PDA

Bekijk de volledige versie : Het Lagerhuis -- best interessant...



Edwin vd Zwaard
26-01-2002, 21:12
Ik had het van de week al op het nieuws gehoord, en toevallig zat ik net een aflevering van "Het Lagerhuis" te kijken... En volgens mij hebben sommige forumleden hier ook wel een uitgesproken mening over:

Het lagerhuis praatte over:

"Het ontbreekt aan goede ideeen om problemen met jonge criminelen aan te pakken, wat moet hier aan worden gedaan"

Wat er deze week in de media was, en wat aanleiding was voor het onderwerp:

"Uit een onderzoek is gebleken dat 99% van de winkelovervallen door allochtonen wordt gedaan"

Ben benieuwd wat de forumleden hier van vinden...

PS.. Indien deze thread als ongepast wordt beschouwd, kan hij verwijderd worden.. Op mij komt hij niet ongepast over, maar ik heb wel eens vaker een afwijkende mening :D

Alex van den Berg
26-01-2002, 21:23
"Uit een onderzoek is gebleken dat 99% van de winkelovervallen door allochtonen wordt gedaan"

Ben benieuwd wat de forumleden hier van vinden...

PS.. Indien deze thread als ongepast wordt beschouwd, kan hij verwijderd worden.. Op mij komt hij niet ongepast over, maar ik heb wel eens vaker een afwijkende mening :D Zo'n eventuele afwijkende mening maakt de wereld toch alleen maar levendig? :)
Ik kijk ook zo goed als elke zaterdagavond naar het lagerhuis en heb het vanavond dus ook gezien.
Ik wil bij dit getal van 99% nog wel een kleine opmerking maken wat ook al even tijdens de discussie werd opgemerkt: "We noemen een hele hoop jongeren te snel allochtoon, terwijl ze voor een groot deel (soms al meerdere generaties...) gewoon nederlands van geboorte zijn"

Naar mijn mening wordt de term "allochtoon" inderdaad te snel gebruikt, alleen omdat mensen hun wortels in een anderssoortige cultuur hebben...

Verder is dit inderdaad een interessante discussie tussendoor en zeker wel gepast zolang we ons met respect uitdrukken... Goh... Ik voel me net Paul Witteman :D

Edwin vd Zwaard
26-01-2002, 22:16
Een punt wat ik erg duidelijk naar voren vond komen, en waar ik het ook helemaal mee eens ben, is het feit dat een relatief kleine groep binnen een bevolkingsgroep het voor de rest verpest..

Wat Alex idd zegt, de term is wat breed, maar iedereen weet wat er met allochtonen bedoeld wordt.. Veelal omdat zelfs, na enkele generaties, de "allochtonen" nog steeds niet volledig in onze "westerse/hollandse" samenleving geintegreerd zijn..

Toch leuk dat je mijn afwijkende mening kan waarderen Alex Witteman :D Dat is ook vaak het probleem niet, het is meer de combinatie met de "zeggen wat in je opkomt"-mentaliteit die regelmatig verkeerd overkomt :D:D Maar ik zeg maar zo, aldoende leert men...

Alex van den Berg
26-01-2002, 22:21
Maar ik zeg maar zo, aldoende leert men... Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen... :)

Mark S
28-01-2002, 09:52
Veelal omdat zelfs, na enkele generaties, de "allochtonen" nog steeds niet volledig in onze "westerse/hollandse" samenleving geintegreerd zijn..

Gister de Akbarstraat deel 2 gekeken, van Felix Rottenberg.
Waarin een Marokkaanse vrouw zei: Hoe moet ik hier in Godsnaam integreren met Nederlanders, de buurt is 80% Marokkaans...Ik sprak vroeger toen ze er nog woonden veel beter Nederlands dan nu. (Ze zit weer op taalcursus)

Vond ik een treffend voorbeeld waarom het van Nederlandse zijde niet wil lukken...

Alex van den Berg
28-01-2002, 17:22
Vond ik een treffend voorbeeld waarom het van Nederlandse zijde niet wil lukken... Yep... Ik heb 't ook gezien... Lijkt me inderdaad een heel relevant punt!
In de jaren 60 en 70 leefden de allochtonen vooral onder de bevolking en kwamen door het sociale leven veel sneller in contact met 'onze' taal, gebruiken en omgangsvormen.

Edwin vd Zwaard
28-01-2002, 18:16
ej Alex... hoorde ik vandaag op de radio.. Dat "men" het er aardig over eens is dat het huwelijksfeest ook voor Maxima een prachtige dag moet worden, maar dat sommige politici niet van plan zijn daar aan mee te werken (door even te zwijgen over haar vader en het regime waar hij aan meewerkte)... en de naam die ze noemden kwam mij zo beken voor.... !?

Jan Marijnessen (als je dat zo spelt).. Nu kan ik me herinneren dat jij dat zo'n super politicus vind... En ik ben eigenlijk best nieuwsgierig, ben je het ook op dit punt met hem eens !?

Ik vind nl dat Maxima verdacht weinig kan doen aan wat haar vader vroeger heeft uitgespookt, en het is allerminst een reden om haar huwelijksdag in een kwaad daglicht te stellen, door iets waar ze niets aan kan doen... Toch.. !?

Mark S
29-01-2002, 07:50
Hij is voor afschaffing van het koningshuis als instituut
Hij is tegen papa Maxima en zijn vuile handjes
Hij is volgens mij dus niet eens welkom op hun feestje...
Marijnissen doet zijn uiterste best aan zijn principes vast te houden, integer te blijven, en politiek correct te zijn.
Zouden meer mensen daar moeten doen. Maar je kunt soms inderdaad doorslaan.

Oakey
29-01-2002, 12:21
Het vervelende aan vooroordelen is dat ze altijd kloppen voor de groep als geheel (prove me wrong). De kans is dus groter dat ze bij een enkel individu ook opgaan, maar dit hoeft niet het geval te zijn.

Alex van den Berg
29-01-2002, 12:37
ben je het ook op dit punt met hem eens !?Ik vind niet dat het huwelijk van Alex en Maxima moet worden verknald... Ik gun het ze juist van harte... Maar... Er is mij niet gevraagd of mijn belastingcenten aan hun huwelijk en toekomst besteed mogen worden...
Wat door haar vader is gedaan/gesteund mag je Maxiempje natuurlijk nooit kwalijk nemen, maar dat ze een kleine heropvoeding nodig heeft, is wel duidelijk... Zeker zolang ze zegt dat het hele gebeuren rond de verdwijningen in de jaren 70 als "Een mening..." wordt betiteld... Dat is in mijn ogen net zo kwalijk als het ontkennen van de Holocaust...

Oakey
29-01-2002, 13:28
Maar... Er is mij niet gevraagd of mijn belastingcenten aan hun huwelijk en toekomst besteed mogen worden...

Hm, mij is ook niet gevraagd naar de invoering van de OV-studentenkaart, militairen naar Kosovo of Afghanistan, de aanleg van de Betuwelijn, of waarom mijn belastingcenten aan andermans kinderbijslag besteed moeten worden. Daarvoor hebben we ook gelukkig een parlementaire democratie. De meerderheid van het parlement (en zeker de meerderheid van de bevolking) is voor de monarchie, dus als je tegen bent heb je pech (of je stemt op D'66, heb je meteen referenda over vanalles en nog wat).