videospel van de film uit op de ps2, xbox, gamecube, psp en pc. en door een ander bedrijf worden ook de nintendo DS en gameboy advance versies uitgegeven.

hier de trailer: http://www.gamespot.com/xbox/action/thechroniclesofnarnia/media.html?gcst=narnia_ot_mul_051905.asx

Ron kars
24-05-2005, 08:46
buena vista brengt ook n videospel van de film uit op de ps2, xbox, gamecube, psp en pc. en door een ander bedrijf worden ook de nintendo DS en gameboy advance versies uitgegeven.

hier de trailer: http://www.gamespot.com/xbox/action/thechroniclesofnarnia/media.html?gcst=narnia_ot_mul_051905.asx

Uiteraard, gebeurt tegenwoordig met alle grote films, en ze zijn bijna allemaal slecht.

enliah
25-05-2005, 18:48
hier een voorproefje van de merchandise die op de markt gaat komen:
http://www.narniaweb.com/gallery.asp?gall=7

enliah
01-06-2005, 13:21
check de Veronica-magazine van deze week!
Daar staat een artikel in over de eerste narnia-film:
http://www.deviantart.com/view/18948312/
http://www.narniafilms.nl/images/upl/veronicagids.jpg

Ronald Sneep
01-06-2005, 17:03
is de trailer nog niet online??

enliah
01-06-2005, 18:00
is de trailer nog niet online??

jawel:
http://movies.channel.aol.com/franchise/exclusives/chronicles_of_narnia_movie

Ronald Sneep
01-06-2005, 19:23
THX :!: nu heb ik em ff wat beter kunnen bekijken. En sjonge wat ziet dat er ook goed uit. Wel is het allemaal wat lichter (kleuren en setting) dan LOTR ,maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit erg gaaf gaat worden.

Frank
01-06-2005, 19:28
Er verschijnen maar liefst 4 soundtracks van deze film:


Four soundtracks to accompany Chronicles of Narnia

Walt Disney Studios and EMI Music are teaming up to release four different soundtracks for The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe, Yahoo! Movies reports. One disc will contain mainstream Christian music artists, the second disc will feature both pop and rock, the third disc will contain Harry Gregson-Williams' score and theme song, and the fourth disc will appeal to children. The discs will be released on separate dates, with singles and music videos appearing as early as August. The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe will open in theaters on December 9, 2005.


Bron: www.animated-news.com.

enliah
02-06-2005, 21:27
ik vond hier een paar scans van de officiele 'inside the movie' brochure:
http://enliah.deviantart.com/scraps/

Dimmy
02-06-2005, 22:59
Ik ben vanmiddag voor de tweede maal naar Star Wars geweest
in Pathe Arena en tot m'n verbazing zag ik daar
nu voor het eerst een trailer van Narnia op het grote doek.
Woow dat wordt zeker een mooie film.


Mmmm ik krijg al bijna weer dat LOTR gevoel met dat wachten.. tot december..
en dan natuurlijk weer de DVD release en de giftset box enz.. enz..

Oooo de oude tijden komen weer terug van dat wachten....

Demon
17-06-2005, 20:57
Ik hoop echt dat het weer zo iets wordt,
als met lord of the rings!
En dan bedoel ik dus de EE!

I cant wait!

Roland
21-06-2005, 21:24
Poster:

http://www.comingsoon.net/cgi-bin/imageFolio.cgi?action=view&link=Fantasy/The_Chronicles_of_Narnia/The_Lion_The_Witch_The_Wardrobe&image=poster.jpg&img=&tt=

Caledonians
21-06-2005, 22:11
Poster:

http://www.comingsoon.net/cgi-bin/imageFolio.cgi?action=view&link=Fantasy/The_Chronicles_of_Narnia/The_Lion_The_Witch_The_Wardrobe&image=poster.jpg&img=&tt=

Mooie poster! Ben erg benieuwd wat ze van de film maken aangezien ik vroeger toen ik klein was de tv-serie op de BBC heb gevolgd. Kijk er al naar uit!

Ron kars
22-06-2005, 08:31
Er verschijnen maar liefst 4 soundtracks van deze film:


Four soundtracks to accompany Chronicles of Narnia

Walt Disney Studios and EMI Music are teaming up to release four different soundtracks for The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe, Yahoo! Movies reports. One disc will contain mainstream Christian music artists, the second disc will feature both pop and rock, the third disc will contain Harry Gregson-Williams' score and theme song, and the fourth disc will appeal to children. The discs will be released on separate dates, with singles and music videos appearing as early as August. The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe will open in theaters on December 9, 2005.


Bron: www.animated-news.com.

Beetje onzin lijkt mij, er zit toch niet ZOVEEL muziek in die film dat je 4 cds vult?

Stijlvolle poster btw.

enliah
22-06-2005, 09:51
Featurette ziet er prachtig uit (ja, behalve die stem natuurlijk!). Ik meende een ork te herkennen... :lol:
Het probleem vind ik alleen een beetje dat een film prachtig kan worden gemaakt, maar wordt het ook een goede film (inhoudelijk). LOTR bevat zoveel. Ook al heb je de boeken 10x gelezen en de films tig keer gezien. Het is meer dan een ring die in het vuur moet worden gegooid.
Zijn dit van origine kinderboeken? Ik begrijp van een aantal van jullie dat de BBC serie een jeugdserie was. Dat kan ons op het verkeerde been zetten... mmm in ieder geval zeker waard om in de gaten te houden!

Kinderboeken dat zegt niet zo veel hoor, the fellowship of the ring was ook een kinderboek.

Nandor
22-06-2005, 10:25
Erm... Nee...
The Hobbit was een kinderboek, LotR zeker niet.

enliah
22-06-2005, 17:45
Erm... Nee...
The Hobbit was een kinderboek, LotR zeker niet.

Dan heb je ze zeker niet gelezen?
Ik zeg ook niet dat alle 3 de LOTR-boeken kinderboeken zijn, maar tolkien begon als kinderboekenschrijver, en in de loop van de tijd begonnen z'n boeken steeds volwassener te worden.
De Hobbit en The Fellowship of the Ring zijn absoluut kinderboeken. Daarna werd het steds serieuzer. Vooral The Silmarillion was echt voor een oudere doelgroep.

jwest
22-06-2005, 18:01
nou... ik kan me niet voorstellen dat ik op 8 jarige leeftijd de LotR trilogie zou kunnen lezen... denk dat ik na pag. 4 wel was gestopt, had er toch geen hol van begrepen.

maar je hebt altijd nog begaafde kinderen uiteraard!! :lol: :lol:

enliah
22-06-2005, 18:07
nou... ik kan me niet voorstellen dat ik op 8 jarige leeftijd de LotR trilogie zou kunnen lezen... denk dat ik na pag. 4 wel was gestopt, had er toch geen hol van begrepen.

maar je hebt altijd nog begaafde kinderen uiteraard!! :lol: :lol:

Ik heb het ook niet over de hele trilogie, maar het eerste deel is echt overdreven kinderachtig hoor.
Ik zou zeggen ga m zelf lezen en je komt er achter.

deweb
22-06-2005, 20:35
Neenee, het begin van deel één is wat simpeler geschreven, net als het einde van de triologie. Na 100 pagina's is het echter al een stuk heftiger.

Daniel Raedts.: Klopt, het is vrij kleurrijk, maar het begin van de film zal het allerminst zijn. Het verhaal begint in oorlogstijd waarbij de 4 kinderen noodgedwongen op het platte land worden geplaatst. Ze komen echter later nog in aanraking met oorlog, weliswaar met vele kleurrijke figuren maar dat is de wereld van Lewis: Met oorlog maar met kleurrijke figuren.

De vergelijking met Snicket is niet goed, hier dit verhaal ook een stuk duisterder is. Het is totaal anders.

Grt. Deweb

Mark de Jong
01-07-2005, 23:05
Ziet er goed uit (had er eerst gemengde gevoelens over). Muziek tijdens de trailer was goed; nog maar afwachten of ze dat tijdens de film gaan gebruiken natuurlijk. Visueel zag het er prachtig uit. Alleen Disney he ? Tja... volgens mij gaat dat betekenen dat er geen visueel geweld in het beeld komt. Althans, het geweld dat op een brute manier is weergegeven; als dat er uiteraard al in zit. Heb de boeken nooit gelezen, dus vandaar. Afwachten maar. Kan volgens mij wel goed worden.

Nandor
02-07-2005, 09:56
Dan heb je ze zeker niet gelezen?
Ik zeg ook niet dat alle 3 de LOTR-boeken kinderboeken zijn, maar tolkien begon als kinderboekenschrijver, en in de loop van de tijd begonnen z'n boeken steeds volwassener te worden.
Denk je nu serieus dat ik zo'n opmerking zou maken, zonder te weten waar ik het over heb? Zoek maar eens een kind dat door Many Meetings weet te komen zonder het boek in een hoek te gooien, dan praten we verder.

Bas de Jong
03-07-2005, 17:53
Gisteren in de bioscoop voor het eerst de trailer gezien en lijkt me een prachtige film te worden!

Die muziek is machtig mooi en toen aan het eind van de trailer die leeuw brulde: kippenvel. Het ging door merg en been.

Jordé den Tenter
03-07-2005, 18:00
Dit lijkt mij echt helemal niks.
Echt zo'n onzinnig fantasie verhaal, een soort mix van The NeverEndin Story en The Lord of the Rongs ofzo???

Evil Hobbit
03-07-2005, 20:25
Dit lijkt mij echt helemal niks.
Echt zo'n onzinnig fantasie verhaal, een soort mix van The NeverEndin Story en The Lord of the Rongs ofzo???

LOL

Jordy van Buel
03-07-2005, 21:21
Trailer was best veelbelovend.. pure fantasie voor de meeste redelijk moeilijk te aanvaarden maar wie weet. Denk wel dat deze film het moeilijk zal gaan krijgen tov King Kong

basset
03-07-2005, 21:25
Narnia lijkt me een leuke film.

Kingkong daarentegen spreekt mij totaal niet aan. Peter Jackson of niet.
Hopelijk gaat PJ daarna een low budget Dead ALive 2 maken of zo :)

Martin Z.
03-07-2005, 21:28
Dit lijkt mij echt helemal niks.
Echt zo'n onzinnig fantasie verhaal, een soort mix van The NeverEndin Story en The Lord of the Rongs ofzo???

voor wat betreft het stukje van je achter de komma: zo zou je het wel kunnen noemen jah! ---> lijkt mij geweldig!

Tom van den Hout
18-07-2005, 18:39
Weet iemand misschien of die muziek die gebruikt wordt in de trailer al bestond? of dat deze voor de film is gemaakt?
Weet iemand de titel van het nummer?!

enliah
23-07-2005, 10:55
Weet iemand misschien of die muziek die gebruikt wordt in de trailer al bestond? of dat deze voor de film is gemaakt?
Weet iemand de titel van het nummer?!

Deze nummers komen allemaal in de trailer voor:
"Here Comes The King (Drums)" - X-Ray Dog
"Here Comes The King" - X-Ray Dog
"The Black Legend (Non Choir)" - Immediate Music
Treasure Planet (track 7) "The Map" - James Newton Howard
Black Beauty (1994) - Danny Elfman

(Aan de originele muziek voor de film wordt op dit moment nog hard gewerkt)

mjlfadriaans
24-07-2005, 08:25
Dit lijkt mij echt helemal niks.
Echt zo'n onzinnig fantasie verhaal, een soort mix van The NeverEndin Story en The Lord of the Rongs ofzo???

Juist de reden waarom het mij WEL aanspreekt. Je HOEFT hem niet te zien toch ;). Ik hou ook wel van dat type fantasy films, lathans, Neverending Story staat bij mij ook best hoog in de lijst van favorieten, net als Dark Crystal en Labyrinth.

Werner
26-07-2005, 21:18
Aan het aantal verschillende versies te zien waarin in het Engels althans The Chronicles of Narnia heruitgegeven worden, wordt dit weer iets waar je niet naast gaat kunnen kijken...

Mark Knoop
26-07-2005, 21:20
Had de trailer al op internet gezien, maar zag hem zondag in de bioscoop. Dan is ie een stuk indrukwekkender! Ik ben wel benieuwd naar deze film.

Martin Z.
13-08-2005, 16:52
beetje laat maar hier een nieuwe featurette over het verhaal van de film.

http://www.apple.com/trailers/disney/thechroniclesofnarnia-story.html

BrownB
13-08-2005, 20:06
Ik denk dat ik eerst de originele film uit de jaren 80 ga kijken.

deweb
13-08-2005, 21:54
Dat was de tv-serie als ik me niet vergis.

Vandaag nog even de features bekeken. De professor is afschuwelijk, Broadbent was exact goed, maar nu dat witte haar. Gelukkig dat hij niet zo lang in de film zit (hooguit 5 minuutjes aan het einde).

Toch ben ik nogsteeds erg benieuwd, en dat komt in de eerste plaats door dat Weta er weer met zoveel enthousiasme achter zit en het feit dat men goed gebruik maakt van één van de snelst groeiende filmlanden van dit moment: Nieuw Zeeland.

Er worden niet veel films gemaakt, maar de films die er worden gemaakt worden aangepakt op een manier waarvan zelfs Spielberg en Lucas volgens mij nog dromen.

Grt. Deweb

BrownB
14-08-2005, 09:57
Een tv-film, dat is een groot verschil. Geproduceerd door de BBC, dus ik heb er best veel vertrouwen in.

enliah
15-08-2005, 15:03
Een tv-film, dat is een groot verschil. Geproduceerd door de BBC, dus ik heb er best veel vertrouwen in.
nee, dat was een tv-serie, k heb m ook op dvd. ze hebben bij de dvdalleen alle afleveringen aan elkaar geplakt zodat het films lijken. gebaseert 3 boeken.

enliah
17-08-2005, 21:06
http://images.amazon.com/images/P/B0007Q1IVW.01.PT01._SCLZZZZZZZ_.jpg
http://images.amazon.com/images/P/B0009T2CA8.01.PT01._SCLZZZZZZZ_.jpg

enliah
19-08-2005, 11:42
narnia-videogame komt er ook aan: http://www.narniaweb.com/news.asp?id=361&dl=3857285

Paul H.
22-08-2005, 08:38
Er zijn zelfs al dvd's aangekondigd vraag mijn alleen af of ze bij play.com wel de goede datums hebben neergezet:

The Chronicles Of Narnia: 2005 Collector's Edition Box Set (4 Discs) Due for release on 14/11/2005

The Chronicles Of Narnia: 2005 Special Edition
Due for release on 14/11/2005

enliah
22-08-2005, 10:22
Er zijn zelfs al dvd's aangekondigd vraag mijn alleen af of ze bij play.com wel de goede datums hebben neergezet:

The Chronicles Of Narnia: 2005 Collector's Edition Box Set (4 Discs) Due for release on 14/11/2005

The Chronicles Of Narnia: 2005 Special Edition
Due for release on 14/11/2005

Ja, dat zag ik ook ja.
Ik denk dat ze 2006 bedoelen, want hij komt pas dec. 2005 in de bios :roll:

deweb
22-08-2005, 10:28
Allicht zijn het de tv-films/series?

Benieuwd wat men op die 4 disc release zet, als die er in uberhoud al komt.

enliah
22-08-2005, 10:31
Allicht zijn het de tv-films/series?

Benieuwd wat men op die 4 disc release zet, als die er in uberhoud al komt.
nee, dat dacht ik eerst ook, maar ze bedoelen echt de film, kijk maar:
http://www.play.com/play247.asp?page=search&searchtype=r2title&pa=srmr&searchstring=narnia

jeroendendunnen
22-08-2005, 10:41
die box is dan van de oude BBC versie waarschijnlijk?

enliah
22-08-2005, 13:34
die box is dan van de oude BBC versie waarschijnlijk?
nee, dat dacht ik eerst ook, maar ze bedoelen echt de film, kijk maar:
http://www.play.com/play247.asp?page=search&searchtype=r2title&pa=srmr&searchstring=narnia

Pieter Kleine
01-09-2005, 17:09
Die collector's edition is een nieuwe release van de BBC-serie, zie ook:


http://www.dvdworld.co.uk/product.php?xProd=105753

En in december krijgen wij deze serie ook, maar dan met nl-ot.

enliah
02-09-2005, 19:00
I just saw a test screening for The Chronicles of Narnia; The Lion, The Witch, and The Wardrobe.

Grade: B+
Est. Gross: $325 M
Running Time: Apprx 2hrs. 30mins

The special effects were yet to be finalized in a lot of places, especially the end, and obnoxiously the end battle. But, from what special effects were completed they were very good.

The film will likely get many Oscar noms, and possible Best Picture. I also think Narnia will be the highest grossing film of the Winter season. Even though I have yet to see King Kong, I belive most people will like Narnia more.
:P kom maar op met die film!

enliah
12-09-2005, 11:37
Leuk nieuws uit Engeland: de wereldpremière van The Lion, The Witch and the Wardrobe (die op 7 december in Londen gehouden zal worden) is verkozen als het 'Royal Film Performance' van 2005. De Royal Film Performance (die al sinds 1896 gehouden wordt!) wordt tegenwoordig altijd bijgewoond door of de Britse koningin in door de Prins van Wales.

enliah
08-10-2005, 18:08
vandaag naar een Narnia-evenement in tuschinski geweest en veel nieuwe beelden gezien van de film. heel vet!
Daar werd ook de rol van de nagesychroniseerde Lucy bekend gemaakt door Sita (jawel). Deze film wordt groots, I can tell you!

ik plaats hier binnenkort wel foto's die ik daar gemaakt heb.

deweb
08-10-2005, 20:39
Dat de film groots word was al bekend. én door Disney geproduceert. Ik denk zelfs dat dit hun grote najaars release wordt.

Volgens mij gaat Disney zich naast meer op computer animatie ook op speelfilms voor de hele wereld en het grote publiek toeleggen. Oude tijden herleven daarmee weer.

Grt. Deweb

enliah
08-10-2005, 20:46
Dat de film groots word was al bekend. én door Disney geproduceert. Ik denk zelfs dat dit hun grote najaars release wordt.

Volgens mij gaat Disney zich naast meer op computer animatie ook op speelfilms voor de hele wereld en het grote publiek toeleggen. Oude tijden herleven daarmee weer.

Grt. Deweb

Mnou, in mijn ogen laat Disney in geen opzicht oude tijden herleven.
Dat zou pas zijn als ze weer eens een goeie aninatie-film met een goed verhaal en de oude disney-formule uitbrengen, maar dat zie ik niet echt meer gebeuren helaas... :cry:

Werner
08-10-2005, 21:12
die box is dan van de oude BBC versie waarschijnlijk?
nee, dat dacht ik eerst ook, maar ze bedoelen echt de film, kijk maar:
http://www.play.com/play247.asp?page=search&searchtype=r2title&pa=srmr&searchstring=narnia

Er is een BBC-reeks (of zelfs 3 reeksen want ook Prince Caspian And The Voyage Of The Dawn Treader (2 boeken in 1) en The Silver Chair zijn verfilmd...), en er is ook een tekenfilm van Bill Mendelez. Misschien wordt 1 van die 2 bedoeld

Pieter Kleine
08-10-2005, 21:40
Het gaat om de BBC-reeks, was al eerder gemeld. Overigens komt deze reeks december ook in Nederland uit.

Filmfan1988
14-10-2005, 17:51
ik heb een paar jaar geleden de BBC serie bekeken en dat vond ik echt niks. Deze film daarintegen ziet er veelbelovend uit!

Dat wordt een prima kerstvakantie dit jaar!

Roland
21-10-2005, 22:17
full trailer:
http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=11646

Filmfan1988
21-10-2005, 22:41
full trailer:
http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=11646

COOL :!: 8) :lol:

Jordy van Buel
25-10-2005, 13:13
Jesus wat een trailer, :shock: Must see hoor ..

deweb
25-10-2005, 17:02
Inderdaad. De teaser was al imponerend, maar dit is gewoon...een droom die uitkomt.
Zoals ik deze trailer zie word het een "lotr voor kinderen". Kleurrijk, spannend, fantasierijk, mooi gemaakt en met een mooie eervolle oorlog zoals we die ook in lotr terugzagen. Denk alleen dat de scenes waarin [spoiler:cee2263484]Aslan zich opoffert bij de witte heks[/spoiler:cee2263484] behoorlijk MG6 worden..zoniet MG9. Had me die lokatie trouwens kleiner voorgesteld, maar het is dan ook al weer 10-12 jaar terug dat ik het boek gelezen heb. (ik word oud).

Kan me alleen niets meer van die grote slag herrineren uit het boek (en het boek ligt al een maand bij een kennis).

Grt. Deweb

Caledonians
25-10-2005, 18:02
Ziet er erg goed uit die trailer! Heb zelf de kinderserie toendertijd op de BBC gevolgd en had ze toen opgenomen op videoband. Heb die videobanden grijs gedraaid! Kijk erg uit naar deze film!

Ganymede
25-10-2005, 18:08
Ja deze film lijkt mij ook wel wat. Een soort Lotr, alleen dan ff anders.
Het is zoals al is gebleken een succesformule en ik moet zeggen dat dit genre mij ook wel boeit. Dus laat maar komen die film!

graafschap fan
25-10-2005, 18:12
Ga ik zeker zien in de bios 8)

Filmfan1988
25-10-2005, 19:50
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Ganymede
25-10-2005, 21:18
Lotr in Tim Burton stijl :lol:
Ik heb die lange trailer gezien en dan denk ik dat ik die LOTR ala Tim Burton style wel zie zitten :wink:

El-Jorge
26-10-2005, 08:20
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Ben ik het niet echt mee eens als je de trailer ziet. Ik vind dat Tim Burton toch wel een wat andere stijl heeft.

Ik kijk trouwens wel echt uit naar deze film. De trailer is echt übervet, zoals iemand zei, een beetje LotR in een ietwat meer kinderlijke stijl, en dus ook weer voor een net wat jonger publiek (denk ik tenminste, aangezien ik het verhaal/boek niet ken).

Filmfan1988
26-10-2005, 19:11
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Ben ik het niet echt mee eens als je de trailer ziet. Ik vind dat Tim Burton toch wel een wat andere stijl heeft.

Ik kijk trouwens wel echt uit naar deze film. De trailer is echt übervet, zoals iemand zei, een beetje LotR in een ietwat meer kinderlijke stijl, en dus ook weer voor een net wat jonger publiek (denk ik tenminste, aangezien ik het verhaal/boek niet ken).

Het zijn de thema's van Lotr en de kleurrijkheid van Burton...

Werner
26-10-2005, 22:44
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Hmmm.... ooit al de boeken gelezen? Niet dadelijk een Burton-stijl vrees ik.

El-Jorge
27-10-2005, 08:22
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Ben ik het niet echt mee eens als je de trailer ziet. Ik vind dat Tim Burton toch wel een wat andere stijl heeft.

Ik kijk trouwens wel echt uit naar deze film. De trailer is echt übervet, zoals iemand zei, een beetje LotR in een ietwat meer kinderlijke stijl, en dus ook weer voor een net wat jonger publiek (denk ik tenminste, aangezien ik het verhaal/boek niet ken).

Het zijn de thema's van Lotr en de kleurrijkheid van Burton...

Ben ik het niet mee eens, Burton heeft gewoon een aparte stijl, en zo'n stijl zie je echt niet in de trailer terug.
Werner ondersteund me al :lol: 8) ik heb het boek niet gelezen ;)

Ron kars
27-10-2005, 11:30
Denk dat ik m in eindhoven digitaal ga kijken, is dit net een film voor denk ik :P

Mark van L.
27-10-2005, 11:59
Denk dat ik m in eindhoven digitaal ga kijken, is dit net een film voor denk ik :P

Yep, eindelijk weer digitaal (veel te weinig films tot nu toe)

Evil Hobbit
27-10-2005, 18:46
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Ben ik het niet echt mee eens als je de trailer ziet. Ik vind dat Tim Burton toch wel een wat andere stijl heeft.

Ik kijk trouwens wel echt uit naar deze film. De trailer is echt übervet, zoals iemand zei, een beetje LotR in een ietwat meer kinderlijke stijl, en dus ook weer voor een net wat jonger publiek (denk ik tenminste, aangezien ik het verhaal/boek niet ken).

Het zijn de thema's van Lotr en de kleurrijkheid van Burton...

Ben ik het niet mee eens, Burton heeft gewoon een aparte stijl, en zo'n stijl zie je echt niet in de trailer terug.
Werner ondersteund me al :lol: 8) ik heb het boek niet gelezen ;)

Jullie praten echt stront, er is totaal geen Burton stijl in deze hele film te herkennen nog lijkt het verhaal op LotR. Echter wel begrijpbaar dat de onwetende een LotR verwacht aangezien men erg hun best doet om de film hierop te laten lijken. In de laatste trailer zetten ze er letterlijk LotR muziek onder. Maar zelfs dan kan je er wel uitlijden dat het een totaal ander verhaal is.

Smooth-J
27-10-2005, 18:51
Lotr in Tim Burton stijl :lol:

Ben ik het niet echt mee eens als je de trailer ziet. Ik vind dat Tim Burton toch wel een wat andere stijl heeft.

Ik kijk trouwens wel echt uit naar deze film. De trailer is echt übervet, zoals iemand zei, een beetje LotR in een ietwat meer kinderlijke stijl, en dus ook weer voor een net wat jonger publiek (denk ik tenminste, aangezien ik het verhaal/boek niet ken).

Het zijn de thema's van Lotr en de kleurrijkheid van Burton...

Ben ik het niet mee eens, Burton heeft gewoon een aparte stijl, en zo'n stijl zie je echt niet in de trailer terug.
Werner ondersteund me al :lol: 8) ik heb het boek niet gelezen ;)

Jullie praten echt stront, er is totaal geen Burton stijl in deze hele film te herkennen nog lijkt het verhaal op LotR. Echter wel begrijpbaar dat de onwetende een LotR verwacht aangezien men erg hun best doet om de film hierop te laten lijken. In de laatste trailer zetten ze er letterlijk LotR muziek onder. Maar zelfs dan kan je er wel uitlijden dat het een totaal ander verhaal is.


Anders zou ik eenieder hier even aanraden om tenminste 1 boek te lezen. Gewldige literatuur. Maar het is niet verwonderlijk dat het een practig verhaal is, aangezien C.S. Lewis bij het literaire clubje behoorde van Tolkien.

deweb
27-10-2005, 19:18
Tolkien en Lewis waren zelfs goede vrienden.

Maar Narnia zijn mooie boeken, vooral het eerste boek. Het is een heel mooi sprookje voor jong en oud. Totaal anders dan Tolkiens werk maar genoeg om een goede film van te maken. Al wordt er vrij veel aan de verbeelding over gelaten.
Lees meer daarover: http://www.narniafilms.nl/nieuws/132/Narniafilms+Feature%3A+Van+Boek+naar+Film.html

(bevat mogelijk spoilers)

Grt. Deweb

Werner
27-10-2005, 23:28
Tolkien en Lewis behoorden allebei tot het literaire genootschap The Inklings, die regelmatig hun ideeën wisselden in de Oxfordse pubs. Ik heb enkele zomers geleden het college bezocht waar Tolkien doceerde (Exeter). Beide waren erg geïnteresseerd in het verzinnen van nieuwe mythologieën, omdat ze vonden dat het op dat vlak in de Engelse literatuur maar pover gesteld was in vergelijking met bijvoorbeeld de Grieken.

Hét grote verschil tussen de twee is dat Tolkien zich eerder heeft laten inspireren door paganistische geschriften zoals het heldendicht Beowulf en de Scandinavische mythen zoals de Edda. Lewis' werk heeft daarentegen een meer christelijke inslag.

[spoiler:92fc25d6ae]Het personage van Aslan de leeuw is bijvoorbeeld een duidelijke metafoor voor christus, die zichzelf gewillig laat slachtofferen om daarmee één van de kinderen uit de handen van de White Witch te kunnen redden... kan het nog duidelijker?[/spoiler:92fc25d6ae] Ik vind persoonlijk Tolkien een stuk subtieler in het overbrengen van zijn boodschap dan Lewis, maar beide heren hebben literair goud geschreven.

De iets productievere Lewis heeft zich ook, in tegenstelling tot Tolkien, op de paden van de science-fiction gewaagd met boeken als Perelandria, Out Of The Silent Planet en That Hideous Strength.

deweb
28-10-2005, 10:10
Maar Tolkien heeft eigenlijk niets anders gedaan dan zich bezig houden met zijn wereld. Het was zijn idee om hiermee iets te scheppen wat een mythologie kon zijn voor Engeland. Al sinds zijn oorlogstijd werkte hij aan de verhalen die nu zijn gebundelt in "de Silmarillion" en de HoME-reeks.
Ook had Tolkien een lichte afkeer van allerhande apparaten, en typeerde zichzelf als een hobbit. SF was dus niets voor hem geweest.

Lewis had ook wel zijn land, maar was daar duidelijk minder door in beslag genomen dan Tolkien die eigenlijk vooral bezig was met het perfectioneren van zijn boeken en het beantwoorden van vragen van lezers, waardoor hij ook de tijd had zich op andere boeken en mogelijkheden te richten.

Grt. Deweb

Filmfan1988
28-10-2005, 10:20
Ik heb deze boeken al gelezen toen ik een jaar of tien was dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Ook Lotr heb ik gelezen toen ik een jaar of 12 was...

El-Jorge
28-10-2005, 12:14
Ik heb deze boeken al gelezen toen ik een jaar of tien was dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Ook Lotr heb ik gelezen toen ik een jaar of 12 was...

ja en..?? :? :roll:

theThinWhiteDuke
28-10-2005, 15:04
Denk dat ik m in eindhoven digitaal ga kijken, is dit net een film voor denk ik :P
In de EuroCinema! (y)

Ganymede
31-10-2005, 10:34
In Almere kunnen we hem ook digitaal bekijken. En het maakt me weinig uit of het een soort LOTR of iets geheel anders is, ik vind de trailer mooi en ook wat ik verder van heb gelezen sprak mij zeer aan dus ik ga hem lekker kijken op 9 december. :P

Werner
31-10-2005, 21:40
Ook had Tolkien een lichte afkeer van allerhande apparaten,

Dat is nog licht uitgedrukt. JRRT ging al over de rooie bij het idee geïnterviewd te worden met een bandopnemer!

enliah
01-11-2005, 10:40
ik ga hem lekker kijken op 9 december. :P
21 December is de Nederlandse release. (19e de premiere)

Steve Muller
01-11-2005, 10:46
In Almere kunnen we hem ook digitaal bekijken. En het maakt me weinig uit of het een soort LOTR of iets geheel anders is, ik vind de trailer mooi en ook wat ik verder van heb gelezen sprak mij zeer aan dus ik ga hem lekker kijken op 9 december. :P

Maar ik neem aan niet in zaal 1 gezien King Kong ook die week uitkomt :wink:

T-Jerry
01-11-2005, 23:58
Deze film moet ik zeker gaan zien, previews gezien en lijkt me echt een coole film! Idd een soort lotr voor kinderen te noemen.

Ganymede
02-11-2005, 09:30
ik ga hem lekker kijken op 9 december. :P
21 December is de Nederlandse release. (19e de premiere)
Je hebt gelijk, zag het ook op imdb. Naja jammer, maarja ga ik wel 10 daagies later heen :)
2 Steve Muller: Ik denk idd dat die in zaal 1 komt, maar gelukkig is die nieuwe bioscoop hier zo groot dat alle zalen ook behoorlijk groot zijn, dus no problem.

Steve Muller
02-11-2005, 10:24
2 Steve Muller: Ik denk idd dat die in zaal 1 komt, maar gelukkig is die nieuwe bioscoop hier zo groot dat alle zalen ook behoorlijk groot zijn, dus no problem.

Klopt, kom zelf ook uit Almere :wink:

Filmfan1988
09-11-2005, 10:22
Ik heb deze boeken al gelezen toen ik een jaar of tien was dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Ook Lotr heb ik gelezen toen ik een jaar of 12 was...

ja en..?? :? :roll:

dr is iemand die zei dat ik niet wist waar ik over praatte...

Martin Z.
09-11-2005, 16:39
Ik heb deze boeken al gelezen toen ik een jaar of tien was dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Ook Lotr heb ik gelezen toen ik een jaar of 12 was...

ja en..?? :? :roll:

dr is iemand die zei dat ik niet wist waar ik over praatte...

:idea: uhm quoten kan in dat geval handig zijn :wink:

El-Jorge
10-11-2005, 08:07
Ik heb deze boeken al gelezen toen ik een jaar of tien was dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Ook Lotr heb ik gelezen toen ik een jaar of 12 was...

ja en..?? :? :roll:

dr is iemand die zei dat ik niet wist waar ik over praatte...

Dat lijkt idd ook, je mag dan wel de boeken gelezen hebben maar je maakt vergelijkingen die niet kunnen en die nergens op slaan (IMO)!


Het zijn de thema's van Lotr en de kleurrijkheid van Burton...

Ik ken de boeken niet, maar de film (vanaf de trailer) ademt niks geen Burton stijl, burton is idd kleurrijk, maar toch een beetje donker, terwijl deze film meer een wat kinderlijke inslag lijkt te hebben, echt gericht op disney publiek, ook dat is Burton niet, die zich vaak op een wat meer volwassener publiek richt!
Dus ik kan er wel inkomen dat iemand dat zei!

Frank
28-11-2005, 18:27
Opletten als je naar de film gaat in de bioscoop!


Nederland is het eerste land ter wereld waarin de kerstfilm 'The chronicles of Narnia: the lion, the witch and the wardrobe' met twee verschillende filmkeuringen wordt uitgebracht. Namelijk die van 6 en 12 jaar. Disney speelt hiermee in op de discussie rondom leeftijdskeuringen van familiefilms als 'Harry Potter' en 'De griezelbus'. De filmstudio wil met de maatregel een zo groot mogelijk publiek trekken.

De originele versie van 'Narnia' is toegankelijk voor kinderen vanaf 12 jaar. Deze wordt 'the uncut version' genoemd, zodat er geen verwarring bij de consument ontstaat. Om ook een jongere doelgroep in de gelegenheid te stellen de verfilming van het bekende boek van C.S. Lewis te zien, is de Nederlandse versie zodanig aangepast dat die geschikt wordt geacht voor kinderen vanaf 6 jaar.

'The chronicles of Narnia: the lion, the witch and the wardrobe' gaat over vier kinderen die via een kastdeur op zolder in de magische wereld van Narnia terechtkomen. Daar worden ze geconfronteerd met een eeuwenoude strijd tussen de legers van het goede, aangevoerd door de reusachtige leeuw Aslan, en de legioenen van het kwade, onder leiding van The White Witch. Op 21 december gaat de film in première.
Bron: www.nieuws.nl.

scheur
28-11-2005, 18:41
De versie van 6 jaar ouder wordt in zijn geheel Nederlands gesproken inclusief de titel, dus de vergissing lijkt mij niet zo gauw gemaakt..... :wink:

Frank
28-11-2005, 18:57
De versie van 6 jaar ouder wordt in zijn geheel Nederlands gesproken inclusief de titel, dus de vergissing lijkt mij niet zo gauw gemaakt..... :wink:
Dan niet nee. :) Ben benieuwd hoe ze dit dan doen met de DVD.

Ganymede
28-11-2005, 19:05
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Kwil echt geen Nederlands gesproken film hebben dan van The Chronicles of Narnia.
Stel je eens voor dat LOTR in Nederlands wordt gesproken... :roll:
Maarja zorgen voor later, eerst die film maar eens in de bios zien.

xbarryx
28-11-2005, 19:17
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Kwil echt geen Nederlands gesproken film hebben dan van The Chronicles of Narnia.
Stel je eens voor dat LOTR in Nederlands wordt gesproken... :roll:
Maarja zorgen voor later, eerst die film maar eens in de bios zien.

Waneer gaan we ?? :lol:

Ron kars
28-11-2005, 19:19
De versie van 6 jaar ouder wordt in zijn geheel Nederlands gesproken inclusief de titel, dus de vergissing lijkt mij niet zo gauw gemaakt..... :wink:
Dan niet nee. :) Ben benieuwd hoe ze dit dan doen met de DVD.

Dat zou dus een goede plek zijn om seamless branching te gebruiken.

Ganymede
28-11-2005, 19:28
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Kwil echt geen Nederlands gesproken film hebben dan van The Chronicles of Narnia.
Stel je eens voor dat LOTR in Nederlands wordt gesproken... :roll:
Maarja zorgen voor later, eerst die film maar eens in de bios zien.

Waneer gaan we ?? :lol:
Wordt de 19e dan he?! Want wil hem direct zien. :lol:

scheur
28-11-2005, 20:03
De versie van 6 jaar ouder wordt in zijn geheel Nederlands gesproken inclusief de titel, dus de vergissing lijkt mij niet zo gauw gemaakt..... :wink:
Dan niet nee. :) Ben benieuwd hoe ze dit dan doen met de DVD.

Dat zou dus een goede plek zijn om seamless branching te gebruiken.

Wat de taal betreft zou het geen probleem moeten opleveren (ik zeg Harry Potter) maar hoe ze het met de film zelf gaan doen....... :roll: :shock:

1der
29-11-2005, 12:13
Twee nieuwe posters:

http://img44.imageshack.us/img44/6849/chroniclesofnarniathelionthewi.jpg

http://img45.imageshack.us/img45/6849/chroniclesofnarniathelionthewi.jpg

Dit lijkt me toch wel echt een hele vette film worden!

Jordy van Buel
29-11-2005, 12:31
Inderdaad, de 9 minute preview heeft me ook overtuigd. Dit moet wel vet worden.

Steve Muller
29-11-2005, 12:47
Inderdaad, de 9 minute preview heeft me ook overtuigd. Dit moet wel vet worden.

Welke preview??

xbarryx
29-11-2005, 12:49
ben ook zeer benieuwd naar deze film.

Jordy van Buel
29-11-2005, 13:09
Inderdaad, de 9 minute preview heeft me ook overtuigd. Dit moet wel vet worden.

Welke preview??

http://www.tv4.se/player/categories.aspx?progId=32353&itemId=%20&treeId=30141&displayTreeId=

El-Jorge
29-11-2005, 13:15
Inderdaad, de 9 minute preview heeft me ook overtuigd. Dit moet wel vet worden.

Vet he..... ik word steeds nieuwsgieriger naar deze film.... laat maar kommen!

Evil Hobbit
29-11-2005, 13:38
Dit verhaal is zo bruut. Persoonlijk vind ik the Magician's Nephew en the Last Battle het leukste deel.

Evil Hobbit
29-11-2005, 13:51
Lol, die trailer is wel heeeeeeeeeeel spoilergevoelig. Gewoon een samenvatting van de hele film.

Steve Muller
29-11-2005, 14:21
Inderdaad, de 9 minute preview heeft me ook overtuigd. Dit moet wel vet worden.

Welke preview??

http://www.tv4.se/player/categories.aspx?progId=32353&itemId=%20&treeId=30141&displayTreeId=

Inderdaad erg mooi 8) Is dit dus ook echt 1 verhaal verdeeld over meerder delen zoals LOTR of meer zoals Harry :?:

Evil Hobbit
29-11-2005, 15:57
Het sluit aan maar het is ook losstaand goed te doen. Magician's Nephew is een prequel. Ben heeeeel benieuwd hoe ze dat deel gaan verfilmen. Toch een wat raar verhaal voor een film, Lewis schrijfstijl is zo ontzettend leuk.

Paul H.
29-11-2005, 16:47
Vind het nu al beter als alle Harry Potter-films bij elkaar. ;-) (Ben absoluut geen HP-fan van)

Hoop dat het allemaal niet te kinderlijk wordt en hoewel het er zeer mooi uitziet ben ik benieuwd naar de uitwerking van de kinderen(zetten ze de rollen goed neer) in de film ben bang dat dit het minste wordt van de gehele film. Omdat meestal die rollen gecast worden op hoe ze eruit zien en dan pas op acteervermorgen.

pavago
29-11-2005, 16:53
ik hoop wel dat disney het niet verneukt ofzo...

Jordy van Buel
29-11-2005, 17:26
Is het trouwens zeker dat dat Peking Express deuntje (Children of Dune - Summon the Worms) gebruikt wordt in de film? Echt kippenvel muziek is dat hoor..

martini
29-11-2005, 19:08
Heb bij HP4 de laatste trailer gezien. En wordt ik steeds enthousiaster over de film. Kreeg bijna kippevel bij die mooie muziek op t laatst.

T-Jerry
29-11-2005, 21:54
Ben ook zeer benieuwd naar deze film. Laatst trailer gezien en dit heeft mn aandacht wel getrokken, deze film en King Kong ga ik zeker in de bios zien :D.

Cupido
29-11-2005, 22:01
Het verhaal ken ik niet, maar uit de trailers opmakend oogt het allemaal erg groots en episch. Ik vind echter die kostuums en harnassen er nogal 'plastic' uitzien en over het acteerwerk van die kinderen heb ik ook zo mijn twijfels. De CGI ziet er overigens wel verbluffend goed uit :).

Erik B.
29-11-2005, 22:26
Wow, wat een enorm geweldige clip zeg. Die muziek is ook enorm mooi, is dit afkomstig van de score van de film of ergens anders van?

Zeker een verplicht bioscoopbezoek, al was het alleen maar om Liam Neeson :P

El-Jorge
30-11-2005, 07:28
Gister voor het eerst de trailer op een groot scherm gezien..... Impressive.... maar het meest indrukwekkend vond ik eigenlijk de muziek... ik heb zo'n gevoel dat voor deze film een prachtige score is gefabriceerd!

Evil Hobbit
30-11-2005, 08:40
Over de soundtrack:

Componist: Harry-Gregson Williams

A Narnia Scoring Session (http://www.soundtrack.net/features/article/?id=166)

First Listen, samples van alle nummers! (http://www.soundtrack.net/features/article/?id=169)

Houd er rekening mee dat track titels spoilers kunnen bevatten.

Ik vind toch wel dat Gregson zijn leermeester Zimmer steeds makkelijker voorbijstreeft. Kingdom of Heaven, Sinbad, toch wel erg goed allemaal.

Vind het Narnia thema (narnia lullababy) nu al geweldig.

spielberg_rules
01-12-2005, 12:03
Review van Empire: film is goed maar niet subliem. Dat stemt ook wel wat overeen met mijn verwachtingen van de film.

http://www.empireonline.co.uk/incinemas/ReviewComplete.asp?FID=12650

enliah
02-12-2005, 18:26
hier is de 9 minuten lange preview trouwens in t groot:
http://bvi-qref.sitestream.com/Narnia/SneakPeak/Narnia_ST3_UK_1500.mov

1der
03-12-2005, 09:58
Wow, de 9-minute preview gezien; Wat een retevette film wordt dit :P :)
Echt weer een lekker ''LotR''-gevoel :wink: :roll: :D

1der
04-12-2005, 13:51
http://www.oscarwatch.com/FYC/images/nov29/narnia4.jpg

http://www.oscarwatch.com/FYC/images/nov21/narnia.jpg

http://www.oscarwatch.com/FYC/images/nov29/narnia5.jpg

spielberg_rules
09-12-2005, 13:10
Lovende recensies in Amerika, dus het lijkt toch een toppertje te gaan worden. Ben benieuwd...

http://www.metacritic.com/film/titles/lionthewitchandthewardrobe

Lex v/d Moolen
12-12-2005, 10:01
Eergisteren in Berlijn gezien. Ondanks het 'kinderen' gehalte toch een leuke mooie sprookjesfilm, zeer fraai gemaakt.

Steve Muller
12-12-2005, 10:08
Opent zeer goed in Amerika 8)

Op ROTK na de hoogste opening in een december maand 8)

Wellicht dat King Kong hier volgende week verandering in kan brengen :D


'Narnia' Breaks 'Harry Potter' Box Office Spell
By Brill Bundy
Sunday , December 11, 2005
09:12 AM PT

LOS ANGELES (Zap2it.com) - One could say that Christianity trumped the more secular realm of magic at the box office for the weekend ending on Dec. 11. "The Chronicles of Narnia" debuted at No. 1 with an estimated $67.06 million, effectively knocking "Harry Potter and the Goblet of Fire" from the top spot after three weeks.
Author and theologian C.S. Lewis' children's book and religious metaphor "Narnia" not only won the top spot, but now has the distinction of being the second largest December opener ever, behind 2003's "Lord of the Rings: The Return of the King" ($72.62 million).

Expanding into 1,752 theaters, "Syriana" increased its grosses by over 2,000 percent, taking in $12.03 million and snagging the No. 2 spot, causing "Goblet of Fire" to move to third place with only its cumulative gross of $229.26 million to keep it company.


"Walk the Line" came in at No. 4 with an additional $5.75 million, just ahead of "Yours, Mine & Ours" 5.15 million.

While no where near the Top 10, "Memoirs of a Geisha" opened in eight theaters and took in $674,000 and "Brokeback Mountain" brought in $544,549 from its five theaters.

Next week, Universal's "King Kong" takes over in the middle of the week with a Wednesday release, and Fox adds some comedy to the mix with "The Family Stone" on Friday.

Evil Hobbit
12-12-2005, 14:20
De soundtrack is zoooooooooo goed. 8)

Paul_Knoop
12-12-2005, 14:54
Jordy van Buel thnx !!

zoek al tijden het nummer summon the worms ( waarvan ik dus de titel niet wist ) van oa. de peking express..eindelijk gevonden nu dankzij jou :D

Jordy van Buel
12-12-2005, 15:24
Jordy van Buel thnx !!

zoek al tijden het nummer summon the worms ( waarvan ik dus de titel niet wist ) van oa. de peking express..eindelijk gevonden nu dankzij jou :D

Geen dank ;)

Ronald_VR
14-12-2005, 16:25
Deze film is dan gebaseerd op een tv-serie die de BBC een aantal jaren geleden heeft uitgezonden. Ik heb ze nog op VHS staan en ze zijn grijs gedraaid. De serie vond ik vroeger echt geweldig! Ben benieuwd wat ze er van gaan maken op het grote scherm. De trailer ziet er erg goed uit! De serie is trouwens bij Play te koop. Een aanrader voor fantasy liefhebbers!

http://images.play.com/covers/125783m.jpg
The Chronicles Of Narnia Gift Pack (4 Discs) (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=125783&p=57&g=72)

Heefd deze NL subs, bij play.com is dat niet duidelijk?

Heb het al zelf gevonden:
The Chronicles Of Narnia Gift Pack (4 Discs) (http://www.play.com/play247.asp?pa=promo&page=title&r=R2&title=125783)

Engelse sub alleen :evil:

Caledonians
14-12-2005, 16:33
Deze film is dan gebaseerd op een tv-serie die de BBC een aantal jaren geleden heeft uitgezonden. Ik heb ze nog op VHS staan en ze zijn grijs gedraaid. De serie vond ik vroeger echt geweldig! Ben benieuwd wat ze er van gaan maken op het grote scherm. De trailer ziet er erg goed uit! De serie is trouwens bij Play te koop. Een aanrader voor fantasy liefhebbers!

http://images.play.com/covers/125783m.jpg
The Chronicles Of Narnia Gift Pack (4 Discs) (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=125783&p=57&g=72)

Heefd deze NL subs, bij play.com is dat niet duidelijk?

Heb het al zelf gevonden:
The Chronicles Of Narnia Gift Pack (4 Discs) (http://www.play.com/play247.asp?pa=promo&page=title&r=R2&title=125783)

Engelse sub alleen :evil:

Van The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe BBC-serie is in NL nu ook een uitgave op dvd. Deze zal denk ik wel NL-subs hebben:

http://217.148.171.144/productimages/autoimport/955900_955999/000000p955902_bg_front.jpg
Van Leest (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=955902&navid=47)

JCL
14-12-2005, 16:43
Als het een beetje serieuse film is en geen kinder gezwijmel dan wordt het een echte topper, zo niet dan vrees ik het ergste...

Werner
14-12-2005, 17:07
Deze film is dan gebaseerd op een tv-serie die de BBC een aantal jaren geleden heeft uitgezonden.

Ook niet waar. Er zijn vier verfilmingen van TLTWATW: eentje uit 1967, een tekenfilm uit 1979, dan de jeugdreeks van BBC die je noemt uit 1988 en dan de 2005-verfilming. Ze zijn allemaal natuurlijk op hetzelfde boek van C.S. Lewis uit 1950 gebaseerd.

Werner
14-12-2005, 17:08
Van The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe BBC-serie is in NL nu ook een uitgave op dvd. Deze zal denk ik wel NL-subs hebben:

Klopt, ik weet alleen niet of er ook plannen zijn om Prince Caspian And The Voyage Of The Dawn Treader en The Silver Chair ook nog uit te brengen...

Ronald_VR
14-12-2005, 17:21
Van The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe BBC-serie is in NL nu ook een uitgave op dvd. Deze zal denk ik wel NL-subs hebben:

http://217.148.171.144/productimages/autoimport/955900_955999/000000p955902_bg_front.jpg
Van Leest (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=955902&navid=47)

Deze had ik ook wel gevonden, en dit zelf bij de blokker (was van de week ff in Bergen op zoom)
Maar dat is niet diegene die ik bedoelde.

Smooth-J
14-12-2005, 20:35
Van The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe BBC-serie is in NL nu ook een uitgave op dvd. Deze zal denk ik wel NL-subs hebben:

Klopt, ik weet alleen niet of er ook plannen zijn om Prince Caspian And The Voyage Of The Dawn Treader en The Silver Chair ook nog uit te brengen...

Prins Caspian heeft een "go" gekregen, werd gisteren vermeld op narniafilms.nl

Werner
14-12-2005, 22:07
Prins Caspian heeft een "go" gekregen, werd gisteren vermeld op narniafilms.nl

Goed nieuws :) Heb ik weer wat te doen!

Demon
14-12-2005, 22:50
Van The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe BBC-serie is in NL nu ook een uitgave op dvd. Deze zal denk ik wel NL-subs hebben:

http://217.148.171.144/productimages/autoimport/955900_955999/000000p955902_bg_front.jpg
Van Leest (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=955902&navid=47)

Deze had ik ook wel gevonden, en dit zelf bij de blokker (was van de week ff in Bergen op zoom)
Maar dat is niet diegene die ik bedoelde.
Bij de MM in rijswijk is die goedkoper dan bij vanleest
€11,99

Steve Muller
15-12-2005, 07:57
Kreeg gisteren voor King Kong weer de trailer te zien maar in het Nederlands :? .................... Het leek meteen op een kinderfilm :?

Nandor
15-12-2005, 08:13
Prins Caspian heeft een "go" gekregen, werd gisteren vermeld op narniafilms.nl

Goed nieuws :) Heb ik weer wat te doen!
Smoothie had het over de bioscoopfilm van Disney ;)
Ik heb Just Entertainment even gemaild (vandaag al antwoord, mooi snel).

Beide delen worden volgend jaar uitgebracht. We waren iets te voorbarig. We zullen deze info op onze site vermelden.
Goed nieuws, dus. Ik vond TL,TWaTW wel grappig.


Bij de MM in rijswijk is die goedkoper dan bij vanleest
€11,99
Bij de Boekenvoordeel nog goedkoper: 9,99

Werner
15-12-2005, 13:09
Prins Caspian heeft een "go" gekregen, werd gisteren vermeld op narniafilms.nl

Goed nieuws :) Heb ik weer wat te doen!
Smoothie had het over de bioscoopfilm van Disney ;)

Nog beter dan.

El-Jorge
15-12-2005, 13:13
Beide delen worden volgend jaar uitgebracht. We waren iets te voorbarig. We zullen deze info op onze site vermelden.
Goed nieuws, dus. Ik vond TL,TWaTW wel grappig.


Dus het is al bekend dat er 2 vervolgen komen op de aankomende bios-film??

Nandor
15-12-2005, 14:22
Nee, de twee andere BBC-series komen op dvd.

Demon
15-12-2005, 21:31
l


Bij de Boekenvoordeel nog goedkoper: 9,99

Je heb altijd baas boven baas ;)

Daan de G.
21-12-2005, 22:31
Vanavond gezien en de film kreeg gewoon een applaus van het meerendeel van de zaal,

zelf vond ik dit nogal ongelovelijk voor zo'n film... De film kon mij niet echt bekoren, er miste gewoon iets! En ja het is zoals meerdere mensen al zeiden ,lotr voor kinderen.
Wie het niet met die stelling eens is moet de film maar gaan zien, weet niet of het boek heel anders loopt maar er zijn veel vergelijkbaarheden alleen overtreft lotr op alle fronten deze film.

Al bij al heb ik me best vermaakt met deze film maar ben vooral benieuwd naar de reacties van de boeklezers.

Wij hadden voor de film zelfs een spreker die dieper op de gedachtenissen en betekenissen van het boek inging, vond dat deze persoon er wel heel veel achterzocht en het meer leek of ie het over the lord of the rings trilogie van tolkien had ;)

enliah
21-12-2005, 23:01
Heb m net gezien en hij was top. Precies zoals ik m verwacht had eigenlijk. Niet beter, niet slechter. Ik vond m in elk geval veel beter dan het boek. Alleen ze hadden in mijn ogen iets dieper op Aslan's personage in moeten gaan. Hij deed mij niet zo veel. Ik had verder ook meer kippenvel-momenten verwacht. maar verder zeer goed.

De vergelijking met LotR kan ik niet echt begrijpen. Ze hebben allebij een middeleeuwse sfeer en er komen in bijde films veldslagen voor maar daarbij houdt het ook op. Ik geloof dat er meer films bestaan die zich afspelen in de middeleeuwen en waar veldslagen in voorkomen.
Nou vind ik het niet eens zo erg als die 2 namen in de zelfde zin voorkomen (om de een of andere reden hebben mensen er behoefte aan om een vergelijking te zoeken voor films), maar ik vind het wel erg dat in de meeste recenties Narnia tegenover LotR op de weegschaal gezet wordt en letterlijk alle kwaliteiten met elkaar wegstrepen waardoor ze Narnia dan uiteindelijk minder goed uit de bus vinden komen. Heel slecht vind ik dat.

enliah
21-12-2005, 23:04
er zijn veel vergelijkbaarheden
Vertel...


ben vooral benieuwd naar de reacties van de boeklezers.
Ik vind dit meer een verhaal voor een film, aangezien er absoluut geen sterke verhaallijn in zit en een film in elk geval spectaculaire beelden kan opleveren (die je je bij het lezen van het boek alleen maar kan inbeelden.)
In tegenstelling tot Harry Potter en LotR (om het vergelijk dan toch zelf ook maar ns te noemen) is het hier de film die meer toevoegt dan het boek. (Ik snap dan ook absoluut niet waarom Lewis er zo op tegen was dat z'n boeken verfilmd zouden worden.)
Het is dat het boek maar iets van 120 pagina's heeft, maar anders had ik niet de moeite gedaan om m uit te lezen, want hij kon mijn interesse niet echt wekken. (ik heb dan ook alleen TLTWATW gelezen. De andere delen lees ik wel wanneer ze als film verschijnen.)

Daan de G.
23-12-2005, 10:44
Misschien iets te haastig gezegd dat er veel vergelijkbaarheden waren... toch vergelijk ik deze film op de een of andere manier met lotr.

Daarbij komen gewoon veel punten in me op die gewoon weg niet kloppen of afgeraffeld zijn.
Bijv.
[spoiler:c1e1f2c8aa] de scene met de kerstman sloeg echt helemaal nergens op [/spoiler:c1e1f2c8aa]
Daarnaast
[spoiler:c1e1f2c8aa] de scene op de stenen tafel als aslan geofferd wordt vond ik ook maar een rare scene, vooral omdat ie dan weer tot leven komt.. vond wel dat er gewoon meer uitleg moet zijn en niet 1 stom klinkend zinnetje[/spoiler:c1e1f2c8aa]
en ook:
[spoiler:c1e1f2c8aa] De voorspelling over de 4 kinderen wordt wel heel klakkeloos overgenomen, ik zou gewoon wat achtergrond informatie willen, het lijkt allemaal zo afgeraffeld. Daar komt nog bij dat de kinderen ( vooral de oudste ) aan het eind van de film meteen kunnen zwaardvechten als de beste etc.

Ok het is een kinderboek maar toch, het ging voor mij allemaal wat te snel[/spoiler:c1e1f2c8aa]

Daarnaast vond ik de wereld van Narnia gewoon lang niet zo geloofwaardig als middel-aarde in lotr. Narnia lijkt gewoon een sneeuwlandschap met een paar pratende beestjes etc.
In lotr is het gewoon een gehele wereld met aparte volkeren en culturen etc. Dit komt veel beter uit de verf.

Waarschijnlijk komt dit ook omdat er van Narnia pas 1 deel uitgekomen is...

Dus ik laat me graag verassen bij het tweede deel, maar ik kijk er zeker niet naar uit!

tis en blijft een disney film en dat kon je aan het einde ook wel zien :rolleyes:


ps. Ik snap ook niet dat veel mensen dit zien als een bijbels verhaal? Het is gewoon de zoveelste kwaad vs goed film..

Huub de Ridder
23-12-2005, 10:58
Ik heb gisteravond de film ook gezien, ik heb ook de miniserie van BBC gezien. Ik vind ook dat het een en ander snel is afgeraffeld. Waar in de miniserie wat meer aandacht aan was besteed. Dat vind ik erg jammer, daarom hoop ik om de een of andere reden toch om een extended version, want dat heeft het verhaal en de film zeker verdiend. Er zijn natuurlijk veel punten waar je over kunt discusieren. Maar het blijft heel moeilijk om daar een goed standpunt die goed onderbouwd is over te vormen. Daarom wil ik alleen zeggen dat ik het helemaal met Enliah (zie voorgaande berichten van deze member) eens ben. Ik heb het boek niet gelezen, maar wil dat nu misschien wel doen. Maar er zijn meer boeken die ik eigenlijk best graag wil lezen na de films gezien te hebben, ik denk hierbij aan Lord of the Rings en Harry Potter. Maar goed, dat is een slecht punt van mij. De film Narnia vind ik gewoon geweldig, prachtig landschap, mooi verhaal, wat iets beter in de details en met nog iets meer emotie uitgewerkt had kunnen worden. De kinderen worden perfect geacteerd, absoluut ik heb daar niks over aan te merken, die waren naar mijn mening flawless! De CGI is ook flawless! Het is een erg mooie film om naar te kijken en absoluut een aanrader.

Verder vind ik het niet helemaal terecht om een vergelijking met LOTR te trekken, want dit is gewoon een ander verhaal en een andere genre. Dus het is niet helemaal mogenlijk. Ik zie de vergelijkingen wel, maar ze zijn niet helemaal terecht om daar Narnia op af te rekenen.

Voor de echte nieuwvolgers een vraag, is er al ergens nieuws of gerichten dat de vervolgboeken en sequelboek ook worden verfilmd? En of ze daar al mee bezig zijn?

Nu we het ook over de vergelijking LOTR hebben, is er toevallig ergens een forum waar nieuws is over een eventuele verfilming van the Hobbit?

Bylie
23-12-2005, 11:18
Ik ben gisteren avond geweest naar de Film. En alle negativie tijd kan ik niet begrijpen. Ik vind de film zzer geslaagd en ze hebben het boek van C.S. Lewis goed aangehouden met hier en daar wel wat aanpssingen. Echter geen schokkende dingen zoals bij The Lord Of The Ring (En dan doel ik vooral op het gemis van Tom Bombadil).

Wat ik zelf erg lekker vond is dat er in het begin een aardigtempo in zat. Het duurde niet eeuwig voor dat we de eerste keer in Narnia kwamen. Na dat alle vier de kinderen in Narnia kwamen zakt het tempo iets maar niet heel drastische.

Ik zelf vond de kinderen niet heel erg slecht en vooral Lucy vond ik heel leuk (ben misschien wel de enige). De kinderen waren naar mijn mening ook goed gecast, gewoon lekkere door snee kinderen die bij je in de straat kunnen wonen.

Tilda Swinton als the White Witch was ook super. Ze deed het echt geweldig. En ze kan nog een potje zwaaien met een zwaard ook.

Oke soms waren de special effects niet heel goed en dan heb ik het vooral over het bleu screen gebeuren. Het acteer werk was soms ook niet heel best maar ach. En de vergelijking met The Lord of the Rings ga ik niet maken want, naar mijn idee slaat dat helemaal nergens op.

Al met al heb hebben ze mij mee genomen op heerlijk fantasie avontuur en ik vond het zeer jammer dat de film was afgelopen. de DVD gaat er zeker komen en mocht er een EE komen komt die er bij.

En ik wil nog 1 ding zeggen:

Lees het boekje en oordeel dan!!!!!!!!!!

VincentBroccoli
23-12-2005, 14:34
Misschien iets te haastig gezegd dat er veel vergelijkbaarheden waren... toch vergelijk ik deze film op de een of andere manier met lotr.

Daarbij komen gewoon veel punten in me op die gewoon weg niet kloppen of afgeraffeld zijn.
Bijv.
[spoiler:2431c8b435] de scene met de kerstman sloeg echt helemaal nergens op [/spoiler:2431c8b435]
Daarnaast
[spoiler:2431c8b435] de scene op de stenen tafel als aslan geofferd wordt vond ik ook maar een rare scene, vooral omdat ie dan weer tot leven komt.. vond wel dat er gewoon meer uitleg moet zijn en niet 1 stom klinkend zinnetje[/spoiler:2431c8b435]
en ook:
[spoiler:2431c8b435] De voorspelling over de 4 kinderen wordt wel heel klakkeloos overgenomen, ik zou gewoon wat achtergrond informatie willen, het lijkt allemaal zo afgeraffeld. Daar komt nog bij dat de kinderen ( vooral de oudste ) aan het eind van de film meteen kunnen zwaardvechten als de beste etc.

Ok het is een kinderboek maar toch, het ging voor mij allemaal wat te snel[/spoiler:2431c8b435]

Daarnaast vond ik de wereld van Narnia gewoon lang niet zo geloofwaardig als middel-aarde in lotr. Narnia lijkt gewoon een sneeuwlandschap met een paar pratende beestjes etc.
In lotr is het gewoon een gehele wereld met aparte volkeren en culturen etc. Dit komt veel beter uit de verf.

Waarschijnlijk komt dit ook omdat er van Narnia pas 1 deel uitgekomen is...

Dus ik laat me graag verassen bij het tweede deel, maar ik kijk er zeker niet naar uit!

tis en blijft een disney film en dat kon je aan het einde ook wel zien :rolleyes:


ps. Ik snap ook niet dat veel mensen dit zien als een bijbels verhaal? Het is gewoon de zoveelste kwaad vs goed film..

Dat van die Kerstman is echt een loze bewering van jouw kant. Je zegt dat het nergens op slaat, maar vervolgens geen toelichting of iets. Ik vind het juist wel een zeer nuttige scene. Als je van de Kerstman wapens krijgt, lijkt me toch dat er iets aan de hand is.

En ja, je snapt niet dat het Bijbels is? Misschien begint er iets te dagen als ik de naam 'Jezus Christus' laat vallen. Aslan doet namelijk iets soortgelijks als Jezus. Zich opofferen voor de zonden van anderen.

En dat van de profetie. Als ik een vergelijking maak met Lord of the Rings krijg je ook iets door van: 'De ring heeft een wil en hij zoekt zijn slachtoffer uit'. Dus de Ring is dan 'gewoon' bij Frodo terecht gekomen, maar dat is juist het mystieke van zulke verhalen. Het gebeurt gewoon. Achtergrondinformatie over het zwaardvechten zou misschien gekund hebben, maar je ziet ze wel wat trainen. Maar een fantasiewereld in een kast, daar kan toch alles? Gezien ook het stuk waar Lucy in een worp haar kleine mesje in de roos gooit. Ook de Hobbits konden aardig uit de voeten met een zwaard, terwijl je die maar kort hebt zien oefenen. Het blijft toch een fantasieverhaal, ik vind dat je niet teveel moet letten op die kleine dingetjes.

Willempie
23-12-2005, 14:50
Waarom zouden er spoilertags in het orginele bericht staan???

Daan de G.
23-12-2005, 15:03
Als je van de Kerstman wapens krijgt, lijkt me toch dat er iets aan de hand is.


en dit is geen loze bewering wil je zeggen?


Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van de film ,en op dit ben ik volgens mij de enige op dit forum ;)

Bylie
23-12-2005, 17:18
Als je van de Kerstman wapens krijgt, lijkt me toch dat er iets aan de hand is.


en dit is geen loze bewering wil je zeggen?


Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van de film ,en op dit ben ik volgens mij de enige op dit forum ;)

Ik zal je even uitleggen dat de sene waar jij op doelt [spoiler:8cc509cc33]met de kerstman[/spoiler:8cc509cc33] ook in het boek staat geschreven. [spoiler:8cc509cc33]En als je op gelet had dan had je gehoord dat mister Tumnus aan lucy vertelde dat ze in 100 jaar geen kerst meer hebben gehad. Dus in Narnia bestaat er ook kerst. En als je het boek had gelezen dan had je geweten waarom de kerstman nu wel kwam. Door de heks was er een soort ban gemaakt waardoor de kerstman niet kon komen. Maar omdat de kinderen er waren was de ban op geheven en kon hij weer komen.[/spoiler:8cc509cc33]

Dus nogmaals lees het boek en oordeel dan. En als het je niet aanstaat dat dit ook in het boek staat geschreven dan had je van te voren geweten dat dit ging gebeuren en had je niet hoeven gaan. Waardoor je je geld niet kwijt was.

Nandor
23-12-2005, 20:05
Ik zal je even uitleggen dat de sene waar jij op doelt [spoiler:4e1785a329]met de kerstman[/spoiler:4e1785a329] ook in het boek staat geschreven.
Wat niet wegneemt dat het in het boek ook flink nutteloos overkomt...

Daan de G.
23-12-2005, 21:49
Het maakt mij niet uit of het geschreven is in het boek, ik ga toch naar een FILM ? Films moeten ook opzich zelf gezien kunnen worden.

1 zinnetje van die mister tumnus over kerst maakt die scene niet opeens zinvol...

Ramonhal
23-12-2005, 22:07
Het maakt mij niet uit of het geschreven is in het boek, ik ga toch naar een FILM ? Films moeten ook opzich zelf gezien kunnen worden.

Waarom dan de vergelijking met The Lord of the Rings?

Werner
23-12-2005, 22:14
Waarom dan de vergelijking met The Lord of the Rings?

Ik denk alleen omdat Lewis en Tolkien vrienden/collega's/bekenden/studiegenoten waren.

Werner
23-12-2005, 22:16
[spoiler:9aca1e1d60] de scene op de stenen tafel blablabla...[/spoiler:9aca1e1d60]

Die scène is een metafoor voor [spoiler:9aca1e1d60]het afrekenen van het christendom met het oude heidendom. De tafel heeft in de beschrijving in het boek meer weg van een hunebed.[/spoiler:9aca1e1d60]

Bodemjager
23-12-2005, 22:17
heb hem net gezien en vond het een zeer goede film, mooie special effects, goed goede en mooie scenes en goed geluid ook.
LOTR en Narnia kan je met elkaar vergelijken omdat er een Evangelische boodschap in zit.
Tolien en Lewis waren allebij Christen en hebben dan ook het evangelie verhaal in hun boeken verwerkt.

Het sprak mij zeer aan dat er echt een duidelijke boodschap in de film zat (tenminste als je gelovig Christen bent, pak je die er als het goed is wel uit).


ik raad iedereen aan om deze film te gaan kijken, als je van LOTR hebt genoten, zul je dat zeker ook van deze film gaan doen.
Hopelijk verfilmen ze de andere 6 delen ook (alle rechten zijn wel opgekocht dus de kans is wel groot, mits deze film een beetje aanslaat)

John Tak
23-12-2005, 22:28
Zeg, bij de commercial van deze film kondigen ze trouwens aan dat hier de "UNCUT" versie gaat draaien...??? Wat is er dan zo uncut aan, wat is hier anders dan in de States?
Leeuwenseks? Gaan die hamsters paaldansen? Bloedige strijdscènes met afgehakte dierenhoofden? Of zit die ouwe oom stiekem aan zijn nichtje? ;-)

Iemand enig idee?

Werner
23-12-2005, 22:32
Tolien en Lewis waren allebij Christen en hebben dan ook het evangelie verhaal in hun boeken verwerkt.

Niet helemaal. Tolkien heeft zich meer door "heidense" motieven zoals de Noorse mythologieën laten leiden, maar universeel komen natuurlijk beiden terug tot een strijd tussen goed en kwaad. Bij Lewis zit de christelijke vertaling van de boodschap er natuurlijk iets nadrukkelijker in.


Het sprak mij zeer aan dat er echt een duidelijke boodschap in de film zat (tenminste als je gelovig Christen bent, pak je die er als het goed is wel uit).

Je haalt er natuurlijk uit wat je er zelf wil in zien. Ik ben geen gelovig christen maar vind het toch een goeie film. Wat mij wel compleet stoort is dat

[spoiler:c58ea6c838]in de Verenigde Staten christelijke groupuscules deze film willen "pushen" als alternatief voor LOTR en vooral het heidens-duivelse Harry Potter, en vooral dat ze in hun strijd daarin het publiekgaande film willen bekeren met pamfletjes uit te delen voor de voorstelling...
... waarin de clou van de film (Aslan = christus = sterft voor de zonden van een ander en verrijst vervolgens) zonder blikken of blozen wordt verraden. Fijn natuurlijk voor de mense die de film niet kennen :shock: [/spoiler:c58ea6c838]

Ik zou iemand die me voor ik de bioscoop instapt het einde verraadt op een zeer welvoegelijk christelijke manier onder zijn kont schoppen!


Hopelijk verfilmen ze de andere 6 delen ook (alle rechten zijn wel opgekocht dus de kans is wel groot, mits deze film een beetje aanslaat)

Niet alle delen zijn even geschikt voor verfilming IMHO, maar naar het schijnt zou Prince Caspian als volgende gepland staan. Ben eens benieuwd.

Werner
23-12-2005, 22:33
Zeg, bij de commercial van deze film kondigen ze trouwens aan dat hier de "UNCUT" versie gaat draaien...??? Wat is er dan zo uncut aan, wat is hier anders dan in de States?

Ik weet het niet, maar de Nederlands gedubde versie is naar het schijnt wat "kindvriendelijker" gemaakt en dan denk ik vooral aan [spoiler:5e0060bd7a]de blitzkrieg-scène in het begin[/spoiler:5e0060bd7a] die toch nogal redelijk intens is.

bondfreak
23-12-2005, 22:43
Ik heb de film gisteren ook gezien en t viel me niet tegen. Maar ik had me al lekker zitten maken met de geweldige soundtrack en daardoor mss m'n verwachtingen iets té hoog gelegd.
Zoals ik zei, het viel me niet tegen, maar ik bleef maar het idee houden dat ze het een beetje afgeraffeld hebben. En het is net alsof ze niet konden kiezen of ze er nu een kinderfilm, of een film voor volwassenen van wilden maken.
Ben wel benieuwd naar de vervolgen, maar imho komt dit nog niet in de buurt bij LOTR of Harry Potter. Als ik naar die films kijk, dan is het voor m'n gevoel "af" en dat had ik hier (nog) niet.

Daan de G.
23-12-2005, 22:53
Waarom dan de vergelijking met The Lord of the Rings?

Ik bedoel dat het boek en de film los van elkaar moeten worden gezien. Dat heeft dus niks met de film "Lord of the Rings" te maken. Maar zoals ik al zei, mn reactie was nogal haastig toen ik zei dat hij best met lotr vergeleken kon worden. Dit is niet echt op zijn plaats.

Chris W
23-12-2005, 22:57
Ik heb de film gisteren ook gezien en t viel me niet tegen. Maar ik had me al lekker zitten maken met de geweldige soundtrack en daardoor mss m'n verwachtingen iets té hoog gelegd.
Zoals ik zei, het viel me niet tegen, maar ik bleef maar het idee houden dat ze het een beetje afgeraffeld hebben. En het is net alsof ze niet konden kiezen of ze er nu een kinderfilm, of een film voor volwassenen van wilden maken.
Ben wel benieuwd naar de vervolgen, maar imho komt dit nog niet in de buurt bij LOTR of Harry Potter. Als ik naar die films kijk, dan is het voor m'n gevoel "af" en dat had ik hier (nog) niet.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb m ook gezien, en had ook het idee dat er meer in had kunnen zitten. Ik ken het boek verder niet. Maar je voelt en merkt dat er dingetjes achterwegen gelaten worden. Waarschijnlijk weer een tijd issue. De laatste harry potter vond ik trouwens hetzelfde. Ook zo'n gevoel dat er veel meer in had kunnen zitten. En die boeken lees ik ook niet.

Bylie
24-12-2005, 18:07
Ik bedoel dat het boek en de film los van elkaar moeten worden gezien.

Man wat l*l jij uit je nek zeg. Dan hadden ze de film ook wel een andere naam kunnen geven en C.S. Lewis niet eens hoeven te noemen. De film is een boek verfilming en de film is dus trouw aan het verhaal van het boek. En als je dit niet aan staat het zei zo. Maar ga de film niet afzeiken omdat, het verhaal onzin is of omdat het verhaal je niet aan staat

Dat je de film crap vind omdat, bij voordbeeld het acteer werk waardeloos is. Het zei zo. Maar gaat ga niet het verhaal afzeiken. Dan had je zoals ik al eerder zei het boek moeten lezen.


Wat niet wegneemt dat het in het boek ook flink nutteloos overkomt...

Dat het een beetje raar is daar ben ik het wel mee eens. Maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer grappig.

expo
24-12-2005, 18:50
Misschien iets te haastig gezegd dat er veel vergelijkbaarheden waren... toch vergelijk ik deze film op de een of andere manier met lotr.

Daarbij komen gewoon veel punten in me op die gewoon weg niet kloppen of afgeraffeld zijn.

Daarnaast vond ik de wereld van Narnia gewoon lang niet zo geloofwaardig als middel-aarde in lotr. Narnia lijkt gewoon een sneeuwlandschap met een paar pratende beestjes etc.
In lotr is het gewoon een gehele wereld met aparte volkeren en culturen etc. Dit komt veel beter uit de verf.

Mooi samengevat (met hier en daar wat geknip), zo denk ik er ook over :)

Bylie
24-12-2005, 19:15
Misschien iets te haastig gezegd dat er veel vergelijkbaarheden waren... toch vergelijk ik deze film op de een of andere manier met lotr.

Daarbij komen gewoon veel punten in me op die gewoon weg niet kloppen of afgeraffeld zijn.

Daarnaast vond ik de wereld van Narnia gewoon lang niet zo geloofwaardig als middel-aarde in lotr. Narnia lijkt gewoon een sneeuwlandschap met een paar pratende beestjes etc.
In lotr is het gewoon een gehele wereld met aparte volkeren en culturen etc. Dit komt veel beter uit de verf.

Mooi samengevat (met hier en daar wat geknip), zo denk ik er ook over :)

Kleine vergelijking van de Boeken van The Lord Of The Rings en The Cronicles Of Narnia.

LOTR zijn 3 boeken die 1 verhaal maken. Het boek is in totaal met het voorwoord e.d. zo een 1240 pagina's dik (mijn versie).

CON daarin tegen bestaat uit 7 boekjes waarbij de verhalen los van elkaar hangen. Het boekje van The Lion, The Wich and The Wardrobe is zo een 202 pagina's dik. De tekst is vrij ruim op gezet en er staan nog heel veel tekingen in. Als je die er uit haald en de tekst en pagina's het zelfde zou maken als die van LORT hou denk ik 160 pagina's over.

Waar moet in hemels naam de diep gang in komen.

Vergeet niet dat CON een kinderboek is en LORT niet echt bepaald. EN het blijven boek verfilmingen.

De fils daarin tegen LOTR zijn 3 films over 1 verhaal van alle gewone versie's zo een 3 uur! CON is nog geen 2,5 uur.

Pieter Kleine
24-12-2005, 19:50
Ter aanvulling. Over de wereld van LOTR heeft Tolkien jaren nagedacht. Hij heeft een kunstmatige geschiedenis van duizenden jaren geschreven. Hij heeft zelfs hele nieuwe talen ontwikkeld. Bij CS Lewis was dit duidelijk niet het geva. Ik heb zelfs het idee dat hij tijdens het schrijven van de verschillende boeken de wereld van Narnia verder heeft ingevuld. Een voorbeeld.

[spoiler:feb6503c38]In het nu verfilmde boek kom je geen 'echte' mensen tegen. In het vervolgdeel echter wemelt het van de echte mensen. Dit blijft bij mij vreemd overkomen.[/spoiler:feb6503c38]

xbarryx
26-12-2005, 15:35
Op de 1 of andere manier vond ik deze ook een beetje tegenvallen. Ik denk ook dat als de kinderen door volwassenen gespeeld waren het veel geloofwaardiger over zou komen. Ik keek af en toe naar een soort van Harry Potter. Voor de rest vond ik ook dat de regisseur een hoop af heeft gekeken van andere films, O.A. LOTR, Braveheart. Een grote pluspunt was wel dat de dieren er supergoed uitzagen en dan met hoogtepunt de leeuw.

mjlfadriaans
27-12-2005, 06:54
Ik heb hem zondag gezien. Vond 'm best goed eigenlijk. Het is eigenlijk een verhaal in 't genre van Neverending Story, misschien is 't ook beter om de film daar mee te vergelijken, qua genre ook vooral.

Al dat gemiep in vergelijkingen met LotR zijn echt volledig onterecht, en ook nog dom ook eigenlijk. Dit is inderdaad meer een kinderfilm, en het is ook een verfliming van een KINDERboek, gek he?

Als je bij alle boeken / films diepe geschiedenissen verwacht, alleen maar omdat dat in LotR zo was, is dat wel triest te noemen. Net alsof die geschiedenis verhalen uit de LotR boeken zo ongelofelijk in de films gebakken zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik LotR als boek echt niet zo goed vind, de opbouw van de film is vele malen beter. Daarnaast, vind ik dat soort langdradige geschiedenisverhalen in een fictie / fantasy boek redelijk vervelend, en de manier van schrijven stond me ook al niet aan. Er zijn veel betere fantasy boeken geschreven in ieder geval. Het was niet slecht, dat niet, maar de schrijfstijl en opbouw van 't verhaal stond me niet zo aan, echt langdradig, leek wel een Umberto Eco boek.

Anyways, het gaat of Chronicles of Narnia. Ik heb de boeken niet gelezen, maar heb ze wel zien staan. Echt dik waren ze niet. Kun je ook geen Epos verwachten lijkt me. En het zijn kinderboeken, en ongetwijfeld niet zo 'diep' als de Harry Potter boeken (dat kinderen er uberhaupt wat van snappen is me een raadesel, is volgens mij meer voor 'volwassenen' geschreven ;)).

Vandaar vind ik bepaalde kritieken onterecht. Dat mensen nu erheen gegaan zijn om een tweede LotR te zien, dat is hun fout, niet die van de filmmakers. Dus nu weten we dat het niet meer dan een kinderboek is wat verfilmd is, mag bij een tweede film al die kritiek mbt LotR weggelaten worden, want dat wisten we al. Als je echt naar 'n vervolg gaat met het idee, dat men wel naar de 'kritiek' geluisterd heeft en er meer van wist te maken, dan heb je ze niet allemaal op een rijtje zitten en moet je gewoon niet naar die film gaan, of de film nemen zoals 'ie is.

Zoals ik al zei, is een vergelijking met een film als Neverending Story een stuk beter, ga niet appels met peren vergelijken, het is gewoon te dom voor woorden. Kinderboek met volwassen fantasy Epos vergelijken, en bij de film ehtzelfde doen .... kom op zeg, slaat echt van geen kanten ergens op.

El-Jorge
27-12-2005, 07:51
Al dat gemiep in vergelijkingen met LotR zijn echt volledig onterecht, en ook nog dom ook eigenlijk. Dit is inderdaad meer een kinderfilm, en het is ook een verfliming van een KINDERboek, gek he?

Eens! Alhoewel ik de film nog iet gezien heb, maar het is idd meer een kinderboek!


Als je bij alle boeken / films diepe geschiedenissen verwacht, alleen maar omdat dat in LotR zo was, is dat wel triest te noemen. Net alsof die geschiedenis verhalen uit de LotR boeken zo ongelofelijk in de films gebakken zit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik LotR als boek echt niet zo goed vind, de opbouw van de film is vele malen beter. Daarnaast, vind ik dat soort langdradige geschiedenisverhalen in een fictie / fantasy boek redelijk vervelend, en de manier van schrijven stond me ook al niet aan. Er zijn veel betere fantasy boeken geschreven in ieder geval. Het was niet slecht, dat niet, maar de schrijfstijl en opbouw van 't verhaal stond me niet zo aan, echt langdradig, leek wel een Umberto Eco boek.

:roll:
En nu naar je kamer en nog een keer lezen!


Vandaar vind ik bepaalde kritieken onterecht. Dat mensen nu erheen gegaan zijn om een tweede LotR te zien, dat is hun fout, niet die van de filmmakers. Dus nu weten we dat het niet meer dan een kinderboek is wat verfilmd is, mag bij een tweede film al die kritiek mbt LotR weggelaten worden, want dat wisten we al. Als je echt naar 'n vervolg gaat met het idee, dat men wel naar de 'kritiek' geluisterd heeft en er meer van wist te maken, dan heb je ze niet allemaal op een rijtje zitten en moet je gewoon niet naar die film gaan, of de film nemen zoals 'ie is.

Zoals ik al zei, is een vergelijking met een film als Neverending Story een stuk beter, ga niet appels met peren vergelijken, het is gewoon te dom voor woorden. Kinderboek met volwassen fantasy Epos vergelijken, en bij de film ehtzelfde doen .... kom op zeg, slaat echt van geen kanten ergens op.

Ik denk dat je wel gelijk hebt als ik de rest van de kritieken lees, en ik oet maar snel naar deze film gaan!

mjlfadriaans
27-12-2005, 10:11
[quote=mjlfadriaans]
:roll:
En nu naar je kamer en nog een keer lezen!



;) .... ja ieder heeft een andere smaak .... het betrof overigens geen kritiek op het verhaal an sich, meer het geouwehoer eromheen .... tot op een zeker detail niveau mag ik 't graag lezen hoor, maar 't ging net een paar graadjes te ver .... wil niet zeggen dat ik 't een waardeloos boek vind, maar ik heb zeker beter gelezen ;) (Mijn favoriet is Magician van Feist).


Anyway, veel plezier met Chornicles of Narnia (film), ikzelf ben nog met Harry Potter (boek) bezig, en zal daarna deze verhaalreeks ook nog eens in schriftversie aanschouwen ;). Ik ben ook niet vies van goeie kinderboeken!

pretorian22
27-12-2005, 11:11
ik heb de film vorige week in de bios gezien en vond het een zeer leuke en mooi gemaakte film. ik ga deze dan ook zeker niet met lotr vergelijken want dat kan gewoon niet vind ik omdat het totaal verschillend is.

dus gewoon een goede film. het boek heb ik niet gelezen en dit ga ik ook overigens niet doen :) maar vond het nogmaals een leuke, vermakelijke film.