PDA

Bekijk de volledige versie : Denon AVR-1802



NicK Portier
26-01-2002, 02:56
Heb een positief stukkie gelezen over de Denon AVR-1802...
Heeft iemand hier positieve/negatieve ervaringen mee?
Of kan ik beter voor de Sony STR-DB 870 kiezen?

eisbaer
26-01-2002, 08:31
Voor de dvd beleving is de 1802 als dolby digital versterker een prima apparaat. Voor het standaard stereo gebeuren vind ik het geen topper.

Rikkert
26-01-2002, 12:43
Kijk ook eens op www.cheaphometheater.com daar staat ook een leuke review van de 1802.

Het enige negatieve wat ik gelezen heb over de 1802 is dat hij de DTS soundtrack van PEARL HARBOUR niet af zou spelen. Waarschijnlijk komt dit door een codering die niet goed werkt. Aan de andere kant; wie wil er nou in godsnaam PH op dvd zien??!!

Hopelijk krijg ik m`n avr 1802 maandag binnen, samen met m`n B&W 603 s3`s. Dan zal ik wel een thread maken met de ervaring van de 1802.

Dat hij niet goed met stereo zou zijn vind IK onzin, ja als je daar hele hoge eisen aan stelt, dan kan je het niet zo goed vinden, maar ik was echt "impressed" door het geluid. Wanneer je bv veel naar klassieke muziek luistert dan kan je wel horen dat het geen klasse A versterker is, maar zelfs dan klink het nog erg goed.

Het vermogen wat deze Denon heeft (5x80) is volgens mij genoeg om op redelijke geluids niveaus te luisteren, zonder dat je veel distortion hoort. LET WEL: deze 1802 haalt ook referentie geluid niveau, en dat is harder dan je buren aan kunnen hoor!

Mocht je moeilijk aan te sturen speakers hebben dan zou wat meer vermogen niet verkeerd zijn, daar je versterker het dan minder zwaar te verduren heeft.

succes ermee!

smartsys
26-01-2002, 17:54
Wat heeft het nou met een klasse A versterker te maken.
De klasse aanduiding heeft alleen te maken met de manier HOE een versterker een signaal versterkt. Zo is er klasse A, klasse B klasse C en combinaties zoals AB of BC.
Klasse A is theoretisch het best, maar gebruikt erg veel stroom wanneer er niets versterkt hoeft te worden en heeft over het algemeen lagere vermogens. Klasse BC wordt, meen ik, het meest toegepast. Een push-pull prinicipe met twee of meer eindtransistoren welke in rust nauwelijks stroom gebruiken en veel vermogen kunnen leveren.

Ik bedoel hiermee, dat je klasse's niet moet gebruiken om kwaliteit aan te duiden. Klasse A is over het algemeen wel heel goed, maar een mid end klasse A is minder dan een high-end klasse BC. Het hangt voornamelijk al van de gebruikte materialen en de uitvoering van de schakeling. Gebruik je draad van 1mm of van 4mm. Is de print van geperst papier of van epoxy, gebruik ik 1 of 3 voedingen in een apparaat. Dat bepaald uiteindelijk de kwaliteit en niet klasse A, B of weet ik veel wat...

Rikkert
26-01-2002, 22:52
Dat een klasse A versterker anders werkt wist ik niet, ik dacht dat het aan de gebruikte componenten ligt of een versterker A of AB is, of "iets anders"
Het is natuurlijk erg persoonlijk allemaal, maar klasse A is toch kwalitatief beter? De gebruikte componenten althans. In wat voor categorie zou de 1802 dan vallen? "AB" ?

Cenobite
26-01-2002, 23:45
Ik heb al veel reviews gelezen in bladen en op internet over de Denon 1802 . Alle reviews zijn lyrisch over zijn A/V kwaliteiten , en JUIST ook zijn Audio Kwaliteiten worden zeer gewaardeerd.
In DVD Buyer kreeg hij een Best Buy / Highly recommended , en werden JUIST zijn audio kwaliteiten geprezen boven de concurrentie van vergelijkbare merken zoals o.a Onkyo en Yamaha uit dezelfde test.

Sony Versterkers zijn weinig indrukwekkend... Sony is aardig voor TV's en CD / DVD Spelers , niet voor versterkers.

De Denon 1802 is een klasse apart ... :D :D

eisbaer
27-01-2002, 00:46
Ik heb al veel reviews gelezen in bladen en op internet over de Denon 1802 . Alle reviews zijn lyrisch over zijn A/V kwaliteiten , en JUIST ook zijn Audio Kwaliteiten worden zeer gewaardeerd.

Maar hoe vond je hem zelf klinken? De 1802 heb ik zo'n 3 maanden staan hier. Voor het geld is het een prima apparaat. Voordat ik hem kocht heb ik ook de 2802 en 3802 beluisterd. Ik heb de 1802 gekozen vanwege de prijs en het feit dat ik hem vrijwel uitsluitend voor dvd inzet. Wat dvd geluid betreft klinkt de 1802 erg goed. Wat audio betreft hoor ik het verschil met de 2802 en 3802. Als je dus meer tijd besteed aan cdtjes luisteren dan aan dvd's afspelen dan is het, afhankelijk van je budget, de moeite om ook de andere modellen te beluisteren. Het blijft natuurlijk zo dat de luisterervaring erg persoonlijk is. Mocht je hem gaan kopen kijk dan ook eens bij www.mediacheckpoint.de Daar heb ik hem destijds besteld voor 2/3 van de prijs die hij hier kost.

Rikkert
27-01-2002, 00:53
Even off-topic:
Nu begin ik mij toch langzamerhand af te vragen waar dat verschil in geluid vandaan komt; waarom klinkt ht anders dan cd? Er wordt volgens mij dezelfde DA converter gebruikt, en wanneer je zegt dat de bitrate verschilt van dvd of cd dan hoor je dit terug op elke reciever.

eisbaer
27-01-2002, 01:14
? Het is toch heel wat anders of je naar een muziekcd luistert of dat je een dvd bekijkt waar het geluid bestaat uit zandstorm geluiden en rondfluitende kogels.

Rikkert
27-01-2002, 01:22
Ik heb het natuurlijk wel over vergelijkbaar materiaal. Dus niet de dvd "platoon" met de cd "chopin opus 10" vergelijken...

eisbaer
27-01-2002, 01:28
Een dolby digital receiver wordt beoordeeld op de kwaliteit als hometheater onderdeel en dan heb je het over dd5.1 en dts films en als onderdeel van een stereotoren en dan heb je het over muziekcd's. Maar we zijn mijlenver afgedwaald. Goeie kans dat offie het spoor al geroken heeft :)

NicK Portier
27-01-2002, 12:07
Welke niet-al-te-dure boxen raden jullie aan voor de AVR-1802?
En kan je daar de evt. prijs bij vermelden?