PDA

Bekijk de volledige versie : HELP: aansluiten versterker op regelbare Audio uitgang TV



rveldhuizen
31-12-2004, 18:59
Heb ik weer. Sinds gisteren in het bezit van een Plasma TV (Philips 107 FP4/10 ofwel ong. 42PF9946), zit ik gelijk met een probleem: ik wil deze tv uiteraard op mijn receiver aansluiten (Arcam AVR250), maar het volume van de audio uitgangen op de tv zelf blijken 1 op 1 overeen te komen met het volume van de tv speaker. Welke zot dit verzonnen heeft....

Dat betekent in gewoon nederlands dat het volume minimaal op 20 moet staan om een beetje geluid naar de versterker te sturen. Mateloos irritant, gegeven het klasse verschil tussen de tv speakers en mijn audio set. Bovendien is er dan een kleine echo te horen...

Hoe kan ik dit oplossen????? Ik heb eens iets gelezen over het gebruik van de ext2 uitgang, met een speciale scart (die uitkomt op audio tulips), heb het geprobeerd (met de scart van mijn videocamera, die ook 2xaudio en 1xvideo heeft), maar dat werkt niet... Wie kan mij verder helpen...

rveldhuizen
01-01-2005, 09:37
overigens blijkt dat als je op de tv mute aanklikt, het geluid nog wel via de audio out blijft gaan (nog steeds regelbaar via volume). Op zich is dat wat ik wil, alleen blijft het mute teken de hele tijd in beeld staan... Bij een plasma lijkt me dat niet bevorderlijk... Iemand suggesties?

A3aan
04-01-2005, 11:28
Die echo heb ik ook als ik zowel de tv als de receiver tvgeluid laat horen. Komt omdat de receiver wat vertragingen inbouwt opdat het geluid van alle boxen gelijktijdig bij je aankomt.
Jouw probleem klinkt ERRUG vervelend.

Die andere aansluiting lijkt mij te moeten werken.

Andere optie (we blijven creatief) koop een koptelefoonstekkertje en prik die in je tv. De speakers gaan dan uit en je kunt met je tv-ab het geluidsnivo regelen zónder mute-symbool in beeld.