PDA

Bekijk de volledige versie : Lipsync



Edgo
27-12-2004, 18:16
Ik heb mijn Yamaha dvd op mijn plasma aangesloten.
Als probleem heb ik dat het beeld en geluid (minimaal) niet synchroon lopen.
Ik heb het middels een scart en een component aansluiting aan elkaar gekoppeld.
Ia dit de ideale aansluiting, of is er een betere wat tevens dit probleem verhelpt?

B.v.d

Johan van den D.
27-12-2004, 18:54
Ik heb het middels een scart en een component aansluiting aan elkaar gekoppeld.
Probeer om te beginnen eens gewoon om het bij rgb scart te houden en kijk wat er dan gebeurt.

Edgo
27-12-2004, 18:58
Component is toch het beste voor de kleuren heb ik begrepen.
Vandaar dat ik een duurdere kabelset voor deze aansluiting heb aangeschaft.
Als ik er dan alleen een goede scart op heb zitten, haal ik dan de kwaliteit van een component aansluiting?

cinedream
27-12-2004, 19:18
Dit ligt volgens mij aan de interne scaler (in de plasma) of gewoon de trage reactiesnelheid van de plasma...

Hier kan je niet veel aan doen, is het echt HEEL erg ?
Dan bestaat er wel een "audio vertrager" onder de vorm van een apart kastje. Deze heeft digitaal in en opnieuw digitaal uit. Het vertragen kan je stap voor stap instellen, en dit werkt heel mooi.

Groeten,

Nicolas

Edgo
27-12-2004, 19:22
Het is heel minimaal, maar toch.
En zo een kastje kost al gauw 295 euro dacht ik.

Johan van den D.
27-12-2004, 19:45
Naar mijn weten zijn er ook receivers waar deze vertraging ingesteld kan worden.
In dat geval zal het probleem ook opgelost zijn.

Overigens is het signaal via component inderdaad beter dan via scart maar wanneer je gebruik maakt van een goede scart en het rgb signaal zal deze nauwelijks onderdien van component.
Jij gaat nu van scart naar component en dat is in mijn ogen een zwak punt in de keten.
Vandaar mijn advies om het bij hetzelfde te houden.
Of ik moet jouw manier van aansluiten verkeerd begrepen hebben, in dat geval heb ik niets gezeg omtrend dit. :roll:

Verders lijkt €295 (als dat kastje dat inderdaad kost) mij niet zoveel als dat een oplossing is.
Je hebt immers ook een hoop geld uitgegeven voor het plasmascherm en dus zal ik het niet op €295 laten stranden.
Maar wellicht zijn er nog goedkopere oplossingen.

Edgo
27-12-2004, 19:55
Daar heb je wel gelijk in.
Als het moet dan maar zo'n kastje.
Over de aansluiting het volgende: ik heb een scart en een component kabel van dvd naar tv.
Als ik de zaak via mijn receiver (yamaha rx-v450rds) laat lopen kan ik wel wat instellen om iets aan dit probleem te doen.

Johan van den D.
27-12-2004, 20:17
Als het moet dan maar zo'n kastje.Zorg er wel voor dat je het eerst kan uitproberen op de een of andere manier omdat het anders ook weer zonde van het geld is.


Over de aansluiting het volgende: ik heb een scart en een component kabel van dvd naar tv.Oke, volgende vraag dan, waarom heb je beide mogelijkheden gebruikt.
Eén van beide is dan toch voldoende of mis ik nu weer iets :roll:


Als ik de zaak via mijn receiver (yamaha rx-v450rds) laat lopen kan ik wel wat instellen om iets aan dit probleem te doen.Als die mogelijkheid er is zal ik eerst dat uitproberen.

Edgo
27-12-2004, 20:21
Als ik de scart eruit trek heb ik geen beeld meer, vandaar dat ik hem er ook maar in heb laten zitten.
Ben niet zo thuis in deze materie vandaar dat het ietwat knullig overkomt.

Johan van den D.
27-12-2004, 20:28
Ben niet zo thuis in deze materie vandaar dat het ietwat knullig overkomt.Dat geeft niets, we kunnen nu eenmaal niet alles weten toch. :wink:

Maar het is overigens wel vreemd zoals je situatie is.
Normaal gesproken heb je slechts één van deze twee nodig, dus of de scart of de component.
Wanneer je niet zonder beide kan zit er iets niet goed, wellicht kwa instelling.
Voor de duidelijkheid, heb je een scart vanuit je speler naar de scart van de tv en daarnaast een component vanaf de speler naar de component van de tv ?
Heb ik dit goed en weet je zeker dat het component is?

Edgo
27-12-2004, 20:42
Klopt als een bus.
Component is drie kabeltjes als ik het goed heb.

Johan van den D.
27-12-2004, 20:50
Klopt als een bus.
Component is drie kabeltjes als ik het goed heb.Wat staat er bij de aansluiting waar je de component in stopt.
En dan zowel aan de kant van de speler als de plasma.
Component is namelijk niet de enige vorm met drie kabeltjes al ga ik er bij een plasma wel vanuit hoor.
Dan kunnen we dit probleem wellicht ook gelijk oplossen.

Edgo
27-12-2004, 21:20
Op de plasma, component video en op de dvd component.
Beide met Y Pb en Pr.

Johan van den D.
27-12-2004, 21:24
Dan zal je mits de instellingen goed staan toch beeld moeten hebben wanneer je geen scart gebruikt.
Nu gebruik je in feite de component niet en alleen de scart, immers wanneer je deze eruit trek heb je geen beeld meer.
De component zit er nu dus nutteloos aan meen ik.
Wellicht de instellingen eens nakijken van zowel plasma maar met name die van de speler.
Is zonde dat wanneer je wel de mogelijkheid tot component heb je deze niet gebruikt.
Zitten er overigens nog meer aansluitingen op de plasma ?

Edgo
27-12-2004, 21:30
Tja dat zou kunnen natuurlijk.
Verder zitten er drie scart aansluitingen, de genoemde component en audio out op.
Op dit moment is het schier onmogelijk om aan de zaak te frunniken want mijn ega ligt voor de buis........

Johan van den D.
27-12-2004, 21:43
Op dit moment is het schier onmogelijk om aan de zaak te frunniken want mijn ega ligt voor de buis........Tja dat is inderdaad een probleem ja, absoluut. :wink:

Edgo
27-12-2004, 21:45
Ik ga er morgen maar eens voor zitten.
Tot zover in ieder geval bedankt.
Ik laat wel weer van me horen met betrekking tot dit onderwerp.

Edgo
28-12-2004, 18:45
Heb de oplossing gevonden in de receiver.
Deze heb ik 135 delay meegegeven.
Alles loopt synchroon.

Johan van den D.
28-12-2004, 19:31
Heb de oplossing gevonden in de receiver.
Deze heb ik 135 delay meegegeven.
Alles loopt synchroon.Altijd fijn om te horen. :P

Edgo
28-12-2004, 19:33
Ja mooi toch?

Hij gaat weer als de brandweer......



Thanks

Johan van den D.
28-12-2004, 19:38
Hij gaat weer als de brandweer......
Die is mooi opgemerkt.http://www.kurts-smilies.de/trink6.gif