PDA

Bekijk de volledige versie : Keuze verf voor HT-ruimte



Olivier vd D.
28-12-2004, 15:30
Ik ga een dezer dagen wat klussen in mijn bescheiden HT-to-be. De wanden wil ik opnieuw gaan verven. Ik denk daarbij aan simpele latex voor de wanden en zijdeglans voor het houtwerk.

In de nabije toekomst zal een mooie projector mijn HT gaan versterken.

Mijn vragen zijn...

- Welke kleur kan ik voor de optimale HT-ervaring het beste nemen? Grijs? Zwart?
- Welke soort verf kan ik voor de optimale HT-ervaring het beste nemen? Gewoon latex voor de muren of is er iets beters? Dat ik geen hoogglans moet nemen voor het houtwerk snap ik wel, maar zijdeglans lijkt me ook niet echt optimaal.
- Wie heeft er verder nog tips aangaande kleurstelling, verfkeuze, etc.?

JCL
28-12-2004, 15:44
Ik ga een dezer dagen wat klussen in mijn bescheiden HT-to-be. De wanden wil ik opnieuw gaan verven. Ik denk daarbij aan simpele latex voor de wanden en zijdeglans voor het houtwerk.

In de nabije toekomst zal een mooie projector mijn HT gaan versterken.

Mijn vragen zijn...

- Welke kleur kan ik voor de optimale HT-ervaring het beste nemen? Grijs? Zwart?
- Welke soort verf kan ik voor de optimale HT-ervaring het beste nemen? Gewoon latex voor de muren of is er iets beters? Dat ik geen hoogglans moet nemen voor het houtwerk snap ik wel, maar zijdeglans lijkt me ook niet echt optimaal.
- Wie heeft er verder nog tips aangaande kleurstelling, verfkeuze, etc.?

Hoe donkerder hoe beter, zwart lijkt me dan het beste, maar ik weet niet hoe de experts hier over denken :wink:

mark9534
28-12-2004, 15:51
Ik weet niet of je gaat projecteren maar dan is het zwartste zwart absoluut het beste.
Ik heb in mijn HT zwarte latex muurverf gebruikt en het onderste gedeelte zwarte stof met daar weer achter akoestische aanpassingen.
En ik moet zeggen dat het gedeelte met de stof echt pikdonker is het andere gedeelte dat ik geverft heb geeft nog wat licht.

Johan van den D.
28-12-2004, 17:10
En ik moet zeggen dat het gedeelte met de stof echt pikdonker is het andere gedeelte dat ik geverft heb geeft nog wat licht.Dat is inderdaad wat ikzelf ook ervaren heb.
De wanden en plafond met zwarte latex reflecteerd toch nog iets licht maar het gedeelte wat ook met zwarte stof is bekleed is absoluut 100% donker/onzichtbaar en reflecteer werkelijk niets.
Het is zelf gewoon een beetje vreemd in het begin zo donker als dat gedeelte is.

Olivier vd D.
28-12-2004, 19:05
En houtwerk? Zijdeglans lijkt me nogal een spiegelend effect geven. Maar ik vraag me af of er nog een beter alternatief is.

Johan van den D.
28-12-2004, 19:29
Het houtwerk zal je eventueel netjes met de wanden kunnen meeschilderen, met dezelfde latex dus.
Maar ik denk dat je met zijdeglans ook al een eind ben hoor.

Christiaan Sauer
28-12-2004, 22:40
Maar ik denk dat je met zijdeglans ook al een eind ben hoor.
Een eind van huis ja :shock:
Zijdeglans in een ht? Lijkt me eigenlijk niet zo'n strak plan :?
Heeft iemand trouwens ervaring met schoolbordverf? Erg duur, maar het zou niets mogen reflecteren.
Wellicht dat als ik een projector heb dat ik de stukken muur er meteen naast eens ga schilderen met die verf, maar voor ik een projector heb ben ik allang weer vergeten dat ik dit geschreven heb ;)

Johan van den D.
28-12-2004, 22:52
Zijdeglans in een ht? Lijkt me eigenlijk niet zo'n strak plan :?Wanneer je zijdeglans van bijvoorbeeld Sigma neemt is het geen probleem.

:o

Christiaan Sauer
28-12-2004, 22:53
Het lijkt me zo glanzen?
Maar ik heb er voor de rest geen ervaring mee ;) Dus ik leg me neer bij je oordeel :-x ;)

Johan van den D.
28-12-2004, 22:59
Dus ik leg me neer bij je oordeel :-x ;)Niet alleen oordeel maar ook ervaring.
Echter moet er wel zijdeglans van een degelijk merk zoals Sigma of Sikkens gekozen worden.
Dit heeft dan enige weken nodig om hun uiteindelijke glansgraag te bereiken.
Maar indien mogelijk is het beter om het houtwerk gewoon met de latex mee te schilderen wanneer de wanden gedaan worden.
Iets minder mooi wellicht maar wel effectiever.
Overigens heb je ook gewoon matlak van de genoemde merken.

Christiaan Sauer
28-12-2004, 23:04
Oeps, verkeerde smilie ;)

Had een code gebruikt die op htforum een totaal andere smile geeft ;)
Maar ik denk dat ik in een toekomstige decated ht mijn wanden met gitzwarte stof ga bekleden. Hele dunne stof dat het geen effect heeft op je geluid, maar wel om te zorgen dat je zo min mogelijk reflecties krijgt.

Johan van den D.
28-12-2004, 23:09
Oeps, verkeerde smilie ;)

Had een code gebruikt die op htforum een totaal andere smile geeft ;)
Maar ik denk dat ik in een toekomstige decated ht mijn wanden met gitzwarte stof ga bekleden. Hele dunne stof dat het geen effect heeft op je geluid, maar wel om te zorgen dat je zo min mogelijk reflecties krijgt.Ik denk dat gedeeltelijk met stof bekleden ook een goede optie is.
Het voorste gedeelte dan uiteraard tot naast de zitpositie.
Ik denk dat je dan weinig problemen krijg met het geluid (maar dit weet je pas wanneer je het probeer).

PM
29-12-2004, 08:57
Heeft iemand trouwens ervaring met schoolbordverf? Erg duur, maar het zou niets mogen reflecteren.

Schoolbordverf is niet echt erg zwart... Jan de Bouvier heeft ook echt zwarte verf die behoorlijk mat zou moeten zijn.

Olivier vd D.
29-12-2004, 14:36
Ik ga eens informeren in een verfwinkel volgende week als ik klaar ben met het timmeren van al het houtwerk.