PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is jouw favoriete Anime



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

Edwin V
19-04-2004, 07:06
Ik las op een andere site dat disney nog drie ghiblis uit gaat brengen, nl: MY NEIGHBOR TOTORO
NAUSICAÄ OF THE VALLEY OF THE WIND
PORCO ROSSO
Ik zit er al een tijdje over te deken om de regio 3 dvd's te bestellen, of denken jullie dat deze uitgaven beter zullen zijn. Ik denk dat ze te vergelijken zijn met de R1 Spirited away. Maar ze komen pas in augustus uit.

En weet er iemand iets over die box van Lain die de 4 delen bevat. Is die een beetje goede kwaliteit? Ik hoor het graag, want met boxen spaar je toch weer wat ruimte in de kast :D

@ Edwin die cell is heel cool ik denk dat Wendy( Bahamut) erg jaloers op je zal zijn. Ik weet niet meer de url van haar site, maar zij is ook wel verslaafd aan deze dingen.

De R3 versies van IVL zijn al goed. Hangt er dus vanaf of er bij de R1 interessante extra's bij zitten. Ook is het nog de vraag of de goede ondertiteling wordt gebruikt (die hoort bij de Japanse track en niet bij de Engelse).
De Koreaanse R3 Totoro die ik heb heeft gedurende 5 minuten wat kleine kleurverschil vlekjes op een vaste plaats, die heeft de Hong Kong R3 (van IVL dus) niet. Ook is de ondertiteling bij deze twee correct gedaan. Bij Nausicaa is dat ook het geval, ik heb nog geen negatieve berichten hierover gehoord.

Ik weet niet over welke Lain box je 't hebt, maar een heleboel anime boxen zijn gewoon dozen met daarin de losse DVD doosjes, dus dat bespaart geen ruimte.

Anime cels zal ik niet zoveel gaan kopen. De plaatjes zijn vaak wel mooi, maar in de meeste gevallen doen ze me niks. Alleen van m'n meest favoriete animes zal ik misschien nog wel wat kopen als ik toevallig tegen wat moois aan loop. Van Omoide Poro Poro wil ik ook nog wel een mooi plaatje van een volwassen Taeko. Hangt er allemaal van af hoe mooi ze zijn en hoeveel ze kosten, maar bij deze anime voel ik al gauw veel voor een plaatje. Het is ook een gaaf gevoel om iets origineels aan de muur te hebben van Ghibli. 8)

Edwin V
21-04-2004, 17:02
M'n cel is binnen. :D Hij is gaaf hoor. 8)
Wel zijn die plastic layers erg dun. Heb ze nog maar in de verpakking laten zitten.
Het zijn 3 lagen genummerd E1 (Taeko), D4 (het jongetje) en B12 (het meisje). Blijkbaar zijn de layers van achter naar voren geletterd (A is dan de achterste layer en E de voorste). De nummers zijn de frames in de scene (1 is de eerste frame van de scene). Het jongetje en het meisje horen dus niet in dezelfde frame. En Taeko is voor meerdere frames in de scene gebruikt.

Er zit ook nog een certificaat van echtheid bij of zoiets met een stempel en handtekening.

Nu nog eens zoeken naar een goede inlijster. :)

Edit: Ik heb nog even gekeken op de DVD en je kunt de frames uittellen vanaf het begin van de scene. Frame 4 en frame 12 :)

Mark de Jong
21-04-2004, 17:18
Heb de R1 versies die in augustus gaan uitkomen maar vast in de pre-order gezet.
Het gaat om de 2DVD versies van Porco Rosso, Nausicaa en My Neighbor Totoro, zoals hierboven al stond aangegeven. Denk eerlijk gezegd dat het dubtitles worden.

En gisteren Laputa Castle In The Sky besteld. De Overseas version, niet de Japanse. Bij die Japanse versies vind ik dat je altijd te weinig waar voor je geld krijgt. Iemand enig idee wat de verschillen trouwens zijn ?

Edwin V
21-04-2004, 17:33
En gisteren Laputa Castle In The Sky besteld. De Overseas version, niet de Japanse. Bij die Japanse versies vind ik dat je altijd te weinig waar voor je geld krijgt. Iemand enig idee wat de verschillen trouwens zijn ?
Geen idee. Wel heeft de UK uitgave veel edge enhancement en dubtitels. Dat laatste zal bij de R3 versie niet zo zijn denk ik. Veelal zijn de R3 versies qua kwaliteit wel te vergelijken met de Japanse versies. Alleen heeft de Japanse vaker een hogere bitrate voor de stereo (of mono) track en is de film vaker progressive gecodeerd. Ik koop de Japanse versies ook als verzamelobject. De doosjes met de Japanse titels erop staan toch wat leuker. Maar DVD's zijn idd erg duur in Japan.

Edit:
Kijk maar even hier Mark. De R3 staat er ook bij.
http://www.btinternet.com/~lawrencium2/laputa.html

Mark de Jong
21-04-2004, 17:37
Top Edwin (y)
Ga het meteen even doorlezen :)

Richard B.
21-04-2004, 17:56
En gisteren Laputa Castle In The Sky besteld. De Overseas version, niet de Japanse. Bij die Japanse versies vind ik dat je altijd te weinig waar voor je geld krijgt. Iemand enig idee wat de verschillen trouwens zijn ?
Met 'overseas version' bedoel je de HK-editie van IVL toch? Die heb ik zelf en die is best wel goed voor het geld dat je er voor betaald. Zoals in de door Edwin gelinkte pagina al vermeld wordt is de Japanse track wel van een lagere bitrate en is er wat edge enhancement aanwezig maar niets irritants. Ik heb wel eens gelezen dat er in vroege persingen van sommige IVL-titels problemen waren met de videokwaliteit maar in de huidige versies is daar geen sprake van: dat zijn allemaal gewoon prima releases.

Mark de Jong
22-04-2004, 11:27
En gisteren Laputa Castle In The Sky besteld. De Overseas version, niet de Japanse. Bij die Japanse versies vind ik dat je altijd te weinig waar voor je geld krijgt. Iemand enig idee wat de verschillen trouwens zijn ?
Met 'overseas version' bedoel je de HK-editie van IVL toch? Die heb ik zelf en die is best wel goed voor het geld dat je er voor betaald. Zoals in de door Edwin gelinkte pagina al vermeld wordt is de Japanse track wel van een lagere bitrate en is er wat edge enhancement aanwezig maar niets irritants. Ik heb wel eens gelezen dat er in vroege persingen van sommige IVL-titels problemen waren met de videokwaliteit maar in de huidige versies is daar geen sprake van: dat zijn allemaal gewoon prima releases.

Die bedoelde ik inderdaad. Maar ik dacht wel dat het nooit zo erg kon zijn als vele mensen beweren :)

ronaldo
22-04-2004, 16:12
kijken jullie ook naar Koreanse anime?, zoals:

- Wonderful days
- my beatiful girl mari
- oseam

ik hebt pas eentje gezien "wonderful days" en vond zeker niet slecht. De graphic en al is mooi gemaakt, allen het verhaal is beetje tegen. maar overaal gezien vond ik wel een leuk anime hoor :wink:

Edwin V
22-04-2004, 16:22
kijken jullie ook naar Koreanse anime?, zoals:

- Wonderful days
- my beatiful girl mari
- oseam

ik hebt pas eentje gezien "wonderful days" en vond zeker niet slecht. De graphic en al is mooi gemaakt, allen het verhaal is beetje tegen. maar overaal gezien vond ik wel een leuk anime hoor :wink:
Ik heb ze alle 3 :)
My Beautiful Girl Mari is goed, maar ik mis toch wat speciaals zoals in de Ghibli films zit. Hetzelfde bij Oseam. Maar ze zijn zeker de moiete waard. 8)

Mark de Jong
22-04-2004, 16:24
kijken jullie ook naar Koreanse anime?, zoals:

- Wonderful days
- my beatiful girl mari
- oseam

ik hebt pas eentje gezien "wonderful days" en vond zeker niet slecht. De graphic en al is mooi gemaakt, allen het verhaal is beetje tegen. maar overaal gezien vond ik wel een leuk anime hoor :wink:

Ik heb alleen Wonderful Days gezien. Prachtig uitgevoerd (de animatie heb ik het dan over), de film zelf vond ik erg tegenvallen.

ronaldo
22-04-2004, 16:47
hey edwin,

de oseam dvd, hebt je toevalig de editie met de puzzeldoos of ost? schijn dat de verpaking erg groot is 8)

Edwin V
22-04-2004, 17:10
hey edwin,

de oseam dvd, hebt je toevalig de editie met de puzzeldoos of ost? schijn dat de verpaking erg groot is 8)
Nee ik heb 'm in een kartonnen doos met daarin de DVD in een keepcase en 4 ansichtkaarten.

Richard B.
24-04-2004, 01:22
Een klein beetje off-topic: vanwege de re-release van Kiki's delivery service in Frankrijk kun je daar bij een bepaalde bakkerij-keten de taart uit die film kopen! :)

http://www.paul.fr/actualites/images/actu_kiki4.gif

Zie http://www.paul.fr/actualites/fr_actu1.htm

Edwin V
24-04-2004, 07:18
Leuk :)
Kiki film kijken en Kiki taart eten.

Het wordt hoog tijd dat het in Nederland wat bekender wordt.

Loggie
24-04-2004, 13:33
Ik las op een andere site dat disney nog drie ghiblis uit gaat brengen, nl: MY NEIGHBOR TOTORO
NAUSICAÄ OF THE VALLEY OF THE WIND
PORCO ROSSO
Ik zit er al een tijdje over te deken om de regio 3 dvd's te bestellen, of denken jullie dat deze uitgaven beter zullen zijn. Ik denk dat ze te vergelijken zijn met de R1 Spirited away. Maar ze komen pas in augustus uit.

En weet er iemand iets over die box van Lain die de 4 delen bevat. Is die een beetje goede kwaliteit? Ik hoor het graag, want met boxen spaar je toch weer wat ruimte in de kast :D




Zoals de meesten hier ben ik ook een fan van het werk van de meester Miyazaki.
Wat Nausicaa betreft die ligt el een poosje bij Rodisc (Rotterdam) in de winkel....prijs was iets van 25 euro meen ik. Het betreft de R3 2DVD versie.
Porco Rosso hebben ze daar ook (25 euro 2 DVD R3).
De Lain 4 dvd box is 50 euro (Nl versie) en de kwaliteit is prima. Heb zelf ooit de import versie gehad jaren geleden maar met mijn stomme kop weer verkocht.
Nu doe ik het maar met een bootleg HK versie waarvan de kwaliteit uitstekend is overigens....prima subs en geluid.
Maar hoe je hem ook koopt Lain is gewoon een prima aanschaf.....goed verhaal en prima animaties (beetje statisch soms maar doet niets aan het verhaal af).
Ik weet niet of je Boogypop Phantom kent maar dat zou ook nog iets kunnen zijn als je Lain ook leuk vind.
http://www.animeprojects.com/boogiepop/main.html

Het nadeel en voordeel van anime is wel dat er zoveel uitkomt dat keuzes steeds moeilijker worden.
Zowel series (korte en zeer lange) als feature length films zijn er in overvloed.
Momenteel ben ik met de serie Last Exile bezig....very cool:-)

Loggie
24-04-2004, 13:35
Leuk :)
Kiki film kijken en Kiki taart eten.

Het wordt hoog tijd dat het in Nederland wat bekender wordt.

Uhm bewaar je nog een stukje voor ons Ed? :wink:

Loggie
24-04-2004, 13:41
Er is momenteel een nieuwe computeranimated film te koop genaamd : Kaena.
Een Franse film waaraan 7 jaar is gewerkt met een niet al te hoog budget.
Het resultaat mag er zijn alhoewel er altijd wel wat aan te merken is op films helemaal met de comp gemaakt.....in dit geval hadden sommige bewegingen van de personen wat beter uitgevoerd kunnen worden misschien.
Ikzelf heb behoorlijk genoten van deze film omdat ik anime en CGI leuk vind dus met deze film (net als bij Final Fanatsy) kom ik behoorlijk aan mijn trekken.

Voor diegenen die de trailer willen bekijken (try before you buy!):
http://www.kaena.lycos.fr/
De film was uit mijn hoofd slechts 16 euro en zeker het overwegen waard.....tenminste volgens mijn bescheiden mening :wink:

Harry stadman
24-04-2004, 14:15
En gisteren Laputa Castle In The Sky besteld. De Overseas version, niet de Japanse. Bij die Japanse versies vind ik dat je altijd te weinig waar voor je geld krijgt. Iemand enig idee wat de verschillen trouwens zijn ?
Geen idee. Wel heeft de UK uitgave veel edge enhancement en dubtitels. Dat laatste zal bij de R3 versie niet zo zijn denk ik. Veelal zijn de R3 versies qua kwaliteit wel te vergelijken met de Japanse versies. Alleen heeft de Japanse vaker een hogere bitrate voor de stereo (of mono) track en is de film vaker progressive gecodeerd. Ik koop de Japanse versies ook als verzamelobject. De doosjes met de Japanse titels erop staan toch wat leuker. Maar DVD's zijn idd erg duur in Japan.

Edit:
Kijk maar even hier Mark. De R3 staat er ook bij.
http://www.btinternet.com/~lawrencium2/laputa.html

op imdb zeggen ze dat je beter de japanse versies kunt nemen. zeker van porco rosso etc. de engelse dubs schijnt gewoon slecht te zijn bij de hk3.

de verwachting is dat de voor augustus geplande uitgaves die door Disney uitgegeven gaat worden beter van kwaliteit zullen zijn.
deze zullen ook in R2 uitvoering komen(engeland). dus voor degene die liever geen ntsc heeft een mooie gelegenheid.

Christiaan Sauer
24-04-2004, 16:33
Ik hoop volgende week te kunnen vertellen hoe intens Grave of the Fireflies daadwerkelijk is.
Besteld bij dvdsoon.com en moet uit backorder komen, maar hij schijnt echt heel erg goed te zijn.
Hoop hem snel te ontvangen (y)

Mark de Jong
24-04-2004, 16:55
En gisteren Laputa Castle In The Sky besteld. De Overseas version, niet de Japanse. Bij die Japanse versies vind ik dat je altijd te weinig waar voor je geld krijgt. Iemand enig idee wat de verschillen trouwens zijn ?
Geen idee. Wel heeft de UK uitgave veel edge enhancement en dubtitels. Dat laatste zal bij de R3 versie niet zo zijn denk ik. Veelal zijn de R3 versies qua kwaliteit wel te vergelijken met de Japanse versies. Alleen heeft de Japanse vaker een hogere bitrate voor de stereo (of mono) track en is de film vaker progressive gecodeerd. Ik koop de Japanse versies ook als verzamelobject. De doosjes met de Japanse titels erop staan toch wat leuker. Maar DVD's zijn idd erg duur in Japan.

Edit:
Kijk maar even hier Mark. De R3 staat er ook bij.
http://www.btinternet.com/~lawrencium2/laputa.html

op imdb zeggen ze dat je beter de japanse versies kunt nemen. zeker van porco rosso etc. de engelse dubs schijnt gewoon slecht te zijn bij de hk3.

de verwachting is dat de voor augustus geplande uitgaves die door Disney uitgegeven gaat worden beter van kwaliteit zullen zijn.
deze zullen ook in R2 uitvoering komen(engeland). dus voor degene die liever geen ntsc heeft een mooie gelegenheid.

Ik heb 'em inmiddels alweer doorverkocht. Ik ga voor de R1 versies. Die vind ik er ook uitstekend uitzien 8)

Edwin V
24-04-2004, 17:09
Er is momenteel een nieuwe computeranimated film te koop genaamd : Kaena.
Een Franse film waaraan 7 jaar is gewerkt met een niet al te hoog budget.
Het resultaat mag er zijn alhoewel er altijd wel wat aan te merken is op films helemaal met de comp gemaakt.....in dit geval hadden sommige bewegingen van de personen wat beter uitgevoerd kunnen worden misschien.
Ikzelf heb behoorlijk genoten van deze film omdat ik anime en CGI leuk vind dus met deze film (net als bij Final Fanatsy) kom ik behoorlijk aan mijn trekken.

Voor diegenen die de trailer willen bekijken (try before you buy!):
http://www.kaena.lycos.fr/
De film was uit mijn hoofd slechts 16 euro en zeker het overwegen waard.....tenminste volgens mijn bescheiden mening :wink:
Ik heb nog staan twijfelen. Komt misschien nog wel in m'n collectie als het qua DVD kijken weer wat rustiger is geworden.

Heb je Les Triplettes de Belleville ook gezien? Geen CGI maar wel mooie animatie.
Ik heb hier ook Kirikou nog liggen. Was bij DVDSoon niet duur. Klopt alleen geen bal van wat op de hoes staat. De DVD is 4:3. Heb eventjes gekeken. Moet binnenkort 'm helemaal bekijken. Nog geen tijd voor gehad.

Edwin V
24-04-2004, 17:14
op imdb zeggen ze dat je beter de japanse versies kunt nemen. zeker van porco rosso etc. de engelse dubs schijnt gewoon slecht te zijn bij de hk3.

de verwachting is dat de voor augustus geplande uitgaves die door Disney uitgegeven gaat worden beter van kwaliteit zullen zijn.
deze zullen ook in R2 uitvoering komen(engeland). dus voor degene die liever geen ntsc heeft een mooie gelegenheid.

Ik kijk alle animes met de Japanse track en (Engelse) ondertiteling. Mij maakt de dub dus niks uit (eigenlijk zijn meerdere Engelse dubs slecht, er wordt vaak veel meer in gepraat en muziek bijgedaan). Ik vind het wel prettig als de ondertiteling gedaan is door de Japanse track te vertalen en niet de Engelse (want dan loopt het niet synchroon).

Harry B.
24-04-2004, 19:44
Ik hoop volgende week te kunnen vertellen hoe intens Grave of the Fireflies daadwerkelijk is.
Besteld bij dvdsoon.com en moet uit backorder komen, maar hij schijnt echt heel erg goed te zijn.
Hoop hem snel te ontvangen (y)
Ik zit er ook hard aan te denken om deze aan te schaffen. Heb twee weken geleden Spirited away gekeken wat mijn interesse voor anime weer heeft aangewakkert. Gelijk maar weer eens Akira bekeken en vervolgens deze thread doorgelezen. Ik heb gisteren al Metropolis en Princess Mononoke binnengekregen. Metropolis was weer smullen, echt geweldig (y). Princess Mononoke ga ik denk ik vanavond bekijken.

Waarom heb ik deze stroming niet eerder ontdekt :cry:

Loggie
24-04-2004, 23:29
Heb je Les Triplettes de Belleville ook gezien? Geen CGI maar wel mooie animatie.
Ik heb hier ook Kirikou nog liggen. Was bij DVDSoon niet duur. Klopt alleen geen bal van wat op de hoes staat. De DVD is 4:3. Heb eventjes gekeken. Moet binnenkort 'm helemaal bekijken. Nog geen tijd voor gehad.

Ik heb net de trailer van Les Triplettes zitten kijken en het zag er goed uit....sommige scenes deden me denken aan de oude Disney tekenstijl van b.v The Aristocats.
http://www.bellevillerendezvous.com/

Over Kirikou moet ik nog eens nadenken....zeker een interessante film en er is ook erg lang aan gewerkt. In ieder geval weer eens wat anders:-)
http://www.kirikou.net/index.html

Harry B.
25-04-2004, 18:34
Ik heb vanmiddag Princess Mononoke gekeken en wat een onwaarschijnlijk fantastische film zeg! Ik ben nu dus ook iemand die het Ghibli-virus te pakken heeft!

Christiaan Sauer
25-04-2004, 18:38
Ik hoop volgende week te kunnen vertellen hoe intens Grave of the Fireflies daadwerkelijk is.
Besteld bij dvdsoon.com en moet uit backorder komen, maar hij schijnt echt heel erg goed te zijn.
Hoop hem snel te ontvangen (y)

Waarom heb ik deze stroming niet eerder ontdekt :cry:
Het is voor mij ook een grote gok hoor :) Ben heel erg benieuwd of het wat is.
Spirited Away bv snap ik erg weinig van :) Maar dat zal met deze film wel wat beter zitten.
De anime in Kill Bill vond ik overigens (even afgezien van de hoeveelheid bloed) goed te doen :)
Je kan de karakters beter kneden denk ik. Je kan ze gezichtsuitdrukkingen geven die een normaal acteur/actrive niet kan. En dat is een sterk punt van Anime natuurlijk :)
Maar goed. Mijn filmpje staat nog altijd in back-order, dus dat duurt nog wel even :?

Mark de Jong
25-04-2004, 18:53
Ik hoop volgende week te kunnen vertellen hoe intens Grave of the Fireflies daadwerkelijk is.
Besteld bij dvdsoon.com en moet uit backorder komen, maar hij schijnt echt heel erg goed te zijn.
Hoop hem snel te ontvangen (y)

Waarom heb ik deze stroming niet eerder ontdekt :cry:
Het is voor mij ook een grote gok hoor :) Ben heel erg benieuwd of het wat is.
Spirited Away bv snap ik erg weinig van :) Maar dat zal met deze film wel wat beter zitten.
De anime in Kill Bill vond ik overigens (even afgezien van de hoeveelheid bloed) goed te doen :)
Je kan de karakters beter kneden denk ik. Je kan ze gezichtsuitdrukkingen geven die een normaal acteur/actrive niet kan. En dat is een sterk punt van Anime natuurlijk :)
Maar goed. Mijn filmpje staat nog altijd in back-order, dus dat duurt nog wel even :?

Grave Of The Fireflies is drama, dus daar hoef je niet zo hard bij na te denken hoor ;)

Edwin V
26-04-2004, 07:24
Ik heb vanmiddag Princess Mononoke gekeken en wat een onwaarschijnlijk fantastische film zeg! Ik ben nu dus ook iemand die het Ghibli-virus te pakken heeft!Mooi (y). Zegt het voort, zegt het voort, zodat meer mensen van dit moois kunnen genieten. 8)

Loggie
26-04-2004, 08:35
Ik heb vanmiddag Princess Mononoke gekeken en wat een onwaarschijnlijk fantastische film zeg! Ik ben nu dus ook iemand die het Ghibli-virus te pakken heeft!

Mooi zo...weer een verslaafde erbij :D
Uhm niet dat ik je wil pushen maar ik zou zeker een van zijn eerdere werken ook aanschaffen....b.v. Nausicaa (opnieuw geremasterd etc).
Er komen zoveel uitstekende titels uit het land van de rijzende zon dat het onmogelijk wordt om al het moois op te noemen.
Pluis deze thread maar eens door voor wat andere leuke titels zou ik zeggen Harry 8)

Geert Jan Alsem
26-04-2004, 18:25
Jeuh! Ik heb zojuist Only Yesterday besteld!

De versie van IVL is vast ook prima, maar ik kon het niet laten om de Japanse te bestellen. De aanschaf van een nieuwe videokaart moet dus nog maar even wachten. ;)

Elaine
26-04-2004, 20:00
Ik heb vanmiddag Princess Mononoke gekeken en wat een onwaarschijnlijk fantastische film zeg! Ik ben nu dus ook iemand die het Ghibli-virus te pakken heeft!

Geeft niks hoor je voelt er alleen wat van in je knip :wink:

Deze film wordt trouwens in de filmschuur in Haarlem gedraaid in juni geloof ik, dan zijn er weer Haarlemse stripdagen (boekjes dus!!! :lol: )

Harry B.
26-04-2004, 21:25
Ik heb vanmiddag Princess Mononoke gekeken en wat een onwaarschijnlijk fantastische film zeg! Ik ben nu dus ook iemand die het Ghibli-virus te pakken heeft!

Mooi zo...weer een verslaafde erbij :D
Uhm niet dat ik je wil pushen maar ik zou zeker een van zijn eerdere werken ook aanschaffen....b.v. Nausicaa (opnieuw geremasterd etc).
Er komen zoveel uitstekende titels uit het land van de rijzende zon dat het onmogelijk wordt om al het moois op te noemen.
Pluis deze thread maar eens door voor wat andere leuke titels zou ik zeggen Harry 8)
Had na Spirited away gezien te hebben deze thread al helemaal doorgelezen :D Daaruit voortvloeiend heb ik toen dus Mononoke en Metropolis geordered die ik beide zeer, zeer goed vond.

Mijn volgende titels worden denk ik Grave of the fireflies, Castle in the sky en Nausicaä. Ook de serie FLCL lijkt me wel gaaf aan de reacties te lezen hier :D

Ik heb alleen het idee dat sommige Ghibli-films wel erg kinderachtig overkomen (Kiki´s delivery service, Porco Rosso, My neighbour Totoro) of vergis ik me hierin?

Nathan Strik
26-04-2004, 21:51
Ik heb alleen het idee dat sommige Ghibli-films wel erg kinderachtig overkomen (Kiki´s delivery service, Porco Rosso, My neighbour Totoro) of vergis ik me hierin?
Ja en nee. Qua tekenstijl ogen ze misschien wat "simpeler", maar qua verhaal is dat zeker niet zo. Maar vooral Totoro is wat meer op de kleintjes gericht ja. Al heeft dat bij die film zeker zijn charme. En het verhaal is zogezegd ook erg goed.

Mark de Jong
26-04-2004, 21:58
Panda! Go Panda! schijnt ook op de kleintjes gericht te zijn, maar daar kan ik zo niet over oordelen. Ontvang de DVD volgende maand pas.

Nathan Strik
26-04-2004, 22:02
Panda! Go Panda! schijnt ook op de kleintjes gericht te zijn, maar daar kan ik zo niet over oordelen. Ontvang de DVD volgende maand pas.
Daar heb ik een voorstukje van gezien ja. Ik vind het nog wel een hemelsbreed verschil met titels als Totoro, want Pando! Go Panda! lijkt me echt van kleuterniveau.

Misschien een beetje oneerbiedig, maar zelfs ik heb mijn grenzen. ;)

Coen Vermeer
26-04-2004, 22:08
Ik heb alleen het idee dat sommige Ghibli-films wel erg kinderachtig overkomen (Kiki´s delivery service, Porco Rosso, My neighbour Totoro) of vergis ik me hierin?
Ja en nee. Qua tekenstijl ogen ze misschien wat "simpeler", maar qua verhaal is dat zeker niet zo. Maar vooral Totoro is wat meer op de kleintjes gericht ja. Al heeft dat bij die film zeker zijn charme. En het verhaal is zogezegd ook erg goed.

Totoro, is zeker geen ninja scroll maar het is wel een titel die mij elke keer weer een glimlach op me gezicht tovert als ik langs me titels ga.

Mark de Jong
26-04-2004, 22:13
Panda! Go Panda! schijnt ook op de kleintjes gericht te zijn, maar daar kan ik zo niet over oordelen. Ontvang de DVD volgende maand pas.
Daar heb ik een voorstukje van gezien ja. Ik vind het nog wel een hemelsbreed verschil met titels als Totoro, want Pando! Go Panda! lijkt me echt van kleuterniveau.

Misschien een beetje oneerbiedig, maar zelfs ik heb mijn grenzen. ;)

Ach, ik kan dat meestal wel waarderen :)
En aangezien ik momenteel bezig ben met Ghibli DVD's te sparen heb ik geen andere keus ;)

Nathan Strik
26-04-2004, 22:46
Ach, ik kan dat meestal wel waarderen :)
En aangezien ik momenteel bezig ben met Ghibli DVD's te sparen heb ik geen andere keus ;)
Dat is zeker te begrijpen. :) Voorlopig richt ik me alleen op de bioscoopfilms en TV-films, maar wie weet wil ik ook ooit de hele verzameling compleet. ;)

Net besteld van Ghibli trouwens:

- Ocean Waves
- Whisper of the Heart
- Grave of the Fireflies

Lijken me stuk voor stuk toppertjes.

Nathan Strik
26-04-2004, 23:32
Oh ja, bijna vergeten. Weet iemand toevallig of die wekker uit het begin van The Cat Returns ergens te bestellen is? Lijkt me wel een cool kado.

Voor de duidelijkheid, het gaat om dit leuke ding:

http://members.chello.nl/aa.pistoor/catreturnsclock.jpg

ronaldo
27-04-2004, 06:00
Ach, ik kan dat meestal wel waarderen :)
En aangezien ik momenteel bezig ben met Ghibli DVD's te sparen heb ik geen andere keus ;)
Dat is zeker te begrijpen. :) Voorlopig richt ik me alleen op de bioscoopfilms en TV-films, maar wie weet wil ik ook ooit de hele verzameling compleet. ;)

Net besteld van Ghibli trouwens:

- Ocean Waves
- Whisper of the Heart
- Grave of the Fireflies

Lijken me stuk voor stuk toppertjes.

whisper of the heart is echt leuk, de sfeer en de muziek is geweldig. zeker een van de betere ghibli (y)

Edwin V
27-04-2004, 07:04
Panda! Go Panda! schijnt ook op de kleintjes gericht te zijn, maar daar kan ik zo niet over oordelen. Ontvang de DVD volgende maand pas.
Is inderdaad voor de kleintjes, maar dat is geen bezwaar want het is toch erg lief en leuk getekend. Je kunt in ieder geval zien waar Miyazaki Totoro aan ontleend heeft. :)

Whisper of the Heart is een hele mooie film ook. Zeker als je ook van films als Only Yesterday houdt. En Ocean Waves is ook heel mooi. Een middelbare school romance.
Grave of the Fireflies is een ontluisterende en indrukwekkende film. Qua stemming past ie niet bij de rest van de Ghibli's, maar het is knap dat een tekenfilm dit drama zo goed kan weergeven.

Edwin V
27-04-2004, 07:08
Jeuh! Ik heb zojuist Only Yesterday besteld!

De versie van IVL is vast ook prima, maar ik kon het niet laten om de Japanse te bestellen. De aanschaf van een nieuwe videokaart moet dus nog maar even wachten. ;)
Mooi (y). Kun je zien wat ik aan de muur heb hangen, ik dacht ergens bij tijdstip 35:19. 8) :wink:
(moet 'm eigenlijk nog steeds inlijsten) :o

Nathan Strik
27-04-2004, 10:41
Whisper of the Heart is een hele mooie film ook. Zeker als je ook van films als Only Yesterday houdt.
Ja, zoiets dacht ik al. En Only Yesterday vind ik geweldig, dus ben zeer benieuwd naar deze titel.


En Ocean Waves is ook heel mooi. Een middelbare school romance.
Dat zal ook wel goedkomen dan, want ik heb een zwakke plek voor dat soort films. :)


Grave of the Fireflies is een ontluisterende en indrukwekkende film. Qua stemming past ie niet bij de rest van de Ghibli's, maar het is knap dat een tekenfilm dit drama zo goed kan weergeven.
De paar beelden die ik in de verscheidene Ghibli-promo´s op de DVD´s heb gezien zagen er heel mooi uit. Na dit stukje van jou ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar deze animatiefilm.

Joost v.d. Ham
27-04-2004, 17:04
Grave of the fireflies gekeken.... :shock:


....meteen weer wat Ghibli's besteld... 8)

Nathan Strik
29-04-2004, 14:39
Weet iemand toevallig of die wekker uit het begin van The Cat Returns ergens te bestellen is?

http://members.chello.nl/aa.pistoor/catreturnsclock.jpg

Weet echt niemand dit?!? :?

Please help me... :cry: dat ding is zoooo cuuuute. ;)

Edwin V
29-04-2004, 18:36
Ik zou 't niet weten Nathan. Ik kom wel eens merchandise tegen op internet maar dit ding heb ik nog niet gezien. Misschien moet je eens naar japan op vakantie gaan? :P

ronaldo
29-04-2004, 20:26
ik had onlangs "Tokyo Godfathers" gezien, en het is een hele leuke film :D drama, humor, aktie het is gewoon geweldig.
Ik had zijn (Satoshi Ken) eerdere werk gezien "Perfect Blue" en die is ook heel erg goed. Nu nog maar Milenium actres :wink:

Nathan Strik
29-04-2004, 22:20
Ik zou 't niet weten Nathan. Ik kom wel eens merchandise tegen op internet maar dit ding heb ik nog niet gezien. Misschien moet je eens naar japan op vakantie gaan? :P
Hehe, ja misschien. ;)
Ik heb gewoon zo het gevoel dat ze hier een echt bestaand wekkertje hebben gepakt, aangezien de rest van het bureau ook zulke herkenbare voorwerpen heeft.

Oh well, even Japanse speelgoedsites afstruinen dan maar... ;)

Nathan Strik
30-04-2004, 00:24
Missie Ghibli-koe-klok update: ;)

Ik heb Ghibli maar even een mailtje gestuurd met de vraag of dit klokje ergens te krijgen is. Je weet maar nooit... ;) zou wel lachen zijn als ik een reactie terugkrijg.

Sméagol
30-04-2004, 01:04
Missie Ghibli-koe-klok update: ;)

Ik heb Ghibli maar even een mailtje gestuurd met de vraag of dit klokje ergens te krijgen is. Je weet maar nooit... ;) zou wel lachen zijn als ik een reactie terugkrijg.
Als je mail niet geholpen heeft , kan je nog proberen om ehh een soort officiële "manga" van The Cat Returns op te zoeken . Tussen aanhalingstekens , want ik heb er 1 van Spirited Away , maar 't is niet echt een manga , meer het verhaal , met illustraties erbij , en achtergrond info ook , denk ik in ieder geval . Helaas lees ik geen Japans :D .
M'n punt is , achterin (== dus voorin ;) ) , staan ook Merchandise spullen . Als die klok bestaat , zal die er vast instaan (dan neem ik gewoon aan dat er ook zo'n soort boek van The Cat Returns is) .
Dan heb ik nog geen idee of je dat kan bestellen , of dat je dat in het Ghibli museum moet gaan halen (da's nogal een reisje :P ) . 't zou me niet verbazen als er iets over te vinden was op de officiële site , maar nogmaal , ik lees geen Japans ..

Harry stadman
30-04-2004, 08:19
Weet iemand toevallig of die wekker uit het begin van The Cat Returns ergens te bestellen is?

http://members.chello.nl/aa.pistoor/catreturnsclock.jpg

Weet echt niemand dit?!? :?

Please help me... :cry: dat ding is zoooo cuuuute. ;)

Nathan,

probeer het hier eens:
http://www.animecastle.com/misc.html

of deze, dit is een andere anime site waar ze ook merchandise verkopen:
http://www.otaku.com/cgi-bin/productlist.asp?startrec=0&sdsearch=!T&ldsearch=&catsearch=jbook&bargain=&outofprint=&newsearch=&sortkey=

hebben veel merchandise ten aanzien van amime.

Nathan Strik
30-04-2004, 13:38
Iedereen super bedankt voor de vele tips en links. (y)

Ik weet niet of die klok wel onder de noemer "merchandising" valt, het kan ook gewoon een bestaande klok zijn die ze zo grappig vonden dat ze hem hebben gebruikt in de film. Of het kan compleet verzonnen zijn, in that case heb ik pech. ;)

Ik laat jullie weten hoe de zoektocht verloopt.

Demon
30-04-2004, 15:21
Blood: The Last Vampire
Hellsing is wel goed
Ghost in the shell
All Dogs Go to Heaven
en de Disney films!

Loggie
30-04-2004, 16:03
Ik was van de week bij Rodisc (Rotterdam) om daar wat bestellingen op te halen en kwam daar een (anime) serie tegen die ik nog niet kon.
Ik moet wel bekennen dat het een blinde aankoop was omdat ik de box zo fraai vond :D
De serie heet Texhnolyze.....en is bedacht door de makers van Lain.
Uitgevoerd door Madhouse Studios.
Thuisgekomen bleek dat het kopen van een box (eigenlijk een bewaardoos met alleen dvd 1 erin) op het uiterlijk niet altijd een slecht ding is......gelukkig maar :!:

Ik was aangenaam verrast door het verhaal. In het begin is het een beetje vaag waar het nu allemaal om gaat ....maar een paar afleveringen later zit je er goed in.
Prachtige animaties en uitstekende muziek vergezellen deze serie. Niet een makkelijke serie lijkt me maar zeker de moeite waard om de hele rit uit te zitten.


Als je van eens wat anders houd en niet bang bent voor een wat ongewoon verhaal dan is dit zeker het overwegen waard.

De website : http://www.texhnolyzedvd.com/

En nog een paar met wat info en een paar links: http://www.cjas.org/~leng/texhnolyze.htm
http://www.animenfo.com/animetitle,1210,euvjof,texhnolyze.html
http://dvd.ign.com/articles/509/509194p1.html
http://texhnolyze.deep-river.net/

De boxset (waarop niet te zien is dat er een 3D-art cover op zit): http://www.geneonanimation.com/titles.php?id=614

Ik zie met ongeduld uit naar de rest van de dvd's die naar ik hoop een beetje vlot uitkomen (overigens zit ik ook met spanning op de volgende dvd van Last Exile te wachten).

Edwin V
30-04-2004, 16:17
(overigens zit ik ook met spanning op de volgende dvd van Last Exile te wachten).
Deel 4?

Ziet er goed uit dat Texhnolyze. :)

Loggie
30-04-2004, 16:29
(overigens zit ik ook met spanning op de volgende dvd van Last Exile te wachten).
Deel 4?

Ziet er goed uit dat Texhnolyze. :)

Yup idd deel 4 :D
Het nadeel van series die nog lopen is dat het zo lang duurt voor ze op dvd verschijnen. Ik bedoel ik haal zo'n dvd....kijk hem meteen....ja en dan begint het lange wachten weer :shock:
Ik kan ook wachten tot de serie compleet te koop is.....alleen daar uhm heb ik geen geduld voor :wink:

Edwin V
30-04-2004, 16:40
(overigens zit ik ook met spanning op de volgende dvd van Last Exile te wachten).
Deel 4?

Ziet er goed uit dat Texhnolyze. :)

Yup idd deel 4 :D
Het nadeel van series die nog lopen is dat het zo lang duurt voor ze op dvd verschijnen. Ik bedoel ik haal zo'n dvd....kijk hem meteen....ja en dan begint het lange wachten weer :shock:
Ik kan ook wachten tot de serie compleet te koop is.....alleen daar uhm heb ik geen geduld voor :wink:
Ik heb precies hetzelfde. Kan ook vaak niet wachten. Maar op het moment heb ik ook zoveel anders te zien dat het niet zo'n ramp is, alhoewel de tijd wel langzaam gaat...

En soms kun je niet wachten want dan is de box uitverkocht, of alleen nog tegen een hogere prijs te krijgen.
Ach... het gaat gestaag door, het kopen van anime series... :)

Loggie
30-04-2004, 16:53
Ik heb precies hetzelfde. Kan ook vaak niet wachten. Maar op het moment heb ik ook zoveel anders te zien dat het niet zo'n ramp is, alhoewel de tijd wel langzaam gaat...

En soms kun je niet wachten want dan is de box uitverkocht, of alleen nog tegen een hogere prijs te krijgen.
Ach... het gaat gestaag door, het kopen van anime series... :)

Ik probeer daarom normaal gesproken zoveel mogelijk vooronderzoek te doen voor ik wat koop. Je hebt zoveel keuzes op anime gebied dat het onmogelijk is om alles wat je leuk lijkt aan te schaffen.
En met series begin ik met 1 serie en ga niet over naar een volgende eer ik de eerste compleet heb......want ik volg nog meer non-anime series.

deuce bigalow
02-05-2004, 07:41
:roll: Dat is best wel een lastige, er zijn er zoveel die goed zijn maar op dit moment zou ik kiezen voor Kiki's Delivery Service :oops: en dat op mijn leeftijd :lol:

Zou binnekort weleens kunnen veranderen want er staan er een stuk of 7 in bestelling waaronder Millenium Actress waar velen hoog van opgeven, ben heel benieuwd wat ik hier van zal vinden :)

Edwin V
02-05-2004, 09:12
:roll: Dat is best wel een lastige, er zijn er zoveel die goed zijn maar op dit moment zou ik kiezen voor Kiki's Delivery Service :oops: en dat op mijn leeftijd :lol:

Zou binnekort weleens kunnen veranderen want er staan er een stuk of 7 in bestelling waaronder Millenium Actress waar velen hoog van opgeven, ben heel benieuwd wat ik hier van zal vinden :)
Ik ben 42 en vind Kiki ook een prachtfilm. :)
Millennium Actress heeft een prachtig, apart verhaal, mooi in beeld gebracht. 8)

Mark de Jong
02-05-2004, 09:27
Iemand wat meer info over Perfect Blue ? En de release natuurlijk :)

deuce bigalow
02-05-2004, 09:32
:roll: Dat is best wel een lastige, er zijn er zoveel die goed zijn maar op dit moment zou ik kiezen voor Kiki's Delivery Service :oops: en dat op mijn leeftijd :lol:

Zou binnekort weleens kunnen veranderen want er staan er een stuk of 7 in bestelling waaronder Millenium Actress waar velen hoog van opgeven, ben heel benieuwd wat ik hier van zal vinden :)
Ik ben 42 en vind Kiki ook een prachtfilm. :)
Millennium Actress heeft een prachtig, apart verhaal, mooi in beeld gebracht. 8)

:wink: Ach Kiki blijf ik goed vinden al word ik 80 :lol:
En Millenium Actress? Als er zoveel "in mijn ogen" deskundigen zoals jullie hem goed vinden dan neem ik dat blind aan 8) als ik hem binnen krijg en gezien heb geef ik mijn mening wel!!!

Nathan Strik
02-05-2004, 09:49
Iemand wat meer info over Perfect Blue ? En de release natuurlijk :)
U vraagt, wij typen: ;)

Verhaal: "Aan het begin van Perfect Blue zien we popzangeres Mima Kirigoe die aan haar fans aankondigt te stoppen met haar carrière als zangeres en als actrice door te gaan.
Mima is zeg maar lid van een soort Japanse Spice-Girls en veel fans zijn dan ook erg verbaasd.
Mima krijgt haar eerste rol in een erotisch getint moordmysterie en plotseling gebeuren er allemaal rare dingen. Collega´s van haar worden één voor één vermoord door een mysterieuze stalker.
Mima zelf krijgt steeds meer innerlijke problemen met haar keuze om actrice te worden en begint steeds meer te hallucineren. Fantasie en realiteit lopen steeds meer door elkaar.
(Check ook een scène in Mima´s bad die later door regisseur Darren Aronofsky bijna letterlijk werd nagespeeld in zijn film Requiem for a Dream) Een duidelijk teken dat ook filmregisseurs veel naar anime kijken.

Dan nu de DVD, ik heb de UK uitgave van Palm Pictures, die niet perfect (;)) is, maar er op zich ook wel weer mee door kan.

De specs:
Beeld: 1.85:1 niet anamorf (letterbox dus)
Geluid: Japans en Engels 5.1 (448 kbit/s) en Engels 2.0 (192 kbit/s)
Subs: Engels (aardig goede subs)

Het beeld is aardig, vertoont wat problemen met edge enhancement, interlacing en chroma noise. Jammer dat het niet anamorf is, maar op zich geen slechte transfer. (De ondertitels staan trouwens ruim binnen de zwarte balken, dus inzoomen is geen probleem op een breedbeeld TV)

Geluid is ook aardig, jammer dat de disc standaard naar de Engelse 2.0 track grijpt, dus zelf eerst even de instellingen controleren.

Special Features: (subs in Engels)
- Interview met Regisseur Satoshi Kon
- Interviews met de Japanse stemacteurs
- Trailer
- Photo Gallery
- Achter-de-schermen tijdens studio-opnames
- Bonus audio track (liedje uit de film)
- Manga 2000 previews

Dat was het wel zo´n beetje. Deze UK-uitgave heb ik gewoon bij de Free Record Shop gehaald, voor zover ik weet is er geen versie met NL subs.

Mark de Jong
02-05-2004, 09:51
Nathan, bedankt (y)

Nathan Strik
02-05-2004, 10:19
Nathan, bedankt (y)
Graag gedaan.

Dit bracht me trouwens op een idee.

Wie weet er nog meer films (of animatiefilms) waarin stukjes zitten die zijn geïnspireerd op anime? Of andersom natuurlijk.

Darren Aronofsky heeft met Requiem for a Dream duidelijk een homage gegeven aan een scène uit Perfect Blue (zie hieronder).

http://members.chello.nl/aa.pistoor/anime/pb01.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/anime/rfad01.jpg
(1.) Links: Perfect Blue (1997), Rechts: Requiem for a Dream (2000)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/anime/pb02.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/anime/rfad02.jpg
(2.) Links: Perfect Blue (1997), Rechts: Requiem for a Dream (2000)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/anime/pb03.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/anime/rfad03.jpg
(3.) Links: Perfect Blue (1997), Rechts: Requiem for a Dream (2000)

Edwin V
02-05-2004, 11:00
Mooie vergelijking Nathan. :) 8)

Ik weet zo 1,2,3 geen vergelijking, maar als ik er eentje tegenkom zet ik 'm ook hier neer.

Geert Jan Alsem
02-05-2004, 14:16
Hé leuk Nathan, dat wist ik niet.

Ik kan zelf verder ook niet echt iets bedenken, behalve natuurlijk The Matrix, duidelijk geinspireerd door Ghost In The Shell. Ik kan alleen geen leuke screenshot vergelijking maken, want ik heb Ghost In The Shell nog niet op DVD. T_T

Loggie
02-05-2004, 15:11
Ik ben 42 en vind Kiki ook een prachtfilm. :)
Millennium Actress heeft een prachtig, apart verhaal, mooi in beeld gebracht. 8)

Uhm ik ben nog een paar jaar ouder en ik vind Kiki ook leuk. Btw Millenium Actress is een prachtfilm :D

pavko
02-05-2004, 17:21
Zijn er hier nog mensen die Japanse Studio Ghibli-films "over" hebben? Dat je na het kijken dacht....leuk, maar niet om in mijn collectie te houden...

Ik ben nog op zoek naar een aantal van die titels...

Deze heb ik al:
Spirited Away
Mononoke-Hime
My Neighbor Totoro
Kiki's Delivery Service


Heb je nog een andere voor mij te koop? Stuur dan even een PM met je (leuke ;) ) vraagprijs. Voor de goede orde: ik ben op zoek naar de beste versies en dat zijn in veel gevallen de Japanse R2 versies.

Ik ben nog steeds op zoek mensen..... :D

Edwin V
02-05-2004, 18:07
Zijn er hier nog mensen die Japanse Studio Ghibli-films "over" hebben? Dat je na het kijken dacht....leuk, maar niet om in mijn collectie te houden...

Ik ben nog op zoek naar een aantal van die titels...

Deze heb ik al:
Spirited Away
Mononoke-Hime
My Neighbor Totoro
Kiki's Delivery Service


Heb je nog een andere voor mij te koop? Stuur dan even een PM met je (leuke ;) ) vraagprijs. Voor de goede orde: ik ben op zoek naar de beste versies en dat zijn in veel gevallen de Japanse R2 versies.

Ik ben nog steeds op zoek mensen..... :D
Ik ben Ghibli verslaafd dus bij mij is er nooit een Ghibli 'over'. Sterker nog, ik heb sommige dubbel, maar doe ze evengoed niet weg. :)

Mark de Jong
02-05-2004, 18:09
Zijn er hier nog mensen die Japanse Studio Ghibli-films "over" hebben? Dat je na het kijken dacht....leuk, maar niet om in mijn collectie te houden...

Ik ben nog op zoek naar een aantal van die titels...

Deze heb ik al:
Spirited Away
Mononoke-Hime
My Neighbor Totoro
Kiki's Delivery Service


Heb je nog een andere voor mij te koop? Stuur dan even een PM met je (leuke ;) ) vraagprijs. Voor de goede orde: ik ben op zoek naar de beste versies en dat zijn in veel gevallen de Japanse R2 versies.

Ik ben nog steeds op zoek mensen..... :D

De R1 versies zijn anders ook zeer goed (y)

Edwin V
02-05-2004, 18:13
De R1 versies zijn anders ook zeer goed (y)
En d'r komen er meer. Op nausicaa.net las ik dat de volgende Takahata animes ook zullen komen (hoewel nog niet ingepland):
- Only Yesterday 8)
- My Neigbors the Yamadas
- Pom Poko

Mark de Jong
02-05-2004, 18:15
De R1 versies zijn anders ook zeer goed (y)
En d'r komen er meer. Op nausicaa.net las ik dat de volgende Takahata animes ook zullen komen (hoewel nog niet ingepland):
- Only Yesterday 8)
- My Neigbors the Yamadas
- Pom Poko

Ze schijnen inderdaad voor eind 2005 allemaal op R1 DVD uit te komen (y)
Ikzelf kan niet wachten, want ik spaar toch liever de R1 versies :)

Edwin V
02-05-2004, 18:20
De R1 versies zijn anders ook zeer goed (y)
En d'r komen er meer. Op nausicaa.net las ik dat de volgende Takahata animes ook zullen komen (hoewel nog niet ingepland):
- Only Yesterday 8)
- My Neigbors the Yamadas
- Pom Poko

Ze schijnen inderdaad voor eind 2005 allemaal op R1 DVD uit te komen (y)
Ikzelf kan niet wachten, want ik spaar toch liever de R1 versies :)
Ik liever de R2 uit Japan. 8)
Tenzij er een hoop interessante extra's bijkomen, want die zijn nooit ondertiteld bij de Japanse DVD's. Alhoewel de 'making off' van Omoide Poro Poro toch heel leuk en interessant was ondanks dat ik er niks van kon verstaan. :P

ronaldo
02-05-2004, 20:39
Ik liever de R2 uit Japan. 8)
Tenzij er een hoop interessante extra's bijkomen, want die zijn nooit ondertiteld bij de Japanse DVD's.

ik ook :mrgreen:
http://members.lycos.nl/ronaldo1981/ghibli.JPG

De japanse versie komen gewoon sneller uit en je hebt toch bettere dvd covers dan de r1 versie :wink:
Vind wel jammer dat er geen ondertiteling bij de extra's, maar de extras die erin wordt gepropt is wel top (y)

ronaldo,

Edwin V
02-05-2004, 21:28
Gaaf al die Ghibli DVD's. 8)

Ik heb niet van alle Ghibli's de Japanse versie. Maar ik wil er nog wel een paar bijkopen. In ieder geval van DVD's die (iets) beter zijn qua beeld en ondertiteling. :)
Helaas zijn ze niet altijd de beste.

ronaldo
03-05-2004, 20:08
Helaas zijn ze niet altijd de beste.

ja dat klopt :cry:
Hier zie je wat foutjes bij de japanse dvd versie.

- Castle of cagliastro r2j versie, dubtitle
- totoro r2j versie, dubtitle
- spirited away r2j versie, rode tint


Er komt trouwens een nieuwe film van de maker van akira "Steamboy" en het lijkt me erg goed. Lekker ouderwets avontuur. check de trailler. Je hebt wel quicktime nodig
http://www.apple.co.jp/quicktime/trailers/toho/steamboy_large.html

Edwin V
03-05-2004, 20:14
Helaas zijn ze niet altijd de beste.

ja dat klopt :cry:
Hier zie je wat foutjes bij de japanse dvd versie.

- Castle of cagliastro r2j versie, dubtitle
- totoro r2j versie, dubtitle
- spirited away r2j versie, rode tint


Er komt trouwens een nieuwe film van de maker van akira "Steamboy" en het lijkt me erg goed. Lekker ouderwets avontuur. check de trailler. Je hebt wel quicktime nodig
http://www.apple.co.jp/quicktime/trailers/toho/steamboy_large.html
Die trailer heb ik gezien. Lijkt me een leuke film idd. 8)

Joost v.d. Ham
03-05-2004, 20:24
weet iemand of er een originele R0 van Castle in the Sky is..? heb ik zojuist op ebay gewonnen namlijk :?

ronaldo
03-05-2004, 20:27
weet iemand of er een originele R0 van Castle in the Sky is..? heb ik zojuist op ebay gewonnen namlijk :?

er is geen originele r0 versie, voorzover ik weet. Uit hoeveel disc bestaat ie? Hebt je de e-bay link nog toevalig?
Ik ben bang dat het gaat om de bootleg versie.

Joost v.d. Ham
03-05-2004, 20:32
weet iemand of er een originele R0 van Castle in the Sky is..? heb ik zojuist op ebay gewonnen namlijk :?

er is geen originele r0 versie, voorzover ik weet. Uit hoeveel disc bestaat ie? Hebt je de e-bay link nog toevalig?
Ik ben bang dat het gaat om de bootleg versie.

ach voor 5US$ ,.....ik zie het wel als hij binnen is :cool:

{edit] hier is een plaatje:

http://i12.ebayimg.com/03/i/01/97/f3/1f_1.JPG

hmmm...zie nu zelf duidelijk R3 staan....

Geert Jan Alsem
03-05-2004, 20:54
Hm, ik herken die voorkant niet. Het is in ieder geval niet de HK of JP versie. En voor die prijs... zou toch wel eens een bootleg kunnen zijn.

Nathan Strik
03-05-2004, 22:33
Hier zie je wat foutjes bij de japanse dvd versie.

- spirited away r2j versie, rode tint
Het is dus nog steeds onduidelijk of dat wel een fout is geweest. De NL R2 heeft die rode tint ook en ik vond hem wel sfeerverhogend werken. En op mijn TV valt het een stuk minder op dan op een PC-monitor.

Ik bedoel: de Japanse versie van Princess Mononoke is ook iets "roder" dan de Amerikaanse, maar ziet er tegelijkertijd ook minder "hard" uit.

ronaldo
04-05-2004, 11:57
Het is dus nog steeds onduidelijk of dat wel een fout is geweest. De NL R2 heeft die rode tint ook en ik vond hem wel sfeerverhogend werken. En op mijn TV valt het een stuk minder op dan op een PC-monitor.

ja dat klopt, maar de r1 dvd versie en ook de bioschoop versie hebben deze rode tint niet. Het schijn dat het beeld veel better en kleur rijker dan de versie met rode tint. Kijk maar naar de bijbehorende trailers voor spirited away bij de extra dvd.



Ik bedoel: de Japanse versie van Princess Mononoke is ook iets "roder" dan de Amerikaanse, maar ziet er tegelijkertijd ook minder "hard" uit.
beeld bij r2j versie is natuurijker vind ik dan de r1 miramax versie. Misschien kom het inderdad door wat je zei ;)

ronaldo,

[/quote]

Rob P.
04-05-2004, 13:22
dit lijken me ook wel leuke om in de gaten te houden:

http://www.a-seed.jp/trailers/index.html
http://www.steamboy.net/downloads/trailers/

weet iemand hier misschien al meer van? Aangezien films als Casshern waarschijnlijk ook gewoon vrij groot gaan uitkomen in het westen en na het succes van Myazaki, maken dergelijke films misschien inmiddels ook al kans op een 'volwassen' behandeling in het westen? Appleseed lijkt me haast wel logisch., dat ie niet onopgemerkt voorbij gaat toch?

Crashcat
04-05-2004, 16:41
Shit. Ik had pagina 13 nog als bookmark staan :oops:

Geert Jan Alsem
04-05-2004, 16:54
Mijn DVD van Omoide Poro Poro is vandaag aangekomen! ^_^

That is all...

Edwin V
04-05-2004, 20:03
Mijn DVD van Omoide Poro Poro is vandaag aangekomen! ^_^

That is all...
That is all?
Ik heb 'm net weer (voor de 8e keer ofzo) gezien. :) Iedereen die wel eens enigzins nostalgisch terugblikt op z'n eigen kinderjaren met z'n leuke en nare maar vooral normale menselijke dingen, moet deze anime gezien hebben.

Een pareltje uit de Ghibli studio die fier overeind staat zonder monsters, zwaarden, bloed of sexy meisjes.

Geert Jan Alsem
04-05-2004, 20:08
That is all?
Ja, dat wou ik even zeggen, meer niet. :)

Maar ik ga hem zometeen kijken. Wordt mijn tweede keer. (En de eerste keer op DVD :oops:)
Ik heb er zin in. :D

Edwin V
04-05-2004, 20:18
That is all?
Ja, dat wou ik even zeggen, meer niet. :)

Maar ik ga hem zometeen kijken. Wordt mijn tweede keer. (En de eerste keer op DVD :oops:)
Ik heb er zin in. :D
Als je 'm bij de scene die begint op tijdstip 35:19 stop zet, dan kun je precies zien wat ik volgende week aan de muur ga hangen. :)

Geert Jan Alsem
04-05-2004, 23:33
Als je 'm bij de scene die begint op tijdstip 35:19 stop zet, dan kun je precies zien wat ik volgende week aan de muur ga hangen. :)
Ik herkende het plaatje wat je had gepost. Ik ben ook wel een beetje jaloers want... man... wat een mooie film! Ja, dat was echt fijn.

Ehm...

Ja...

...

Nathan Strik
05-05-2004, 12:06
Het is dus nog steeds onduidelijk of dat wel een fout is geweest. De NL R2 heeft die rode tint ook en ik vond hem wel sfeerverhogend werken. En op mijn TV valt het een stuk minder op dan op een PC-monitor.
ja dat klopt, maar de r1 dvd versie en ook de bioschoop versie hebben deze rode tint niet. Het schijn dat het beeld veel better en kleur rijker dan de versie met rode tint. Kijk maar naar de bijbehorende trailers voor spirited away bij de extra dvd.
De R1 DVD versie van Spirited Away vind ik wederom iets te 'hard' qua beeld, maar ik ben voor mezelf nog aan het uitvogelen welke versie ik zal bestellen ter vervanging van mijn huidige NL versie, want het belangrijkste vind ik dat ik een progressive NTSC versie van de film heb i.p.v. een interlaced PAL versie. Dus het wordt óf de R1, óf de R2 Japan versie.

Edwin V
05-05-2004, 12:24
Het is dus nog steeds onduidelijk of dat wel een fout is geweest. De NL R2 heeft die rode tint ook en ik vond hem wel sfeerverhogend werken. En op mijn TV valt het een stuk minder op dan op een PC-monitor.
ja dat klopt, maar de r1 dvd versie en ook de bioschoop versie hebben deze rode tint niet. Het schijn dat het beeld veel better en kleur rijker dan de versie met rode tint. Kijk maar naar de bijbehorende trailers voor spirited away bij de extra dvd.
De R1 DVD versie van Spirited Away vind ik wederom iets te 'hard' qua beeld, maar ik ben voor mezelf nog aan het uitvogelen welke versie ik zal bestellen ter vervanging van mijn huidige NL versie, want het belangrijkste vind ik dat ik een progressive NTSC versie van de film heb i.p.v. een interlaced PAL versie. Dus het wordt óf de R1, óf de R2 Japan versie.
Ik dacht dat de IVL R3 versie ook progressive was. Als ik thuis ben even controleren.

Nathan Strik
05-05-2004, 13:30
Ik dacht dat de IVL R3 versie ook progressive was. Als ik thuis ben even controleren.
Alvast bedankt. Ik ben alleen eerder geneigd om de Japanse versie te kopen, Japanse teksten enzo. ;) (beetje een purist ;))

Wie kent trouwens de anime-serie Narutaru? Ik heb er een aantal afleveringen van bekeken en ik ben helemaal 'hooked'.

De serie gaat over: "wat zou er gebeuren als we een aantal kinderen geweldige krachten geven?", nou dat gaat goed fout kan ik je zeggen. In de serie draait het allemaal om zogenaamde Dragonets, wezens die zich verbinden met de kinderen en ze zo allerlei geweldige krachten kunnen geven. De serie begint als een soort blije Pokemon-serie, maar wordt al snel een stuk duisterder als de kinderen hun nieuw verworven machten tegen elkaar en hun omgeving keren. Vrij verontrustend materiaal dus en een serie die zeker de moeite waard is.
De animatie vond ik wat minder geweldig gedaan (veel stilstaande beelden/pans enzo met weinig beweging), maar het staat gelukkig niet in de weg van het verhaal, dat gewoon goed is.

Onder het schattige uiterlijk van de serie gaat dus een duistere en "fucked up" kant schuil. Zeker geen kindermateriaal dus.

Hieronder enkele screenshots van de officiële site www.narutaru.jp om jullie alvast lekker te maken. ;)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/01.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/02.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/03.jpg
http://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/04.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/05.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/05b.jpg
http://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/06.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/07.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Narutaru/08.jpg

ronaldo
05-05-2004, 14:27
Wie kent trouwens de anime-serie Narutaru? Ik heb er een aantal afleveringen van bekeken en ik ben helemaal 'hooked'.


ik hebt een eps gezien, maar vond niet zo gewldig. de animatie is wel schitterend hoor.
Ik ben op dit moment "Planetes" aan het volgen, en die is wel erg goed. korte beschrijving: uit deze site http://www.animenewsnetwork.com/feature.php?id=160


Planetes Synposis:
It’s the year 2074, and as space travel becomes more and more important, so does the collection of space debris, tiny pieces of scrap metal that can burn through a spacecraft like a hot knife through butter if they aren’t collected. Enter the Debris section, a squad of interstellar garbagemen whose job it is to clean up the cosmic trash. Tanabe Ai, an enthusiastic new recruit, has been assigned to the debris section, which is in the basement and is referred to as the “hann section” (meaning the lowest of the low). What she finds there is a team of misfits, rejects and whack-jobs, all with their own stories and problems. She also discovers how truly competent they can be, when the chips come down. Maybe the debris section isn’t so bad after all!

appie1985
05-05-2004, 14:55
Wie kent de serie naruto? Zelf vind ik het een van de leukste series met een goeie verhaal.

Edwin V
05-05-2004, 15:52
Ik dacht dat de IVL R3 versie ook progressive was. Als ik thuis ben even controleren.
Alvast bedankt. Ik ben alleen eerder geneigd om de Japanse versie te kopen, Japanse teksten enzo. ;) (beetje een purist ;))

Wie kent trouwens de anime-serie Narutaru? Ik heb er een aantal afleveringen van bekeken en ik ben helemaal 'hooked'.

De IVL R3 versie van Spirited Away is ook progressive.
En ik wil ook het liefst de Japanse versie vanwege de originele hoezen e.d. :)

Narutaru ken ik niet.
Naruto ook niet, maar wel van gehoord.

Bij de R2 Japan van The Cat Returns kreeg ik overigens in oktober
dit aardigheidje erbij
http://www.home.zonnet.nl/pinguino/poes.jpg

Nathan Strik
05-05-2004, 18:20
Wie kent trouwens de anime-serie Narutaru? Ik heb er een aantal afleveringen van bekeken en ik ben helemaal 'hooked'.
ik hebt een eps gezien, maar vond niet zo gewldig. de animatie is wel schitterend hoor.
Als je één episode hebt gezien (de eerste?) dan ben je waarschijnlijk afgeknapt op het zoetsappige Pokemon-sfeertje. Nou, ik kan je vast zeggen dat na een aantal afleveringen niet veel zuurstok-sfeer meer over is.

Ik snap trouwens niet hoe je de animatie geweldig kunt noemen. De tekeningen zijn mooi ja, maar dat bedoel ik ook niet. Animatie heeft meer te maken met de vloeiendheid en het aantal unieke beeldjes dat is getekend en wat dat betreft vond ik het toch echt ver beneden de maat.

Maar misschien ben ik gewoon verwend door al dat prachtig geanimeerde Ghibli-spul. :mrgreen:

Nathan Strik
05-05-2004, 18:31
De IVL R3 versie van Spirited Away is ook progressive.
En ik wil ook het liefst de Japanse versie vanwege de originele hoezen e.d. :)
Okee dankje voor het uitzoeken. Hoe is de beeldkwaliteit van die R3? Dat wil nog wel eens tegenvallen i.v.m. de Japanse versie toch?

Cool kadootje trouwens bij The Cat Returns (y)

Ik kreeg gisteren een mailtje van YesAsia dat de Japanse versie van Ocean Waves (tijdelijk?) unavailable is. :( Balen dit...

Edwin V
05-05-2004, 18:48
De IVL R3 versie van Spirited Away is ook progressive.
En ik wil ook het liefst de Japanse versie vanwege de originele hoezen e.d. :)
Okee dankje voor het uitzoeken. Hoe is de beeldkwaliteit van die R3? Dat wil nog wel eens tegenvallen i.v.m. de Japanse versie toch?

Cool kadootje trouwens bij The Cat Returns (y)

Ik kreeg gisteren een mailtje van YesAsia dat de Japanse versie van Ocean Waves (tijdelijk?) unavailable is. :( Balen dit...

De beeldkwaliteit van de IVL Spirited Away is heel goed. Ook wel die rode waas maar verder gewoon heel goed. Begint al met het strakke blauw met de witte Totoro, dat bij sommige DVD's (o.a. de NL uitgave) er gewoon slecht uit ziet.

Ocean Waves unavailable is erg jammer. Misschien dat ie ergens anders (duurder) te krijgen is?. Het is echt een mooie film. Lijkt qua sfeer heel veel op Only Yesterday, alleen wat minder goed uitgewerkt, mede door de kortere speelduur.

Ik heb overigens ook maar de Japanse Kiki en Porco Rosso bij yesasia besteld. 2,5 uur geleden.... Krijg net een mail dat het al geshipt is. :shock:

ronaldo
05-05-2004, 19:21
Ik snap trouwens niet hoe je de animatie geweldig kunt noemen. De tekeningen zijn mooi ja, maar dat bedoel ik ook niet. Animatie heeft meer te maken met de vloeiendheid en het aantal unieke beeldjes dat is getekend en wat dat betreft vond ik het toch echt ver beneden de maat.

Maar misschien ben ik gewoon verwend door al dat prachtig geanimeerde Ghibli-spul. :mrgreen:

ik bedoel eingenlijk dat het mooi getekend is, verder niets eingenlijk :wink:
maar wie is nou niet verwend van ghibli spul!!!



Het is echt een mooie film. Lijkt qua sfeer heel veel op Only Yesterday, alleen wat minder goed uitgewerkt, mede door de kortere speelduur.
inderdad dat japaanse jaren 80 sfeer, het is jammer dat ocean waves zo kort is wat mij betreft maag er half uurtje meer hoor :lol:
Ik hebt zelf het gevoel dat only yesterday meer voor oudere mensen gericht, terwijl ocean waves meer voor de jongeren. Misschien kom het door de hoofdpersonen in de beide films

Edwin V
06-05-2004, 19:22
Vandaag opgehaald. Was vergeten dat ik die min of meer had besteld :oops:

http://www.home.zonnet.nl/pinguino/taeko5.jpg
http://www.home.zonnet.nl/pinguino/taekodvd5.jpg
http://www.home.zonnet.nl/pinguino/taeko4.jpg

Taeko als ze een klap van haar vader krijgt omdat ze zonder schoenen naar buiten is gegaan 01:02:51.

Edwin V
10-05-2004, 07:51
Hé leuk Nathan, dat wist ik niet.

Ik kan zelf verder ook niet echt iets bedenken, behalve natuurlijk The Matrix, duidelijk geinspireerd door Ghost In The Shell. Ik kan alleen geen leuke screenshot vergelijking maken, want ik heb Ghost In The Shell nog niet op DVD. T_T
Op justplay.nl staat een vergelijking
http://www.justplay.nl/index.php?itemid=3609

http://www.justplay.nl/media/7/20040506-Intro%20GITS.jpghttp://www.justplay.nl/media/7/20040506-Intro%20Matrix.jpg
http://www.justplay.nl/media/7/20040506-Neck%20GITS.jpghttp://www.justplay.nl/media/7/20040506-Neck%20Matrix.jpg
http://www.justplay.nl/media/7/20040506-Crowd%20GTIS.jpghttp://www.justplay.nl/media/7/20040506-Crowd%20Matrix.jpg
http://www.justplay.nl/media/7/20040506-Watermelon%20GITS.jpghttp://www.justplay.nl/media/7/20040506-Watermelon%20Matrix.jpg
http://www.justplay.nl/media/7/20040506-Wall%20GITS.jpghttp://www.justplay.nl/media/7/20040506-Wall%20Matrix.jpg

Nathan Strik
10-05-2004, 12:40
Cool, die Ghost in the Shell <-> Matrix link is inderdaad ook overduidelijk.

Oh, ik weet er nog eentje... even screenshotjes maken. ;)

Nathan Strik
10-05-2004, 13:52
Ik moest net denken aan de overeenkomsten tussen het einde van Dr. Strangelove en een vergelijkbare scène in Metropolis. In beide films komt een scène met grote explosies voor, begeleid door een nostalgisch aandoend muziekje. Bij Dr. Strangelove is dat "We´ll Meet Again" en bij Metropolis is het "I Can´t Stop Loving You".

Hoewel de shots niet helemaal letterlijk overeenkomen, is het gevoel wat met de muziek en de beelden opgeroepen wordt duidelijk hetzelfde. Een subtiele verwijzing, maar m.i. wel een verwijzing dus.

http://members.chello.nl/aa.pistoor/Strangelove/str01.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Strangelove/metr01.jpg
Dr. Strangelove (1964) - Metropolis (2001)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/Strangelove/str02.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Strangelove/metr02.jpg
Dr. Strangelove (1964) - Metropolis (2001)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/Strangelove/str03.jpghttp://members.chello.nl/aa.pistoor/Strangelove/metr03.jpg
Dr. Strangelove (1964) - Metropolis (2001)

Edwin V
10-05-2004, 14:04
Omgekeerde verwijzigen (animes die naar live action films verwijzen) zijn er wel meer denk ik.

Zo zit er een stukje in Only Yesterday waarin de volwassen Taeko op de boerderij met de dochter afspreekt om wat geld te geven voor Puma schoenen, waarbij dit wordt bezegeld door met de wijsvingers elkaar aan te raken. Dit is een knipoog naar ET. :)

basset
10-05-2004, 14:45
Ik heb er maar 2, maar ik ken alleen de 4 bekende "mainstream" Animes:

Metropolis (mooie animaties idd)
Sprited Away (pas gekocht)

En vroeger heb ik gezien:
Akira
Ghost in the shell
Wicked City

(Oops! dat zijn er 5 :) )

Nathan Strik
10-05-2004, 15:32
Omgekeerde verwijzigen (animes die naar live action films verwijzen) zijn er wel meer denk ik.

Zo zit er een stukje in Only Yesterday waarin de volwassen Taeko op de boerderij met de dochter afspreekt om wat geld te geven voor Puma schoenen, waarbij dit wordt bezegeld door met de wijsvingers elkaar aan te raken. Dit is een knipoog naar ET. :)
Cool, dat was me nog niet opgevallen. :D

Edwin V
10-05-2004, 16:45
Hier het bewuste stukje uit Only Yesterday

http://www.home.zonnet.nl/pinguino/omoidef.jpg
en de ET poster
http://i3.yesasia.com/assets/imgs/posters/46/l_p1002392546.jpg

Nathan Strik
10-05-2004, 20:46
Hier het bewuste stukje uit Only Yesterday
Het zou trouwens kunnen dat de scène uit ET ook al een verwijzing was. En dan wel naar de beroemde schildering van Michelangelo van God die leven geeft aan Adam. (Zie hieronder)

http://members.chello.nl/aa.pistoor/michelangelo-creation.jpg

Dus je kunt je afvragen wie hier nu precies wie aan het inspireren was. ;)

Joost v.d. Ham
10-05-2004, 21:45
weet iemand of er een originele R0 van Castle in the Sky is..? heb ik zojuist op ebay gewonnen namlijk :?

er is geen originele r0 versie, voorzover ik weet. Uit hoeveel disc bestaat ie? Hebt je de e-bay link nog toevalig?
Ik ben bang dat het gaat om de bootleg versie.

ach voor 5US$ ,.....ik zie het wel als hij binnen is :cool:

{edit] hier is een plaatje:

http://i12.ebayimg.com/03/i/01/97/f3/1f_1.JPG

hmmm...zie nu zelf duidelijk R3 staan....

duidelijk een bootleg, maar wel 1 in een kartonnen verpakking.
film gekeken en meteen het origineel besteld 8)

Edwin V
11-05-2004, 06:57
Hier het bewuste stukje uit Only Yesterday
Het zou trouwens kunnen dat de scène uit ET ook al een verwijzing was. En dan wel naar de beroemde schildering van Michelangelo van God die leven geeft aan Adam. (Zie hieronder)

Dus je kunt je afvragen wie hier nu precies wie aan het inspireren was. ;)
Precies. :D Michelangelo's Creation of Adam was weer een inspiratie voor ET.
Maar het oplichtende sterretje komt alleen voor bij ET en Only Yesterday :)
En ook de overeenkomst hoe de handen worden gehouden is frappant bij beide films. Alleen is het bij Only Yesterday in spiegelbeeld. Misschien omdat Japanners een boek ook andersom lezen? :wink:

Edwin V
11-05-2004, 07:02
duidelijk een bootleg, maar wel 1 in een kartonnen verpakking.
film gekeken en meteen het origineel besteld 8)
De Japanse R2? 8)

ThaHunk
11-05-2004, 10:42
Ik heb net even al me anime DVD's geteld..heb er 248 :shock:

Waarvan 67 Origineel :oops: ik weet het de rest is gekopieerd maar geen Bootlegs..

Ro1671
11-05-2004, 12:37
Leuk die vergelijkingen zeg (met de matrix en ghost in the shell)!

Als mensen een site kennen die daar veel van die plaatjes/vergelijkingen hebben, post het dan even aub :)

Edwin V
13-05-2004, 18:54
Vandaag de Japanse R2 van Kiki en Porco Rosso binnenkregen voor m'n verzameling :)
En de R2 Fireflies en Pom Poko zijn opgestuurd.

Mark de Jong
13-05-2004, 19:00
Vandaag Kiki binnengekregen. Castle In The Sky verwacht ik morgen of overmorgen. Ben benieuwd; zal ze dit weekend eens gaan kijken 8)

Nathan Strik
13-05-2004, 23:25
Vandaag de Japanse R2 van Kiki en Porco Rosso binnenkregen voor m'n verzameling :)
En de R2 Fireflies en Pom Poko zijn opgestuurd.
Cool. Porco Rosso moet ik ook nog hebben ja...

Ik had deze week de Japanse Fireflies (extreem rare keepcase trouwens... :?) en Whisper of the Heart binnen. Ga ze dit weekend kijken... ben benieuwd.

En goed nieuws: YesAsia had blijkbaar weer een leverancier gevonden voor de Japanse R2 van Ocean Waves, want hij is inmiddels onderweg. :D

Edwin V
14-05-2004, 06:45
Vandaag de Japanse R2 van Kiki en Porco Rosso binnenkregen voor m'n verzameling :)
En de R2 Fireflies en Pom Poko zijn opgestuurd.
Cool. Porco Rosso moet ik ook nog hebben ja...

Ik had deze week de Japanse Fireflies (extreem rare keepcase trouwens... :?) en Whisper of the Heart binnen. Ga ze dit weekend kijken... ben benieuwd.

En goed nieuws: YesAsia had blijkbaar weer een leverancier gevonden voor de Japanse R2 van Ocean Waves, want hij is inmiddels onderweg. :D
Mooi dat ze Ocean Waves toch hebben gevonden. :)

Ik heb gisteren de Japanse R2 Kiki gekeken. De kleuren zijn veel natuurlijker dan die van de UK uitgave, hoewel ik de fellere kleuren voor deze film niet hinderlijk vond. Jammer genoeg is er wel wat edge enhancement op de Japanse versie, daarin is de UK versie weer beter. En de ondertiteling is naar m'n gevoel behoorlijk verschillend, buiten beschouwing latend dat de UK DVD ondertiteling voor slechthorenden heeft (en dus soms geluiden ondertitelt).

De lijst voor m'n Omoide Poro Poro cel is nog steeds niet klaar. :(

Vandaag ga ik eens op zoek naar de NL Cowboy Bebop Movie LE met het boekje. :)

Joost v.d. Ham
14-05-2004, 21:31
Castle in the Sky en Nausicaa gekeken....

wordt nu wel erg moeilijk om een favo anime te kiezen :mrgreen:

Crashcat
14-05-2004, 21:48
Even een vraagje,

Heeft iemand de collector's box van Nausicaa and is het waard om het te kopen?

http://www.otaku.com/cgi-bin/itemview.asp?itemid=63107v

Loggie
15-05-2004, 00:59
Even een vraagje,

Heeft iemand de collector's box van Nausicaa and is het waard om het te kopen?

http://www.otaku.com/cgi-bin/itemview.asp?itemid=63107v

Een hele fraaie box en ik denk dat Edwin je daar wel een antwoord op kan geven wat hij heeft hem.....de bofkont.
Maar was die box niet out of print??

Loggie
15-05-2004, 01:01
Castle in the Sky en Nausicaa gekeken....

wordt nu wel erg moeilijk om een favo anime te kiezen :mrgreen:

Bij films van Miyazaki moet je niet kiezen denk ik :D
Je kan beter zeggen dat Miyazaki je favo is :wink:

Crashcat
15-05-2004, 02:03
Even een vraagje,

Heeft iemand de collector's box van Nausicaa and is het waard om het te kopen?

http://www.otaku.com/cgi-bin/itemview.asp?itemid=63107v

Een hele fraaie box en ik denk dat Edwin je daar wel een antwoord op kan geven wat hij heeft hem.....de bofkont.
Maar was die box niet out of print??

Het is nog niet out of print, misschien komt het omdat het gem. 300 dollars kost? :oops:

Voor de Jin roh fans is er bij Archonia een LE Statue te koop voor meer dan de helft van de prijs.

[urlhttp://www.archonia.com/index.php?page=article&aid=15561[/url]

Edwin V
15-05-2004, 10:53
Even een vraagje,

Heeft iemand de collector's box van Nausicaa and is het waard om het te kopen?

http://www.otaku.com/cgi-bin/itemview.asp?itemid=63107v

Een hele fraaie box en ik denk dat Edwin je daar wel een antwoord op kan geven wat hij heeft hem.....de bofkont.
Maar was die box niet out of print??

Het is nog niet out of print, misschien komt het omdat het gem. 300 dollars kost? :oops:

Voor de Jin roh fans is er bij Archonia een LE Statue te koop voor meer dan de helft van de prijs.


Persoonlijk vind ik 'm wel waard, maar ik ben natuurlijk Ghibli gestoord. :wink:

Ik heb 'm niet zo lang geleden gekocht bij amazon.co.jp voor omgerekend 190 euro. Ik moest wel invoerrechten betalen.

Het stenen beeldje van Nausicaa is mooi gemaakt en de Ohm die van plastic is ook. Hij is wel van plastic maar wel een goede zware kwaliteit. Deze Ohms heb ik ook los te koop gezien voor zo'n 60 euro.

Ook de lijst met de Nausicaa tekening is mooi. Deze gaat op veilingen ook wel weg voor meer dan 50 euro.

Alles bij elkaar wel een hoop geld, dus hangt het ervan af of je het ervoor over hebt. En die Japanse DVD boxen die zijn duur.

Hier is ie (hij is wel weer iets duurder geworden :? ) Ik heb er 24080 inclusief snelle DHL verzending voor betaald.
[url]http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/B0000APZPC/ref=sr_aps_d_4/250-9785400-2990642

Edwin V
15-05-2004, 11:00
Gisteren de eerste aflevering van Azumanga Daioh gezien. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik vind 't hilarisch. :lol:
Misschien komt 't door de tekenstijl (die schattige meisjes) of door de stemmetjes, of misschien wel door de maffe, in mijn ogen typisch Japanse vertelstijl.

Probeer eens een aflevering te zien en oordeel zelf. 8)

Geert Jan Alsem
15-05-2004, 12:25
Azumanga Daioh heb ik ook al helemaal gezien. Inderdaad erg geestig. :) Aparte humor en leuke karakters. Tegen het eind van de serie begon het een klein beetje veel van hetzelfde te worden, maar daarna was de serie ook afgelopen, dus eigenlijk was het wel goed. :lol:

Loggie
15-05-2004, 12:45
Gisteren de eerste aflevering van Azumanga Daioh gezien. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik vind 't hilarisch. :lol:
Misschien komt 't door de tekenstijl (die schattige meisjes) of door de stemmetjes, of misschien wel door de maffe, in mijn ogen typisch Japanse vertelstijl.

Probeer eens een aflevering te zien en oordeel zelf. 8)

Ik heb de 1ste dvd ervan maar moet hem eigenlijk nog kijken (beetje een kijkachterstand op het moment).
Ik ben wel even snel door de dvd heen gewandeld en het zag er inderdaad grappig uit.
Nadeel van anime: Er komt veels te veel leuks uit :D

Crashcat
16-05-2004, 00:58
[quote="Crashcat"][quote="Loggie"][quote=Crashcat]Even een vraagje,


Ik heb 'm niet zo lang geleden gekocht bij amazon.co.jp voor omgerekend 190 euro. Ik moest wel invoerrechten betalen.




Hoeveel invoerrechten bbetaal je eigenlijk aan de belastingdienst van Australië?

Edwin V
16-05-2004, 09:18
Je betaalt aan de belastingdienst van het land waar je invoert (in mijn geval Nederland dus)
Voor de Nausicaa box was het alleen BTW (19%).

Edwin V
16-05-2004, 09:19
Ik heb de 1ste dvd ervan maar moet hem eigenlijk nog kijken (beetje een kijkachterstand op het moment).
Ik ben wel even snel door de dvd heen gewandeld en het zag er inderdaad grappig uit.
Nadeel van anime: Er komt veels te veel leuks uit :D
Er is inderdaad veel leuks. Ook ik heb een kijkachterstand. Maar ik loop heel langzaam in. :)

Mark de Jong
16-05-2004, 10:43
Waar kan je die box ergens halen ? Heb al wat rondgezocht, maar alleen losse volumes gezien... De box zal trouwens ook wel prijzig zijn, maar misschien is ie wel de moeite waard :)

Megatronic
16-05-2004, 11:08
Akira natuurlijk :D

Maar ook Ninja Scroll :P

Edwin V
16-05-2004, 11:17
Waar kan je die box ergens halen ? Heb al wat rondgezocht, maar alleen losse volumes gezien... De box zal trouwens ook wel prijzig zijn, maar misschien is ie wel de moeite waard :)
Nausicaa bedoel je? Bij amazon.co.jp of cdjapan.co.jp.
De box met alleen het stenen beeldje kan ik nergens meer vinden, OOP.

chiwaicheung
16-05-2004, 14:17
Onlangs heb ik R.O.D. (Read or Die) gekocht. In ieder geval een serie die het bij slechts drie episodes houdt .
Ik vond het een geweldige serie en vond het jammer dat ze daar niet een paar afleveringen meer van hadden gemaakt (ongeveer hetzelfde gevoel had ik ook bij Batlle angel Alita, maar daar heb ik de volledige Manga van).

ronaldo
16-05-2004, 15:09
Waar kan je die box ergens halen ? Heb al wat rondgezocht, maar alleen losse volumes gezien... De box zal trouwens ook wel prijzig zijn, maar misschien is ie wel de moeite waard :)

hier kun je de dvd met beeldje versie kopen http://www.archonia.com/index.php?page=subject&idx=n&series=84&cat=2
En het zaak is erg betrouwbaar, hebt al heel veel anime + manga gekocht daar. En je betaalt geen invoerrechten aangezien dat het vanauit belgie wordt verzonden.

Henk van der Weerdt
16-05-2004, 15:32
Toch wel zeker Hellsing (ja met 2 ll, dus niet Van helsing!)

Verder Akira, en ook nog een beetje Dragon Ball Z

Mark de Jong
16-05-2004, 17:04
Waar kan je die box ergens halen ? Heb al wat rondgezocht, maar alleen losse volumes gezien... De box zal trouwens ook wel prijzig zijn, maar misschien is ie wel de moeite waard :)
Nausicaa bedoel je? Bij amazon.co.jp of cdjapan.co.jp.
De box met alleen het stenen beeldje kan ik nergens meer vinden, OOP.

Sorry, zie dat het een beetje onduidelijk was, maar ik bedoelde eigenlijk Azumanga Daioh. Ben ik erg benieuwd naar :)

Edwin V
16-05-2004, 19:13
Waar kan je die box ergens halen ? Heb al wat rondgezocht, maar alleen losse volumes gezien... De box zal trouwens ook wel prijzig zijn, maar misschien is ie wel de moeite waard :)
Nausicaa bedoel je? Bij amazon.co.jp of cdjapan.co.jp.
De box met alleen het stenen beeldje kan ik nergens meer vinden, OOP.

Sorry, zie dat het een beetje onduidelijk was, maar ik bedoelde eigenlijk Azumanga Daioh. Ben ik erg benieuwd naar :)
Oh die. :) Er is nog geen complete box van (R1). Wel de eerste DVD met een box waar de toekomstige DVD's bij kunnen. Er zitten ook twee kleine button pins bij. http://www.rightstuf.com/images/small_images/dazbx1b.jpg

$23.10 bij DVDPacific.

http://www.rightstuf.com/images/large_images/dazbx1.jpg

Joost v.d. Ham
16-05-2004, 19:48
deze besteld:

http://www.dvdtitle.co.kr/image/titleimg/15333.jpg

Jubei Ninpocho: The Wind Ninja Chronicles Special Edition

ronaldo
16-05-2004, 21:19
deze besteld:

http://www.dvdtitle.co.kr/image/titleimg/15333.jpg

Jubei Ninpocho: The Wind Ninja Chronicles Special Edition

zo welke uitgave is dit? waar hebt je die besteld?

Joost v.d. Ham
16-05-2004, 22:35
de SE, besteld bij koreandvds.com

Crashcat
17-05-2004, 15:07
Je betaalt aan de belastingdienst van het land waar je invoert (in mijn geval Nederland dus)
Voor de Nausicaa box was het alleen BTW (19%).

Oh, ik dacht dat je het naar Australië had verstuurd. :roll:

Raymond187
17-05-2004, 15:18
tijd lang addicted geweest aan manga :D


10 jaar gelden maar dat geeft niet :D

AKira demeest bekende is zeker fijn

Ninja Scroll ook heel gaaf :D
Devil man I + II
Crying freeman de eerste 3 delen de laatste drie vond ik minder :(
Doomed megalopolis heel gaaf
Urochikidoji ook HEEL gaaf
Demon city
ALita

Had er zeker wel 50 op VHS :D

ThaHunk
17-05-2004, 15:38
deze besteld:

http://www.dvdtitle.co.kr/image/titleimg/15333.jpg

Jubei Ninpocho: The Wind Ninja Chronicles Special Edition

Ook maar even besteld... ken hem niet..maar ben gewoon een echte Ninja fan :P

Joost v.d. Ham
17-05-2004, 17:47
deze besteld:

http://www.dvdtitle.co.kr/image/titleimg/15333.jpg

Jubei Ninpocho: The Wind Ninja Chronicles Special Edition

Ook maar even besteld... ken hem niet..maar ben gewoon een echte Ninja fan :P

het lijkt mij "gewoon" Ninja Scroll

Loggie
18-05-2004, 14:46
[Nadeel van anime: Er komt veels te veel leuks uit :D
Er is inderdaad veel leuks. Ook ik heb een kijkachterstand. Maar ik loop heel langzaam in. :)[/quote]

Ik doe ook mijn best maar ik moet ook nog een aantal non-anime films afkijken en nog een paar boxen (Bab5 en Futurama)...i need a vacation :D

Heb jij enig idee wanneer Steamboy uitkomt op dvd Ed?
http://www.steamboy.net/intro.shtml
http://www.steamboy.net/downloads/trailers/

yvesdupois
18-05-2004, 15:19
Mijn favoriete anime tot nu toe is castle in the sky. gewoon fantastisch.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe cowboy bebop film. heeft iemand deze al gezien, zo ja wat vond je ervan.

Loggie
18-05-2004, 15:32
Mijn favoriete anime tot nu toe is castle in the sky. gewoon fantastisch.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe cowboy bebop film. heeft iemand deze al gezien, zo ja wat vond je ervan.

Als je de serie ook leuk vond zal je deze film wel willen hebben denk ik.
Ik heb hem een jaar geleden gekocht (HK versie) en vond het zeker de moeite waard. Hoort er gewoon bij als je de serie ook hebt :D

yvesdupois
18-05-2004, 15:34
thanx heb de serie niet, wel een paar afleveringen gezien en vond het wel leuk. maar ik zag hem op rodirect de limited edition met artwork voor 25 euro en vroeg me af of het de moeite waard was

Edwin V
18-05-2004, 16:27
thanx heb de serie niet, wel een paar afleveringen gezien en vond het wel leuk. maar ik zag hem op rodirect de limited edition met artwork voor 25 euro en vroeg me af of het de moeite waard was
Is een boekje (net zo groot als het DVD doosje) met allemaal schetsen van personages, wapens auto's en vliegtuigen (geen tekst, alleen Japanse bijschriften). 200 pagina's. Ik vind 't leuk. :)

Loggie
18-05-2004, 16:52
thanx heb de serie niet, wel een paar afleveringen gezien en vond het wel leuk. maar ik zag hem op rodirect de limited edition met artwork voor 25 euro en vroeg me af of het de moeite waard was

Zoals Ed al schreef is dit een erg leuke uitgave...zeker de moeite waard.
Maar ik zou zeker de hele serie eens gaan kijken (aanschaffen).

Beware: Collecting anime may be hazardous to your health....and wallet :D

Jeroen D
18-05-2004, 17:41
Het was altijd Akira maar nu is het zeker Spirited Away ! Wat een geweldig mooie film zeg !

Mark de Jong
18-05-2004, 17:51
Ik heb Azumanga Daioh maar besteld, en ook maar meteen Volume 2 gepreordered. Ben heel erg benieuwd :)

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van gemaakt ? En hoe lang duren ze ongeveer ?

Loggie
18-05-2004, 18:26
Ik heb Azumanga Daioh maar besteld, en ook maar meteen Volume 2 gepreordered. Ben heel erg benieuwd :)

Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van gemaakt ? En hoe lang duren ze ongeveer ?

Als ik het goed heb gaat het in totaal om 26 episodes.
http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-20575/

Afleveringen van anime zijn nooit langer dan 30 min.....meestal zit het tussen de 20 en 30 min is mijn ervaring.

Mark de Jong
18-05-2004, 18:50
Afleveringen van anime zijn nooit langer dan 30 min.....meestal zit het tussen de 20 en 30 min is mijn ervaring.

Dus toch. Ik had namelijk ergens wat gelezen over afleveringen van 5 minuten... Vraag me niet waar, maar vandaar dat ik het even wilde weten (aangezien de DVD 1,5-2 uur duurt zag ik) :)

Loggie
18-05-2004, 19:03
Afleveringen van anime zijn nooit langer dan 30 min.....meestal zit het tussen de 20 en 30 min is mijn ervaring.

Dus toch. Ik had namelijk ergens wat gelezen over afleveringen van 5 minuten... Vraag me niet waar, maar vandaar dat ik het even wilde weten (aangezien de DVD 1,5-2 uur duurt zag ik) :)

Lol....5 min is wat aan de korte kant inderdaad.

Overigens kwam ik op de volgende link ( http://www.freewebs.com/fxanime/fxanime_reviews.htm)
de volgende opmerking tegen -->

Name: Azumanga Daioh: TV
Info: Comedy, 130 x 5min episodes
Description: A cute 10 year old girl in high-school, an athletic but shy girl who likes cats, an energetic girl and her friend, along with a lazy teacher who drives like a maniac. A very average setting for what can be considered the funniest show you would see.. ever. A MUST WATCH!
Rating: 10/10

Het is waarschijnlijk zo dat er in 1 episode 5 mini episodes zitten van 5 min....dit staat ook min of meer in de link in mijn vorige post.

Mark de Jong
18-05-2004, 19:15
Dat zou inderdaad ook mogelijk kunnen zijn. In ieder geval bedankt voor de info weer (y)

Edwin V
18-05-2004, 19:37
Azumanga Daioh wordt 6 DVD's.
De eerste twee met ieder 5 afleveringen van ongeveer 23 minuten en de laatste 4 met ieder 4 afleveringen (zo doet men dat wel vaker)

Een heleboel series zijn 26 afleveringen. Meestal is dat 6 DVD's. Voor sommige (oudere) series ook wel eens 4 of 5 DVD's, maar soms ook wel
8 DVD's (waar het merendeel dus maar 3 afleveringen per DVD heeft).

Ik heb vandaag de Japanse R2 van Grave of the Fireflies en Pom Poko van YesAsia binnengekregen. 8)

@Vampire Hunter. Als je Spirited Away mooi vindt, dan vind je de rest van de Ghibli's vast ook wel mooi. (y)

Nathan Strik
18-05-2004, 21:15
Ik heb vandaag de Japanse R2 van Grave of the Fireflies en Pom Poko van YesAsia binnengekregen. 8)
Cool, gefeliciteerd. Grave of the Fireflies ga ik straks ook kijken (voor het eerst trouwens, dus ben benieuwd).

Vanmiddag heb ik voor het eerst Whisper of the Heart gezien. Echt een hele mooie film ook. Echt eentje om helemaal bij weg te dromen. Ik heb de rest van de dag "Country Roads" in mijn hoofd.

Oh ja, en de humor is ook erg cool. [spoiler:4cc14b948b]Concrete roads... LOL[/spoiler:4cc14b948b]

Crashcat
19-05-2004, 01:23
Damn.. Had net wat dvd's opgegeven voor een aanvraag van de shippingcosts.
Ik wist niet dat koeriers zo duur zijn >:(. 112 Dollar voor drie box sets en een dvd.

Iemand hier nog adresjes met goede LE aanbod en cheap shipping?
Ik heb in mijn lijstje nu:

Veel gebruikt:
www.archonia.com (http://www.archonia.com)
http://www.rightstuf.com/

Minder bekend:
www.Animaxis.com (http://www.Animaxis.com)
http://www.cdjapan.co.jp/anime/index.html
http://www.animovies.com/
http://www.animenation.com/
http://www.chibitokyo.com/
http://www.discountanimedvd.com/default.htm
http://www.houseofanime.com/
http://www.japanimation.com/jstore/
http://www.rsc-online.com/
http://www.japanimation.com/jstore/
http://www.rsc-online.com/

Alleen EMS-verzending.
http://www.animecastle.com]www.animecastle.com

Hebben jullie nog links?

ronaldo
19-05-2004, 06:43
Ik wist niet dat koeriers zo duur zijn >:(. 112 Dollar voor drie box sets en een dvd.




zo hebt je drie nausicaa box besteld ofzo :shock:

Edwin V
19-05-2004, 07:59
Ik haal de meeste anime DVD's van
www.dvdpacific.com en www.dvdsoon.com

Nadeel is wel dat ze oudere limited edition uitgaven niet meer hebben.
Ook heeft met name DVDSoon weinig op stock, dus kan het wel wat langer duren, maar alles wat ik daar besteld heb is uiteindelijk ook gekomen.

Af en toe bestel ik ook eens anime DVD's bij cdjapan.co.jp amazon.co.jp of yesasia.com

Bij verzenden kies ik altijd de goedkope manier.
Alleen bij de Nausicaa Box heb ik een koerier gekozen (3000 Yen geloof ik bij Amazon)

don-chris
19-05-2004, 08:44
Zie hier een hoop anime-fans dus kan me vraag hier vast wel kwijt:
Ik ben sinds kort helemaal verliefd op de sprookjesachtige anime-films als Princess Mononoke en Spirited Away. Welke films zijn min of meer vergelijkbaar met deze films, en zullen mij dan ook zeker bevallen? Thanx

Edwin V
19-05-2004, 10:39
Zie hier een hoop anime-fans dus kan me vraag hier vast wel kwijt:
Ik ben sinds kort helemaal verliefd op de sprookjesachtige anime-films als Princess Mononoke en Spirited Away. Welke films zijn min of meer vergelijkbaar met deze films, en zullen mij dan ook zeker bevallen? Thanx
Zo'n beetje alles van Ghibli dan :P
Sprookjesachtig zijn Kiki's Delivery Service, Castle in the Sky, My Neighbor Totoro, Nausicaa of the Valley of the Wind , Pom Poko, the Cat Returns. Heerlijk dromerig is Whisper of the Heart, ontroerend lief is Only Yesterday. Porco Rosso is ook leuk. En Ocean Waves is een leuke high school romance. Eigenlijk alles van Ghibli dus. :)
Zoek maar eens naar recensies van deze films en kijk of het je ligt. Maar eigenlijk kun je met Ghibli niet fout gaan.


Net Pom Poko weer eens gezien. En wie kwamen daar vlak na elkaar voorbij vliegen...

Kiki op haar bezemsteel :D
http://www.home.zonnet.nl/pinguino/pompoko2.jpg

Porco Rosso in z'n rode vliegtuig :D
http://www.home.zonnet.nl/pinguino/pompoko3.jpg

Totoro op z'n tol en de verliefde Taeko-chan :D
http://www.home.zonnet.nl/pinguino/pompoko4.jpg

Loggie
19-05-2004, 10:51
Zie hier een hoop anime-fans dus kan me vraag hier vast wel kwijt:
Ik ben sinds kort helemaal verliefd op de sprookjesachtige anime-films als Princess Mononoke en Spirited Away. Welke films zijn min of meer vergelijkbaar met deze films, en zullen mij dan ook zeker bevallen? Thanx

Je hebt in ieder geval een goede keus gemaakt met je aankopen.
Als je die 2 films leuk vind zou je zonder probleem de meeste of alle films van Miyazaki kunnen proberen.
Kijk eens op onderstaande link voor wat titels van zijn hand:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/films/

Aanraders zijn:
-Nausicaa
-Laputa: The Castle in the Sky
-My Neighbor Totoro
-Kiki's Delivery Service
-Grave of the Fireflies
-Pom Poko
-My Neighbors the Yamadas
-The Cat Returns

Een boel van zijn films zijn in diverse landen uitgebracht....alleen nog erg weinig hier in Nederland helaas.
Je zal dus de meeste titels uit de US,UK of Azie moeten halen. Of bij de betere import zaak.
Zelf heb ik goede ervaringen met Rodisc in Rotterdam (woon ik niet te ver vandaan) ....die doen ook aan verzenden.
Als je deze hele thread eens naleest kom je ook nog wel wat leuke tips tegen :D

Loggie
19-05-2004, 10:54
Zie hier een hoop anime-fans dus kan me vraag hier vast wel kwijt:
Ik ben sinds kort helemaal verliefd op de sprookjesachtige anime-films als Princess Mononoke en Spirited Away. Welke films zijn min of meer vergelijkbaar met deze films, en zullen mij dan ook zeker bevallen? Thanx
Zo'n beetje alles van Ghibli dan :P



Damn je was me net voor :D
Eigen schuld moet ik maar een beetje sneller typen :wink:

Skidmark
19-05-2004, 11:20
Heeft iemand hier trouwens ooit gehoord van Gordian? 't Is een beetje een jeugdsentiment (wat vliegt de tijd toch), wel een beetje gedateerd maar het was zo'n gave serie. Loop me een beetje rot te zoeken naar DVD's hiervan. In Azie zelf kan ik niets vinden, enige landen die ze verkopen zijn volgens mij Brazilie en Italie. Als iemand me hier uit de brand kan helpen; many thanks. Ah, op deze site kan je nog wat info vinden.
http://www.encirobot.com/gord/gord-mec.html

Furanku
19-05-2004, 11:25
Ik wil toch even een klein postje plaatsen aangezien dit topic vaak actief is..

Ikzelf heb nog niet zoveel animefilms/series gezien maar wel genoeg om al duidelijk wat favorieten eruit te halen..

Zo vind ik Ai Mai Me Strawberry Eggs een fantastische animeserie die weliswaar soms iets over the top gaat, maar een geweldig eindaflevering heeft.. (Dearest, wat is dat een mooi nummer, Kuzuha :( )

Verder vind ik shows als Ah My Goddess, Chobits, Azumanga Daioh, Hellsing, Haibane Renmei, Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu (jaja, ik kan deze titel in 1x goed typen ;)) Love Hina, Neon Genesis Evangelion, Onegai Teacher, Saikano, Serial Experiments Lain erg goed en heb er dan ook met veel plezier (nou ja, plezier, bij shows als Serial Experiments, Saikano, Haibane Renmei is plezier nou niet bepaald een goed woord ervoor, eerder mooi) naar gekeken..

Ik koop niet zo veel anime omdat die dvd's mij gewoon te duur worden voor 1 ai my me dvd van 20 euro x 4 is 80 euro = te duur voor mij). Ik heb wel Grave of the Fireflies (2 edities) Akira, Ghost in the Shell orgineel, maar ja, die waren redelijk goedkoop voor mij)..

Enigste dvd's die ik nog wil hebben zijn de 2 van Golden Boy alleen de PAL dvd's staan mij niet aan..

Verder ben ik een redelijk van van animesongs en heb dan ook een kleine aantal.. wanneer je daar een beetje van op de hoogte bent, zul je zo kunnen instromen in het jpop genre waar ik natuurlijk ook veelal van op de hoogte ben (laten we zeggen, geweest, ben er eventjes een 4 maanden uitgeweest met jpop)..

En als mensen een goede intro willen hebben in anime en hoe het zich ontwikkeld heeft? Ik heb nog een werkstukje die 30 pagina;s telt over een bunch onderdelen die met anime te maken hebben ;)

tolpol
19-05-2004, 13:07
Zie hier een hoop anime-fans dus kan me vraag hier vast wel kwijt:
Ik ben sinds kort helemaal verliefd op de sprookjesachtige anime-films als Princess Mononoke en Spirited Away. Welke films zijn min of meer vergelijkbaar met deze films, en zullen mij dan ook zeker bevallen? Thanx

Voor dezelfde 'feel' als Spirited Away zou ik vantussen alles van de Ghibli studios toch vooral My Neighbor Totoro en Kiki's Delivery Service aanraden.

Geert Jan Alsem
19-05-2004, 13:22
Net Pom Poko weer eens gezien. En wie kwamen daar vlak na elkaar voorbij vliegen...
Hey! Totoro had ik al gezien, maar de rest nog niet. Dat was wel grappig. We waren hier die film aan 't kijken en ik zette hem op een willekeurig moment op pauze om naar de wc te gaan, was het precies dat moment dat Totoro in beeld te zien is.

Ik heb trouwens ook Memories gezien laatst. Mooie, aparte film(s). De drie episodes stonden meer los van elkaar dan ik had verwacht, maar ze waren alle drie op hun eigen manier erg indrukwekkend moet ik zeggen.

Loggie
19-05-2004, 13:23
Verder vind ik shows als Ah My Goddess, Chobits, Azumanga Daioh, Hellsing, Haibane Renmei, Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu (jaja, ik kan deze titel in 1x goed typen ;)) Love Hina, Neon Genesis Evangelion, Onegai Teacher, Saikano, Serial Experiments Lain erg goed en heb er dan ook met veel plezier (nou ja, plezier, bij shows als Serial Experiments, Saikano, Haibane Renmei is plezier nou niet bepaald een goed woord ervoor, eerder mooi) naar gekeken..



Een groot aantal van bevengenoemde films en series heb ik gezien en zijn van grote klasse.
Vooral Lain en Chobits (2 totaal verschillende series) bevielen me erg goed.
Een mogelijke tip voor je zou kunnen zijn Boogiepop Phantom...net als Lain een zeer interessant verhaal.
Maar ja er zijn zoveel goede feature anime fims en series dat het onmogelijk is ze allemaal op te noemen.
Waar ik nu mee bezig ben zijn 2 series: Last Exile en Texhnolyze...zeer de moeite waard!!

http://animeprojects.com/boogiepop/main.html
http://www.lastexiledvd.com/
http://www.texhnolyzedvd.com/

Nathan Strik
19-05-2004, 13:34
Wow, :shock: gisteren dus Grave of the Fireflies gezien en ik ben helemaal onder de indruk. Dit is echt een aangrijpende anime. Hoewel dit de meest afwijkende Ghibli-film is die ik tot nu toe heb gezien, was alles zoals gewoonlijk weer prachtig getekend en waren er wel wat sprookjesachtige elementen tussen alle ellende door.

Een heel indrukwekkende film dus. Maar zeker geen lichte kluif...

Vanmiddag Ocean Waves binnengehad en gelijk gekeken. Was een mooie film, jammer dat hij relatief kort was. Gelukkig kon ik wel een kleine oppepper gebruiken na het superzware Grave of the Fireflies.

Furanku
19-05-2004, 14:57
Wow, :shock: gisteren dus Grave of the Fireflies gezien en ik ben helemaal onder de indruk. Dit is echt een aangrijpende anime.
...............
Gelukkig kon ik wel een kleine oppepper gebruiken na het superzware Grave of the Fireflies.

En daarom heb ik ook 2 versies in mijn collectie :) Een om af en toe eens uit te lenen om te showen dat anime niet gericht is op kids.. en de collector's series omdat ik vind dat je deze titel in al zijn glorie thuis moet hebben :)



Een mogelijke tip voor je zou kunnen zijn Boogiepop Phantom...net als Lain een zeer interessant verhaal.
Maar ja er zijn zoveel goede feature anime fims en series dat het onmogelijk is ze allemaal op te noemen.

Ook gezien ;) Maar je hebt gelijk, er zijn zoveel series / films dat het echt onmogelijk wordt om alles te kijken.. voor mensen die op een lollige manier willen weten hoe een animeserie gemaakt wordt, kun je uitkijken naar "animation runner kuromi" Heb de 50 minuten durende film gedownload en bekeken en vond het geweldig.. ook een leuk inkijkje in the world of drawing anime. :)

Maar je hebt nog genoeg titles als Berserk, Naruto, Full Metal Panic, Cowboy Bebop, Great Teacher Onizuka die ook stuk voor stuk geweldig zijn (mikuni showakawa als het goed is, met een geweldige themesong van full metal panic :))

Bij nader inzien heb ik best wel veel series gezien, en dan vergeet ik er ook een boel zoals de trage, redelijk goed geanimeerde Hack//Sign met de vervolgen Hack Dusk of het op de ps2 gebaseerde serie hack//liminality) of Ghost in the Shell SAC.. maar ja kijken is niet genoeg, er zijn van elke serie wel een paar nummers die gewoon zo goed zijn, dat je wel de hele ost wilt hebben (GitS:SoC - Inner Universe :O of Hack//Sign met Key of the Twilight, of The World)

Ben niet zo'n otaku, maar ben wel behoorlijk op de hoogte van animé ;) Helaas heb ik niet zoveel Ghiblis gezien, maar persoonlijk vind ik enkele ook niet interessant.. My Neighbour Totoro vond ik btw wel erg cool, maar erg maf.

Binnenkort is er btw ook de conventie ey ;)

Loggie
19-05-2004, 20:59
Een mogelijke tip voor je zou kunnen zijn Boogiepop Phantom...net als Lain een zeer interessant verhaal.
Maar ja er zijn zoveel goede feature anime fims en series dat het onmogelijk is ze allemaal op te noemen.


Maar je hebt nog genoeg titles als Berserk, Naruto, Full Metal Panic, Cowboy Bebop, Great Teacher Onizuka die ook stuk voor stuk geweldig zijn (mikuni showakawa als het goed is, met een geweldige themesong van full metal panic :))



Berserk heb ik een aantal eps van gezien en Cowboy Bebop heb ik alle dvd's incl de film.
Ook heb ik seizien 1 van GITS-SAC1 op dvd en van het 2de seizoen had ik een aantal eps gedownload....ziet er allemaal prima uit.

Grave of the Fireflies heb ik ook maar nog niet gezien. Zware film maar die bewaar ik tot een moment dat ik daar aan toe ben.

Die conventie daar had ik van gehoord......ik weet alleen niet of ik daar naartoe ga...wie weet.

Geen Otaku he? Weet je het zeker :wink:

ronaldo
19-05-2004, 21:27
Binnenkort is er btw ook de conventie ey ;)

ik ga er ook heen, vorig jaar was ook leuk. Ze hebben nausicaa op zon bioschoop scherm vertond.

Joost v.d. Ham
19-05-2004, 21:35
Binnenkort is er btw ook de conventie ey ;)

ik ga er ook heen, vorig jaar was ook leuk. Ze hebben nausicaa op zon bioschoop scherm vertond.


waar en wanneer?

Furanku
19-05-2004, 21:55
Binnenkort is er btw ook de conventie ey ;)

ik ga er ook heen, vorig jaar was ook leuk. Ze hebben nausicaa op zon bioschoop scherm vertond.


waar en wanneer?

Over 9 dagen ;)

AnimeCon (http://www.animecon.nl/)

Ik las hier trouwens nog iets over Azumanga Daioh.. persoonlijk 1 van de vaagste anime die ik gezien heb.. die hele serie slaat gewoon nergens op maar is echt zo gaaf.. we hebben op school met een groepje van 4 man de hele serie bekeken in de pauze. Elk halfuur 1 aflevering en het was altijd weer het gesprek van de dag..

om maar niet te spreken van de vage games die ervoor zijn uitgekomen .. snowball game of de volleybal game.. echt zo vaag en toch redelijk grappig.. Sakaki-san vond ik enorm vaag, vooral wanneer ze weer een kat tegenkomt ;) Is gewoon te raar. Of de leraar Kimura die wel erg graag op jonge dames valt (en hij heeft zelf een bloedmooie vriendin :D)


Furanku's anime werkstukje (http://furanku.no-ip.com/) Daar kun je klikken voor mijn werkstukje waar ik een 6,9 gemiddeld voor had. Presenteren was wat minder, persoonlijk vind ik dat best raar want op de presentatie had ik een 5 terwijl ik als enigste uit me klas videobeelden gebruikte bij mijn presentatie en de mensen nog kon boeien ook. :roll:

don-chris
19-05-2004, 22:46
Denk zal het ff melden, misschien heeft iemand anders er ook wat aan:

http://www.nausicaa.net/miyazaki/
Prachtige site voor mensen zoals mij die info zoeken over de mooiste anime-films (die van studio Gihbli), o.a. de dvd-edities die zijn uitgebracht, samenvatting v/h verhaal, etc. Echt een aanrader voor de beginnende liefhebber.

Mark de Jong
21-05-2004, 12:45
Gisteren Castle In The Sky gekeken. Helemaal top (y)
Vooral de muziek deed me een beetje aan Zelda denken... heerlijke, dromerige tunes 8)
Voor de rest mooi geanimeerd en een leuk verhaal :)

Wim S.
21-05-2004, 13:42
Ik heb de r3 se 2dics versie van Porco Rosso gekocht,maar deze heeft een chinees menu,niet te volgen dus,heeft wel eng.subs dus als iemand interesse heeft in deze dvd geef me maar een pm.

Nathan Strik
21-05-2004, 14:27
Gisteren Castle In The Sky gekeken. Helemaal top (y)
Vooral de muziek deed me een beetje aan Zelda denken... heerlijke, dromerige tunes 8)
Voor de rest mooi geanimeerd en een leuk verhaal :)
Ah, nu word ik nog benieuwder. :) Ik heb Laputa, Castle in the Sky net besteld bij Yesasia, dus ik sta al te trappelen.

Oh ja, ik heb eindelijk de knoop doorgehakt wat betreft het vervangen van Spirited Away, het wordt de Japanse versie, aangezien die progressive is, en ik de Amerikaanse versie veel te hard vind qua beeld.

Datzelfde probleem had ik bij Mononoke, waar ik (stom, stom) wél de Amerikaanse versie van had gekocht en die dus binnenkort ook fijn vervangen gaat worden door de Japanse versie.

Loggie
21-05-2004, 21:30
Ik heb de r3 se 2dics versie van Porco Rosso gekocht,maar deze heeft een chinees menu,niet te volgen dus,heeft wel eng.subs dus als iemand interesse heeft in deze dvd geef me maar een pm.

Misschien is nog niet alles verloren Wim.
Ik heb ook een aantal R3 versies van Miyazaki films (allemaal 2 dvd versies) en ik had eerst hetzelfde probleem.
Als het goed is staat op een van de twee dvd's de opmerking : to view this disc in English, please press here
Als je dit doet krijg je het menu in het engels.
Het betreft in mijn geval de IVL releases.
Een bijkomend probleem bij mij was ook nog eens dat de 1ste dvd de extra dvd was en niet de hoofdfilm....zal wel komen omdat Chinezen van rechts naar links lezen(...toch?) en dus hun SE dvd's ook zo behandelen :wink:
Overigens de dvd met de extras heeft geen engels menu....helaas.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Joost v.d. Ham
21-05-2004, 22:10
Ik heb de r3 se 2dics versie van Porco Rosso gekocht,maar deze heeft een chinees menu,niet te volgen dus,heeft wel eng.subs dus als iemand interesse heeft in deze dvd geef me maar een pm.

Misschien is nog niet alles verloren Wim.
Ik heb ook een aantal R3 versies van Miyazaki films (allemaal 2 dvd versies) en ik had eerst hetzelfde probleem.
Als het goed is staat op een van de twee dvd's de opmerking : to view this disc in English, please press here
Als je dit doet krijg je het menu in het engels.
Het betreft in mijn geval de IVL releases.
Een bijkomend probleem bij mij was ook nog eens dat de 1ste dvd de extra dvd was en niet de hoofdfilm....zal wel komen omdat Chinezen van rechts naar links lezen(...toch?) en dus hun SE dvd's ook zo behandelen :wink:
Overigens de dvd met de extras heeft geen engels menu....helaas.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

tja, nu heb ik de dvd al van hem gekocht... ;)

Loggie
21-05-2004, 22:29
Ik heb de r3 se 2dics versie van Porco Rosso gekocht,maar deze heeft een chinees menu,niet te volgen dus,heeft wel eng.subs dus als iemand interesse heeft in deze dvd geef me maar een pm.

Misschien is nog niet alles verloren Wim.


tja, nu heb ik de dvd al van hem gekocht... ;)

Nou je laat er ook geen gras over groeien :D
Ben ik alleen nieuwsgierig of er op een van de 2 dvd's inderdaad de optie om een Engels menu te krijgen zit.
Veel plezier met de film btw....erg prettig om naar te kijken.
Alhowel ik moet bekennen dat toen ik de cover met een varken in een vliegtuig zag ik geen idee zou hebben hoeveel plezier ik aan de film zou beleven.

Geert Jan Alsem
21-05-2004, 23:35
Ik vind Chinese/Japanse DVD-menu's nooit zo'n probleem eigenlijk. Gewoon alle mogelijkheden proberen en beetje onthouden wat alles doet. Is meestal niet zo ingewikkeld. Opties zijn toch altijd gewoon play, audio, subtitles en extra features of iets dergelijks.

Maar goed, Loggie, ik zelf vind Porco Rosso zeker net zo'n aanrader als de andere Ghibli's. Sommige mensen vinden de film wel wat minder, misschien omdat hij inderdaad toch weer een beetje anders is. Maar het is in ieder geval geen bizarre film hoor, ook al doet een varken in een vliegtuig dat misschien vermoeden. Ik vind het zelf zelfs wel een wat meer volwassen film dan de andere Ghibli's. En ondanks het feit dat de hoofdpersoon een varken is, heeft de film toch een vrij normaal verhaal. Dat hij een varken is is sowieso meer een beetje metaforisch.

Nou goed, ik vind het dus in ieder geval een goede film. :) Mooie muziek ook.

EDIT: Oeps... :oops: Had je berichtje wat beter moeten lezen, het is al laat. Ik dacht dat je zei dat je Porco Rosso nog niet gezien had. Oh well... :)

Wim S.
22-05-2004, 10:43
Nou je laat er ook geen gras over groeien
Ben ik alleen nieuwsgierig of er op een van de 2 dvd's inderdaad de optie om een Engels menu te krijgen zit.
Veel plezier met de film btw....erg prettig om naar te kijken.
Alhowel ik moet bekennen dat toen ik de cover met een varken in een vliegtuig zag ik geen idee zou hebben hoeveel plezier ik aan de film zou beleven.

Shit je hebt gelijk,op disc 2 kan je english menu selecteren,nou heb ik 'm al verkocht.

Nou ja bestel ik 'm maar voor mezelf opnieuw...

don-chris
22-05-2004, 17:31
Waar halen jullie je anime-dvd's vandaan? Ben zelf op zoek geweest naar wat films van studio Ghibli, maar dit is nog best een investering als je kijkt op de wat grotere sites als Amazon. In nederland of op cdwow.net kon ik ook al nix vinden. Op zich is er nix mis mee om zo'n 20 dollar of meer neer te leggen voor een dvd, maar ik heb deze films nog nooit gezien en dat maakt de drempel toch wat hoger.

Richard B.
22-05-2004, 17:33
Twee nieuwe Ghibli-IVL regio 3 aankopen gedaan: Whisper of the Heart en Pom Poko. Whisper of the heart was al een van mijn top 3 favoriete Ghibli's en ik ben blij dat ik die nu eindelijk op dvd heb. Pom Poko heb ik nu eigenlijk pas voor het eerste gezien en dat vond ik geen uitschieter: het is zeker geen slechte film maar ik denk dat ik hem nog wat beter moet leren waarderen. Vanavond ga ik hem nog een keer bekijken en misschien dat ik dan wat meer 'in het verhaal' kom want dat is tot nu toe kennelijk nog niet gelukt.

Loggie
22-05-2004, 18:19
Nou goed, ik vind het dus in ieder geval een goede film. :) Mooie muziek ook.

EDIT: Oeps... :oops: Had je berichtje wat beter moeten lezen, het is al laat. Ik dacht dat je zei dat je Porco Rosso nog niet gezien had. Oh well... :)

Lol....no problem.
Het is inderdaad een schitterende film....helemaal mee eens :D
In ieder geval is het zo goed doorgekomen dat de film dik in orde is ....en misschien zet dat anderen op het goede "koop"spoor.

Wat die Japanse/Chinese menus betreft.....uitproberen is the key.
Alhoewel het toch redelijk lang bij mij duurde voor ik in de gaten had dat ik de 2de dvd moest hebben voor de feature film :shock:

Loggie
22-05-2004, 18:22
Waar halen jullie je anime-dvd's vandaan? Ben zelf op zoek geweest naar wat films van studio Ghibli, maar dit is nog best een investering als je kijkt op de wat grotere sites als Amazon. In nederland of op cdwow.net kon ik ook al nix vinden. Op zich is er nix mis mee om zo'n 20 dollar of meer neer te leggen voor een dvd, maar ik heb deze films nog nooit gezien en dat maakt de drempel toch wat hoger.

Probeer Rodisc in Rotterdam eens.

http://www.rodisc.nl

en voor de online winkel:
http://www.rodirect.nl/displayers/index.asp

Meestal hebben ze zowel wat van R1 als R3 versies.
Hebben ze het niet op voorraad dan kan het altijd besteld worden.

Misschien heb je wat aan deze info.

Edwin V
22-05-2004, 20:25
Wat die Japanse/Chinese menus betreft.....uitproberen is the key.
Alhoewel het toch redelijk lang bij mij duurde voor ik in de gaten had dat ik de 2de dvd moest hebben voor de feature film :shock:
Hehe... ik had ook eerst de DVD's met extra's erin gestopt en van alles geprobeerd om bij de film te komen. :P

Maar het is inderdaad niet zo heel moeilijk. De meeste indelingen zijn standaard. Soms kom je in een menu met Japanse tekst met daarachter 2.0... 5.1 enzo. Dan weet je ook waar je zit. :P

Ik heb net Voices of a Distant Star gekeken. Deze duurt maar 25 minuten. Veel te kort dus voor het verhaal. Er wordt wel heel veel in ondertiteld/vertaald, wat niet 1,2,3 te volgen is.
Op zich is het een mooi verhaal, maar had beter wat langer uitgewerkt geweest.

Wim S.
22-05-2004, 21:24
Kent iemand mischien nog wat meer shops die anime verkopen,ik ken alleen yesasia

Mark de Jong
22-05-2004, 21:29
CDJapan.co.jp
Amazon.co.jp

Loggie
22-05-2004, 21:30
Ik heb net Voices of a Distant Star gekeken. Deze duurt maar 25 minuten. Veel te kort dus voor het verhaal. Er wordt wel heel veel in ondertiteld/vertaald, wat niet 1,2,3 te volgen is.
Op zich is het een mooi verhaal, maar had beter wat langer uitgewerkt geweest.

Das ook toevallig....die had ik net gedownload maar moet hem nog kijken.
Ik heb ook geen idee of het een serie is of een compleet verhaal. De divx was wel 5.1....kan ik weer mooi een dvd van brouwen :D
Maar dat heb je niet van mij :roll:
Heb je Kaena al aangeschaft?

Trouwens Last Exile schiet ook niet op....darn! Ik hoop wel dat dvd4 snel uitkomt....en de 2de van Texhnolyze.

Joost v.d. Ham
22-05-2004, 22:17
Als je eens de sprookjes achtige verhalen van Miyazaki zat bent dan is Castle of Cagliostro (ook van Miyazaki) een aanrader. Gewoon een lekkere actie-komedie als mooie anime.

Edwin V
23-05-2004, 10:52
Heb je Kaena al aangeschaft?

Trouwens Last Exile schiet ook niet op....darn! Ik hoop wel dat dvd4 snel uitkomt....en de 2de van Texhnolyze.
Ik heb Kaena nog niet aangeschaft. Ik heb nog genoeg te zien en misschien zakt ie nog wel in prijs.

Last Exile 4 is gisteren verstuurd van DVDSoon. :)

Ik heb net R.O.D. OVA gekeken. Hoewel het verhaal een klein beetje rommelig is (mede doordat het 3 afleveringen van 30 minuten zijn in plaats van 1 film van 90) is het een leuk en fantasierijk verhaal met veel actie. Een beetje zoals X-Men. De bewegingen van de personen kan ook wel beter, maar de achtergronden zijn mooi getekend. :)

Ik ben ook maar begonnen met de aanschaf van Texhnolyze. De collector's box en de eerste DVD heb ik gisteren binnengekregen.

Christiaan Sauer
23-05-2004, 11:06
Gewoon benieuwd, maar Spirited Away, is dat nou een typische japanse stijl anime? Of weer een andere vorm? Want bij Japanse Anime heb je toch heel sterk dat de achtergrond gewoon schilderij achtig is en dat je soms echt secondenlang naar het zelfde framepje zit te kijken? Zeg maar alla Grave of the Fireflies?
Want dat is in S.A. een stuk minder?

Edwin V
23-05-2004, 11:37
Gewoon benieuwd, maar Spirited Away, is dat nou een typische japanse stijl anime? Of weer een andere vorm? Want bij Japanse Anime heb je toch heel sterk dat de achtergrond gewoon schilderij achtig is en dat je soms echt secondenlang naar het zelfde framepje zit te kijken? Zeg maar alla Grave of the Fireflies?
Want dat is in S.A. een stuk minder?
Dat is een ontwikkeling. Vroeger werd alles met de hand getekend en tegenwoordig wordt de computer er bij gebruikt. Miyazaki vindt het echter wel belangrijk dat dit alleen ondersteunend gebeurt en niet om de tekenkunst te vervangen, dus bij Ghibli zullen we in ieder geval voorlopig geen last hebben van het Disney-Pixar effect.

En de Japanse stijl zit 'm bij mij er ook in de manier waarop het verhaal is opgebouwd en de inhoud daarvan.

Dennis V.
23-05-2004, 11:54
De tekenstijl van manga en / of anime spreekt me helemaal niet aan, daarom heb ik er ook niets van in mijn collectie. Misschien moet ik maar eens wat huren om te zien of ik mijn mening moet bijstellen.

Feit is wel dat de giftsets er wel fraai uitzien ...

Groet
Dennis

Christiaan Sauer
23-05-2004, 12:00
Zo ben ik ook begonnen met Anime. Omdat de box van Spirited Away zo mooi was ;)
Nu heb ik al wel 2 hele titels in bezit :mrgreen: Je moet ergens beginnen ;)

Mark de Jong
23-05-2004, 12:07
De tekenstijl van manga en / of anime spreekt me helemaal niet aan, daarom heb ik er ook niets van in mijn collectie. Misschien moet ik maar eens wat huren om te zien of ik mijn mening moet bijstellen.

Feit is wel dat de giftsets er wel fraai uitzien ...

Groet
Dennis

Probeer de Ghibli DVD's eens zou ik zeggen. De R1 versies kosten helemaal niet zo duur en bovendien zijn alle Ghibli's zeer de moeite waard (y)
Ik vind ze in ieder geval geweldig (maar goed, ben dan ook een groot fan van animatie (zowel getekende als computer)) :)

Loggie
23-05-2004, 12:45
Als je eens de sprookjes achtige verhalen van Miyazaki zat bent dan is Castle of Cagliostro (ook van Miyazaki) een aanrader. Gewoon een lekkere actie-komedie als mooie anime.

Die heb ik in mijn bezit en is inderdaad een hele leuke action/comedy story......zeer onderhoudend en hilarisch op zijn tijd :D

Loggie
23-05-2004, 12:51
Last Exile 4 is gisteren verstuurd van DVDSoon. :)

Ik heb net R.O.D. OVA gekeken. Hoewel het verhaal een klein beetje rommelig is (mede doordat het 3 afleveringen van 30 minuten zijn in plaats van 1 film van 90) is het een leuk en fantasierijk verhaal met veel actie.

Ik ben ook maar begonnen met de aanschaf van Texhnolyze. De collector's box en de eerste DVD heb ik gisteren binnengekregen.

Ah mooi zo dan zal ik van Rodisc wel snel bericht krijgen dat ik mijn LE-4 dvd kan ophalen :D

Read Or Die ken ik (nog) niet maar ik zal er eens induiken.

Ik heb ook die box van Texhnolyze en de reden waarom ik hem had gekocht was omdat er zo'n fraaie 3-D foto (geen idee hoe je zo'n ding noemt...maar ik neem aan dat die er bij jou ook bij zat?) op de box zat.
Het was maar goed dat de dvd ook dik in orde was......je weet maar nooit met een blinde impuls aankoop :)

Edwin V
23-05-2004, 17:45
Last Exile 4 is gisteren verstuurd van DVDSoon. :)

Ik heb net R.O.D. OVA gekeken. Hoewel het verhaal een klein beetje rommelig is (mede doordat het 3 afleveringen van 30 minuten zijn in plaats van 1 film van 90) is het een leuk en fantasierijk verhaal met veel actie.

Ik ben ook maar begonnen met de aanschaf van Texhnolyze. De collector's box en de eerste DVD heb ik gisteren binnengekregen.

Ah mooi zo dan zal ik van Rodisc wel snel bericht krijgen dat ik mijn LE-4 dvd kan ophalen :D

Read Or Die ken ik (nog) niet maar ik zal er eens induiken.

Ik heb ook die box van Texhnolyze en de reden waarom ik hem had gekocht was omdat er zo'n fraaie 3-D foto (geen idee hoe je zo'n ding noemt...maar ik neem aan dat die er bij jou ook bij zat?) op de box zat.
Het was maar goed dat de dvd ook dik in orde was......je weet maar nooit met een blinde impuls aankoop :)
Ja die 3D tekening zat er ook op. De Amerikanen noemen het een 3D lenticular onset. :o
Ik heb nu twee afleveringen gezien. Wel vaag allemaal, maar ben wel benieuwd waar het allemaal naar toe gaat. :)

Wim S.
23-05-2004, 17:57
Zojuist gekocht op ebay:

Pom Poko
Only Yesterday
Whisper of the heart
Porco rosso

Nu maar hopen dat het geen bootlegs zijn ze zien er precies als het orgineel uit..

Edwin V
23-05-2004, 17:59
Zojuist gekocht op ebay:

Pom Poko
Only Yesterday
Whisper of the heart
Porco rosso

Nu maar hopen dat het geen bootlegs zijn ze zien er precies als het orgineel uit..
Als ze regiovrij zijn, zijn het bootlegs.

Ik hoop ook dat je de echte hebt, want ze zijn het waard. 8)

Geert Jan Alsem
23-05-2004, 18:05
Als ze regiovrij zijn, zijn het bootlegs.
Of als je minder dan 15 euro per stuk hebt betaald waarschijnlijk ook.

Wim S.
23-05-2004, 18:17
Dan zijn het bootlegs :cry: ,de hoesjes zien er precies uit als de r3 versies..echt misleiding dan,nou ja maar effe afwachten dan...

Loggie
23-05-2004, 23:29
Ja die 3D tekening zat er ook op. De Amerikanen noemen het een 3D lenticular onset. :o
Ik heb nu twee afleveringen gezien. Wel vaag allemaal, maar ben wel benieuwd waar het allemaal naar toe gaat. :)

Dat had ik dus ook.....maar als je klaar bent met de hele dvd is het je een stuk duidelijker geworden denk ik :D

Mark de Jong
24-05-2004, 09:45
Ik heb Millennium Actress en Cowboy Bebop The Movie besteld. Ben erg benieuwd :)

Geert Jan Alsem
24-05-2004, 13:26
Net Ghost In The Shell binnengekregen van DVDSoon. Heb ik wat te doen terwijl ik op deel 2 wacht. :)

Mark de Jong
24-05-2004, 16:08
Is er trouwens al iets over een regio 1 release wat betreft The Cat Returns ?
Anders schaf ik namelijk de Japanse aan... :)

Edwin V
24-05-2004, 16:39
Is er trouwens al iets over een regio 1 release wat betreft The Cat Returns ?
Anders schaf ik namelijk de Japanse aan... :)
Schaf maar de Japanse aan want daarbij zit ook de 25 minuten durende Ghiblies Episode 2. :)

Nathan Strik
24-05-2004, 16:40
Is er trouwens al iets over een regio 1 release wat betreft The Cat Returns ?
Anders schaf ik namelijk de Japanse aan... :)
Schaf maar de Japanse aan want daarbij zit ook de 25 minuten durende Ghiblies Episode 2. :)
Wat echt een enorme aanrader is en de meerprijs van de Japanse versie meer dan rechtvaardigd.

Mark de Jong
24-05-2004, 16:41
Is er trouwens al iets over een regio 1 release wat betreft The Cat Returns ?
Anders schaf ik namelijk de Japanse aan... :)
Schaf maar de Japanse aan want daarbij zit ook de 25 minuten durende Ghiblies Episode 2. :)

Ja, dat is één van de redenen waarom ik 'em wilde kopen (heb de short nog nooit gezien :)), maar volgens mij is er ook wel een kans dat ie op een eventuele R1 DVD versie komt te staan. Op nausicaa.net staat ie in het geel dus dat zou betekenen dat ie uit zou moeten komen. Maar er staat nog niets over aangekondigd... Dus... tja... vind het erg lastig... (heb het trouwens over The Cat Returns)

Mark de Jong
24-05-2004, 16:59
Iemand trouwens nog iets te zeggen over Gauche the Cellist ? Wat vinden jullie daarvan (als jullie 'em gezien hebben tenminste) ?

Ron Smeets
24-05-2004, 19:02
Welke versies zijn het beste (qua ondertiteling m.n.) van:

- Ghost in the shell
- Princess Mononoke
- Spirited Away
- Akira


?????????????????? :wink:

Geert Jan Alsem
24-05-2004, 19:10
- Ghost In The Shell: regio 1. (Koreaanse DVD schijnt ook wel heel mooi te zijn, maar die heeft sowieso geen ondertitels bij de extra features.)

- Princess Mononoke: regio 1 of regio 2 uit Japan. (Heeft iets warmer, roder beeld, maar ook wat meer edge enhancement dan de regio 1. Ondertitels zijn voor zover ik weet hetzelfde.)

- Spirited Away: regio 1 of de regio 2 uit Japan. (Ook hier weer warmer, roder beeld bij de regio 2, maar deze keer wel erg rood, volgens sommige mensen te rood. Ondertitels hetzelfde.)

- Akira: gewoon de regio 1 SE denk ik.

Ron Smeets
24-05-2004, 19:24
Ik heb alleen de beschikbaarheid voor regio 2. Wat is het verschil tussen de ned. regio 2 en de japanse versies???

Geert Jan Alsem
24-05-2004, 19:31
Ik heb alleen de beschikbaarheid voor regio 2. Wat is het verschil tussen de ned. regio 2 en de japanse versies???
Japanse DVD's zijn NTSC en heel duur. :)

ronaldo
24-05-2004, 19:31
Ik heb alleen de beschikbaarheid voor regio 2. Wat is het verschil tussen de ned. regio 2 en de japanse versies???

japanse versie is duurder dan de nederlandse regio 2 :lol:
Japanse versie is trouwens ook r2 maar dan ntsc terwjl de ned versie r2 pal.

Edwin V
24-05-2004, 20:44
Ja die 3D tekening zat er ook op. De Amerikanen noemen het een 3D lenticular onset. :o
Ik heb nu twee afleveringen gezien. Wel vaag allemaal, maar ben wel benieuwd waar het allemaal naar toe gaat. :)

Dat had ik dus ook.....maar als je klaar bent met de hele dvd is het je een stuk duidelijker geworden denk ik :D
Hehe. Er komt langzaamaan wat lijn in, maar ik snap er nog steeds niet veel van. :lol: Waarom dit, waarom dat, wie is zus, wie is zo en wat doen ze daar. :o
Wel fascinerend en intrigerend.

Heeft wel wat weg van Lain, maar dan op een totaal ander vlak.

Loggie
25-05-2004, 01:12
Hehe. Er komt langzaamaan wat lijn in, maar ik snap er nog steeds niet veel van. :lol: Waarom dit, waarom dat, wie is zus, wie is zo en wat doen ze daar. :o
Wel fascinerend en intrigerend.

Heeft wel wat weg van Lain, maar dan op een totaal ander vlak.

En dat is nou precies waarom anime zo leuk is.....het is boeiend :wink:
Heb je iets van de anime Steamboy gezien .....ben wel benieuwd wanneer die uitkomt op dvd nml. De trailer zag er goed uit.

Edwin V
25-05-2004, 08:13
Hehe. Er komt langzaamaan wat lijn in, maar ik snap er nog steeds niet veel van. :lol: Waarom dit, waarom dat, wie is zus, wie is zo en wat doen ze daar. :o
Wel fascinerend en intrigerend.

Heeft wel wat weg van Lain, maar dan op een totaal ander vlak.

En dat is nou precies waarom anime zo leuk is.....het is boeiend :wink:
Heb je iets van de anime Steamboy gezien .....ben wel benieuwd wanneer die uitkomt op dvd nml. De trailer zag er goed uit.
Ik heb alleen de trailer gezien. Ziet er erg leuk uit ja. Geen idee wanneer het op DVD wordt uitgebracht. Ik weet niet hoe snel de jappaners zijn met het uitbrengen van DVD's. En is Steamboy ook in de USA ook al in de bioscoop uitgebracht?

Loggie
25-05-2004, 12:42
Ik heb alleen de trailer gezien. Ziet er erg leuk uit ja. Geen idee wanneer het op DVD wordt uitgebracht. Ik weet niet hoe snel de jappaners zijn met het uitbrengen van DVD's. En is Steamboy ook in de USA ook al in de bioscoop uitgebracht?

IK heb net even een paar Japanse site besnuffelt en vlgns hun gaat de film pas op 17-7-04 draaien. Hmmmpppfff nog even geduld hebben dus :shock:
Nou ja misschien bestel ik deze wel als zoethoudertje :wink:
http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=BCBA-1966

Loggie
25-05-2004, 12:55
Heeft iemand iets van de serie "Heat Guy J" gezien toevallig. Ik kwam een trailer ervan tegen op een anime dvd en het zag er wel fraai uit.
Maar misschien dat iemand hier er iets meer van weet?

http://www.heatguyj.com/

Star_Fresh
25-05-2004, 13:10
Ik ben wel heel erg gecharmeerd van Samurai X. Vooral van de OVA's Trust en Betrayal.

Edwin V
25-05-2004, 16:26
M'n Omoide Poro Poro cel is ingelijst. :D

http://www.home.zonnet.nl/pinguino/cellijst1.jpg

Nathan Strik
25-05-2004, 17:20
M'n Omoide Poro Poro cel is ingelijst. :D
Übercool Edwin! (y) *kwijl*

Misschien als ik ooit geld over heb dat ik ook investeer in een cell van een Ghibli-film. :) Is wel cool voor aan de wand.

Mark de Jong
25-05-2004, 19:57
Ziet er netjes uit Edwin :)

Ik heb de Love Hina Box besteld, evenals Whisper Of The Heart en Kimagure Volume 1 :)
Ben erg benieuwd, want heb geen van allen ooit gezien.

Gisteren Castle Of Cagliostro gekeken. Was een leuke, snelle film maar hij duurde mij toch iets te lang. Animatie kon iets beter (maar was goed, gezien de leeftijd van de film). Wel een keer leuk om te hebben gezien :)

Edwin V
26-05-2004, 07:00
Ik heb de Love Hina Box besteld, evenals Whisper Of The Heart en Kimagure Volume 1 :)
Ben erg benieuwd, want heb geen van allen ooit gezien.

Gisteren Castle Of Cagliostro gekeken. Was een leuke, snelle film maar hij duurde mij toch iets te lang. Animatie kon iets beter (maar was goed, gezien de leeftijd van de film). Wel een keer leuk om te hebben gezien :)
Alle 3 romance verhalen waarbij Whisper of the Heart de beste en het meest authentiek is. Love Hina is grappig en lief en een beetje sexy. Is het de TV serie of de Christmas en Spring specials, want eigenlijk moet je eerst de TV serie zien. Kimagure Orange Road is ook goed, de TV serie is 12 DVD's, wel soms met wat mindere afleveringen. Daarnaast heb je nog de OVA's die eigenlijk losse afleveringen zijn (geen ontwikkeling in een overkoepelend verhaal). De twee films I want to return to that day en Summer's Beginning
Moet je als je de TV serie koopt in deze volgorde ook gaan zien want deze sluiten het verhaal mooi af.:)

Qua animatie zijn de TV series wat minder dus daar moet het je niet om te doen zijn. De karakters zien er wel heel lief en toepasselijk uit.

Castle of Cagliostro vond ik niet te lang duren. Echt een leuke film vol actie en avontuur.

Mark de Jong
26-05-2004, 08:32
Het zijn de TV series Edwin, dus ik hoop dat ze het geld waard zijn ;)

Mark de Jong
26-05-2004, 17:06
Nog effe een vraagje: weet iemand een goede site met anime reviews ? Het liefst waar ook de cijfers bijstaan, zodat ik niet honderden reviews moet gaan doornemen :roll:

Edwin V
26-05-2004, 18:17
Nog effe een vraagje: weet iemand een goede site met anime reviews ? Het liefst waar ook de cijfers bijstaan, zodat ik niet honderden reviews moet gaan doornemen :roll:

http://www.animetric.com/aindex.html waardering met sterretjes
http://www.themanime.org/reviewlist.php waardering met sterretjes
http://www.animeacademy.com/libgrade.html waardering in %
http://www.animeondvd.com/reviews/ waardering met letters

Richard B.
26-05-2004, 18:20
Nog effe een vraagje: weet iemand een goede site met anime reviews ? Het liefst waar ook de cijfers bijstaan, zodat ik niet honderden reviews moet gaan doornemen :roll:

Hier zijn er een paar:
http://www.animenewsnetwork.com
http://www.animeondvd.com
http://pathea.com

ThaHunk
27-05-2004, 16:21
Vanmiddag bij de FRS een anime voor 4,99 gekocht :)..

A chinese ghost story animation... van Tsui Hark.
Lijkt me wel grappig en zeker voor 4,99 :D

Mark de Jong
27-05-2004, 16:48
En de Fruits Basket Box besteld :)
Wederom erg benieuwd ;)

Crashcat
27-05-2004, 19:29
En de Fruits Basket Box besteld :)
Wederom erg benieuwd ;)

Die heb ik ook besteld
Bij TRSI hebben ze tot 31 mei op alle Funimation 40% korting.
Gelijk Fruits Basket en Kiddy Grade besteld.

Vandaag ook nog Scrapped Princess 1/10, .Hack//Legend of the Twilight en A Little Snow Fairy Sugar binnen gekregen. :D

Edwin V
01-06-2004, 06:58
Kreeg een mailtje van amazon.co.jp waarin de DVD van Dead Leaves wordt genoemd. Geen idee wat het precies is. Een trailer is hier te vinden.

http://www.deadleaves.jp/

Beetje vreemde figuren en wild getekend allemaal. Muziek is ook een beetje hard.

Hier staat een review
http://anime-tourist.com/article.php?sid=615

hmmm... is dus niks voor mij zo te zien. :?

wushu-4-ever
02-06-2004, 10:16
Op Nathan's aanraden voeg ik hierbij mijn thread over anime fansub toe aan deze inmiddels redelijk lange "Wat is jouw favoriete Anime" thread! :wink:

Al hoewel ik het meer als een aparte thread had bedoelt over enkel en alleen anime fansub, was het inderdaad misschien wel handiger om Anime bij Anime te zetten. Dus bij deze:
"Mijn liefde voor japanse anime wederom voor een leuk dilema gezorgd...

Ik ben al weer een tijdje een mooie dvd-collectie aan het opbouwen en (zoals bij velen van jullie) ligt er al een geruime tijd een behoorlijke stapel onbekeken dvd's in mijn kast. Het probleem is echter dat het fenomeen anime fansub mijn kijkachterstand nog groter maakt.

Een tijdje geleden heb ik de serie Naruto ontdekt, waarvan ik reeds alle 85 afleveringen bekeken heb. Nu kan ik dus elke week gaan wachten op een nieuwe aflevering en "moet" ik dus mijn wachtijd maar opvullen. Slim dat ik ben, ben ik in plaats van mijn onbekeken dvd's te kijken, maar begonnen de fansubs van de series Fullmetal Alchemist en Ghost in the Shell: Stand Alone Complex te gaan kijken.

Graag reactie op de volgende vragen:
- Ben ik hier de enige die gebruikt maakt van anime fansubs en daarmee zijn kijkachterstand nog verder ophoopt?
- Welke andere anime fansub raad je aan om mijn achterstand verder te vergroten?"

P.S.: met de laatste vraag bedoel ik nieuwe fansubs die nog niet zijn gelicensed voor dvd of tv-uitzending buiten Japan. :wink:

Edwin V
02-06-2004, 11:20
Ikzelf download geen fansubs. Heb 't geduld er niet voor. :wink:
Ik heb al kijkachterstand genoeg met gekochte anime DVD's. :)

wushu-4-ever
02-06-2004, 12:26
Ikzelf download geen fansubs. Heb 't geduld er niet voor. :wink:
Ik heb al kijkachterstand genoeg met gekochte anime DVD's. :)
Over geduld gesproken: ik heb niet eens het geduld om te wachten tot dat een serie op dvd gereleased wordt. Momenteel ben ik Full Metal Panic fansubbed aan het kijken, omdat hij pas begin 2005 op regio 1 uitkomt. In Japan is Full Metal Panic al wel uit op dvd, maar ik kon me herinneren dat deze vrij duur zijn.

BTW: ik zag in je profiler de LE van Texhnolyze vol.1 staan. Vorige week zag ik deze ook staan en wilde hem misschien ook aanschaffen. Is het wat???

Edwin V
02-06-2004, 12:38
BTW: ik zag in je profiler de LE van Texhnolyze vol.1 staan. Vorige week zag ik deze ook staan en wilde hem misschien ook aanschaffen. Is het wat???
Daarover heb ik hier in de thread al iets gezegd. Het is een interessant en fascinerend iets, ik vraag me af waar het verhaal naar toe gaat. Na 4 afleveringen snap ik er nog niet veel van, vooral de eerste twee afleveringen zijn heel verwarrend.
Af en toe heeft 't qua sfeer iets weg van Lain, alleen is het verhaal totaal anders.
Geen makkelijk te volgen serie dus. :)

Crashcat
02-06-2004, 17:36
Op Nathan's aanraden voeg ik hierbij mijn thread over anime fansub toe aan deze inmiddels redelijk lange "Wat is jouw favoriete Anime" thread! :wink:


Graag reactie op de volgende vragen:
- Ben ik hier de enige die gebruikt maakt van anime fansubs en daarmee zijn kijkachterstand nog verder ophoopt?
- Welke andere anime fansub raad je aan om mijn achterstand verder te vergroten?" [/i]

P.S.: met de laatste vraag bedoel ik nieuwe fansubs die nog niet zijn gelicensed voor dvd of tv-uitzending buiten Japan. :wink:

Ik kijk zelf ook fansubs en kijkachterstand heb ik niet echt.
Hooguit Now and Then, Here ande There, Last Exile en .Hack//Sign.

Voor fansub ben ik een beetje de popie series aan het volgen zoals,
Kenran Butoh Sai
Aishiteruze Beibe
Chnro Chrusade ---> Licensed
Tenjou Tenge
Monster
Midori no Hibi
Argentosoma
Full Moon wo Sagashite
Rahxephon
Tantei Gakuen
Koi Kaze ----> Licensed
Shura no Toki
Samurai Deeper Kyo
Madlax
Bakuretsu Tenshi
Initial D
Samurai Champloo
Sensei no Ojikan

Hier kan je lang op wachten op het vervolg,
Kingdom of Chaos
Melody of Oblivion
Le Portrait de Petit Cossette
Interlude
Moekan

Dus elke keer maar op downloadanime en Animesuki checken :roll: .

moviemaniac84
02-06-2004, 18:59
Mijn favorite Manga blijft: Ninja Scroll.

Maar daar heb je ook verschillende versies van, want mijn broer heb de gescensureerde versie.
Die is wel iets minder omdat je dan leuke stukken van het verhaal mist.
Want je ziet dan ook niet alle ninja wapens enz

Jacub86
02-06-2004, 22:05
Ikzelf download geen fansubs. Heb 't geduld er niet voor. :wink:
Ik heb al kijkachterstand genoeg met gekochte anime DVD's. :)

geen geduld? et duurde mij 2 nachten om 84 afleveringen van naruto te downloaden, moet jou dus ook kunnen lukken. Als je gebruikt maakt van www.gotwoot.net of www.animesuki.com en daar de torrents download hoef je niet bang te zijn dat je slechte snelheden haalt(met naruto afleveringen met gemak 250kbyte/s+).

Nou maar weer ontopic. Ik ben zon 5 weken geleden begonnen met anime(een vriend van me vertelde me dat naruto helemaal geweldig was) en ik ben blij dat ik het heb gedaan, ik ben vroeger al ooit dragonball fan geweest(ja ik weet dat dit voor de diehards niet echt als anime beschouwt wordt) en dus had ik een ander beeld ervan dan nu. Ik heb inmiddels van verschillende series fansubs gedownload en ik moet zeggen dat ik een anime verslaving aan voel komen :). Jammer dat hier in nederland de onbekendere series zo moeilijk te verkrijgen zijn.

Edwin V
03-06-2004, 07:14
Ikzelf download geen fansubs. Heb 't geduld er niet voor. :wink:
Ik heb al kijkachterstand genoeg met gekochte anime DVD's. :)

geen geduld? et duurde mij 2 nachten om 84 afleveringen van naruto te downloaden, moet jou dus ook kunnen lukken. Als je gebruikt maakt van www.gotwoot.net of www.animesuki.com en daar de torrents download hoef je niet bang te zijn dat je slechte snelheden haalt(met naruto afleveringen met gemak 250kbyte/s+)

Teveel gedoe om 't dan ook nog op een DVD te branden. Ik heb 't druk zat met m'n gekochte animes. :) Kijkachterstand is wel zo'n 100 uur op z'n minst. :o

Verslavend is het wel een beetje ja... :wink:

Jacub86
03-06-2004, 07:29
hehe ok dat is wel behoorlijk wat achterstand :P

Loggie
03-06-2004, 13:14
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex te gaan kijken.

Graag reactie op de volgende vragen:
- Ben ik hier de enige die gebruikt maakt van anime fansubs en daarmee zijn kijkachterstand nog verder ophoopt?
- Welke andere anime fansub raad je aan om mijn achterstand verder te vergroten?" [/i]

P.S.: met de laatste vraag bedoel ik nieuwe fansubs die nog niet zijn gelicensed voor dvd of tv-uitzending buiten Japan. :wink:

Ik volg/download sinds een paar jaren on/off anime fansubs. Meestal uit nieuwgierigheid om te kijken wat het is. Soms koop ik dan later de dvd ervan.
Met name GITS SC1+2 vond ik erg goed. Ik kan niet wachten tot ze R1 uitkomen. Ik had wel een bootleg box van SAC1 maar daar waren de subs nogal beroerd van helaas.
Het leuke van fansubs is wel dat je soms meer info krijgt dan met de subs die bij de originele dvd zitten. In ieder geval zijn ze altijd erg goed gedaan.
Inuyasha en Ranma 1 1/2 heb ik zo een heel stuk bekeken en nog een paar andere series.
Goede series waar ik nu mee bezig ben (op dvd) zijn Last Exile en Technolyze...beiden zijn ook dacht ik te downen met fansubs.

Het grootste nadeel is dat er veels te veel uitkomt in Japan. Met name ook erg veel series.
Het is bijna niet meer te volgen en ik denk dan ook dat je kijk achterstand enorm zal worden :D

Misschien moet je eens een paar weken vrij nemen :wink:

Van Naruto heb ik slecht 1 ep gedowned om eens te bekijken en het ziet er grappig uit.
Maar ja er zijn zoveel van die leuke series.....je kan wel bezig blijven.

Overigens gebruik ik : http://www.suprnova.org/ om mijn anime files te pakken te krijgen.
Het is me wel opgevallen dat Bittorrent sites het meest gebruikt worden in de anime wereld.