PDA

Bekijk de volledige versie : Wachowski Brothers



The Pryde
03-01-2005, 19:44
Wat vinden wij nu echt van de Wachowski Brothers?

Ikzelf heb ze nog steeds erg hoog zitten en wacht met spanning af naar hun volgende "missie".
Na The Matrix had ik zoiets van... WAUW... een nieuwe trilogie ala Star Wars... kunnen deze 2 in de voetsporen van van George Lucas komen?
Echter... The Matrix-trilogie is, naar mijn mening, niet van het kaliber Star Wars... jammer... maar niets aan te doen...

The Wachowski Brothers heb ik nog steeds hoog zitten... maar niet meer zo hoog als na The Matrix... maar wie weet... komt hier wel verandering in...

martini
03-01-2005, 19:48
Ben ook wel benieuwd wat voor project ze nu aan het doen zijn. Matrix was prachtig, reloaded en revolutions al weer minder.

BP87
03-01-2005, 20:01
Schijnbaar gaan ze beginnen aan een nieuw project: 'V for Vendetta'.
Check IMDb.

appie1985
03-01-2005, 20:06
Over de verhaal hebben mensen verschillende meningen over. Maar wat denken ze over de actie in twee en drie?
Weet je, ze moeten gewoon met een vette popcorn actiefilm komen. Niet denken maar boem! Kan niemand gaan zeuren of het verhaal wel goed is, maar genieten van de actie in beeld, vooral de manier hoe de actie wordt gefilmd is subliem en de originaliteit ervan vind ik subliem. Voorbeeld:

Twin wordt doorzichtig en gaat dwars door de auto en zit op z'n stoel alsof niets aan de hand is en zegt:
Twin #1: We are getting aggravated.
Twin #2: Yes, we are.

Mooiste scene! 8)

FrankGuthrie
03-01-2005, 20:55
Als deze gasten besluiten om nooit meer een film te maken, dan heb ik er geen problemen mee. Ik hoop dat geen enkele filmmaatschappij zo dom is om deze gasten geld te geven om een film te maken.

Marc Raps
03-01-2005, 21:01
De gebroeders Wachowski hielpen met The Matrix Reloaded en The Matrix Revolutions vakkundig hun eigen veelbelovende franchise om zeep. Daarbij is hun constante weigering om enige toelichting op deze beslissing te geven behoorlijk irritant te worden (sinds HBO's First Look: The Matrix hebben we niet meer van ze gehoord - de gesprekken met hen in The Matrix Revisited komen uit hetzelfde interview).
Bound was wel bijzonder goed, en The Matrix is ongetwijfeld een moderne klassieker. Maar voor mij geldt ook: als ze nooit meer een film maken heb ik daar geen problemen mee (mooi gezegd :D ).

- Marc

VdB
03-01-2005, 21:12
Als deze gasten besluiten om nooit meer een film te maken, dan heb ik er geen problemen mee. Ik hoop dat geen enkele filmmaatschappij zo dom is om deze gasten geld te geven om een film te maken.

Als deze gast besluit om nooit meer dingen te posten die nergens op slaan, dan heb ik daar geen problemen mee.

FrankGuthrie
03-01-2005, 21:18
Als deze gasten besluiten om nooit meer een film te maken, dan heb ik er geen problemen mee. Ik hoop dat geen enkele filmmaatschappij zo dom is om deze gasten geld te geven om een film te maken.

Als deze gast besluit om nooit meer dingen te posten die nergens op slaan, dan heb ik daar geen problemen mee.

oh, krijgen we weer een fanboy :roll:

VdB
03-01-2005, 21:38
Als deze gasten besluiten om nooit meer een film te maken, dan heb ik er geen problemen mee. Ik hoop dat geen enkele filmmaatschappij zo dom is om deze gasten geld te geven om een film te maken.

Als deze gast besluit om nooit meer dingen te posten die nergens op slaan, dan heb ik daar geen problemen mee.

oh, krijgen we weer een fanboy :roll:

Ben helemaal geen fanboy, maar om te zeggen dat deze gebroeders geen films meer mogen maken, dat slaat nergens op. Er zijn duizenden regisseurs die nooit zo'n goeie film zullen maken als the Matrix.

Joost v.d. Ham
03-01-2005, 21:50
De gebroeders Wachowski hielpen met The Matrix Reloaded en The Matrix Revolutions vakkundig hun eigen veelbelovende franchise om zeep. .....<knip>......Maar voor mij geldt ook: als ze nooit meer een film maken heb ik daar geen problemen mee .



Mee eens, één matige film één goede film en twee hele slechte films is het enige wat ze gebracht hebben. Geen regisseurs waarvan ik uitkijk naar de volgende titel in ieder geval.

Marc Raps
03-01-2005, 21:53
BTW, IGN Filmforce (http://filmforce.ign.com/articles/576/576551p1.html) meldt dat V for Vendetta geregisseerd gaat worden door James McTeigue. :|

EDIT: Ah, in een eerder artikel (http://filmforce.ign.com/articles/567/567261p1.html) staat dat de Wachowski's wel zouden gaan regisseren, maar dat ze nu enkel nog produceren samen met Joel Silver.

captain_eddy
03-01-2005, 21:59
Maakt mij niet echt veel uit of ze een nieuwe gaan maken of niet, ik zal er in ieder geval niet naar uit kijken, voor mij hadden ze het 10 minuten voor het einde van de 1e matrix al verpest.

FrankGuthrie
03-01-2005, 23:02
Ben helemaal geen fanboy, maar om te zeggen dat deze gebroeders geen films meer mogen maken, dat slaat nergens op. Er zijn duizenden regisseurs die nooit zo'n goeie film zullen maken als the Matrix.

Gaat meer om deel 2 en 3, dat is al door meerdere gezegd, en die denken er net zo over.


En nu blijkt ook dat ze the matrix als concept gestolen hebben :roll: Tja, dan heb ik weinig vertrouwen in deze mannen. Dus als ze geen film meer maken lig ik er niet wakker van.

VdB
04-01-2005, 10:35
Ben helemaal geen fanboy, maar om te zeggen dat deze gebroeders geen films meer mogen maken, dat slaat nergens op. Er zijn duizenden regisseurs die nooit zo'n goeie film zullen maken als the Matrix.

Gaat meer om deel 2 en 3, dat is al door meerdere gezegd, en die denken er net zo over.


En nu blijkt ook dat ze the matrix als concept gestolen hebben :roll: Tja, dan heb ik weinig vertrouwen in deze mannen. Dus als ze geen film meer maken lig ik er niet wakker van.

Kan best zijn dat jij er niet naar uitkijkt, maar zeggen dat geen enkele studio deze heren zou mogen financieren slaat nergens op. Willen of niet, deze heren hebben voor een revolutie gezorgd op gebied van digitale effects in films, alleen daarvoor verdienen ze al een beetje respect ook al vind je hun films maar niks. En the Matrix staat nog steeds op 35 in de IMdB top 100 allertijden, dus er zijn toch best veel mensen die hun films weten te waarderen. :P

FrankGuthrie
04-01-2005, 14:06
Kan best zijn dat jij er niet naar uitkijkt, maar zeggen dat geen enkele studio deze heren zou mogen financieren slaat nergens op. Willen of niet, deze heren hebben voor een revolutie gezorgd op gebied van digitale effects in films, alleen daarvoor verdienen ze al een beetje respect ook al vind je hun films maar niks. En the Matrix staat nog steeds op 35 in de IMdB top 100 allertijden, dus er zijn toch best veel mensen die hun films weten te waarderen. :P

Goed lezen :!: Heb het over alleen 2 en 3......................

Heb deel 1 ook thuis, maar: as far as I'm concerned 2 and 3 were never made, simpel.

En over de digitale effecten ben ik ook niet zeker. Er is veel gepikt van Asian Cinema. Bullettime is de enige waar men echt pioneerswerk heeft afgeleverd, maar de rest valt best mee.

H.stadman
04-01-2005, 14:39
Ben helemaal geen fanboy, maar om te zeggen dat deze gebroeders geen films meer mogen maken, dat slaat nergens op. Er zijn duizenden regisseurs die nooit zo'n goeie film zullen maken als the Matrix.

Gaat meer om deel 2 en 3, dat is al door meerdere gezegd, en die denken er net zo over.


En nu blijkt ook dat ze the matrix als concept gestolen hebben :roll: Tja, dan heb ik weinig vertrouwen in deze mannen. Dus als ze geen film meer maken lig ik er niet wakker van.

Kan best zijn dat jij er niet naar uitkijkt, maar zeggen dat geen enkele studio deze heren zou mogen financieren slaat nergens op. Willen of niet, deze heren hebben voor een revolutie gezorgd op gebied van digitale effects in films, alleen daarvoor verdienen ze al een beetje respect ook al vind je hun films maar niks. En the Matrix staat nog steeds op 35 in de IMdB top 100 allertijden, dus er zijn toch best veel mensen die hun films weten te waarderen. :P

dan zijn er dus duidelijk 34 films die NOG beter worden gewaardeerd. :lol:

de enige twee films die goed zijn van de ze zijn op dit moment the matrix en volgens mij hebben ze ook iets te maken gehad met swordfish.

Vincent van Poorten
04-01-2005, 15:32
Bound is wel een goede film. The matrix was ook nog wel aardig, maar daarna werd het alleen nog maar minder.

Timothy
04-01-2005, 15:37
Ik lees hier toch vooral over het verhaal van de laatste 2 Matrix delen. (Persoonlijk heb ik ook daarvan erg genoten, maar dat laten we even buiten beschouwing)

Maar "feit" is, dat ze als regisseurs hun vak goed verstaan. Ik bedoel, als zelfs Keanu Reeves redelijk overtuigt, kun je wel wat.

Om even in te gaan op wat de heren momenteel doen; ze zijn een comic-uitgeverij begonnen: Burlyman Entertainment (http://www.burlymanentertainment.com/). Waarin de doelstelling (itt alle andere uitgeverijen helaas) niet winst is, maar leuke projecten maken. Een beetje zoals Image in het begin wilde doen.

expo
04-01-2005, 15:47
Dat heb je als een van je eerste films meteen als dé filmgebeurtenis van het millennium gebombardeerd wordt, dan is geen enkele nieuwe film meer goed genoeg.
Nope, ik vrees dat deze 2 heren gedoemd zijn door Hollywood om nooit meer een big budget film te regisseren. De verwachtingen zijn gewoon veel te hoog.

VincentVega79
04-01-2005, 16:21
Wat veroordelend zijn de meesten hier, verschrikkelijk. Bound was in mijn ogen fantastisch en een voor Hollywood-begrippen zeer gedurfd concept en The Matrix is een modern classic. Dat de twee volgende delen in de trilogie minder zijn dan de eerste is niet zo verwonderlijk als het eerste deel ZO goed is. Reloaded en Revolutions zijn nog alleszins beter dan wat veel (gerenommeerde) Hollywood-producenten tegenwoordig produceren (The Day After Tmorrow, Van Helsing pfffff). Van mij mogen ze nog een hoop films maken en misschien is de druk voor de heren nu wel wat minder dan na The Matrix. Sommigen presteren onder druk beter dan anderen.

VdB
04-01-2005, 16:29
Wat veroordelend zijn de meesten hier, verschrikkelijk. Bound was in mijn ogen fantastisch en een voor Hollywood-begrippen zeer gedurfd concept en The Matrix is een modern classic. Dat de twee volgende delen in de trilogie minder zijn dan de eerste is niet zo verwonderlijk als het eerste deel ZO goed is. Reloaded en Revolutions zijn nog alleszins beter dan wat veel (gerenommeerde) Hollywood-producenten tegenwoordig produceren (The Day After Tmorrow, Van Helsing pfffff). Van mij mogen ze nog een hoop films maken en misschien is de druk voor de heren nu wel wat minder dan na The Matrix. Sommigen presteren onder druk beter dan anderen.

compleet met deze post eens

Jeroen D
04-01-2005, 17:59
Ik vind ook dat ze met Matrix reloaded en Matrix revolutions hun reputatie erg geschaad hebben. Hadden ze gewoon nooit moeten maken.
Het klopt dat het 1e deel gewoon echt te goed was, briljante film, maar om dan 2 zo slechte opvolgers te maken............echt erg jammer.
Bij The matrix reloaded viel ik echt in slaap in de bioscoop.......

Daniel1974
04-01-2005, 22:40
Of ze hebben zo'n diepzinnige film gemaakt dat niemand het begrijpt.

Ik heb nu net wat extra materiaal zitten bekijken van de 10 DVD box maar de diepgang is echt enorm, en niet alleen met deel 1. Ik was ook overbluft door de eerste, maar de tweede en de derde mogen er ook zijn.

The Pryde
05-01-2005, 18:29
Ik vind ook dat ze met Matrix reloaded en Matrix revolutions hun reputatie erg geschaad hebben. Hadden ze gewoon nooit moeten maken.
Het klopt dat het 1e deel gewoon echt te goed was, briljante film, maar om dan 2 zo slechte opvolgers te maken............echt erg jammer.
Bij The matrix reloaded viel ik echt in slaap in de bioscoop.......

:roll: viel je in slaap :roll: Vind deel 1 ook superieur aan de andere 2 delen... maar in slaap vallen? Nee................... dat niet..............

Joost v.d. Ham
05-01-2005, 18:34
Maar "feit" is, dat ze als regisseurs hun vak goed verstaan


Ik vind juist dat ze als regisseurs door de mand vielen toen ze een mega-budget kregen voor de twee vervolgfilms op The Matrix."

Daniel1974
05-01-2005, 18:56
Daardoor werden de effecten wel nog veel beter en zag het er visueel nog mooier uit dan de eerste.

De eerste had een budget van 50 mijljoen geloof ik. Als je Matrix Revisited krijgt, verteld de directeur van Warner dat hij 100 miljoen ook geen probleem had gevonden. Nu is het wel de meest winstgevende film uit de geschiedenis van Warner geloof ik.

Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.

The Pryde
05-01-2005, 19:07
Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.[/quote]

Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...

The Pryde
05-01-2005, 19:08
Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.

Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...

Daniel1974
05-01-2005, 19:09
Het draagt niet bij aan het plot verder, denk ik dat je bedoelt ? Ben ik het mee eens. Maar het is wel een bijzonder staaltje van SXF.

The Pryde
05-01-2005, 19:14
Het draagt niet bij aan het plot verder, denk ik dat je bedoelt ? Ben ik het mee eens. Maar het is wel een bijzonder staaltje van SXF.

You are right... zeker een bijzonder staaltje van SFX... (maar vinden we de auto-scene in T-3 zoveel minder?)... maar inderdaad... draagt weinig bij aan het plot... en dat vind ik wel jammer...

Daniel1974
05-01-2005, 19:31
De scene in T3 is toch geen SFX (dwz het grootste deel dan.) Maar dat geld voor zoveel films, denk ik. Vaak dragen uitgebreide actiescenes niet bij tot het plot en zitten er alleen maar in voor het visuele aspect. Niet mis mee overigens, daar is het film voor.

Toen ik deze scene zag dacht ik echt dat het mogelijk niet meer mogelijk zou zijn om dit te overtreffen. Maar met T3, Bab Boys II en Bourne Supremacy leek ook dat niet waar te zijn. Inmiddels zijn we alweer zoveel verder. Ik dacht dat destijds T2 het einde was van de actiefilm, maar ook dat bleek een NW begin te zijn, dat zal ook met de Matrix het geval zijn. Neemt niet weg dat hier wel poineers aan het werk waren. Bullettime was verfijnder en beter uitgewerkt en de films gingen er nog beter en mooier uitzien. Of dit ten koste ging van het verhaal, ik weet het niet, daarvoor wil ik toch eerst wat meer weten over de filosofische achtergrond. Maar ik denk nu van niet.

El-Jorge
06-01-2005, 07:37
Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.

Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...

:roll: :shock: zeker niet willen missen.... voegt misschien niks toe, weet ik trouwens ook niet zeker, het is toch om in beeld te brengen hoe de jacht op de keymaker verloopt, dus voegt misschien toch wel wat toe! maar wel enorm VET :twisted:

Timothy
06-01-2005, 07:57
Maar "feit" is, dat ze als regisseurs hun vak goed verstaan


Ik vind juist dat ze als regisseurs door de mand vielen toen ze een mega-budget kregen voor de twee vervolgfilms op The Matrix."

Dat ze te ver doorsloegen in het verhaal, daar kan ik het mee eens zijn. Maar hoe ze dat verhaal (hoe slecht ook) in beeld hebben gebracht, vind ik werelds. En dát lijkt me toch de taak als regisseur.

Léon Bolweg
06-01-2005, 08:06
Of ze hebben zo'n diepzinnige film gemaakt dat niemand het begrijpt.

Ik heb nu net wat extra materiaal zitten bekijken van de 10 DVD box maar de diepgang is echt enorm, en niet alleen met deel 1. Ik was ook overbluft door de eerste, maar de tweede en de derde mogen er ook zijn.

Ben het helemaal met je eens! Deze films hebben zoooo veeel meer te bieden dan de gemiddelde domme actiefilm, dat mensen dat blijkbaar dan niet gewend zijn en de films slecht gaan vinden.

FrankGuthrie
06-01-2005, 11:55
Ben het helemaal met je eens! Deze films hebben zoooo veeel meer te bieden dan de gemiddelde domme actiefilm, dat mensen dat blijkbaar dan niet gewend zijn en de films slecht gaan vinden.

Dus wat jij zegt iedreen de film niet kan waarderen alleen van domme actie houdt............ Sorry fanboy, maar deel 2 en 3 ondanks hun diepen betekenissen waren in MIJN MENING bagger. Mag jij de film super vinden, maar ik veroordeel jou niet. Dus hou hier mee op AUB.

In mij ogen zijn de gebroeders W teveel gaan richten op de SFX, en die balans lag in het eerste deel perfect. In 2 en 3 zagen deze heren teveel geld en wilden het dan ook groots maken, helaas. De 'Burly Braw' was onnodig... pppff kom op zeg, hij vliegt op gegeven moment weg, dat had hij eerder kunnen doen. Dit was alleeen om een mooie scene te creëren. En in het eerste deel was het meer deel van het verhaal.

Als deze mannen nog ergens goed voor zijn: Superman en Dragonball Z. Als je naar 2 en 3 kijkt zie je dat deze heren ongetwijfeld beïnvloed waren van deze 2 films/series.

Daniel1974
06-01-2005, 13:30
Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***film. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.

Léon Bolweg
06-01-2005, 13:38
je voelt echt behoorlijkaangesproken idd, en neem echt niet mijn woorden terug. Ik vind het zo ontzettend jammer dat bepaalde films een verwachting moeten waarmaken, dat als ze hier van afwijken dat mensen de film slecht vinden. Als voorbeeld bij The Matrix trilogie; de films eindigen met een soort wapenstilstand en/of samenwerking tussen mens en machine. Maar nee hoor, de clichéverwachting is dat neo zou 'winnen' en dat de mensheid van de machines bevrijdt zou zijn, dit gebeurt dus niet en massa's mensen zeggen dat ze het een slecht eind vinden (met als meest slechte argument dat ze op deze manier nog een deel vier zouden kunnen maken...?? Terwijl het einde van deze gebroeders perfect in de verhaallijnen van de films past.
Tot zover één van de vele duizenden punten over de matrix.

JCL
06-01-2005, 13:45
Ik snap nooit wat mensen toch tegen Reloaded en Revolutions hebben. Ok, het ze waren minder dan The Matrix, maar kom op zeg. The Matrix was een van de beste, dan wel de beste film ooit gemaakt (iig top 3). Over het verhaal van Matrix trillogie is eigelijk heel erg veel te zeggen. Je moet er van houden en ik denk dat de films over de jaren heen veel beter gevonden gaan worden. Het is een beetje als met auto's (sorry mensen die topic "Set van de maand" hebben gelezen) toen (vooral Frans auto's) uitkwamen vind iedereen ze lelijk (peugot 407) maar nu ze er een tijdje zijn, gaat iedereen ze toch wel mooi vinden. Het is even wennen aan de nieuwe vormgeving. ik denk dat The Matrix ook als film trillogie "even wennen is" en dat we er over 15 jaar heel anders tegenaan kijken.

El-Jorge
06-01-2005, 14:47
Ik snap nooit wat mensen toch tegen Reloaded en Revolutions hebben. Ok, het ze waren minder dan The Matrix, maar kom op zeg. The Matrix was een van de beste, dan wel de beste film ooit gemaakt (iig top 3). Over het verhaal van Matrix trillogie is eigelijk heel erg veel te zeggen. Je moet er van houden en ik denk dat de films over de jaren heen veel beter gevonden gaan worden. Het is een beetje als met auto's (sorry mensen die topic "Set van de maand" hebben gelezen) toen (vooral Frans auto's) uitkwamen vind iedereen ze lelijk (peugot 407) maar nu ze er een tijdje zijn, gaat iedereen ze toch wel mooi vinden. Het is even wennen aan de nieuwe vormgeving. ik denk dat The Matrix ook als film trillogie "even wennen is" en dat we er over 15 jaar heel anders tegenaan kijken.

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ik vind de matrix heel erg goed, en in het begin vielen reloaded en revolutions me ook een beetje tegen tov deel 1. Maar nadat ik ze voor de 2e keer zag, vond ik het gewoon goede films. en ik denk dan net als JCL dat deze films in de toekomst meer gewaardeerd gaan worden.

Chris W
06-01-2005, 15:18
je voelt echt behoorlijkaangesproken idd, en neem echt niet mijn woorden terug. Ik vind het zo ontzettend jammer dat bepaalde films een verwachting moeten waarmaken, dat als ze hier van afwijken dat mensen de film slecht vinden. Als voorbeeld bij The Matrix trilogie; de films eindigen met een soort wapenstilstand en/of samenwerking tussen mens en machine. Maar nee hoor, de clichéverwachting is dat neo zou 'winnen' en dat de mensheid van de machines bevrijdt zou zijn, dit gebeurt dus niet en massa's mensen zeggen dat ze het een slecht eind vinden (met als meest slechte argument dat ze op deze manier nog een deel vier zouden kunnen maken...?? Terwijl het einde van deze gebroeders perfect in de verhaallijnen van de films past.
Tot zover één van de vele duizenden punten over de matrix.

Nou, sorry, maar ik had geen cliché verwachtingen en vond Reloaded/Revolutions ook slecht, dus dat slaat nergens op.

Waar ze bij de Matrix een zeer beperkt budget meekregen van WB, kregen ze bij de vervolgen ongeveer het 10-voudige. Dit zie je, de CGI is gewoonweg over-the-top. Hier erger ik me persoonlijk heel erg aan als ik deel 2&3 zien. Einde is wel goed, beetje als de wat betere films, good guy dies, everyone lives happely ever after...

Ik ben blij dat ze de Matrix zo'n lekker open einde hadden gegeven, zodat je hem altijd nog als 1 losse film kan bekijken ipv als trilogy.

Voor de rest... heb zelf ook geen hoge verwachtingen meer van die 2 gozers. Ze kloten maar lekker aan, zie wel of er iets leuks uit komt. Persoonlijk ben ik bang dat ze te lang in hun eigen "succes" blijven hangen, en te veel gaan maken wat er op lijkt of er iets van weg heeft.


en persoonlijk denk ik dat als ze een beperkter budget mee kregen zoals deel 1, en dan elk dubbeltje om zouden draaien, en dus meer moeite zouden doen, er 2 veel betere vervolgen zouden zijn ontstaan.

mark t
06-01-2005, 16:10
Als ze het handboek 'Filosofie voor Dummies' in het vervolg niet meer openslaan, dan wordt het misschien nog wel wat. Met Bound konden ze het, met Matrix 1 ook, Matrix 2 had nog wel een belofte tussen de playstation-actie (2e helft van het gevecht tegen Smith ziet er wel erg nep uit), maar die werd met deel 3 niet waargemaakt. Veel vorm (inclusief schijnbare inhoud/diepgang), weinig inhoud.
Op hol geslagen na het succes van hun eerste films. Tijd voor een kleinere film om te zien of ze nog echt een goed verhaal kunnen schrijven (zonder clichés).

FrankGuthrie
06-01-2005, 16:56
Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.

Ehhh, wat een onzin loop je hier te verkondigen, dus jij gaat voor mij beslissen :roll: Jij denk dat ik de film vanwege het eind afkraak. PFF fff...Wat een misselijke fanboytalk weer, getverdemme :!: Beetje trieste reactie. Heeft niks het met einde te maken man, grow up.

Ik vind (en jij mag het tegendeel vinden ik veroordeel jou niet!!!) deel 2 en 3 bagger!! Slechtse poging ooit tot het maken van een trilogie.

Deel 1 was goed, erg goed, heb ik ook in mijn collectie. Maar 2 en 3 waren over de top en heel erg teleurstellend. deel 2 en 3 kunnen in MIJN ogen ook gerenamed worden naar Superman 5 en Dragonball Z live action adventure.

JCL
06-01-2005, 17:12
Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.

Ehhh, wat een onzin loop je hier te verkondigen, dus jij gaat voor mij beslissen :roll: Jij denk dat ik de film vanwege het eind afkraak. PFF fff...Wat een misselijke fanboytalk weer, getverdemme :!: Beetje trieste reactie. Heeft niks het met einde te maken man, grow up.

Ik vind (en jij mag het tegendeel vinden ik veroordeel jou niet!!!) deel 2 en 3 bagger!! Slechtse poging ooit tot het maken van een trilogie.

Deel 1 was goed, erg goed, heb ik ook in mijn collectie. Maar 2 en 3 waren over de top en heel erg teleurstellend. deel 2 en 3 kunnen in MIJN ogen ook gerenamed worden naar Superman 5 en Dragonball Z live action adventure.

Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.

H.stadman
06-01-2005, 17:24
Sorry hoor maar dat vind ik weer te kort door de bocht. Ik denk ook dat het merendeel niet meer gewend is om na te denken en willen dat ook niet. We willen dat de Godd guys winnen en is dat niet zo dan vinden we het een ***. Iets dat natuurlijk nergens over gaat. Het is jammer maar als jij je aangesproken voelt is dat niet ons probleem.

Ehhh, wat een onzin loop je hier te verkondigen, dus jij gaat voor mij beslissen :roll: Jij denk dat ik de film vanwege het eind afkraak. PFF fff...Wat een misselijke fanboytalk weer, getverdemme :!: Beetje trieste reactie. Heeft niks het met einde te maken man, grow up.

Ik vind (en jij mag het tegendeel vinden ik veroordeel jou niet!!!) deel 2 en 3 bagger!! Slechtse poging ooit tot het maken van een trilogie.

Deel 1 was goed, erg goed, heb ik ook in mijn collectie. Maar 2 en 3 waren over de top en heel erg teleurstellend. deel 2 en 3 kunnen in MIJN ogen ook gerenamed worden naar Superman 5 en Dragonball Z live action adventure.

Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.

vreemd genoeg hebben ze deel 1 wel zo geschreven dat je dat al als een open einde kunt beschouwen. met andere woorden: was deel 1 niet zo goed ontvangen hadden deel 2 en 3 zeker NIET het licht gezien. ze zijn wel erg voorzichtig tewerk gegaan en hebben ze zich enigzins ingedekt. :roll:
anders hadden ze mijns inziens wel een einde a la lotr kunnen maken in deel 1, zodat het veel duidelijker wordt dat het een triligie was/is. :roll:

Jeroen D
06-01-2005, 17:24
Ik denk ook dat mensen te graag willen dat er een soort diepzinnige gedachte achter de films zit. Volgens mij snappen de makers er zelf ook geen hout meer van :-)

Naar mijn mening waren deel 2 en 3 alleen maar special effects. Niets meer en niets minder. Maar ja, dan zal ik er wel weer niets van snappen...........

H.stadman
06-01-2005, 17:30
Ik denk ook dat mensen te graag willen dat er een soort diepzinnige gedachte achter de films zit. Volgens mij snappen de makers er zelf ook geen hout meer van :-)

Naar mijn mening waren deel 2 en 3 alleen maar special effects. Niets meer en niets minder. Maar ja, dan zal ik er wel weer niets van snappen...........

de gebroeders hebben zelf een mystiek rond deze triligie willen leggen die ze vervolgens zelf niet voldoende kunnen verklaren. :wink:

volgens mij zijn ze zelf een beetje aan hun eigen complexiteit ten onder gegaan. :roll:

FrankGuthrie
06-01-2005, 17:31
Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.

Dat wist ik al vanaf het begin, heb revisted ooit gehad (zo teleurgesteld in 2 en 3 dat ik de 1 disc heb gehaald om revisited te verkopen). Maar het open einde van deel 1 vond ik goed genoeg voor mezelf, dus ik hou het lekker zo. Met de open eind kan je je fantasie laten gaan. En als ik ooit ieand tegen kom die de films niet kent, dan maak ik diegene wijs dat er maar 1 deel van uit is gekomen :twisted:

Jeroen D
06-01-2005, 17:31
precies :-) Mijn idee............

mark t
06-01-2005, 17:36
Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.Je kunt het er lang of kort over hebben, maar ik geloof er niks van. Misschien hoopten ze na deel 1 dat ze nog meerdere delen konden schrijven, maar bepaalde zaken in deel 1 maken het gewoon niet geloofwaardig dat er tijdens het schrijven van dit deel al serieuze plannen waren voor een doorlopend verhaal in de vorm van 2 vervolgfilms -[spoiler:6f1a8c6b20]waaronder het vermogen van Neo om te vliegen aan het einde van deel 1 en niet in de laatste plaats de feitelijke uitschakeling van de tegenstaander aan het einde van deel 1[/spoiler:6f1a8c6b20]. Dat de makers anders beweren lijkt me niet meer dan een ordinaire marketing-truc.

verry
06-01-2005, 17:39
vreemd genoeg hebben ze deel 1 wel zo geschreven dat je dat al als een open einde kunt beschouwen. met andere woorden: was deel 1 niet zo goed ontvangen hadden deel 2 en 3 zeker NIET het licht gezien. ze zijn wel erg voorzichtig tewerk gegaan en hebben ze zich enigzins ingedekt. :roll:
anders hadden ze mijns inziens wel een einde a la lotr kunnen maken in deel 1, zodat het veel duidelijker wordt dat het een triligie was/is. :roll:

ben ik niet met je eens, ze kwamen er meteen al mee naar buiten dat het een trilogie zou gaan worden

H.stadman
06-01-2005, 17:39
Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.Je kunt het er lang of kort over hebben, maar ik geloof er niks van. Misschien hoopten ze na deel 1 dat ze nog meerdere delen konden schrijven, maar bepaalde zaken in deel 1 maken het gewoon niet geloofwaardig dat er tijdens het schrijven van dit deel al serieuze plannen waren voor een doorlopend verhaal in de vorm van 2 vervolgfilms -[spoiler:2f049f6148]waaronder het vermogen van Neo om te vliegen aan het einde van deel 1 en niet in de laatste plaats de feitelijke uitschakeling van de tegenstaander aan het einde van deel 1[/spoiler:2f049f6148].


dit ben ik helemaal met je eens.
zie mijn quote:


vreemd genoeg hebben ze deel 1 wel zo geschreven dat je dat al als een open einde kunt beschouwen. met andere woorden: was deel 1 niet zo goed ontvangen hadden deel 2 en 3 zeker NIET het licht gezien. ze zijn wel erg voorzichtig tewerk gegaan en hebben ze zich enigzins ingedekt.
anders hadden ze mijns inziens wel een einde a la lotr kunnen maken in deel 1, zodat het veel duidelijker wordt dat het een triligie was/is.

JCL
06-01-2005, 17:50
Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.Je kunt het er lang of kort over hebben, maar ik geloof er niks van. Misschien hoopten ze na deel 1 dat ze nog meerdere delen konden schrijven, maar bepaalde zaken in deel 1 maken het gewoon niet geloofwaardig dat er tijdens het schrijven van dit deel al serieuze plannen waren voor een doorlopend verhaal in de vorm van 2 vervolgfilms -[spoiler:af3e70a055]waaronder het vermogen van Neo om te vliegen aan het einde van deel 1 en niet in de laatste plaats de feitelijke uitschakeling van de tegenstaander aan het einde van deel 1[/spoiler:af3e70a055]. Dat de makers anders beweren lijkt me niet meer dan een ordinaire marketing-truc.

Voordat ze aan 1 begonnen hebben ze al gezegd dat het een trilogie is. En over dat open einde, dat heeft deel 3 ook dus...

verry
06-01-2005, 18:00
Je kunt het er lang of kort over hebben, de hele Matrix is geschreven als 1 verhaal. Het is waar dat deel 2 en 3 nooit gemaakt hadden hoeven worden om het verhaal af te maken, anders dan bij b.v. LOTR maar je moet toch inzien dat het als 1 verhaal is geschreven. Dit zijden de broeders ookal in Revisited.Je kunt het er lang of kort over hebben, maar ik geloof er niks van. Misschien hoopten ze na deel 1 dat ze nog meerdere delen konden schrijven, maar bepaalde zaken in deel 1 maken het gewoon niet geloofwaardig dat er tijdens het schrijven van dit deel al serieuze plannen waren voor een doorlopend verhaal in de vorm van 2 vervolgfilms -[spoiler:5c45053e23]waaronder het vermogen van Neo om te vliegen aan het einde van deel 1 en niet in de laatste plaats de feitelijke uitschakeling van de tegenstaander aan het einde van deel 1[/spoiler:5c45053e23]. Dat de makers anders beweren lijkt me niet meer dan een ordinaire marketing-truc.

Voordat ze aan 1 begonnen hebben ze al gezegd dat het een trilogie is. En over dat open einde, dat heeft deel 3 ook dus...

precies dat zei ik net ook al maar daar wordt niet op gereageerd :twisted: :wink:

volgens mij zeiden ze in dat interview nog zoiets van dat ze eerst bang waren dat ze geen filmmaatschapij zouden vinden die meteen accoord zou gaan met 3 films met zo'n totaal nieuw/nooit gedaan concept

mark t
06-01-2005, 18:16
Voordat ze aan 1 begonnen hebben ze al gezegd dat het een trilogie is. En over dat open einde, dat heeft deel 3 ook dus...precies dat zei ik net ook al maar daar wordt niet op gereageerd :twisted: :wink: 'Van plan zijn' of 'hopen' 3 films te maken is heel iets anders als 1 doorlopend verhaal schrijven. 'Van plan zijn' 3 films te maken kan ook zijn alvast 1 redelijk afgeronde film schrijven en wel zien waar het schip strand. Zo had ene George Lucas ooit de bedoeling een negendelige filmserie te maken, maar hij had nog bij lange na niet het verhaal voor deze negen delen.

En wat mij betreft had deel 1 een open einde en deel 3 een slordig einde. :twisted: (Voor diegenen die de 'Matrix-haters' weer eens intellectueel minderwaardig inschatten: Dit heeft niks met happy end of gebrek daaraan te maken :roll: ).

The Pryde
07-01-2005, 06:24
Anyway, ik geloof niet dat dit aan het te grote budget heeft gelegen. De dingen die veel geld hebben gekost, zoals de scene op de autobaan in deel 2, het gevecht tussen Neo en honderden Agent Smiths in deel 2 en het eindgevecht in deel 3 zien er hoe jet ook went of keert ontzettend mooi uit. Veel mooier en beter dan 90 % van al het andere dat in Hollywood gemaakt wordt.

Ik moet wel zeggen, dat ik de scene op de autobaan best had willen missen... ziet er mooi uit hoor... absoluut... maar beetje loos...

:roll: :shock: zeker niet willen missen.... voegt misschien niks toe, weet ik trouwens ook niet zeker, het is toch om in beeld te brengen hoe de jacht op de keymaker verloopt, dus voegt misschien toch wel wat toe! maar wel enorm VET :twisted:

Ik geef toe, dat het er VET uitzag... maar voor mij niet veel beter dan de scene in T-3... en als ik aan The Matrix denk... dan had ik het geld liever in een mooie scene into space (want de schepen in The Matrix zien er echt mooi uit) gestoken... :D

rrrick
07-01-2005, 14:21
Ik ben wel degelijk benieuwd naar een nieuw project van de broertjes. Ik vond Matrix Reloaded geweldig, een goed, intrigerend verhaal en ook nog 's geweldig vorm gegeven. Revolutions vond ik dan ook een anti-climax, maar ik vermoed dat vooral Joel Silver daar een belangrijke rol in heeft gespeeld. Na de lauwe ontvangst van de psychologische complexiteit van Reloaded denk ik dat Silver de beslissende factor is geweest om van Revolutions een veel simpelere actiefilm te maken.

Ik kan me voorstellen dat de Wachowski's een paar jaar pauze nemen, maar ik hoop dat ze weer terug komen.

The Pryde
07-01-2005, 15:08
Ik kan me voorstellen dat de Wachowski's een paar jaar pauze nemen, maar ik hoop dat ze weer terug komen.

Ik ook :D

Cloud
07-01-2005, 16:29
Ik vond The Matrix schitterend.
Ik beschouw Reloaded en Revolutions als een misstap in hun carrïere, maar wilt niet zeggen dat ze hebben afgedaan voor mij.

Reloaded en Revolutions moet ik nog meerdere keren zien, misschien apprecieer ik het dan meer.
Ik heb The Matrix al 6x gezien, en telkens vond ik de film beter en beter worden.

Ik kijk zeker uit naar hun volgend project, wat het ook mag zijn.

Cinemaniac
08-01-2005, 01:36
Ik kwam ergens dit nieuwsberichtje tegen:


Monday, October 4th 2004 ended a six-year dispute involving Sophia Stewart, the Wachowski Brothers, Joel Silver and Warner Brothers. Stewart's allegations, involving copyright infringement and racketeering, were received and acknowledged by the Central District of California, Judge Margaret Morrow residing.

Stewart, a New Yorker who has resided in Salt Lake City for the past five years, will recover damages from the films, The Matrix I, II and III, as well as The Terminator and its sequels. She will soon receive one of the biggest payoffs in the history of Hollywood, as the gross receipts of both films and their sequels total over 2.5 billion dollars.

Stewart filed her case in 1999, after viewing the Matrix, which she felt had been based on her manuscript, "The Third Eye," copyrighted in 1981. In the mid-eighties Stewart had submitted her manuscript to an ad placed by the Wachowski Brothers, requesting new sci-fi works.

According to court documentation, an FBI investigation discovered that more than thirty minutes had been edited from the original film, in attempt to avoid penalties for copyright infringement. The investigation also stated that "credible witnesses employed at Warner Brothers came forward, claiming that the executives and lawyers had full knowledge that the work in question did not belong to the Wachowski Brothers." These witnesses claimed to have seen Stewart's original work and that it had been "often used during preparation of the motion pictures."
The defendants tried, on several occasions, to have Stewart's case dismissed, without success.

Stewart has confronted skepticism on all sides, much of which comes from Matrix fans, who are strangely loyal to the Wachowski Brothers. One on-line forum, entitled Matrix Explained has an entire section devoted to Stewart. Some who have researched her history and writings are open to her story. Others are suspicious and mocking. "It doesn't bother me," said Stewart in a phone interview last week, "I always knew what was true."

Some fans, are unaware of the case or they question its legitimacy, due to the fact that it has received little to no media coverage. Though the case was not made public until October of 2003, Stewart has her own explanation, as quoted at daghettotymz.com:

"The reason you have not seen any of this in the media is because Warner Brothers parent company is AOL-Time Warner... this GIANT owns 95 percent of the media... let me give you a clue as to what they own in the media business... New York Times papers/magazines, LA Times papers/magazines, People Magazine, CNN news, Extra, Celebrity Justice, Entertainment Tonight, HBO, New Line Cinema, Dreamworks, Newsweek, Village Roadshow... many, many more!... They are not going to report on themselves. They have been surpressing my case for years..."

Het blijkt dus dat die Wachowski's gewoon ordinaire dieven zijn :evil: :twisted:

The Pryde
09-01-2005, 09:40
Ik kwam ergens dit nieuwsberichtje tegen:


Monday, October 4th 2004 ended a six-year dispute involving Sophia Stewart, the Wachowski Brothers, Joel Silver and Warner Brothers. Stewart's allegations, involving copyright infringement and racketeering, were received and acknowledged by the Central District of California, Judge Margaret Morrow residing.

Stewart, a New Yorker who has resided in Salt Lake City for the past five years, will recover damages from the films, The Matrix I, II and III, as well as The Terminator and its sequels. She will soon receive one of the biggest payoffs in the history of Hollywood, as the gross receipts of both films and their sequels total over 2.5 billion dollars.

Stewart filed her case in 1999, after viewing the Matrix, which she felt had been based on her manuscript, "The Third Eye," copyrighted in 1981. In the mid-eighties Stewart had submitted her manuscript to an ad placed by the Wachowski Brothers, requesting new sci-fi works.

According to court documentation, an FBI investigation discovered that more than thirty minutes had been edited from the original film, in attempt to avoid penalties for copyright infringement. The investigation also stated that "credible witnesses employed at Warner Brothers came forward, claiming that the executives and lawyers had full knowledge that the work in question did not belong to the Wachowski Brothers." These witnesses claimed to have seen Stewart's original work and that it had been "often used during preparation of the motion pictures."
The defendants tried, on several occasions, to have Stewart's case dismissed, without success.

Stewart has confronted skepticism on all sides, much of which comes from Matrix fans, who are strangely loyal to the Wachowski Brothers. One on-line forum, entitled Matrix Explained has an entire section devoted to Stewart. Some who have researched her history and writings are open to her story. Others are suspicious and mocking. "It doesn't bother me," said Stewart in a phone interview last week, "I always knew what was true."

Some fans, are unaware of the case or they question its legitimacy, due to the fact that it has received little to no media coverage. Though the case was not made public until October of 2003, Stewart has her own explanation, as quoted at daghettotymz.com:

"The reason you have not seen any of this in the media is because Warner Brothers parent company is AOL-Time Warner... this GIANT owns 95 percent of the media... let me give you a clue as to what they own in the media business... New York Times papers/magazines, LA Times papers/magazines, People Magazine, CNN news, Extra, Celebrity Justice, Entertainment Tonight, HBO, New Line Cinema, Dreamworks, Newsweek, Village Roadshow... many, many more!... They are not going to report on themselves. They have been surpressing my case for years..."

Het blijkt dus dat die Wachowski's gewoon ordinaire dieven zijn :evil: :twisted:

Dit vind ik schokkend... waar heb je dit precies vandaan, if I may ask... :(

Cinemaniac
09-01-2005, 12:04
<knip>

Dit vind ik schokkend... waar heb je dit precies vandaan, if I may ask... :(

Dit komt uit deze site (http://www.xi-online.nl/forum/viewtopic.php?t=2730).

Hankster
09-01-2005, 13:02
en die 2 vervolgen waren toch 2 schitterende uitbreidingen op de visie die de 2 broers hadden zeg .. jemig. Vind je het gek dat die 2 films weinig met deel 1 te maken hadden, weinig toevoegden en ze het met onzinnig gelul over vragen waarom je die films gaat kijken goed proberen te praten ..

wat een hufterige actie is dit, zeg. Ik had er wel eens wat over gelezen, maar had er nooit veel aandacht aan geschonken .. Hollywood zit vol met schandalen :P

Wizz-Art
09-01-2005, 13:18
Ik wist dat Warner geen klein bedrijfje was, maar dat ze 95% van alle media in handen hebben in USA :shock:

Is er al bekend hoeveel royalties de schrijver gaat ontvangen?

The Pryde
09-01-2005, 13:37
<knip>

Dit vind ik schokkend... waar heb je dit precies vandaan, if I may ask... :(

Dit komt uit deze site (http://www.xi-online.nl/forum/viewtopic.php?t=2730).

Thanks

Z-Man
10-01-2005, 12:39
Ach ja alle lulverhaaltjes terzijde, ik vind de Wachowski-broertjes toch wel briljante filmmakers. Let maar op, ik weet zeker dat ze met een revanche terugkeren en alle zeikerds de mond snoeren. er gaan geruchten dat hun volgende project 'Dreamscape/Axis' word over andere dimensies en dat het de overtreffende trap van de Matrix-trilogie moet worden. en verder zweven er op internet nog een aantal oude Wachowski-scripts rond: 'Carnivore' en 'Plastic Man' wat ook erg goede scripts moeten zijn. En nu gaan ze uiteraard eerst 'V For Vendetta' produceren waar ik in ieder geval niet op kan wachten :D.

The Pryde
10-01-2005, 17:54
Ach ja alle lulverhaaltjes terzijde, ik vind de Wachowski-broertjes toch wel briljante filmmakers. Let maar op, ik weet zeker dat ze met een revanche terugkeren en alle zeikerds de mond snoeren. er gaan geruchten dat hun volgende project 'Dreamscape/Axis' word over andere dimensies en dat het de overtreffende trap van de Matrix-trilogie moet worden. en verder zweven er op internet nog een aantal oude Wachowski-scripts rond: 'Carnivore' en 'Plastic Man' wat ook erg goede scripts moeten zijn. En nu gaan ze uiteraard eerst 'V For Vendetta' produceren waar ik in ieder geval niet op kan wachten :D.

Ik ben het met je eens hoor... maar ik schrik wel van berichten, dat The Brothers het hele MATRIX-idee gestolen zouden hebben... :cry: vind ik wel jammer.... desondanks blijft The Matrix bij mij op NR. 2 staan... op gepaste afstand achter Star Wars :lol:

DVD Watcher
30-07-2012, 13:56
Misschien ietswat offtopic :

Larry Wachowski is now living as Lana

http://i.imgur.com/hGKO3.jpg

THE Hollywood director responsible for the hit Matrix movies has ‘outed’ himself as a pink-haired transsexual called Lana.

Larry Wachowski, 47, one of the most influential directors in Hollywood after Steven Spielberg, has been undergoing hormone therapy as part of his sex-change treatment for nearly a decade. In a trailer for his latest film, the £80 million production Cloud Atlas, Wachowski says in a soft and breathy voice: ‘Hi, I’m Lana.’ It is the first time ‘Larry’ has appeared publicly as ‘Lana’.

The new film, which stars Tom Hanks and Halle Berry, is one of the most hotly anticipated of the year. It is based on British author David Mitchell’s hit book which features six interlocking stories beginning in the 1800s and progressing to the future. The cast includes Hugh Grant, Susan Sarandon and Jim Broadbent.

At the height of Matrix mania, Wachowski left his wife for a dominatrix called Ilsa Strix.

The Wachowskis are each reported to be worth more than £50 million.

''Cloud Atlas'' Trailer ''Director's Commentary'' : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T9wSVwbgMbE (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T9wSVwbgMbE)

''Cloud Atlas'' Extended Trailer : http://www.youtube.com/watch?v=hWnAqFyaQ5s&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=hWnAqFyaQ5s&feature=player_embedded)

Bron : http://ohnotheydidnt.livejournal.com/70733139.html (http://ohnotheydidnt.livejournal.com/70733139.html)

mark t
30-07-2012, 14:03
Da's niet echt nieuws. Het is al jaren een publiek geheim dat de beste man zich beter thuis voelde in het lichaam van een beste vrouw. De naam Lana wordt al een paar jaren regelmatig voor/door haar gebruikt.

De_Hollander
01-08-2012, 17:00
http://db2.stb.s-msn.com/i/B7/50F545F3677362AA1DCE28BBFE0AA.jpg

Larry Wachoswki, de regisseur van The Matrix, gaat door het leven als vrouw. De 47-jarige filmmaker begon jaren geleden al met het slikken van hormonen. Maandag verscheen Larry voor het eerst als Lana voor de camera. Aanleiding was promotie voor haar nieuwe film Cloud Atlas.

Amerikaanse media speculeren al jaren over het privé-leven van de regisseur. In 2003 werd bekend dat Larry zich graag als vrouw verkleedde en zichzelf Lana noemde. Een paar jaar geleden hakte ze de knoop door en begon ze met de algehele transformatie tot vrouw.

Wachoswki vormt samen met haar broer Andy Wachowski het succesvolle duo Wachowski Brothers. Samen schreven ze het script van The Matrix-trilogie. Hun nieuwe project Cloud Atlas belooft de nieuwe hit van het najaar te worden. In de film worden zes verhalen verteld die zich in een verschillende tijd en op verschillende plaatsen afspelen. Onder meer Tom Hanks en Halle Berry spelen een rol.

bron: http://entertainment.nl.msn.com/the-matrix-regisseur-vrouw-geworden

mark t
01-08-2012, 17:08
't Is al triest genoeg dat er ineens binnen een paar minuten meerdere roddel-topics (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86610) opduiken, maar twee keer over dezelfde regisseur(s) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669) is al helemaal overdreven.

De_Hollander
01-08-2012, 17:37
't Is al triest genoeg dat er ineens binnen een paar minuten meerdere roddel-topics (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86610) opduiken, maar twee keer over dezelfde regisseur(s) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669) is al helemaal overdreven.Hoezo triest genoeg?? Dan kan je alle nieuws topics van regisseurs en acteurs wel roddel en triest noemen. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669 daar zeggen ze toch niks speciaals over?? Dat is toch geen roddel.
Dus wat is er dan overdreven? En wat er beweerd wordt op msn nieuws dat The Matrix-regisseur vrouw geworden is, zal toch wel waar zijn.

Esteban
01-08-2012, 18:06
Dit is toch al jaren bekend? Dat was geen kwestie van speculatie ... Verder acht ik deze zaken eerlijk gezegd niet topic-waardig.

DVD Watcher
01-08-2012, 18:23
't Is al triest genoeg dat er ineens binnen een paar minuten meerdere roddel-topics (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86610) opduiken, maar twee keer over dezelfde regisseur(s) (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669) is al helemaal overdreven.

2 x over hetzelfde is misschien overdreven, maar je hoeft niet te reageren in die (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86610) topic die ik geopend hebt.

Als er acteurs of actrices zijn die het ineens heel slecht verloopt, of zijn verlopen, dan ben ik van mening dat we daar onze meningen over mogen hebben.

Het betreft mensen die spelen of speelden in films of series, en in en op deze filmsite hebben we het over films en series.

We hebben het hier over hun rollen enz, en als het met de acteurs & actrices dan slecht gaat, ben ik van mening dat we het daar ook over mogen hebben.

We hebben het er over in de goede tijden, dan vind ik dat je het er ook over mag hebben in de slechte tijden.

Iedereen mag zijn mening hebben daarover, maar je bent als bezoeker niet verplicht om je in die topic te mengen, als het je niet interesseert.

Dan sla je als bezoeker de topic gewoon over, maar bestaansrecht mag ie zeker hebben.

De_Hollander
01-08-2012, 18:34
2 x over hetzelfde is misschien overdreven, maar je hoeft niet te reageren in die (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=86610) topic die ik geopend hebt.

Als er acteurs of actrices zijn die het ineens heel slecht verloopt, of zijn verlopen, dan ben ik van mening dat we daar onze meningen over mogen hebben.

Het betreft mensen die spelen of speelden in films of series, en in en op deze filmsite hebben we het over films en series.

We hebben het hier over hun rollen enz, en als het met de acteurs & actrices dan slecht gaat, ben ik van mening dat we het daar ook over mogen hebben.

We hebben het er over in de goede tijden, dan vind ik dat je het ook mag hebben in de slechte tijden.

Iedereen mag zijn mening hebben daarover, maar je bent als bezoeker niet verplicht om je in die topic te mengen, als het je niet interesseert.

Dan sla je als bezoeker de topic gewoon over, maar bestaansrecht mag ie zeker hebben.Helemaal mee eens.

mark t
01-08-2012, 18:42
BlablaZoals in dat andere topic ook al gezegd: Maak er dan een Roddel-topic van. Anders krijgen we straks ook aparte topics over acteurs en actrices die gescheiden zijn, acteurs en actrices die een relatie aangaan, acteurs en actrices die een kind hebben gekregen, acteurs en actrices die een buitenechtelijk kind hebben gekregen, acteurs en actrices die een nieuw optrekje hebben gekocht, acteurs en actrices die gepakt zijn voor te snel rijden, enz.

Je kunt wel weer de standaard-riedel afsteken dat je niet hoeft te reageren, maar ten eerste vind ik het gewoon meer bij een roddel-blog passen dan bij blog dat zich op films en dvd's/blu ray's concentreert, ten tweede hebben we een off topic-draadje waarin je die meuk ook kunt gooien en ten derde, ook als het je niet interesseert, dan komt het alsnog telkens op de voorpagina bij de recente topics. Ik vind een wildgroei aan dit soort roddel-topics in dat opzicht storend.

Dus omwille van het overzicht: maak er één groot roddel-topic van en plemp daarin al die onzin, want dat is het. Of geneer je je om in een topic onder die titel actief te zijn?

En het soort topics al waarin we hierin even bezig zijn is al helemaal onzin. Er bestaat een subforum waarin per regisseur nieuws gepost kan worden. Hou het overzichtelijk en blijf bij die indeling i.p.v. voor elke scheet een nieuw topic aan te maken. Kwestie van aanpassen aan wat op dit forum gebruikelijk is. Of, zoals gezegd, dump dit soort RTL-Boulevard-achtige wetenswaardigheden in een centraal roddel-topic.

De_Hollander
01-08-2012, 19:28
Maar met deze door mij geopende topic is niks mis mee. Het is goed om te weten dat Larry Wachoswki, de regisseur van The Matrix, door het leven gaat als vrouw. Een andere naam heeft aangenomen. En dat is toch iets anders dan:
"actrices die gescheiden zijn, acteurs en actrices die een relatie aangaan, acteurs en actrices die een kind hebben gekregen, acteurs en actrices die een buitenechtelijk kind hebben gekregen, acteurs en actrices die een nieuw optrekje hebben gekocht, acteurs en actrices die gepakt zijn voor te snel rijden."
In deze sectie mag nieuws gezet worden over Acteurs, actrices, regisseurs, producenten etc (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=59) Ik vind het ook prima dat er nieuws bekend gemaakt wordt zoals van DVD Watcher (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=20853) In een offtopic had ik dat niet opgemerkt, ik zou zoiets gaan zoeken in deze sectie. Dat zijn serieuze problemen wat deze Acteurs, actrices, regisseurs (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=59) mee maken.Jij vindt wildgroei aan dit soort roddel-topics in dat opzicht storend. Maar andere mensen juist weer niet.
Ik vind het zo juist overzichtelijk, om dan weer speciale aftakkingen te gaan maken aan subforum vind ik onoverzichtelijk.

jeroeni
01-08-2012, 19:34
Die winst van de Matrix wordt goed besteed.

mark t
01-08-2012, 19:34
Maar met deze door mij geopende topic is niks mis mee. Het is goed om te weten dat Larry Wachoswki, de regisseur van The Matrix, door het leven gaat als vrouw.


En het soort topics al waarin we hierin even bezig zijn is al helemaal onzin. Er bestaat een subforum waarin per regisseur nieuws gepost kan worden. Hou het overzichtelijk en blijf bij die indeling i.p.v. voor elke scheet een nieuw topic aan te maken. Kwestie van aanpassen aan wat op dit forum gebruikelijk is. Of, zoals gezegd, dump dit soort RTL-Boulevard-achtige wetenswaardigheden in een centraal roddel-topic.Dus...

En als er over een regisseur/-eusse of acteur/-trice nog geen topic is, dan lijkt het me handiger om een nieuw topic aan te maken met alleen de naam van de betreffende persoon als onderwerp. Anders krijg je nog een puinzooi.

De_Hollander
01-08-2012, 20:04
Done

mark t
01-08-2012, 20:12
Ik bedoel dus gewoon alleen de naam van de (in dit geval) regisseur. Net zoals alle andere topics in dit sub-forum. Of wou je voor elke gebeurtenis in het leven van ons aller Lana een nieuw topic aanmaken?

Overigens lijkt het me in dit specifieke geval niet verkeerd om verder te gaan in het bestaande Wachowski-topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669). Daar wordt als sinds 2005 af en aan gekletst over dit team. Ze werken -net als de gebroeders Coen- per slot van rekening toch alleen maar gezamenlijk aan films. Wellicht is een moderator zo aardig om dat draadje even naar het goede subforum te verplaatsen ('t Is wellicht nog een oud topic van voor de indeling die we nu hebben, toen er nog geen apart sub-forum was voor regisseurs en acteurs).

Rogier Burghout
01-08-2012, 20:30
Samenvoegen deze handel zeg ik. Het feit dat Larry Lana is geworden is al vele jaren bekend maar nu ze ineens werken aan een nieuwe film en er dus nieuwe publiciteit komt, en een nieuwe foto van Lana, moet er ineens een nieuw topic komt. Beetje komkommertijd, ook op dvd.nl?

De_Hollander
01-08-2012, 20:51
Ik bedoel dus gewoon alleen de naam van de (in dit geval) regisseur. Net zoals alle andere topics in dit sub-forum. Of wou je voor elke gebeurtenis in het leven van ons aller Lana een nieuw topic aanmaken?

Overigens lijkt het me in dit specifieke geval niet verkeerd om verder te gaan in het bestaande Wachowski-topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669). Daar wordt als sinds 2005 af en aan gekletst over dit team. Ze werken -net als de gebroeders Coen- per slot van rekening toch alleen maar gezamenlijk aan films. Wellicht is een moderator zo aardig om dat draadje even naar het goede subforum te verplaatsen ('t Is wellicht nog een oud topic van voor de indeling die we nu hebben, toen er nog geen apart sub-forum was voor regisseurs en acteurs).De regiseur heeft een andere naam gekregen, dit is zo het overzichtelijkste met zijn al oude bekende naam. Als iemand naar deze regiseur wil zoeken op zijn toen al bekende oude naam, en ik noem deze topic lana Wachoswki (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1882529#post1882529)dan kan hij het niet vinden.
Wachowski-topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30669) staat ook niet in de sub-forum van Acteurs, actrices, regisseurs, producenten (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=59)dus dan laat ik het zo staan. Als ik nu het topic Larry Wachoswki The Matrix-regisseur geworden vrouw (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1882529#post1882529) noem, dan weet iedereen waarover we het hebben. En als er weer wat andere nieuws van hem/haar is kan dat ook in deze topic worden vermeld.

Frank
01-08-2012, 21:06
Als ik nu het topic Larry Wachoswki The Matrix-regisseur geworden vrouw (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1882529#post1882529) noem, dan weet iedereen waarover we het hebben.
Noem het dan "Matrix-regisseur Larry Wachowski vrouw geworden". Dat tenminste correct Nederlands.

Esteban
01-08-2012, 21:12
Of noem het gewoon "[REG] Lana Wachoswki (aka Larry Wachoswki)", duidelijker kan niet.

mark t
01-08-2012, 21:49
Of noem het gewoon "[REG] Lana Wachoswki (aka Larry Wachoswki)", duidelijker kan niet.Precies. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

jeroeni
01-08-2012, 21:57
wat maakt het uit het is toch een wachoswki.

crocs
08-08-2012, 14:36
wat maakt het uit het is toch een wachoswki.Het! Is een Lana een robot geworden of zo?

Nu Larry Lana is geworden is de naam Wachowski Brothers ook niet meer van toepassing hé ;) Wachowski siblings is beter van toepassing.

Tyler_Durden
09-03-2016, 07:16
Matrix director Lilly Wachowski comes out as transgender woman, joining sister Lana: cos.lv/ZeKkN (https://t.co/ptmgI4yARW)

Dit is toch wel vrij apart/bizar. Eerst de een, nu de ander

crocs
09-03-2016, 14:53
Nu Larry Lana is geworden is de naam Wachowski Brothers ook niet meer van toepassing hé ;) Wachowski siblings is beter van toepassing.Hoewel Wachowski siblings wel correct is, kan nu ook Wachowski Sisters worden gebruikt. Dus waarom staat er nog steeds Wachowski Brothers, als ik dat vragen mag.