PDA

Bekijk de volledige versie : Kabelvraag



basb
06-01-2005, 16:27
Hallo beste mensen.
Heb je hem weer, zullen je jullie wel denken :wink:
Maar ik heb er nog heel weinig ervaringen mee, dus ik hoor het graag van de experts :D

Ik heb de volgende set:
Dvd speler in de computer, verbonden receiver Coax kabel
Receiver naar boxen Goedkoop speakersnoer
Cd speler naar receiver Zowel analoog als optisch, beide kabels vrij goedkoop
Vcr naar receiver Analoog (heb een scart ding, met daarin analoog geluid uit, daarin de analoge kabels)
Vcr naar tv simpele tv kabel (heb wel scartuitgang, maar niet in tv ingang)
Ook heb ik scart ingang in vcr maar niet gebruikt.

Receiver: harman/kardon avr 35rds
Cd speler: denon dcd 635
vcr: blaupunkt (gebruik hem enkel voor het geluid, aangezien ik hele slechte tv heb)
Tv: sharp ktv (simpel dus, maar wil hem binnen nu en een jaar vervangen)

Nu is mijn vraag:
Omdat dit wel erg goedkope kabels zijn (alles bij handyman :oops: ) ben ik van plan om eens wat geld aan de kabels te spenderen. Maar alvorens ik dit doe, zou ik willen weten of dit volgens jullie waarde toevoegd aan het geluid van mijn dolby digital vooral.
Ook zou ik willen dat ik wat mooier beeld heb, maar aangezien ik nu (nog) een slechte kleine tv heb, is dit bijzaak.

Wat zou voor mij een goede oplossing zijn van kabels
Let wel, ik ben nog maar 19 jaartjes jong, dus mijn budget licht zo rond de 150 euro. Het liefst heb ik mooi geluid, beeld is bijzaak.

R Klemkerk
06-01-2005, 16:42
Het ligt geheel aan hoeveel meter je nodig hebt voor je speakers? en je moet jezelf afvragen of dure speaker kabels het wel waard zijn voor je speakers? Welke speakers heb je als ik mag vragen.

Voor jouw budget heb je toch best een aardige keus aan kabels denk ik. Je zou eens kunnen kijken naar:

vd Hul: The Clearwater (7e p.m)
QED: silver annaversary (9e p.m)
QED: Ultra Flat Qontour (5e p.m)

basb
06-01-2005, 16:49
Zou een kwaliteits coax kabel wat uithalen?