PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met scartbox,please,help anyone??



Niels Simons
03-01-2005, 18:34
mensen,kheb hier een rottig probleem.

doordat iknogal wat dingen met scart moet aansluiten,heb ik laatst een scartbox gekocht.type 37,van t merk HQ(25 euro ding,bij wazige zaak,maar andere zaken hebben zon dingen nie eens).

ik heb dus een tv met 3 scartaansluitingen,waarvan 1 RGB.

1:RGB(DVDspeler)
2:PLaystation
3:Scartswitch voor 3 apparaten,waarvan:
-------1.videorecorder
-------2.Tvhome ontvanger
-------3.Canal plus decoder

nu werkte dat tot gister allemaal goed(heb t zo een maand staan),maar vandaag slaan ineens al mijn tvzenders rood uit :shock:

is er iemand die een oplossing heeft?

bvd,mazzel,niels

(ter vervollediging:de switch heeft 2 'circuits',een om op te nemen(bron 2->1 of bron 3->1)en een circuit waar ik kies voor welke bron(knop 1,2 of 3)

A3aan
04-01-2005, 10:07
nu werkte dat tot gister allemaal goed(heb t zo een maand staan),maar vandaag slaan ineens al mijn tvzenders rood uit :shock:
Als je tvzenders rood uitslaan vraag ik me heftig af of het wel aan je boxje ligt. (check even door boxje los te halen en te kijken of het journaal nog steeds zo rood is)
Als je bedoelt: de tvzenders van de schotel, dan kan het wel met dit geheel te maken hebben.
Vaak is de oplossing bij dit soort problemen erg simpel: zit de stekker er wel goed in?
Als de stekker maar een beetje scheef zit (soms zie je dat niet eens) wil hij wel onvolkomen signaal doorgeven.
Dus de stekkers (zowel achterin TV als in scart-boxje) even lekker aanduwen. Lijkt mij.

Edgar Smit
04-01-2005, 10:27
Trek he scart blok eruit en kijk of het probleem dan weg is, zoniet, is je TV kaduuk. Zopwel, is waarschijnlijk je scartblok kaduuk.
Ik neem aan dat je de schakelaar op het blok regelmatig gebruikt, schuif hem even heen en weer, en kijk of het helpt. Echter, gebruik je de schakelaar regelmatig, is de kans groot dat hij gewoon kaduuk is en een nieuwe box de enige oplossing is.