PDA

Bekijk de volledige versie : Tom and Thomas



Cenobite
27-01-2002, 19:54
Tom and Thomas nu in de bioscoop :D :D


Had niets te doen zondagmiddag en ben dus naar de bioscoop gegaan. Ik heb de nieuwe Ned/Eng coproductie "Tom and Thomas" gezien. Dit is een zeer geslaagde en zeer spannende jeugdfilm over de 9 jarige Thomas die ontdekt dat hij een identieke tweelingbroer heeft die opgesloten zit in een internaat, waar duistere en illegale dingen gebeuren. Als Tom uit het internaat ontsnapt komt hij Thomas tegen en beleven ze samen spannende avonturen , en ontdekken ze het mysterie van hun verleden.

Dit is een van de beste en meest spannende jeugdfilms die ik in jaren gezien heb. De film zit flitsend in elkaar en blijft spannend tot het einde. In de goed gespeelde hoofdrollen zie je Sean Bean ( bekend al Major Sharpe uit de BBC serie "Sharpe" ) en Derek de Lint ( leeft ie nog ?? ) en de 9 jarige nieuwkomer en grote ontdekking Aaron Johnson als Tom en Thomas. Opvallend is ook dat de film geen semi -realistische en matig geweldadige scenes schuwd die de film erg actueel en modern maken. Dit is echt geen slappe familie hap, zoals vergelijkebare jeugdfilms.

Het enigste minpuntje is dat je duidelijk kunt merken welke engelse acteurs ( Sean Bean / Aaron Johnson ) zijn ingedubt. Het nederlands van deze acteurs klinkt gewoon veel te onnatuurlijk. Ik wil de engelse international versie ( op DVD ?? ) nog wel eens zien ( Hint Hint to First Floor Features !! )

Wie in de mood is voor een flitsende en spannende jeugdfilm moet zeker gaan kijken in de bioscoop ... :D :D

Remco Out
28-01-2002, 12:47
Lijkt me helemaal geen ruk aan, zal hem ook zeker niet gaan kijken in de bios. Bah..

Cenobite
28-01-2002, 13:55
Voor de meeste nederlandse films gaat dit ook wel op en denk ik ook Bah , het zal wel bagger zijn. Deze film is gelukkig een uitzondering op de regel. Goede acteurs en een spannend verhaal tillen deze film moeiteloos boven de slappe hap van rampzalige nederlandse films als "costa" , "ik ook van jouw" en andere meuk... :D :D

Bovendien is Sean Bean ( Major Sharpe uit de gelijknamige engelse serie ) ook een echte acteur en geen soapie wannabee zonder talent... :D :D