PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is jouw favoriete Anime



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Kaneda
27-01-2002, 21:04
Ik kijk graag naar Anime ( Manga ) films.
Ik zou graag weten, welke anime films aanraders zijn.
Mijn favoriete anime is AKIRA.

Renzo Verschoor
27-04-2002, 21:30
Akira voor mij ook.

Louis Bouduin
27-04-2002, 21:39
Akira zal in ieder geval wel goed scoren. Is het omdat deze film zo goed is, of omdat de anderen een stuk minder zijn?

Art
27-04-2002, 21:42
Akira inderdaad. Ghost in the Shell zal denk ik ook wel vaak genoemd worden.:cool:

Yi-Long
28-04-2002, 02:13
-My Neighbour Totoro
-Princess Mononoke
-Spirited Away

Deze films van Miyazaki zyn opgekocht door Disney en tot nog toe is alleen Mononoke met ZEER weinig marketing op de markt gegooid....
Disney realiseert zich waarschynlyk dat deze films beter zyn dan hun eigen...
Check de scores op Miyazaki Filmography IMDB.com (http://us.imdb.com/Name?Miyazaki,+Hayao) om een goed beeld te krygen van de kwaliteit

Verder raadt ik je Lain Serial Experiments aan...
Uiteraard is Akira ook fantastisch...

Persoonlyk vind ik 3x3 eyes ook een heerlyke anime.
Verder zyn er nog leuke series als Cowboy Bebop...

Glenn Smits
28-04-2002, 10:51
Shrek, Akira ken ik niet, en vond aan de hoes te zien enzo er niet veel aan.

Tijntje
28-04-2002, 11:04
Akira en Ghost in the shell zijn inderdaad erg coole films.

Verder heb ik alle afleveringen van Neon Genesis Evangelion wat ik dus echt een kick-ass anime serie vind :D

Jaded
28-04-2002, 12:25
Shrek, Akira ken ik niet, en vond aan de hoes te zien enzo er niet veel aan.

Naar mijn weten is Shrek geen manga. :)

Aan de hoes kan je niet zien wat voor iets Akira is.
Aan andermans verhalen te horen ook niet ... je moet het gewoon zelf hebben gezien.

Hij is de moeite.

Gabriël de Rop
28-04-2002, 17:18
Akira en Fist of the North Star.

Spidey
28-04-2002, 18:10
The guyver serie :) en fist of the north star...

wings of honamaise alleen dat verhaal is beetje slap maar wel heel mooi getekend...

en natuurlijk street fighter anime dies echt super gewoon!!...
maar ik vind bij mange gewoon..... je houdt ervan of helemaal niet:o

Renzo Verschoor
28-04-2002, 21:11
Shrek, Akira ken ik niet, en vond aan de hoes te zien enzo er niet veel aan.

Shrek is trouwens wel erg cool. En Akira ook moet je echt zien.

Ghost in the Shell vond ik trouwens wat minder, er gebeurd naar mijn smaak te weinig in.

kaptein Pikaard
21-05-2002, 18:34
Akira staat wel op 1 maar ook macross vind ik zeer de moeite waard en natuurlijk de guyver reeks.

JayLunar
21-05-2002, 18:53
Ik vind Akira de beste Manga-film die ik heb gezien. De films van Hayao Miyazaki zijn ook zkr aan te raden. Zijn films zijn wat minder duister, en wat meer sprookjesachtig. Verder is nog niet genoemd: Isao Takahata, maker van o.a. Tombstone for Fireflies.

Richard B.
31-07-2002, 23:17
Vraagje. Na een beetje een 'basis-verzameling' met Anime opgebouwd te hebben (Akira, Ghost in the Shell, Wings of honamaise, Princess Mononoke, Metropolis) ben ik op zoek naar meer goeie titels. Van Mononoke en Metropolis vondt ik de animatie zo fantastisch mooi, dus ik vroeg me af of iemand me kan vertellen welke titels er net zo strak uitzien en ook net zo'n goed verhaal heeft. Iemand die tips voor me heeft?

Richard

Hanna
12-08-2002, 14:32
niet echt een aanvulling maar ga toch ook voor akira

Adje
12-08-2002, 14:38
Fist of the North Star.

Jemig, wat is er gaaf aan fist of the north star? Dat manga bruut kan zijn is alleen maar gaaf. Maar hier vallen tig doden per scene en de manier waarop is wel errug wazig.

Maar ja, Ik vind Dragon Ball Z het betere werk. Uiteraard op z'n japans, namelijk ongecensureerd en betere stemmen.

Zaltman
12-08-2002, 14:53
Vraagje. Na een beetje een 'basis-verzameling' met Anime opgebouwd te hebben (Akira, Ghost in the Shell, Wings of honamaise, Princess Mononoke, Metropolis) ben ik op zoek naar meer goeie titels. Van Mononoke en Metropolis vondt ik de animatie zo fantastisch mooi, dus ik vroeg me af of iemand me kan vertellen welke titels er net zo strak uitzien en ook net zo'n goed verhaal heeft. Iemand die tips voor me heeft?

Richard

Probeer deze ook: Perfect Blue, Patlabor 1+2, Blood - The Last Vampire, Jin-Roh, Fist of the North Star (the eerste film), X: The Movie, Ninja Scroll, Roujin Z, Saint Seiya deel 1 t/m4) en waarschijnlijk heb ik er een paar vergeten. Natuurlijk zijn er ook delen van Macro, Tank Dominion etc... maar ik heb liever de wat langere films.

Akira is toch wel tot toe de beste maar Metropolis is heel mooi anime remake v/d film uit de jaren 20 en klinkt heel mooi in dts.

wolsinkpower
12-08-2002, 15:33
Ten eerste stoor ik me zeer aan het feit dat men dit altijd doet:
ANime (manga) films
kap daar aub mee want manga zijn de strip uitgave :)

Films om aan te raden :
jah ik heb nog niet super veel gezien maar voor keiharde actie raad ik Fist Of The North Star aan (maar ik kan hem nergens op dvd krijgen :mad: someone help me?) en jah check me site zou ik zeggen (dit is geen promotie ik haal al genoeg hits die paar van deze thread maakt niks uit ) http://www.generation-omega.vze.com daar kan je veel lezen en binnenkort nog meer

Greetz
Spawn
(nog meer hooggewaardeerde sites met goede info:
www.tegakri.com www.anime-assassins.com www.xyranet.com)

Mark de Jong
12-08-2002, 15:44
Dragonball Z

wolsinkpower
12-08-2002, 15:48
Dragonball Z

............................. ok......... duidelijk nog geen andere gezien :S

Dbz=leuk als het een van je eerste animes is en daarna ook nog wel maar zodra jij andere animes gaat kijken kom je tot de conclusie dat dbz eigenlijk simpel is. Gewoon giga uitgerekt , als ze niet zoveel kletsten en 5 min ook echt 5 min duurden en niet nog eens 2 a 3 afleveringen dan zaten ze op totaal van maar 140 eps ofzo of 150, nu zitten ze op 269 in engelse versie en bijna 300 in jap versie. Hoezo uitgerekt?

Ik raad Trigun aan, ook een instap anime maar toch een goed humor gehalte die trouwens nu te bestellen is op freerecordshop.nl en play.com d8 ik ook :)

Gasaraki is ook aan te raden als je realistische mecha anime wil zien :)

Greetz
Spawn

Mark de Jong
12-08-2002, 15:55
Ik heb enkele andere anime films/series gezien, maar geen van alleen spreekt me echt aan. Dragonball Z weer wel.

Ik weet waar ik van hou :)

wolsinkpower
12-08-2002, 16:38
Ik heb enkele andere anime films/series gezien, maar geen van alleen spreekt me echt aan. Dragonball Z weer wel.

Ik weet waar ik van hou :)

Dat kan :) ik raadde alleen aan :)

Greetz
Spawn

Richard B.
12-08-2002, 21:21
Probeer deze ook: Perfect Blue, Patlabor 1+2, Blood - The Last Vampire, Jin-Roh, Fist of the North Star (the eerste film), X: The Movie, Ninja Scroll, Roujin Z, Saint Seiya deel 1 t/m4) en waarschijnlijk heb ik er een paar vergeten. Natuurlijk zijn er ook delen van Macro, Tank Dominion etc... maar ik heb liever de wat langere films.

Bedankt voor je suggesties. Over Perfect Blue hoor ik ook veel goeie dingen en Roujin Z heb ik al eens gezien (was erg strak) dus beiden gaan zeker in mijn collectie geraken.

Beetje OT dit, maar kent iemand Kiki's delivery service? Zie http://www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=453&story=2508. Deze schijnt ook erg de moeite waard te zijn maar ik kan er verder eigenlijk maar weinig info over vinden.

wolsinkpower
12-08-2002, 21:38
check regelmatig http://www.xyranet.com/reviews/index.php?content=k.html aangezien ze daar zowat elke anime naam hebben staan en zij gaan ook waarschijnlijk vele animes bespreken uit die lijs t:)

Greetz
Spawn

PaulB
15-08-2002, 19:40
AKIRA

Eigenlijk zijn die anime's helemaal niet zo leuk.
Een hoop geschreeuw, weinig tot geen verhaal en ronduit slechte animaties.
De enige anime die hiervan afwijkt is Akira. Dit is gelijk ook de enige waar je nog wat bij moet nadenken.
Ghost in the shell komt qua verhaal in de buurt en recentelijk het prachtige Blood, The last vampire was visueel erg mooi. Maar dit zijn helaas uitschieters.

Er is laatst een poll geweest naar de populariteit van karakters.
In de westerse wereld scoorde Akira erg hoog. In Japan zelf kwam Akira op iets van de 90e plaats. Standaard anime is van het nivo Heidi (wat ook anime is)

JayLunar
15-08-2002, 19:46
blablablaHoeveel (en welke) anime-films (behalve DragonBall Z) heb je gezien PaulB???

Mag ik raden?????? -> niet veel

PaulB
15-08-2002, 19:57
Akira is toch wel tot toe de beste maar Metropolis is heel mooi anime remake v/d film uit de jaren 20 en klinkt heel mooi in dts.

Er is een nieuwe gerestaureerde versie van het originele meesterwerk (het is de enige film op de lijst van beschermde cultuurmonumenten van de UNESCO).
Deze is 147 minuten lang.

Hopelijk komt-ie op DVD...

PaulB
15-08-2002, 19:57
Er is een nieuwe gerestaureerde versie van het originele meesterwerk (het is de enige film op de lijst van beschermde cultuurmonumenten van de UNESCO).
Deze is 147 minuten lang.

Hopelijk komt-ie op DVD...

Metroplois bedoel ik natuurlijk.
sjees

PaulB
15-08-2002, 20:22
Hoeveel (en welke) anime-films (behalve DragonBall Z) heb je gezien PaulB???

Mag ik raden?????? -> niet veel

Oh, ik ben zeker geen kenner maar ik heb er toch wel genoeg gezien om voor mezelf een menig te vormen.
Er is indertijd een special uitgezonden op de BBC over Anime en ook over Manga welke werd afgesloten door de zeer slecht nagesynchroniseerde versie van Akira.
Hier was ik zo enthousiast over dat ik wat meer van dit soort films ben gaan kijken als bijvoorbeeld Roujin-Z, Ghost in the shell die nog wel gingen maar ook het slappe Streetfighter 1 en 2, Fist of the north star, The Guyver 1 tm teveel, Macross 1 tm teveel het puberale Urotsukidoji, Battle Angel Alita en iets met een soort van half blote poezenpolitie waar ik geen naam meer van weet.

Pas geleden heb ik Blood gezien en dit is weer van het nivo waar ik indertijd zo enthousiast over was.

Dragonball Z heb ik wel eens iets van gezien maar ik snap het gewoon niet. De aflevering bestaat uit 1 of 2 gevechten. Verhaal is er niet en de conversatie is van het nivo -ik ben beter dan jij- -grom-. De animatie bestaat uit een stilstaand beeld met een wild knipperende achtergrond en een hoop geschreeuw.
Op dat nivo kijk ik nog liever naar de WWF.

Dus bedankt dat je je vraag aan mij zelf beantwoord maar dat doe ik de volgende keer liever zelf. (niet boos bedoeld hoor)

wolsinkpower
15-08-2002, 20:26
Hmmmmmmm wat mij opvalt is hier van die mensen die zich echt anime fan noemen als ze keertje de FRS in zijn gelopen en daar hun collectie bekeken hebben :
als je echte fan bent (zo zie IK het en nee ik doe het neit :p ik download ze alleen) ga dan keertje op het web andere halen dan alleen die standaard shit kom dan maar terug om te zeggen dat je anime fan bent

Mzzl
Spawn

JoeCool
16-08-2002, 23:55
Cowboy Bebop is idd wel een mooi gemaakte anime serie.
Ik heb deel 1 pas aangeschaft.
Weet iemand trouwens waneer de 2de DVD uitkomt ?????

Pierovic
17-08-2002, 10:27
Fist of the north star en ik wacht nog op Transformers seizoen 1 t/m 4

Where does he get those wonderful toys?

-The Pinquin-



Collectie DVD'tjes (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=pierovic)

wolsinkpower
17-08-2002, 10:38
WAAR HAAL JIJ FIST OF THE NORTH STAR :| I NEED IT :) ik kan hem alleen huren :( geen super verhaal maar lekker rauw actie in een Mad Max achtige wereld :D !!!!!!!!!!!!!!

erm en plz zeg me niet dat je de live action versie heb die ik niet eens wil kopen want ik denk dat hij zo low end is en dat me hele fanatisme over FOTNS ******** word ?

Nog gave anime is:
Hellsing:
Gaat over het Hellsing Institution die vampieren en andere on dode opruimen :) In een grot onder hun instituut vonden ze lang geleden de Vampier Alucard (draai eens om gnnanananana) die ze een super vampier hebben gemaakt en voor hun werkt :D echt wreeeeeeeeeeeeeeeed!!!!!!!

Greetz
Spawn

Danielle Gerards
17-08-2002, 16:16
Ik vind de Puwerpuff girls wel leuke anime....

wolsinkpower
17-08-2002, 16:31
Ik vind de Puwerpuff girls wel leuke anime....

Spawn ziet dit als grap en lacht zich de pleuris..........

als het geen grap is:
.............. (silence says enough)

Greetz
Spawn

Danielle Gerards
17-08-2002, 16:34
Spawn ziet dit als grap en lacht zich de pleuris..........

als het geen grap is:
.............. (silence says enough)

Greetz
Spawn

Hellspawn of just "ordinary" Dirtspawn?:D Uiteraard was het een grap eh ja een grap;) ik vind Bleu Girl als serie en Kokaku Kidotai als film zeer goed

wolsinkpower
17-08-2002, 16:36
Hellspawn of just "ordinary" Dirtspawn?:D Uiteraard was het een grap eh ja een grap;) ik vind Bleu Girl als serie en Kokaku Kidotai als film zeer goed

GRAPJE :D die Kokaku Kidotai ken ik niet of is dit ook weer een grap :P enne erm is Bleu Girl niet een Hentai?

Greetz
Spawn

Danielle Gerards
17-08-2002, 16:39
GRAPJE :D die Kokaku Kidotai ken ik niet of is dit ook weer een grap :P enne erm is Bleu Girl niet een Hentai?

Greetz
Spawn

Bleu Girl is geen hentai volgens mij, maar hey ik heb vast gecensureerde versies gezien; en Kokaku Kidotai=Ghost In The Shell; die ken je toch wel?

wolsinkpower
17-08-2002, 17:14
Bleu Girl is geen hentai volgens mij, maar hey ik heb vast gecensureerde versies gezien; en Kokaku Kidotai=Ghost In The Shell; die ken je toch wel?

Zeg dan gelijk Ghost in the shell :p Die ken ik wel :p

Greetz
Spawn

Danielle Gerards
18-08-2002, 01:28
Ik heb een stuk gelezen (in DVD Report; we hebben geen DVD.nl Magazine in de amstelveense winkels) over een nieuwe anime series; genaamd Lain ; ben zeer benieuwd hiernaar; heeft iemand al iets gezien van Lain???

Mark de Jong
18-08-2002, 01:38
Ik heb een stuk gelezen (in DVD Report; we hebben geen DVD.nl Magazine in de amstelveense winkels) over een nieuwe anime series; genaamd Lain ; ben zeer benieuwd hiernaar; heeft iemand al iets gezien van Lain???

Hebben we het over Serial Experiments Lain ? Weet je zeker dat deze nieuw is ? Serie is volgens mij al een tijdje uit op DVD als ik het zo lees... Maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn, misschien hebben ze het meteen op DVD uitgebracht i.p.v. eerst op TV te laten zien of zo.

Meer info:

Officiële site: http://www.pioneeranimation.com/titles/lain/
Fansite: http://www.geocities.com/Tokyo/Gulf/9755/

Danielle Gerards
18-08-2002, 01:45
Dank je wel Muziek Leraar Met De Grote Mooie Bakkebaarden voor de info; ik word op mijn wenken bediend; zeer attent; ik word er bijna verlegen van (maar niet heus;) :D

Geert Jan Alsem
20-08-2002, 12:23
In Nederland is Lain nog niet zo lang op DVD uit, ook al is het inderdaad al een wat oudere serie. De laatste DVD moet zelfs nog uitkomen hier.

Verder nog wat anime nieuwtjes...

Er is blijkbaar een live action versie van Perfect Blue gemaakt. Hier kan je de (Japanse) trailer bekijken:
http://www.palnet.tv/perfectblue/

Verder is bij apple nu de trailer beschikbaar van Spirited Away, de Engelse versie van Sen To Chihiro No Kamikakushi. Ik heb het echter niet zo op nasynchronisatie dus ik vond de Japanse trailer prettiger om naar te kijken.

Engelse trailer: http://www.apple.com/trailers/disney/spirited_away.html
Japanse trailer: http://bventertainment.go.com/movies/spiritedaway/movie/movies.html?movie=spirited_away_promo.mov

Geert Jan Alsem
21-08-2002, 13:38
De link van de Japanse trailer is veranderd:
http://bventertainment.go.com/movies/spiritedaway/movie/jmovies.html?movie=1

Maar je kan ook altijd bij http://www.spiritedaway.net kijken.

Hm misschien lezen weinig mensen deze anime thread maar ik kan toch echt aanraden om 1 van de trailers eens te kijken. Dit is niet voor niets de meest succesvolle film ooit in Japan.

JayLunar
21-08-2002, 13:43
Dit is niet voor niets de meest succesvolle film ooit in Japan. Bovendien heeft deze film als eerste animatie-film een grote belangrijke prijs gewonnen (Gouden Beer Berlijn)!

Een paar dagen geleden heb ik de onofficiële Archives of Studio Ghibli Box besteld, die uit 6 DVD's met daarop 12 films (het merendeel van de films van Miyazaki en Takahata) bestaat. Ik kijk er echt enorm naar uit! (6)

Deante
01-09-2002, 22:48
Hey Jay,

Dit mijn eerste post op dit forum en ik wil eigenlijk vragen waar je deze box besteld hebt?

Ik ben namelijk een grote fan van de Miyazaki films.

Om op deze thread door te gaan zal ik mijn favorieten even geven:

1) Dragonball (start serie): erg grappig en totaal anders als Dragonball z

2) Castle of Cagliostro: erg coole film (1 van de eerste Miyazaki scenarios)

3) Digi Charat: heel kinderachtig maar typisch japans en oh zo grappig.

Luther Hartog
02-09-2002, 09:54
Voor mij zal het The Animatrix worden.

JayLunar
02-09-2002, 14:46
Hey Jay,

Dit mijn eerste post op dit forum en ik wil eigenlijk vragen waar je deze box besteld hebt?

Ik ben namelijk een grote fan van de Miyazaki films.

Hé Deante,

Ik heb de box besteld via Ebay (voor maar $53,- incl.). Mocht jij 'm daar niet willen/kunnen bestellen, dan weet ik misschien nog wel iemand (in Nederland) die 'm (2e hands) wil verkopen (is dan wel duurder waarschijnlijk...).

Er zijn bovendien nog wat obscure sites waar je de Ghibli-box kunt bestellen, maar dat zou ik niet aanraden.

Yi-Long
03-09-2002, 23:07
Het is jammer dat Dragonball zo'n negatief imago heeft, terwyl het een fantastische srie was, voordat de amerikanen de rechten opkochten, de boel verknipten, de leukste grappen eruithaalden en de personages gruwelyk domme teksten gaven die met vreselyk flauwe stemmetjes ingesproken werden....
Ik HOOP dat er OOIT nog eens de mogelykheid komt om de serie UNCUT en in de originele taal op DVD te kunnen aanschaffen, met engelse subs.

Lain is een fantastische serie....simpelweg KUNST!
Het is moeilyk uit te leggen wat het nou precies is maar het is gewoon fantastisch.

De Miyazaki films zyn ook het allerbeste wat op animatie-gebied is verschenen...Disney's films vallen ver in het niets vergeleken met deze films.

Akira is een klassieker, maar lang niet zo goed als de originele strip/manga.

Pietje
04-09-2002, 00:33
Ook heel mooi is Laputa: Castle In the Sky van Miyazaki. Ik wil nog wel eens meer films van hem zien, want Mononoke Hime vond ik ook geweldig.

Geert Jan Alsem
04-09-2002, 10:31
Het is jammer dat Dragonball zo'n negatief imago heeft, terwyl het een fantastische srie was, voordat de amerikanen de rechten opkochten, de boel verknipten, de leukste grappen eruithaalden en de personages gruwelyk domme teksten gaven die met vreselyk flauwe stemmetjes ingesproken werden....
Ik HOOP dat er OOIT nog eens de mogelykheid komt om de serie UNCUT en in de originele taal op DVD te kunnen aanschaffen, met engelse subs.
Misschien bedoel je de gewone Dragonball...
Maar de eerste 2 seizoenen van Dragonball Z zullen uncut, geremasterd en geredubbed uitkomen op dvd... waarschijnlijk ook met de Japanse audiotrack erbij...
Zal echter nog wel 2 jaar duren ofzo...

Raymond Vonk
04-09-2002, 14:15
Misschien bedoel je de gewone Dragonball...
Maar de eerste 2 seizoenen van Dragonball Z zullen uncut, geremasterd en geredubbed uitkomen op dvd... waarschijnlijk ook met de Japanse audiotrack erbij...
Zal echter nog wel 2 jaar duren ofzo...

ik dacht dat die er al was. :confused:

Soe
04-09-2002, 15:59
Akira is door de meeste ANIME en niet ANIME fans heel erg gewaardeerd, tis in mijn opzicht niet veruit mijn beste maar wel beste
daarna vind ik the guyver een heel leuke serie met een heel erg goeie plot en veel actie wat veel aniem liefhebbers wel zullen waarderen
Angel Cop precie hetzelfde, een agent met een coole robotuitrusting zeker leuke om de miniserie te zien
Tenchi De hele serie is echt LACHUH!!!! echt een anrader voor beginners zeg maar, tis een mix van idiote humor, actie en leuke meiden erin
Doomed Megalopolis in mijn opniie de beste horror serie die ik gezien heb met demonen al die toebehoren
Urotsukidoji jem oet deze serie uncut kijken die ene die laatst in nederland was uitgebracht vorig jaar dus is erug gecut, dan mis je de zware heftige vrij scenes wat zeker de moeite waard is om te kijen hehehe
Trigun dit is een van mijn lievelings serie, dit anime is echt om je dood te lachen, Vash is een bounty hubter die soms echt idiote dingen kan doen, de tekenstijl is hier echt subliem
Initial D als je van autos houd dan moet je zzeker deze serie kijken, tis grappig en toch een serieuse serie alleen ook echt voor auto liefhebbers die van tja.. japanse merken houd dan
Dragon Ball Z GT mensen moeten gewoon niet zo ouwehoeren over dit en dan, GEWOON KIJKEN!!! oko al is het geknipt en dit en dat, voor mij gaat het om het geheel en dus niet om het vechten enzo bla bla bla
Fist of the North star anime movie je hebt ook en serie ervan maar die heb ik niet gezien dus jammer en ook een live action maar die zuigt in vergelijking met de anime versie, de plot os masterlijk bedacht, het muziek is ook een must om te horen, er zijn genoeg mooie vecht secenes erin om ernaar te kijken, het is best wel een klasieker.. vind ik
Outlaw Star het is een donker po;itie serie die best wel aangenaam is om naaar de gehele serie te kijken
Prinsess Monoko ik heb de amerikaanse gezien en ik moet zeggen dat dit een heel goeie fantasie verhaal is met een leuke cast om naar te luisteren

ik raad je aan Lain niet te kopen die serie zuigt!!! vind ik dan he

dit zijn wel ongeveer mijn favo's of ik ben ze vereten. ik kan er maar een paar opnoemen die erug goed zijn ik kan mzelf niet echt een hardcore anime fan noemen, meer een passieve, als je meer van anime, kennis wilt maken zijn de zojuist opgenoemde series/films een aanrader voor beginners
als je ervoor over hebt moet je ze niet halen bij free Record maar bij (gamesshops?) of andere instanties, je kunt ze hier moeilijk krijgen gelukkig dat Afilm nog anime uitgeeft maar ik en een heel veel andere anime fans vinden DAT NIET GENOEEEEG!!!! de anime fans groeit met de jaren heen en meer uitgevers moeten wel meer anime series films uitgeven mar jah ik heb toch respect voor afilm

ok dat waren mijn favos en betoog als ik nog wat vergeet, denk het wel zeg ik het hier nog eens

Geert Jan Alsem
04-09-2002, 16:50
ik dacht dat die er al was. :confused:
Blijkbaar niet...
De eerste 53 afleveringen zullen uncut ongeveer 75 afleveringen zijn geloof ik. Ze zullen later dit jaar beginnen met het opnieuw dubben en remasteren enzo. Voor de dvd's dan uit zijn, zijn we waarschijnlijk weer anderhalf jaar verder volgens Funimation...

Charley Baak
27-10-2003, 11:45
Mijn favoriete Animes:

- Akira
- Ghost in the shell
- The Guyver
- Metropolis (heel andere stijl weer)
- The Animatrix
- Ninja Scroll

Verder heb ik vrij weinig Animes gezien (rekenen we Dragonball Z enzo ook onder Animes?)

Roberto G
28-10-2003, 02:10
- Dragonball Z
- Naruto
- Get backers

Edwin V
28-10-2003, 08:37
Princess Mononoke vind ik de mooiste (maar dat kan nog veranderen door Spirited Away).

Verder ook heel goed vind ik:
- Ninja Scroll
- Vision of Escaflowne serie (sterk verhaal, mooie karakters)
- Cowboy Bebop serie
- Excel Saga serie (compleet geschifte humor, daar houd ik wel van :) )
- Rurouni Kenshin
- Oh My Goddess (komische romantische serie)

Nog goeie die in de bestelling staan zijn:
- kiki's delivery service
- Laputa: Castle in the Sky
- Love Hina

Edit: Spirited Away komt op de tweede plaats. Moeilijk te kiezen maar het verhaal van Mononoke spreekt me toch iets meer aan.

Deadlock
28-10-2003, 20:33
Nadat ik dit allemaal heb gelezen, ben ik maar aan een faq over anime & manga begonnen. Dus, hier alvast een begin ter informatie:


<Anime & Manga FAQ, versie 0.1>

Anime en Manga, de betekenis
----------------------------

In de Dikke van Dale is manga als volgt omschreven:



man·ga (de ~ (m.), ~'s)
1 Japanse strips en animatiefilms, vaak pornografisch en gewelddadig


Veel mensen denken dat dit de juiste betekenis is van manga, maar dit is onjuist. De meest gebruikelijke vertaling van het Japanse woord "manga" is stripboek. De animatievariant hiervan heet anime. Anime is het Japanse woord voor animatiefilm en Japanners gebruiken het woord anime voor zowel Japanse als anderlandse animatiefilms. De Japanse teken en animatie-stijl verschilt echter veel van niet-Japanse animatiestijlen en daarom prefereren de meeste niet-Japanners het om het woord anime alleen te gebruiken voor Japanse animatie en het woord manga alleen te gebruiken voor Japanse strips.

Doordat het bedrijf Mangavideo (nu Mangadvd hetend) een reeks Japanse animatiefilms met gewelddadige en pornografische inhoud uitbracht op banden, met daarop de naam Mangavideo, is men het woord manga gaan associëren met gewelddadige en pornografische Japanse animatiefilms. (Denk aan films als Fist of the North Star, Ninjascroll, Urotsukidoji)


Bevatten Japanse anime en manga veel geweldadige en pornografische scenes?
-------------------------------------------------------------------------

Er zijn veel verschillende genre's van Japanse anime en manga. Van comedy's en thrillers tot science-fiction. Voor jong en oud. Het aantal gewelddadige en pornografische is maar een beperkt deel van het totale aanbod van Japanse anime en manga.


Wat onderscheidt Japanse anime en manga van niet-Japanse animatiefilms en strips?
----------------------------------------------------------------------------------

Japanse anime en manga onderscheiden zich vooral van niet-Japanse films en strip door de grote verschillen in teken en animatiestijl. Zo worden emotie's in Japanse anime's en manga's vaak veel heftiger uitgedrukt dan in westerse animatiefilms en strips.

</einde faq>

EDIT: Als de FAQ "af" is zal ik een link in dit forum zetten. Wat betreft mijn favoriete anime, dit geeft ongeveer weer wat ik leuk vind van de bekendere anime:

Trigun
Golden Boy
Neon Genesis Evangelion
Nausicaa Valley of the Wind
Mononoke Hime (Princess Mononoke)
Azumanga
Popotan
Ranma ½
Mahouromatic

Edwin V
28-10-2003, 20:44
Net Cowboy Bebop The Movie gezien. Erg mooi getekend en een mooie 5.1 soundtrack. Goede rijke geloofwaardige verhaallijn die zich goed ontwikkeld en goed is te volgen. Veel aandacht voor details en zaken die niet direct met het plot te maken hebben.
Als je van Anime houdt en ook wel van een serieuze James Bond, Mission Impossible of Minority Report dan is dit een aanrader. :)

Gabriel B.
30-10-2003, 18:52
Lupin III : Castle of Calgliostro blijft mijn absolute topper.
Op de voet gevolgd door series als Ranma 1/2, Neon Genesis Evangelion en Inuyasha.

Deadlock
30-10-2003, 22:18
Lupin is echt meesterlijk. Het is ook een echte animatiefilm/serie voor jong en oud. Qua films staan de films van studio Ghibli ook erg hoog in mijn favorieten lijstje.
De Noir serie is ook vrij leuk, naarmate het verhaal vordert. Veel spanning en drama.

Loggie
01-11-2003, 17:05
Alles van Miyazaki (o.a Spirited Away) vind ik erg goed.
Ook Akira, Noir, Lain en nog een boel anderen behoren tot de favs.
Het is moeilijk een keuze te maken.....eigenlijk vind ik gewoon alle anime die ik heb goed(uiteraard is dit persoonlijk).

Misschien niet de juiste thread om dit te posten maar ik ben erg nieuwsgierig naar deze (Koreaanse) anime:
http://wonderfuldays.co.kr/english/

Edwin V
02-11-2003, 13:42
Misschien niet de juiste thread om dit te posten maar ik ben erg nieuwsgierig naar deze (Koreaanse) anime:
http://wonderfuldays.co.kr/english/

Ook die ziet er prachtig uit (y)

Bahamut
03-11-2003, 16:24
Wat films betreft vind ik Mononoke Hime (Princess Mononoke) nog altijd 1 van de mooiste films. Kijk ´m vooral in de originele taal (dus Japans) want de Amerikaanse stemmen passen er echt niet bij. Ik vind dit eigenlijk opgaan voor iedere Anime.

Spirited Away heb ik helaas nog niet gezien, dus daar kan ik (nog) niet over oordelen, maar hij is van Hayao Miyazaki, dus ik heb er alle vertrouwen in.

Voor wat betreft series heb ik de volgende lijst:

Ranma 1/2
Inuyasha
DBZ (GEEN GT of DB, not my cup of Tea)
Bastard! (alhoewel ik de animatie niet echt geweldig vind)
en de laatste tijd vooral Yu Yu Hakusho en Fushigi Yugi
verder kan ik Trigun wel waarderen en wil ik binnenkort een begin maken met HunterxHunter

En serie waar ik nog niets van heb gezien, maar heel erg benieuwd naar ben is X/1999. De artwork vind ik schitterend en dat is dan ook een serie waarvan ik al een cel heb gekocht zonder er ook maar ooit 1 seconde van te hebben gezien. :wink:

Loggie
03-11-2003, 16:45
[quote="Bahamut"]
Spirited Away heb ik helaas nog niet gezien, dus daar kan ik (nog) niet over oordelen, maar hij is van Hayao Miyazaki, dus ik heb er alle vertrouwen in.

quote]

Wat....nog niet in huis :shock: :wink:
De winkels zijn nog open misschien :D

Zonder gekheid...ik weet zeker dat je deze leuk gaat vinden.
Een totaal ander verhaal dan Mononoke en ook tekentechnisch is het beter.
Een wonderbaarlijk verhaal wat je meesleept naar een andere wereld....heerlijk :!:
Volgende maand hoop ik de Miyazake collectie compleet te hebben.

jdeij
03-11-2003, 16:49
Ik ga voor Princess Mononoke.
Ik hou niet zo van anime, maar voor deze titel maak ik een uitzondering :)

Bahamut
03-11-2003, 18:42
ook tekentechnisch is het beter.

Weet je...ik kan het me bijna niet voorstellen :wink:

Loggie
03-11-2003, 19:19
ook tekentechnisch is het beter.

Weet je...ik kan het me bijna niet voorstellen :wink:

Als je de film koopt dan kan je het zelf vergelijken :D
Ga nou morgen maar halen :wink:

Of het nu wel of niet beter getekend is het is zo'n film (y)

Hmmmm wel jammer dat nu de winkels dicht zijn Wendy :wink:

Bahamut
03-11-2003, 19:40
Hmmmm wel jammer dat nu de winkels dicht zijn Wendy :wink:

Nou...ik stond vandaag met die DVDs van Yu-Gi-Oh van €10,- in mijn handen!! :shock: :shock:

...toch maar niet gedaan :wink:

Loggie
03-11-2003, 20:03
Hmmmm wel jammer dat nu de winkels dicht zijn Wendy :wink:

Nou...ik stond vandaag met die DVDs van Yu-Gi-Oh van €10,- in mijn handen!! :shock: :shock:

...toch maar niet gedaan :wink:

:shock: Nou moe 10 euro....waarom niet gedaan dan? Enne hadden ze Spirited niet? :roll:

Bahamut
03-11-2003, 20:09
:shock: Nou moe 10 euro....waarom niet gedaan dan?

nou...ehh....het is YGO he....maar ik denk wel dat ik ze alsnog ga halen (6)


Enne hadden ze Spirited niet? :roll:

Nee joh...het was Blokker :?

Loggie
03-11-2003, 21:01
:shock: Nou moe 10 euro....waarom niet gedaan dan?

nou...ehh....het is YGO he....maar ik denk wel dat ik ze alsnog ga halen (6)


Enne hadden ze Spirited niet? :roll:

Nee joh...het was Blokker :?

Oh .....is dat niet een serie op TV? Kijk er nooit naar eigenlijk :oops:

Blokker....ja dat schiet niet echt op in dit geval.

Maar je gaat hem toch wel halen?

P.S. Hint:Gastenboek voor op je site :roll:

Bahamut
03-11-2003, 21:06
P.S. Hint:Gastenboek voor op je site :roll:

Nee..ik wil deze nieuwe site echt een beetje een cel gallery houden :wink:

Loggie
03-11-2003, 21:32
P.S. Hint:Gastenboek voor op je site :roll:

Nee..ik wil deze nieuwe site echt een beetje een cel gallery houden :wink:

:( Hoe moet ik nou mijn bewondering over je site kwijt ? 8)

Nou bij deze dan....well done young lady (y)

Btw Castle In The Sky van Miyazaki was ook heel erg fraai.....misschien een tip voor na Spirited :wink:

Bahamut
03-11-2003, 21:36
:( Hoe moet ik nou mijn bewondering over je site kwijt ? 8)
Nou bij deze dan....well done young lady (y)

Dank je Arno :wink:

Loggie
03-11-2003, 21:47
Dank je Arno :wink:[/quote]


8)


Je zou bijna gaan denken dat dit een chatroom is....lol.
Ik ga ff een bakkie koffie doen.....als je ook trek heb dan hoor ik het wel :wink:

P.S. Is je MSN voor een grote beurt weg?

Bahamut
03-11-2003, 21:54
P.S. Is je MSN voor een grote beurt weg?

MSN staat uit inderdaad

Loggie
03-11-2003, 22:16
P.S. Is je MSN voor een grote beurt weg?

MSN staat uit inderdaad

Ik had al zoiets gemerkt ja :shock:

Ik kwam net iets tegen op het net ...iets voor jou?
http://well-of-souls.com/gallery/cg101a.htm

Zo en dan is het nu tijd voor een virusscan en defragmentatie !

Groetjes Wendy!

Bahamut
03-11-2003, 22:34
Groetjes Wendy!

Bye Arno :D

Loggie
07-11-2003, 17:34
Binnenkort zou mijn favorite anime wel eens het Koreaanse spektakelstuk "Wonderful Days" kunnen worden.
Heb hem net besteld dus of de film aan mijn verwachtingen voldoet laat ik nog weten tegen die tijd:-)

Ook ben ik op jacht naar de TV anime serie van de film Ghost In The Shell. Die serie heet: Stand Alone Complex

Ik heb er al het een en ander van gezien maar de animaties zijn schitterend. Helaas alleen met Koreaanse en Japanse subs te koop....dus of ik neem een cursus in een van de 2 talen of ik wacht tot ze R1 uitkomen....wat nog wel even kan duren.
Voor de liefhebbers en nieuwsgierigen....alle aflevering zijn te downloaden met Fansubs (engels).

Arno

Subzer0
08-11-2003, 15:20
De beste anime wat ik heb gezien, is en blijft Neon Genesis Evangelion serie! En de 2 films: Death & Rebirth en The end of Evangelion. Voor mij komt Akira niet in de buurt van de serie en zijn 2 films. Akira is goed, maar ook weer niet zo goed. Verder vind ik Ghost in the Shell wel leuk. En 2 andere toppers: Ninja Scroll en Vampire Hunter D: Bloodlust.

Henk Heideveld
10-11-2003, 13:34
Geinspireerd door deze thread nam ik Spirited Away mee van MM-Utrecht, zacht prijsje, dus weinig risico. 'k Dacht: ikke op m'n 55e met tekenfilmpies :oops: :oops: :oops:
Moet eerlijk zijn, een film die wat mij betreft terecht Awards verwierf. Fraaie fantasie, excentriek uitgewerkt. Prachtige vondsten zitten er in (y)
Hij krijgt een plekje in m'n collectie. :P 8)

Loggie
10-11-2003, 13:52
Geinspireerd door deze thread nam ik Spirited Away mee van MM-Utrecht, zacht prijsje, dus weinig risico. 'k Dacht: ikke op m'n 55e met tekenfilmpies :oops: :oops: :oops:
Moet eerlijk zijn, een film die wat mij betreft terecht Awards verwierf. Fraaie fantasie, excentriek uitgewerkt. Prachtige vondsten zitten er in (y)
Hij krijgt een plekje in m'n collectie. :P 8)

Excellent choice Henk :D

Dat je op jou "leeftijd" animaties leuk vind is geen schande hoor :wink:

Ben er al jaren gek van en kom er nooit meer vanaf....vrees ik :shock:

Ik denk dat je de andere films van Miyazaki ook wel leuk zal vinden.

Trouwens op animatie gebied komen er vele leuke dingen uit....tot grote ergenis van mijn bakrekening :cry:

Ik weet niet precies wat jij leuk vind of wat je al gezien heb maar je zou ook eens Ghost in the Shell kunnen proberen (als ik alle goeie titels op moet noemen ben ik nog wel ff bezig....) ...om maar eens wat te noemen.

Arno

Loggie
11-11-2003, 03:59
Niet de juiste thread om dit te posten waarschijnlijk maar wel de meest recentelijk bezochte over anime :)

Ik kwam net een link tegen van een nieuwe film van de makers van Ghost In The Shell genaamd "Innocence".
De website kan je hier vinden (Jap):
http://www.innocence-movie.jp/index1.html

De download link voor de trailer:
http://www.innocence-movie.jp/information/trailer/tokuho1/480.mov

Ziet er wel de moeite waard uit. De film komt volgend jaar uit!

Edwin V
11-11-2003, 08:10
Geinspireerd door deze thread nam ik Spirited Away mee van MM-Utrecht, zacht prijsje, dus weinig risico. 'k Dacht: ikke op m'n 55e met tekenfilmpies :oops: :oops: :oops:
Moet eerlijk zijn, een film die wat mij betreft terecht Awards verwierf. Fraaie fantasie, excentriek uitgewerkt. Prachtige vondsten zitten er in (y)
Hij krijgt een plekje in m'n collectie. :P 8)
Mooie Henk (y). En ik kijk ook nog tekenfilms op m'n 55ste (heb er wel 100 ofzo) en ben er trots op :wink:

Mononoke is ook niet zo duur bij play.com en ook een prachtige anime! Probeer die ook eens. :)

@ Arno: post hier maar alles over anime. Ik vind dit ook een soort algemene anime thread geworden. 8)

Kan op m'n werk alleen geen Quicktime installeren dus heb die trailer nog niet gezien.

Loggie
11-11-2003, 13:36
@ Arno: post hier maar alles over anime. Ik vind dit ook een soort algemene anime thread geworden. 8)

Kan op m'n werk alleen geen Quicktime installeren dus heb die trailer nog niet gezien.

No problem :D

Voor jou hier de WMV versie van de trailer....die moet je zelfs op het werk kunnen zien;)

http://www.innocence-movie.jp/information/trailer/tokuho1/480.wmv

Aangezien mijn Japans niet helemaal up to date duurde het even voordat ik de trailer vond :D

Coen Vermeer
11-11-2003, 14:13
geweldadigste en opwindenste anime: ninja scroll
beste anime: spirited away
ontroerenste: grave of the fireflies
klasieker: akira

daarbij vond ik perfect blue, princess mononoke en ghost in the shell ook topertjes.

Edwin V
11-11-2003, 14:52
Voor jou hier de WMV versie van de trailer....die moet je zelfs op het werk kunnen zien;)

Moest toch nog een proxy server wachtwoord invullen, wat gelukkig wel werkte (doet 't ook niet altijd goed op 't netwerk hier).
Wow! Schitterende 3D animatie! 8)

Overigens ben ik vandaag als een gestoorde bezig geweest anime DVD-tjes te bestellen, zo'n beetje alles van Miyazaki en ook nog wat andere van de Ghibli studio. Van enkele zelfs de dure Japanse versie :shock: , (kreeg wel wat korting door bestelling van Nausicaa) waar de douane nog een schep bovenop doet. Maar ach, dan koop ik wel wat minder andere DVD's. :wink: (zeg ik wel maar doe ik niet :P )

Debbus
11-11-2003, 16:00
Toch maar even 2 series noemen die ik goed vond.
- RoboTech (met name de eerste 2 seizoenen, niet het 3de 'van de kinderen').
- Bubblegum Crisis 2040.

Loggie
11-11-2003, 17:56
Overigens ben ik vandaag als een gestoorde bezig geweest anime DVD-tjes te bestellen, zo'n beetje alles van Miyazaki en ook nog wat andere van de Ghibli studio. Van enkele zelfs de dure Japanse versie :shock: , (kreeg wel wat korting door bestelling van Nausicaa) waar de douane nog een schep bovenop doet. Maar ach, dan koop ik wel wat minder andere DVD's. :wink: (zeg ik wel maar doe ik niet :P )

"Mijn" Miyazaki's komen ook uit verschillende regios. Maar ik heb ze nog niet allemaal....december komen er weer een paar bij. Ik heb er nu 7 voorlopig :D
De eerstvolgende wordt Porco Rosso...heb hem wel al gezien en ziet er geweldig uit. Bovendien een erg leuk verhaal:-)

Ik ben nu een paar animes aan het binnenhalen als preview. Als het wat is laat ik het hier weten.

En de duane ja daar doe je weinig aan....tenzij je een kennis in dat land heb dan kan je het als gift laten opsturen.
Met een bedrijf uit HK had ik het een keer dat ik geen invoerrechten had maar die hadden een depot in Duitsland....phewww scheelde weer een hoop geld (waren geen dvd's maar game-related stuff).

Gabriel B.
12-11-2003, 09:42
De eerstvolgende wordt Porco Rosso...heb hem wel al gezien en ziet er geweldig uit. Bovendien een erg leuk verhaal:-).
Porco Rosso jaaaaaren geleden gezien op het Filmfestival van Gent. Hoewel ik moet toegeven dat hij visueel hel sterk is, kon hij me toen niet bekoren. Ik ben benieuwd of een tweede view na 10 jaar anders is.

Loggie
12-11-2003, 13:00
De eerstvolgende wordt Porco Rosso...heb hem wel al gezien en ziet er geweldig uit. Bovendien een erg leuk verhaal:-).
Porco Rosso jaaaaaren geleden gezien op het Filmfestival van Gent. Hoewel ik moet toegeven dat hij visueel hel sterk is, kon hij me toen niet bekoren. Ik ben benieuwd of een tweede view na 10 jaar anders is.

Goeiemorgen Gabe:-)

Je zou het eens kunnen proberen om hem te kijken. Soms verandert de smaak van een mens. Het is tenslotte al weer 10 jaar geleden dat je hem gezien hebt. In die tijd kwam ik qua animatie niet verder dan Disney :D
Maar sinds Akira is er wel wat verandert bij mij. Helaas in mijn directe omgeving ben ik de enigste. Mijn vrienden verklaren me nog net niet gek maar het scheelt niet veel :wink:

Het grappige met Porco Rosso was dat toen ik de screenshots zag dat ik geen idee had wat ik ervan moest denken. Varken in een vliegtuig?
Maar goed toen ik de film zag viel het allemaal reuze mee en vond ik het een prettige film om naar te kijken. Moet ik er wel bij zeggen dat ik heel soms een film op dezelfde manier kijk als dat ik naar muziek luister.
Soms geniet ik gewoon van de sfeer die een film of cd uitstraalt en let ik niet echt op de inhoud....maar dit terzijde.

Arno

Edwin V
12-11-2003, 17:23
Nu al Porco Rosso R3 en Pom Poko R3 en Spirited Away R3 binnengekregen van rodirect.
Gisteren besteld!

Ga gelijk kijken. Ik zoeken naar waar ik Japans kon instellen :shock: en m'n Chinees is al niet zo goed. Uiteindelijk kwam ik er dus achter dat het de 2e disc was (alleen Chinees) :lol:
Gelukkig bevat disc 1 wel een Engels menu. :)
DVD staat nu op. Mooie beelden, goed op DVD gezet.

Kunnen scholen niet beter Japans verplicht stellen in de brugklas i.p.v. Turks. Daar hebben de Marokkanen ook wat aan. ;)

En de Love Hina Box kan ik ophalen bij 't postkantoor.
Ranma is geshipped bij Archonia en Grave of the Fireflies is onderweg van dvdsoon. Gaat lekker zo. :D

@ Arno: Ik kijk films ook vaak zoals ik naar muziek luister. Het gevoel dat je krijgt bij mooie plaatjes, special effects en filmmuziek kan een DVD ook erg interessant maken. Dit gevoel heb ik wel meer bij animatiefilms.

Loggie
12-11-2003, 17:34
Nu al Porco Rosso R3 en Pom Poko R3 en Spirited Away R3 binnengekregen van rodirect.
Gisteren besteld!


En de Love Hina Box kan ik ophalen bij 't postkantoor.
Ranma is geshipped bij Archonia en Grave of the Fireflies is onderweg van dvdsoon. Gaat lekker zo. :D

@ Arno: Ik kijk films ook vaak zoals ik naar muziek luister. Het gevoel dat je krijgt bij mooie plaatjes, special effects en filmmuziek kan een DVD ook erg interessant maken. Dit gevoel heb ik wel meer bij animatiefilms.

Nou Edwin je bent goed bezig :D

Ik heb alleen My Neigbhbor Totoro en Only Yesterday in R3 versie.
Ook ik had wat moeite om het juiste menu te vinden...lol.
Maar op Disc 1 stond "view in english" en dat hielp een boel...kon ik tenmiste de menus ook beter volgen :wink:

Veel kijkplezier vanavond :D

Ga ik ff Cradle of Life kijken.

Oh en ik ben blij dat ik niet de enige ben die op een alternative manier soms naar films kijkt!

Edwin V
12-11-2003, 17:48
Nou Edwin je bent goed bezig :D
Ik ben altijd gek geweest van tekenfilms (ik tekende zelf vroeger ook graag strips e.d.). Met Akira had ik echter iets van Mwaahh. :? En dacht toen eigenlijk dat alle manga (zo noemde toen iedereen dat hier) zo was. Eigenlijk is m'n anime interesse pas echt goed gaan lopen na Mononoke en door het surfen op internet. Nu ben ik helemaal gestoord ervan. :)

Overigens vind ik Akira nu ook wel beter dan eerst. Misschien kwam m'n 'afkeer' ook een beetje door het wennen aan Japans, en misschien ook wel door de aparte verhaalstijl van de Japanners

Loggie
13-11-2003, 02:16
Nou Edwin je bent goed bezig :D
Ik ben altijd gek geweest van tekenfilms (ik tekende zelf vroeger ook graag strips e.d.). Met Akira had ik echter iets van Mwaahh. :? En dacht toen eigenlijk dat alle manga (zo noemde toen iedereen dat hier) zo was. Eigenlijk is m'n anime interesse pas echt goed gaan lopen na Mononoke en door het surfen op internet. Nu ben ik helemaal gestoord ervan. :)

Overigens vind ik Akira nu ook wel beter dan eerst. Misschien kwam m'n 'afkeer' ook een beetje door het wennen aan Japans, en misschien ook wel door de aparte verhaalstijl van de Japanners

Dat iedereen anime "manga" noemde was vlgns mij een beetje de schuld van het Engelse Manga label....het meeste wat er hier uit kwam toendertijd (VHS) was van dat label.
Bij mij was het Akira die de boel op gang bracht . Daarna kocht ik Venus Wars en diverse andere op tape.

Van Akira heb ik wel alle manga's gehad....alhoewel het een SE ingebonden en genummerde ingekleurde oplage was. Voor de gein had ik ook 1 deel origineel....was geen touw aan vast te knopen natuurlijk en ook niet in kleur.

Een gedeelte van mijn anime VHS verzameling moet nog naar dvd worden omgezet.
Voorlopig gaat mijn interesse uit naar titels die ik nog niet gezien heb.
De diversiteit aan verschillende stijlen en verhalen is enorm bij anime. Voor elk wat wils....of voor iedere bui wat geschikts.

Ik kijk in principe wel iedere anime in het Japans (wel met ondersteuning van engelse subs uiteraard....lol).

Loggie
13-11-2003, 14:09
Net binnengekregen de Koreaanse anime "Wonderful Days" :D

Het was mijn eerste bestelling bij Yesasia en ik moet zijn dat zijn meedenkers daar....want ze hadden de film als gift verstuurd zodat ik geen bijkomende douane kosten had (y)

Ik moet hem nog wel kijken maar dat ga ik zo doen....ik was zo verheugd dat ik dit alvast kwijt wilde :D
Ik laat later nog wel horen wat ik ervan vond.

Gabriel B.
13-11-2003, 15:30
Ik laat later nog wel horen wat ik ervan vond.Graag.

Loggie
13-11-2003, 15:55
Ik laat later nog wel horen wat ik ervan vond.Graag.



Met enige verbazing zit ik nu disc2 met de special features te bekijken.
Vooral het werken met miniatures (schaalmodellen) is zeer fraai gedaan. Ze hebben complete sets gemaakt waar ze met een camera doorheen konden gaan en daarna de boel in de computer bewerkt. Wat een enorm werk moet dat zijn geweest.
Die miniatures zijn met een zeer hoog detail niveau gedaan...werkelijk zeer de moeite waard om dat zo te zien.
Alleen jammer is het ontbreken van Engelse subs op disc 2 ....maar de beelden spreken voor zich. Alleen tijdens de interviews zit ik een beetje te spoelen.

Tot zover het eerste bericht......na het eten ga ik de hoofdfilm bekijken.

Je hebt een PM spoedig :!:

Loggie
14-11-2003, 13:28
Ik laat later nog wel horen wat ik ervan vond.Graag.

Ik heb nu de film bijna helemaal gezien en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk enthousiast van ben.
Maar ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe meer heb zitten kijken naar de animatie en minder naar het verhaal (wat ik ook bij de Final Fantasy movie had) . Maar deze ga ik een paar keer achter elkaar kijken. Er valt zoveel te zien in die film.
Geluid en beeld zijn prachtig!! De film vind ik ook heel sfeervol.
Het is moeilijk de film met een andere te vergelijken....de manier waarop 3 verschillende animatievormen zijn gebruikt en geintegreerd werkt verbluffend.

Gisteren heb ik Inuyasha Movie 2 zitten kijken....ook niet slecht. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de serie nog niet gezien heb.

Gabriel B.
14-11-2003, 23:46
Gisteren heb ik Inuyasha Movie 2 zitten kijken....ook niet slecht. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de serie nog niet gezien heb. Haast je dan maar snel om de serie te zien ! Nu .. meteen !

Loggie
15-11-2003, 03:53
Gisteren heb ik Inuyasha Movie 2 zitten kijken....ook niet slecht. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de serie nog niet gezien heb. Haast je dan maar snel om de serie te zien ! Nu .. meteen !


Lol....nou ik zal een paar afl downloaden denk ik....alleen als preview natuurlijk.
Moet ook nog Chobits en de box van Project A-Ko aanschaffen.
Aaaaarrrghhh veel te veel leuke dvd's :D

Vandaag ook nog binnen gekregen: Noir deel 6, Whisper of the Heart (Miyazaki) en Finding Nemo....als dit zo door gaat kom ik tijd te kort :D

Wonderful Day heb ik nu nog een keer bekeken en ik vond het toch een klein meesterwerk. Sommige mensen ligt het verhaal niet zo (net als bij Final Fantasy)...maar ik heb genoten.

Niet dat ik je wil pushen of zo....maarre leef je uit :arrow:
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1002870671/code-c/section-anime/did-4/

:roll:

Prettig weekend btw....ik moet helaas werken het hele weekend :cry:

Deadlock
26-11-2003, 14:12
Ik heb laatst de eerste twee episodes van Chobits gekeken, erg leuk! Ik heb ook een aantal episodes van Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu gekeken, die serie is pas echt vaag zeg.

Voor de geïnteresseerde studenten in Eindhoven: De komende drie weken zijn in de beeldbank v/d TU/e te zien: de prachtige comedy OVA van Goldenboy (groot scherm), een compilatie van diverse anime en een aantal Animemusic videos. Ook kun je 4 december de film Mononoke Hime bekijken in de blauwe zaal en zal er een manga draw workshop gehouden worden.

Meer informatie kun je vinden in de Sgrift of op: http://kinjin.mine.nu

Loggie
26-11-2003, 14:39
Ik heb laatst de eerste twee episodes van Chobits gekeken, erg leuk! Ik heb ook een aantal episodes van Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu gekeken, die serie is pas echt vaag zeg.


Meer informatie kun je vinden in de Sgrift of op: http://kinjin.mine.nu

Ik had de gehele serie al eens gezien van Chobits (gedownload....oh my God i just cant believe i just said that!) en het is een bijzonder leuke serie.
Begint grappig en cute en wordt een stuk serieuzer naar het einde toe....zeker het kijken en aanschaffen waard. Maar ik wacht tot de hele box uitkomt. Ik kan wel een bootleg kopen maar ik ga in dit geval liever voor het origineel.
Je kan het eerste deel ook in een box kopen waar de andere delen inpassen.

Jammer btw dat ik geen student ben....leuk initiatief!!!

Bahamut
26-11-2003, 15:59
Jammer btw dat ik geen student ben....leuk initiatief!!!

Je kan natuurlijk altijd een Japans Kamui look-a-like schooluniform aantrekken en zeggen dat je een Japanse Exchange student bent :wink:

Gewoon af en toe wat woordjes als Konnichiwa, Nani!, Nando-yo, teme en kisama roepen....gelooft iedereen! (y) (6)

Loggie
27-11-2003, 03:48
Jammer btw dat ik geen student ben....leuk initiatief!!!

Je kan natuurlijk altijd een Japans Kamui look-a-like schooluniform aantrekken en zeggen dat je een Japanse Exchange student bent :wink:

Gewoon af en toe wat woordjes als Konnichiwa, Nani!, Nando-yo, teme en kisama roepen....gelooft iedereen! (y) (6)

Wendy heb jij geen leuk uniform voor mij :wink:

Konnichiwa zou nog wel gaan maar dan wil ik wel eerst weten wat de rest betekent voor dat ik uhm een knal krijg of zo :shock: :lol:

Je krijgt nog een mail van mij btw....dwz als ik weer wakker ben 8)

Edwin V
28-11-2003, 08:30
Ik heb gisteren Omoide Poro Poro voor de tweede keer gezien.
Deze film komt toch ook heel hoog in m'n top 10 hoor. Alles klopt eraan. Het verhaal, de opbouw, de animatie, het mooie einde. Echt een topper. (y) Aanrader als je van romantiek/drama houdt en eens wat anders wil dan gevechten en/of fantasy.

En als je deze leuk vind, dan vind je Umi ga Kikoeru ook een prachtige film. :D

Loggie
28-11-2003, 09:02
Ik heb gisteren Omoide Poro Poro voor de tweede keer gezien.
Deze film komt toch ook heel hoog in m'n top 10 hoor. Alles klopt eraan. Het verhaal, de opbouw, de animatie, het mooie einde. Echt een topper. (y) Aanrader als je van romantiek/drama houdt en eens wat anders wil dan gevechten en/of fantasy.

En als je deze leuk vind, dan vind je Umi ga Kikoeru ook een prachtige film. :D

Ik heb eerst de engelse titel even opgezocht van Omoide Poro Poro....en dat bleek dus Only Yesterday te zijn:-)
Die heb ik inmiddels een paar maanden in de collectie....tot grote tevredenheid mag ik wel zeggen.
Ik heb ook de Yamadas bijna afgekeken en dat is gedaan in een aparte tekenstijl....bijna zoals een kind tekent (wel beter overigens).

Ocean Waves (Umi ga Kikoeru) heb ik nog niet gezien.....maar aangezien ik alles van Miyazaki probeer te krijgen komt deze vanzelf wel een keer mijn kant op.
Ik heb trouwens ook die 7 min durende muziekclip " On Your Mark" weten te bemachtigen:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/oym/

Edwin V
04-12-2003, 07:47
Ik heb trouwens ook die 7 min durende muziekclip " On Your Mark" weten te bemachtigen:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/oym/
Is die leuk?
Heb je Ghiblies episode 2 ook gezien? Duurt 24 minuten en staat op m'n Japanse The Cat Returns.

Probleem met al die Ghibli's is dat je niet meer met goed fatsoen een favo anime top 10 kunt maken. :P

ThaHunk
04-12-2003, 10:59
Mijn Favo Anime Series:

Rurouni Kenshin
Trigun
DragonballZ
Flame of Recca

Anime Movies:

Princess Mononoke
Spriggan
Streetfighter II Animated Movie
Vampire Hunter D Bloodlust
En Patlabor 1 en 2

Loggie
04-12-2003, 14:33
Ik heb trouwens ook die 7 min durende muziekclip " On Your Mark" weten te bemachtigen:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/oym/
Is die leuk?
Heb je Ghiblies episode 2 ook gezien? Duurt 24 minuten en staat op m'n Japanse The Cat Returns.

Probleem met al die Ghibli's is dat je niet meer met goed fatsoen een favo anime top 10 kunt maken. :P

On Your Mark was mooi gemaakt zoals alles van Miyazaki:-)
De clip was gemaakt door Miyazaki voor de band Chage and Aska.
Voor zover ik weet is deze clip nooit los uitgekomen behalve dan op een Japanse laserdisc en Japanse video.
http://www.oomu.org/oymvideo.html

Maar ( als ik dat hier mag zeggen) hij is ook te downloaden als mpeg en divx(de laserdisc rip).
Bij www.gtmanga.com staat hij samen op de film met Ocean Waves:
http://www.gtmanga.com/listofanime/Studio/Studio.html

Uhm Ghiblies episode 2 heb ik nog niet gezien.

Moet nog een aantal titels hebben van Miyazaki maar niet alles tegelijkertijd want ik heb nog meer hobbies die geld kosten.....helaas :D

Volgende week eerst Nausicaa eens bestellen maar :wink:

Deadlock
05-12-2003, 02:52
Probleem met al die Ghibli's is dat je niet meer met goed fatsoen een favo anime top 10 kunt maken.
:D Precies! Ik heb nog niet zo veel Ghibli's gezien (gelukkig, des te meer heb ik nog te kijken), maar wat ik ervan heb gezien zijn toch meesterwerken.

Ik heb net Mononoke Hime weer gekeken op 35mm. Het is en blijft toch een prachtfilm. Er waren toch zo'n 275 man op afgekomen schat ik, dus dat is niet mis. Ik denk dat de meeste mensen vrij positief waren: tijdens de stille stukjes was iedereen muisstil, wanneer er een ledemaat van iemand werd afgeschoten begon men toch wel een beetje te lachen, reacties als:"Dit is toch wel wat anders dan een Disney film" hoorde ik enkele keren en na de film was er zelf een klein applausje!

Edwin V
05-12-2003, 08:09
Mooi initiatief van die studentenvereniging. 8) Anime kan niet genoeg worden aangeprijst in Nederland. Mensen weten hier niet wat ze missen. En dan ben ik zelf ook nog maar een groentje. :wink:

Richard B.
05-12-2003, 10:15
Mijn nieuwe favoriet: Kiki's delivery service. Iedereen die beweerd dat animatie niet intelligent en oprecht ontroerend kan zijn zou deze eens moeten bekijken...

Edwin V
05-12-2003, 10:55
Mijn nieuwe favoriet: Kiki's delivery service. Iedereen die beweerd dat animatie niet intelligent en oprecht ontroerend kan zijn zou deze eens moeten bekijken...
Hetzelfde geldt voor de romantische drama's Only Yesterday en Ocean waves. Daarin wordt als in het 'echt' geacteerd. :)

Loggie
05-12-2003, 13:31
Mijn nieuwe favoriet: Kiki's delivery service. Iedereen die beweerd dat animatie niet intelligent en oprecht ontroerend kan zijn zou deze eens moeten bekijken...

Helemaal mee ens....schitterende film :D
Geen wonder dat Disney de rechten voor de Miyazaki films wilde hebben.
Aan de ene kant jammer....aan de andere kant kunnen nu meer mensen genieten van meesterwerken van Miyazaki-Sama.
Ik hoop dat je ze met de Japanse soundtrack bekijkt!
Geeft toch meer sfeer aan de film:-)

Loggie
05-12-2003, 13:33
Hetzelfde geldt voor de romantische drama's Only Yesterday en Ocean waves. Daarin wordt als in het 'echt' geacteerd. :)

Only Yesterday heb ik zelf maar Ocean Waves staat nog op mijn verlanglijst.
Wat vond je ervan?

Edwin V
05-12-2003, 13:54
Hetzelfde geldt voor de romantische drama's Only Yesterday en Ocean waves. Daarin wordt als in het 'echt' geacteerd. :)

Only Yesterday heb ik zelf maar Ocean Waves staat nog op mijn verlanglijst.
Wat vond je ervan?Vergelijkbaar met Only Yesterday. Misschien iets minder ontroerend en grappig in bepaalde situaties maar wel weer wat meer realistischer.

Coen Vermeer
05-12-2003, 23:33
Mijn nieuwe favoriet: Kiki's delivery service. Iedereen die beweerd dat animatie niet intelligent en oprecht ontroerend kan zijn zou deze eens moeten bekijken...
Hetzelfde geldt voor de romantische drama's Only Yesterday en Ocean waves. Daarin wordt als in het 'echt' geacteerd. :)

wat jijn de japanse titels voor deze films?

Jaded
05-12-2003, 23:38
昨日ただ en 海洋波

;)

Edwin V
06-12-2003, 01:02
昨日ただ en 海洋波

;)
hehe... :P :wink:

Nu volgens opschrift op de hoesjes:
おもひで ぽろぽろ en 海 がきこえる :)

Ik heb geen ballen verstand van Japans maar merk toch twee dingen op:

Bij de vertaling van Jaded zijn de laatste twee karakters van Only Yesterday (bijna) hetzelfde ただ, zo ook bij de tekens van de hoesjes:
ぽろぽろ. En daar staat dan (denk ik) Poro Poro. Volledige titel is namelijk Omoide Poro Poro. Hetgeen letterlijk betekent: Memories in large drops. (een goede beschrijving van het verhaal :) )

Bij de tweede begint de vertaling van Jaded met precies hetzelfde karakter als waar het hoesje mee begint: 海.
De titel in 't Japans is
Umi ga Kikoeru wat betekent I can hear the sea. Kikoeru betekent "to hear" en Umi "sea" dus is 海 'sea' of "ocean".
Dus de vertaling van Jaded is zeker niet uit de lucht gegrepen. :)
Sterker nog.... Ik verdenk Japanners van hetzelfde schrijven op twee manieren (een lange met eenvoudiger karakters en een korte met ingewikkelde).

Maar zoals ik al zei. Ik heb geen bal verstand van Japans. Dus m'n redenaties kunnen volledig de plank misslaan. :P

Richard B.
06-12-2003, 13:18
Geen wonder dat Disney de rechten voor de Miyazaki films wilde hebben.
Dit had een Disney-film kunnen zijn (d'r zitten heel veel Disney-elementen in) ware het niet dat Disney niet in staat is om een film te maken waarin het verhaal met zoveel 'gevoel' en zoveel nuance wordt verteld. Disney zou zich gedwongen voelen om het verhaal veel 'dommer' te maken omdat ze bang lijken te zijn dat kinderen de verhalen en emoties niet zullen begrijpen. Dat zie je niet alleen in Disney-animatiefilms maar bijv. ook in de Engelse dubs van Miyazaki's films waarin soms veel teveel overbodig wordt uitgelegd en 'voorgekauwd'. Het is haast alsof de jeugd van tegenwoordig opgevoed wordt om domme schapen te worden: best wel beledigend eigenlijk als je er over nadenkt...

Edwin V
06-12-2003, 13:23
Geen wonder dat Disney de rechten voor de Miyazaki films wilde hebben.
Dit had een Disney-film kunnen zijn (d'r zitten heel veel Disney-elementen in) ware het niet dat Disney niet in staat is om een film te maken waarin het verhaal met zoveel 'gevoel' en zoveel nuance wordt verteld. Disney zou zich gedwongen voelen om het verhaal veel 'dommer' te maken omdat ze bang lijken te zijn dat kinderen de verhalen en emoties niet zullen begrijpen. Dat zie je niet alleen in Disney-animatiefilms maar bijv. ook in de Engelse dubs van Miyazaki's films waarin soms veel teveel overbodig wordt uitgelegd en 'voorgekauwd'. Het is haast alsof de jeugd van tegenwoordig opgevoed wordt om domme schapen te worden: best wel beledigend eigenlijk als je er over nadenkt...
Mooi onder woorden gebracht. Precies hoe ik erover denk. 8)

Overigens net voor de 3e keer The Cat Returns gekeken (猫 の 恩返し Neko no Ongaeshi). Minder emotionele diepgang maar toch een pracht van een film. Een beetje Alice in Wonderland. 8)

Geert Jan Alsem
07-12-2003, 13:47
Hola, wat is dit? Een discussie over Miyazaki waar ik niet aanwezig bij ben? Dat kan natuurlijk niet. :)


Dit had een Disney-film kunnen zijn (d'r zitten heel veel Disney-elementen in) ware het niet dat Disney niet in staat is om een film te maken waarin het verhaal met zoveel 'gevoel' en zoveel nuance wordt verteld. Disney zou zich gedwongen voelen om het verhaal veel 'dommer' te maken omdat ze bang lijken te zijn dat kinderen de verhalen en emoties niet zullen begrijpen. Dat zie je niet alleen in Disney-animatiefilms maar bijv. ook in de Engelse dubs van Miyazaki's films waarin soms veel teveel overbodig wordt uitgelegd en 'voorgekauwd'. Het is haast alsof de jeugd van tegenwoordig opgevoed wordt om domme schapen te worden: best wel beledigend eigenlijk als je er over nadenkt...
Net als Edwin, helemaal mee eens.


Overigens net voor de 3e keer The Cat Returns gekeken (猫 の 恩返し Neko no Ongaeshi). Minder emotionele diepgang maar toch een pracht van een film. Een beetje Alice in Wonderland. 8)
Ik vond deze eigenlijk een beetje tegenvallen. Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog omdat het toch een Ghibli film is, maar het verhaal en de personages konden mij op een of andere manier niet heel erg boeien. Geen slechte film verder hoor, maar wel duidelijk mijn minst favoriete Ghibli.

Omohide Poro Poro vond ik wel geweldig. Ocean Waves heb ik nog niet gezien.
Hebben jullie ook Pom Poko (平成 狸 合戦 ぽんぽこ Heisei tanuki gassen pompoko) gezien? Een aparte film over de oorlog tussen tanuki (soort wasbeertjes) en mensen. Lijkt op het eerste gezicht misschien wat kinderachtig, maar heeft meer diepgang dan je in eerste instantie zou zeggen. Toen de tanuki in de film hun testikels begonnen te gebruiken om mensen te vermoorden wist ik dat ik naar iets bijzonders zat te kijken. :shock:

Edwin V
08-12-2003, 08:13
Toen de tanuki in de film hun testikels begonnen te gebruiken om mensen te vermoorden wist ik dat ik naar iets bijzonders zat te kijken. :shock:

hehehe :)
En als parachute! :P

Heb 'm nu nog maar 1 keer gezien, dus kan er nog niet echt over oordelen. De meeste Ghibli films vond ik de eerste keer kijken erg leuk, maar de tweede keer nog leuker. Pom Poko is binnenkort aan de beurt voor een tweede screening. 8)

En Ocean Waves is minder dan Only Yesterday. De laatste heeft meer prachtige lieve momenten. Ocean Waves is wat minder dromerig, wat meer een gewone 'live action romantiek' achtige film, wat ook heel knap is voor een tekenfilm.

BDB
08-12-2003, 20:27
Anime (films & series) waar ik graag naar kijk (lijst in alfabetische volgorde):

Akira
Bio Booster Armor Guyver
Chrno Crusade
Fullmetal Alchemist
Ghost In The Shell
Ghost In The Shell Stand Alone Complex
Golden Boy
Gunslinger Girl
Ikkitousen
Kimi Ga Nozomu Eien
Kousetsu Hyaku Monogatari
Lord Of Lords Ryu Knight
Lupin The 3rd
Macross
Ninja Scroll
Perfect Blue
Shin Ho***o No Ken
Shingetsutan Tsukihime
Vampire Hunter D


Edit: Waarom veranderd bij Shin Ho***o No Ken Ho***o in drie sterretjes? Door *** in Ho ku to? (Die drie lettergrepen/letters horen dus aan elkaar. Dit woord betekent gewoon 'het noorden'. De engelse titel is New Fist Of The North Star) :lol: Edit 2: Ik heb de "zwarte letter kleur truc" maar even toegepast. :P

Edwin V
08-12-2003, 21:24
Edit: Waarom veranderd bij Shin *** No Ken *** in drie sterretjes? Door *** in Ho ku to? (Die drie lettergrepen/letters horen dus aan elkaar. Dit woord betekent gewoon 'het noorden'. De engelse titel is New Fist Of The North Star) :lol:
Vanwege de letters ***. Die worden gecensureerd. :wink:

BDB
08-12-2003, 22:33
Huh? In jouw bericht staat *** er wel gewoon?!

Loggie
09-12-2003, 19:38
Geen wonder dat Disney de rechten voor de Miyazaki films wilde hebben.
Dit had een Disney-film kunnen zijn ... Het is haast alsof de jeugd van tegenwoordig opgevoed wordt om domme schapen te worden: best wel beledigend eigenlijk als je er over nadenkt...

Het grote probleem van Disney is ook dat ze zowel een film voor kids en volwassenen willen maken.....dit werkt niet echt goed. Verhalen worden te belerend en kinderachtig en voor volwassenen oninteressant.
Ik kijk ze wel.....maar ik vind Disney producten nogal zielloos tegenwoordig en zonder sfeer.
Nee geef mij maar Japanse en Koreaanse anime.....die hebben gewoon voor ieder wat wils zonder het genre geweld aan te doen.

Uhm ik heb de volgende titel al meer gepost maar heb je "Wonderful Days " uit Korea al gezien?

Loggie
09-12-2003, 19:39
Huh? In jouw bericht staat *** er wel gewoon?!

Lol.....vlgns mij kan Ed iets wat wij niet kunnen;)

Edwin V
09-12-2003, 20:41
Nee geef mij maar Japanse en Koreaanse anime.....die hebben gewoon voor ieder wat wils zonder het genre geweld aan te doen.
Precies. Lekkere frisse ongedwongen films zijn 't.
Net Totoro voor de tweede keer gezien. De Koreaanse R3 versie. Betere ondertitels dan de Japanse R2 maar ietsie minder beeld. Af en toe zitten er wat rare iets lichtere horizontale balkjes in het beeld.

Ook de Hong Kong R3 Mononoke gezien. Mooi beeld en een DTS track. :)

Ik weet niet meer wat m'n favoriete anime is. Hang eigenlijk van m'n stemming af. Het is er in ieder geval wel eentje van Miyazaki. Ik hoop dat hij z'n pensioen nog 20 jaar uitstelt. :P

En als je woorden wilt gebruiken die sterretjes worden moet je een deel van het woord van letter kleur veranderen. Als je bij Ho***o bijvoorbeeld 'Hok' zwart kleurt (via letter kleur) krijg je de juiste tekst.
Ik ben geen voorstander van het vrij gebruik van schuttingtaal maar in sommige gevallen is het gebruik van een woord of onderdeel ervan gewoon normaal en dan moet 't wel kunnen vind ik. En op deze manier kan 't. :)

Loggie
09-12-2003, 21:12
Net Totoro voor de tweede keer gezien. De Koreaanse R3 versie. Betere ondertitels dan de Japanse R2 maar ietsie minder beeld. Af en toe zitten er wat rare iets lichtere horizontale balkjes in het beeld.



Van Totoro heb ik ook de R3 versie (jammer dat er niet op de schijfjes staat welke de film en SE disc is...lol).
Ik heb overigens geen rare streepjes gezien moet ik "zeggen".
Ik ben nu "onderzoek " aan het doen naar Hand Maid May....ziet er grappig uit:-)

Ah de truuk met de schuttingtaal reveiled:-) Ik zal er geen gebruik van maken overigens denk ik....maar ja je weet maar nooit of het eens van pas komt.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe film van Miyazaki die 2004 uitkomt Howls Castle (of zoiets).

Mark de Jong
09-12-2003, 21:22
Ik heb Grave Of The Fireflies Collector's Series en Mononoke Hime (R3) besteld. Kan iemand iets meer kwijt over deze films ? Oftewel, hoe is de kwaliteit, extra's etc. ?

Loggie
09-12-2003, 21:45
Ik heb Grave Of The Fireflies Collector's Series en Mononoke Hime (R3) besteld. Kan iemand iets meer kwijt over deze films ? Oftewel, hoe is de kwaliteit, extra's etc. ?

Van GOTF heb ik R1 versie (uitgebracht door Central Park Media...Collector's Series) en tot mijn schande nog niet bekeken.
Daar moet ik eerst voor in de stemming zijn zijn want het schijnt nogal een ontroerend verhaal te zijn. Maar ik wel een paar scenes bekeken en het zag er prima uit qua beeld en geluid.
Had jij van GOTF de R1 of R3 versie besteld?

Van Mononoke heb ik de R1 (Disney) versie....wat op zich goed bevalt.
Ik heb de R3 versie niet gezien dus weet ik ook niet of er veel verschillen zijn.
Wel staat er op de R2 versie het Japans gesproken geluid. Van de ondertitels weet ik ook niet of het een letterlijke vertaling is of niet....dit kan nog wel eens verschil opleveren.
De R3 versie zal mijns insziens een betere vertaling hebben dan de R1 versie.
Qua verhaal en animatie een meesterwerk.....maar dat valt of staat ook met het feit of dat je sowieso van anime houdt.

Voor de verschillende versies en veel info over Miyazaki kan je hier terecht:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/

Mark de Jong
09-12-2003, 21:52
Ik heb Grave Of The Fireflies Collector's Series en Mononoke Hime (R3) besteld. Kan iemand iets meer kwijt over deze films ? Oftewel, hoe is de kwaliteit, extra's etc. ?

Van GOTF heb ik R1 versie (uitgebracht door Central Park Media...Collector's Series) en tot mijn schande nog niet bekeken.
Daar moet ik eerst voor in de stemming zijn zijn want het schijnt nogal een ontroerend verhaal te zijn. Maar ik wel een paar scenes bekeken en het zag er prima uit qua beeld en geluid.
Had jij van GOTF de R1 of R3 versie besteld?

Van Mononoke heb ik de R1 (Disney) versie....wat op zich goed bevalt.
Ik heb de R3 versie niet gezien dus weet ik ook niet of er veel verschillen zijn.
Wel staat er op de R2 versie het Japans gesproken geluid. Van de ondertitels weet ik ook niet of het een letterlijke vertaling is of niet....dit kan nog wel eens verschil opleveren.
De R3 versie zal mijns insziens een betere vertaling hebben dan de R1 versie.
Qua verhaal en animatie een meesterwerk.....maar dat valt of staat ook met het feit of dat je sowieso van anime houdt.

Voor de verschillende versies en veel info over Miyazaki kan je hier terecht:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/

Bedankt voor de info. Van Grave Of The Fireflies heb ik de R1 versie, die leek me toch wel het beste. Heb beide films nog niet/nooit gezien dus ik hoop dat ik het iets vind. Maar ik ben een grote fan van animatie dus dat komt denk ik wel goed (als het verhaal tenminste ook goed is) :)

Edwin V
10-12-2003, 08:11
Ik heb gisteren de R3 Hong Kong versie van Mononoke gezien. Mooi beeld. Japans DTS 5.1 en goede ondertitels. Dus je hebt een goeie gekozen Mark.

Ook de R1 Grave of the Fireflies schijnt de beste te zijn. Hier is echter wel het beeld een klein beetje wazig. Maar die film is al weer wat ouder.

Edwin V
10-12-2003, 08:17
Van Totoro heb ik ook de R3 versie (jammer dat er niet op de schijfjes staat welke de film en SE disc is...lol).
Ik heb overigens geen rare streepjes gezien moet ik "zeggen".

Ik denk dat 't alleen de Koreaanse DVD is die dat heeft. Ik zal eens een voorbeeld plaatsen als 't lukt.


Ik ben nu "onderzoek " aan het doen naar Hand Maid May....ziet er grappig uit:-)

Ik moet maar eens rustig aan gaan doen. :) Nog meer erbij en ik kom om in de anime. :wink:


Ah de truuk met de schuttingtaal reveiled:-) Ik zal er geen gebruik van maken overigens denk ik....maar ja je weet maar nooit of het eens van pas komt.
Je weet nooit welke Japanse titel een schuttingwoord bevat.


Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe film van Miyazaki die 2004 uitkomt Howls Castle (of zoiets).
Howl's Moving Castle ben ik ook wel benieuwd naar. :)

Edwin V
10-12-2003, 08:21
...een grote fan van animatie...


...verhaal tenminste ook goed...

Dat wordt alle Miyazaki's aanschaffen. (y)

Coen Vermeer
10-12-2003, 10:47
Ik heb Grave Of The Fireflies Collector's Series en Mononoke Hime (R3) besteld. Kan iemand iets meer kwijt over deze films ? Oftewel, hoe is de kwaliteit, extra's etc. ?

Van GOTF heb ik R1 versie (uitgebracht door Central Park Media...Collector's Series) en tot mijn schande nog niet bekeken.
Daar moet ik eerst voor in de stemming zijn zijn want het schijnt nogal een ontroerend verhaal te zijn. Maar ik wel een paar scenes bekeken en het zag er prima uit qua beeld en geluid.
Had jij van GOTF de R1 of R3 versie besteld?

Van Mononoke heb ik de R1 (Disney) versie....wat op zich goed bevalt.
Ik heb de R3 versie niet gezien dus weet ik ook niet of er veel verschillen zijn.
Wel staat er op de R2 versie het Japans gesproken geluid. Van de ondertitels weet ik ook niet of het een letterlijke vertaling is of niet....dit kan nog wel eens verschil opleveren.
De R3 versie zal mijns insziens een betere vertaling hebben dan de R1 versie.
Qua verhaal en animatie een meesterwerk.....maar dat valt of staat ook met het feit of dat je sowieso van anime houdt.

Voor de verschillende versies en veel info over Miyazaki kan je hier terecht:
http://www.nausicaa.net/miyazaki/

Bedankt voor de info. Van Grave Of The Fireflies heb ik de R1 versie, die leek me toch wel het beste. Heb beide films nog niet/nooit gezien dus ik hoop dat ik het iets vind. Maar ik ben een grote fan van animatie dus dat komt denk ik wel goed (als het verhaal tenminste ook goed is) :)

grave of the fireflies is zooo mooi die geeft een totaal ander beeld van de 2e wereld oorlog. Zo zie je maar dat er ook hoogstaande drama in het anime genre zit.

Edwin V
10-12-2003, 17:44
Van Totoro heb ik ook de R3 versie (jammer dat er niet op de schijfjes staat welke de film en SE disc is...lol).
Ik heb overigens geen rare streepjes gezien moet ik "zeggen".

Ik denk dat 't alleen de Koreaanse DVD is die dat heeft. Ik zal eens een voorbeeld plaatsen als 't lukt.

Even niet op de algemene beeldkwaliteit letten want 't is een foto van Totoro op m'n TV.

Een van die streepjes is hier te zien in het midden van het oranje rokje van het meisje. Daar is een klein horizontaal balkje lichter oranje.
Ook in het gele bloesje is iets dergelijks te zien.

http://www.home.zonnet.nl/pinguino/totoro.jpg

Mark de Jong
10-12-2003, 19:32
Ik heb gisteren de R3 Hong Kong versie van Mononoke gezien. Mooi beeld. Japans DTS 5.1 en goede ondertitels. Dus je hebt een goeie gekozen Mark.

Heel mooi op te horen :)

Mark de Jong
10-12-2003, 19:33
...een grote fan van animatie...


...verhaal tenminste ook goed...

Dat wordt alle Miyazaki's aanschaffen. (y)

Das minder mooi om te horen ;)

Mark de Jong
10-12-2003, 19:34
Heb trouwens Wonderful Days laten bestellen. Iemand iets te vertellen over deze film ?

Edwin V
10-12-2003, 19:58
Heb trouwens Wonderful Days laten bestellen. Iemand iets te vertellen over deze film ?
Ik heb 'm een keer gezien nu. Moet 'm eigenlijk nog een keer zien om er wat van te kunnen zeggen wat het verhaal betreft. Eerst heb ik indrukken opgedaan van de animatie. Het is een mooie combinatie van computer 3D graphics en 2D tekenwerk. Eerlijk gezegd vind ik 't niet helemaal één geheel, maar mooi is 't wel. Naar het einde toe heb ik meer het verhaal gevolgd en dat beviel me ook wel.

Maar Arno kan je daar vast meer over vertellen. :)

Edwin V
10-12-2003, 20:01
...een grote fan van animatie...


...verhaal tenminste ook goed...

Dat wordt alle Miyazaki's aanschaffen. (y)

Das minder mooi om te horen ;)
Maar je zult er geen spijt van krijgen.
Wel moet je van verschillende genres houden want Miyazaki kan er wat van wat dat betreft. Romantiek, drama, actie, humor, fantasy en avontuur. :)

Mark de Jong
10-12-2003, 20:12
...een grote fan van animatie...


...verhaal tenminste ook goed...

Dat wordt alle Miyazaki's aanschaffen. (y)

Das minder mooi om te horen ;)
Maar je zult er geen spijt van krijgen.
Wel moet je van verschillende genres houden want Miyazaki kan er wat van wat dat betreft. Romantiek, drama, actie, humor, fantasy en avontuur. :)

Ik hou van vrijwel alle genres :)
Kan iemand iets meer vertellen over de volgende films:

Castle In The Sky
Kiki's Delivery Service
My Neighbour Totoro

En dan bedoel ik eigenlijk dingen als het verhaal, de animatie etc. :)

Edwin V
10-12-2003, 22:16
Gewoon hier kijken Mark: http://www.nausicaa.net/miyazaki
Bevat wel spoilers.
En de animatie van de drie lijkt erg op elkaar qua stijl. Getekende karakters in klare stijl en pastel achtergronden met veel detail.
Zie ook de voorbeelden op de genoemde site.

Mark de Jong
10-12-2003, 22:42
Edwin, bedankt voor de site. Zal binnenkort eens een kijkje nemen en ze hoogstwaarschijnlijk toch maar bestellen dan :)

Jullie kosten me handenvol geld ;) :P

Loggie
11-12-2003, 01:25
Heb trouwens Wonderful Days laten bestellen. Iemand iets te vertellen over deze film ?
Ik heb 'm een keer gezien nu. Moet 'm eigenlijk nog een keer zien om er wat van te kunnen zeggen wat het verhaal betreft.
Maar Arno kan je daar vast meer over vertellen. :)

Dat heb ik al gedaan :D

Als Mark van animaties houdt zit hij met deze film goed.
Gelukkig is het ook een film die je meerdere keren kan zien en das mooi meegenomen.

Loggie
11-12-2003, 01:34
Ik hou van vrijwel alle genres :)
Kan iemand iets meer vertellen over de volgende films:

Castle In The Sky
Kiki's Delivery Service
My Neighbour Totoro

En dan bedoel ik eigenlijk dingen als het verhaal, de animatie etc. :)

Ja daar kan ik kort over zijn.....alledrie betoverend en origineel. Castle in the Sky is niet met die andere 2 qua verhaal te vergelijken.
Maar het zijn stuk voor stuk toppers met een eigen verhaal en uitstraling.
Een vreemd feit in alle Miyazakis films is dat er in gevlogen wordt....zeker een jeugd wens van hem of zo :wink:

Porco Rosso kan ik je ook aanbevelen.....eigenlijk alles van de hand van de meester. Maar zoiets had Ewin ook al verteld geloof ik.

De Nausica website is de beste op het gebied van Miyazaki....je vind er echt alle info.

Btw Nausica (the valley of the wind) is de eerste grote productie van hem en pas uitgekomen in Japan op DVD......zeker de moeite waard.
Ook bij dezelfde site waar je Wonderful Days heb gekocht te krijgen :wink:

Hoe vond je Spirited Away....? Ik las net in een andere thread dat je die inmiddels gezien hebt.

Loggie
11-12-2003, 01:36
Edwin, bedankt voor de site. Zal binnenkort eens een kijkje nemen en ze hoogstwaarschijnlijk toch maar bestellen dan :)

Jullie kosten me handenvol geld ;) :P

Geen probleem....als we nog meer voor je kunnen doen moet je het laten weten.... :twisted: :wink:

Edwin V
11-12-2003, 09:16
Edwin, bedankt voor de site. Zal binnenkort eens een kijkje nemen en ze hoogstwaarschijnlijk toch maar bestellen dan :)

Jullie kosten me handenvol geld ;) :P
Maar 't is goed besteed. :)

Ik ben ook erg blij met m'n Japanse R2 van Laputa. :D

Richard B.
11-12-2003, 10:24
Ja daar kan ik kort over zijn.....alledrie betoverend en origineel. Castle in the Sky is niet met die andere 2 qua verhaal te vergelijken.
Maar het zijn stuk voor stuk toppers met een eigen verhaal en uitstraling.
Da's ook wel een van de aantrekkelijke dingen van de films van Miyazaki: ik heb nu 5 van zijn films op dvd en allemaal hebben ze een heel eigen karakter. Dat varieert van 'heel persoonlijk coming-of-age drama' (Kiki) tot en met 'epische avonturenfilm met fantasy-invloeden' (Mononoke), wat voor een 'gewone' filmmaker wel een radicale genre-wisseling zou zijn denk ik. Toch zijn er wel altijd wat elementen in te herkennen die echt Miyazaki zijn: a) het feit dat de karakters multi-dimensionaal zijn (dus: dat je geen echte 'bad guys' hebt), b) het feit dat een groot deel van het verhaal 'observerend' is (het dialoog is vaak heel minimaal gehouden en voice-overs worden niet gebruikt), c) het feit dat er een heel eigen wereldje gecreeerd is waarin vreemde wezens bestaan en alles NET iets anders werkt als dat het in de 'gewone' wereld, d) dat 'droom-elementen' (zoals bijv. het kunnen vliegen) zo'n grote rol spelen en e) dat kinderen vaak de hoofdrol spelen. Tja, en zoals Edwin al zei vind je in Miyazaki's film zo'n beetje elk genre terug dat er in de film bestaat (en dan vaak dwars door elkaar gemengt) en is de animatie zelf gewoon super. :)

Loggie
11-12-2003, 18:07
Da's ook wel een van de aantrekkelijke dingen van de films van Miyazaki: ik heb nu 5 van zijn films op dvd en allemaal hebben ze een heel eigen karakter.

Het kijkt zonder meer lekker weg zijn films :D

Ik weet niet of je de anime 3-luik "Memories" kent van Katsuhiro Otomo (heeft ook Akira gedaan)?
Ook een klein meesterwerk te noemen....3 totaal verschillende anime's qua verhaal en animatie. Ook in erm bootleg versie te verkrijgen.

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1002860518/did-0/code-c/section-videos/

http://www.ex.org/2.8/16-anime_memories.html

Het nadeel van anime is dat er veels te veel uitkomt :shock:

I'm gonna be ruined :cry:

Richard B.
11-12-2003, 19:41
Heeft Otomo eigenlijk nog bijzondere dingen gedaan nadat ie Akira voltooide? Roujin Z (waarvan ik nu pas op IMDB zie dat ie hem enkel heeft geschreven) heb ik nog wel eens gezien, en Metropolis ook nog (waar ie ook aan geschreven heeft) maar verder is het aardig stil geweest voor wat betreft nieuwe films van hem. Zou ie de cult-status van Akira ooit weten te doorbreken?

EDIT: nee, memories heb ik dus nog nooit gezien. Tja, ik vind het een beetje link om in wilde weg te gaan importeren (vooral als het uit het dure Japan moet komen) dus hij staat momenteel niet hoog op mijn prio-lijstje. Niet dat ik niet benieuwd ben hoe ie eruitziet btw. ;)

Loggie
12-12-2003, 00:59
Heeft Otomo eigenlijk nog bijzondere dingen gedaan nadat ie Akira voltooide? Zou ie de cult-status van Akira ooit weten te doorbreken?

EDIT: nee, memories heb ik dus nog nooit gezien. Tja, ik vind het een beetje link om in wilde weg te gaan importeren (vooral als het uit het dure Japan moet komen) dus hij staat momenteel niet hoog op mijn prio-lijstje. Niet dat ik niet benieuwd ben hoe ie eruitziet btw. ;)

Geen idee wat Otomo aan het uitspoken is nu. Maar ik zal later eens kijken of ik wat kan vinden.
Ik geloof niet dat hij Akira kan overtreffen.....dit is de film die de anime heeft doen doorbreken in de rest van de wereld.
Overigens vond ik Metroplis zeer mooi gemaakt. Ik hou van allerlei soorten animatie en dat kwam goed uit bij het kijken naar die film. Misschien niets voor anime puristen maar ik vond het toch wel een goede film en aangenaam om naar te kijken.


Van memories zou je een *kuch*bootleg*kuch* kunnen proberen.
B.V:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3370367886&category=35013

Ik heb dus zelf een bootleg ..niet omdat ik dat perse wilde maar omdat ik dacht dat het gewoon een origineel was. Was mijn eerste bestelling bij Ebay....wist ik veel toen :D
Maar goed de kwaliteit is in orde!

Btw ik weet niet wat je van de film Ghost in the Shell vond maar daar is ook een tv serie van gemaakt in Japan: Ghost in the Shell Standalone Complex.
Ook die is in diverse variaties te koop.
En het goede nieuws is (tenminste voor mij :wink: ) dat er een vervolg op GITS komt genaamd : Innocence
De trailer kan je hier vinden: http://www.innocence-movie.jp/information/trailer/tokuho1.html

Ik heb ook een langere trailer gevonden op een bittorrent site maar deze is ook erg mooi.
Jammer dat het nog wel ff zal duren vor deze op dvd verschijnt!!

Geert Jan Alsem
12-12-2003, 03:47
Btw ik weet niet wat je van de film Ghost in the Shell vond maar daar is ook een tv serie van gemaakt in Japan: Ghost in the Shell Standalone Complex.

Van deze serie heb ik de eerste zeven afleveringen gezien. Ik moet zeggen dat het me een aardige serie lijkt, maar toch lang niet zo goed als de film.
Ik hou hierbij wel in gedachte dat anime series na zeven afleveringen nog erg indrukwekkend kunnen worden. Anime series worden doorgaans per aflevering interessanter, en zijn niet steeds weer een herhaling van hetzelfde concept, zoals bij veel Amerikaanse series.


En het goede nieuws is (tenminste voor mij :wink: ) dat er een vervolg op GITS komt genaamd : Innocence
De trailer kan je hier vinden: http://www.innocence-movie.jp/information/trailer/tokuho1.html

Ik heb ook een langere trailer gevonden op een bittorrent site maar deze is ook erg mooi.

De nieuwe, langere trailer van 6 minuten staat ook op de recent uitgekomen Japanse regio 2 DVD release van Nausicaa Of The Valley Of The Wind. Aangezien ik deze DVD heb besteld en binnenkort in mijn bus verwacht heb ik expres deze trailer nog niet gedownload van internet, zodat ik hem binnenkort in DVD-kwaliteit voor de eerste keer kan bewonderen. 8)

Loggie
12-12-2003, 13:10
Van deze serie heb ik de eerste zeven afleveringen gezien. Ik moet zeggen dat het me een aardige serie lijkt, maar toch lang niet zo goed als de film.

De nieuwe, langere trailer van 6 minuten staat ook op de recent uitgekomen Japanse regio 2 DVD release van Nausicaa Of The Valley Of The Wind. Aangezien ik deze DVD heb besteld en binnenkort in mijn bus verwacht heb ik expres deze trailer nog niet gedownload van internet, zodat ik hem binnenkort in DVD-kwaliteit voor de eerste keer kan bewonderen. 8)

Ik moet zeggen dat (nadat ik bij episode 20 ben ) ik SAC erg mee vind vallen....de animatie is zeker voor een tv serie uitstekend te noemen en de tussenstukjes met die Tachikoma's zijn erg grappig :D

Die trailer van 6 min is inderdaad wat ik gedownload heb....maar ik had geen idee dat hij op de dvd van Nausicaa staat. In dat geval zal ik het zelf kunnen aanschouwen want die staat in bestelling.

Als ik uitga van de trailer ziet Innocence er weer een stuk mooier uit dan GITS....wat op zich al een heel fraai werk is.

Edwin V
12-12-2003, 15:12
Ik hou me maar even rustig met nieuwe aanschaffen. Er is veel bijgekomen de laatste tijd. :)
Ghibli is in ieder geval compleet. :)

BDB
13-12-2003, 12:33
Het zijn goeie films, hoor... maar zijn ook nog personen hier die naar andere anime films/series kijken dan Miyazaki/Ghibli producten? Deze hele pagina gaat er over, dus ik denk dat ze wel een eigen thread kunnen gebruiken. :wink:

Loggie
13-12-2003, 14:25
Het zijn goeie films, hoor... maar zijn ook nog personen hier die naar andere anime films/series kijken dan Miyazaki/Ghibli producten? Deze hele pagina gaat er over, dus ik denk dat ze wel een eigen thread kunnen gebruiken. :wink:

Ik denk dat het meer toeval is dat hier veel over Miyazaki wordt gesproken....ach het gaat tenslotte over anime hier dus dat moet kunnen :wink:

Waar kijk jezelf naar?

Behalve naar Miyazaki kijk ik ook nog naar :

Lain Serial Experiments-13 delige serie
Ghost in the Shell Standalone Complex-26 delige serie
Ghost in the Shell-de film
Trigun-complete serie
Cowboy Bebop-complete serie
Cowboy Bebob the movie
Vampire Hunter "X" -Bloodlust
Patlabor (boxset)
Only Yesterday
Kiki's delivery service
Grave of the fireflies
My meighbour Totoro
Castle in the sky
The Soulraver
Memories(3-luik van ongekende kwaliteit-Katsuhiro Otomo-nog niet uit officieel maar via een HK site gekocht...bootleg??)
Armitage (compleet waarvan 1 SE boxset...lunchbox versie)
Metropolis (Jap en Euro versie....jap versie heeft mini dvd met extras)
Jin Roh- The wolf brigade SE
Blood the last vampire SE
Spirited Away
Blue submarine-serie
Kenshin
Wings of Hanneamise
Princess Mononoke
Perfect Blue
Noir-complete serie
Akira-SE
Animatrix
Inuyasha-2 films
The cat returns
My neighbors the Yamadas

En nog wat anderen plus nog een aantal die ik op VHS heb :D

BDB
13-12-2003, 15:10
Waar kijk jezelf naar?

Zie m'n post op ca. de helft van pagina 4 van deze thread.

Ik heb nog wel andere anime, maar dit is dan ook geen lijst van mijn anime DVD collectie maar van mijn "favorietere" ( :roll: is dit een woord? Nou je snapt wel wat ik bedoel.) series enz.

GitS SAC is een tijdje terug al verlengd naar 52 afleveringen.





PS Leuke quote heb je trouwens... :P

Loggie
13-12-2003, 15:23
Waar kijk jezelf naar?

Zie m'n post op ca. de helft van pagina 4 van deze thread.

Ik heb zelf nog wel andere anime, maar om bij de topic te blijven heb ik alleen m'n favorieten van dit moment opgeschreven. Die lijst kan nogal eens wisselen. Maar het grootste deel blijft hetzelfde.

GitS SAC is trouwens verlengd naar 52 afleveringen.

PS Leuke quote heb je trouwens... :P

Oops had helemaal niet verder gekeken dan mijn neus kort is anders was ik je lijstje wel tegengekomen.
Er stonden een paar titels op die ik niet kon dus die zal ik eens uitpluizen.

SAC naar 52 aflevering? Dat is goed nieuws....niet voor mijn bankrekening btw :wink:

Lol...ja die quote heb ik meer gezien.... :D

Ik vond dat btw een van de betere sterfscenes in een film. En dan ook nog onze eigen Rutger :D

BDB
13-12-2003, 15:28
Oops had helemaal niet verder gekeken dan mijn neus kort is anders was ik je lijstje wel tegengekomen.
Er stonden een paar titels op die ik niet kon dus die zal ik eens uitpluizen.

Ik heb de laatste paar minuten veel in m'n berichten zitten editen...
Welke titels ken je niet? Op www.animenfo.com zijn van de meeste animes wel korte beschrijvingen te vinden.


Lol...ja die quote heb ik meer gezien.... :D

Ik vond dat btw een van de betere sterfscenes in een film. En dan ook nog onze eigen Rutger :D

Zeker weten.

Geert Jan Alsem
13-12-2003, 15:48
andere anime films/series
Een andere anime (mini-)serie die ik op DVD heb is FLCL. Over een jongen die een klap krijgt met een basgitaar, waarna er robots uit z'n hoofd beginnen te komen. Het begin van een doldwaas avontuur? Nee. Er gebeurt eigenlijk nooit iets bijzonders in zijn leven.
Een krankzinnig verhaal wat eigenlijk niets meer is dan een coming of age story. Zeker een aanrader!

De eerste van drie DVDs van deze serie ligt nu in de Nederlandse winkels. Ze zijn ook alle drie al te koop als regio 1, voor zo'n 15 euro per stuk bij http://www.dvdpacific.com waar ik ze ook vandaan heb.

Loggie
13-12-2003, 15:51
Een krankzinnig verhaal wat eigenlijk niets meer is dan een coming of age story. Zeker een aanrader!

De eerste van drie DVDs van deze serie ligt nu in de Nederlandse winkels. Ze zijn ook alle drie al te koop als regio 1, voor zo'n 15 euro per stuk bij http://www.dvdpacific.com waar ik ze ook vandaan heb.

Thnx for the tip!

Ik zag ze gisteren ook bij Rodisc liggen. Zal eens voor info op het net kijken.

Mark de Jong
17-12-2003, 19:49
Heeft iemand meer informatie over Escaflowne The Series ?

Edwin V
17-12-2003, 21:46
http://www.angelfire.com/anime/mbcreviews/visionofescaflowne.html

http://www.abcb.com/esca/index.htm

Mooie muziek. Goeie karakterontwikkeling en een goed verhaal tussen goed en kwaad, waarbij goed niet helemaal goed is en kwaad niet helemaal kwaad.
Overigens heeft de Dybex uitgave met NL ondertiteling een soundtrack waarbij een lang uitgesproken 's', wat gekraak geeft uit de luidsprekers (net alsof het overgemoduleerd is). Jammer. :(

Mark de Jong
17-12-2003, 22:11
Edwin, bedankt voor de links. Leek me inderdaad ook een goede serie. Alleen de (volgens mij) beste editie kost over de €150. Goed, er zijn er maar 10.000 van gemaakt maar dan nog...

Heb toch maar besloten voor de (Limited ?) Serial Experiments Lain box te gaan.

appie1985
20-12-2003, 12:57
Naruto is een van de beste animeseries!!! Goeie humor, goeie actie en goeie verhaal.

Edwin V
20-12-2003, 17:21
Ben nu Berserk aan het kijken. Ook een leuke anime serie. Eerste aflevering laat eigenlijk het eind zien heb ik 't idee, Dan volgt een trugblik en begint het verhaal over een jonge man in een middeleeuwse omgeving met een zwaard van 2 meter lang en 20cm breed. Heel wat stylistisch bloed bij het zwaardvechten tegen andere ridders. Maar er begint zich ook een verhaal te ontwikkelen. 8)

Loggie
21-12-2003, 03:13
Heb toch maar besloten voor de (Limited ?) Serial Experiments Lain box te gaan.

Excellent choice Mark. Bijzonder gaaf verhaal :D

Mark de Jong
23-12-2003, 09:26
Heb toch maar besloten voor de (Limited ?) Serial Experiments Lain box te gaan.

Excellent choice Mark. Bijzonder gaaf verhaal :D

Dank u, dank u :)
Nu eerst nog even wachten op de centjes ;)

Gisteren trouwens My Neighbor Totoro gezien. Mooie animatie, alleen die dieren vond ik wat minder en een warme film. Alleen het was niet echt mijn genre (was het eigenlijk wel een genre ;) ;)).

Loggie
23-12-2003, 19:24
Nu eerst nog even wachten op de centjes ;)

Gisteren trouwens My Neighbor Totoro gezien. Mooie animatie, alleen die dieren vond ik wat minder en een warme film. Alleen het was niet echt mijn genre (was het eigenlijk wel een genre ;) ;)).

Ja Totoro vond ik een erg leuke film moet ik zeggen.
En ja de eerste keer dat ik van die beesten zag moest ik even wennen....maar in een boel animes komen wel (vreemde) dieren voor.
Wat ik heel er grappig vond in die film was dat kleine meisje....als je naar haar bewegingen kijkt en vooral op haar gezichtsuitdrukkingen let is dat allemaal zo herkenbaar.
Op een gegeven moment heeft ze door dat er wat loopt en dan zet ze de achtervolging in waarbij het beestje toch kleiner blijkt te zijn dan zijzelf want die loopt onder een struik door en zij nou niet bepaald in eerste instantie......ik moest hier toch wel erg om lachen :D
En zo zaten er toch wel meer erg leuke momenten in.

Maar toch prettig dat je het geprobeerd heb ook al is het niet meteen jou genre en misschien is het nog een beetje wennen.....je weet maar nooit :wink:

Dan ga ik zo maar ff een stukje van Nausicaa kijken want ik ben nog steeds niet verder dan het eerste kwartier.....shame on me :!:

Mark de Jong
23-12-2003, 19:45
Nu eerst nog even wachten op de centjes ;)

Gisteren trouwens My Neighbor Totoro gezien. Mooie animatie, alleen die dieren vond ik wat minder en een warme film. Alleen het was niet echt mijn genre (was het eigenlijk wel een genre ;) ;)).

Ja Totoro vond ik een erg leuke film moet ik zeggen.
En ja de eerste keer dat ik van die beesten zag moest ik even wennen....maar in een boel animes komen wel (vreemde) dieren voor.
Wat ik heel er grappig vond in die film was dat kleine meisje....als je naar haar bewegingen kijkt en vooral op haar gezichtsuitdrukkingen let is dat allemaal zo herkenbaar.
Op een gegeven moment heeft ze door dat er wat loopt en dan zet ze de achtervolging in waarbij het beestje toch kleiner blijkt te zijn dan zijzelf want die loopt onder een struik door en zij nou niet bepaald in eerste instantie......ik moest hier toch wel erg om lachen :D
En zo zaten er toch wel meer erg leuke momenten in.

Maar toch prettig dat je het geprobeerd heb ook al is het niet meteen jou genre en misschien is het nog een beetje wennen.....je weet maar nooit :wink:

Dan ga ik zo maar ff een stukje van Nausicaa kijken want ik ben nog steeds niet verder dan het eerste kwartier.....shame on me :!:

Ja, ik bedoelde niet echt de vormgeving van de dieren maar ik bedoelde eigenlijk meer de gezichtsuitdrukkingen; dus zo'n grote glimlach enzo. Dat vond ik toch iets minder. Maar hopelijk vind ik de andere films wel goed :)

Loggie
23-12-2003, 19:59
Ja, ik bedoelde niet echt de vormgeving van de dieren maar ik bedoelde eigenlijk meer de gezichtsuitdrukkingen; dus zo'n grote glimlach enzo. Dat vond ik toch iets minder. Maar hopelijk vind ik de andere films wel goed :)

Ik ben zeer benieuwd wat je van de andere zal vinden.
Was Wonderful Days al binnen btw?

Mark de Jong
24-12-2003, 11:59
Ja, ik bedoelde niet echt de vormgeving van de dieren maar ik bedoelde eigenlijk meer de gezichtsuitdrukkingen; dus zo'n grote glimlach enzo. Dat vond ik toch iets minder. Maar hopelijk vind ik de andere films wel goed :)

Ik ben zeer benieuwd wat je van de andere zal vinden.
Was Wonderful Days al binnen btw?

Ikzelf ook. Misschien dat ik Totoro nog hou maar dan moet ik eerst zo'n andere keepcase zien te vinden want deze ziet er niet bepaald nieuw uit. Wonderful Days trouwens nog steeds niet binnen; misschien later deze week :)

Major Goodvibes
24-12-2003, 13:28
Heb net Urotsukidoji 1&2 aangeschaft op dvd. Engelse import. Je weet wel, die keiharde films die anime zo'n obscuur imago gaven eind jaren 80.
Echt aan te raden

b00gie
27-12-2003, 10:10
Vampire Hunter D is een aanrader... voor de vampier fans onder ons ;)

Coen Vermeer
27-12-2003, 10:38
Me volgende aankoop wordt MY BEAUTIFUL GIRL, MARI en Castle of Cagliostro

Edwin V
30-12-2003, 14:52
Gisteren weer Omoide Poro Poro (Only Yesterday) gekeken. Vind 'm steeds beter worden. Je moet er wel naar blijven kijken want als je niet in 't verhaal zit dan wordt 't een beetje langdradig.
En ook Majo no Takkyuubin (Kiki's Delivery Service) vind ik steeds beter worden.
Het is echter moeilijk om te zeggen welke ik de beste vind. Hangt helemaal van de stemming af. In ieder geval staan Mononoke Hime en Sen to Chihiro no Kamikakushi niet meer alleen aan de top.

Edwin V
30-12-2003, 14:57
Me volgende aankoop wordt MY BEAUTIFUL GIRL, MARI en Castle of Cagliostro
My Beautiful Girl Marie is een mooi sprookje, maar het mist toch net effe iets. Van mij had er iets meer mogen gebeuren in de fantasiewereld.

Castle of Cagliostro is een leuke avonturenfilm. Mix van Indiana Jones, James Bond en Kuifje.

Mark de Jong
30-12-2003, 17:34
Ben momenteel Princess Mononoke aan het kijken en ik moet zeggen dat dit tot dusver een geweldige film is. Prachtige actie en een mooi verhaal. Enigste nadeel is de verschrikkelijk slechte Engelse ondertiteling waar veel tekens zijn weggelaten of er staan tikfouten in. Maar voor de rest toppie (y)
Dadelijk verder kijken.

Deadlock
30-12-2003, 17:45
Jungle was itsumo hare nochi guu is ook een erg leuke anime, lekker apart en een aparte stijl van humor. Verder kijk ik regelmatig humoristische bishoujo. Nu de hele Kenshin serie in de winkel komt te liggen ga ik de OVA denk ik ook maar eens kijken, Kenshin schijnt erg goed te zijn. Lupin en Laputa zijn ook echte aanraders voor de hele familie. Met Castle of Cagliostro haal je een leuke film in huis. Totoro, Poro Poro en Kiki's delivery service heb ik nog steeds niet gezien, dus ik kan nog flink vooruit!

Arnaxis
02-01-2004, 03:39
Akira ligt voor de hand, en dat is dan ook mijn persoonlijke favoriet. Een Vampire Hunter D, Macross Plus en Ghost in the Shell vond ik ook aardig. Streetfighter 2 vond ik erg goed (was helemaal verslaafd aan het SNES spel), maar ik ben echt verliefd geraakt op Giant Robo. Leek me een erg simplistisch verhaal met dito tekenstijl, maar daar moest ik geheel op terugkomen. Geweldige miniserie!

Edwin V
02-01-2004, 19:34
Ben momenteel Princess Mononoke aan het kijken en ik moet zeggen dat dit tot dusver een geweldige film is. Prachtige actie en een mooi verhaal. Enigste nadeel is de verschrikkelijk slechte Engelse ondertiteling waar veel tekens zijn weggelaten of er staan tikfouten in. Maar voor de rest toppie (y)
Dadelijk verder kijken.
Hey Mark. Ik zit net de HK R3 versie van IVL te kijken. Ik dacht dat je die ook had, maar ik zie geen tikfouten of weggelaten tekens in de ondertiteling. Of heb je soms de Koreaanse versie?
En? Wat wordt je volgende Ghibli? Laputa: Castle in the Sky en Nausicaa of the Valley of the Wind zijn ook mooie avonturen met gevechten. Kiki's Delivery Service is meer een sprookje. The Cat Returns een soort Alice in Wonderland. Only Yesterday en Ocean Waves mooie romantische 'coming of age' drama's. Evenals Whisper of the Heart waar nog een beetje sprookje bij zit. Of My Neigbors the Yamadas die simpel getekend (heel anders dan de rest) het wel en wee van een Japanse familie vertelt.
Ik kijk ze allemaal keer op keer. 8) Allemaal goed (y)

appie1985
02-01-2004, 20:29
Hallo,

Ik zoek naar een bloedige anime film met veel actie en met een redelijk verhaal erin. Kill bill maar dan in tekenfilm. :twisted:

Alvast bedankt!

Mark de Jong
02-01-2004, 22:41
Ben momenteel Princess Mononoke aan het kijken en ik moet zeggen dat dit tot dusver een geweldige film is. Prachtige actie en een mooi verhaal. Enigste nadeel is de verschrikkelijk slechte Engelse ondertiteling waar veel tekens zijn weggelaten of er staan tikfouten in. Maar voor de rest toppie (y)
Dadelijk verder kijken.
Hey Mark. Ik zit net de HK R3 versie van IVL te kijken. Ik dacht dat je die ook had, maar ik zie geen tikfouten of weggelaten tekens in de ondertiteling. Of heb je soms de Koreaanse versie?
En? Wat wordt je volgende Ghibli? Laputa: Castle in the Sky en Nausicaa of the Valley of the Wind zijn ook mooie avonturen met gevechten. Kiki's Delivery Service is meer een sprookje. The Cat Returns een soort Alice in Wonderland. Only Yesterday en Ocean Waves mooie romantische 'coming of age' drama's. Evenals Whisper of the Heart waar nog een beetje sprookje bij zit. Of My Neigbors the Yamadas die simpel getekend (heel anders dan de rest) het wel en wee van een Japanse familie vertelt.
Ik kijk ze allemaal keer op keer. 8) Allemaal goed (y)

Volgens mij heb ik inderdaad de Koreaanse, maar dat weet ik niet zeker. Ik baal er in ieder geval wel goed zijn, want bij zo'n topfilm hoort natuurlijk alles goed te zijn. Ik heb nog geen idee wat de volgende film wordt, zit momenteel weer wat krap bij kas, dus het zal nog even duren voordat de volgende eraan komt. Heb m'n speakers eindelijk wat beter kunnen opstellen, dus in principe ben ik momenteel wat op zoek naar muziek DVD's :)
Maar heb afgelopen week ook Wonderful Days gezien. Topanimatie, alleen het verhaal was een beetje slapjes. Voor de rest zat het allemaal wel goed in elkaar :)

Coen Vermeer
03-01-2004, 00:43
Weet iemand wanneer tokyo godfathers op dvd verschijnt. Me volgende aankopen zullen eindelijk perfect blue en millenium actress (lijkt me erg goed) van Satoshi Kon zijn. En tokyo godfathers lijkt me ook erg goed.

Coen Vermeer
03-01-2004, 00:45
Hallo,

Ik zoek naar een bloedige anime film met veel actie en met een redelijk verhaal erin. Kill bill maar dan in tekenfilm. :twisted:

Alvast bedankt!

Als je ninja scroll nog niet hebt dan moet je die zeker aanschaffen.

Haddock
03-01-2004, 02:35
Hallo,

Ik zoek naar een bloedige anime film met veel actie en met een redelijk verhaal erin. Kill bill maar dan in tekenfilm. :twisted:

Alvast bedankt!

Het is geen dvd, maar het is wel zeer mooi... (en verslavend!)

Kijk maar eens op deze site: www.ninjai.com

Ben met smart aan het wachten op chapter 11! :(

Christiaan Sauer
03-01-2004, 02:43
Blood, The last Vampire schijnt een zeer bloedige anime te zijn met heel veel actie:
[spoiler:7774d66566]
er worden vampires doormidden gesliced[/spoiler:7774d66566]

Edwin V
03-01-2004, 11:27
Hallo,

Ik zoek naar een bloedige anime film met veel actie en met een redelijk verhaal erin. Kill bill maar dan in tekenfilm. :twisted:

Alvast bedankt!

Kenshin
Ninja Scroll
Berserk
8)

Edwin V
03-01-2004, 11:34
Ben momenteel Princess Mononoke aan het kijken en ik moet zeggen dat dit tot dusver een geweldige film is. Prachtige actie en een mooi verhaal. Enigste nadeel is de verschrikkelijk slechte Engelse ondertiteling waar veel tekens zijn weggelaten of er staan tikfouten in. Maar voor de rest toppie (y)
Dadelijk verder kijken.
Hey Mark. Ik zit net de HK R3 versie van IVL te kijken. Ik dacht dat je die ook had, maar ik zie geen tikfouten of weggelaten tekens in de ondertiteling. Of heb je soms de Koreaanse versie?
En? Wat wordt je volgende Ghibli? Laputa: Castle in the Sky en Nausicaa of the Valley of the Wind zijn ook mooie avonturen met gevechten. Kiki's Delivery Service is meer een sprookje. The Cat Returns een soort Alice in Wonderland. Only Yesterday en Ocean Waves mooie romantische 'coming of age' drama's. Evenals Whisper of the Heart waar nog een beetje sprookje bij zit. Of My Neigbors the Yamadas die simpel getekend (heel anders dan de rest) het wel en wee van een Japanse familie vertelt.
Ik kijk ze allemaal keer op keer. 8) Allemaal goed (y)

Volgens mij heb ik inderdaad de Koreaanse, maar dat weet ik niet zeker. Ik baal er in ieder geval wel goed zijn, want bij zo'n topfilm hoort natuurlijk alles goed te zijn. Ik heb nog geen idee wat de volgende film wordt, zit momenteel weer wat krap bij kas, dus het zal nog even duren voordat de volgende eraan komt. Heb m'n speakers eindelijk wat beter kunnen opstellen, dus in principe ben ik momenteel wat op zoek naar muziek DVD's :)
Maar heb afgelopen week ook Wonderful Days gezien. Topanimatie, alleen het verhaal was een beetje slapjes. Voor de rest zat het allemaal wel goed in elkaar :)
Inderdaad irritant als de ondertiteling erg veel fouten bevat. Van Wonderful Days vond ik de getekende figuren niet helemaal bij de achtergrond passen. Het verhaal vond ik wel aardig, maar geen bijzondere of aparte zaken erin.
off-topic:
Veel plezier bij het uitzoeken van muziek DVD's. Ik heb Coldplay onlangs gekocht. Mooie DVD, goed geluid. Alleen qua show gebeurt er niet veel.

Mark de Jong
03-01-2004, 12:03
Ben momenteel Princess Mononoke aan het kijken en ik moet zeggen dat dit tot dusver een geweldige film is. Prachtige actie en een mooi verhaal. Enigste nadeel is de verschrikkelijk slechte Engelse ondertiteling waar veel tekens zijn weggelaten of er staan tikfouten in. Maar voor de rest toppie (y)
Dadelijk verder kijken.
Hey Mark. Ik zit net de HK R3 versie van IVL te kijken. Ik dacht dat je die ook had, maar ik zie geen tikfouten of weggelaten tekens in de ondertiteling. Of heb je soms de Koreaanse versie?
En? Wat wordt je volgende Ghibli? Laputa: Castle in the Sky en Nausicaa of the Valley of the Wind zijn ook mooie avonturen met gevechten. Kiki's Delivery Service is meer een sprookje. The Cat Returns een soort Alice in Wonderland. Only Yesterday en Ocean Waves mooie romantische 'coming of age' drama's. Evenals Whisper of the Heart waar nog een beetje sprookje bij zit. Of My Neigbors the Yamadas die simpel getekend (heel anders dan de rest) het wel en wee van een Japanse familie vertelt.
Ik kijk ze allemaal keer op keer. 8) Allemaal goed (y)

Volgens mij heb ik inderdaad de Koreaanse, maar dat weet ik niet zeker. Ik baal er in ieder geval wel goed zijn, want bij zo'n topfilm hoort natuurlijk alles goed te zijn. Ik heb nog geen idee wat de volgende film wordt, zit momenteel weer wat krap bij kas, dus het zal nog even duren voordat de volgende eraan komt. Heb m'n speakers eindelijk wat beter kunnen opstellen, dus in principe ben ik momenteel wat op zoek naar muziek DVD's :)
Maar heb afgelopen week ook Wonderful Days gezien. Topanimatie, alleen het verhaal was een beetje slapjes. Voor de rest zat het allemaal wel goed in elkaar :)
Inderdaad irritant als de ondertiteling erg veel fouten bevat. Van Wonderful Days vond ik de getekende figuren niet helemaal bij de achtergrond passen. Het verhaal vond ik wel aardig, maar geen bijzondere of aparte zaken erin.
off-topic:
Veel plezier bij het uitzoeken van muziek DVD's. Ik heb Coldplay onlangs gekocht. Mooie DVD, goed geluid. Alleen qua show gebeurt er niet veel.

Ook weer even off-topic: heb Coldplay ook aangeschaft en ontvang 'em denk ik binnen 2 weken. Dat er qua show niet veel gebeurt is inderdaad wel jammer, maar goed, het gaat mij toch meer om de muziek dus dat maakt in principe (voor mij) niet zoveel uit.

stefan
04-01-2004, 19:53
Was vroeger gek op de films:

- fist of the Northstar
- Wicked City
- Akira

De laatste heb ik in mijn bezit..de andere 2 kan ik nog nergens krijgen..

AladdinSane
04-01-2004, 19:59
Ik heb geen nr.1, maar meerdere favo's"

*Ninja Scroll
*Fist of The North Star
*Wicked City
*Violence Jack
*Akira

Arnaxis
04-01-2004, 20:10
Is Fist of the Northstar eigenlijk al uitgekomen op R2 DVD, Japanse / Engelse audio, met Engelse en / of NL subs?

AladdinSane
04-01-2004, 20:20
Is Fist of the Northstar eigenlijk al uitgekomen op R2 DVD, Japanse / Engelse audio, met Engelse en / of NL subs?

Volgens mij niet. Ik hoop van wel. En dat geldt ook voor deze titels;

Wicked city, monster city, cyber city, devilman, violence jack, en nog een paar geweldige titels....

Headhunter
06-01-2004, 13:52
Gisteravond Ninja Scroll gekeken. Vond hem echt supervet! Persoonlijk vond ik hem ook leuker dan Ghost in the Shell die ik laatst heb gekeken, maar ja, ze zijn natuurlijk ook niet geheel te vergelijken.

Kan iemand me nog wat aanraden? Heb namelijk niet echt veel ervaring met dit genre, maar zou wel 's wat meer willen zien.

Edwin V
06-01-2004, 15:18
Als je van samoeraizwaardvechten houdt is Kenshin ook wel een leuke titel (de OVA staat op 1 DVD)

AladdinSane
06-01-2004, 16:57
Gisteravond Ninja Scroll gekeken. Vond hem echt supervet! Persoonlijk vond ik hem ook leuker dan Ghost in the Shell die ik laatst heb gekeken, maar ja, ze zijn natuurlijk ook niet geheel te vergelijken.

Kan iemand me nog wat aanraden? Heb namelijk niet echt veel ervaring met dit genre, maar zou wel 's wat meer willen zien.


Vampire Hunter D is ook cool!! De makers van Ninja Scroll hebben 'm ook geproduceerd. Akira is een klassieker. Dat zijn in ieder geval mijn favorieten. Ik heb er nog veel meer, maar die zijn nog niet op DVD ned. ondertiteld. :wink:

Headhunter
06-01-2004, 18:02
Gisteravond Ninja Scroll gekeken. Vond hem echt supervet! Persoonlijk vond ik hem ook leuker dan Ghost in the Shell die ik laatst heb gekeken, maar ja, ze zijn natuurlijk ook niet geheel te vergelijken.

Kan iemand me nog wat aanraden? Heb namelijk niet echt veel ervaring met dit genre, maar zou wel 's wat meer willen zien.


Vampire Hunter D is ook cool!! De makers van Ninja Scroll hebben 'm ook geproduceerd. Akira is een klassieker. Dat zijn in ieder geval mijn favorieten. Ik heb er nog veel meer, maar die zijn nog niet op DVD ned. ondertiteld. :wink:

Die ga ik maar's bekijken dan. Bedankt voor de tip. ;)

Arnaxis
06-01-2004, 22:24
Nog andere mensen behalve ikzelf die de 7 delen van Giant Robo erg konden waarderen?

Deadlock
07-01-2004, 21:40
PERSBERICHT: JCES Kinjin opgericht

http://www.stud.tue.nl/~kinjin/phpBB2/viewtopic.php?p=1090#1090

Edwin V
08-01-2004, 08:12
Gisteren weer Whisper of the Heart gekeken.
Ik ben helemaal Ghibli verslaafd geworden. De sfeer die in die films hangt is gewoon fantastisch, heerlijk wegdromen, en de prachtig getekende omgeving geeft me een vakantiegevoel. De uitdrukkingen van de karakters en hoe ze zich bewegen of waar ze zich mee bezighouden zijn perfect. De fantasievolle verhaallijnen kloppen ook.

Overigens vind ik Love Hina ook wel een lekker dromerige anime serie. En Escaflowne ook. 8)

Geert Jan Alsem
08-01-2004, 12:50
Gisteren weer Whisper of the Heart gekeken.
Ik ben helemaal Ghibli verslaafd geworden. De sfeer die in die films hangt is gewoon fantastisch, heerlijk wegdromen, en de prachtig getekende omgeving geeft me een vakantiegevoel. De uitdrukkingen van de karakters en hoe ze zich bewegen of waar ze zich mee bezighouden zijn perfect. De fantasievolle verhaallijnen kloppen ook.

Overigens vind ik Love Hina ook wel een lekker dromerige anime serie. En Escaflowne ook. 8)
Ik weet hoe je je voelt, van Ghibli kan ik nooit genoeg krijgen. :)

Love Hina was trouwens één van de eerste anime series die ik zag en ik was er helemaal weg van. Zoiets had ik nog nooit gezien. Ik weet nog dat ik tijdens de eerste aflevering iets dacht van "Pfff, zeker zo'n serie die nerds doet geloven dat ze ook een mooi meisje kunnen krijgen."
Dat klopte ook wel ;), maar tegen het eind van die aflevering was ik officieel verslaafd aan anime. :)
Overigens ben ik nu wel een beetje over Love Hina heen. Na de serie zo'n 4 keer achter elkaar gekeken te hebben was het wel genoeg. :)

Edwin V
08-01-2004, 17:56
Love Hina was trouwens één van de eerste anime series die ik zag en ik was er helemaal weg van. Zoiets had ik nog nooit gezien. Ik weet nog dat ik tijdens de eerste aflevering iets dacht van "Pfff, zeker zo'n serie die nerds doet geloven dat ze ook een mooi meisje kunnen krijgen."
Dat klopte ook wel ;), maar tegen het eind van die aflevering was ik officieel verslaafd aan anime. :)
Ik heb een HK bootleg set waarbij ook een optreden zit van Japanse meisjes die de liedjes zingen (Love Hina Live). In de zaal zie je idd heel veel nerds. :wink:

Ik stel me bij de Japanse animes wel eens voor hoe zoiets zou zijn met echte Japanners erin, maar dat past helemaal niet, ondanks dat veel animes toch in Japan afspelen en de Japanse cultuur tonen. Alleen in My Neighbors the Yamadas kan ik me nog wel een beetje verplaatsen in echte Japanners.

Deadlock
09-01-2004, 02:48
Love Hina is erg leuk! Ook de manga is erg goed gemaakt.

Er zijn best een aantal Japanse live action films gebaseerd op anime. Eentje heb ik er gezien, nl GTO the movie. En die is supergrappig, je zou het bijna niet geloven zo grappig kan die Japanner acteren. Ik heb me echt suf gelachen. Dit is typisch zo'n film die je gewoon gezien moet hebben. Ik zou ook wel eens een life-action film van Golden Boy willen zien (puur om de ecchi :P)

Ik heb ergens ook gelezen dat ze een Hollywood live actions film gaan maken van NGE. Maar dat lijkt me echt niks.

Geert Jan Alsem
09-01-2004, 15:11
Er zijn best een aantal Japanse live action films gebaseerd op anime. Eentje heb ik er gezien, nl GTO the movie. En die is supergrappig, je zou het bijna niet geloven zo grappig kan die Japanner acteren. Ik heb me echt suf gelachen. Dit is typisch zo'n film die je gewoon gezien moet hebben.
Er is ook een live-action serie van GTO. Heb je die ook gezien? Ik vond de serie leuker dan de film geloof ik.


Ik heb ergens ook gelezen dat ze een Hollywood live actions film gaan maken van NGE. Maar dat lijkt me echt niks.
Tja, ik vrees ook het ergste. Grote kans dat ze het verhaal wat versimpelen en er een pure actiefilm van maken. :evil:
Maar aan de andere kant, het idee om zo'n gigantische EVA in een live-action film te zien vind ik toch wel sweet. :)

Deadlock
09-01-2004, 18:21
De serie van GTO heb ik nog niet gezien, dat moet ik maar eens vlug gaan doen dan.
In de EVA film wilde ze geloof ik geen CG gebruiken. Dus ik vrees voor Powerranger eva's...

Geert Jan Alsem
09-01-2004, 18:29
In de EVA film wilde ze geloof ik geen CG gebruiken. Dus ik vrees voor Powerranger eva's...
Waar heb je dat gehoord? Ik heb juist begrepen dat WETA aan de film gaat werken, het bedrijf dat ook de CGI voor de LOTR films heeft gemaakt.

Deadlock
09-01-2004, 18:34
O gelukkig, ik had me verkeken. Ik vond het al zo raar. Van Lupin III willen ze trouwens ook een hollywood remake maken.

Edwin V
13-01-2004, 08:42
Mijn top Ghibli op dit moment

1 ) Only Yesterday (10)
2 ) Kiki's Delivery Service (10)
3 ) Spirited Away (10)
4 ) Whisper of the Heart (9,5)
5 ) Princess Mononoke (9,5)
6 ) Nausicaa of the Valley of the Wind (9)
7 ) Laputa Castle in the Sky (9)
8 ) Grave of the Fireflies
9 ) My Neigbors the Yamadas (9)
10) My Neigbor Totoro ( 8,5)
11) The Cat Returns ( 8 )
12) Ocean Waves ( 8 )
13) Porco Rosso ( 8 )
14) Pom Poko (7,5)

Als 't niet alleen om Ghibli's gaat krijgt Castle of Cagliostro (8 ) ook nog een plekje.

edit: even Grave of the Fireflies ertussen gezet.

Deadlock
13-01-2004, 13:19
Grave of the Fireflies is ook van Ghibli. 8)

Edwin V
13-01-2004, 13:27
Grave of the Fireflies is ook van Ghibli. 8)
O, ik zie dat op de DVD nergens terugkomen, dus ik twijfelde daarover. :)

dan moet ie er ook tussen. :)

appie1985
13-01-2004, 18:29
de meeste ervan heb ik al gezien, ik heb toevallig een zelfgemaakte muziekvideo gevonden. En ik heb m'n oog laten vallen op de man met rode jas en rode hoed, je ziet ook een shot waarin hij kogels door z'n gezicht krijgt :twisted: . weet iemand hoe die film of serie heet?!

Alvast bedankt!

zie hier muziekvideo:

http://www.animeguild.net/~wolfhunter/BloodSugar/Various-Redrum.avi

Coen Vermeer
13-01-2004, 19:46
mijn animatie top 10

1. Spirited away
2. Grave of the fireflies
3. Ninja Scroll
4. Perfect Blue
5. Princess mononoke
6. My neighbour totoro
7. Ghost in the shell
8. Metropolis
9. Akira
10. Final Fantasy

ja ik moet nog veel zien

Geert Jan Alsem
13-01-2004, 20:37
En ik heb m'n oog laten vallen op de man met rode jas en rode hoed, je ziet ook een shot waarin hij kogels door z'n gezicht krijgt :twisted: . weet iemand hoe die film of serie heet?!
Ik heb die avi niet bekeken, maar het klinkt als de serie Hellsing.

Mark de Jong
13-01-2004, 20:57
Mijn top 5:

1. Spirited Away
2. Princess Mononoke
3. Grave Of The Fireflies
4. Akira
5. Metropolis

Heb er nog niet zo heel veel gezien, dus vandaar maar een top 5 ;)

AladdinSane
13-01-2004, 23:05
Is MangaDVD nog actief of niet?? Ik check de site regelmatig, maar daar staat oude info op! :?

Geert Jan Alsem
14-01-2004, 11:17
Is MangaDVD nog actief of niet?? Ik check de site regelmatig, maar daar staat oude info op! :?
MangaDVD SchmangaDVD!
De releases van Dybex (http://www.dybex.nl) zijn interessanter, die brengen anime in ieder geval gewoon uit in het Japans met letterlijk vertaalde Nederlandse ondertitels. Volgens mij nemen ze bij MangaDVD gewoon de UK release en vertalen de Engelse DUBtitles naar Nederlandse DUBtitles.

Trouwens appie1985, als het inderdaad Hellsing is waar je naar op zoek bent: deze serie wordt in Nederland ook uitgegeven door Dybex.

appie1985
15-01-2004, 09:19
Ik heb die avi niet bekeken, maar het klinkt als de serie Hellsing.

Yep! het is hellsing! :D
En is ie goed?

AladdinSane
17-01-2004, 00:07
Komen er nou nog méér Mangafilms op de Europese markt (Nederland) of niet?? Ik heb het gevoel dat er niks meer gebeurt op dit gebied! Er staat niks op MangaDVD, A-films, Dybex. Ik wil weer topAnime zien, mensen.
Ik wil favo's op DVD zien en hebben!! :cry:

ThaHunk
21-01-2004, 11:50
Komen er nou nog méér Mangafilms op de Europese markt (Nederland) of niet?? Ik heb het gevoel dat er niks meer gebeurt op dit gebied! Er staat niks op MangaDVD, A-films, Dybex. Ik wil weer topAnime zien, mensen.
Ik wil favo's op DVD zien en hebben!! :cry:

Als het goed is zal Columbia Tristar op 6 april Cowboy Bebop The movie: Knocking on Heavens door worden uitgebracht..

En dan nog een fijn verhaal: Ik heb dus de eerste 2 delen van Gundam wing gekocht. Het gaat om de Bridge releases. Zijn goede uitgaves, echt niks mis mee...Maar ik vond het zolang duren voor dat de volgende delen uitkwamen dus ging maar is een mail sturen erover..
Kreeg het volgende antwoord :( ...

Beste heer Oomkens,

Het is nog niet geheel duidelijk of we alle Gundam Wing dvd's in Nederland
uit gaan brengen. We hebben we de gehele serie en film Endless Waltz
aangekocht, maar de verkoopresultaten van Deel 1 en 2 waren niet geheel naar
verwachting.
We moeten als commercieel bedrijf wel zorgen dat de producten die we
uitbrengen rendabel zijn, en het maken van de Gundam Wing dvd's is een
aardig kostbare zaak, gezien de uitgebreide menu's.

Ik kan u op dit moment geen duidelijk antwoord geven. Mochten we besluiten
nieuwe delen van de serie uit te brengen, zal dat later dit jaar worden
(vermoedelijk na de zomer).

Met vriendelijke groet,
Anne Bijl

Bridge Kids
Bridge Entertainment Group B.V.

Ok ok ik heb best wel geduld..maar heb zon gevoel dat dit dus niet goed gaat komen..heb er niet echt veel vertouwen in :(....dus denk dat ik maar voor de r1 verder ga...

Maar voor der rest is er inderdaad weinig...maar goed dat dvdpacific lekker goedkoop is met anime dvd's want vind het niet erg om naar engelse ondertitels te kijken..
Escaflowne the movie ultimate edition voor ongeveer 28 inc verzendkosten vond ik toch echt een koopie!!! :P

En dan heb ik nog een hoop anime zooi op dvdr en geen bootlegs..gewoon mooie kopies...aangezien de meeste ook gewoon op dvd5 worden uitgebracht..


Mijn anime Collectie:

Akira
Appleseed
Armaggedon
Battle Angel Allita (Gunnm)
Berserk Serie compleet
Biohunter
Blood the last Vampire
Blue Gender Serie Compleet
Boogiepop Phantom Serie Compleet
Castle of Cagliostrio
Cowboy Bebob Compleet
Demon city shinjuku
DragonballZ movies 4,5,6,8 en Bardock special
Dragonballz Saiyan Saga en verschillende van freiza en imperfect cell..
Dual Serie compleet
Escaflowne Compleet
Escaflowne the movie
Ghost in the shell
Golgo 13 Queen Bee
Gundam Wing vol 1,2
Guyver 1-6
Hellsing Compleet
Inuyasha volume 1 en 2
Kiki's delivery service
Laputa: Castle in the sky
Lupin III Dragon of Doom
Lupin III Pursuit of Harimao's Treasure
Lupin III Secret of the Twiligth Gemini
Lupin III Voyage to Danger
Metropolis
Nadesico Serie compleet
Ninja Resurrection
Ninja Scroll
Otaku No video
PAtlabor 1
Patlabor 2
Porco Rosso
Princess mononoke
Queen Emeraldas
Rurouni Kenshin OVA compleet
Rurouni kenshin Reflection
Rurouni kenshin the movie
Rurouni kenshin Wandering Samurai Saga
Samurai Girl ova
Samurai Showdown
Sin the movie
Spirited Away
Spriggan
Streetfighter II the animated movie
Streetfigther Alpha
Tekken
Tokyo Babylon
Trigun Compleet
Twilight of the Dark Master
Vampire hunter D
Vampire hunter D Bloodlust
X the movie

Is toch aardig wat :)...al ken ik nog iemand met het dubbele..me jealous about him :twisted: !!

Richard B.
22-01-2004, 21:13
Tip. Ik kwam deze anime-site tegen waarvan de verzameling recenties en de verdere features er heel goed uitzien: Anime Academy (www.animeacademy.com) Hun motto: "We watch bad anime so you don't have to". :)

Geert Jan Alsem
23-01-2004, 03:21
Tip. Ik kwam deze anime-site tegen waarvan de verzameling recenties en de verdere features er heel goed uitzien: Anime Academy (www.animeacademy.com) Hun motto: "We watch bad anime so you don't have to". :)
Ik ben het niet met al hun scores eens, maar ziet er toch uit als een goede, handige site. :)

Edwin V
23-01-2004, 08:02
Handige site idd, maar het blijft wel een persoonlijke voorkeur.
Dat Akira niet hoog staat (67%) ben ik 't wel mee eens.
Porco Rosso vind ik aan de hoge kant in vergelijking tot de andere Ghibli's.

Richard B.
23-01-2004, 15:37
Met stip op 1 in mijn ranglijstje van anime's: Grave of the fireflies. Emotioneel verpulverend..

Btw: dit is ook de eerste animatiefilm die ik op IMDB een 10 heb gegeven (op een totaal van 377 votes had ik er nog maar 8 eerder uitgedeeld).

Edwin V
23-01-2004, 15:56
Met stip op 1 in mijn ranglijstje van anime's: Grave of the fireflies. Emotioneel verpulverend..

Btw: dit is ook de eerste animatiefilm die ik op IMDB een 10 heb gegeven (op een totaal van 377 votes had ik er nog maar 8 eerder uitgedeeld).
Ik kijk 'm niet zo vaak omdat ik er triest van word. Het is dus een hele goede, maar positieve filmpjes vind ik toch fijner vandaar dat Grave of the Fireflies bij mij niet bovenaan staat.

Richard B.
23-01-2004, 16:13
Met stip op 1 in mijn ranglijstje van anime's: Grave of the fireflies. Emotioneel verpulverend..

Btw: dit is ook de eerste animatiefilm die ik op IMDB een 10 heb gegeven (op een totaal van 377 votes had ik er nog maar 8 eerder uitgedeeld).
Ik kijk 'm niet zo vaak omdat ik er triest van word. Het is dus een hele goede, maar positieve filmpjes vind ik toch fijner vandaar dat Grave of the Fireflies bij mij niet bovenaan staat.
Nou het is ook niet direct een film die ik al te regelmatig zal bekijken: daar is ie gewoon te droevig en te tragisch voor. Toch is het gewoon een gigantisch indrukwekkende film. Ik kan zo 1-2-3 niet een 'real life' film bedenken met dezelfde thematiek en laat staan dezelfde impact. Misschien wel de beste (anti)oorlogsfilm die ik ken.

EDIT: ik las trouwens dat ze hem, toen ie in de bioscopen draaide in Japan, 'back-to-back' werd vertoond met My Neighbour Totoro. Dat was uit economische overwegingen (in de jaren 80 was full-feature anime nog niet zo populair als het nu is) maar ik denk het HEEL verstandig was om na zoiets als GOTF iets zo 'happy' als Totoro te vertonen als een soort 'tegenwicht'. :)

Edwin V
23-01-2004, 16:53
EDIT: ik las trouwens dat ze hem, toen ie in de bioscopen draaide in Japan, 'back-to-back' werd vertoond met My Neighbour Totoro. Dat was uit economische overwegingen (in de jaren 80 was full-feature anime nog niet zo populair als het nu is) maar ik denk het HEEL verstandig was om na zoiets als GOTF iets zo 'happy' als Totoro te vertonen als een soort 'tegenwicht'. :)
Zeker wanneer de mensen uit de bioscoop komen, want anders kwamen er alleen stille en droevige mensen uit. :)
En ik weet ook geen anti-oorlogsfilm die deze impact heeft. Heel knap dat dat met een animatiefilm is gelukt. Ook wel erg riskant, maar misschien valt dat in een land als Japan wel mee. Heel schrijnend vond ik 't dat de volwassenen in de anime de kinderen gewoon totaal geen aandacht gaven.

Richard B.
23-01-2004, 17:38
Heel schrijnend vond ik 't dat de volwassenen in de anime de kinderen gewoon totaal geen aandacht gaven.
Ja, dat gaat er echt vrij onprettig aan toe. En da's natuurlijk heel realistisch want in iedere oorlog heb je kinderen die gescheiden van hun ouders raken en lijden: da's helaas niet direct een thema dat in veel Hollywood-films wordt besproken.

Wat ik zelf heel schrijnend vond aan deze film was dat je aan de ene kant mensen hebt die een heel zorgeloos bestaan lijken te leven [spoiler:aadd328cdd](als de hoofdpersonen in de tweede helft van de film naar de kust verhuizen lijkt dat nou niet direct op een oorlogsgebied)[/spoiler:aadd328cdd]terwijl er tegelijkertijd dus ook [spoiler:aadd328cdd]kinderen honger lijden en eenzaam en verlaten sterven[/spoiler:aadd328cdd]. Zo wrang is oorlog dus: alleen de sterksten overleven en de grens tussen leven en dood is soms flinterdun.

Mark de Jong
24-01-2004, 16:13
Heb de Studio Ghibli Collection (Archives Of Ghibli) maar gekocht. Geen idee of de kwaliteit een beetje goed is daarvan, maar dat zie ik snel genoeg. Het ging namelijk om een bootleg zag ik. Geen extra's, maar dat maakt in principe niet zoveel uit. Vooral omdat de extra's van de R3 versies (naar mijn mening hebben die toch de (meeste) beste versies van de Ghibli films) toch in het Japans/Koreaans zijn en ik die dus niet zou hebben begrepen als ik die versies allemaal zou hebben gekocht (tenzij er uiteraard Engelse ondertiteling op zou zitten).

Mark de Jong
24-01-2004, 17:09
Oh ja, Edwin, welke versie van Mononoke-Hime had jij gekocht ? Heb je misschien een link ?

Edwin V
25-01-2004, 14:58
Oh ja, Edwin, welke versie van Mononoke-Hime had jij gekocht ? Heb je misschien een link ?

Deze
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1001830544/did-0/code-c/section-anime/

Leuk dat je alle Ghibli's hebt gekocht alleen wel jammer dat het bootlegs zijn. De Ghibli's zijn namelijk heel goed op DVD gezet (bitrates van 8Mb/s gemiddeld), en ook het geluid is zelfs in mono of stereo prachtig (448kb/s). Zo komen ze veel mooier tot hun recht dan de bootlegs (hoewel de kwaliteit daarvan soms best goed is)
Maar misschien doen de films als je ze gekeken hebt je wel besluiten de originele versies aan te schaffen. :)
Van toekomstige Ghibli's schaf ik zelfs de dure Japanse DVD's aan heb ik besloten :) (als de kwaliteit daarvan tenminste niet minder is dan andere uitgaven)

appie1985
25-01-2004, 16:05
Ghost in the shell 2 trailer:

http://www.gearcritech.com/archives/000466.php

Balou2518
25-01-2004, 16:54
De allerbeste Anime is: .hack//SIGN

Jammergenoeg niet in Nederland te koop

Mark de Jong
25-01-2004, 19:37
Oh ja, Edwin, welke versie van Mononoke-Hime had jij gekocht ? Heb je misschien een link ?

Deze
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1001830544/did-0/code-c/section-anime/

Leuk dat je alle Ghibli's hebt gekocht alleen wel jammer dat het bootlegs zijn. De Ghibli's zijn namelijk heel goed op DVD gezet (bitrates van 8Mb/s gemiddeld), en ook het geluid is zelfs in mono of stereo prachtig (448kb/s). Zo komen ze veel mooier tot hun recht dan de bootlegs (hoewel de kwaliteit daarvan soms best goed is)
Maar misschien doen de films als je ze gekeken hebt je wel besluiten de originele versies aan te schaffen. :)
Van toekomstige Ghibli's schaf ik zelfs de dure Japanse DVD's aan heb ik besloten :) (als de kwaliteit daarvan tenminste niet minder is dan andere uitgaven)

Ik heb de box inmiddels alweer verkocht (als het goed is :)). Ik had er toch geen lekker gevoel bij; de kwaliteit is volgens mij zeer slecht van deze set. Maar aan de andere kant vind ik de release die ik momenteel heb van Mononoke-Hime ook niet echt denderend en dan bedoel ik dus de ondertiteling waar ik het laatst over had. Wellicht dat ik die nog vervang door die van jou Edwin. Is er trouwens iets speciaals aan jou versie ? Slipcase of zo ? Engels ondertitelde extra's ? Iets wat het ook maar de moeite waard maakt ?
Maar dan nog moet ik altijd eerst deze versie zien te verkopen ;)

Bahamut
26-01-2004, 00:57
* laughs at all the ignorance *

Richard B.
26-01-2004, 01:30
* laughs at all the ignorance *
Aww.. snob! ;)

Edwin V
26-01-2004, 08:06
Is er trouwens iets speciaals aan jou versie ? Slipcase of zo ? Engels ondertitelde extra's ? Iets wat het ook maar de moeite waard maakt ?
Maar dan nog moet ik altijd eerst deze versie zien te verkopen ;)
Nee d'r is verder niks speciaals aan. Helaas ook geen ondertitelde speicale extra's.

appie1985
26-01-2004, 16:58
Ik zoek Cowboy Bebop the movie met nl sub. Is die ergens te koop?

Edwin V
26-01-2004, 17:08
Ik zoek Cowboy Bebop the movie met nl sub. Is die ergens te koop?
Nergens gezien nog.

Edwin V
26-01-2004, 19:35
Maar aan de andere kant vind ik de release die ik momenteel heb van Mononoke-Hime ook niet echt denderend en dan bedoel ik dus de ondertiteling waar ik het laatst over had.
De UK uitgave heeft idd dubtitels (wel zonder tik en spelfouten). Ik heb een half uur gekeken en ongeveer 6 keer komt er ondertiteling terwijl er niets wordt gezegd en een paar keer is de timing niet lekker. Als er veel wordt gezegd valt het wel mee, maar ook dan zijn de ondertitels verschillend hetgeen natuurlijk ook komen omdat het Japans niet letterlijk te vertalen valt. Ik heb twee voorbeelden. Het eerste is ongeveer na 14 minuten als mannen die zitten te eten Ashitake zien aankomen in het dorp. UK=engelse uitgave HK=hongkong R3 uitgave

UK: Well, look over there. (stilte in Japans)
UK: Who's that? (stilte in Japans)
UK: I've never seen him (stilte in Japans)
UK: Are you selling soup or donkey piss? HK: This gruel tastes like hot water.
UK: No, I didn't see him arrive.
UK:-Mommy, look!. (kind loopt op straat maar zegt niks in het Japans)
UK: And there he is now HK: There he is!

Het volgende is als Ashitake aankomt bij het dorp waar ijzer wordt gemaakt en een soldaat tegen hem begint te praten (na ongeveer 30 minuten)

UK: I'm very grateful to you for bringing these men back to us, stranger...
HK: First, my thanks for bringing back our men.

UK: but something doesn't smell right.
HK: But something bothers me...

UK: You got back here almost as fast as we did, and through the forbidden forest.
UK: On top of that, you did it with two badly injured men...
UK: and you want me to believe that you - -
HK: You got here in less than half the time we did...
HK: ...through the Deer God's forest, carrying two...

UK: - Hiroko! Hiroko!
UK: You're alive.
HK: - Horoku! You're alive!

UK: - Toki, my love.
HK: - Toki!

UK: That's just great! How are you going to drive the ox now, all banged up and mangled?
HK: Look ath that leg! How are you going to drive oxen now?!

UK: - But my little flower --
HK: But... but...

UK: - You scared me half to death!
UK: Don't you "little flower" me. I wish the wolves had eaten you.
HK: Scaring me to death! The wolf-god should've eaten you!

UK: Then maybe I could have found a real husband.
HK: Then I could find a better husband!

UK: - Sweetness, could we discuss this later?
HK: - Toki! They're all listening!

UK: - Toki, save your sweet nothings for some other time.
HK: - Toki, save your love-talk for later.

UK: And for you, Gonza, a fine captain of the guard you are...
UK: always struthing and throwing your weight around once the danger is over.
UK: You never do a lick of work around here.
HK: And you! Leaving them there to die!
HK: Some escort you are! You don't do any real work here.
HK: At least act when there's danger!

UK: - That's unfair and untrue.
HK: - What could I do?

UK: - Thanks stranger. My husband's an idiot, but I'm glad he's safe and sound.
HK: - Thank you. My husband's an idiot, but I'm glad he's safe.

UK: - That's a relief. I was starting to think I'd done something wrong by bringing him back home.
HK: - Good. I was afraid maybe I'd done something wrong.

Hoewel het in grote delen op hetzelfde neerkomt loopt de HK ondertiteling soepeler bij de Japans gesproken tekst.

Edwin V
30-01-2004, 11:31
Gisteren de eerste drie afleveringen van Inu Yasha gezien. Begint erg leuk. Vraag me af of de rest van deze lange serie leuk blijft.
En is er al een einde aan inmiddels?

Edwin V
31-01-2004, 10:27
Ik heb onlangs de Inu Yasha Special Limited Edition boxset gekocht bij DVDSoon voor omgerekend 23 eurootje. 8)

De plastic DVD box heeft twee klepjes, de een met 1 DVD en de ander met 2 (samen de eerste 9 afleveringen).
Het rode doosje bevat het kalenderdoosje vooraan (in wat schuimrubber om naar DVD formaat te gaan).
Beide doosjes schuiven in de zilveren kartonnen box met relief opdruk.
Er zijn er 15.000 gemaakt.

Middenin liggen twee kaartjes van een spel dat nog gaat komen, rechts is een reclameposter. 8)

http://www.home.zonnet.nl/pinguino/inuyasha.jpg

Nathan Strik
01-02-2004, 19:37
Zojuist (naast Sleeping Beauty S.E.) de DVD van Princess Mononoke besteld bij DVDSoon.

Ben benieuwd... dit is de tweede Ghibli-film die ik ga zien (Spirited Away was de eerste). Als dit een succes wordt ga ik waarschijnlijk meer Ghibli DVD´s aanschaffen.

Mooi setje trouwens Edwin V!! (y)

Joost v.d. Ham
01-02-2004, 19:49
Weet iemand wie de Anime scene's in Kill Bil voor zijn rekening heeft genomen. Ik dacht altijd geen anime fan te zijn maar dit ziet er toch wel heel interessant uit (vooral de scene met de hit op de limo) :).

Of iets vergelijkbaars....

tips zijn zeer welkom

Edwin V
02-02-2004, 08:11
Ben benieuwd... dit is de tweede Ghibli-film die ik ga zien (Spirited Away was de eerste). Als dit een succes wordt ga ik waarschijnlijk meer Ghibli DVD´s aanschaffen.

Reserveer vast maar geld Nathan, want 't wordt een succes, dat staat vast. :)