PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is jouw favoriete Anime



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

Loggie
03-06-2004, 13:22
Verslavend is het wel een beetje ja... :wink:

Lol....een beetje???? :D

Btw als het goed is heb ik Azu Daioh Manga dvd2 bijna binnen....eens kijken of die net zo grappig is als deel 1.
Last Exile dvd4 moet ik morgen ophalen en ik hoop dat Technolyze deel 2 ook snel komt. Het ziet er nu naar uit dat die serie eens in de 2 maanden gereleased wordt.

Nog nieuwe anime tips Ed?

Loggie
03-06-2004, 13:26
. Als je gebruikt maakt van www.gotwoot.net of www.animesuki.com en daar de torrents download hoef je niet bang te zijn dat je slechte snelheden haalt(met naruto afleveringen met gemak 250kbyte/s+).

Nou maar weer ontopic. Ik ben zon 5 weken geleden begonnen met anime(een vriend van me vertelde me dat naruto helemaal geweldig was) en ik ben blij dat ik het heb gedaan, ik ben vroeger al ooit dragonball fan geweest(ja ik weet dat dit voor de diehards niet echt als anime beschouwt wordt) en dus had ik een ander beeld ervan dan nu. Ik heb inmiddels van verschillende series fansubs gedownload en ik moet zeggen dat ik een anime verslaving aan voel komen :). Jammer dat hier in nederland de onbekendere series zo moeilijk te verkrijgen zijn.

Bedankt voor de links...die had ik nog niet:-)

En inderdaad erg jammer dar er zo goed als niks hier gereleased wordt.
Gelukkig hebben de meeste R3 releases wel engelse subs dus is dat geen probleem als je engels kent.
Het lijkt mij dat er best wel een grote markt is voor anime in Nederland.

Edwin V
03-06-2004, 13:55
Verslavend is het wel een beetje ja... :wink:

Lol....een beetje???? :D

Btw als het goed is heb ik Azu Daioh Manga dvd2 bijna binnen....eens kijken of die net zo grappig is als deel 1.
Last Exile dvd4 moet ik morgen ophalen en ik hoop dat Technolyze deel 2 ook snel komt. Het ziet er nu naar uit dat die serie eens in de 2 maanden gereleased wordt.

Nog nieuwe anime tips Ed?
Ik zit ook op bovenstaande DVD's te wachten. 8)

Voorlopig heb ik geen nieuwe tips. Veel te druk met verwerken van de achterstand. En ik moet niet teveel tegelijk bestellen ondanks dat ik vakantiegeld heb gekregen. :wink:

Edwin V
03-06-2004, 14:00
Het lijkt mij dat er best wel een grote markt is voor anime in Nederland.
Misschien als het allemaal wat bekender zou zijn. Een heleboel mensen (waaronder ik tot kort geleden) hebben geen idee wat er allemaal voor leuks is. Ook al zou 't in de winkel liggen, dan nog begint men er niet zomaar aan denk ik. Dat merk ik aan m'n kennissenkring. Het moet op TV of in de bios zijn geweest. En het blijven tekenfilms, dat ook niet iedereen aanspreekt.

Misschien zijn wij bij elkaar in deze thread wel een groot deel van anime verslaafd Nederland. :P Wie zal 't zeggen...

Crashcat
03-06-2004, 16:35
Het lijkt mij dat er best wel een grote markt is voor anime in Nederland.
Misschien als het allemaal wat bekender zou zijn. Een heleboel mensen (waaronder ik tot kort geleden) hebben geen idee wat er allemaal voor leuks is. Ook al zou 't in de winkel liggen, dan nog begint men er niet zomaar aan denk ik. Dat merk ik aan m'n kennissenkring. Het moet op TV of in de bios zijn geweest. En het blijven tekenfilms, dat ook niet iedereen aanspreekt.

Misschien zijn wij bij elkaar in deze thread wel een groot deel van anime verslaafd Nederland. :P Wie zal 't zeggen...

De rest zit op SDV :wink:

Jacub86
03-06-2004, 17:58
Bedankt voor de links...die had ik nog niet:-)

geen dank



Het lijkt mij dat er best wel een grote markt is voor anime in Nederland.

ik heb er serieus over na zitten denken grotere hoeveelheden anime te importeren en daarna via webshop te verkopen, maar ik denk dat ik daar toch nog niet aan toe ben(lees: heb veel te weinig geld en tijd :))

Jacub86
03-06-2004, 18:01
En ik moet niet teveel tegelijk bestellen ondanks dat ik vakantiegeld heb gekregen. :wink:

:shock: net of je dat merkt op 1500+ dvd's :shock: :P :P

Loggie
03-06-2004, 23:09
Voorlopig heb ik geen nieuwe tips. Veel te druk met verwerken van de achterstand. En ik moet niet teveel tegelijk bestellen ondanks dat ik vakantiegeld heb gekregen. :wink:

Ja uhm dat vakantiegeld....uhm dat is al weer op bij mij. Je krijgt het ook maar 1x per jaar....veels te weinig :D

Loggie
03-06-2004, 23:15
Dat merk ik aan m'n kennissenkring. Het moet op TV of in de bios zijn geweest. En het blijven tekenfilms, dat ook niet iedereen aanspreekt.

Misschien zijn wij bij elkaar in deze thread wel een groot deel van anime verslaafd Nederland. :P Wie zal 't zeggen...

Dat heb ik dus ook. Ik ben de enige in mijn vriendenkring die ernaar kijkt.
Maar ik wel wat kennissen opgedaan die dezelfde hobby hebben.
Ik denk dat nu de meeste anime-addicts hun behoefte downloaden. Wat ik overigens ook doe af en toe. Soort van try before you buy.

Jaren geleden toen ik nog anime videos kocht had ik eens een filmpje over een Japanse Otaku gezien die echt alle 4 de muren van zijn appartement vol had staan met videobanden.
Ik hoop dat ik mijn verslaving toch iets kan beperken.....al was het alleen maar omdat mijn muren al bezet zijn :D

Loggie
03-06-2004, 23:18
ik heb er serieus over na zitten denken grotere hoeveelheden anime te importeren en daarna via webshop te verkopen, maar ik denk dat ik daar toch nog niet aan toe ben(lees: heb veel te weinig geld en tijd :))

Er zijn al wel een paar zaken in Nederland met een uitgebreide collectie import anime dvd's....waaronder Rodisc in Rotterdam. Daar bestel ik ze meestal en soms bestel ik ze ook zelf uit Japan of Korea.

Loggie
03-06-2004, 23:19
De rest zit op SDV :wink:

Ik wil niet nieuwsgierig lijken (ok slechte poging....lol) maarre wat is SDV????

Geert Jan Alsem
04-06-2004, 00:17
De rest zit op SDV :wink:

Ik wil niet nieuwsgierig lijken (ok slechte poging....lol) maarre wat is SDV????

http://forum.sdvanime.com/

Ik hing daar vroeger zelf ook nog wel eens rond. Nu al een hele tijd niet meer.
Oppassen voor de echte otaku's daar hoor. :wink:

Loggie
04-06-2004, 00:21
http://forum.sdvanime.com/

Ik hing daar vroeger zelf ook nog wel eens rond. Nu al een hele tijd niet meer.
Oppassen voor de echte otaku's daar hoor. :wink:

Thanks....net ff gekeken en gebookmarked.
Heb ik weer wat te lezen :wink:

Edwin V
04-06-2004, 08:23
De rest zit op SDV :wink:

Ik wil niet nieuwsgierig lijken (ok slechte poging....lol) maarre wat is SDV????

http://forum.sdvanime.com/

Ik hing daar vroeger zelf ook nog wel eens rond. Nu al een hele tijd niet meer.
Oppassen voor de echte otaku's daar hoor. :wink:
Thanks. :)

Kan m'n verslaving nog groter worden. :? :o :P :wink:

Jacub86
04-06-2004, 13:52
hehe daar ga ik ook ff een kijkje nemen, bedankt voor de link :)

Edwin V
04-06-2004, 19:33
Heb vandaag Last Exile #4 binnengekregen. Ik denk dat ik nu maar eens verder ga met deel #1. Heb een gaatje gevonden in m'n kijkschema. ;)

Jacub86
04-06-2004, 21:30
lol mocht je teveel anime op dvd hebben, ik wil ze wel kopen voor extreem lage prijzen hoor :)

*puppy eyes*

Henk van der Weerdt
04-06-2004, 21:58
Heb zelf ook nog een paar:

Naruto
Hellsing (of had ik die eerder al ergens anders genoemd??)
Wolf's rain
Akira
Fist of the North Star

wushu-4-ever
05-06-2004, 11:25
Heb vandaag Last Exile #4 binnengekregen. Ik denk dat ik nu maar eens verder ga met deel #1. Heb een gaatje gevonden in m'n kijkschema. ;)

Ik heb gisteren deel 1 (met box) en deel 2 aangeschaft. Ik wilde eigenlijk ook deel 3 en 4 aanschaffen, maar omdat deel 3 er niet was moet ik helaas wachten. Vanochtend heb ik beide dvd's direct gekeken en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze aanschaf. :wink:

Nathan Strik
05-06-2004, 14:18
Even wat goed huishoudelijk nieuws tussendoor:

Er komt nu definitief een recensie van de Cowboy Bebop (LE) DVD op de site.

Wanneer precies is nog niet helemaal zeker, maar hij staat in de planning.

Geert Jan Alsem
05-06-2004, 15:32
Ok dan, Nathan. :)

Steamboy gaat trouwens in oktober draaien in Amerika en enkele landen in Europa: http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=5048

Maar vast niet in Nederland helaas...

wushu-4-ever
05-06-2004, 16:53
Oja, misschien leuk nieuws voor de liefhebbers die het nog niet wisten: 12 juni komt er in Japan een nieuwe anime serie gebaseerd op Akira Kurosawa's Shichinin no samurai uit. :wink:

Voor info check www.samurai-7.com

Loggie
05-06-2004, 17:47
Heb vandaag Last Exile #4 binnengekregen. Ik denk dat ik nu maar eens verder ga met deel #1. Heb een gaatje gevonden in m'n kijkschema. ;)

Ik heb net 2 eps zitten kijken van dvd4 maar het ziet er weer strak uit allemaal. Verhaallijnen worden ook wat verder uitgediept.

Ik kreeg gisteren bericht btw dat de serie van Ghost in the Shell SAC uitkomt eind deze maand(in Jpan en Korea al een poos uit...dit is de R1 versie).
Ik heb maar meteen de SE van dvd1 besteld :D (bevat 3 dvd's en is DTS).

Loggie
05-06-2004, 17:51
Ok dan, Nathan. :)

Steamboy gaat trouwens in oktober draaien in Amerika en enkele landen in Europa: http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=5048

Maar vast niet in Nederland helaas...

Ik vrees dat je gelijk krijgt.
Ach dan maar wachten op de dvd release.
Ik ben ook zeer benieuwd naar Innocence.

Edwin V
05-06-2004, 17:51
Ik kreeg gisteren bericht btw dat de serie van Ghost in the Shell SAC uitkomt eind deze maand(in Jpan en Korea al een poos uit...dit is de R1 versie).
Ik heb maar meteen de SE van dvd1 besteld :D (bevat 3 dvd's en is DTS).
Tja, daar zat ik ook al aan te denken en over te twijfelen. :?
Eerst maar eens een beetje achterstand inlopen.

Ik ga weer verder met DVD 2 van Last Exile. :)

Loggie
05-06-2004, 17:53
Tja, daar zat ik ook al aan te denken en over te twijfelen. :?
Eerst maar eens een beetje achterstand inlopen.

Niet twijfelen gewoon doen :wink:

Je hebt vast nog wel een paar vakantiedagen over?

Edwin V
05-06-2004, 17:56
Tja, daar zat ik ook al aan te denken en over te twijfelen. :?
Eerst maar eens een beetje achterstand inlopen.

Niet twijfelen gewoon doen :wink:

Je hebt vast nog wel een paar vakantiedagen over?
ははははは :lol:

Tja ik heb nog wel wat vakantiedagen, maar om de hele dag binnen te zitten voor de TV, daar word ik wel wat duf van, hoe goed een serie ook is. :wink:

Loggie
05-06-2004, 18:01
Even wat goed huishoudelijk nieuws tussendoor:

Er komt nu definitief een recensie van de Cowboy Bebop (LE) DVD op de site.

Wanneer precies is nog niet helemaal zeker, maar hij staat in de planning.


Anime recensies kunnen er niet genoeg zijn Nathan.
Cowboy Bebop movie is een prima film btw.....de hele serie is very entertaining trouwens :D

Loggie
05-06-2004, 18:05
ははははは :lol:

Tja ik heb nog wel wat vakantiedagen, maar om de hele dag binnen te zitten voor de TV, daar word ik wel wat duf van, hoe goed een serie ook is. :wink:

Daar zit wel wat in.....zeker als je een grote achterstand hebt.
Misschien een portable dvdspeler aanschaffen....die kan je ook mee naar buiten nemen?
J/k....tijd om er weer vandoor te gaan....een paar visites afleggen en daarna werken.
Prettige avond verders!

Loggie
05-06-2004, 18:06
Oja, misschien leuk nieuws voor de liefhebbers die het nog niet wisten: 12 juni komt er in Japan een nieuwe anime serie gebaseerd op Akira Kurosawa's Shichinin no samurai uit. :wink:

Voor info check www.samurai-7.com

Ziet er goed uit....dwz de screenshots.
Weet je ook een link met een trailer misschien?

Bambu
05-06-2004, 19:09
Ik heb nou 8 anime dvd's in mijn collectie van, momenteel, maar liefst 36 titels.

Op volgorde van doopheid:
- Princess Mononoke
- Spirited Away
- Kiki's Delivery Service
- Animatrix
- Ghost in the Shell
- Metropolis
- Ninja Scroll
- Akira

Crashcat
06-06-2004, 04:11
Ik heb net Macross Zero vol. gekeken en ik wacht met smart af op het laatste deel.
Jammer dat er nog geen r1 disc er van is.
Bij de Japanse wordt er per dvd 1 !! chapter uitgebracht en dat gaat je dan gelijk 5000 Yen kosten. Snel verdiendt.

wushu-4-ever
06-06-2004, 12:15
Oja, misschien leuk nieuws voor de liefhebbers die het nog niet wisten: 12 juni komt er in Japan een nieuwe anime serie gebaseerd op Akira Kurosawa's Shichinin no samurai uit. :wink:

Voor info check www.samurai-7.com

Ziet er goed uit....dwz de screenshots.
Weet je ook een link met een trailer misschien?

Helaas heb ik zelf ook nog geen trailer kunnen vinden, maar mocht ik hem tegen komen dan zal ik het laten weten.

Ron Smeets
06-06-2004, 14:36
Ik weet niet of iemand dat al een keer gezegd heeft maar ik was net bij Boudisque in Utrecht en daar hebben ze een zeer uitgebreide verzameling anime DVD's; voor de liefhebber!


:bier:

Jacub86
06-06-2004, 16:00
waarom zijn die winkels niet gewoon in eindhoven zodat ik er wel heen kan :|

Loggie
06-06-2004, 18:09
waarom zijn die winkels niet gewoon in eindhoven zodat ik er wel heen kan :|

Dit kwam ik op een ander forum tegen....je zou eens hier kunnen informeren:

Einhoven:

Eppo, Kleine Berg 33
Replay, Hoogstraat 151A
Atomic, Nieuwstraat 7c

Joost v.d. Ham
06-06-2004, 18:17
Ik weet niet of iemand dat al een keer gezegd heeft maar ik was net bij Boudisque in Utrecht en daar hebben ze een zeer uitgebreide verzameling anime DVD's; voor de liefhebber!


:bier:

idd, met erg hoge prijzen..... :?

Jacub86
06-06-2004, 18:25
waarom zijn die winkels niet gewoon in eindhoven zodat ik er wel heen kan :|

Dit kwam ik op een ander forum tegen....je zou eens hier kunnen informeren:

Einhoven:

Eppo, Kleine Berg 33
Replay, Hoogstraat 151A
Atomic, Nieuwstraat 7c

daar ben ik allemaal al vaak geweest, niet vanwege anime maar om andere redenen(*cough*MTG*cough*). Maar daar hebben ze alleen manga :| of het moet zijn dat ze de laatste paar maanden ook voort anime hebben, ik zal er over een tijdje nog eens gaan kijken :)

Loggie
06-06-2004, 18:32
daar ben ik allemaal al vaak geweest, niet vanwege anime maar om andere redenen(*cough*MTG*cough*). Maar daar hebben ze alleen manga :| of het moet zijn dat ze de laatste paar maanden ook voort anime hebben, ik zal er over een tijdje nog eens gaan kijken :)

Ah ok.....misschien kan je eens bellen naar die zaken...je weet maar nooit.
Maar vlgns dat forum zou daar ook anime verkocht worden.
Overigens er zijn een aantal zaken die in Nederland onder rembours of andere manieren bij je thuis bezorgen.
B.V Rodisc in Rotterdam en er zijn er vast nog wel een paar.

Ron Smeets
06-06-2004, 23:09
idd, met erg hoge prijzen..... :?


tja, daarom zei ik al.... voor de liefhebber. Ze zijn over het algemeen bij Boudisque enorm duur vind ik :cry:

Crashcat
08-06-2004, 16:11
Voor Boogiepop lovers is er een actie van 60% korting bij TRSI.
Kijk op Animeondvd http://forums.animeondvd.com/showflat.php?Cat=&Number=520254&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Loggie
08-06-2004, 17:18
Voor Boogiepop lovers is er een actie van 60% korting bij TRSI.
Kijk op Animeondvd http://forums.animeondvd.com/showflat.php?Cat=&Number=520254&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

"Helaas" heb ik hem al....maar voor diegenen die hem nog niet hebben is dit een echte aanrader.
Als je Lain etc goed vind dan zal deze serie ook zeker in de smaak vallen :D

Edwin V
09-06-2004, 06:58
Voor Boogiepop lovers is er een actie van 60% korting bij TRSI.
Kijk op Animeondvd http://forums.animeondvd.com/showflat.php?Cat=&Number=520254&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

"Helaas" heb ik hem al....maar voor diegenen die hem nog niet hebben is dit een echte aanrader.
Als je Lain etc goed vind dan zal deze serie ook zeker in de smaak vallen :D
Zo'n aanbieding kan ik natuurlijk niet laten liggen. :wink:
Alleen jammer dat er zo'n berg verzendkosten bijkomt. Wordt ie bijna weer net zo duur als bij DVD Pacific. :o

$23.48 + $15.00 verzendkosten
$41.30 + ongeveer $6 verzendkosten
ongeveer $48 bij DVDSoon (omgerekend naar USD)

Loggie
09-06-2004, 13:23
Zo'n aanbieding kan ik natuurlijk niet laten liggen. :wink:
Alleen jammer dat er zo'n berg verzendkosten bijkomt. Wordt ie bijna weer net zo duur als bij DVD Pacific. :o

$23.48 + $15.00 verzendkosten
$41.30 + ongeveer $6 verzendkosten
ongeveer $48 bij DVDSoon (omgerekend naar USD)

Ach ik zag net de prijs voor de 4-dvd box op een nederlandse site en daar was de prijs 125 Euro....dus het valt nog wel mee die prijzen van DvdSoon etc.. :wink:
Overigens zou ik hem gewoon daar bestellen waar je het meeste vertrouwen in hebt.
Die 2 zaken ontlopen elkaar niets in prijs....dus take your pick!
Je kan natuurlijk ook even wachten tot de box nog iets zakt in prijs (wat me niet waarschijnlijk lijkt btw) want je had toch nog een kijkachterstand :D

Edwin V
09-06-2004, 13:48
Ach ik zag net de prijs voor de 4-dvd box op een nederlandse site en daar was de prijs 125 Euro....dus het valt nog wel mee die prijzen van DvdSoon etc.. :wink:
Overigens zou ik hem gewoon daar bestellen waar je het meeste vertrouwen in hebt.
Die 2 zaken ontlopen elkaar niets in prijs....dus take your pick!
Je kan natuurlijk ook even wachten tot de box nog iets zakt in prijs (wat me niet waarschijnlijk lijkt btw) want je had toch nog een kijkachterstand :D
Ik heb 'm al besteld bij Right Stuff. Ben benieuwd of die zo door de douane komt of niet (hangt er ook van af of ze de verzendkosten meetellen in het bedrag).

De meeste anime koop ik of bij DVDSoon of bij DVDPacific. Afhankelijk van prijs en beschikbaarheid.

Crashcat
09-06-2004, 15:39
Ik heb 'm al besteld bij Right Stuff. Ben benieuwd of die zo door de douane komt of niet (hangt er ook van af of ze de verzendkosten meetellen in het bedrag).

De meeste anime koop ik of bij DVDSoon of bij DVDPacific. Afhankelijk van prijs en beschikbaarheid.


Als het goed is dan rekenen zij gewoon zonder verzendkosten, want dat is niet het belastbaar product. Maar het is wel triest als de douane de zending eruit haalt en belast voor 16 Dollar oftwel nu zon 10 Euro.'

Edwin V
16-06-2004, 18:12
Inmiddels 4 trailertjes van steamboy (die helaas niet allemaal vlekkeloos draaien bij mij :( )

http://www.steamboy.net/downloads/trailers/

Wordt wel een pracht van een film zo te zien. :)

En Texhnolyze #2 is geshipt door DVDPacific. Ben benieuwd of er wat meer duidelijkheid komt. :)

Loggie
16-06-2004, 18:47
Inmiddels 4 trailertjes van steamboy (die helaas niet allemaal vlekkeloos draaien bij mij :( )

http://www.steamboy.net/downloads/trailers/

Wordt wel een pracht van een film zo te zien. :)

En Texhnolyze #2 is geshipt door DVDPacific. Ben benieuwd of er wat meer duidelijkheid komt. :)

Net even ook die trailers bekeken. De WMP files draaiden wel maar de Quicktime files wilden niet laden.
Wel haperde het afspelen af en toe maar dat kwam omdat ik wat aan het downloaden was dus af en toe een buffer underrun (als je het kleine formaat pakt zal het beter afspelen).
Al met al zag het er allemaal goed uit:-)

Mooi zo Texhnolyze dvd 2 is uit:-)....dan zal ik die binnenkort wel af kunnen halen :D

Edwin V
20-06-2004, 09:28
Als je van animes als Love Hina houdt, dan is [i]Onegai Teacher[/b] ook een aanrader. Een jongen van 18 heeft een ziekte. Hij heeft 3 jaar in een soort coma gelegen waarbij ook z'n lichaam niet is doorgegroeid. Hij ziet er dus uit als 15 en zit ook in een klas met jongens en meisjes van die leeftijd. De lerares is half buitenaards en op aarde om onderzoek te doen. Beide worden betrapt in een situatie door de rector van de school. Ze redden zich hieruit door te zeggen dat ze getrouwd zijn, hetgeen ze ook meteen moeten doen. Dan volgen allerlei liefdesverwikkelingen en niemand mag weten dat de twee getrouwd zijn.

Chris W
20-06-2004, 09:41
Future Zone in R'dam heeft ook zeer uitgebreide Animé verzameling (net als NTSC en JAP games voor cube, xbox ps2 etc.)

last vampire is ook wel goed, vond alleen balen dat ie dus maar echt 3 kwartier is.... :cry:

Jacub86
20-06-2004, 12:02
damn steamboy ziet er zeer gaaf uit.

Crashcat
21-06-2004, 00:25
Nog een vraagje betreft fansubs.
Kijken jullie meestal de hele serie uit en daarna pas de dvd's kopen of,
een aflevering of vijf kijken en daarna met smart op de dvd's wachten.

Zelf heb ik besloten om niet meer de series af te kijken, zodat mijn plezier in het kijken gegarandeerd word. Nu heb ik de series meer ter ondersteuning van de creators en heb ik niet echt de drang om het weer helemaal af te kijken. :oops:

Jacub86
21-06-2004, 09:29
ik zal maar eerlijk zijn. Ik heb simpelweg niet genoeg geld om elke serie die ik kijk op dvd te kopen, maar zo ben ik bijvoorbeeld helemaal fan geworden van Naruto en die ga ik dus ook 100% zeker op dvd kopen, maar zolang ik er niets van afweet kijk ik toch eerst de fansubs om te kijken of ik het wel leuk genoeg vind.

Coen Vermeer
21-06-2004, 13:45
Heb gister Cowboy Bebob the movie gezien. En het is meteen mijn favoriete anime film. Humor, actie, prachtige shots, een goed verhaal en superleuke karakters. Eigenlijk is het een film die uit heel veel verschillende genres bestaat. Denk dat ik maar eens de serie ga aanschaffen.

Jacub86
21-06-2004, 15:55
Edwin v: mag ik vragen waar je die escaflowne boxen vandaan hebt?

Joost v.d. Ham
21-06-2004, 18:20
Wonderfull Days gezien, verdomd mooie film.

Edwin V
21-06-2004, 19:23
Edwin v: mag ik vragen waar je die escaflowne boxen vandaan hebt?
Ik heb geen Escaflowne boxen. Het zijn losse DVD's van de Vision of Escaflowne serie. Ik geloof dat ik die een tijd terug bij archonia.com heb gekocht en anders bij DVDzone2. Vision of Escaflowne en Cowboy Bebop zijn overigens de enige anime series die ik heb die NL ondertiteld zijn.
Tegenwoordig bestel ik 90% van al m'n anime bij DVDSoon of DVDPacific.
Vanwege de prijs.

Jacub86
21-06-2004, 21:40
waren de escaflowne en cowboy bebop dvd's zo duur dan?

Edwin V
22-06-2004, 08:02
waren de escaflowne en cowboy bebop dvd's zo duur dan?19,99 per stuk. En in de winkel destijds 27,99.
Losse nieuwe anime DVD's bij DVDSoon of DVDPacific kosten zo'n 15-20 euro. En met complete boxsets ben je een stuk voordeliger uit. De laatste Kenshin TV boxswet (8 DVD's) heb ik nu bij Soon besteld voor 108,99 CAD. dat is 66,04 EUR. + 19% BTW = 78,59. Dus iets minder dan 10 EUR voor een DVD.

Bovendien is er daar veel meer te krijgen dan hier.

Jacub86
22-06-2004, 11:09
van de ene kant goed dat ik geen cc heb, maar ik loop zoveel mis en verneuk zoveel geld aan teveel betalen voor dvd's in de winkel :|

Loggie
22-06-2004, 11:53
Wonderfull Days gezien, verdomd mooie film.

Wat vond je van het gebruik van verschillende animatie technieken?
Ik was zelf ook erg te spreken over de film. Jammer dat disc2 niet engels ondertiteld is.
Ik heb begrepen dat er inmiddels een 3 dvd versie van is....zelf heb ik de 2 disc versie.

wolsinkpower
22-06-2004, 17:29
heeft iemand hier ervaring met animovies.com of discountanimedvd.com ? ikwil daar namelijk wat halen

Crashcat
22-06-2004, 19:38
heeft iemand hier ervaring met animovies.com of discountanimedvd.com ? ikwil daar namelijk wat halen

Animovies niet.
Discountanimedvd------> oppassen voor bootlegs. Wordt daar veel verkocht.

Verder kan je hier naar kijken;

www.archonia.com (http://www.archonia.com)
http://www.rightstuf.com/
http://www.animecastle.com]www.animecastle.com
www.jungleanime.com

Veel korting!!
www.dvdpacific.com

Minder bekend:
www.Animaxis.com (http://www.Animaxis.com)
http://www.cdjapan.co.jp/anime/index.html
http://www.animovies.com/
http://www.animenation.com/
http://www.chibitokyo.com/
http://www.houseofanime.com/
http://www.japanimation.com/jstore/
http://www.rsc-online.com/
http://www.japanimation.com/jstore/
http://www.rsc-online.com/

wolsinkpower
22-06-2004, 21:50
hahaha Crashcat.. jij hier ;)

had ook al gevraagd op HTforum.nl en antwoordde jij ^^

ach adt het bootlegs zijn maken niet uit.. goedkoop en redelijke kwaliteit :)

Crashcat
23-06-2004, 00:57
hahaha Crashcat.. jij hier ;)

had ook al gevraagd op HTforum.nl en antwoordde jij ^^

ach adt het bootlegs zijn maken niet uit.. goedkoop en redelijke kwaliteit :)

Tja, ik heb mijn tv daar bij Frank laten calibreren :wink: .
Maar ehm.. ik zag net pas jouw nick :oops: .
In ieder geval, pas op met wat je vraagt, want sommige beginnen daar een flame over :twisted: .

Crashcat
23-06-2004, 01:03
waren de escaflowne en cowboy bebop dvd's zo duur dan?

Losse Escaflowne kan je bij www.dvdpacific voor minder dan 9 USD krijgen.
De LE versie met figure en box kost 180 USD bij www.animecornerstore.com
Het is maar hoe groot je fan er van bent :D

Cowboy Bebop is nog steeds per dvd zo rond de 18 USD.

Geert Jan Alsem
23-06-2004, 02:36
Ik doe niet echt moeilijk over illegaal spul. Ik download zelf ook.

Wat je je echter wel even moet realiseren is dat als je op zo'n site als discountanimedvd ofzo koopt, je wel mensen betaalt die grof geld verdienen aan het werk van anderen.

Tuurlijk, beetje hypocriet van iemand die zelf ook downloadt, maar het is maar waar je de grens trekt.

Mijn motto is in ieder geval: als je dan toch geld gaat uitgeven aan anime, doe het dan ook meteen goed en legaal zodat je de makers steunt.
Als je anime dvd's echt te duur vindt, download dan eerst wat om te kijken wat je echt leuk vindt en koop dat dan.

Nathan Strik
23-06-2004, 11:26
Echte fans kopen geen bootlegs... punt!

Uiteraard download ik zelf ook weleens iets om uit te proberen, maar wat me bevalt koop ik altijd.
En ik koop zeker geen bootlegs. Ik ga mijn zuurverdiende geld niet uitgeven aan iets wat een ander op DVD heeft gebrand, ik heb niet voor niets zélf een brander.* ;)

*Mocht Stichting BREIN meelezen: dat laatste was een grapje. Weetjewel, zo´n humoristisch bedoeld zinnetje waar je doorgaans om moet lachen. :mrgreen:

Maar laten we het hier weer over anime in het algemeen hebben en de bootleg-discussie in de kast stoppen. Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn, als iemand tevreden is met die crappy bootlegs... so be it.

Crashcat
23-06-2004, 16:23
Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn, als iemand tevreden is met die crappy bootlegs... so be it.

Amen :D .

Nathan Strik
23-06-2004, 16:25
Vandaag Cowboy Bebop: The Movie bekeken trouwens en ik heb me erg vermaakt.

En ja, ik ga deze week nog de recensie schrijven, verwacht hem dus ongeveer deze of volgende week online. ;)

Mark de Jong
23-06-2004, 16:51
Nausicaa Of The Valley Of The Wind Figure Set besteld. Hopelijk is ie nog leverbaar 8)

Ichneumon
23-06-2004, 17:13
Vandaag Cowboy Bebop: The Movie bekeken trouwens en ik heb me erg vermaakt.

En ja, ik ga deze week nog de recensie schrijven, verwacht hem dus ongeveer deze of volgende week online. ;)

Heb je de orginele serie ook al gezien? Die is nog beter dan de film (hoe is het mogelijk zou je denken) en verplichte kost voor iedere anime-liefhebber.

Nathan Strik
23-06-2004, 17:40
Vandaag Cowboy Bebop: The Movie bekeken...
Heb je de orginele serie ook al gezien? Die is nog beter dan de film (hoe is het mogelijk zou je denken) en verplichte kost voor iedere anime-liefhebber.
De originele serie heb ik alleen wat korte fragmenten van gezien. Wellicht dat ik hem ooit ga checken, maar ik ga eigenlijk meer voor de animefilms en niet zozeer voor de series. Kwestie van geld. ;)

Ichneumon
23-06-2004, 18:02
Vandaag Cowboy Bebop: The Movie bekeken...
Heb je de orginele serie ook al gezien? Die is nog beter dan de film (hoe is het mogelijk zou je denken) en verplichte kost voor iedere anime-liefhebber.
De originele serie heb ik alleen wat korte fragmenten van gezien. Wellicht dat ik hem ooit ga checken, maar ik ga eigenlijk meer voor de animefilms en niet zozeer voor de series. Kwestie van geld. ;)

Koooom op, geld of vooral het gebrek daaraan is in deze een zwak excuus :wink: Deze serie is een weekje droog brood wel waard.
70 Euro bij Devoted, koop hem nu!!

Joost v.d. Ham
23-06-2004, 18:17
Wonderfull Days gezien, verdomd mooie film.

Wat vond je van het gebruik van verschillende animatie technieken?
Ik was zelf ook erg te spreken over de film. Jammer dat disc2 niet engels ondertiteld is.
Ik heb begrepen dat er inmiddels een 3 dvd versie van is....zelf heb ik de 2 disc versie.

De combinatie van 2D en 3D komt ontzettend goed tot zijn recht. Echt een prachtige film.

Ik heb de R3 LE 3disc :cool:

Coen Vermeer
23-06-2004, 18:35
Vandaag Cowboy Bebop: The Movie bekeken...
Heb je de orginele serie ook al gezien? Die is nog beter dan de film (hoe is het mogelijk zou je denken) en verplichte kost voor iedere anime-liefhebber.
De originele serie heb ik alleen wat korte fragmenten van gezien. Wellicht dat ik hem ooit ga checken, maar ik ga eigenlijk meer voor de animefilms en niet zozeer voor de series. Kwestie van geld. ;)

Ik heb dezelfde gedachte. Maar na het zien van de deze film en alle nog positievere geluiden over de serie ga ik die zeker kopen.

MrPink
23-06-2004, 19:48
Wonderful Days ziet er inderdaad erg mooi uit. Waar hebben jullie hem besteld?

http://www.dvdtimes.co.uk/images/MichaelMackenzie/wonderful1.jpg

Ichneumon
23-06-2004, 20:05
Wonderful Days ziet er inderdaad erg mooi uit. Waar hebben jullie hem besteld?

http://www.dvdtimes.co.uk/images/MichaelMackenzie/wonderful1.jpg

De film is inderdaad kunstig, maar vergis je niet het verhaal is echt matig. Hij is nog vrij algemeen te krijgen. http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003267323/did-0/code-k/section-anime/ , je bent toch wel regio-vrij?

Zelf heb ik zojuist de anime "Puppet Princess" gekeken. Kort (40 min) maar krachtig, geweldadig met wat typische humor en zelfs een vleugje bloot. Wat wil je nog meer, iedereen die bijv. Ninja Scroll wel leuk vindt kan zich hier ook geen buil aan vallen.
Verkrijgbaar in R1-land, helaas niet bijzonder goedkoop.

Nathan Strik
23-06-2004, 20:09
Koooom op, geld of vooral het gebrek daaraan is in deze een zwak excuus :wink: Deze serie is een weekje droog brood wel waard.
70 Euro bij Devoted, koop hem nu!!
Als het alleen om Cowboy Bebop ging was het nog te doen. Maar ik ken mezelf daarin en als ik eenmaal aan series begin, is het einde zoek.

Misschien ooit een keer, maar voorlopig komen er nog veel teveel films uit die ik wil hebben. ;)

Ichneumon
23-06-2004, 20:22
Koooom op, geld of vooral het gebrek daaraan is in deze een zwak excuus :wink: Deze serie is een weekje droog brood wel waard.
70 Euro bij Devoted, koop hem nu!!
Als het alleen om Cowboy Bebop ging was het nog te doen. Maar ik ken mezelf daarin en als ik eenmaal aan series begin, is het einde zoek.

Misschien ooit een keer, maar voorlopig komen er nog veel teveel films uit die ik wil hebben. ;)

Je doet je zelf veel tekort, maar ja als ik je niet kan bekeren dan kan ik je altijd nog tot ketter verklaren. Bij deze :twisted:

Edwin V
23-06-2004, 21:46
Als het alleen om Cowboy Bebop ging was het nog te doen. Maar ik ken mezelf daarin en als ik eenmaal aan series begin, is het einde zoek.
Ben ook nog steeds op zoek naar het einde. :o :wink:

Geert Jan Alsem
23-06-2004, 23:37
De serie Neon Genesis Evangelion wil ik ook al een tijdje op DVD. Nu gaan ze binnenkort beginnen met het (her-)uitgeven van deze serie als de "platinum" collectie. Alle afleveringen als director's cut en geremastered op 7 DVD's. Leek me een mooi moment om te beginnen met kopen van de serie. :)

Zojuist dus de eerste DVD besteld plus collectors box:
http://www.rightstuf.com/images/large_images/dngebx1.jpg

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=605610

Loggie
24-06-2004, 00:54
Wonderful Days ziet er inderdaad erg mooi uit. Waar hebben jullie hem besteld?


Ik had hem bij www.yesasia.com besteld indertijd.
Net zoals de link van Ichneumon al aangaf.
Ik heb geen idee of hij buiten Korea ook te krijgen is.
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak maar ik was erg te spreken over de film. Vooral de manier waarop de verschillende animatietechnieken zijn gebruikt.

Loggie
24-06-2004, 00:55
De serie Neon Genesis Evangelion wil ik ook al een tijdje op DVD. Nu gaan ze binnenkort beginnen met het (her-)uitgeven van deze serie als de "platinum" collectie. Alle afleveringen als director's cut en geremastered op 7 DVD's. Leek me een mooi moment om te beginnen met kopen van de serie. :)

Zojuist dus de eerste DVD besteld plus collectors box:
http://www.rightstuf.com/images/large_images/dngebx1.jpg

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=605610

Ik heb een tijd terug de eerste boxset van de hand gedaan. Achteraf gezien niet zo'n bijster goed idee :oops:

Edwin V
24-06-2004, 07:18
Ik heb de gewone Box van NGE al. En ook The End Of Evangelion en Death And Rebirth en de director's cuts daarvan (die ik overigens nog steeds moet kijken :oops: )

Ik vond het einde maar warrig en niet bevredigend.

don-chris
24-06-2004, 11:12
Iemand enig idee waar ik "Nausicaa of the vally of the wind" (met engelse ondertiteling natuurlijk) voor een redelijk leuk prijsje kan bestellen? Liefst US-versie als die al bestaat. Heb em nu op men pc staan maar zonder ondertiteling en heb em nu geheel in het Japans gekeken. Je zou denken: zonde van je tijd, maar ik heb zwaar genoten. Wat een prachtfilm zeg.

Ichneumon
24-06-2004, 11:29
Iemand enig idee waar ik "Nausicaa of the vally of the wind" (met engelse ondertiteling natuurlijk) voor een redelijk leuk prijsje kan bestellen? Liefst US-versie als die al bestaat. Heb em nu op men pc staan maar zonder ondertiteling en heb em nu geheel in het Japans gekeken. Je zou denken: zonde van je tijd, maar ik heb zwaar genoten. Wat een prachtfilm zeg.

Gekeken zonder ondertiteling?, kon je het nog wel een beetje volgen?

De r1-uitvoering stond gepland voor 31 Augustus, maar die is helaas enigzins vertraagd. Nog geen nieuwe data bekent, het zal wel niet al te lang duren.
Er wordt ook gewerkt aan een r4, maar die zal waarschijnlijk pas in 2005 komen.
Het alternatief is een Aziatische r2 of r3, engelse ondertiteling meegeleverd. Ik denk dat je bij al deze uitgaves wel de ondertiteling voor de extras zult moeten missen.

Joost v.d. Ham
24-06-2004, 12:25
Wonderful Days ziet er inderdaad erg mooi uit. Waar hebben jullie hem besteld?

http://www.dvdtimes.co.uk/images/MichaelMackenzie/wonderful1.jpg

www.koreandvds.com

Loggie
24-06-2004, 12:30
Iemand enig idee waar ik "Nausicaa of the vally of the wind" (met engelse ondertiteling natuurlijk) voor een redelijk leuk prijsje kan bestellen? Liefst US-versie als die al bestaat. Heb em nu op men pc staan maar zonder ondertiteling en heb em nu geheel in het Japans gekeken. Je zou denken: zonde van je tijd, maar ik heb zwaar genoten. Wat een prachtfilm zeg.

Bij Rodisc in Rotterdam zag ik hem een poosje terug nog in de winkel liggen. Het ging om de R3 versie.....ik heb hem zelf daar vandaan nml.
Het is een 2-disc versie met o.a. ook Engelse subs.
Wat de prijs was weet ik niet meer....maar is ook niet echt belangrijk want daar is de film veels te mooi voor :D

Ichneumon
24-06-2004, 13:06
Zojuist dit uit de EzyDVD-nieuwsbrief geplukt.

http://www.ezydvd.com.au/animeclearance.zml

een uitverkoop die begint op 30 juni.
Niet alle prijzen zijn even scherp maar er staat genoeg.
Helaas worden box-sets verplicht verzekerd en dat garandeert bijna een douane onderschepping.

Jacub86
24-06-2004, 18:30
damn wat zou ik graag daar al m'n geld aan op maken :P maarja ik moet misschien toch maar eens een cc aanschaffen. Ik had hier ergens gelezen dat dat gratis is voor studenten, klopt dat?

Ichneumon
24-06-2004, 20:37
damn wat zou ik graag daar al m'n geld aan op maken :P maarja ik moet misschien toch maar eens een cc aanschaffen. Ik had hier ergens gelezen dat dat gratis is voor studenten, klopt dat?

Ik weet niet precies welke kaarten er bij alle verschillende banken zijn, maar bij de Postbank hebben ze deze (http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_180706,00.html).
Hij is dan wel niet gratis, maar je zal de kosten er zo uithebben.

Hoewel, als je de smaak een beetje te pakken hebt gekregen zal je op zoek moeten naar een 2e (of 3e) bijbaantje.

Jacub86
24-06-2004, 21:47
bedankt voor de tip, is inderdaad nie tzo duur 11 euro, maar zoals je al zegt zal ik dan waarschijnlijk teveel geld uit gaan geven :|

ronaldo
24-06-2004, 22:00
De serie Neon Genesis Evangelion wil ik ook al een tijdje op DVD. Nu gaan ze binnenkort beginnen met het (her-)uitgeven van deze serie als de "platinum" collectie. Alle afleveringen als director's cut en geremastered op 7 DVD's. Leek me een mooi moment om te beginnen met kopen van de serie. :)

Zojuist dus de eerste DVD besteld plus collectors box:
http://www.rightstuf.com/images/large_images/dngebx1.jpg

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=605610

Ik heb zelf de gewone losse dvd met custom covers, samen met de paulchampagne metallen box 8) Maar deze versie ga ik ook hallen. Neon genesis evangelion is een van mijn eerst anime serie die ik hebt gezien en op dvd hebt.

trouwens heeft iemand hier "Yukikaze" al gezien, heeft gisteren gezien en wat een geweldige ova is dat. Verhaal is intrigerend en de sf is goed zeker een aanrader.

Edwin V
25-06-2004, 08:35
Gisteren Otaku no Video gezien. Twee nerds die geobsedeerd zin door manga en anime en eerst een manga bedrijfje beginnen en daarna een anime studio om de otakings te worden (de koning onder de otaku's).
Schitterend hoe de manga/anime wereld en de fans op de hak wordt genomen. Vele verwijzingen naar diverse animes.

De anime stukjes worden afgewisseld met 'real life' interviews van geobsedeerde fans van allerlei genres (anime, wapens, porno).

Loggie
26-06-2004, 18:06
Op onderstaande link kan je een filmfragment downloaden van Howl's Moving Castle (18Mb avi..2min)

http://www.tzone.org/~llin/clips/Howl_Trailer_20040626.avi

Deze clip had ik zelf nog niet gezien.....maar dat zegt niet echt veel;)

Ichneumon
29-06-2004, 09:38
Dit kwam ik tegen op een ander forum.
Twee documentaires over en met Hayao Miyazaki. Ze komen volgende maand uit en zijn Engels ondertiteld.

Otsuka Yasuo no Ugokasu Yorokobi (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=VWDZ-8064)
Sekai Waga Kokoro no Tabi (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=VWDZ-8062)

Edwin V
29-06-2004, 13:15
Dit kwam ik tegen op een ander forum.
Twee documentaires over en met Hayao Miyazaki. Ze komen volgende maand uit en zijn Engels ondertiteld.

Otsuka Yasuo no Ugokasu Yorokobi (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=VWDZ-8064)
Sekai Waga Kokoro no Tabi (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=VWDZ-8062)
Best interessant, maar wel duur voor een paar documentaires. :(
Zoiets zou eigenlijk als 2e schijf bij een film moeten zitten.

Jacub86
29-06-2004, 13:54
inderdaad nogal erg duur voor zoiets :| Heb afgelopen weekend een paar afleveringen full metal alchemist zitten kijken wat me ook goed beviel, leuke serie wat ik er tot dusver van gezien heb.

Crashcat
01-07-2004, 23:44
inderdaad nogal erg duur voor zoiets :| Heb afgelopen weekend een paar afleveringen full metal alchemist zitten kijken wat me ook goed beviel, leuke serie wat ik er tot dusver van gezien heb.

FTD ?! :wink:

Loggie
01-07-2004, 23:53
inderdaad nogal erg duur voor zoiets :| Heb afgelopen weekend een paar afleveringen full metal alchemist zitten kijken wat me ook goed beviel, leuke serie wat ik er tot dusver van gezien heb.

FTD ?! :wink:

Ook gij Brutus :wink:
Toch wel handig dat proggie.

Crashcat
03-07-2004, 03:52
inderdaad nogal erg duur voor zoiets :| Heb afgelopen weekend een paar afleveringen full metal alchemist zitten kijken wat me ook goed beviel, leuke serie wat ik er tot dusver van gezien heb.

FTD ?! :wink:

Ook gij Brutus :wink:
Toch wel handig dat proggie.

Zekers zekers, vooral software zoals kaarten van Tomtom 3
had ik echt nodig.

RIGHTSTUFF Sale!!!!


The Behind the Boss' Back Sale!

Mwahahaha... the boss is gone... time to sell everything behind his back! While he runs off to have fun at AnimeExpo 2004 to give fans a sneak peak at 2005, we've decided that a little sale is in order! Now, since he won't be gone long, that means we're starting the sale right now! So let's have some fun!

From now until 7/7/04, get 28% of Retail price on ALL In-Stock Items!* That's an additional 20% OFF normal sale prices!

How? Just use the following reusable coupon code when you check out through our online store:

Coupon Code: noboss
Expires: 7/7/04

Nathan Strik
03-07-2004, 12:09
Vandaag binnengekregen van Yesasia:

- Porco Rosso
- Princess Mononoke

Wat zit die 3-disc van Princess Mononoke trouwens in een aparte verpakking. Twee aan elkaar gesmolten Amarays... echt weird. :D

Geert Jan Alsem
03-07-2004, 12:52
George W. Bush had voor een reclamespotje een plaatje nodig van een Yakuza. Ze hebben daarvoor (heel professioneel :roll:) een plaatje "geleend" van Nicholas D. Wolfwood uit de anime Trigun.

Beetje de ogen aangepast om hem nog wat meer evil te laten lijken, en voila: http://georgewbush.com/News/MultiMedia/VideoPlayer.aspx?ID=910&T=5

De kans dat de makers van Trigun Bush aanklagen is helaas niet zo groot. ;)

Cloud
03-07-2004, 13:24
OP cd-wow verkopen ze nu een aantal Miyazaki films.
Regio 3 en met eng subs.

Was van plan om ze bij Yesasia te kopen, maar bij cd-wow zijn ze stukken goedkoper.

Edwin V
03-07-2004, 18:44
Deel 2 van de wazige en futuristische anime Texhnolyze binnengekregen van DVDPacific. Ben benieuwd waar het verhaal naartoe gaat en of ik er meer van zal snappen. :P

Ook dit deel heeft een '3D lenticular onset' op de doos geplakt net als de box bij deel 1. Het zat vastgeplakt met een lijm die makkelijk loslaat en geen lelijke plek of lijmresten achterlaat. Ik heb het 3D plaatje nu ook maar van de collector's box gehaald en bij deel 1 in de keepcase gedaan.

Ichneumon
03-07-2004, 18:52
Ghost in the shell 2 wordt in Japan op 15 September uitgebracht in maar liefst drie verschillende versies (en een vierde een maand later)

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12000

Ziet er goed uit, maar geen Engelse ondertiteling :cry:

Edwin V
03-07-2004, 19:07
Ghost in the shell 2 wordt in Japan op 15 September uitgebracht in maar liefst drie verschillende versies (en een vierde een maand later)

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12000

Ziet er goed uit, maar geen Engelse ondertiteling :cry:
Wat een mooie uitgaves 8)
Maar geen Engelse ondertiteling? Dan houdt 't op... :cry:

Ichneumon
04-07-2004, 10:55
Dit is een beetje preken voor eigen parochie, maar mocht je nog geen Ghibli films in je collectie hebben dan is dit je kans. De eerste (volgens mij) echte Ghibli dvd boxset.

http://www.asiandvdguide.com/

De release is al over 2 weken, maar ik kan hem nog nergens in een winkel vinden, dus ook geen prijs. Er zijn blijkbaar maar 2000 stuks van gemaakt, wees er dus snel bij.

Loggie
04-07-2004, 11:57
Ghost in the shell 2 wordt in Japan op 15 September uitgebracht in maar liefst drie verschillende versies (en een vierde een maand later)

Ziet er goed uit, maar geen Engelse ondertiteling :cry:

Wow!!!

En wat is dat jammer van het ontbreken van engelse subs.
Later in het jaar komt de film in de US in de bios zodat het misschien niet al te lang duurt voordat deze release op dvd uitkomt.
Alhoewel ik vrees dat die SE versies die in Japan uitlkomen nooit ergens anders zullen verschijnen.

Damn what a shame!!! :cry: :cry:

Hmmm nou ja misschien bestel ik toch wel de versie met de boekjes en DTS voor de quriositeit.

Loggie
04-07-2004, 12:00
Deel 2 van de wazige en futuristische anime Texhnolyze binnengekregen van DVDPacific. Ben benieuwd waar het verhaal naartoe gaat en of ik er meer van zal snappen. :P

Ook dit deel heeft een '3D lenticular onset' op de doos geplakt.

De lenticular zag er weer fraai uit en het verhaal ontvouwt zich langzaam.
Blijft boeiend alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de afleveringen toch wel wat aan de korte kant vond.

Edwin V
04-07-2004, 17:44
Deel 2 van de wazige en futuristische anime Texhnolyze binnengekregen van DVDPacific. Ben benieuwd waar het verhaal naartoe gaat en of ik er meer van zal snappen. :P

Ook dit deel heeft een '3D lenticular onset' op de doos geplakt.

De lenticular zag er weer fraai uit en het verhaal ontvouwt zich langzaam.
Blijft boeiend alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de afleveringen toch wel wat aan de korte kant vond.
Ik vind ze ook kort duren, maar dat komt ook door de verhaallijn. Er wordt maar weinig in gezegd en er gebeurt niet zo veel in een aflevering wat direct op het verhaal betrekking heeft.
Af en toe wordt er wel wat gezegd door personen die ik soms niet herken, en wat ze zeggen slaat (nog) nergens op. Je denkt, nu komt er wat en vervolgens gebeurt er weer wat anders. Ik heb 't gevoel dat ik als de serie over is het nog eens allemaal moet gaan kijken en dan pas begrijp waarom dingen worden gezegd.

Edwin V
06-07-2004, 07:37
Ghost in the shell 2 wordt in Japan op 15 September uitgebracht in maar liefst drie verschillende versies (en een vierde een maand later)

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12000

Ziet er goed uit, maar geen Engelse ondertiteling :cry:
Ze zijn nu bij amazon te bestellen.

¥41,832
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/B0002IS1AG/dvinc3-22/249-3112074-5104340

Edwin V
06-07-2004, 12:07
De Japanse R2 Grave of the Fireflies is nu redelijk goedkoop bij yesasia.com

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003376085/pname-Hotaru-no-Haka/code-j/section-anime/version-all/did-7314

dvdfre@k
06-07-2004, 21:03
ik ben al een tijdje bezig met anime 4 jaar geleden begon het met een orgineel dragonball z film vcd chinees:) geleend van een vriend van me.Maar mij fav anime is akira cowboy bebop en evangelion ghost in the shell Battle of the planets en robotech (remastered)beter geluid en beeld.Dit is ook de enige series die ik heb op dvd en wil.
Aanraders zijn:
ninja scroll
rurouni kenshin
nadesico
exel saga
Noir
trigun
Serial expiriment lain
Ranma1/2 + movies+oav
Outlaw stars
Slayers +next+try+movies+oav
Blue submarine
Blood the last vampire
Gundam series
Dual!
Tenchi series

Ichneumon
06-07-2004, 21:34
Heeft een van de liefhebbers hier al eens een aflevering van de anime Wolf's Rain gezien? Er bevindt zich een hoop talent achter deze serie, medewerkers van Cowboy Bebop, Ghost in the Shell o.a. en de mensen die hem gezien hebben zijn erg enthousiast.
Zelf heb ik mijn ooit eens rotsvaste principe om alleen complete series te kopen maar eens overboord gekieperd en ga ik hieraan beginnen.

Hier wat links, review (http://www.animetique.com/animeview.asp?ID=42), review (http://www.animeondvd.com/reviews2/disc_reviews/3014.php), gallery (http://www.lioncrusher.com/wolfsrain/wolfsrain-images.htm), trailer (http://wolfsrain.nte.be/world.html#1) (blijkbaar komt er ook een Nederlandse uitgave)

De eerste R1 dvd is al een tijdje uit en vandaag (6 juli) is de dvd+boxset uitgekomen.

http://images.amazon.com/images/P/B00020HBZU.01.LZZZZZZZ.jpg

Edwin V
07-07-2004, 06:52
Ik hoor ook wel negatieve verhalen over Wolf's Rain, maar ik heb sowieso geen principes dus de Box is al naar mij onderweg vanaf DVDPacific :P

En een Nederlandse uitgave komt er ook inderdaad, door een nieuwe uitgever die ook .hack//sign in NL doet.
Maar deze zal niet een mooie box hebben met zo'n knuffelwolf. ;)

Jacub86
07-07-2004, 10:46
had ik het maar net zo makkelijk als jij edwin :P dan stond m'n hele kamer ook voor, maarja dat is denk ik het nadeel van student zijn :(

Loggie
07-07-2004, 12:48
[quote="Edwin V"]Ik hoor ook wel negatieve verhalen over Wolf's Rain, maar ik heb sowieso geen principes dus de Box is al naar mij onderweg vanaf DVDPacific :P

[quote]

Ed als je hem binnen hebt laat ff weten wat je bevindingen zijn.
De trailer zag er goed uit :D

Roy K.
07-07-2004, 17:01
De Nederlandse DVD's worden uitgegeven door: http://www.nekotachi.com/

Ichneumon
07-07-2004, 20:31
Ik hoor ook wel negatieve verhalen over Wolf's Rain, maar ik heb sowieso geen principes dus de Box is al naar mij onderweg vanaf DVDPacific :P

En een Nederlandse uitgave komt er ook inderdaad, door een nieuwe uitgever die ook .hack//sign in NL doet.
Maar deze zal niet een mooie box hebben met zo'n knuffelwolf. ;)

Ik vertel je niet eens wat nieuws, sterker nog je hebt hem al bijna op je schoorsteenmantel staan. Maar negatieve meningen over Wolf's Rain?, ik dacht echt dat de serie bijna unaniem geweldig bevonden werd.
Maakt ook eigenlijk niet uit, ik ga hem NU bestellen, ook al duurt het waarschijnlijk nog een jaar voordat je de laatse aflevering ziet.

En inderdaad; geen principes is het beste principe.

ronaldo
07-07-2004, 22:06
weet niet of deze al geweest is.
Nederlandse versie van GEtbackers + Gunslingers girls

http://www.kaze.fr/produits/big/coffret_gunslinger.jpg

http://www.kaze.fr/produits/big/zoom_getbackers1box.jpg


ze ziet er goed uit :D [/img]

Mr.C
08-07-2004, 11:37
ik zit nu ook de serie Naruto te kijken die je kunt downloaden omdat ie nog niet gelicened is en ik moet zeggen dat het een zeer verslavende serie is.

Daarnaast kijk ik nu ook scapped prinses, ook een zeer goede serie.

Ichneumon
08-07-2004, 20:33
De film is er nog niet, maar een Making of Steamboy dvd is er al wel. Als je je nieuwsgierigheid niet langer kunt beheersen.

http://www.cdjapan.co.jp/(mint,with_comments,simple)/detailview.html?KEY=BCBA-1966

Harry stadman
08-07-2004, 20:37
wat mij wel opvalt is dat de ghibli animatie-films erg hoog scoren op imdb. :wink:

Ichneumon
08-07-2004, 21:23
De Tokyo Godfathers: Deluxe Box

http://images-jp.amazon.com/images/P/B0001HCRW6.09.LZZZZZZZ.jpg

Satoshi Kon jumpstarted his career as a feature filmmaker with the mindbending animated mystery "Perfect Blue." He followed up its success with another excellent film, "Millennium Actress," a sophisticated romantic fantasy like no other. Now comes "Tokyo Godfathers," his third feature-length animated opus. Inspired by John Ford's "Three Godfathers," the film centers around three homeless people who find an abandoned baby on a cold Christmas Eve. Together, they search for the infant's parents, and their adventure turns into an incredible journey of self discovery. This brilliant film is moving, funny and hopeful, but never overly sentimental, and achieves a strange "realism" only a Japanese animated film can. The Deluxe Boxed Edition comes packed with bonuses including an inner box featuring an original artwork, 10 deluxe postcards, a booklet containing storyboards (400 pages approx.), and a bonus disc containing an original making-of featurette, soundtrack (5.1 ch) & art gallery, "Sakuga no Sekai (the world of animation/drawing)," and more!

Engels ondertiteld (de film in ieder geval) en 80 Euro ex. shipping bij Amazon Japan. En ik ken hem nog niet, de verleiding wordt erg groot.

Edwin V
11-07-2004, 11:03
Gunslinger Girl DVD #1 gekeken.
Eindelijk begint men in Nederland ook een Box en wat extraatjes bij anime series te doen. Alleen moet men wel beter ondertitelen dan nu het geval is. :( Met name aan het eind van aflevering vier worden er maar halve zinnen ondertiteld en soms volgt de tweede helft van de zin als tweede helft van een volgende zin die een paar seconden later wordt gezegd. Het verhaal is nog wel te volgen maar dit is wel weer verdomd jammer. :(

Gunslinger Girl is, afgaande op de eerste 4 afleveringen, wel een goede serie met een aparte verhaallijn en een beetje karakteruitwerking. Ook is het tekenwerk mooi gedaan.

Jacub86
11-07-2004, 13:07
ik heb er over na zitten te denken de dvd ook te kopen, maar mocht ik na m'n vakantie nog geld hebben dan koop ik em toch maar.

Roy K.
11-07-2004, 14:12
Gunslinger Girl DVD #1 gekeken.
Eindelijk begint men in Nederland ook een Box en wat extraatjes bij anime series te doen. Alleen moet men wel beter ondertitelen dan nu het geval is. :( Met name aan het eind van aflevering vier worden er maar halve zinnen ondertiteld en soms volgt de tweede helft van de zin als tweede helft van een volgende zin die een paar seconden later wordt gezegd. Het verhaal is nog wel te volgen maar dit is wel weer verdomd jammer. :(

Gunslinger Girl is, afgaande op de eerste 4 afleveringen, wel een goede serie met een aparte verhaallijn en een beetje karakteruitwerking. Ook is het tekenwerk mooi gedaan.

Ben het helemaal met je eens Edwin. Ik heb de box al een week in huis vind het tot nu toe ook een leuke anime serie. Aflevering 2 was voor de helft van de tijd het zelfde als aflevering 1. Maar dat geeft niet want het was toch een mooie scene 8) Bij mij viel op dat de end song van aflevering 2 in een verkeerde taal werd ondertiteld.

Edwin V
11-07-2004, 16:12
Bij mij viel op dat de end song van aflevering 2 in een verkeerde taal werd ondertiteld.
Was toch gewoon Italiaans volgens mij? De taal waarin ook gezongen werd.
Overigens wel goed gedaan, vind ik persoonlijk, is dat de intro eerst Nederlands ondertiteld werd, bij een andere aflevering Engels, bij weer een andere aflevering werd de japanse tekst in beeld vertaald.
Bij andere anime series zie je ook wel dat de ene keer de song in het Engels wordt ondertiteld en de andere keer in het Romaji.

De tweede aflevering dacht ik ook al dat ik de verkeerde aflevering had gekozen vanwege dezelfde scene. Het is wel een mooie scene en deze werd voor de helft ook vanuit een ander standpunt getoond. Dat vond ik ook wel leuk. :)

Roy K.
11-07-2004, 16:57
De tweede aflevering dacht ik ook al dat ik de verkeerde aflevering had gekozen vanwege dezelfde scene. Het is wel een mooie scene en deze werd voor de helft ook vanuit een ander standpunt getoond. Dat vond ik ook wel leuk. :)

Ze was een beetje boos zei ze, nou ik vraag mij af hoe ze later haar klusje zal klaren 8) In de 2de aflevering werd er meer uit het standpunt van meisje H. gekeken. Vond ik idd ook wel leuk.

Crashcat
12-07-2004, 01:34
[quote="Edwin V"]Gunslinger Girl DVD #1 gekeken.
Met name aan het eind van aflevering vier worden er maar halve zinnen ondertiteld en soms volgt de tweede helft van de zin als tweede helft van een volgende zin die een paar seconden later wordt gezegd. quote]

Volgens de jongen die het heeft ondertiteld, hebben zij het bij Kaze zelf verpest. De ondertiteling moest hij gewoon inleveren en Kaze doet de timing, geloof ik.

Edwin V
13-07-2004, 08:17
Gunslinger Girl DVD #1 gekeken.
Met name aan het eind van aflevering vier worden er maar halve zinnen ondertiteld en soms volgt de tweede helft van de zin als tweede helft van een volgende zin die een paar seconden later wordt gezegd.

Volgens de jongen die het heeft ondertiteld, hebben zij het bij Kaze zelf verpest. De ondertiteling moest hij gewoon inleveren en Kaze doet de timing, geloof ik.
De vertaling is wel goed gedaan geloof ik (ik stoor me in ieder geval nergens aan), maar het is inderdaad de plaatsing. De timing op zich klopt wel, alleen zijn combinaties van regels verwisseld.
Slordig van Kaze. Is dat een Frans bedrijf? Komt de uitdrukking 'met de Franse slag' vandaan. Hopelijk is dit eenmalig en is de ondertiteling in het vervolg wel correct geplaatst. :( Anime verdient gewoon goede aandacht in Nederland.

Crashcat
13-07-2004, 21:52
Is dat een Frans bedrijf? Komt de uitdrukking 'met de Franse slag' vandaan.

Kaze komt idd. uit Frankrijk en is pas uitgebreid naar Nederland.
Vandaar dat Gunslinger Girls hier al uit is met Nederlandse ondertiteling.
De R1 is nog lang niet uit.

Oh, Getbackers komt ook zo uit.
Draadje over nieuwe Kaze releases kan je hier vinden (http://forum.sdvanime.com/viewtopic.php?t=5462&postdays=0&postorder=asc&start=0)

Edwin V
03-08-2004, 07:21
Gisteren DVD#3 van Azumanga Daioh in de bus en meteen gekeken.
Blijft een pracht van een serie. Goed getimed, getekend en gecast. (y)

Inmiddels ook Wolfs Rain box met DVD#1, CD en een pluche wolfje binnengekregen. Binnenkort ook maar eens kijken. :)

Edwin V
09-08-2004, 06:44
Inmiddels ook Wolfs Rain box met DVD#1, CD en een pluche wolfje binnengekregen. Binnenkort ook maar eens kijken. :)
Gisteren 3 afleveringen gezien. Interessant verhaal, weer typisch Japans. Mooi tekenwerk. Ben benieuwd naar de rest van de serie. M'n indruk tot dusver is: boven de middenmoot.

Henk van der Weerdt
09-08-2004, 06:46
inderdaad nogal erg duur voor zoiets :| Heb afgelopen weekend een paar afleveringen full metal alchemist zitten kijken wat me ook goed beviel, leuke serie wat ik er tot dusver van gezien heb.

FTD ?! :wink:

Ook gij Brutus :wink:
Toch wel handig dat proggie.

Foei jongens.. dat mag niet.. maarja soms kun je niet anders voor een goeie sneak preview :wink:

Richard B.
09-08-2004, 21:22
De voltooiing van mijn Ghibli-collectie is weer een stapje dichterbij gekomen: vandaag heb ik Porco Rosso (IVL-editie) aan de verzameling toegevoegd. Een onderschatte film als je het mij vraagt. De dvd is btw weer zoals ik die van IVL gewend ben: gewoon goed.

martini
09-08-2004, 21:36
Mijn favorite anime is toch The Animatrix, en het gedeelte in Kill Bill vol. 1 is ook errug cool

Loggie
09-08-2004, 23:25
Gisteren DVD#3 van Azumanga Daioh in de bus en meteen gekeken.
Blijft een pracht van een serie. Goed getimed, getekend en gecast. (y)

Inmiddels ook Wolfs Rain box met DVD#1, CD en een pluche wolfje binnengekregen. Binnenkort ook maar eens kijken. :)

Same here....Wolfs Rain vond ik zeer apart moet ik zeggen.
Ook inmiddels sinds 2 weken de serie van Ghost in the Shell: Standalone Complex dvd1 boxset binnen. Twee dvd's (1 met 5.1 en 1 met DTS geluid) en de sountrack. De volgende delen zullen ook op deze manier uitgebracht worden heb ik begrepen.
Mooi gemaakt zeker voor een serie en een aparte verhaallijn.
Ik had de hele serie al op divx gezien maar dan nu eindelijk officieel :D

Last Exile deel5 binnen en aan het einde van de maand Texhnolyze deel3 als het goed is.
Al met al weer heel wat te genieten :D

Loggie
09-08-2004, 23:29
De Tokyo Godfathers: Deluxe Box

Engels ondertiteld (de film in ieder geval) en 80 Euro ex. shipping bij Amazon Japan. En ik ken hem nog niet, de verleiding wordt erg groot.

Ik heb (helaas) de gewone dvd versie maar het is een zeer mooi verhaal.
En zeker in zo'n fraaie verpakking is het een must have voor de liefhebber.

Loggie
09-08-2004, 23:32
Foei jongens.. dat mag niet.. maarja soms kun je niet anders voor een goeie sneak preview :wink:

Inderdaad en dat is precies waar ik het "meestal " voor gebruik.
Ik koop me al helemaal suf aan dvd's dus af en toe eentje op een alternative manier moet kunnen.....bovendien als het echt goed is komt het origineel er ook. Maar op die manier kan je je wat beter orienteren want anders moet je anime op de gok gaan kopen en wordt de hobby wel erg duur met mogelijk veel missers.
Maar goed dit terzijde :wink:

ronaldo
10-08-2004, 08:51
Ook inmiddels sinds 2 weken de serie van Ghost in the Shell: Standalone Complex dvd1 boxset binnen. Twee dvd's (1 met 5.1 en 1 met DTS geluid) en de sountrack. De volgende delen zullen ook op deze manier uitgebracht worden heb ik begrepen.
Mooi gemaakt zeker voor een serie en een aparte verhaallijn.
Ik had de hele serie al op divx gezien maar dan nu eindelijk officieel :D

Last Exile deel5 binnen en aan het einde van de maand Texhnolyze deel3 als het goed is.
Al met al weer heel wat te genieten :D

Ik vraag me af "Texnolyze" wordt het nog beetje boeiend? Na de eerste ep dacht ik zo van WTF is dit nou weer, maar is het verhaal beetje interessant later?
Ghost in the shell tv hebt ik ook gehaald, jammer dat ik geen dts systeem hebt :cry: maar dit is echt zon big budget serie, goede muziek en de kwaliteit van de animatie is sweat :wink:

Henk van der Weerdt
10-08-2004, 09:24
Foei jongens.. dat mag niet.. maarja soms kun je niet anders voor een goeie sneak preview :wink:

Inderdaad en dat is precies waar ik het "meestal " voor gebruik.
Ik koop me al helemaal suf aan dvd's dus af en toe eentje op een alternative manier moet kunnen.....bovendien als het echt goed is komt het origineel er ook. Maar op die manier kan je je wat beter orienteren want anders moet je anime op de gok gaan kopen en wordt de hobby wel erg duur met mogelijk veel missers.
Maar goed dit terzijde :wink:

Doe dit zelf uiteraard ook, ben zo achter Hellsing gekomen, en heb daar een kameraad mee aangestoken! :)

Mr.C
10-08-2004, 10:57
Hebben jullie misschien wat tips voor mij?
Ik houd wel van animes met flink wat actie en ook wel met een goed verhaal.
Zoals full metal alchemist, naruto, cowboy bebop, vision of escaflowne enz.

Ik heb rurouni kenshin serie 1-20 gezien sommige episodes vond ik wel leuk maar de meeste niet en Inuyasha 1-25 en last exile (helemaal gezien) vond ik ook maar niets.

Loggie
10-08-2004, 15:16
Ik vraag me af "Texnolyze" wordt het nog beetje boeiend? Na de eerste ep dacht ik zo van WTF is dit nou weer, maar is het verhaal beetje interessant later?
Ghost in the shell tv hebt ik ook gehaald, jammer dat ik geen dts systeem hebt :cry: maar dit is echt zon big budget serie, goede muziek en de kwaliteit van de animatie is sweat :wink:

Texhnolyze was eerst voor mij ook een vraagteken waar het heen zou gaan. Ik moet bekennen dat ik de serie blind gekocht heb omdat de bewaarbox er fraai uitzag.
Deel 1 was een beetje vaag maar het wordt toch steeds beter nu.
Wel een nadeel is dat het zo lang duurt voor de volgende dvd verschijnt....ben ik inmiddels bijna weer de clou van het verhaal kwijt :shock:

Van GITS SAC mis je niet echt veel door het gemis van DTS....in 5.1 klinkt het ook meer dan voortreffelijk.
Leuk is ook die soundtrack cd die erbij zit.
Voorheen had ik de hele serie al eens gedownload en gedeeltelijk omgezet naar dvd.....toen ook nog eens een bootleg gekocht (subs niet helemaal ok en de laatste paar aflevering van video source).....en nu dan het origineel. Moeten ze die dingen maar eerder uitbrengen :D
Ach het houd je bezig zal ik maar zeggen :wink:

Ichneumon
10-08-2004, 21:35
Hebben jullie misschien wat tips voor mij?
Ik houd wel van animes met flink wat actie en ook wel met een goed verhaal.
Zoals full metal alchemist, naruto, cowboy bebop, vision of escaflowne enz.

Ik heb rurouni kenshin serie 1-20 gezien sommige episodes vond ik wel leuk maar de meeste niet en Inuyasha 1-25 en last exile (helemaal gezien) vond ik ook maar niets.

Actie en toch nog een verhaal?, dan zou ik Berserk (http://www.themanime.org/viewreview.php?id=57) (verrassend duister verhaal) en Outlaw Star (http://www.themanime.org/viewreview.php?id=308) (Cowboy Bebop-light) aanraden. Maar misschien ken je deze al.

Zelf heb ik vanavond Kai Doh Maru (http://www.animeondvd.com/reviews2/disc_reviews/2420.php) gezien. Deze anime is gemaakt door de teams van (o.a.) Blood: The Last Vampire en Ghost in the Shell, maar is visueel echt heel anders. Het beeld is heel licht en de stijl is bijna waterverf-achtig. Blijkbaar komt deze stijl uit de tijdsperiode waarin de film zich afspeelt.
Even als voorbeeld: screenshots (http://www.animetric.com/klm2/kaidohmaru.html).

Ik had een paar zeer negatieve rescencies gelezen, maar het viel mij erg mee. De film is wel erg kort, 46 minuten slechts en het verhaal is bijna onbegrijpelijk. Toch een aanrader voor een ieder die wel eens een anime met artistieke pretenties wil zien.

Mr.C
16-08-2004, 11:20
Actie en toch nog een verhaal?, dan zou ik Berserk (http://www.themanime.org/viewreview.php?id=57) (verrassend duister verhaal) en Outlaw Star (http://www.themanime.org/viewreview.php?id=308) (Cowboy Bebop-light) aanraden. Maar misschien ken je deze al.



Ik heb net pas berserk afgezien en ik vond het echt een vette anime serie. thnx voor de tip (y)
Lekker hard en overdreven en gelukkig is Guts niet een goody-good guy (die niemand doodt en voor vrede is enz.) en ook geen mechs en gelukkig ook niet voorspelbaar.

Naar mijn gevoel kon er nog wel een paar afleveringen bij de serie totdat [spoiler:1b6b97806c] Guts griffith afslacht ofzo[/spoiler:1b6b97806c]

Alleen dat hel-scéne vond ik wel een beetje vaag :
[spoiler:1b6b97806c] waarom ging griffith caska verkrachten en waarom liet hij guts leven? en waardoor werd die egg of kings geactiveerd?[/spoiler:1b6b97806c]

Ik heb ook nog trigun voor de helft gezien (tot 14 afleveringen ofzo.) en ik vind het echt een bout serie maar ik ga het wel afkijken.
Overdreven stomme grappen, hoofdpersoon vash is echt een stumpert en hij doodt niemand en is aardig voor iedereen.

Edwin V
23-08-2004, 15:45
Azumanga Daioh #4 lag in de bus.

Dat wordt weer lachen geblazen. :D

Ichneumon
23-08-2004, 20:07
Appleseed Collector's Edition

http://images-jp.amazon.com/images/P/B0002X7JAE.09.MZZZZZZZ.jpg

Animated sci-fi theatrical movie based on a manga by Masamune Shiro of "Ghost in the Shell" fame. The show premiered in April 2004 in Japan. The bonus disc contains a behind-the-scenes documentary on the making of the movie's special CGI effects, production design archive, music archive, trailer(s), and more. Other extras include a book with storyboards and production materials (20 pages approx.), a booklet (20 pages approx., with interviews, character descriptions, and more), an Appleseed picture book (contains digital artworks from the film, edited and arranged by categories of architecture, mechas/hardwares, characters, and more)

Special Features: Audio commentary, teaser(s) & trailer(s), action scene highlights, music chapters, character bios, mecha bios, cast & staff bios, & more

Trailer (http://www.apple.com/jp/quicktime/trailers/appleseed_large.html)
Komt op 25 November uit in Japan. Ik heb nog niet helemaal met zekerheid kunnen achterhalen of er Engelse ondertiteling is, maar ik vrees het ergste.

Edwin V
24-08-2004, 08:56
Komt op 25 November uit in Japan. Ik heb nog niet helemaal met zekerheid kunnen achterhalen of er Engelse ondertiteling is, maar ik vrees het ergste.
CDJapan.co.jp meldt geen ondertiteling bij de beschrijving, dus het zal wel niet. :(

Geert Jan Alsem
24-08-2004, 13:47
Ik heb trouwens ook Neon Genesis Evangelion Platinum:01 met collector's box al een tijdje binnen. Erg mooie stevige doos, maar waarvan ik pas echt onder de indruk ben is de briljante kwaliteit van het beeld en geluid. Prachtige release! :)

Joost v.d. Ham
24-08-2004, 15:26
iemand de volgende films gezien..?:

Millenium Actress
Memories

aanraders?

Edwin V
24-08-2004, 19:45
iemand de volgende films gezien..?:

Millenium Actress
Memories

aanraders?
Ja! :)

Millennium Actress is een mooi drama op een aparte manier gebracht. Prachtige animatie, een beetje rare muziek die er op de een of andere manier toch goed bij past. Zit ook vol met 1000 jaar Japanse geschiedenis, dus niet oppervlakkig.

Memories zijn drie korte verhalen. Door de lengte laat de ontwikkeling van het verhaal en de karakters wel te wensen over, maar het zijn alle drie totaal verschillende verhalen om niet te vergeten.

Xin
26-08-2004, 21:39
Komt op 25 November uit in Japan. Ik heb nog niet helemaal met zekerheid kunnen achterhalen of er Engelse ondertiteling is, maar ik vrees het ergste.

Japanese Appleseed DVD to Release in November, But No English Subtitles. Same Deal for Hideaki Anno's Live Action Cutie Honey Adaptation.
Sigh. I was really hoping that this would be subtitled but the fact that there is an American rights holder pretty much guaranteed that it wouldn't. Of the big three anime films already released in Japan thus far this year Appleseed looks to have the largest kick-ass crowd pleasing quotient and I've been itching to see it. The Japanese DVD has just been announced for release in November, in both regular and excessive collector editions, but as was the case with the recently announced Japanese DVD for Innocence it will not include English subtitles. Apparently this will also be the case for the much praised live action edition of Cutie Honey due for release in the next few months. Sigh. Sure, the local editions will be cheaper but the packaging won't be nearly as cool and I'll have to wait sooooo looooong ...
http://www.themovieblog.com/archives/2004/08/japanese_appleseed_dvd_to_release_in_november_but_ no_english_subtitles_same_deal_for_hideaki_annos_l ive_action_cutie_honey_adaptation.html

Edwin V
27-08-2004, 07:10
Dat wordt dus lang wachten en een minder mooie uitgave. Jammer. :( :cry:
Hopelijk heeft Steamboy straks wel Engelse ondertiteling.
En hopelijk blijft Ghibli ook Engels ondertitelen...

Xin
28-08-2004, 09:27
Appleseed will be hitting theaters in November and on DVD in North America in either February or March 2005. That came straight from a Geneon rep.

http://www.themovieblog.com/archives/2004/08/you_a_genre_film_fan_in_toronto_get_yourself_down_ to_the_convention_center_pronto_details_on_applese eds_theatrical_and_dvd_releases_and_a_word_with_ch ewbacca.html

Jacub86
28-08-2004, 12:59
weet iemand of naruto the movie hier in nederland ergens in een bioscoop te bekijken zal zijn. Ik verwacht van niet, maar zowel, dan ga ik zeker proberen er heen te gaan, de trailer voorspelt zeer veel goeds!

Mr.C
28-08-2004, 13:07
weet iemand of naruto the movie hier in nederland ergens in een bioscoop te bekijken zal zijn. Ik verwacht van niet, maar zowel, dan ga ik zeker proberen er heen te gaan, de trailer voorspelt zeer veel goeds!

Ik denk het niet, ik weet eigenlijk wel zeker van niet.
Hopelijk komt een fansubbergroep met een goede release. Of hopelijk komt ie dan snel op dvd.

Jacub86
28-08-2004, 13:09
ik zat gister de trailer te kijken en kan niet wachten om em te zien. Eerlijk gezegt denk ik dat er eerder een perfect fansub van zal zijn dan dat ie op dvd verschijnt, maar ik zal em zeker op dvd kopen, zoals ik nog steeds de gewone dvd's van naruto wil bemachtigen, maar wat zonder cc onmogelijk blijkt. Alle versies aangeboden op ebay/marktplaats/enz. zijn stuk voor stuk bootlegs :(

Mr.C
28-08-2004, 13:15
ik zat gister de trailer te kijken en kan niet wachten om em te zien. Eerlijk gezegt denk ik dat er eerder een perfect fansub van zal zijn dan dat ie op dvd verschijnt, maar ik zal em zeker op dvd kopen, zoals ik nog steeds de gewone dvd's van naruto wil bemachtigen, maar wat zonder cc onmogelijk blijkt. Alle versies aangeboden op ebay/marktplaats/enz. zijn stuk voor stuk bootlegs :(

Jep, naruto is gelukkig nog niet gelicensed, kan ik tenminste wekelijks naruto zien met goede subs. Alleen dat betekent ook dat er niemand echte dvd's daarvan uitbrengt. Alle versies zijn dus gewoon bootlegs/tv-rips. Zou ik dus niet aanschaffen.

Geert Jan Alsem
28-08-2004, 14:00
zoals ik nog steeds de gewone dvd's van naruto wil bemachtigen, maar wat zonder cc onmogelijk blijkt.
Aan een credit card heb je ook niet veel, want de officiele Japanse dvd's van Naruto hebben allemaal geen Engelse ondertitels volgens mij.

Jacub86
28-08-2004, 21:22
zoals ik nog steeds de gewone dvd's van naruto wil bemachtigen, maar wat zonder cc onmogelijk blijkt.
Aan een credit card heb je ook niet veel, want de officiele Japanse dvd's van Naruto hebben allemaal geen Engelse ondertitels volgens mij.

hmm dat is inderdaad erg lastig :s dan wachten we nog maar wat langer :|

rmelkert
05-09-2004, 20:04
Dit zijn een aantal van mijn favo's:

Megazone 23
Monster City
Wicked City

En natuurlijk de bekendere

Spriggan
Akira
Ghost in the shell


Weet iemand of de bovenste 3 op R2 zijn te krijgen?

Ichneumon
05-09-2004, 21:16
Dit zijn een aantal van mijn favo's:

Megazone 23
Monster City
Wicked City

En natuurlijk de bekendere

Spriggan
Akira
Ghost in the shell


Weet iemand of de bovenste 3 op R2 zijn te krijgen?

Ik heb zelf Wicked City ooit eens uit Australie gehaald, die is R2 (en R4).
http://www.ezydvd.com.au/item.zml/2937

Hope
07-09-2004, 17:54
http://www.kumonomukou.com/trailer.html

anime trailers van Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho, aka The Place Promised In Our Early Days (van de makers van Voices Of A Distant Star.)

Kennen jullie deze, hoor dat ze geniaal zijn, tranentrekkers! :D
Die trailers zijn mooooii ^^

Xin
07-09-2004, 21:36
Devilman

Deze film komt binnen kort uit. Ik weet er weinig van, maar volgens mij heeft het veel met anime te maken.

http://www.devilmanthemovie.jp/

Geert Jan Alsem
07-09-2004, 23:07
Devilman

Deze film komt binnen kort uit. Ik weet er weinig van, maar volgens mij heeft het veel met anime te maken.

http://www.devilmanthemovie.jp/
Het was eerst een manga, toen een anime, en nu een live action film. Weet er verder ook weinig van, maar las wel op Aint It Cool News dat de nieuwe live action film zo slecht is dat de reviewer z'n ogen uit z'n gezicht wou krabben tijdens het kijken.

Richard B.
08-09-2004, 18:02
Vandaag binnengekregen: Nausicaä of the Valley of Wind (de IVL-versie). EINDELIJK heb ik deze legendarische anime in mijn bezit. Weer-ga-loze film! Ongelovelijk dat ie al 20 jaar oud is eigenlijk.

Rikimaru
11-09-2004, 19:54
weet iemand misschien waar in Nederland ik Princess Mononoke op dvd of vcd of iets kan krijgen ? In elk geval, dat ik het op m'n dvd speler kan bekijken? Misschien valt er zelfs iets te regelen met de mensen hier die het al zelf op dvd hebben ?

alvast bedankt,

Jay

Xin
11-09-2004, 19:56
Goed zoeken. Ik heb hem bij de FRS gezien. Was geloof ik een engelse editie

Rikimaru
11-09-2004, 22:46
Weet je zeker dat je hem bij FRS hebt gezien ? Want in hun database staat dat het niet beschikbaar is en dat ze ook geen informatie hebben over wanneer het wel weer beschikbaar word.

Richard B.
11-09-2004, 23:03
Weet je zeker dat je hem bij FRS hebt gezien ? Want in hun database staat dat het niet beschikbaar is en dat ze ook geen informatie hebben over wanneer het wel weer beschikbaar word.
Je zou beter gewoon de winkel kunnen proberen: daar hebben ze vaak import-titels die je niet op de website tegenkomt. De Engelse versie van Princess Mononoke zit daar de laatste tijd opvallend vaak tussen (voor € 17,99 dacht ik). Gewoon dus een paar vestigingen afzoeken en dan zou je hem wel tegen moeten komen. Bij de vestiging in Zwolle heb ik hem laatst nog gezien in ieder geval.

Geert Jan Alsem
11-09-2004, 23:21
Ik heb hem ook wel eens zien staan bij de FRS in Groningen.

De Engelse DVD van Mononoke heeft trouwens wel crappy ondertitels, maarrrr daar hebben we het al wel vaker over gehad.

Richard B.
11-09-2004, 23:29
Ik heb hem ook wel eens zien staan bij de FRS in Groningen.

De Engelse DVD van Mononoke heeft trouwens wel crappy ondertitels, maarrrr daar hebben we het al wel vaker over gehad.
Dubtitles bedoel je? Niet alle Engelse Ghibli's hebben daar last van: Castle in the Sky wel maar Kiki's delivery service weer niet (die heb ik zelf). Dat zou in ieder geval wel een reden kunnen zijn om deze editie te laten liggen want da's inderdaad echt irritant.

EricO
12-09-2004, 01:18
FRS importeert 'm inderdaad. Wel winkelafhankelijk of 'ie er ligt natuurlijk.

Met nederlandse ondertitels ken ik 'm niet.

Naast de UK-versie die FRS importeert is er ook een Franse versie (waaronder een zeer luxe met o.m. poppetje van de prinses). Zie internet-sites als amazon.fr en fnac.com, of voor een winkelstopje in Noord-Frankrijk virginmega.fr. Prijzen in Frankrijk liggen wel systematisch hoger dan in Nederland.

Geert Jan Alsem
12-09-2004, 01:41
Dubtitles bedoel je? Niet alle Engelse Ghibli's hebben daar last van: Castle in the Sky wel maar Kiki's delivery service weer niet (die heb ik zelf). Dat zou in ieder geval wel een reden kunnen zijn om deze editie te laten liggen want da's inderdaad echt irritant.
Nou ja, van Mononoke weet ik zeker dat de UK DVD alleen dubtitles heeft, want die had ik zelf en heb ik later vervangen door de regio 1. Wat betreft de andere Ghibli's weet ik het niet zeker. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Spirited Away in Engeland gewoon goede ondertitels heeft, maar ik weet ook dat een boel Ghibli's die niet hebben, zoals bijvoorbeeld inderdaad Castle In The Sky. Ik bestel zelf in ieder geval alleen nog maar Ghibli films uit Japan, Honk Kong of Amerika.

Rikimaru
12-09-2004, 08:55
ik zal het ff proberen bij wat FRS'ses in de buurt. Wel duurt, € 18,00 voor een film van bijna 8 jaar geleden ofzo.

Richard B.
04-10-2004, 18:10
Zojuist binnengekregen: mijn eerste Japanse Ghibli-dvd, The Cat Returns. Erg mooie transfer en een prima soundtrack. Ik heb Ghibli-dvd's van over de hele wereld (Nederland, Engeland, de VS, Hongkong) maar vreemd genoeg nog geen Japanse. Die schade ben ik nou een beetje goed aan het maken.

Edwin V
19-10-2004, 14:53
Op R1 komen deze maand een paar leuke serie boxsets uit voor een redelijke prijs bij DVDPacific:

.hack//sign complete collection $86.66
Witch Hunter Robin: The Complete Collection $86,66

En er is ook al een tijdje de complete box van Love Hina te krijgen voor $86,66

Joost v.d. Ham
19-10-2004, 15:04
Kiki's Delivery Service gezien, wat een leuke anime!

Edwin V
03-11-2004, 07:09
Gisteren de Nederlands ondertitelde uitgave van Tokyo Godfather gekeken. Pracht van een film!
Bij de DVD zit een foldertje waarop release data staan van andere animes. Natuurlijk is het allemaal onder voorbehoud maar er staat op dat Steamboy in januari 2005 komt. Dat zou niet gek zijn :D

wushu-4-ever
03-11-2004, 09:26
Gisteren de Nederlands ondertitelde uitgave van Tokyo Godfather gekeken. Pracht van een film!
Bij de DVD zit een foldertje waarop release data staan van andere animes. Natuurlijk is het allemaal onder voorbehoud maar er staat op dat Steamboy in januari 2005 komt. Dat zou niet gek zijn :D

Dat Steamboy in januari uitkomt had ik ook gezien. Het lijkt me alleen een beetje onwaarschijnlijk aangezien hij in Japan pas 14 april 2005 uitkomt (zonder engelse subs :cry: ). Ach ja, wishful thinking... :wink:

Edwin V
03-11-2004, 11:46
Gisteren de Nederlands ondertitelde uitgave van Tokyo Godfather gekeken. Pracht van een film!
Bij de DVD zit een foldertje waarop release data staan van andere animes. Natuurlijk is het allemaal onder voorbehoud maar er staat op dat Steamboy in januari 2005 komt. Dat zou niet gek zijn :D

Dat Steamboy in januari uitkomt had ik ook gezien. Het lijkt me alleen een beetje onwaarschijnlijk aangezien hij in Japan pas 14 april 2005 uitkomt (zonder engelse subs :cry: ). Ach ja, wishful thinking... :wink:
Op de site van de FRS staat een releasedatum van 03-02-2005
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=606894
We blijven hopen. :)

Andy13
06-11-2004, 22:18
Hi,

ben mij de laatste tijd ook in een paar anime films en series aan het verdiepen. Favoriete films zijn Spirited Away (1 vd beste animatie-films ooit gemaakt imo), Princess Mononoke en Escaflowne: the movie. Qua series, vind ik Hellsing, Samurai7, Kenshin en Escaflowne geweldig maar mijn favoriet is toch zeker Naruto (geniaal gewoon!). Van Naruto kan je trouwens wel originele engels ondertitelde dvds kopen (allee denk toch dat het geen bootlegs zijn), nl hier: http://www.discountanimedvd.com/product_list_category.asp

Grtz

Dvd collectie (http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/andy13)

Richard B.
21-11-2004, 18:35
Mijn nieuwste aanwinst: de soundtrack-cd van Laputa: The Castle in the Sky.

http://www.nausicaa.net/miyazaki/soundtracks/laputa/lap_ost.jpg

Van alle Ghibli-soundtracks is dit toch nog wel mijn favoriet. Samen met die van Nausicaa dan.

hare
22-11-2004, 14:34
Mijn nieuwste aanwinst: de soundtrack-cd van Laputa: The Castle in the Sky.

http://www.nausicaa.net/miyazaki/soundtracks/laputa/lap_ost.jpg

Van alle Ghibli-soundtracks is dit toch nog wel mijn favoriet. Samen met die van Nausicaa dan.

Die heb ik ook!!!

In mijn Laputa Special Limited Edtion Deluxe fuck*ing Box, dat wel 8)

De OST van Kiki vind ik trouwens ook erg mooi, met misschien wel het mooiste nummer uit de Ghibli collectie:

If enveloped in Tenderness (y)

Geert Jan Alsem
22-11-2004, 18:08
Ik vind de soundtrack van Porco Rosso ook erg mooi, met die twee nummers gezongen door Tokiko Kato (stem van Gina). Maar bijna alle Ghibli muziek is eigenlijk wel cool. :)

MMH.
23-11-2004, 00:44
Beetje een late reactie, maar ik heb gewoon een Nederlandse regio2 DVD van Wicked City, het is zelfs een Special Edition zie ik net. Op de gok gekocht en ik vind hem vrij bagger hehe.

Ik ben meer geïnteresseerd in Steamboy dan in The Howling Castle (of wat was het ook alweer precies) van Ghibli/Miyazaki-san, dus ik houdt de DVD release in de gaten. Ik heb zelf de OST van Princess Mononoke en die vind ik brilliant, sommige nummers zijn wat kort maar hele mooie melodieuze muziek. Misschien de moeite waard?

En vinden jullie Naruto niet een beetje eentonig worden? Na zo'n beetje 100 afleveringen ben ik de "comebacks" en "understimations" nu eigenlijk wel spuugzat. En dan nog wordt Naruto in elkaar getrimt door iedere willekeurige voorbijganger.

ps. Tokyo Godfathers is inderdaad een erg mooie en grappige film, zeker een aanrader.
Tot de laatste seconde van de aflevering natuurlijk. En dan hopen dat de week daarna er eindelijk een aardig vechtscene in zit.

Ron Smeets
28-11-2004, 19:09
Ik kijk het liefst films in de originele soundtrack. Nu zit ik toch een beetje met een kwestie bij anime films. Liefst kijk ik ze met japanse audio. De ondertiteling moet dan wel aan natuurlijk, mijn japans is niet zo best nl.
Wat ikzelf hier het nadeel van vind is dat ik mijn blik toch veel richt op de ondertitels en zodoende de schoonheid van de anime zelf mis. Daardoor kijk ik toch vaker met engelse audio. Alleen vraag ik me dan wel 's af, mis ik dan weer niet de originele audio zoals gekozen door de maker?? :roll: :roll:

Wat is jullie mening hierover??

Joost v.d. Ham
28-11-2004, 19:55
Ik kijk altijd de originele track, het klopt wel dat je dan de subs goed moet volgen. Opzich mis je niet zoveel hoor, als je maar een beetje doorleest ;) Ik heb er persoonlijk geen last van iig, ik moet er niet aan denken om al mn "buitenlandse films" te moeten missen of de dub-track te luisteren.

Nathan Strik
28-11-2004, 20:15
Ik kijk het liefst films in de originele soundtrack. Nu zit ik toch een beetje met een kwestie bij anime films. Liefst kijk ik ze met japanse audio. De ondertiteling moet dan wel aan natuurlijk, mijn japans is niet zo best nl.
Wat ikzelf hier het nadeel van vind is dat ik mijn blik toch veel richt op de ondertitels en zodoende de schoonheid van de anime zelf mis. Daardoor kijk ik toch vaker met engelse audio. Alleen vraag ik me dan wel 's af, mis ik dan weer niet de originele audio zoals gekozen door de maker?? :roll: :roll:

Wat is jullie mening hierover??
Mijn mening: kijk de film wat vaker in het Japans en je merkt dat je de ondertiteling stukken minder vaak hoeft te lezen. Dan kun je jezelf beter concentreren op de animatie en de tekeningen.

Een goede animé kun je dus op die manier beter waarderen als je hem vaker kijkt. En als je hem dan in het Japans kijkt heeft dat (wat mij betreft) toch een extra sfeertje die je bij de Engelse track mist.

Geert Jan Alsem
28-11-2004, 20:25
Ik ook kijk films altijd in de originele taal, zowel live-action als animatie. Het geluid is gewoon onderdeel van de film, dus als je een dub kijkt kijk je in feite gewoon een andere film.

hare
28-11-2004, 21:57
Ik ook kijk films altijd in de originele taal, zowel live-action als animatie. Het geluid is gewoon onderdeel van de film, dus als je een dub kijkt kijk je in feite gewoon een andere film.

Ben het helemaal met je eens! 8)

Mr.C
28-11-2004, 22:36
ik kijk altijd in originele taal omdat ik een dub vaak te nep vind klinken hoe goed de engelse cast ook is. Alleen soms vind ik het vervelend als een jongen een meisjes stem heeft. Dat snap ik dan weer niet maar dan nog kijk ik in originele taal omdat de andere personen dan wel beter klinken dan de dub.

Edwin V
29-11-2004, 07:13
Een goede animé kun je dus op die manier beter waarderen als je hem vaker kijkt. En als je hem dan in het Japans kijkt heeft dat (wat mij betreft) toch een extra sfeertje die je bij de Engelse track mist.
Inderdaad, ik kan sommige anime pas echt goed beoordelen als ik ze voor de tweede keer heb gezien. Als er veel wordt verteld is dat het geval. Ik merk ook dat hoe meer anime ik heb gezien deste makkelijker is een nieuwe anime te volgen. Overigens geldt dat ook voor gewone films in een vreemde (niet Engelse) taal. En de sfeer is echt een stuk minder als je niet de Japanse track luistert vind ik. Dat Japans hoort er gewoon bij. In veel gevallen zijn de stemmen ook leuker (net zoals bijvoorbeeld Disney films).

ronaldo
29-11-2004, 17:39
[Inderdaad, ik kan sommige anime pas echt goed beoordelen als ik ze voor de tweede keer heb gezien. Als er veel wordt verteld is dat het geval. Ik merk ook dat hoe meer anime ik heb gezien deste makkelijker is een nieuwe anime te volgen. Overigens geldt dat ook voor gewone films in een vreemde (niet Engelse) taal. En de sfeer is echt een stuk minder als je niet de Japanse track luistert vind ik. Dat Japans hoort er gewoon bij. In veel gevallen zijn de stemmen ook leuker (net zoals bijvoorbeeld Disney films).


precies, als ik anime kijk zet ik ook altijd op japanse taal met engelse ondertiteling. originele stemen klink gewoon veel beter en de sfeer van de serie is ook stuk beter.
Trouwens als je beetje wat anime kijk/volg , dan hoeft je soms de subtitle niet eens te lezen :wink:

hare
29-11-2004, 17:43
[Inderdaad, ik kan sommige anime pas echt goed beoordelen als ik ze voor de tweede keer heb gezien. Als er veel wordt verteld is dat het geval. Ik merk ook dat hoe meer anime ik heb gezien deste makkelijker is een nieuwe anime te volgen. Overigens geldt dat ook voor gewone films in een vreemde (niet Engelse) taal. En de sfeer is echt een stuk minder als je niet de Japanse track luistert vind ik. Dat Japans hoort er gewoon bij. In veel gevallen zijn de stemmen ook leuker (net zoals bijvoorbeeld Disney films).

Trouwens als je beetje wat anime kijk/volg , dan hoeft je soms de subtitle niet eens te lezen :wink:

Wou je zeggen dat je als je veel Japanse films kijkt je ook Japans leert?

Volgens mij moet je er dan echt wel 3 miljoen gezien hebben voordat dat het geval is :P

Ron Smeets
29-11-2004, 17:43
Als ik jullie reacties zo hoor lijkt het alsof Japans wel te volgen is als je wat vaker kijkt :shock: :shock:

Maar goed het is duidelijk dat ik ze in het origineel moet kijken, dan maar wat vaker kijken zodat ik wel alles goed kan volgen wat betreft de beelden.

Ron Smeets
29-11-2004, 17:45
Hare,

volgens mij hadden we daar even dezelfde gedachtengang. SCARY!

wushu-4-ever
29-11-2004, 18:06
[Inderdaad, ik kan sommige anime pas echt goed beoordelen als ik ze voor de tweede keer heb gezien. Als er veel wordt verteld is dat het geval. Ik merk ook dat hoe meer anime ik heb gezien deste makkelijker is een nieuwe anime te volgen. Overigens geldt dat ook voor gewone films in een vreemde (niet Engelse) taal. En de sfeer is echt een stuk minder als je niet de Japanse track luistert vind ik. Dat Japans hoort er gewoon bij. In veel gevallen zijn de stemmen ook leuker (net zoals bijvoorbeeld Disney films).

Trouwens als je beetje wat anime kijk/volg , dan hoeft je soms de subtitle niet eens te lezen :wink:

Wou je zeggen dat je als je veel Japanse films kijkt je ook Japans leert?

Volgens mij moet je er dan echt wel 3 miljoen gezien hebben voordat dat het geval is :P

Nou ik moet zeggen dat ik al wat Japans ken op deze manier. Wat wil je als je elke week zoveel anime kijkt! :wink:

Nathan Strik
29-11-2004, 18:28
Wou je zeggen dat je als je veel Japanse films kijkt je ook Japans leert?

Volgens mij moet je er dan echt wel 3 miljoen gezien hebben voordat dat het geval is :P
Tsja, dingen die vaak voorbij komen weet je zo hoor. Dus vooral woorden als "mama", "papa", "hoe gaat het?", "sorry", etc... pik je zo op als je een beetje regelmatig naar anime kijkt.

Het zijn vooral losse woorden enzo die je oppikt, maar het is wel leuk, want op zich is Japans nog niet zo'n moeilijke taal. En ook nog eens een mooie taal als je het mij vraagt. Veel warmer dan Chinees in ieder geval, tenminste dat is mijn persoonlijke mening.

Anyway... point given... ;)

hare
29-11-2004, 19:10
Wou je zeggen dat je als je veel Japanse films kijkt je ook Japans leert?

Volgens mij moet je er dan echt wel 3 miljoen gezien hebben voordat dat het geval is :P
Tsja, dingen die vaak voorbij komen weet je zo hoor. Dus vooral woorden als "mama", "papa", "hoe gaat het?", "sorry", etc... pik je zo op als je een beetje regelmatig naar anime kijkt.

Het zijn vooral losse woorden enzo die je oppikt, maar het is wel leuk, want op zich is Japans nog niet zo'n moeilijke taal. En ook nog eens een mooie taal als je het mij vraagt. Veel warmer dan Chinees in ieder geval, tenminste dat is mijn persoonlijke mening.

Anyway... point given... ;)

Okasa 8)

Ja, kijk, dat soort dingen pak ik er ook wel uit. Maar zonder subs kijken is toch een beetje teveel van het goeie. Vind het idd ook een erg mooie taal. Koreaans vind ik ook erg mooi (y)

Geert Jan Alsem
29-11-2004, 19:20
Okasa 8)

Ja, kijk, dat soort dingen pak ik er ook wel uit. Maar zonder subs kijken is toch een beetje teveel van het goeie. Vind het idd ook een erg mooie taal. Koreaans vind ik ook erg mooi (y)
Mee eens. Door het kijken van veel Koreaanse films herken ik nu ook al wat woorden Koreaans, zoals "He!", "Wat?" en "Wanna die?" :D

(Bedoel je trouwens okaa-san? :))

Joost v.d. Ham
29-11-2004, 19:24
(Bedoel je trouwens okaa-san? :))

domo arigato ;)

ronaldo
29-11-2004, 20:05
Wou je zeggen dat je als je veel Japanse films kijkt je ook Japans leert?

Volgens mij moet je er dan echt wel 3 miljoen gezien hebben voordat dat het geval is :P

i'm a genius :wink:

nee ik bedoel eigenlijk zoals wat nathan zei, het zijn meer losse worden die je dan snel oppik. is wel leuk als je dan de betekenis ervan weet.

Trouwens als ik heel eerlijk moet zijn, ik kijk vroeger anime ook voornamelijk in het engels. Dat komt omdat je toen nog geen dvd en fansubs hebt. En de meeste anime die toen uitkwam op de videoband zijn voornamelijk engels gedub. Vond vroeger ook niet zo erg eingenlijk, maar door de komst van anime dvd en fansubs vond ik de originele gesproken taal toch wel prettiger om te horen.

btw hoe groot denken jullie de kans dat steamboy en/ of howling castle gaat draaien bij de aankomende rotterdam filmfestivaal? Het zou natuurlijk heel gaaf zijn :wink:

Z-Man
29-11-2004, 20:47
Mijn favorieten:

-Princess Mononoke
-Spirited Away
-Akira
-Ninja Scroll
-Vampire Hunter D: Bloodlust
-Wings Of Honneamise
-Een aantal van The Animatrix

Ben erg benieuwd naar Steamboy, Howl's Moving Castle en de nieuwe Appleseed.

hare
29-11-2004, 21:18
Okasa 8)

Ja, kijk, dat soort dingen pak ik er ook wel uit. Maar zonder subs kijken is toch een beetje teveel van het goeie. Vind het idd ook een erg mooie taal. Koreaans vind ik ook erg mooi (y)
Mee eens. Door het kijken van veel Koreaanse films herken ik nu ook al wat woorden Koreaans, zoals "He!", "Wat?" en "Wanna die?" :D

(Bedoel je trouwens okaa-san? :))

Jep, indeed, alleen dat verdomde accent he, vergeten ze de hele tijd die n uit te spreken ;)

En wat zeggen die japanners vaak arigato, niet normaal.

Of Hai, das ook een leuke 8)

Wat is vader dan ook alweer?

Geert Jan Alsem
29-11-2004, 21:28
Wat is vader dan ook alweer?
otou-san (spreek uit: auto-san :))

Ik had het er een keer met een vriend over dat je maar een paar woorden Japans hoeft te kennen om een anime te kunnen maken.

"NANI? Masaka! Kusoooo! Shine, kisama!"
("WAT? Onmogelijk! Shiiiit! Sterf, ********!")

"Gomen, Sakura-chan! Anooo... anata no toko... suki!"
("Sorry, Sakura (zo heten alle meisjes in anime)! Uhmmm... ik... hou van je!")

etc. :)

Ron Smeets
29-11-2004, 21:45
Is de regio 2 versie van princess mononoke een beetje okee, wat betreft de subs?

Deze dus:

http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/017188883832.4f.jpg

:?:

Joost v.d. Ham
29-11-2004, 21:57
Is de regio 2 versie van princess mononoke een beetje okee, wat betreft de subs?



ik vind hem prima hoor.

kijk maar (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1192)

Geert Jan Alsem
29-11-2004, 21:58
Is de regio 2 versie van princess mononoke een beetje okee, wat betreft de subs?
Nee, de regio 2 heeft alleen dubtitles, de regio 1 heeft een letterlijke vertaling van de Japanse audio.

kijk maar (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare6/princessmono.htm) :wink:

Edwin V
30-11-2004, 11:34
Is de regio 2 versie van princess mononoke een beetje okee, wat betreft de subs?
Nee, de regio 2 heeft alleen dubtitles, de regio 1 heeft een letterlijke vertaling van de Japanse audio.

kijk maar (http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare6/princessmono.htm) :wink:
Regio 3 (van IVL) is ook goed.

Omdat de ondertitels op de R2 bij de Engelse track horen klopt behalve de vertaling ook de timing niet altijd. Soms wordt er in het Engels wat gezegd (en dus ondertiteld) terwijl in het Japans niets wordt gezegd. Persoonlijk vind ik die timing-verschillen erger dan een vertaling die niet helemaal letterlijk is gedaan.

MMH.
30-11-2004, 13:19
Ja daar heeft de R2 inderdaad last van, zeer irritant. Ik heb de UK versie met boek en het is op zich wel een mooie editie. Ik ga zelf iig op zoek naar de japanse R2.

e_vanveen
30-11-2004, 18:23
mijn mooiste zijn...

Ghost in the Shell 1 & 2

Akira

Patlabor

B3M
30-11-2004, 18:44
pfff......favo anime....moeilijk

Ben nu bij episode 111 van naruto en moet zeggen dat ik nog steeds behoorlijk verslaafd ben. De serie heeft een leuke variatie tussen serieus en grappig.

Verder vind ik van het wat ik graag het "mech warior" genre noem neon genesis evangalion heel goed. Tja de serie raakte me gewoon.

Wat fantasy anime betreft ben ik behoorlijk gecharmeerd van berserker en Record of lodoss (tip voor iedere AD&D speler)

maar de absolute topper is toch wel ->

Dragonall z (nee grapje...)

Peter -1984-
30-11-2004, 20:59
pfff......favo anime....moeilijk

Ben nu bij episode 111 van naruto en moet zeggen dat ik nog steeds behoorlijk verslaafd ben. De serie heeft een leuke variatie tussen serieus en grappig.


hehe ik volg hem ook nog steeds elke week blijft een goeie serie 8)
(en nog velen andere, het blijft verslavend :shock: )

pavko
30-11-2004, 23:57
Alhoewel ik Miyazaki veel meer waardeer dan Disney ben ik toch wel erg te spreken over Pixar's (niet écht Disney dus, meer a league of their own...) The Incredibles

Vanavond in de bioscoop gezien en deze tekenfilm komt absoluut in mijn Top 5 van 2004. Heerlijk verhaal met geweldig oog voor detail in de animaties. Een mooie hommage aan alle vroege Bond-films, de Thunderbirds, Marvel-cartoons in een prachtige futuristische jaren 60 stijl. Een absolute aanrader en een welhaaste verplichte dvd-aanschaf.

B3M
01-12-2004, 11:47
pfff......favo anime....moeilijk

Ben nu bij episode 111 van naruto en moet zeggen dat ik nog steeds behoorlijk verslaafd ben. De serie heeft een leuke variatie tussen serieus en grappig.


hehe ik volg hem ook nog steeds elke week blijft een goeie serie 8)
(en nog velen andere, het blijft verslavend :shock: )

hehe ik wil wel even zien of :

[spoiler:833742033b]sasuke evil word[/spoiler:833742033b]

Af en toe is de serie toch behoorlijk emotioneel. Vooral dat moment dat:

[spoiler:833742033b]sakura haar liefde voor sasuke uit waarneer hij net wil weglopen[/spoiler:833742033b]

Ik blijf deze serie zeker kijken. Het is nu alleen maar spannender geworden aangezien er nu weer een nieuw plot ontstaat(damn wat waren die fillers iritant...vooral episode 102).

Heeft iemand hier al full metal alchemist gezien. Dat is ook een topper. Leuk verhaal over 2 broertjes die opzoek zijn naar de phillosphers stone

wushu-4-ever
03-12-2004, 16:14
Ik kwam toevallig weer op een hele vette site (via een oudere post op Twitch). Voor een ieder die de vetste old school japanse ghibli (maar ook andere film-) posters wil bestellen check dit:
http://www.otaku-j.jp/jpmovie/anime2/anime20.htm

Ik moet er hier toch wel een paar van hebben, ook al zijn ze best prijzig! Hebbuh, hebbuh.... :wink:

Geert Jan Alsem
03-12-2004, 16:34
Ik kwam toevallig weer op een hele vette site (via een oudere post op Twitch). Voor een ieder die de vetste old school japanse ghibli (maar ook andere film-) posters wil bestellen check dit:
http://www.otaku-j.jp/jpmovie/anime2/anime20.htm

Ik moet er hier toch wel een paar van hebben, ook al zijn ze best prijzig! Hebbuh, hebbuh.... :wink:
Ahhhh damn gave posters! Maar toch net iets te duur voor mij. :cry:

Nou ja, eerst maar eens zien of ik die House Of Flying Daggers poster heb gewonnen op Twitch (coole site he? 8))

wushu-4-ever
03-12-2004, 16:56
Ik kwam toevallig weer op een hele vette site (via een oudere post op Twitch). Voor een ieder die de vetste old school japanse ghibli (maar ook andere film-) posters wil bestellen check dit:
http://www.otaku-j.jp/jpmovie/anime2/anime20.htm

Ik moet er hier toch wel een paar van hebben, ook al zijn ze best prijzig! Hebbuh, hebbuh.... :wink:
Ahhhh damn gave posters! Maar toch net iets te duur voor mij. :cry:

Nou ja, eerst maar eens zien of ik die House Of Flying Daggers poster heb gewonnen op Twitch (coole site he? 8))

Jij ook al, ik wil die House of Flying Daggers poster winnen! :cry: Mag degene met het beste antwoord winnen. :wink:

Axel de Mol
03-12-2004, 19:18
Jaa... kijk ook veel anime.

De laatste tijd vooral Naruto maar hier is in ieder geval mijn top 10 ;)

1. Love Hina
2. Naruto
3. Full metal alchemist
4. Chobits
5. Hana ukyo maid Tai
6. Cowboy Bebop the movie
7. Konjiki no Gash bell
8. Vampire Hunter D: Bloodlust
9. FLCL
10.Princess Mononoke

Ben trouwens nieuw op dit forum. Ben hier terecht gekomen omdat ik over een tijdje ook een tv + dvd speler aan wil schaffen om (vooral anime) DVD's te kunnen bekijken op mijn kamer. Nu moet ik het nog op mijn ouders installatie doen en dat is geen succes als er een ecchi stukje voorbijvliegt.

Maar mijn favoriet is op dit moment toch wel Love Hina. Humor, Romantiek, Ecchi achtig toch een beetje. Maar vooral humoristisch. Heb als het goed is de DVD box van die serie wel bij mekaar gespaard over een paar maandjes. (moet ook nog dvdspeler kopen ;))

Mr. Marmelade
04-12-2004, 12:47
Ik kijk op (advies van de members hier :p ) de laatste tijd ook aardig wat anime filmpjes, maar ben eigenlijk een complete n00b wat anime betreft.

Ik heb op dit moment:
- AKIRA
- Princess mononoke
- Spirited Away
- Kiki's Delivery Service
- Metropolis

Maar ik verlang naar meer! Het liefst wil ik ook My Neighbour Totoro aanschaffen, want daar heb ik lovende reviews van gelezen. Maar het probleem is dat ik geen regiovrije speler heb en voor zover ik weet, alleen uit de voeten kan met R2 DVD's. Is deze film echt nergens in R2 te krijgen?

En wat zijn nog meer strakke anime films, een beetje in de stijl van bovengenoemde topfilms? Ik moet niet van dat Pokemon gebeuren hebben overigens :s

Kan iemand me misschien een PM sturen?

Axel de Mol
04-12-2004, 13:32
Hmm... kan hem ook niet vinden anders dan regio 1, maar je kunt natuurlijk ook proberen je dvd-speler regiovrij te maken.

Over goede anime films.. ik kan je bijvoorbeeld aanraden:

- Vampire Hunter D: Bloodlust (€ 9,99 bij FRS)
"It is many thousand years in the future. Vampires once ruled the night but have seen their numbers reduced by fearless bounty hunters.

One such hunter is D, the halfbreed son of a human mother and vampire father. When a girl from a rich family is taken from her home by the vampire Meier Link, her father contracts both D and the Markus brothers (a rival group of hunters) to race to retrieve her.

As the heroes fight their way through Meier's hired guards, they begin to suspect that the girl may have gone with him willingly."

- Cowboy Bebop the movie (toen voor €29,99 bij FRS, weet niet wat hij nu kost)
Mars. Days before Halloween 2071. Villians blow up a tanker truck on Highway One, releasing a deadly virus that kills hundreds. Fearing a bigger, even more devastating biochemical attack, an astronomical reward is offered for the arrest and capture of the person behind the destruction. On the space ship "Bebop", Spike and his crew of bounty hunters are bored and short of cash. But with the news of the reward, everything changes.

- Ninja Scroll (€ 9,99 bij meeste winkels)
Het feodale Japan: een tijd waarin gevaar, intriges en ontgoocheling heersten

Een dorp sterft aan de pest. Een groep Ninja's, die ter verkenning naar de plaats wordt gestuurd, valt in een hinderlaag van Tessai, een reus met bovenmenselijke krachten. Kagero, een geweldige vrouwelijke Ninja, wiens aanraking alleen al dodelijk is, wordt gered door Jubei die zich gedwongen ziet een samenzwering tegen de regering te verijdelen. Samen met Kagero zal hij al zijn capaciteiten moeten aanwenden om een vijand te verslaan op wie de dood geen greep meer heeft… Na de wereld van Cyber City blijft meester Yoshiaki Kawajiri ons verbazen. Hij biedt ons het beste van de oosterse vechtsportfilm - krijgers die van boom tot boom springen, geducht gechoreografeerde gevechten, een verhaal met een razend tempo - en geeft eens te meer blijk van zijn ongelofelijke meesterschap en zijn geweldige doeltreffendheid.

- Ghost in the shell (€ 9,99 bij meeste winkels, echte klassieker)
Cyberpolitie: Sectie 9 is een zeer professionele eenheid die verwikkeld is in de smerigste spionagezaken.

Neotechnologie: Kusanagi is geen doorsnee agent. Haar cybernetische lichaam geeft haar superkracht en een nog sneller reactievermogen. Neuro-interface: Een mysterieuze cyberpirate dringt door tot de meest beschermde netwerken Ze wordt gezocht voor terrorisme, beursfraude en misbruik van gegevens.

Virtuele realiteit: Kusanagi verdenkt het ministerie van Buitenlandse Zaken en vooral een topgeheim programma: Project 2501. Maar terwijl ze een onderzoek instelt, ervaart Kusanagi vreemde gevoelens omtrent haar eigen menselijkheid…

De revolutionaire science fiction film Ghost in the Shell is door de Angelsaksische critici verwelkomd als de film die James Cameron zou maken als hij door Walt Disney in dienst genomen zou worden! Dit meesterwerk van de japanimatie combineert de animatie van Patlabor (Mamoru Oshii) met een zeldzaam vernuftig scenario (Masamune Shirow).


Ik bestel mijn anime dvd's vooral bij:
- http://www.archonia.com
- http://www.play.com (creditcard nodig)
- http://www.freerecordshop.nl

Ron Smeets
04-12-2004, 13:36
Weet iemand of er tegenwoordig nog anime films in de bios draaien dat lijkt mij toch wel het mooiste!

Tips?

Axel de Mol
04-12-2004, 13:41
Doen ze tegenwoordig niet meer geloof ik. Trouwens er zijn wel een paar speciale bioscopen die ooit wel eens een anime film draaien.. heb ik ooit gehoord. Kun je beter nakijken op forums die over anime gaan.

Maar er is niet echt een groot publiek voor die films, dat is denk ik de reden dat er niet ontzettend veel gedraait worden.

Edwin V
04-12-2004, 18:48
Maar ik verlang naar meer! Het liefst wil ik ook My Neighbour Totoro aanschaffen, want daar heb ik lovende reviews van gelezen. Maar het probleem is dat ik geen regiovrije speler heb en voor zover ik weet, alleen uit de voeten kan met R2 DVD's. Is deze film echt nergens in R2 te krijgen?
Jawel. Japan is R2. ;) Maar wel duur en bovendien heeft de Japanse Totoro dubtitels. Dus wachten maar, of toch je speler om laten bouwen of een nieuwe. :wink:

Lunma
05-12-2004, 13:10
Ik volg nu een oude anime: Ranma.. echt sooooo funny hahaha ik lag me een breuk. Deze serie wil ik op DVD hebben als ik het kan vinden.

Van de series vind ik goed:
- Naruto
- Aiztereuze baby
- Tokyo Underground
- Full Metal Panic fumoffo
- Inuyasha

Van de films vind ik goed:
- De films van de Chibli studio
- Tenchi muyi
- Ghost in the shell


Love Hina moet ik nog zien. Maar ik denk dat ik dat wel leuk gaat vinden :)

Axel de Mol
05-12-2004, 14:37
Wat ik hoor vinden vooral vrouwen Love Hina niet leuk. Die vinden het net iets te seksistisch (niet dat er iets ergs gebeurt) Maar eigenlijk kan ik het vooral samenvatten als een romantische comedie

fokky
13-12-2004, 18:32
Ik heb gisteren Spirited Away gezien, heb wel erg genoten :)
Begin volgens mij Anime verslaafd te raken, alleen is het aanbod bij de free record shop niet echt bijzonder, en online bestellen hou ik niet zo van.

Joost v.d. Ham
13-12-2004, 19:37
Ik heb gisteren Spirited Away gezien, heb wel erg genoten :)
Begin volgens mij Anime verslaafd te raken, alleen is het aanbod bij de free record shop niet echt bijzonder, en online bestellen hou ik niet zo van.

Ga anders eens kijken bij een Boudisque (voorheen ear&eye dacht ik...:?) hier in Utrecht hebben ze een behoorlijk indrukwekkende (anime) collectie.

Edwin V
15-12-2004, 07:22
Of bij Rodisc in Rotterdam heb ik begrepen.
Overigens jammer dat je niet van online bestellen houdt want dat scheelt buiten het aanbod ook nog eens heel veel geld.

therealvimfuego
15-12-2004, 08:37
Weet iemand of er tegenwoordig nog anime films in de bios draaien dat lijkt mij toch wel het mooiste!

Tips?

Een paar weken geleden draaide Wonderful Days tijdens het Haff in utrecht.
Was voor mij voor het eers dat ik een anime film op het grote doek zag :) wat zonder meer geweldig was (meer...meer....meer)
en als klapstuk kreeg ik nog een gesigneerd exemplaar van de regiseur ook :)

Broly
11-01-2005, 01:42
Fist of the North Star is wel een coole film, Ninja Scroll en Rurouni Kenshi zijn ook erg vette animefilmpjes! Ghost in the Shell 1 heb ik niet gezien, 2 wel, een beetje a la I Robot, mooi gemaakt maar niet mn favoriet.

Van series kijk ik nog altijd iedere dag DB, DBZ en DBGT op mn PC. Ook al heb ik ze allemaal gezien, ik kan dr geen genoeg van krijgen.

Weet iemand trouwens of animefilms bij Mediamarkt te krijgen zijn? Ik heb me daar rot gezocht en nooit wat gevonden (behalve Cowboy Bebop: the Movie dan).

Mark de Jong
11-01-2005, 08:19
Ik ben momenteel de DBZ DVD's aan het verzamelen. Ik weet niet; kreeg in 1x weer zo'n gevoel dat ik dit altijd zo'n ontzettend leuke serie vond. Tijd om weer eens opnieuw te kijken 8)
Pure nostalgie, geweldig ;)

jorrito
21-01-2005, 13:16
Akira is natuurlijk ver weg de beste manga, alhoewel ik ghost in the shell ook erg relaxed vond en niet te vergeten the guyver en domainian tank police

Ichneumon
21-01-2005, 20:17
Dat Steamboy op dvd uitkomt is leuk, maar leuker is het dat deze langverwachte anime begin April in Frankrijk wordt uitgebracht als zogenaamde "Coffret Deluxe", dit is een zeer stijlvolle serie waarin eerder Metropolis en Tokyo Godfathers (http://www.dvdrama.com/news.php?9491&detailsvotes=&pyt=1) zijn uitgebracht.
Deze twee hadden Engelse ondertiteling dus dat geeft goede hoop voor Steamboy. Bovendien zal het gaan om de Directors Cut met 5 minuten extra film.
(voorlopige afbeelding)
http://www.dvdrama.com/imagescrit/steamboyz23dvdhd.jpg

Lees hetzelfde in het frans: http://www.dvdrama.com/news.php?10398&detailsvotes=&pyt=1

Crashcat
11-02-2005, 00:12
Aargh... :evil:
Heb ik met moeite de sute prix van Scrapped Princess in Japan gekocht voor 7800 Yen, zijn ze nu binnenkort verkrijgbaar voor 38 Dollar :oops: .

BandaiUSA gaan hun boxen steeds meer naar Japanse maatstaven uit brengen. Niet dat dat niet goed is, maar ja

Iemand nog interesse in Japanse dvd's only? Nah, ik kijk wel wat ik ermee ga doen.

Scrapped Princess LE (http://www.rightstuf.com/cgi-bin/catalogmgr/45AFx8=phGqFZXcjjq/browse/item/65125/4/0/0)

The Omen
11-02-2005, 17:55
Mijn favo anime/maga zijn:

-Cowboy Bebop (series + The movie)
-FLCL
-Hellsing
-Akira
-Ghost in the Shell

Xin
16-02-2005, 18:59
Wonderful Days lag bij de MM in Brussels. Helaas alleen een franse uitvoering net als Ong-Bak. Nog gevraagd of ze een Nederlands uitvoeringen hadden, maar helaas die was er niet.

Smooth-J
16-02-2005, 19:41
Urotsukidoji (was de eerste die ik ook gekeken heb op video)
Macross/ Robotech
Guyver

Richard B.
31-03-2005, 21:29
Ik zag dat er weer een Ghibli in de Nederlandse winkels ligt: The Cat Returns. Geen klassieker maar toch wel een goeie anime.

Marcel v/d H.
01-04-2005, 09:18
Spirited Away

Geert Jan Alsem
01-04-2005, 13:30
Op de site van Synch-Point (http://www.synch-point.com/), de producenten van de regio 1 release van FLCL, staat wat interessants voor fans van FLCL (ik bijvoorbeeld :)):

March 30, 2005
FLCL Secret Project, Part 1

We're working on a secret FLCL project with Company XXXXXX.

We came up with the idea back in February, and things are finally starting to take shape.

We should be able to make an announcement about it soon.

wushu-4-ever
01-04-2005, 13:50
Op de site van Synch-Point (http://www.synch-point.com/), de producenten van de regio 1 release van FLCL, staat wat interessants voor fans van FLCL (ik bijvoorbeeld :)):

March 30, 2005
FLCL Secret Project, Part 1

We're working on a secret FLCL project with Company XXXXXX.

We came up with the idea back in February, and things are finally starting to take shape.

We should be able to make an announcement about it soon.

Laten we hopen op een LE Box! Die kan er nog wel bij! :wink:

wushu-4-ever
01-04-2005, 13:56
Dat Steamboy op dvd uitkomt is leuk, maar leuker is het dat deze langverwachte anime begin April in Frankrijk wordt uitgebracht als zogenaamde "Coffret Deluxe", dit is een zeer stijlvolle serie waarin eerder Metropolis en Tokyo Godfathers (http://www.dvdrama.com/news.php?9491&detailsvotes=&pyt=1) zijn uitgebracht.
Deze twee hadden Engelse ondertiteling dus dat geeft goede hoop voor Steamboy. Bovendien zal het gaan om de Directors Cut met 5 minuten extra film.
(voorlopige afbeelding)
http://www.dvdrama.com/imagescrit/steamboyz23dvdhd.jpg

Lees hetzelfde in het frans: http://www.dvdrama.com/news.php?10398&detailsvotes=&pyt=1

Er komt ook gewoon een UK LE uit, voor degene die liever een Engelse i.p.v. een Franse set hebben! :wink:

Nathan Strik
14-04-2005, 15:00
Voor de anime-fans: ik heb me de afgelopen weken flink door de boxset van Wolf's Rain heen geworsteld.

Het resultaat staat nu op de site:

DVD.nl Recensie - Wolf's Rain Boxset (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1963)

Joost v.d. Ham
15-04-2005, 13:20
Ik zag dat er weer een Ghibli in de Nederlandse winkels ligt: The Cat Returns. Geen klassieker maar toch wel een goeie anime.

http://www.disneyinfo.nl/images/dvd/NL-TheCatReturns.jpg

Ik ben hem nog niet tegen gekomen. Wil hem wel aanschaffen

Dennis Kuijper
15-04-2005, 13:29
Ik zag dat er weer een Ghibli in de Nederlandse winkels ligt: The Cat Returns. Geen klassieker maar toch wel een goeie anime.

http://www.disneyinfo.nl/images/dvd/NL-TheCatReturns.jpg

Ik ben hem nog niet tegen gekomen. Wil hem wel aanschaffen

http://www.rodisc.nl/sm/sm.dll?sid=54&pid=151&p_artikelid=63594