PDA

Bekijk de volledige versie : Verkopers van de straat geplukt?



Raskel
26-01-2002, 16:20
Hallo,

Is het jullie ook al overkomen dat een verkoper in een audio/video zaak nog niet eens het verschil weet tussen een reciever en een versterker? of wat HT betekent? of je een subwoofer (in z'n geheel) afraadt omdat je toch al goede speakers hebt (die hij nog nooit gehoord heeft)? Bij mij is het gisteren gebeurt bij de Vogelzang in Heerlen :) Wat een randdebiel, van ellende maar weggelopen! Zijn er nu meer mensen die de woorden van jonge snaakjes (of ouderen) die als verkoper fungeren met een korreltje zout nemen?

Dadaveke
26-01-2002, 16:26
He Raskel je vergeet iets!

Volgens de verkoper van de Vogelzang in Heerlen maakt het niet uit welke sub je heb of je een Rel heb of dat je een Marquant van de kijkshop heb. Er komt overal dezelfde bas uit.:rolleyes:

Maxster4th
26-01-2002, 19:20
Als je eens wilt lachen moet je naar de MediaMarkt gaan (amsterdam, heb ik alleen ervaring mee). Daar is de term 'watt' heilig. Wanneer je naar een setje of receiver kijkt en zo'n man komt op je af en je probeert te overtuigen met de zin: Jaja, 80 watt, dat is héél erg goed. Dan weet je ook weer dat je daar niet moet zijn voor advies.

Soms kan ik het niet laten :D en dan moet ik vragen stellen. De antwoorden zijn dan achteraf voldoende voor een uur lachen.

Zij proberen je ook naar het 'duurste' apparaat te sturen, want kwaliteit kost geld...... Ik vraag me echt af of er wel mensen bij de MediaMarkt rondlopen die verstand hebben van de afdeling waar ze werken

Kaaskop
27-01-2002, 09:45
ik heb 17 jaar gewerkt in een winkel die die troep verkoopt.

is inderdaad heel moeilijk om personeel met ervaring te vinden
laatst kwan er een junior collega en die moest lachen om die klant die een auto wilde kopen bij ons.

want een pick-up is toch een auto?

Tijntje
27-01-2002, 11:23
ROFL :D

bmateijsen
27-01-2002, 14:03
Ach het kan altijd nog gekker:

Een verkoper tegen een klant:
Meneer Bose is absolute High End, kunt u andere merken noemen die zoveel geluid uit zulke kleine speakers kan krijgen??
Nee... dat dacht ik al... Meneer, met Bose Acoustimass haalt u echte wereldspeakers in huis, vergelijkbaar met speakers die vele malen meer kosten....

Mag ik even braken!!

Zelfde plek als hierboven genoemd, namelijk de mediamarkt, kereltje in WE pak, die geen verstand heeft van muziek, HT laat staan Hi-FI..

Groet Bjorn

Mark S
28-01-2002, 10:32
Verkopers in witgoedzaken worden niet geacht verstand te hebben van de producten die ze verkopen, maar worden geacht met het beste lulverhaal de producten met de hoogste winstmarge te verkopen aan iedere argeloze boerenlul die binnenkomt.

Remco Out
28-01-2002, 11:35
Verkopers in witgoedzaken worden niet geacht verstand te hebben van de producten die ze verkopen, maar worden geacht met het beste lulverhaal de producten met de hoogste winstmarge te verkopen aan iedere argeloze boerenlul die binnenkomt. En daar krijgen ze nog geld voor ook, ongelofelijk. Ik ga straks eens even de proef op de som nemen bij MM in A'dam, kom er zometeen toch langs. :D

Anonymous
29-01-2002, 19:38
Ik was een jaar lang een verkoper...

Jochie van 16 in de zaak gegooit als tv/video adviseur, maar ik
wist wel het verschil allemaal etc etc etc maar inderdaad een
hoop weten het niet.

Wat helemaal mooi is, Steenweg ! Sorry voor diegene die daar
werken, maar die staan alles uit een boekje voor te lezen.Ik heb
het zelf eens getest voor de gein en inderdaad...

Sander Dubbeldam
29-01-2002, 19:47
steenweg :D welke in utrecht? hehehe is een bedrijf waar het bedrijf waar ik werk veel samen mee werkt.

iemand dan nog nare ervaringen met foto klein? Rotterdam e.o. dus :)

maar ook bij ons hebbie verkopers die niets weten, die weten noggeneens hoe je het verschil ziet tussen een aps en een kleinbeeld foto rolletje tja...:(

Anonymous
29-01-2002, 19:49
Steenweg op de steenweg ja in Utregggggg :D

Sander Dubbeldam
29-01-2002, 19:51
zit er ook eentje in alphen aan de rijn. maar is van naam veranderd...slimme keus denk ik ;)

Anonymous
29-01-2002, 19:52
Yep, zeist filiaal wilde daar ook al aan gaan doen, maar ja...
Er zijn wel meer bedrijven die van naam willen of gaan switchen.

Raskel
29-01-2002, 20:20
Kom op Paul, nu wil ook weten welke zaak het was! Ik heb ook al gezegd waar ik leuke ervaringen heb gehad :D

ToolkiT
30-01-2002, 00:51
Kom op Paul, nu wil ook weten welke zaak het was! Ik heb ook al gezegd waar ik leuke ervaringen heb gehad :D
Kijk eens 3 posts naar boven... Utrecht dus...

Anonymous
30-01-2002, 07:10
Kom op Paul, nu wil ook weten welke zaak het was! Ik heb ook al gezegd waar ik leuke ervaringen heb gehad :D

Staat in me profiel, ga maar zoeken :p

forzavado
30-01-2002, 10:58
Iedere verkoper probeert natuurlijk een ze groot mogelijkke winst voor zijn bedrijf te vinden. Er zijn maar een aantal winkels die naar mijn mening serieus iets proberen te verkopen wat het beste voor je is, en die je goed begeleiden bij een aankoop en tijd voor je nemen. Het grote gros probeert je toch naar huis te sturen met het apparaat waar zij het meest aan verdienen of wat zij het beste vinden klinken. Dit is typisch zo'n korte termijn beleid en niet gericht op klantenbinding.

Maxster4th
30-01-2002, 20:24
Ik hoorde laatst van een studiegenoot (zij werkt in een "audiospeciaalzaak") dat ze daar de apparatuur genummerd hebben. De nummers lopen van 1 tot 7. Deze nummer geven de bruto winst marge aan:
1 = lage marge
7 = hoge marge

Nou moet ik zeggen dat zij naar mij niet overkomt alsof ze genoeg kennis heeft (zij geeft dit ook toe!). Zij "adviseert" dus aan de hand van die cijfers. Dus wanneer je niets tot weinig van audio weet wordt je gena*id waar je bij staat.

Lekkere korte termijn visie......

Kaaskop
30-01-2002, 21:37
uiteraard toen ik in de winkel stond ging ik voor marge.

maar als je 17 jaar verkoopt weet je echt wel wat goed is.
ga nu niet aan quad of tandberg denken als je bij it's,megapool of mediamarkt staat.dat is bullshit om dat in zo'n winkel te zoeken.

ik heb zelf vlak voor ik me 17 jaar winkeltijd afsloot een pioneer nvds 77 gekocht.

dit is voor de gemiddelde klant(dus niet die van ons forum)goed genoeg.

hier zat leuke marge op en is qua geluid en vormgeving goed genoeg.in ieder geval voor mij.10 dvd's kado en hoppa .

dit is natuurlijk niet te vergelijken met de sets van jullie maar ik had niet echt het idee dat ik klanten belazerde en ik verdiende ook nog lekker voor de baas.

nogmaals je moet geen appels met peren vergelijken.
als je echt goede apparatuur wil hebben moet je naar een speciaalzaak maar daar betaal je je blauw.

nou kom maar op met het commentaar

Raskel
30-01-2002, 21:57
nogmaals je moet geen appels met peren vergelijken.
als je echt goede apparatuur wil hebben moet je naar een speciaalzaak maar daar betaal je je blauw.

nou kom maar op met het commentaar

Je hebt er na 17 jaar dus in principe nog steeds geen kaas van gegeten, Kaaskop. Hoezo blauw betalen? Ooit in die 17 jaar gehoort van prijs/kwaliteit? Als jij genoegen neemt met een goedkope set is dat prima voor jou, maar er zijn (jaja) ook mensen die meer willen dan een standaard setje. Het erge vind ik dat jij mensen (leken) doet voorkomen dat ze iets "state of the arts" kopen, terwijl ze veel beter kunnen krijgen.

Mark S
31-01-2002, 07:19
Op het gevaar af dat er een nieuwe thread hierbinnen ontstaat...
(beware of the Offie...)..als je eens goed genaaid wilt worden of wilt lachen (afhankelijk van je kennisniveau), loop eens naar de computers in zo'n witgoedwinkel..(gewone computerwinkels ook trouwens)

Tijntje
31-01-2002, 12:03
.... als je eens goed genaaid wilt worden of wilt lachen (afhankelijk van je kennisniveau), loop eens naar de computers in zo'n witgoedwinkel..(gewone computerwinkels ook trouwens)

Hahaha ja inderdaad succes verzekerd :D

Dan moeten ze weer 10x naar achteren lopen om iets op te zoeken en dan vertellen ze je nog bullshit ;)

starbuck
31-01-2002, 12:57
De vraag waarmee ik de verkoper zijn basis kennis test is " is het een actieve of pasieve subwoofer" De blik van de verkoper zegt mij dan genoeg.

Maar toch is het geen eenvoudige materie om te verkopen lijkt me. De ene keer krijg je klanten die een dvd-setje willen hebben omdat de buurman er ook 1 heeft en er dus de ballen verstand van hebben, dan krijg je weer een klant die als het ware een expert is op dvd gebied. Je kan gerust iemand een verschrikkelijke mooie high end set verkopen maar als hij in een kamer komt te staan met een akoustiek van een koelkast dan heb je nog geen optimaal plezier. En even later staat er weer een klant die wil weten wat voor koeling er in de nieuwe bell-pc zit. Het valt niet mee verkoper te zijn lijkt me zo.

Kaaskop
31-01-2002, 19:25
Hoezo blauw betalen? Ooit in die 17 jaar gehoort van prijs/kwaliteit?

zeker,ik verkoop geen samsung setje van 679 piek met dolby surround als top set.
maar als wij een leuk setje voor de gemiddelde klant verkopen zoals de sony davs800 of de pioneer nvds77 dan denk ik niet dat ik het fout doe.
de gemiddelde klant heeft geen 5 tot 6 ruggen over voor alleen de versterker en dvd speler.

Als jij genoegen neemt met een goedkope set is dat prima voor jou, maar er zijn (jaja) ook mensen die meer willen dan een standaard setje.

en die moeten dus niet naar megapool,it's of mediamarkt gaan maar naar raf correct of soms steenweg gaan.

Het erge vind ik dat jij mensen (leken) doet voorkomen dat ze iets "state of the arts" kopen, terwijl ze veel beter kunnen krijgen.

kijk en nu word je persoonlijk en dat moet je niet doen,je kent mij niet en je beweert dat ik mensen belazer.in 17 jaar heb ik nog nooit een leugen verteld.de reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet wilde veranderen in een ordinaire dozenschuiver die in opdracht van zijn baas deze verkooptruken toe moet passen.

dus flik me dat niet meer ,ik probeer gewoon me mening te geven hier en wens niet voor bedrieger of leugenaar uitgemaakt te worden.

Raskel
31-01-2002, 19:31
nou kom maar op met het commentaar

Mensen die vragen, worden op dit forum niet overgeslagen! En niet te familiair "vrind". :rolleyes:

PS Ik zie nergens iets staan over "leugenaar" of "bedrieger", waar het hart van vol is loopt de mond van over?

PPS Door je post te editten kom je er wel, ga zo door.

Kaaskop
31-01-2002, 21:22
ik citeer:

Het erge vind ik dat jij mensen (leken) doet voorkomen dat ze iets "state of the arts" kopen

dus ik belazer ze?

vrind?
die zoek ik zelf

ToolkiT
31-01-2002, 21:34
dit kan nog wel eens een gezellige flamwar worden...

Rascal, je insinueert idd dat kaaskop in meer of minder mate mensen belazerd. Niet netjes....

Kaaskop, trek het je niet persoonlijk aan....rascal heeft vast een vervelende ervaring en laat zijn frustraties op jou los...

Raskel
31-01-2002, 22:55
Je zult wel gelijk hebben Toolkit, het is overigens raskel, niet rascal ;)...Het is erger dat er posts worden ge-edit zodat snel "bezwaarlijke" teksten worden weggeveegd. Maar goed, ik laat het hier bij. :D

ToolkiT
31-01-2002, 22:59
Je zult wel gelijk hebben Toolkit, het is overigens raskel, niet rascal ;)...Het is erger dat er posts worden ge-edit zodat snel "bezwaarlijke" teksten worden weggeveegd. Maar goed, ik laat het hier bij. :D
sorry raaskaal ;)

Dadaveke
31-01-2002, 23:11
dus flik me dat niet meer ,ik probeer gewoon me mening te geven hier en wens niet voor bedrieger of leugenaar uitgemaakt te worden.



oooooeeeeehhhhhhh wordt je al bang Raskel.

hey Kaaskop er staat nergens dat Raskel je voor iets uitmaakt en hij zegt ook niet dat je de mensen belazerd.
Je vraagt zelf om commentaar dus je krijgt commentaar.

De reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet wilde veranderen in een ordinaire dozenschuiver die in opdracht van zijn baas deze verkooptruken toe moet passen.

Je geeft zelf toe in deze zin dat je moest liegen voor je baas, en daar gaat het om. Om de klote verkoop praatjes.

Deze thread gaat over flut verkopers die net doen in een winkel of ze er iets van afweten en die wat gewoon een goede babbel hebben en goed met de mensen mee lullen.
En anderen forum genoten kunnen hier hun verhaal kwijt over flut verkopers en hun eigen ervaring ermee.
Je trekt het je allemaal veel te erg aan. Het gaat hier dus niet of je nu een flut verkoper of een goeie verkoper bent, maar over de ervaring met.......

Ga maar eens naar de Megapool die geven je zelf 4 x de verkeerde stofzuigerzakken mee naar huis laat staan dat ze een eerlijke wijze een breedbeeld of een dvdspeler kunnen verkopen.

Raskel
31-01-2002, 23:23
Ik merk dat ik wel vaker in gevechten terecht kom, het begint hier al meer op fightclub.nl te lijken :D

Tijntje
01-02-2002, 08:50
Rule number 1: You do NOT talk about Fight Club! :D

Peedeepee
01-02-2002, 09:22
Rule number 2: You do NOT talk about Fight Club! :D :D

forzavado
01-02-2002, 14:49
Ooit in die 17 jaar gehoort van prijs/kwaliteit?Juist, maar wat is kwaliteit?? Dat is voor iedereen anders, en daar zit hem nu net de kneep volgens mij bij bepaalde verkopers. Die laten alleen maar sets horen (aan leken) uit één prijsklasse waar zij het meest op verdienen. Zij maken de klant er niet van bewust dat er (duurdere) sets op de markt zijn, waar die klant veel meer tevreden over, al betaald ie er meer voor. Gewoon onvolledige informatie!
Voor iedereen ligt de grens prijs/kwaliteit anders, maar geen bijna geen enkele verkoper pijlt het niveau van de klant en zijn eisen. Een verkoper overdondert een klant vaak met teveel lawaai (letterlijk en figuurlijk)

Kaaskop
01-02-2002, 17:49
jeetje,zie ik een spelfout mag ik hem niet editten.

waar gaan we heen?

eerstvolgende dvd meeting gaan we onder genot van een biertje een boompje hierover opzetten raskel!

groeten rob


weer een spelfout ge-edit!!!!!!!!!
:D :D :D :D

Kaaskop
01-02-2002, 17:55
De reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet wilde veranderen in een ordinaire dozenschuiver die in opdracht van zijn baas deze verkooptruken toe moet passen.

Je geeft zelf toe in deze zin dat je moest liegen voor je baas, en daar gaat het om. Om de klote verkoop praatjes.

dat klopt! maar er zijn ook verkopers die achter hun vaak vaste klanten staan en gewoon proberen iets voor de klant te zoeken wat het beste past bij zijn budget.
ik wil gewoon geen samsung of reflex meer verkopen.
ik zei gewoon tegen de klant dat het ***spul was en dat nam me baas me kwalijk dat ik het huismerk afkraakte.

Ga maar eens naar de Megapool die geven je zelf 4 x de verkeerde stofzuigerzakken mee naar huis laat staan dat ze een eerlijke wijze een breedbeeld of een dvdspeler kunnen verkopen.

vaak wordt puur naar marge gekeken,ik denk alleen dat als ik in mijn ogen eerlijk advies geef dat ik liever 2 x 50 piek verdien als 1 x 100 piek

Johan van den D.
30-11-2003, 08:32
Wel een leuke om eens door te lezen en ik vraag me af of er ondertussen nog meer mensen zijn met dit soort ervaringen.

Christiaan Sauer
30-11-2003, 15:14
Toen ik mijn HT kocht ja: ik zetten die sub vol open om eens te kijken hoe die beviel: Jaaaaaa kijk eens wat een geluid: het kaartje dreunt gewoon van het bord af :shock:. Wist ik veel als onbeduidend nietswetertje in die tijd.
Ik kreeg het voor elkaar om een bordje weg te blazen met die sub. En dat wilde volgens meneer de verkoper vertellen dat ik een heeeeeele goede mee had :?.
Tuurlijk meneer de verkoper.....

technocat
01-12-2003, 14:55
Geen horror-verhalen; maar dit weekend viel me wat op in de MM rotterdam centrum. Er hangen daar nu bij de kassas allemaal bordjes met iets in de trant van: "Wij sturen ons personeel voortdurend op cursus om jullie nog beter van goed advies te kunnen bedienen"

En we weten allemaal hoe goed het personeel van MM is .... :))

Johan van den D.
01-12-2003, 16:06
Wellicht een interne curses van MM zelf "hoe verkoop je een product met de meeste marge/winst".

Christiaan Sauer
01-12-2003, 17:09
of ze beseffen dat ze een zeer slechte naam hebben bij een bepaalde doelgroep en proberen ze die nu wat te verbeteren. Maar het zal eerder andersom werken voor ons :?

Ronald Stiebolt
01-12-2003, 21:20
Waar gebeurd verhaal van een jaar of 6/7 geleden:

Bij het bedrijf waar ik destijds werkte hadden we tijdelijk wat computer-accessoires nodig voor e.o.a. project. Via de Gouden Gids o.i.d. vonden we een verhuurbedrijf bij Schiphol. Mijn collega Arjen belde op:

"Bedrijf zus-en-zo"

"Goedemiddag, u spreekt met Arjen van Viewpoint uit Rotterdam, wij zijn op zoek naar een aantal HUBS en wat aanverwante zaken...."

"HEBBEN WE NIET!"

>klik, tuut-tuut-tuut<

Arjen vertelt dit verhaal aan mij omdat ik hem compleet verbouwereerd aan de telefoon ziet zitten, iets wat ik niet echt van 'm gewend ben.....

Met een bui van 'zijn ze nou helemaal besodemieterd' bel ik hetzelfde nummer:

"Bedrijf zus-en-zo"

"Goedemiddag, met Stiebolt van Viewpoint uit Rotterdam. Ik wil uw manager spreken!"

"Een moment....."

"Met x van zus-en-zo"

"Dag meneer, u spreekt met Stiebolt van Viewpoint uit Rotterdam. Zojuist heeft een collega van mij gesproken met een medewerker van u. In dat gesprek is mijn collega op z'n zachtst gezegd niet zo fijn te woord gestaan en daarom wil ik bij u een klacht indienen!"

"....Daar heb ik nu geen tijd voor!"

>klik, tuut-tuut-tuut<


Ik was compleet van de kaart, nog nooit (en later ook niet) zoiets meegemaakt. Wel een hoop lol als we dit verhaal zo nu en dan oprakelen!

Hoezo klantenbinding?

Christiaan Sauer
01-12-2003, 23:02
IK zou me daar niet druk om maken. Ik zou me volslagen kapot om lachen (6). Als een bedrijf zo ontiegelijk lomp wil zijn.....Daar kun je maar beter hartelijk om lachen :)

mokka
02-12-2003, 00:05
IK zou me daar niet druk om maken. Ik zou me volslagen kapot om lachen (6). Als een bedrijf zo ontiegelijk lomp wil zijn.....Daar kun je maar beter hartelijk om lachen :)


ik zou ze gewoon de eerste paar dagen blijven aanvallen met belachelijke telefoontjes :lol:

Johan van den D.
02-12-2003, 15:48
IK zou me daar niet druk om maken. Ik zou me volslagen kapot om lachen (6). Als een bedrijf zo ontiegelijk lomp wil zijn.....Daar kun je maar beter hartelijk om lachen :)Maar op zo,n momend zelf maak je je wel zeker druk toch.

Christiaan Sauer
02-12-2003, 20:51
Ja dat wel ja :). Dat zal iedereen inderdaad wel hebben dat je je dan kapot aan het ergeren bent :).
Jij wint ;) :P