PDA

Bekijk de volledige versie : X Men / Spiderman



Anonymous
27-01-2002, 19:18
Maar eventjes de thread geopend omdat er een discussie ontstond in
de Thread van John...

Anonymous
27-01-2002, 19:21
Persoonlijk vond ik X Men een lekkere actiefilm met nogal wat
leuke effecten erin...

Ik ben zeer benieuwd naar de komende X Men Film, en uiteraard
de Spiderman Film die zelfs volgens geruchten dit jaar nog te
koop is Regio 2 op DVD.

Marco
27-01-2002, 19:24
Gaat deze thread X-Men versus Spiderman? Mag ik ook beide leuk vinden? Oftewel ik vond X-Men zeer geslaagd zowel de film als de DVD. Spiderman wordt denk ik ook zeer vermakelijk. Met Sam Raimi aan het roer kan het zeker niet mis gaan.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar X2.

mjlfadriaans
27-01-2002, 19:27
Persoonlijk vond ik X Men een lekkere actiefilm met nogal wat
leuke effecten erin...

Ik ben zeer benieuwd naar de komende X Men Film, en uiteraard
de Spiderman Film die zelfs volgens geruchten dit jaar nog te
koop is Regio 2 op DVD.



X-men is ook een aardige film. Begrijp wel dat als je een lezer bent, de kritiek groter is. Ik snap dat voor een leek de film gewoon goed is, ik vind persoonlijk dat het een animatiefilm had moeten worden a la Final Fantasy. Ze kunnen en veel meer en VEEL meer nadruk op het verhaal leggen. Ik vind het altijd jammer dat men bij dit soort films het verhaal altijd erg recht-toe-recht-aan houdt. Neem nu een Batman 1/2 + Blade, DAT zijn pas verhalen EN een strakke film.

Ik hoop ook dat Spiderman in die laatste categorie komt. Daarom haalt X-men het bij verre niet als ik hem vergelijk met die andere 3 die ik noemde. Hij zit tussen Batman 3 en 4 in (4 was wel HEEL erg)

Anonymous
27-01-2002, 19:29
X-men is ook een aardige film. Begrijp wel dat als je een lezer bent, de kritiek groter is. Ik snap dat voor een leek de film gewoon goed is, ik vind persoonlijk dat het een animatiefilm had moeten worden a la Final Fantasy. Ze kunnen en veel meer en VEEL meer nadruk op het verhaal leggen. Ik vind het altijd jammer dat men bij dit soort films het verhaal altijd erg recht-toe-recht-aan houdt. Neem nu een Batman 1/2 + Blade, DAT zijn pas verhalen EN een strakke film.

Ik hoop ook dat Spiderman in die laatste categorie komt. Daarom haalt X-men het bij verre niet als ik hem vergelijk met die andere 3 die ik noemde. Hij zit tussen Batman 3 en 4 in (4 was wel HEEL erg)

Ik begrijp wat je bedoeld en je heb gelijk :)

mjlfadriaans
27-01-2002, 19:42
Gaat deze thread X-Men versus Spiderman? Mag ik ook beide leuk vinden? Oftewel ik vond X-Men zeer geslaagd zowel de film als de DVD. Spiderman wordt denk ik ook zeer vermakelijk. Met Sam Raimi aan het roer kan het zeker niet mis gaan.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar X2.



Ik moet eerlijk zeggen da'k de man niet ken. Maar ik heb de stem in het PC-spel van Spiderman gehoord, wat een afgang. Die was bijna erger dan George Clooney als Batman .... de stem uit de tekenfilm Spiderman was ERG goed en ik hoop dat het ook enigszins in de buurt gaat komen. Ik probeerde gisteren de trailer te bekijken (ik had de teaser al gezien), maar vreemdgenoeg kreeg ik Quicktime 5.2 niet binnen doordat die proxyserver van planet.nl niet werkte. Ik kan dus nog niet veel over de film zeggen. Ik hoorde ook dat er eentje van The Hulk in de maak is. Hoewel ik de oude serie altijd leuk vond, kwam dit verre in de buurt van de Hulk. Hopelijk wordt dit een echte kraker, ik weet dat men van deze stadsverwoester wel een leuk verhaal kan maken. Ik ben er voor dat Paul Jenkins alle scripts gaat sschrijven voor comics-films, de man is werelds.

Even een commentaar op het in de andere thread voorkomende 'verhaal in X-men gaat verder dan velen denken'. Klopt wel, de basisgedachte achter de X-men komt er wel degelijk goed in naar voren, ik bedoelde alleen dat het uiteindelijke plot nogal slechte was. Er zaten zeker scene's in die aangrijpend waren, daarom vind ik de film in zijn geheel niet slecht. Maar het verhaal was eigenlijk meer uit de tijd van 1963 toen de serie net begon en dan eigenlijk nog slechter (ik bedoel nu het uiteindelijk plot, dus het plannetje wat magneto had opgezet). In de animatie hadden ze iets met Apocolypse kunnen doen, of misschien wel Age of Apocolypse (beter X-men verhaal bestaat er niet) ..... ik heb in ieder geval verhalen gelezen die mijn aandacht nooit verloren, kan ik van de film niet zeggen.

X-men kun je bij mij eigenlijk vergelijken met Dungeons and Dragons, zet Dungeons and Dragons naast Lord Of The Rings en vergelijk die twee .... daar zit een verschil in van lik mijn vestje!

Marco
27-01-2002, 21:31
Ik moet eerlijk zeggen da'k de man niet ken. Maar ik heb de stem in het PC-spel van Spiderman gehoord, wat een afgang. Die was bijna erger dan George Clooney als Batman ....
De man. Ik neem aan dat je Tobey Maguire bedoelt. Deze man (bouwjaar 1975) heeft o.a. in Fear and Loathing in Las Vegas, Pleasantville, The Cider House Rules gespeeld. Tobey kom je niet zo gauw in mainstream blockbusters tegen. Schijnbaar maakt hij een omzwaai, getuige zijn rol als Spiderman en als Hond (in de film Cats & Dog/Als Kat en Hond). Wat zijn stem betreft hij heeft nog geen baard in zijn keel.

Sam Raimi is trouwens de director. Hij maakte films als Evil Dead, Darkman, The Gift en The Quick and the Dead (prachtige western met Sharon Stone, Gene Hackman, Russell Crowe en Leonardo DiCaprio)...Oops ik ga op de Mioch toer ;)



Ik hoorde ook dat er eentje van The Hulk in de maak is. Hoewel ik de oude serie altijd leuk vond, kwam dit verre in de buurt van de Hulk. Hopelijk wordt dit een echte kraker, ik weet dat men van deze stadsverwoester wel een leuk verhaal kan maken.
Dat klopt. Deze film wordt geregisseerd door Ang Lee. Wie?? Ang Lee. Crouching Tiger, Hidden Dragon daar kennen we Lee van.
Deel van de cast is al bekend.
Dr. Bruce Banner: Eric Bana
Betty Ross: Jennifer Connelly
General Ross: Sam Elliott
Bruce Banner's Father: Nick Nolte
Film wordt verwacht zomer 2003.



X-men kun je bij mij eigenlijk vergelijken met Dungeons and Dragons, zet Dungeons and Dragons naast Lord Of The Rings en vergelijk die twee .... daar zit een verschil in van lik mijn vestje!
Geloof me, X-Men kan je echt NIET vergelijken met Dungeons and Dragons. Als er 1 film die zo slecht is, afgelopern jaar dan was het wel Dungeons and Dragons. Sommigen mensen beschouwen zelf D&D een voorproefje van LOTR. Dat op zich is al een belediging voor LOTR.

Het X-Men verhaal is nog lang niet af. Want X-Men wordt een trilogy. Dat heeft Bryan Singer zelf nog gezegd. Hij neemt X-Men dan ook serieus. Daar waar Batman al de fout mee ging. Niet met Tim Burton natuurlijk, die liet nou juist de donkere kant zien. Nee, met Joel Schumacher voor Batman Forever en Batman & Robin ging het mis. Hij gebruikte al te veel 'kleur'. Waardoor Batman al gauw een komedie werd.

Gelukkig wordt Batman weer opgepakt. Titel: Batman Year One.
Frank Miller & Darren Aronofsky zorgen voor het scenario. Darren Aronofsky zit op de regiestoel. Wordt wel een bijzondere film , gezien de films die Darren Aronofsky maakte. Nathan/Zerodown lievelingsfilm Requiem for a Dream en Pi waren zijn vorige films.

mjlfadriaans
27-01-2002, 22:29
Geloof me, X-Men kan je echt NIET vergelijken met Dungeons and Dragons. Als er 1 film die zo slecht is, afgelopern jaar dan was het wel Dungeons and Dragons. Sommigen mensen beschouwen zelf D&D een voorproefje van LOTR. Dat op zich is al een belediging voor LOTR.





Ik bedoelde niet dat X-men zo slecht als Dungeons and Dragons was, ik bedoelde meer de vergelijking Dungeons and Dragons / LOTR. LOTR is toch ook verhaalsgericht, terwijl dat in X-men erg matig is. Het positieve aan X-men is dat de gedachte achter X-men mooi gebracht wordt (de niet-actie-scene's bedoel ik). Het Magneto-plot vond ik erg matif, daar bedoelde ik de vergelijking mee. Moeilijk anders uit te leggen, ik weet niet of het te volgen is. Maar ik ben met je eens dat D&D ERRUG slecht was (dat gevoel had ik niet bij X-men, de enige afknapper was dus het plot en de lengte van de film .... een goed plot wordt uitgewerkt, zie Batman-films). Ik heb D&D alleen gekocht voor de drakenscene's, omdat ik nogal wel van Draken ben, maar eigenlijk is het meer een 'bewuste miskoop'.