PDA

Bekijk de volledige versie : lange tijd tussen bios en dvd release!!



Cali
27-01-2002, 18:59
zomaar ff iets wat ik me afvraag:

waarom is de periode tussen de bioscoop en de uiteindelijke release op dvd zo groot. zit gewoon een grote periode tussen waarin mij lijkt dat er nix meer gebeurt (dit kan natuurlijk ook aan mij liggen)

nou hoor het wel.

groeten Cali,

Oakey
27-01-2002, 19:12
Heel simpel: de bioscooprelease levert de filmmaatschappijen het meeste geld op. Als de dvd-release te dicht na de bioscooprelease ligt, gaan er minder mensen naar de bioscoop omdat het toch maar even wachten is tot ze hem kunnen huren (= goedkoper). Als er een half jaar tussen ligt (zoals nu) duurt dat veel mensen te lang en gaan ze de film toch in de bioscoop bekijken.

ron
27-01-2002, 19:18
In Amerika komen ze over het algemeen met een veel kortere tussenpoos op dvd uit. De rest van de wereld is nu eenmaal van ondergeschikt belang lijkt het wel. Maar het zal wel iets te maken hebben met rechtenkwesties, verschillende talen en ondertitels en meer van dat vervelende gedoe wat alles zo enorm vertraagt. Eigenlijk zou gewoon de hele planeet Engels moeten lullen, zijn er al veel problemen uit de wereld geholpen. ;)

MiKe__LL
27-01-2002, 19:33
Eigenlijk zou gewoon de hele planeet Engels moeten lullen, zijn er al veel problemen uit de wereld geholpen. ;)

Ik ben voor Nederlands :D

ron
27-01-2002, 20:04
Ik ben voor Nederlands :D Hoho, geen referendum ! Een nieuwe voertaal moet je de mensen gewoon door de strot duwen, net als de euro. ;)

Nathan Strik
27-01-2002, 20:15
Hoho, geen referendum ! Een nieuwe voertaal moet je de mensen gewoon door de strot duwen, net als de euro. ;) Wat dachten jullie van Fries?!? :D Hehe, nee hoor. Geef mij maar Engels als wereldwijde voertaal... maarre.... wie gaat dit vertellen aan die Afrikaanse stammen?!? Of Indianen in het regenwoud, moeten die ook meedoen?!? Lijkt me wel gezellig... komt een stelletje halfnaakte, Engels sprekende indianen bij de Hema met Euro´s afrekenen... dan wil ik die kop van de cassiere wel eens zien... :D

Maar goed, ik haal zoveel mogelijk films nu uit Amerika, dus van dat lange wachten merk ik meestal niet zo super veel. (Behalve bij A.I.... :( )

Luther Hartog
27-01-2002, 20:22
Ik ben voor Nederlands :D En net had je nog commentaat op mijn patriotisme:confused:

ron
27-01-2002, 20:24
Wat dachten jullie van Fries?!? :D Hehe, nee hoor. Geef mij maar Engels als wereldwijde voertaal... maarre.... wie gaat dit vertellen aan die Afrikaanse stammen?!?De vraag is wie er makkelijker te overtuigen is van de vele voordelen die 1 voertaal met zich meebrengt, Friesland of Nambia ? Oops, had ik niet mogen zeggen...stom !!! :rolleyes:

MiKe__LL
27-01-2002, 20:41
En net had je nog commentaat op mijn patriotisme:confused:

je vergelijkt appels met peren
denk er even over na ;)