PDA

Bekijk de volledige versie : DVD live chatbox.. ja/nee ?



Anonymous
26-01-2002, 23:29
Goed..... bij deze een soort van poll...
Zou er interesse bestaan in een live chat box op DVD.nl?

Laat je horen!

Martin de Goeij
26-01-2002, 23:32
Lieve Morv...zie dat ik al te laat ben...:eek: Had ook zoiets geopperd, maar geloof icq hiervoor als vervanger wordt gezien:confused: Nu heb ik icq al jaren niet meer gebruikt, misschien moet ik dat maar weer eens doen¿:D

Anonymous
26-01-2002, 23:38
Lieve Morv...zie dat ik al te laat ben...:eek: Had ook zoiets geopperd, maar geloof icq hiervoor als vervanger wordt gezien:confused: Nu heb ik icq al jaren niet meer gebruikt, misschien moet ik dat maar weer eens doen¿:D

ik gebruik icq niet - mij te link

maar zo'n javascriptje... is nix aan
is gewoon te downloaden
ik denk dat een heleboel mensen het leuk zouden vinden...

alex: is het mogelijk?

Alex van den Berg
26-01-2002, 23:43
ik gebruik icq niet - mij te link

maar zo'n javascriptje... is nix aan
.....
alex: is het mogelijk? Tja... Technisch is het absoluut niet onmogelijk, maar ik ga verder niet over de inrichting van DVD.nl... Daarvoor is de redaktie verantwoordelijk.

ICQ is trouwens een prima alternatief... Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid... Zo'n 16 uur per dag...
De beveiliging van je PC zit vooral in het regelmatig updaten van ICQ, een goede virusscanner en een goede firewall... :)

(Kijk morv... Dit was nou een informatieve off-topic mededeling... :D )

Anonymous
26-01-2002, 23:47
Tja... Technisch is het absoluut niet onmogelijk, maar ik ga verder niet over de inrichting van DVD.nl... Daarvoor is de redaktie verantwoordelijk.

ICQ is trouwens een prima alternatief... Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid... Zo'n 16 uur per dag...
De beveiliging van je PC zit vooral in het regelmatig updaten van ICQ, een goede virusscanner en een goede firewall... :)

(Kijk morv... Dit was nou een informatieve off-topic mededeling... :D )


hahahaha

honderd jaar geleden had ik ook icq, maar ik kreeg allemaal rare dingen binnen, en mensen die me op de meest ongunstige momenten zaten te uhohwen, dus ik heb het niet meer.
maar live chatten............ das toch het mooiste wat er is.
icq gebeurt 99 van de 100x met 2 personen.
chatten kun je met 1000en.

stel het eens voor:
gooi het anders in een testfase van 2 of 3 maanden...
is het nix knal je het er weer af...


MENSEN BRENG JE STEM UIT!!! (shit ik had een poll moeten starten...)

Martin de Goeij
26-01-2002, 23:53
ICQ is trouwens een prima alternatief... Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid... Zo'n 16 uur per dag...
De beveiliging van je PC zit vooral in het regelmatig updaten van ICQ, een goede virusscanner en een goede firewall... :)

Aan de laatste 2 voldoe ik..zal me gedachten eens laten gaan over ICQ...het systeem beneden (166 MHz) is niet zo snel als die boven staat (800 MHz)..:rolleyes: en ik zit meestal beneden te surfen:)

Anonymous
26-01-2002, 23:58
Aan de laatste 2 voldoe ik..zal me gedachten eens laten gaan over ICQ...het systeem beneden (166 MHz) is niet zo snel als die boven staat (800 MHz)..:rolleyes: en ik zit meestal beneden te surfen:)


euhmm ideetje... je ruilt ze om!

Martin de Goeij
27-01-2002, 00:04
euhmm ideetje... je ruilt ze om! sluw idee...zou het netwerk kunnen omgooien..maar zit graag beneden:rolleyes: Bovendien: het netwerk hier zit behoorlijk pttig aanelkaar gekoppeld:o dus t.z.t. een snellere processor beneden lijkt mij praktischer;)

martin
27-01-2002, 08:51
Kom maar op met die chatbox !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous
27-01-2002, 08:59
Kom maar op met die chatbox !!!!!!!!!!!!!!!!!!

kijk!
zo gaatie goed

ik denk namelijk dat je meteen van een hoop offtopic gepraat af ben...

Kaaskop
27-01-2002, 09:40
ik ben voor!
heb toch al zeker 5 kanalen openstaan elke avond dus deze kan er nog bij.
doe maar efnet of wondernet,is lekker makkelijk.

kom op met die chat,als het niet gaat qua populariteit sluiten we hem toch weer

Alex Bel-Gy-Bel
27-01-2002, 18:26
Laat maar komen die chatbox! het kan alleen maar gezelliger worden.:D

Kaaskop
10-02-2002, 16:18
nou eens kijken of er iemand langs komt.
efnet
#dvd-chat

Anonymous
10-02-2002, 18:43
nou eens kijken of er iemand langs komt.
efnet
#dvd-chat


erg leuk, maar ik gooi pirch/mIRC niet op mijn pc

dus een java applet zou beter uitkomen hier op de site...

Jaded
10-02-2002, 18:51
Is de eerste keer dat ik deze thread zie.
Een live chatbox zou het 'off topic geleuter' drastisch kunnen verminderen denk ik en daar doe je bepaalde mensen een plezier mee.
Ik kan me niet direct een reden inbeelden hoedat een live chatbox dvd.nl schade zou kunnen berokkenen (en/of hun imago/reputatie).
Dus ik ben pro.
En zoals John al zei: test het een paar maanden en dan kan je nog altijd zien.

Eric van Ballegoie
10-02-2002, 20:00
Het idee voor een chatbox is ook bij ons meerdere keren ter tafel gekomen, maar wij zijn van mening dat het aantal forumbezoekers veel verder moet groeien om een chatbox succesvol te maken. Anders tref je te vaak een 'lege' chatbox waarmee deze snel zal doodbloeden.

Remco Out
10-02-2002, 20:05
ik denk namelijk dat je meteen van een hoop offtopic gepraat af ben... Nou denk dat een chatbox juist zorgt voor nog meer off topic gepraat. Want denk je dat er in een chatbox altijd serieus gelult word? Maar als je bedoeld dat er minder off topic word gepraat op het forum, dan heb je wel gelijk. Weet alleen niet of een chatbox het gezelliger maakt op deze site.

Anonymous
10-02-2002, 20:13
Het idee voor een chatbox is ook bij ons meerdere keren ter tafel gekomen, maar wij zijn van mening dat het aantal forumbezoekers veel verder moet groeien om een chatbox succesvol te maken. Anders tref je te vaak een 'lege' chatbox waarmee deze snel zal doodbloeden.


waarom niet gewoon de proef op de som nemen?
loopt het niet, gooi je de boel er weer af.
maar ik denk dat het wel gaat lopen...

Marco
10-02-2002, 20:19
ik denk namelijk dat je meteen van een hoop offtopic gepraat af ben...
In dat geval hebt je mijn stem John. Gaan met die banaan. Kom maar op die chatbox. :)

Anonymous
10-02-2002, 20:38
Weet alleen niet of een chatbox het gezelliger maakt op deze site.


ff serieus........ vind je het nou echt gezellig op deze manier?
tuurlijk, het is leuk als mensen vragen posten, of welke dvd's je hebt aangeschaft.
maar het is toch niet meer dan een statisch bericht neerzetten.
en om die gezelligheid te maken, worden er nu veel off topic berichten geplaatst, die door de puristen meteen neergesabeld worden.

chatten is "gezellig", berichten posten niet.

en desnoods knal je in de chatruimte ook allerlei topics.

Remco Out
10-02-2002, 20:42
Als je het hier niet gezellig vind, waarom blijf je dan posten op deze site? Ik doe het niet alleen omdat ik wat te weten wil komen maar ook voor de gezelligheid.

Anonymous
10-02-2002, 20:53
Als je het hier niet gezellig vind, waarom blijf je dan posten op deze site? Ik doe het niet alleen omdat ik wat te weten wil komen maar ook voor de gezelligheid.


ik was al bang dat je me verkeerd zou begrijpen.
ik kom hier graag, laat ik dat voorop stellen...
maar met gezellig bedoel ik: lekker oh-en over van alles en nog wat, met als rode draad dvd.
hier worden alleen berichten gepost. dat is niet gezellig, maar informatief (in 95% van de gevallen).
das anders.
direct met elkaar typen of op antwoord wachten totdat iemand een reply geeft is toch wel een wereld van verschil.
dat bedoel ik.

Remco Out
10-02-2002, 21:02
Oh oke, ik begrijp je. Maar je wilt toch niet zeggen dat 95% van de posts hier informatief zijn? Lijkt me erg sterk, een groot deel van het gedeelte General Chat is niet echt informatief, ik heb het dan wel over informatief in de vorm van dvd.

Anonymous
10-02-2002, 21:15
Oh oke, ik begrijp je. Maar je wilt toch niet zeggen dat 95% van de posts hier informatief zijn? Lijkt me erg sterk, een groot deel van het gedeelte General Chat is niet echt informatief, ik heb het dan wel over informatief in de vorm van dvd.

ok 95% is misschien wat veel.
maar de meeste dingen gaan over dvd en bijbehorende zaken.

Anonymous
11-02-2002, 12:48
We zijn al praktisch aan 't chatten ! :D

Alex van den Berg
11-02-2002, 13:36
chatten is "gezellig", berichten posten niet.Zeuren is ook niet gezellig...

Zover ik me kan herinneren is er op DVD.nl altijd een gezellige sfeer geweest... Ook in de tijd dat velen van jullie hier nog niet kwamen. Eerlijk gezegd valt het me zelfs op dat er een belangrijke groep vaste gasten zich niet meer laat zien, sinds er zo nodig in allerlei threads "gezellig" moet worden gedaan door vooral een aantal jongeren die sinds de kerstvakantie op deze site hun hangplek hebben gevonden...

Het grootste deel van de posts gaat over DVD en aanverwante zaken... Vreemd he? :rolleyes: ...En ik denk zelfs dat dat zo zal blijven...

Wat mij betreft, is het niet echt nodig om voor de gezellige gesprekken een chatbox aan DVD.nl te hangen, aangezien we tegenwoordig gratis kunnen beschikken of allerlei message-software als ICQ, AOL en MS... En als je daar niet mee wilt werken lijkt me dat toch echt je eigen probleem...

Misschien is er op de site van een tijdschrift als Margriet, Libelle, Story, Playboy of Voetbal-International een chatbox te vinden voor "gezellige" gesprekken...
Hier op DVD.nl schijnen de meeste mensen (gezien het NIET reageren op deze thread...) niet echt behoefte aan zo'n chatbox hebben.

Jaded
11-02-2002, 14:03
Blame it on the young ones ... the kids.
Dat is altijd één van de gemakkelijke excuses geweest van de .... ge weet wel. :)

Bang voor verandering?
Als er verdwijnen zullen er altijd wel bijkomen.
DVD.nl groeit en ik denk dat er niet alleen mensen bij zullen komen die geïnteresseerd zijn in de technische kant van een dvd alleen ... maar ook meer aanverwante zaken.
Al moet ik wel zeggen dat ik ook merk dat er een verschuiving is de laatste tijd, al ben ik hier nog niet zo lang, toch merk ik iets.
Laat alles toch 'schuiven', hang zo niet vast aan uw idee van hoe het moet zijn.
Laat iedereen zijn inbreng doen.

Anonymous
11-02-2002, 16:41
Blame it on the young ones ... the kids.
Dat is altijd één van de gemakkelijke excuses geweest van de .... ge weet wel. :)

Bang voor verandering?
Als er verdwijnen zullen er altijd wel bijkomen.
DVD.nl groeit en ik denk dat er niet alleen mensen bij zullen komen die geïnteresseerd zijn in de technische kant van een dvd alleen ... maar ook meer aanverwante zaken.
Al moet ik wel zeggen dat ik ook merk dat er een verschuiving is de laatste tijd, al ben ik hier nog niet zo lang, toch merk ik iets.
Laat alles toch 'schuiven', hang zo niet vast aan uw idee van hoe het moet zijn.
Laat iedereen zijn inbreng doen.


helemaal mee eens.
en ik voel me niet aangesproken door alex, omdat ik niet onder de noemer jongere val, maar onder "oudere jongere", met jammer genoeg geen kerstvakantie.

ik zie persoonlijk niet zo wat het probleem is van off topic berichten.
vind jij het nou ECHT leuk, alex, om alleen maar te posten wat je gekocht hebt, welke dvd speler het beste is, en wat voor speakers je neer moet zetten?
dan ben je toch erg kortzichtig naar mijn mening.
maar goed, dat is mijn mening.
jij hebt de jouwe....

en ik blijf vinden dat er een chatbox zou moeten komen - daar hoef jij dan niet aan mee te doen, en niemand die daar geen zijn in heeft.
alleen de gezellige mensen...... ;)

Alex van den Berg
11-02-2002, 18:39
Bang voor verandering?Nee hoor... Wel last van een verantwoordelijkheidsgevoel... :)
Misschien denken jullie dat ik vooral zelf degene ben die zich stoort aan overmatig "gezellig" gebabbel. Dat is dus niet zo...

Ik verwoord alleen de klachten die ik sinds januari regelmatig via PM ontvang...
Het zijn vooral opmerkingen als "Die en die thread is niet meer te volgen door alle off-topics". Maar... er zijn er zelfs bij van mensen die zeggen voor rotte vis te zijn uitgemaakt, nadat ze via een PM'tje aan bepaalde forumleden hadden gevraagd om niet zoveel zijdelings te posten...

Wanneer ik dat soort klachten krijg, leg ik dat dus niet zomaar naast me neer....

Alex van den Berg
11-02-2002, 18:42
vind jij het nou ECHT leuk, alex, om alleen maar te posten wat je gekocht hebt, welke dvd speler het beste is, en wat voor speakers je neer moet zetten?Nee hoor... maar zoals ik al eerder heb gezegd... het moet niet uit de hand lopen...

Een gezellig gesprekje is altijd leuk, maar wanneer het altijd dezelfde personen zijn die kwasi-leuk-bedoelde opmerkingen plaatsen waar niemand "leuk" op reageert, dan ga ik dat toch wel als kinderachtige forumvervuiling zien...

Anonymous
11-02-2002, 18:44
Tis allemaal een beetje geven en nemen...

En Alex, als je zo'n klacht krijgt, doe je vast wel ook, knikker je
die lui er gewoon af ! :D

Alex van den Berg
11-02-2002, 18:46
En Alex, als je zo'n klacht krijgt, doe je vast wel ook, knikker je die lui er gewoon af ! :D Dat doe ik dus niet...
Ik ga altijd uit van de goede bedoelingen van iemand en vertrouw er dus in de eerste instantie op dat jullie zelf op een beschaafde manier met elkaar kunnen omgaan...

Anonymous
11-02-2002, 18:47
Hmmz, dat ging bij 'ons' op ChatCity (sorry voor de reclame) wel
anders :D

Jaded
11-02-2002, 18:56
Misschien denken jullie dat ik vooral zelf degene ben die zich stoort aan overmatig "gezellig" gebabbel.

Nee hoor denk ik niet.
Maar je bent wel meestal de overbrenger (en een moderator), dus ben jij diegene aan wiens deur we komen kloppen. :)

Anonymous
11-02-2002, 18:57
Je bent net een chef, leuke dingen en minder leuke dingen :D

Jaded
11-02-2002, 19:01
Over wie heb je het Paul, mij of Alex?
Ik kan soms bazig zijn maar een chef ... ;)

Anonymous
11-02-2002, 19:03
HaHaHa, nee had het over Alex ;)

appie
11-02-2002, 21:40
live chatten? ja doen !!!!!!!!!!lijkt mij erg leuk

dvd.nl kom op met de chat box!

Glenn Smits
11-02-2002, 22:20
ik ben voor!
heb toch al zeker 5 kanalen openstaan elke avond dus deze kan er nog bij.
doe maar efnet of wondernet,is lekker makkelijk.

kom op met die chat,als het niet gaat qua populariteit sluiten we hem toch weer

lol zijn er mensen tegen dan? :D

Kaaskop
12-02-2002, 05:57
al 2 bezoekers gehad
om 11 uur en om 5 uur snachts
thx gimlie and kahlua for the support

Remco Out
12-02-2002, 10:55
al 2 bezoekers gehad
om 11 uur en om 5 uur snachts
thx gimlie and kahlua for the support Hmmm, dit is toch niet echt een bericht over een chatbox. Maar met een chatbox zal het wel een stuk drukker worden op de site. Kunnen jullie dat van dvd.nl wel aan?

Jaded
12-02-2002, 11:30
Nog een (neven)berichtje:
Als je de chatbox nu eens zou openstellen voor iedereen ... niet alleen leden?
Zo kan iedereen zijn zeg doen in de chatbox en zullen alleen de 'freaks' ;) zich lid maken van dvd.nl om er te posten. Zo trek je misschien de meer in de technische kant van de dvd geïnteresseerde mens aan om te posten ...
Is maar een gedacht en het zou in werkelijkheid misschien kunnen tegenslagen ... maar misschien ook niet.

Anonymous
12-02-2002, 16:37
jaded, pas op met het woord freak!!!!
je hebt zo minstens 3 man die erover struikelen (ik spreek uit ervaring) ...... ;)

Anonymous
12-02-2002, 17:22
Ik wordt graaaaaaag DVD Freak genoemt :D

Kaaskop
16-02-2002, 16:24
Hmmm, dit is toch niet echt een bericht over een chatbox. Maar met een chatbox zal het wel een stuk drukker worden op de site. Kunnen jullie dat van dvd.nl wel aan?

dacht wel dat het met een chatbox te maken had.ik had hem al geopend maar in 1 week 4 bezoekers is te weinig