PDA

Bekijk de volledige versie : set van de maand



jollykart
28-12-2004, 11:11
Kijk dit noem ik nou nog eens een leuke aanbieding. Niet stunten met een complete HT set voor 75 euro maar gewoon iets serieus.

Set van de maand (http://62.216.18.92/html/8000.html)

Niet dat ik Stassen fan ben ofzo maar dit vind ik wel stoer :lol:

Herjan
28-12-2004, 11:15
Ach ja... Leuk voor de slaapkamer of zo... :shock:

jollykart
28-12-2004, 11:18
Ach ja... Leuk voor de slaapkamer of zo... :shock:

Ja met een timer erop zodat je tenminste een redelijke radiowekker hebt :lol:

Johan van den D.
28-12-2004, 11:19
Waarom niet die ene € meer voor een fijn rond bedrag :roll:

Herjan
28-12-2004, 11:25
Waarom niet die ene € meer voor een fijn rond bedrag :roll:
Ja, hallo!!! 't Geld groeit me niet op de rug! Misschien kun je voor die ene euro het parkeergeld betalen!

Johan van den D.
28-12-2004, 11:26
Waarom niet die ene € meer voor een fijn rond bedrag :roll:
Ja, hallo!!! 't Geld groeit me niet op de rug! Misschien kun je voor die ene euro het parkeergeld betalen!Parkeergeld :shock:
Dan moet je wel heel erg snel die set inladen en thuis pas luisteren of je het wel wat vind. :roll:

jollykart
28-12-2004, 11:31
als ze hem niet komen brengen wil ik hem niet :shock:

Martin Stanneveld
28-12-2004, 11:35
Dan is die van Oktober wel leuk om weg te geven aan je opa en oma
http://62.216.18.92/html/8226.htm

mradem
28-12-2004, 12:32
Ik dacht eerst dat er stond 3999 :D .

Charl
28-12-2004, 12:46
Andere sets van 2004 zijn leuker en betaalbaarder.

Een set van 39.999 is voor een enkeling ...
Als je Reference en Thx Ultra 2 eraf haalt, hou je idd 3.999 over :lol:

jollykart
28-12-2004, 12:49
Andere sets van 2004 zijn leuker en betaalbaarder.

Een set van 39.999 is voor een enkeling ...
Als je Reference en Thx Ultra 2 eraf haalt, hou je idd 3.999 over :lol:

Ik denk niet dat je daar een 61" plasma voor mee krijgt :P

Albert Kostwinder
28-12-2004, 12:57
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:

Johan van den D.
28-12-2004, 13:27
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Christiaan Sauer
28-12-2004, 13:38
Waarom niet die ene € meer voor een fijn rond bedrag :roll:
Ja, hallo!!! 't Geld groeit me niet op de rug! Misschien kun je voor die ene euro het parkeergeld betalen!

Ik denk dat als je ze opbelt dat ze je wel komen ophalen met een limo als je deze set komt kopen ;)
Die KEF's schijnen trouwens ook erg mooi en goed te zijn.
Mag ook wel voor deze bedragen :) Al zal die Plasma enorm veel kosten.
Ik ga die prijzen nog maar eens bekijken ;)

Albert Kostwinder
28-12-2004, 16:03
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Als het aan mij lag zou ik dit er ongeveer voor kopen:

Tag mclaren av32 met power amp (Parasound, krell misschien)
Tag mclaren dvflr32
Minimaal Sonus Faber luidsprekers (cremona's)
2x svs 20.39
Themescene h77
250 breed electrisch scherm van Steward
Siltech kabels
enz...

Heb Tag mclaren (toen heette het nog camtech) met Sonus Faber gehoord en heb eigenlijk nog steeds spijt dat ik destijds toch Apogee magnetostaten kocht :? :wink:

Dva
28-12-2004, 16:18
ik vind deze set maar zwakjes, niet eens een dvd recorder... anders was ik wel geïnteresseerd. :wink:

Johan van den D.
28-12-2004, 16:46
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Als het aan mij lag zou ik dit er ongeveer voor kopen:

Tag mclaren av32 met power amp (Parasound, krell misschien)
Tag mclaren dvflr32
Minimaal Sonus Faber luidsprekers (cremona's)
2x svs 20.39
Themescene h77
250 breed electrisch scherm van Steward
Siltech kabels
enz...

Heb Tag mclaren (toen heette het nog camtech) met Sonus Faber gehoord en heb eigenlijk nog steeds spijt dat ik destijds toch Apogee magnetostaten kocht :? :wink:Tja zo zie je maar weer, zelf als men zoveel geld te besteden heb kan men nog geen keuze maken. :roll:

mradem
28-12-2004, 16:48
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Als het aan mij lag zou ik dit er ongeveer voor kopen:

Tag mclaren av32 met power amp (Parasound, krell misschien)
Tag mclaren dvflr32
Minimaal Sonus Faber luidsprekers (cremona's)
2x svs 20.39
Themescene h77
250 breed electrisch scherm van Steward
Siltech kabels
enz...

Heb Tag mclaren (toen heette het nog camtech) met Sonus Faber gehoord en heb eigenlijk nog steeds spijt dat ik destijds toch Apogee magnetostaten kocht :? :wink:

De kef reference schijnt ook erg goed te zijn. Maar natuurlijk de B&W nautilus icm een parasound A51+C1 is ook niet gek.

Albert Kostwinder
28-12-2004, 17:59
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Als het aan mij lag zou ik dit er ongeveer voor kopen:

Tag mclaren av32 met power amp (Parasound, krell misschien)
Tag mclaren dvflr32
Minimaal Sonus Faber luidsprekers (cremona's)
2x svs 20.39
Themescene h77
250 breed electrisch scherm van Steward
Siltech kabels
enz...

Heb Tag mclaren (toen heette het nog camtech) met Sonus Faber gehoord en heb eigenlijk nog steeds spijt dat ik destijds toch Apogee magnetostaten kocht :? :wink:Tja zo zie je maar weer, zelf als men zoveel geld te besteden heb kan men nog geen keuze maken. :roll:

Haha, maar als ik het geld echt te besteden heb lukt dat wel hoor :wink:

Edgar Smit
29-12-2004, 10:18
heb net ff gehaald, maar meteen weer teruggebracht, wat een baggerzooi 8) 8) 8) hahahaha en toen schrok ik wakker :wink: .

mooie set, alleen die KEF designers moeten eens afleren die speakerbovenkanten er niet als vrouwenborsten uit te willen laten zien, met die maffe ronde uitstekende tweeters. Ik vindt dat dus echt niet mooi, die rondingen van die speakers dan heh :wink: .

Johan van den D.
29-12-2004, 10:33
Ik vindt dat dus echt niet mooi, die rondingen van die speakers dan heh :wink: .Dat kan wezen maar het principe werkt wel en daar gaat het om. :wink:

Edgar Smit
29-12-2004, 10:44
Ik vindt dat dus echt niet mooi, die rondingen van die speakers dan heh :wink: .Dat kan wezen maar het principe werkt wel en daar gaat het om. :wink:
Tsja, daar heb jij weer gelijk in :wink: .

Johan van den D.
29-12-2004, 11:03
Ik vindt dat dus echt niet mooi, die rondingen van die speakers dan heh :wink: .Dat kan wezen maar het principe werkt wel en daar gaat het om. :wink:
Tsja, daar heb jij weer gelijk in :wink: .Maar ondanks dat kan je het natuurlijk gewoon niet mooi vinden die borsten incl. tepels :roll:

Albert Kostwinder
29-12-2004, 11:25
Heb je eindelijk speakers met hoge waf factor is het weer niet goed... :roll: :wink:

Edgar Smit
29-12-2004, 13:16
Ik vindt dat dus echt niet mooi, die rondingen van die speakers dan heh :wink: .Dat kan wezen maar het principe werkt wel en daar gaat het om. :wink:
Tsja, daar heb jij weer gelijk in :wink: .Maar ondanks dat kan je het natuurlijk gewoon niet mooi vinden die borsten incl. tepels :roll: euh, van die speakers dan heh 8) .

El-Jorge
29-12-2004, 13:57
Heb je eindelijk speakers met hoge waf factor is het weer niet goed... :roll: :wink:

Dat is het probleem, dadelijk wordt mijn vriendin jaloers :roll: ;)

jollykart
29-12-2004, 14:17
Heb je eindelijk speakers met hoge waf factor is het weer niet goed... :roll: :wink:

Dat is het probleem, dadelijk wordt mijn vriendin jaloers :roll: ;)

Kan je die tweeters ook met siliconen 'verbeteren'?? :D

JCL
29-12-2004, 14:28
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Losse voor en eind bak. Nautilus 800, of signiture 800 speakers (5). 2 REL STUDIO III's (is er al een 4?) en een dikke DVD speler. Dat alles met een HD beamer en dan zijn we al een heel eind (dan wel over) die 40 mile.

Johan van den D.
29-12-2004, 14:37
Heb je eindelijk speakers met hoge waf factor is het weer niet goed... :roll: :wink:

Dat is het probleem, dadelijk wordt mijn vriendin jaloers :roll: ;)

Kan je die tweeters ook met siliconen 'verbeteren'?? :DNeen je zal het met de tweeters moeten doen zoals ze zijn.
Maar wees gerust, ze voldoen perfect zo.

El-Jorge
29-12-2004, 14:46
Heb je eindelijk speakers met hoge waf factor is het weer niet goed... :roll: :wink:

Dat is het probleem, dadelijk wordt mijn vriendin jaloers :roll: ;)

Kan je die tweeters ook met siliconen 'verbeteren'?? :DNeen je zal het met de tweeters moeten doen zoals ze zijn.
Maar wees gerust, ze voldoen perfect zo.

Natuurlijk is toch het mooist :lol: :twisted:

Johan van den D.
29-12-2004, 14:54
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Losse voor en eind bak. Nautilus 800, of signiture 800 speakers (5). 2 REL STUDIO III's (is er al een 4?) en een dikke DVD speler. Dat alles met een HD beamer en dan zijn we al een heel eind (dan wel over) die 40 mile.Dit spreekt voor zich maar we willen merken en types horen. :roll:
Voor mij geld dan best wel een bescheiden setje.
Voorversterker 1x Cyrus Pre Xvs.
Eindversteker 7x Cyrus Mono X.
DVD speler 1x Cyrus DVD 8.
CD speler 1x CD 6.
Voeding 9x Cyrus PSX-R
Projector Barco Cine 9.
LCD scherm D.Boss.
Subwoofer 2x SVS B12-plus/4 incl Brystons 6B
Kabels Siltech of QED

Dit is mijn bescheiden droom lijstje maar kan er ook nog maken met behulp van andere merken. :roll:
Ach, we dromen lekker verder. :?

JCL
29-12-2004, 16:33
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Losse voor en eind bak. Nautilus 800, of signiture 800 speakers (5). 2 REL STUDIO III's (is er al een 4?) en een dikke DVD speler. Dat alles met een HD beamer en dan zijn we al een heel eind (dan wel over) die 40 mile.Dit spreekt voor zich maar we willen merken en types horen. :roll:
Voor mij geld dan best wel een bescheiden setje.
Voorversterker 1x Cyrus Pre Xvs.
Eindversteker 7x Cyrus Mono X.
DVD speler 1x Cyrus DVD 8.
CD speler 1x CD 6.
Voeding 9x Cyrus PSX-R
Projector Barco Cine 9.
LCD scherm D.Boss.
Subwoofer 2x SVS B12-plus/4 incl Brystons 6B
Kabels Siltech of QED

Dit is mijn bescheiden droom lijstje maar kan er ook nog maken met behulp van andere merken. :roll:
Ach, we dromen lekker verder. :?

Misschien wat leuks van Lexicon? Och, er is waarschijnlijk heel wat onbekent high-end spul te koop waar de meeste mensen nog nooit van hebben gehoort.

Johan van den D.
29-12-2004, 17:49
Cyrus is voor mij prima, extremer hoef niet.
Andere optie zal zijn met Parasound of Vincent.
Uiteraard zijn er nog betere en duurdere optie,s maar dit zal voor mij voldoende zijn ongeacht hoeveel geld ik te besteden heb.
Best bescheiden dus.

Albert Kostwinder
29-12-2004, 18:22
Cyrus is voor mij prima, extremer hoef niet.
Andere optie zal zijn met Parasound of Vincent.
Uiteraard zijn er nog betere en duurdere optie,s maar dit zal voor mij voldoende zijn ongeacht hoeveel geld ik te besteden heb.
Best bescheiden dus.

Ach vrijdag is de trekking weer.... 8) :wink:

mradem
29-12-2004, 18:29
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Losse voor en eind bak. Nautilus 800, of signiture 800 speakers (5). 2 REL STUDIO III's (is er al een 4?) en een dikke DVD speler. Dat alles met een HD beamer en dan zijn we al een heel eind (dan wel over) die 40 mile.

Voor een dikke nautilus mag je wel elk een eindbak nemen :) . 2 maal een A51 parasound en een C1 als voor versterker :D . Ik zou zowiezo de 803 nemen dan. Dat vind ik persoonlijk de mooiste van de reeks. De rest vind ik niet echt woonkamer geschikt. Tevens is Nautilus ook wel een beetje een hype 8) . Prijzen worden achtelijk duur etc. De nieuwe nautilus gaat weer 20% omhoog. Flinke inflatie ik vraag me af wanneer we een prijscompensatie krijgen van 20%.

Tannoy TD is trouwens ook wel een bizare speaker die ik zeker in overweging zou nemen met zo'n budget.

JCL
29-12-2004, 18:35
Hmmm, maar voor € 40000.-- kan ik echt wel wat leukers samenstellen hoor... :roll:Komop maak ons gek Albert.
Vertel vertel vertel.........................

Losse voor en eind bak. Nautilus 800, of signiture 800 speakers (5). 2 REL STUDIO III's (is er al een 4?) en een dikke DVD speler. Dat alles met een HD beamer en dan zijn we al een heel eind (dan wel over) die 40 mile.

Voor een dikke nautilus mag je wel elk een eindbak nemen :) . 2 maal een A51 parasound en een C1 als voor versterker :D . Ik zou zowiezo de 803 nemen dan. Dat vind ik persoonlijk de mooiste van de reeks. De rest vind ik niet echt woonkamer geschikt. Tevens is Nautilus ook wel een beetje een hype 8) . Prijzen worden achtelijk duur etc. De nieuwe nautilus gaat weer 20% omhoog. Flinke inflatie ik vraag me af wanneer we een prijscompensatie krijgen van 20%.

Tannoy TD is trouwens ook wel een bizare speaker die ik zeker in overweging zou nemen met zo'n budget.

Woonkamer is een vies woord in dit verband :P

Johan van den D.
29-12-2004, 18:38
Cyrus is voor mij prima, extremer hoef niet.
Andere optie zal zijn met Parasound of Vincent.
Uiteraard zijn er nog betere en duurdere optie,s maar dit zal voor mij voldoende zijn ongeacht hoeveel geld ik te besteden heb.
Best bescheiden dus.

Ach vrijdag is de trekking weer.... 8) :wink:Het enige wat ik vrijdag moet trekken is mijn uitrukpak, aantrekken wel te verstaan.
Moet werken met oud & nieuw. :o

Maar inderdaad, we blijven hopen op de hoofdprijs. 8)

Charl
29-12-2004, 18:44
Geen Audio Static electrostatic loudspeakers ?
Vond zelf het "live" gevoel magnifiek bij dit soort speakers.

Bron: http://www.audiostatic.com/dci-lt.html

Johan van den D.
29-12-2004, 18:46
Tja er zijn vele en vele optie,s.
Martin Logan,s vind ik dan ook een fijne optie. (en relatief ook goedkoop.)

Albert Kostwinder
29-12-2004, 18:49
Iedereen zit weer aardig te dagdromen hier.... 8)

JCL
30-12-2004, 14:13
Cyrus is voor mij prima, extremer hoef niet.
Andere optie zal zijn met Parasound of Vincent.
Uiteraard zijn er nog betere en duurdere optie,s maar dit zal voor mij voldoende zijn ongeacht hoeveel geld ik te besteden heb.
Best bescheiden dus.

Ach vrijdag is de trekking weer.... 8) :wink:Het enige wat ik vrijdag moet trekken is mijn uitrukpak, aantrekken wel te verstaan.
Moet werken met oud & nieuw. :o

Maar inderdaad, we blijven hopen op de hoofdprijs. 8)

Lekker beroep voorop die avond :S maargoed dat mensen zoals jij het doen, petje af jonge!

Johan van den D.
30-12-2004, 14:15
Lekker beroep voorop die avond :SAch het valt opzich wel mee, laten we zeggen dat het gewoon druk wordt, heel erg druk :roll: :wink:


maargoed dat mensen zoals jij het doen, petje af jonge!Dank je :bier:

JCL
30-12-2004, 14:22
Lekker beroep voorop die avond :SAch het valt opzich wel mee, laten we zeggen dat het gewoon druk wordt, heel erg druk :roll: :wink:


maargoed dat mensen zoals jij het doen, petje af jonge!Dank je :bier:

Ja en druk met wat brrr mensen waar de onderdelen eraf / eruit liggen etc. Ik zou het niet kunnen

Johan van den D.
30-12-2004, 14:30
Ja en druk met wat brrr mensen waar de onderdelen eraf / eruit liggen etc. Ik zou het niet kunnenNormaal laten we die over aan het Ambulance personeel tenzij ze op vreemde plaatsen liggen waar ze niet bij/uit kunnen. (denk aan brandende panden, in/onder auto,s en dergelijke.
Als er politie of ambulance bij moet komen is het niet goed maar als ook wij er bij moeten komen dan is het pas echt mis). :?

Hoe dan ook, laten we van het beste uitgaan (en dat ik de hoofdprijs in de loterij win zodat ik mijn droomset kan kopen) :wink:

Edgar Smit
30-12-2004, 14:34
Lekker beroep voorop die avond :SAch het valt opzich wel mee, laten we zeggen dat het gewoon druk wordt, heel erg druk :roll: :wink:


maargoed dat mensen zoals jij het doen, petje af jonge!Dank je :bier:
Als je nog in de schilderswijk komt, koffie is zo gezet.
en idd, een beroep dat er niet om liegt, RESPECT!

JCL
30-12-2004, 14:34
Ja en druk met wat brrr mensen waar de onderdelen eraf / eruit liggen etc. Ik zou het niet kunnenNormaal laten we die over aan het Ambulance personeel tenzij ze op vreemde plaatsen liggen waar ze niet bij/uit kunnen. (denk aan brandende panden, in/onder auto,s en dergelijke.
Als er politie of ambulance bij moet komen is het niet goed maar als ook wij er bij moeten komen dan is het pas echt mis). :?

Hoe dan ook, laten we van het beste uitgaan (en dat ik de hoofdprijs in de loterij win zodat ik mijn droomset kan kopen) :wink:

Hoef je ook nooit meer naar die ongelukken toe :wink: of je moet natuurlijk bij de vrijwillige brandweer zitten (vader van een vriend van mij ook hier in Deventer) dan ligt het anders

Johan van den D.
30-12-2004, 14:55
Als je nog in de schilderswijk komt, koffie is zo gezet.
en idd, een beroep dat er niet om liegt, RESPECT!Edgar, ik werk in Dordrecht :wink:
ps. zie link in onderschrift maar toch bedankt voor het aanbieden. :o
tevens linkje naar foto (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16285.360)

Edgar Smit
30-12-2004, 15:36
Als je nog in de schilderswijk komt, koffie is zo gezet.
en idd, een beroep dat er niet om liegt, RESPECT!Edgar, ik werk in Dordrecht :wink:
ps. zie link in onderschrift maar toch bedankt voor het aanbieden. :o
tevens linkje naar foto (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16285.360)
Johan, brandweermensen en ambulance personeel behoren IMHO tot de groep van meest ondergewaardeerde beroepen.wel stoere foto overigens
Maar genoeg offtopic, laten we weer over de set beppen, leuke set dus, niet mijn smaak en zelfs had ik het geld kocht ik hem niet. Er is voor zulk geld beter verkrijgbaar(opties genoeg genoemd hierboven), bovendien zou ik eerst een ruimte gaan inrichten of bouwen om een goede set kwijt te kunnen.

pretorian22
30-12-2004, 15:58
absoluut zonde van ut geld!!!!

begrijp me niet verkeerd ik hou van een mooie thuisbios maar dit is een beetje teveel van ut goede. er is voor dat geld inderdaad een veel betere set te krijgen en bovendien veel andere dingen te verkrijgen voor dat geld zoals autos enz hehe

maar voor een stuk minder heb je al een behoorlijk goede set en dure plasmaschermen? wacht nog 2 jaartjes dan zijn die dingen denk ik geeneens meer de helft van wat ze nu kosten

Roland1
30-12-2004, 16:09
maar voor een stuk minder heb je al een behoorlijk goede set en dure plasmaschermen? wacht nog 2 jaartjes dan zijn die dingen denk ik geeneens meer de helft van wat ze nu kostenJa gezellig ... en tegen die tijd zijn er weer betere producten die weer sneller worden vervangen, etc. etc. ... lang leve de omloopsnelheid van hardware :lol:

JCL
30-12-2004, 16:33
absoluut zonde van ut geld!!!!

begrijp me niet verkeerd ik hou van een mooie thuisbios maar dit is een beetje teveel van ut goede. er is voor dat geld inderdaad een veel betere set te krijgen en bovendien veel andere dingen te verkrijgen voor dat geld zoals autos enz hehe

maar voor een stuk minder heb je al een behoorlijk goede set en dure plasmaschermen? wacht nog 2 jaartjes dan zijn die dingen denk ik geeneens meer de helft van wat ze nu kosten

Ja... Wat je zegt over dat wachten kan ik me wel in vinden. Maar je moet niet vergeten, als je alles al hebt, een Astin Martin DB9, leuk huis, leuke vrouw, leuke kids, leuke alles, dan moet je wel wat met je geld! Als je dan mag kiezen om er of €20.000 tergenaan te smijten en de rest naar de belasting te brengen of om er €40.000 tegenaan te smijten, ja... Met beide dingen doe je "de samenleving" een dienst.

Christiaan Sauer
30-12-2004, 16:40
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....

Albert Kostwinder
30-12-2004, 16:44
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....

En als je dan bedenkt dat je binnen twee jaar 15000 afschrijft op zo'n auto, besteed ik dat liever in een ht. :wink:

JCL
30-12-2004, 16:47
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....

Hmmm, ja... Waarom koop je een Hugo Boss pak van €2000 als een ander pak van €1.000 even mooi is...

Een auto is toch een stukje verlengen van je ego. Je auto zegt vaak wat over je persoonlijkheid. Je zou maar als man in een Nissan Micra worden gezien, of een Fiat Panda :twisted: dan zijn er wel andere auto's voor dat geld te koop die net zo lekker rijden...

Christiaan Sauer
30-12-2004, 16:49
Maar dat is voor mij nog geen verklaring dat de koop van een dikke dure BMW wel te verantwoorden is, waar de aankoop van een leuk setje al vaak als bespottelijk wordt gezien ;)
Maar je redenatie kan ik volgen :)

Albert Kostwinder
30-12-2004, 17:04
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....

Hmmm, ja... Waarom koop je een Hugo Boss pak van €2000 als een ander pak van €1.000 even mooi is...

Een auto is toch een stukje verlengen van je ego. Je auto zegt vaak wat over je persoonlijkheid. Je zou maar als man in een Nissan Micra worden gezien, of een Fiat Panda :twisted: dan zijn er wel andere auto's voor dat geld te koop die net zo lekker rijden...

Erg vind ik dat als je denkt dat je meer ego hebt of beter denkt te zijn omdat je toevallig bmw of audi rijdt. Knap zielig zelfs.... :? :wink:

JCL
30-12-2004, 17:31
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....

Hmmm, ja... Waarom koop je een Hugo Boss pak van €2000 als een ander pak van €1.000 even mooi is...

Een auto is toch een stukje verlengen van je ego. Je auto zegt vaak wat over je persoonlijkheid. Je zou maar als man in een Nissan Micra worden gezien, of een Fiat Panda :twisted: dan zijn er wel andere auto's voor dat geld te koop die net zo lekker rijden...

Erg vind ik dat als je denkt dat je meer ego hebt of beter denkt te zijn omdat je toevallig bmw of audi rijdt. Knap zielig zelfs.... :? :wink:

Zo moet je het niet zien. Het vertegenwoordigd een andere persoon. Iemand die in een BMW rijd, is een ander iemand als die een Fiat rijd. Iemand die een Astin Martin rijd (om maar eens een wat extremere te nemen) is anders dan iemand in een Ferrari. Die auto heeft een bepaalde uitstraling en dat past bij jou als persoon of niet.

Johan van den D.
30-12-2004, 17:52
Johan, brandweermensen en ambulance personeel behoren IMHO tot de groep van meest ondergewaardeerde beroepen.Ja, dat merk je ook aan het salaris helaas. :?

Johan van den D.
30-12-2004, 17:56
er is voor dat geld inderdaad een veel betere set te krijgen en bovendien veel andere dingen te verkrijgen voor dat geld zoals autos enz heheInderdaad maar als je deze set kunt kopen dan zal die auto erbij ook niet zo,n probleem zijn.


wacht nog 2 jaartjes dan zijn die dingen denk ik geeneens meer de helft van wat ze nu kostenUiteraard maar 2 a 3 jaar geleden kosten deze schermen het 4 a 5 voudige van nu. (en toen was de kwaliteit vele malen lager dan nu)
Dus in dat opzich zijn ze al goedkoop te noemen. :wink:

Johan van den D.
30-12-2004, 17:57
Daar blijf ik me over verbazen....Ik dus ook maar dat wisten we al. :D

Johan van den D.
30-12-2004, 18:01
Het vertegenwoordigd een andere persoon. Iemand die in een BMW rijd, is een ander iemand als die een Fiat rijd.Dit heeft meer met de finaciele situatie van iemand te maken denk ik en niets met de persoonlijkheid.
Ik ben van mening dat je het soort auto slechts gedeeltelijk aan iemands persoonlijkheid kan koppelen.

mradem
30-12-2004, 18:28
Ik vind de auto hetzelfde als een HT ofzo. En een Hugo boss pak ook bij wijze van. Je koopt het voor je zelf om te genieten en anderzijds ook weer een beetje showen. Als het je hobby is waarom niet. Als je veel dingen slim koopt en je heb een brede connectiekring :) dan kan je een hoop voor elkaar krijgen.

Albert Kostwinder
30-12-2004, 20:45
Het vertegenwoordigd een andere persoon. Iemand die in een BMW rijd, is een ander iemand als die een Fiat rijd.Dit heeft meer met de finaciele situatie van iemand te maken denk ik en niets met de persoonlijkheid.
Ik ben van mening dat je het soort auto slechts gedeeltelijk aan iemands persoonlijkheid kan koppelen.

Dat is precies wat ik wilde zeggen.. :wink:

jollykart
31-12-2004, 01:17
Het vertegenwoordigd een andere persoon. Iemand die in een BMW rijd, is een ander iemand als die een Fiat rijd.Dit heeft meer met de finaciele situatie van iemand te maken denk ik en niets met de persoonlijkheid.
Ik ben van mening dat je het soort auto slechts gedeeltelijk aan iemands persoonlijkheid kan koppelen.

Het heeft veel meer met persoonlijkheid te maken dan veel mensen denken cq willen geloven. Opel, Citroen, Peugeot en noem maar op proberen al jaren auto's te verkopen in het luxe segment maar de koper kiest voor Jaguar, Bmw en Mercedes. Mensen nemen liever een kleinere auto van een 'status' merk dan een grotere Opel of Jap. Dat heeft dus sowieso niets met geld te maken maar alles met status. De enkeling die daar niets om gaf ging wel met een Omega of een Senator op pad.

Nu kun je nog denken dat het een kwaliteits issue is. Dit zou bij een Opel nog verdedigbaar zijn maar bij een Lexus bijvoorbeeld gaat die vlieger niet op. Een Europeaan wil echter een Duitse auto of eventueel een Engelse, want dat straalt klasse en status uit. En dat heeft natuurlijk alles met je persoonlijkheid te maken. Binnen die merken kun je ook weer duidelijke doelgroepen zien. Een BMW rijder zal niet snel overstappen naar Mercedes en omgekeerd. En mensen die een GTI(oid) kopen willen daarmee wel degelijk iets uitstralen..........


En juist dat maakt waarom het wel 'normaal' wordt gevonden om een gruwelijk bedrag aan een auto uit te geven. Dat ding staat op straat en iedereen ziet dat jij in die auto zit. Die onwijs coole HT set staat binnen en niemand die het weet. Bewust of onbewust zijn mensen bereid om een flinke zak met duiten uit te geven voor imago en status. Een 5.1 set willen ze wel want dat doet het goed op feestjes. Dat ie voor 75 euro bij de Kruidvat vandaan komt doet er niet toe want niemand die het ziet

Johan van den D.
31-12-2004, 08:41
Het heeft veel meer met persoonlijkheid te maken dan veel mensen denken cq willen geloven. Je heb gedeeltelijk gelijk.
Tuurlijk speel een persoonlijkheid mee in dit verhaal want anders reden we allemaal in een golfje.
Maar wat nog meer meespeeld en uiteindelijk alles bepaald is het financiele plaatje.
Dit is uiteindelijk de factor die de keuze bepaald en niet je persoonlijk (ook al zal iedereen dat wel graag willen).
Dus aan de ene kant heb je gelijk maar er is echter meer en een belangrijker iets (€€€) wat je uiteindelijke keuze bepaal. (en het bepaal uiteindelijk ons hele leven)

jollykart
31-12-2004, 09:48
Het heeft veel meer met persoonlijkheid te maken dan veel mensen denken cq willen geloven. Je heb gedeeltelijk gelijk.
Tuurlijk speel een persoonlijkheid mee in dit verhaal want anders reden we allemaal in een golfje.
Maar wat nog meer meespeeld en uiteindelijk alles bepaald is het financiele plaatje.
Dit is uiteindelijk de factor die de keuze bepaald en niet je persoonlijk (ook al zal iedereen dat wel graag willen).
Dus aan de ene kant heb je gelijk maar er is echter meer en een belangrijker iets (€€€) wat je uiteindelijke keuze bepaal. (en het bepaal uiteindelijk ons hele leven)
Natuurlijk bepalen de euro's in welke klasse je kan gaan shoppen van iets. Omdat je binnen die prijscategorie echter nog heel veel keuzes kan maken denk ik dat het van ondergeschikt belang is. Een bepaalde uitstraling kan je in iedere prijsklasse kopen.

ps. Dan zouden we natuurlijk in een Toyota rijden. Een golfje is al weer zo'n voorbeeld van meer betalen voor een vorm van status ipv betrouwbaarheid :mrgreen:

Johan van den D.
31-12-2004, 10:02
Natuurlijk bepalen de euro's in welke klasse je kan gaan shoppen van iets. Omdat je binnen die prijscategorie echter nog heel veel keuzes kan maken denk ik dat het van ondergeschikt belang is. Een bepaalde uitstraling kan je in iedere prijsklasse kopen.
:Dit ben ik niet met je eens maargoed, maakt niet uit.

Johan van den D.
31-12-2004, 10:04
ps. Dan zouden we natuurlijk in een Toyota rijden. Een golfje is al weer zo'n voorbeeld van meer betalen voor een vorm van status ipv betrouwbaarheid :mrgreen:Dit ben ik overigens wel 100% met je eens. :D

Albert Kostwinder
31-12-2004, 10:11
Mijn auto staat altijd in de garage. Dag ego! :mrgreen:

jollykart
31-12-2004, 10:17
Mijn auto staat altijd in de garage. Dag ego! :mrgreen:
Maar als je een nieuwe koopt laat je hem net ff wat langer voor de deur staan, of niet? :lol:

Albert Kostwinder
31-12-2004, 10:21
Mijn auto staat altijd in de garage. Dag ego! :mrgreen:
Maar als je een nieuwe koopt laat je hem net ff wat langer voor de deur staan, of niet? :lol:

Nee, haha dat doe ik echt niet hoor. Liever snel binnen tegen in het wild loslopende kids... :twisted: :wink:

JCL
01-01-2005, 12:01
Zie het zo. Als je een dikke limo wil hebben. dan heb je een aantal keuzes: BMW 7, Audi A8, Maseratti Quatroporte (HOE?! spel je dat?, anway) Mercedes S Jaguar XJ8, XJR etc.

Als je een A8 rijd, dan is dat een sportieve auto, voor sportieve mensen. De S klasse is veel meer een auto voor mensen op leeftijd (koningklukhuis heeft er een paar met pansering) en de Jaguar is meer voor "The English gentleman". Op die manier kun je dus wle degelijk voor hetzelfde geld een auto in hetzelfde segment kopen maar met een totaal andere uitstraling.

Johan van den D.
01-01-2005, 16:42
Als je een A8 rijd, dan is dat een sportieve auto, voor sportieve mensen. De S klasse is veel meer een auto voor mensen op leeftijd (koningklukhuis heeft er een paar met pansering) en de Jaguar is meer voor "The English gentleman". Op die manier kun je dus wle degelijk voor hetzelfde geld een auto in hetzelfde segment kopen maar met een totaal andere uitstraling.Dit denk men inderdaad dat het zo is echter zie ik in de praktijk (eigen omgeving en bekenden) anders en dat je aan de hand van de auto niet kan vaststellen om wat voor soort iemand de persoon achter de auto is.

JCL
01-01-2005, 19:01
Als je een A8 rijd, dan is dat een sportieve auto, voor sportieve mensen. De S klasse is veel meer een auto voor mensen op leeftijd (koningklukhuis heeft er een paar met pansering) en de Jaguar is meer voor "The English gentleman". Op die manier kun je dus wle degelijk voor hetzelfde geld een auto in hetzelfde segment kopen maar met een totaal andere uitstraling.Dit denk men inderdaad dat het zo is echter zie ik in de praktijk (eigen omgeving en bekenden) anders en dat je aan de hand van de auto niet kan vaststellen om wat voor soort iemand de persoon achter de auto is.

Nouja, is natuurlijk altijd een soort cliche he, stereotype. Maar uit onderzoek is wel degelijk gebleken dat de meeste mensen zich identifiseren met de identiteit van hun auto. Uit een ander onderzoek bleek dat 70% van de onderzoeken niet kloppen, aan jou de keuze :twisted: :P

Herjan
01-01-2005, 19:56
Waar ging deze thread eigenlijk over? :twisted:

Johan van den D.
01-01-2005, 20:00
Uit een ander onderzoek bleek dat 70% van de onderzoeken niet kloppen, aan jou de keuze :twisted: :PIk hoef niet te kiezen, ik weet wat ik rondom mij heen ziet.
Daar hou ik me liever aan vast en niet aan welk onderzoek dan ook.

Johan van den D.
01-01-2005, 20:02
Waar ging deze thread eigenlijk over? :twisted:Over hoe we het de crew dit jaar zo moeilijk mogelijk kunnen maken. :twisted: :wink:

AndréV
02-01-2005, 19:27
Kun je niet beter het overgrote deel van zo'n smak geld besteden aan het verbeteren van je akoestiek? :roll:

Al heb je nog zo'n fantastische set, als je akoestiek niet deugt dan heb je totaal niks aan zo'n dure set :wink:

Johan van den D.
02-01-2005, 19:57
Kun je niet beter het overgrote deel van zo'n smak geld besteden aan het verbeteren van je akoestiek? :roll:

Al heb je nog zo'n fantastische set, als je akoestiek niet deugt dan heb je totaal niks aan zo'n dure set :wink:Zit zeker waarheid in maar waarom het overgrote deel ?

AndréV
02-01-2005, 20:26
Kun je niet beter het overgrote deel van zo'n smak geld besteden aan het verbeteren van je akoestiek? :roll:

Al heb je nog zo'n fantastische set, als je akoestiek niet deugt dan heb je totaal niks aan zo'n dure set :wink:Zit zeker waarheid in maar waarom het overgrote deel ?

We veronderstellen even dat je een ruimte ter beschikking hebt van 8 bij 4 meter. Je hebt geen vrouw en kids (scheelt ook weer gezeur :wink: ) en je wilt het beste uit je kamer halen. Dus de nodige akoestieke veranderingen laten aanbrengen. Om dit te doen zou ik een professioneel bedrijf inhuren die alles opmeet. Die een rapport opstelt en een plattegrond met daarop de nodige aanpassingen en een vermelding van de nodige materiaal die je nodig hebt. Je wilt ook niet ruzie hebben met de buren, dus een goede geluidsisolatie is ook erg belangrijk. Een goede geluidsisolatie laten aanbrengen die niet veel problemen zal opleveren met de akoestiek is niet goedkoop. Een bedrijf inhuren is niet goedkoop en dan nog die aanpassingen aanbrengen is ook niet goedkoop. je kunt het zelf doen natuurlijk :wink:.

Oké, ik ben heel eerlijk. Ik heb heel extreem in gedachten hoe ik het zou willen hebben. Gewoonweg een echte geluidsstudio die gezien de akoestiek perfect is, maar ja dat gaat een beetje moeilijk in de meeste huizen :cry: Om een goede akoestiek te krijgen met de nodige metingen en aanpassingen ben je gemiddeld wel 1/4 van dat bedrag kwijt. Ik heb het dan niet over noodoplossingen zoals met die geluidsisolatie matten die je bij de gamma kunt krijgen natuurlijk :wink: Zoals ik al zei: het is nogal extreem om je kamer te laten verbouwen tot een geluidsstudio. Je moet dan geen familie op bezoek krijgen en in ieder geval geen kinderen willen. Je familie begrijpt je toch niet waarom je kamer er zo raar uitziet en waarom je zoveel geld besteed "aan die onzin". Of je moet geluk hebben dat je een aparte ruimte hebt met een slot erop.

Weet je: Ik *** maar weer eens wat. Mijn droom zal niet uitkomen :cry:

Johan van den D.
02-01-2005, 20:38
Om een goede akoestiek te krijgen met de nodige metingen en aanpassingen ben je gemiddeld wel 1/4 van dat bedrag kwijt.Het is me duidelijk en kan het alleen maar met je eens zijn.
Echter denk ik dat je dan al het gehele bedrag kwijt bent. :P

Edgar Smit
03-01-2005, 11:27
Mijn auto staat altijd in de garage. Dag ego! :mrgreen:
Maar als je een nieuwe koopt laat je hem net ff wat langer voor de deur staan, of niet? :lol:
waarom bouw je van die garage dan geen drive-in HT :P :!:

Christiaan Sauer
03-01-2005, 12:18
Waar ging deze thread eigenlijk over? :twisted:Over hoe we het de crew dit jaar zo moeilijk mogelijk kunnen maken. :twisted: :wink:

Ooow, dan kom ik je even helpen :mrgreen: :twisted: ;) ;) ;)

rene0987
03-01-2005, 13:10
Mijn auto staat altijd in de garage. Dag ego! :mrgreen:
Maar als je een nieuwe koopt laat je hem net ff wat langer voor de deur staan, of niet? :lol:
waarom bouw je van die garage dan geen drive-in HT :P :!:



:lol: :lol: :lol: :lol:

wat een droge opmerking zeg lol :mrgreen:

Albert Kostwinder
03-01-2005, 14:22
Mijn auto staat altijd in de garage. Dag ego! :mrgreen:
Maar als je een nieuwe koopt laat je hem net ff wat langer voor de deur staan, of niet? :lol:
waarom bouw je van die garage dan geen drive-in HT :P :!:



:lol: :lol: :lol: :lol:

wat een droge opmerking zeg lol :mrgreen:

http://members.lycos.nl/stripsandsuch/pictures/tim/Tim108kleur.jpg

Daarom niet dus :mrgreen:

rene0987
03-01-2005, 14:31
:lol: :lol: :lol:

Edgar Smit
04-01-2005, 11:11
Heb jij zo'n grote garage dan? :wink:

A3aan
04-01-2005, 11:41
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....
Volstrekt mee eens. Mijn Stereo/HT is dan ook aanzienlijk duurder in aanschaf dan mijn auto (al gebruik geen van beiden als ego-verlenging).

Edgar Smit
04-01-2005, 13:51
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....
Volstrekt mee eens. Mijn Stereo/HT is dan ook aanzienlijk duurder in aanschaf dan mijn auto (al gebruik geen van beiden als ego-verlenging).enorme open deur waar ik geen flauwe grap over zal maken :wink: .

Maar inderdaad, een hoop mensen snappen hoge uitgaves aan audioapparatuur niet, maar dat komt omdat er in de lagere segmenten al zoveel te koop is waarmee de gemiddelde consument verpest is. Okay, de kwaliteit hebben we het niet over, 5.1 is toch 5.1?? :twisted: .

Een auto is voor veel mensen (ook voor mij) een dagelijks vervoermiddel waarmee je betrouwbaar van A naar B gaat. Bovendien zien anderen je in die auto en kun je daarmee ter plekke showen/uitsloven. En auto's zijn er eigenlijk (nieuwe dan) alleen maar in duur en nog duurder.

Zo'n setje van 40000 neem je niet even mee naar kantoor om te laten horen, dat zet je thuis neer en geniet je van, willen andere ervan genieten zullen ze bij jou thuis moeten komen.
Nogmaals, ik snap het wel alleen ik ben het er ook niet mee eens, ondanks dat mijn auto wel zoveel duurder was dan mij HT, kan ik het me wel heel goed voorstellen dat iemand duizenden euries uitgeeft aan HT/Stereo. Overigens zijn er ook weer mensen die (hobbymatig)duizenden euries uitgeven aan camera's etc, waarvoor ook geen begrip is.
IMHO is er altijd wel wat en we moeten allemaal elkaar in waarde laten.

JCL
04-01-2005, 17:20
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....
Volstrekt mee eens. Mijn Stereo/HT is dan ook aanzienlijk duurder in aanschaf dan mijn auto (al gebruik geen van beiden als ego-verlenging).enorme open deur waar ik geen flauwe grap over zal maken :wink: .

Maar inderdaad, een hoop mensen snappen hoge uitgaves aan audioapparatuur niet, maar dat komt omdat er in de lagere segmenten al zoveel te koop is waarmee de gemiddelde consument verpest is. Okay, de kwaliteit hebben we het niet over, 5.1 is toch 5.1?? :twisted: .

Een auto is voor veel mensen (ook voor mij) een dagelijks vervoermiddel waarmee je betrouwbaar van A naar B gaat. Bovendien zien anderen je in die auto en kun je daarmee ter plekke showen/uitsloven. En auto's zijn er eigenlijk (nieuwe dan) alleen maar in duur en nog duurder.

Zo'n setje van 40000 neem je niet even mee naar kantoor om te laten horen, dat zet je thuis neer en geniet je van, willen andere ervan genieten zullen ze bij jou thuis moeten komen.
Nogmaals, ik snap het wel alleen ik ben het er ook niet mee eens, ondanks dat mijn auto wel zoveel duurder was dan mij HT, kan ik het me wel heel goed voorstellen dat iemand duizenden euries uitgeeft aan HT/Stereo. Overigens zijn er ook weer mensen die (hobbymatig)duizenden euries uitgeven aan camera's etc, waarvoor ook geen begrip is.
IMHO is er altijd wel wat en we moeten allemaal elkaar in waarde laten.

Dan onderschat je misschien toch dat je wel 10 verschillende auto's van pak en beet €20.000 kunt kopen, maar waarom koop jij die focus i.p.v. die 307?

Het is wel grappig, want naar mijn mening geef je ook zelf het antwoord al. Zoals de normale concument volgens jou "verpest" is aan goedekope dingen. Zo denk jij heel simpel en plat over auto's. Maar ik denk toch dat mensen zich onbewust er wel mee bezig houden. Het type mensen dat een sportieve auto koopt zijn wel de mensen die graag sportief rijden. Waarom een GTI i.p.v. een luxe met leer beklede auto. Sta er maar eens bij stil. Niet alleen het type auto, maar ook de opties en de kleurtjes, alles telt mee. Ik ben persoonlijk helemaal auto gek, ik mag niet eens in een auto rijden maar dit aspect eraan is wel erg intressant.

Johan van den D.
04-01-2005, 17:35
[
. Waarom een GTI i.p.v. een luxe met leer beklede auto. Ik ging altijd voor een grote luxe met leer (alcantara) beklede auto die betere prestaties heeft dan een GTI. :wink:
Nu ben ik om en ben puur voor comfor en luxe gegaan terwijl ik toch de sportieve rijder bent.
Maargoed wat doet het ertoe, ik kan me geld aan zowel auto,s als hifi/ht apparatuur uitgeven.
Vind gewoon alles leuk en mooi :roll:

Albert Kostwinder
04-01-2005, 17:35
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?)
Daar blijf ik me over verbazen....
Volstrekt mee eens. Mijn Stereo/HT is dan ook aanzienlijk duurder in aanschaf dan mijn auto (al gebruik geen van beiden als ego-verlenging).enorme open deur waar ik geen flauwe grap over zal maken :wink: .

Maar inderdaad, een hoop mensen snappen hoge uitgaves aan audioapparatuur niet, maar dat komt omdat er in de lagere segmenten al zoveel te koop is waarmee de gemiddelde consument verpest is. Okay, de kwaliteit hebben we het niet over, 5.1 is toch 5.1?? :twisted: .

Een auto is voor veel mensen (ook voor mij) een dagelijks vervoermiddel waarmee je betrouwbaar van A naar B gaat. Bovendien zien anderen je in die auto en kun je daarmee ter plekke showen/uitsloven. En auto's zijn er eigenlijk (nieuwe dan) alleen maar in duur en nog duurder.

Zo'n setje van 40000 neem je niet even mee naar kantoor om te laten horen, dat zet je thuis neer en geniet je van, willen andere ervan genieten zullen ze bij jou thuis moeten komen.
Nogmaals, ik snap het wel alleen ik ben het er ook niet mee eens, ondanks dat mijn auto wel zoveel duurder was dan mij HT, kan ik het me wel heel goed voorstellen dat iemand duizenden euries uitgeeft aan HT/Stereo. Overigens zijn er ook weer mensen die (hobbymatig)duizenden euries uitgeven aan camera's etc, waarvoor ook geen begrip is.
IMHO is er altijd wel wat en we moeten allemaal elkaar in waarde laten.

Dan onderschat je misschien toch dat je wel 10 verschillende auto's van pak en beet €20.000 kunt kopen, maar waarom koop jij die focus i.p.v. die 307?

Het is wel grappig, want naar mijn mening geef je ook zelf het antwoord al. Zoals de normale concument volgens jou "verpest" is aan goedekope dingen. Zo denk jij heel simpel en plat over auto's. Maar ik denk toch dat mensen zich onbewust er wel mee bezig houden. Het type mensen dat een sportieve auto koopt zijn wel de mensen die graag sportief rijden. Waarom een GTI i.p.v. een luxe met leer beklede auto. Sta er maar eens bij stil. Niet alleen het type auto, maar ook de opties en de kleurtjes, alles telt mee. Ik ben persoonlijk helemaal auto gek, ik mag niet eens in een auto rijden maar dit aspect eraan is wel erg intressant.

Ik zie dagelijks oudere stellen of 60+ ers in een gti rijden. Dit komt meer doordat een handige verkoper weer een ragbak heeft kunnen verkopen aan een onwetende bejaarde. :twisted: Je zegt dat je auto gek bent, ik ook trouwens, maar zodra jezelf een moet kopen ga je er wat anders naar kijken en stel je je wensen meestal erg naar beneden bij. :wink:

Ikzelf erger mij trouwens erg aan bmw en mercedes rijders die menen voorrang en meer rechten te hebben bijgekocht terwijl ik in mijn Ibiza Sport misschien wel veel meer geld op de bank heb staan. Ach, alles is relatief. :roll: :wink:

El-Jorge
04-01-2005, 17:39
[
. Waarom een GTI i.p.v. een luxe met leer beklede auto. Ik ging altijd voor een grote luxe met leer (alcantara) beklede auto die betere prestaties heeft dan een GTI. :wink:
Nu ben ik om en ben puur voor comfor en luxe gegaan terwijl ik toch de sportieve rijder bent.
Maargoed wat doet het ertoe, ik kan me geld aan zowel auto,s als hifi/ht apparatuur uitgeven.
Vind gewoon alles leuk en mooi :roll:

some things just aren't fair! Ik wil me geld ook wel aan 2 van dat soort hobby's uitgeven.... helaas werkt het geld (nog) niet mee :evil:

Johan van den D.
04-01-2005, 17:43
Ikzelf erger mij trouwens erg aan bmw en mercedes rijders die menen voorrang en meer rechten te hebben bijgekocht terwijl ik in mijn Ibiza Sport misschien wel veel meer geld op de bank heb staan.Ik erger me aan Seat rijders die denken met de grote jongens mee te kunnen doen :twisted:






ps. grapje :wink:

Johan van den D.
04-01-2005, 17:46
[
. Waarom een GTI i.p.v. een luxe met leer beklede auto. Ik ging altijd voor een grote luxe met leer (alcantara) beklede auto die betere prestaties heeft dan een GTI. :wink:
Nu ben ik om en ben puur voor comfor en luxe gegaan terwijl ik toch de sportieve rijder bent.
Maargoed wat doet het ertoe, ik kan me geld aan zowel auto,s als hifi/ht apparatuur uitgeven.
Vind gewoon alles leuk en mooi :roll:

some things just aren't fair! Ik wil me geld ook wel aan 2 van dat soort hobby's uitgeven.... helaas werkt het geld (nog) niet mee :evil:Ik bedoelde niet dat ik genoeg geld heb voor beide hobby,s om te doen en laten wat ik wil.
Ik bedoelde slechts dat ik voor beide dingen wel veel geld over zal hebben en bereid bent om aan te besteden.
Als ik genoeg geld zal hebben had ik allang andere speakers gekocht. :wink:

El-Jorge
04-01-2005, 17:50
[
. Waarom een GTI i.p.v. een luxe met leer beklede auto. Ik ging altijd voor een grote luxe met leer (alcantara) beklede auto die betere prestaties heeft dan een GTI. :wink:
Nu ben ik om en ben puur voor comfor en luxe gegaan terwijl ik toch de sportieve rijder bent.
Maargoed wat doet het ertoe, ik kan me geld aan zowel auto,s als hifi/ht apparatuur uitgeven.
Vind gewoon alles leuk en mooi :roll:

some things just aren't fair! Ik wil me geld ook wel aan 2 van dat soort hobby's uitgeven.... helaas werkt het geld (nog) niet mee :evil:Ik bedoelde niet dat ik genoeg geld heb voor beide hobby,s om te doen en laten wat ik wil.
Ik bedoelde slechts dat ik voor beide dingen wel veel geld over zal hebben en bereid bent om aan te besteden.
Als ik genoeg geld zal hebben had ik allang andere speakers gekocht. :wink:

:twisted: me2 en een auto en een huis en....... hmmmmzz back2earth modus maar weer aan :evil:

Charl
04-01-2005, 22:37
Wat maakt een auto nou toch zoveel specialer dat het normaal is om daar 50.000 euro aan te spenderen waar het al belachelijk wordt gezien om een audio set van 15.000 te hebben? (of in dit geval 40.000?) Daar blijf ik me over verbazen....
Volstrekt mee eens. Mijn Stereo/HT is dan ook aanzienlijk duurder in aanschaf dan mijn auto (al gebruik geen van beiden als ego-verlenging).
idd mijn VW Golf 1.6 CL (de simpelste) kost minder dan m'n HT set.

http://img84.exs.cx/img84/8948/CIMG0028-small.jpg

Albert Kostwinder
05-01-2005, 11:25
Ikzelf erger mij trouwens erg aan bmw en mercedes rijders die menen voorrang en meer rechten te hebben bijgekocht terwijl ik in mijn Ibiza Sport misschien wel veel meer geld op de bank heb staan.Ik erger me aan Seat rijders die denken met de grote jongens mee te kunnen doen :twisted:

ps. grapje :wink:

Ah, daarom ergeren al die bmw en mercedes rijders zich aan mij als ik ze in mijn Seat topsport van 210pk voorbij rijdt.... :twisted:







ps. grapje haha :wink:

JCL
05-01-2005, 11:27
Ikzelf erger mij trouwens erg aan bmw en mercedes rijders die menen voorrang en meer rechten te hebben bijgekocht terwijl ik in mijn Ibiza Sport misschien wel veel meer geld op de bank heb staan.Ik erger me aan Seat rijders die denken met de grote jongens mee te kunnen doen :twisted:

ps. grapje :wink:

Ah, daarom ergeren al die bmw en mercedes rijders zich aan mij als ik ze in mijn Seat topsport van 210pk voorbij rijdt.... :twisted:







ps. grapje haha :wink:

Dat ligt wel aan de BMW :twisted: ik ken iemand met een 330D en dat is me een ding 0-100 in minder dan 7 seconde. Vooral in de tussensprints ERG snel, houd je echt niet voor mogelijk.

Albert Kostwinder
05-01-2005, 11:31
Ikzelf erger mij trouwens erg aan bmw en mercedes rijders die menen voorrang en meer rechten te hebben bijgekocht terwijl ik in mijn Ibiza Sport misschien wel veel meer geld op de bank heb staan.Ik erger me aan Seat rijders die denken met de grote jongens mee te kunnen doen :twisted:

ps. grapje :wink:

Ah, daarom ergeren al die bmw en mercedes rijders zich aan mij als ik ze in mijn Seat topsport van 210pk voorbij rijdt.... :twisted:







ps. grapje haha :wink:

Dat ligt wel aan de BMW :twisted: ik ken iemand met een 330D en dat is me een ding 0-100 in minder dan 7 seconde. Vooral in de tussensprints ERG snel, houd je echt niet voor mogelijk.

Joh, 7 of 7.3 seconde is zo'n klein verschil dat je erg goede reflexen moet hebben om sneller te zijn... Een nadeel van beiden: slurp, slurp slurp.... :wink:

Edgar Smit
05-01-2005, 11:52
@JCL (kan ff niet quoten)
Ik bedoelde door goekope troep in het audiosegment is de gemiddelde consument verpest. Met auto's ligt het ietsjes anders uiteraard, maar ook daar zijn er mensen die voor 10.950 euri een auo kopen en die er voor +50.000 kopen. Uiteraard kun je voor 20.000 euri best wat leuks kopen, maar dan krijg dezelfde discussie als bij audio/HT, waarom kiest de 1 voor merk A en de ander voor merk B, ondanks dat de prijzen gelijk zijn. Kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten :wink: .

Overigens, zelf rijdt ik diesel (2 liter DiTD, Mazda 323Fastbreak).
Da's dus geen slurp slurp slurp, maar ook geen 7 seconden (of 7.3) :wink: 0 tot 100 :P
Man who has choice has troubles.

Johan van den D.
05-01-2005, 16:44
Ah, daarom ergeren al die bmw en mercedes rijders zich aan mij als ik ze in mijn Seat topsport van 210pk voorbij rijdt.... :twisted:

Dat is nou precies wat ik bedoel Albert, opscheppen. :twisted:

Johan van den D.
05-01-2005, 16:52
@JCL (kan ff niet quoten)
Ik bedoelde door goekope troep in het audiosegment is de gemiddelde consument verpest. Met auto's ligt het ietsjes anders uiteraard, maar ook daar zijn er mensen die voor 10.950 euri een auo kopen en die er voor +50.000 kopen. Uiteraard kun je voor 20.000 euri best wat leuks kopen, maar dan krijg dezelfde discussie als bij audio/HT, waarom kiest de 1 voor merk A en de ander voor merk B, ondanks dat de prijzen gelijk zijn. Kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten :wink: .Daarom rijdt ik bewust 2de hands.
Voor €10.000 toch een auto van €30.000 rijden en dat kan dus met hifi/ht apparatuur ook.
Daarom heb ik dus nu ook een CRT projector van 15.000 dollar hangen (toen de dollar nog duur was) maar dat heb ik uiteraard niet betaald maar geniet wel van die kwaliteit.
Het is dus maar hoe je het aanpakt.


Overigens, zelf rijdt ik diesel (2 liter DiTD, Mazda 323Fastbreak).
Da's dus geen slurp slurp slurp, maar ook geen 7 seconden (of 7.3) :wink: 0 tot 100 :P En dus ook geen lol :P (maar je gaf toch al niets om autorijden dacht ik)

JCL
05-01-2005, 17:04
@JCL (kan ff niet quoten)
Ik bedoelde door goekope troep in het audiosegment is de gemiddelde consument verpest. Met auto's ligt het ietsjes anders uiteraard, maar ook daar zijn er mensen die voor 10.950 euri een auo kopen en die er voor +50.000 kopen. Uiteraard kun je voor 20.000 euri best wat leuks kopen, maar dan krijg dezelfde discussie als bij audio/HT, waarom kiest de 1 voor merk A en de ander voor merk B, ondanks dat de prijzen gelijk zijn. Kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten :wink: .Daarom rijdt ik bewust 2de hands.
Voor €10.000 toch een auto van €30.000 rijden en dat kan dus met hifi/ht apparatuur ook.
Daarom heb ik dus nu ook een CRT projector van 15.000 dollar hangen (toen de dollar nog duur was) maar dat heb ik uiteraard niet betaald maar geniet wel van die kwaliteit.
Het is dus maar hoe je het aanpakt.


Overigens, zelf rijdt ik diesel (2 liter DiTD, Mazda 323Fastbreak).
Da's dus geen slurp slurp slurp, maar ook geen 7 seconden (of 7.3) :wink: 0 tot 100 :P En dus ook geen lol :P (maar je gaf toch al niets om autorijden dacht ik)

Daar komt nog eens bij dat die CRT van jou misschien een keer een nieuw lampje nodig heeft. Die auto's moeten voor grote beurten etc.

Johan van den D.
05-01-2005, 17:53
Daar komt nog eens bij dat die CRT van jou misschien een keer een nieuw lampje nodig heeft.Indien alles normaal verloopt zal dat nog zo,n 13.500 uur duren. :wink: (er even vanuit gaande dat de normale 15.000 uur gehaald wordt die er voor staan.)

Die auto's moeten voor grote beurten etc.Dat is waar en die zijn voor mijn auto niet goedkoop.

Maar wat wilde je hier mee zeggen overigens :?:

JCL
06-01-2005, 08:34
Daar komt nog eens bij dat die CRT van jou misschien een keer een nieuw lampje nodig heeft.Indien alles normaal verloopt zal dat nog zo,n 13.500 uur duren. :wink: (er even vanuit gaande dat de normale 15.000 uur gehaald wordt die er voor staan.)

Die auto's moeten voor grote beurten etc.Dat is waar en die zijn voor mijn auto niet goedkoop.

Maar wat wilde je hier mee zeggen overigens :?:

Je schijft "Maar ik geniet wel van de kwaliteit". En wat ik wou zeggen is dat je bij een auto die kwaliteit ook op pijl moet houden. Daar heb je veel meer onderhoud = kosten aan. Die beamer hang je aan de muur en zo heel nu en dan heeft hij wat dingetjes nodig (b.v. de nieuwe lamp) maar verder heb je er geen kosten aan. Nadeel is wel dat HT spullen heel snel devalueren.

mradem
06-01-2005, 09:57
Mensen het ging om de set van de maand :wink: . Niet om de auto van ome willem.

JCL
06-01-2005, 12:48
Mensen het ging om de set van de maand :wink: . Niet om de auto van ome willem.

Mwah, beetje off-poic kan geen kwaad. In al mijn kleine 2300 post is dit het enige off-topic topic geworden. geworden :wink:

Edgar Smit
06-01-2005, 15:37
Ok, on topic dan maar weer, leuke set :wink:

Alexander D
06-01-2005, 15:42
Ok, on topic dan maar weer, leuke set :wink:

Ja leuk beginnen we weer opnieuw.
:lol:

Alhoewel ik voor dat bedrag ook een andere hele leuke set kan samenstellen......

Johan van den D.
06-01-2005, 16:08
Je schijft "Maar ik geniet wel van de kwaliteit". En wat ik wou zeggen is dat je bij een auto die kwaliteit ook op pijl moet houden. Daar heb je veel meer onderhoud = kosten aan. Die beamer hang je aan de muur en zo heel nu en dan heeft hij wat dingetjes nodig (b.v. de nieuwe lamp) maar verder heb je er geen kosten aan. Nadeel is wel dat HT spullen heel snel devalueren.Ik snap het en je heb gelijk. :wink:

Johan van den D.
06-01-2005, 16:12
Als ik heel eerlijk ben heb ik in feite al een droomset.
10 jaar geleden droomde ik van een set zoals ik het nu heb, vandaar. :roll: :wink:

Edgar Smit
06-01-2005, 16:17
@JCL, ik hou wel van autorijden, maar waar kun je dat tegenwoordig nog? :P

Bovendien, ik zit liever comfortabel in de file dan in een GTI waar ik veel voor betaal en niets mee kan :wink: . Maar ook ik zou het leuker vinden om een snelle auto te hebben, echter met ruim 100km per dag rijden is dat echt geen doen, financieel dan.

Overigens, autorijden en HT beleving is soms enigzins gelijk:
Het hoeft niet hard te gaan om ervan te kunnen genieten, al maakt dat het soms wel leuker :wink: .

@Aliebaba, Ohja, wat dan? :wink: Nee laat maar, zo blijven we bezig

mradem
06-01-2005, 16:44
Als ik heel eerlijk ben heb ik in feite al een droomset.
10 jaar geleden droomde ik van een set zoals ik het nu heb, vandaar. :roll: :wink:

Dat is het toch ook. Iedereen kijkt verder en wil meer maar tevreden ben ik met hetgeen wat ik nu heb. Het leuke is eigenlijk wel om in de loop der tijd upgrades te doen als het geld het toelaat. Helemaal als je dat voor een aantrekkelijke prijs kunt kopen. Die 2e hands sites afgaan opzoek naar het nietwetende is toch heerlijk :D .

JCL
06-01-2005, 17:15
Als ik heel eerlijk ben heb ik in feite al een droomset.
10 jaar geleden droomde ik van een set zoals ik het nu heb, vandaar. :roll: :wink:

Wat heb je nu precies staan dan? Want in het linkje van je sig tref ik wel een ERG mooie HT ruimte aan maar wat daar aan hardware bevind is toch al minder als wat je in de huiskamer hebt staan. Dan kan ik wel van meer dromen :twisted: of is dat linkje nog oud?

Christiaan Sauer
06-01-2005, 17:23
Als ik heel eerlijk ben heb ik in feite al een droomset.
10 jaar geleden droomde ik van een set zoals ik het nu heb, vandaar. :roll: :wink:

Tja, op die manier gezien heb ik ook een droomset staan ;)
Een anderhalf jaar geleden lag ik bij wijze van spreke nog wakker van die Denon ;)
Maar het probleem is: ik blijf dromen ;)

Johan van den D.
06-01-2005, 18:00
Wat heb je nu precies staan dan? Want in het linkje van je sig tref ik wel een ERG mooie HT ruimte aan maar wat daar aan hardware bevind is toch al minder als wat je in de huiskamer hebt staan. Dan kan ik wel van meer dromen :twisted: of is dat linkje nog oud?Die link is gewoon up to date en daar is inderdaad ook te lezen wat er staat.
Echter maak je de mistap door te denken dat wat er in de huiskamer staat beter is als wat er in de HT staat.
Alle componenten in de HT zijn van een vele malen hoger nivo als wat er in de huiskamer staat.
Echter zijn de speakers in de huiskamer wel beter omdat die puur en alleen voor stereo bedoeld zijn en gebruikt worden.
En iedereen weet dat daar andere eisen aan gesteld worden als speakers voor surround geluid.
Dat neem niet weg dat de HT speakers als eerste op de lijst staan om vervangen te worden maar ook deze kleine speakers van Infinity waren toen één van de beste 5.1 sets op de markt.
Maar receiver, dvd speler, kabels in de HT zijn dus van vele malen hogere kwaliteit als de stereoset. (helaas ook de kosten want je heb er ook een leuke auto voor al zie je het er niet vanaf, zeker de HT en stereoset bij elkaar.)

Kortom, je heb het even mis met de stelling die je noemde :wink:
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe je op die stelling kwam dat de hardware in de huiskamer beter zal zijn de die in de HT ?

Johan van den D.
06-01-2005, 18:04
Maar het probleem is: ik blijf dromen ;)Wees gerust Chris, ook ik blijf dromen. :P

Edgar Smit
07-01-2005, 09:10
Wie niet meer droomt, heeft geen wensen meer.
Wie geen wensen meer heeft, is volgens mij ongelukkig.

Herjan
07-01-2005, 09:12
Omdat ik periodiek in stappen upgrade, blijf ik ook dromen. Ik heb nu al een bovengemiddelde set (vind ik zelf), maar wil zowel de speakers als hardware verder upgraden. Maar aangezien een compleet QUAD-speakerpakket te duur is om in 1 keer te kopen (althans, voor mij), moet het in delen. De fronts heb ik al (22L), maar de center (L-center) en de rears (11, maar waarschijnlijk 12L) moeten nog komen. En dan nog kijken of ik mijn REL Quake-je wil vervangen door de QUAD L-subwoofer. Die schijnt erg goed te zijn, maar wellicht te veel van het goede voor mijn woonkamer.

Daarnaast blijf ik dromen van een nieuwe receiver (Arcam... aahhhhhhh) en wellicht een DVD-speler, maar tot nu toe ben ik nog steeds enorm blij met mijn Sony DVP-NS900.

mradem
07-01-2005, 12:00
Omdat ik periodiek in stappen upgrade, blijf ik ook dromen. Ik heb nu al een bovengemiddelde set (vind ik zelf), maar wil zowel de speakers als hardware verder upgraden. Maar aangezien een compleet QUAD-speakerpakket te duur is om in 1 keer te kopen (althans, voor mij), moet het in delen. De fronts heb ik al (22L), maar de center (L-center) en de rears (11, maar waarschijnlijk 12L) moeten nog komen. En dan nog kijken of ik mijn REL Quake-je wil vervangen door de QUAD L-subwoofer. Die schijnt erg goed te zijn, maar wellicht te veel van het goede voor mijn woonkamer.

Daarnaast blijf ik dromen van een nieuwe receiver (Arcam... aahhhhhhh) en wellicht een DVD-speler, maar tot nu toe ben ik nog steeds enorm blij met mijn Sony DVP-NS900.

Ja dat blijft geinig :D . Ik heb ook de REL Quake2 en ben er wel zeer tevreden mee. Hetgeen alleen is dat ik in een slaapkamer zit van 3.5*2mtr. Voor een huiskamer zou ik inderdaad ook wat anders nemen. Dat gebeurt ook vast :D .

2e Hands kom ik regelmatig top sub-woofers tegen voor mooie prijzen. Scheelt je een boel knaken en vaker zit je nog in een stap hoger dan in de winkel.

Mariusz
07-01-2005, 14:04
2e hands wordt nu ook mijn richtgebied aangezien de spullen in het topsegment gewoon onbetaalbaar zijn. Een op stapel staande upgrade van de PM-17 mkII zal sowieso nog enkele jaren op zich laten wachten (eerst afstuderen en werk vinden, duurt nog 4 jaar), aangezien de pre-eindcombinaties van merken die ik op het oog heb (TAG Mclaren, Burmester, McIntosh, Krell etc) monsterlijk duur zijn. Maar de lol van iets kopen wordt dor het lange snuffelen ook vergroot!

Christiaan Sauer
07-01-2005, 15:06
Maar het probleem is: ik blijf dromen ;)Wees gerust Chris, ook ik blijf dromen. :P

Ik droom momenteel dat ik mijn Phillips Pronto verkoop.
het enige nadeel: ik bliijf steeds maar wakker worden :twisted: ;)

Johan van den D.
07-01-2005, 15:12
Misschien is de prijs te hoog.

Edgar Smit
07-01-2005, 15:58
Christiaan, je was er nog geen half jaar geleden toch juist zo blij mee, waarom doe je hem dan nu weer weg, weer een nieuwere gezien ofzo?

Alexander D
07-01-2005, 16:08
Bij mijn Onkyo 898 zit ook zo'n Pronto, niet helemaal dezelfde overigens. Deze is vergelijkbaar met de Philips SBC RU940 en ik kan er maar een ding van zeggen:

Wat een f#%kapparaat!!!!

Ik vond het destijds een leuke gadget. Leuker dan zo'n 'gewone' afstandsbediening. Deze afstandsbediening (en het feit dat mijn dvd-speler erg heet wordt) is momenteel m'n belangrijkste reden om te upgraden/veranderen.

JCL
07-01-2005, 17:17
Wat heb je nu precies staan dan? Want in het linkje van je sig tref ik wel een ERG mooie HT ruimte aan maar wat daar aan hardware bevind is toch al minder als wat je in de huiskamer hebt staan. Dan kan ik wel van meer dromen :twisted: of is dat linkje nog oud?Die link is gewoon up to date en daar is inderdaad ook te lezen wat er staat.
Echter maak je de mistap door te denken dat wat er in de huiskamer staat beter is als wat er in de HT staat.
Alle componenten in de HT zijn van een vele malen hoger nivo als wat er in de huiskamer staat.
Echter zijn de speakers in de huiskamer wel beter omdat die puur en alleen voor stereo bedoeld zijn en gebruikt worden.
En iedereen weet dat daar andere eisen aan gesteld worden als speakers voor surround geluid.
Dat neem niet weg dat de HT speakers als eerste op de lijst staan om vervangen te worden maar ook deze kleine speakers van Infinity waren toen één van de beste 5.1 sets op de markt.
Maar receiver, dvd speler, kabels in de HT zijn dus van vele malen hogere kwaliteit als de stereoset. (helaas ook de kosten want je heb er ook een leuke auto voor al zie je het er niet vanaf, zeker de HT en stereoset bij elkaar.)

Kortom, je heb het even mis met de stelling die je noemde :wink:
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe je op die stelling kwam dat de hardware in de huiskamer beter zal zijn de die in de HT ?

Ik kreeg de indruk dat de speakers die daar staan niet zo heel bijzonder zijn maar dat is dan waarschijnlijk een stukje kortzichtigheid van mij :wink: Welke type zijn die eigelijk/

Johan van den D.
07-01-2005, 17:27
Wat heb je nu precies staan dan? Want in het linkje van je sig tref ik wel een ERG mooie HT ruimte aan maar wat daar aan hardware bevind is toch al minder als wat je in de huiskamer hebt staan. Dan kan ik wel van meer dromen :twisted: of is dat linkje nog oud?Die link is gewoon up to date en daar is inderdaad ook te lezen wat er staat.
Echter maak je de mistap door te denken dat wat er in de huiskamer staat beter is als wat er in de HT staat.
Alle componenten in de HT zijn van een vele malen hoger nivo als wat er in de huiskamer staat.
Echter zijn de speakers in de huiskamer wel beter omdat die puur en alleen voor stereo bedoeld zijn en gebruikt worden.
En iedereen weet dat daar andere eisen aan gesteld worden als speakers voor surround geluid.
Dat neem niet weg dat de HT speakers als eerste op de lijst staan om vervangen te worden maar ook deze kleine speakers van Infinity waren toen één van de beste 5.1 sets op de markt.
Maar receiver, dvd speler, kabels in de HT zijn dus van vele malen hogere kwaliteit als de stereoset. (helaas ook de kosten want je heb er ook een leuke auto voor al zie je het er niet vanaf, zeker de HT en stereoset bij elkaar.)

Kortom, je heb het even mis met de stelling die je noemde :wink:
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe je op die stelling kwam dat de hardware in de huiskamer beter zal zijn de die in de HT ?

Ik kreeg de indruk dat de speakers die daar staan niet zo heel bijzonder zijn maar dat is dan waarschijnlijk een stukje kortzichtigheid van mij :wink: Welke type zijn die eigelijk/Ah, ik snap het, je beoordeel een HT dus alleen op de speakers. :wink:
Maar inderdaad, de speakers zijn momenteel wel het minste in mijn HT en staan dus inderdaad bovenaan de lijst om geupgrade te worden.
In dat opzich heb je dus zeker gelijk.

Het is een setje bestaande uit Infinity Alpha speakers.
Was 2 a 3 jaar geleden één van de beste in dit soort/formaat maar voldoen ondertussen niet 100% voor een ruimte als deze.
Ze blijven immers achter bij de grote van het beeld en dus is er een groots geluid nodig.
Maar je oordeel was inderdaad iets te vlug vrees ik, twijvel je dan mag je gerust komen kijken en luisteren. :P