PDA

Bekijk de volledige versie : Kabels



mvmoock
09-01-2005, 18:10
Eey
ik wil binnenkort nieuw sateliet setje kopen maar moet nog goeie kabels uitzoeken

ik zelf heb op 2 stereo speakers nu qed kabels zitten (4 euro per meter :S) waar ik erg teverden mee ben

of zijn er betere kabels in deze prijs catagorie want k moet zoon 35meter hebben

ook moet k dan subwoofer kabel hebben maar totaal geen ervaring mee ik d8t zoon 30 euro??? dat je dan wel een leuke kabel krijgt?

en ik heb nu een coax kabel van dvd naar receiver maar heb nooit eght veel verschil uit gehoord dan mijn eerdere no name kabel :S (die kabel was 25 euro)

scart heb ik profigold en bennik erg tevreden mee dus hoeft niet worden te vervangen

owjah en ik zou graag me speaker kabels mooi afwerken maar dan ook weet niet te duur 4 pluggen per speaker nodig dan dus 20 welke zijn leuk en krijg k die 20 voor zijn 30 euro???

njah k hoop dat jullie me hier een btje mee kunnen helpen

Johan van den D.
09-01-2005, 19:15
Eey
ik wil binnenkort nieuw sateliet setje kopen maar moet nog goeie kabels uitzoeken
ik zelf heb op 2 stereo speakers nu qed kabels zitten (4 euro per meter :S) waar ik erg teverden mee ben
of zijn er betere kabels in deze prijs catagorie want k moet zoon 35meter hebbenBlijf bij die QED,s
Is gewoon goede kabel voor het geld.
Denk hierbij gezien de lengtes aan bijvoorbeeld de "Micro" of "Original".
Dan blijft het budget ook leuk.

ook moet k dan subwoofer kabel hebben maar totaal geen ervaring mee ik d8t zoon 30 euro??? dat je dan wel een leuke kabel krijgt?€30 is iets aan de lage kant voor een subwoofer kabel.
Wat is de lengte die de kabel moet zijn.
Voor dit budget kun je overigens denken aan een vdHul, The Bay C5 kabel.

en ik heb nu een coax kabel van dvd naar receiver maar heb nooit eght veel verschil uit gehoord dan mijn eerdere no name kabel :S (die kabel was 25 euro)Voor €25 heb je niets bijzonders op Coax gebied.
Kan dus kloppen dat je geen verschil heb waargenomen.
De verschillen moet je overigens met name in de details van het geluid zoeken en niet denken dat je een andere speler heb staan omdat je er een andere kabel voor heb gekocht.

wjah en ik zou graag me speaker kabels mooi afwerken maar dan ook weet niet te duur 4 pluggen per speaker nodig dan dus 20 welke zijn leuk en krijg k die 20 voor zijn 30 euro???Voor dit bedrag heb je niets wat enige kwaliteit bevat.
Je heb voor dat bedrag wel pluggen maar dat stel verders niets voor.
Deze zijn bij iedere electronica zaak te verkrijgen.

mvmoock
09-01-2005, 19:40
ey
de lengte van sw kabel is zoon 2/3 meter

maar ik moet dus bij de coaxale en de sw kabel meer denken aan 30 40 euro perstuk?

en die banana pluggen die je bij de electronica zaak kan kopen verminderen die dan de kwaliteit die ik nu heb met die qed kabels ? want het gaat eigenlijk alleen maar omdat k ze makkelijker kan aansluiten

Johan van den D.
09-01-2005, 19:48
maar ik moet dus bij de coaxale en de sw kabel meer denken aan 30 40 euro perstuk?Ligt aan de kwaliteit die jezelf wilt en verwacht.
Dit bedrag heb je zeker minimaal per kabel nodig.


en die banana pluggen die je bij de electronica zaak kan kopen verminderen die dan de kwaliteit die ik nu heb met die qed kabels ? want het gaat eigenlijk alleen maar omdat k ze makkelijker kan aansluitenTja, als je er 20 moet hebben voor rond de €30 dan doe je er goed aan om ze helemaal niet te gebruiken.
Een beetje plug kost zo,n 4 a 6 euro per stuk.
Lees ook de thread "aansluiten speakers" eens door.

Je kan overigens ook de koop over meerdere keren verspreiden. :wink:

mvmoock
09-01-2005, 20:13
haha ja das waar

maarjah ff over die kabels
als ik de "goedkoopste" qed kabels koop voor me sub en coax zit ik dan een btje goed want die kosten al zoon 45 euro perstuk volges mij?

en hoor ik dan ook verschil?

Johan van den D.
09-01-2005, 20:24
Een coax heb je waarschijnlijk wel voor die prijs maar een subwooferkabel van QED red je niet naar mijn weten voor die prijs.
Vandaar mijn advies van die vdHul The Bay C5 als subkabel.
Die heb je weer wel voor die prijs.
Of jij verschil hoor weet ik niet maar ik weet wel zeker dat er iets gaat veranderen.

R Klemkerk
09-01-2005, 20:37
Een coax heb je waarschijnlijk wel voor die prijs maar een subwooferkabel van QED red je niet naar mijn weten voor die prijs.
Vandaar mijn advies van die vdHul The Bay C5 als subkabel.
Die heb je weer wel voor die prijs.
Of jij verschil hoor weet ik niet maar ik weet wel zeker dat er iets gaat veranderen.

Ik heb de vdHul The Bay C5 als analoog interconnect en hij bevat me perfect :)

Je kan wel een QED subwoofer kabel kopen rond de 45 euro, maar hiervoor moet je even op de website van ebay engeland neuzen. Hier gaan regelmatig leuke QED kabels voor een prikkie de deur uit. :)

mvmoock
09-01-2005, 20:55
ah ok
maar subwoofers van een ander merk? (vdHul??? ofzo ook goeie prijs/kwaliteit verhouding

R Klemkerk
09-01-2005, 21:04
ah ok
maar subwoofers van een ander merk? (vdHul??? ofzo ook goeie prijs/kwaliteit verhouding

van den Hul heeft een perfecte prijs/kwaliteits verhouding. Dit zijn kabels die vaak bij de betere sets gebruikt worden. Toch is de " The Bay C5" toch nog redelijk goed betaalbaar.

Ik heb geen idee hoe duur ze precies in nederland kosten, maar mijn interlink van 80cm had ik voor 14 euro incl verzendkosten :shock:

mvmoock
09-01-2005, 21:11
wow hahaha en klinkt ie eght goed?? anders ga k die ook zoeken
want buget blijft ook wel een btje belangrijk toch :D

Johan van den D.
09-01-2005, 21:16
ah ok
maar subwoofers van een ander merk? (vdHul??? ofzo ook goeie prijs/kwaliteit verhoudingVan Den Hul is een beetje vergelijkbaar met QED kwa prijs/kwaliteit.
Verschil is dat de kabeleigenschappen over het algmeen anders zijn maar niet slechter.
Beide merken zijn van hoog nivo en behoren tot de top in hun klasse.
Overigens blijf de C5 als subwooferkabel (wat ie niet origineel is) wel ver achter bij de subwooferkabels van QED maar de prijs lig dan ook op een ander nivo.

Johan van den D.
09-01-2005, 21:19
Ik heb geen idee hoe duur ze precies in nederland kosten, maar mijn interlink van 80cm had ik voor 14 euro incl verzendkosten :shock:Dit is ongeveer hetzelfde als gratis.
Normaal is de prijs wel een veelvoud van de genoemde €14.

mvmoock
09-01-2005, 21:41
ah dus niet meer te vinden waarsch

maar ik kan dus het beste bij vdhul en qed kijken voor deze prijs catagorie kabels

Johan van den D.
09-01-2005, 21:58
Niet te vinden meer voor die prijs denk ik.

mvmoock
09-01-2005, 22:50
ah ok njah ik kijk wel
tnx k weet in ieder geval wat ik moet zoeken

Christiaan Sauer
10-01-2005, 00:33
Ik heb geen idee hoe duur ze precies in nederland kosten, maar mijn interlink van 80cm had ik voor 14 euro incl verzendkosten :shock:Dit is ongeveer hetzelfde als gratis.
Normaal is de prijs wel een veelvoud van de genoemde €14.

Ik had hem al goedkoop te pakken met 40 euro ;)
Normaal is die ongeveer 70 of 75 euro geloof ik :)

mvmoock
10-01-2005, 12:10
(om welke kabel gaat t nou eigenlijk ???:S)

Christiaan Sauer
10-01-2005, 12:19
Van den Hul C5 The Bay.
Dat is de naam volluit ;)
http://www.vandenhul.com/artpap/bayc5-h2.gif
En dan de 80 cm variant ;)

mvmoock
10-01-2005, 12:36
en dan heb k eght iets goeds inhuis?

H.stadman
10-01-2005, 12:48
en dan heb k eght iets goeds inhuis?

als je ECHT iets goeds in huis wilt hebben zul je daar ook voor moeten betalen.

de kabels die hier worden aangegeven zijn nette kabels voor de prijs. :wink:

mvmoock
10-01-2005, 12:50
t gaat maar om een satelietsetje or :D

H.stadman
10-01-2005, 12:53
t gaat maar om een satelietsetje or :D
vandaar ook dat ik zeg dat het nette kabels zijn voor de prijs. :roll:

mvmoock
10-01-2005, 13:05
hahaha ok alleen nu nog opzoek waar ze um hebbe voor een leuk prijsje en nog een subwooferkabel

Edgar Smit
10-01-2005, 13:05
je kunt voor 45 euri ook een Oehlbach subwfr kabel bij de MM halen, of voor 52 euri een Ysplitted subwfr kabel, ook van Oehlbach. Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen. Wat is wijsheid in dit geval?

H.stadman
10-01-2005, 13:25
je kunt voor 45 euri ook een Oehlbach subwfr kabel bij de MM halen, of voor 52 euri een Ysplitted subwfr kabel, ook van Oehlbach. Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen. Wat is wijsheid in dit geval?

ik schat van den hul en zeker qed hoger in dan oehlbach. :wink:

aan u de keus. :wink:

R Klemkerk
10-01-2005, 13:34
je kunt voor 45 euri ook een Oehlbach subwfr kabel bij de MM halen, of voor 52 euri een Ysplitted subwfr kabel, ook van Oehlbach. Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen. Wat is wijsheid in dit geval?

ik schat van den hul en zeker qed hoger in dan oehlbach. :wink:

aan u de keus. :wink:

Klopt, maar Oehlbach heeft wel een mooie prijs/kwaliteits verhouding. Het zijn al zeker betere kabels dan de cheap-ass-meegeleverde-frut-kabels. ;)

Johan van den D.
10-01-2005, 16:11
je kunt voor 45 euri ook een Oehlbach subwfr kabel bij de MM halen, of voor 52 euri een Ysplitted subwfr kabel, ook van Oehlbach. Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen. Wat is wijsheid in dit geval?Wijsheid is in dit geval om voor een QED subwoofer kabel te gaan.
Echter ben je dan wel meer kwijt dat wel maar hij presteer ook veel beter.
Kabels als deze kun je dan ook beter direct goed kopen.
Het uiteindelijke resultaat ligt wel voor het grootste gedeelte aan de sub zelf natuurlijk maar met een subkabel kan je veel doen, heel veel.

Tevens een tip voor Edgar, probeer eens een QED. :wink:

Edgar Smit
10-01-2005, 16:13
je kunt voor 45 euri ook een Oehlbach subwfr kabel bij de MM halen, of voor 52 euri een Ysplitted subwfr kabel, ook van Oehlbach. Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen. Wat is wijsheid in dit geval?

ik schat van den hul en zeker qed hoger in dan oehlbach. :wink:

aan u de keus. :wink:

Ben ik het mee eens, maar Oehlbach is denk nog steeds een goede budgetkabel, en ik kreeg een beetje de indruk dat mcmoock een beetje aan budget was gebonden, en dan is dit geen slechte optie, IMHO.

Overigens, als je de thread goed leest, zie je dat ik eigenlijk ook de vd Hul aanraadt namelijk:

Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen :wink:

H.stadman
10-01-2005, 16:17
je kunt voor 45 euri ook een Oehlbach subwfr kabel bij de MM halen, of voor 52 euri een Ysplitted subwfr kabel, ook van Oehlbach. Je haalt dan echter niet de kwaliteit van vd Hul, en de prijs zal niet zo heel veel schelen. Wat is wijsheid in dit geval?Wijsheid is in dit geval om voor een QED subwoofer kabel te gaan.
Echter ben je dan wel meer kwijt dat wel maar hij presteer ook veel beter.
Kabels als deze kun je dan ook beter direct goed kopen.
Het uiteindelijke resultaat ligt wel voor het grootste gedeelte aan de sub zelf natuurlijk maar met een subkabel kan je veel doen, heel veel.

ben ik met je eens johan; je bespaart uiteindelijk geld omdat je de oude kabel niet meer om hoeft te ruilen. dus bespaar je zelfs bij aanschaf van in een keer een goede kabel geld. uiteindelijk ben je dus toch weer goedkoper uit.

als je bgrijpt wat ik bedoel. :lol:

Johan van den D.
10-01-2005, 16:24
als je bgrijpt wat ik bedoel. :lol:Ik wel :roll: :wink:

Maar inderdaad, ik ben via diverse kabels op een QED subkabel uitgekomen en dat kost dus extra geld uiteindelijk.

Tijn
10-01-2005, 19:10
Ik heb de QED subwooferkabel voor € 46,- gewoon in Nederland kunnen kopen...geen probleem. Hij is 3 meter.

http://www.qed.co.uk/cables/av/qunex_psw.html

Johan van den D.
10-01-2005, 20:48
Ik heb de QED subwooferkabel voor € 46,- gewoon in Nederland kunnen kopen...geen probleem. Hij is 3 meter.

http://www.qed.co.uk/cables/av/qunex_psw.htmlDit is wel de goedkoopste versie maar dat maakt opzich niet uit, je heb hier immers een prima kabel aan.
Voor dat geld kun je het niet laten liggen neem ik aan als je op zoek bent.

mvmoock
10-01-2005, 22:03
ah ok maar is het niet slim om kabels te kopen van het zelfde merk??? (mbt bepaalde invloeden op speakers??

Johan van den D.
10-01-2005, 22:16
ah ok maar is het niet slim om kabels te kopen van het zelfde merk??? (mbt bepaalde invloeden op speakers??Wanneer je rondom dezelfde speaker heb staan moet je in feite ook dezelfde speakerkabels nemen.
Wanneer er verschillende merken speakers staan gaat dit verhaal al niet meer op.
Ook hoeven interlinks, wat een subwooferkabel in feite ook is, niet van hetzelfde merk als de speakerkabels te zijn.
Dit omdat de invloed van de verschillende soorten kabels toch anders is ondanks dat het eventueel hetzelfde merk is.
Nu moet je ook niet denken dat het wereld verschillen zijn hoor de kabels onderling maar ze hebben wel een bepaalde invloed op het uiteindelijke resultaat.
Je kan op deze manier je geluid wat tunen zeg maar.

mvmoock
10-01-2005, 22:49
ah ok tnx voor de info
njah dan maar ff door sparen en alles qed maken

mvmoock
18-01-2005, 21:28
Ey daar was weer even, ik heb de volgende kabel gevonden op ebay (nieuw) is dit een geschikte kabel voor tussen mijn dvd en mijn receiver?
QED QUNEX SR75
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=5744375301&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Of kan ik iets beters krijgen voor die prijs?

R Klemkerk
18-01-2005, 22:24
Ey daar was weer even, ik heb de volgende kabel gevonden op ebay (nieuw) is dit een geschikte kabel voor tussen mijn dvd en mijn receiver?
QED QUNEX SR75
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=5744375301&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Of kan ik iets beters krijgen voor die prijs?

voor deze prijs zul je zeker niks beters vinden! Het is een mooie kabel. Zeker als je vergelijkt dat 1 model hoger van QED al 75 pond kost.

mvmoock
18-01-2005, 22:33
Haha dankje wel ik las net op het andere forum wat toevallig net ook was terug gehaald waar het over precies de zelfde kabel ging maarja hahaha.